handdator

Visa fullständig version : Nya AXA Sportflingor?


MunsöHustla
2004-05-21, 21:02
Såg dessa i butiken härmodan, någon som vet hur de står sig mot tex bran flakes GI mässigt?

aliquis
2004-05-21, 21:55
är inte branflakes o dom vetekli? det där var väl fullkornsvete om jag inte minns fel i butik, så bransakerna borde ju vara bättre. Å andra sidan vare väl råg o så i dom där med.

-GP-
2004-05-22, 15:38
Originally posted by MunsöHustla
Såg dessa i butiken härmodan, någon som vet hur de står sig mot tex bran flakes GI mässigt?

70 % havregryn och 30 % rågflingor. Bör ligga som havregryn ungefär, dvs GI kring 90 okokta och kring 70 kokta. Branflakes ligger över 100 i GI.

edit: ...och näringsmässigt så är sportgrynen ett bättre val än branflakes.

King Grub
2004-05-22, 16:48
Originally posted by MunsöHustla
Är väl all-bran som ligger över 100? Branflakes ska tydligen ha relativt lågt GI om jag minns rätt

All-Bran Regular och Branflakes ligger båda på 100+. Det är All-Bran Plus som har lågt GI.

Nate
2004-05-23, 08:55
Originally posted by -GP-


70 % havregryn och 30 % rågflingor. Bör ligga som havregryn ungefär, dvs GI kring 90 okokta och kring 70 kokta. Branflakes ligger över 100 i GI.

edit: ...och näringsmässigt så är sportgrynen ett bättre val än branflakes.

Fast jag tror inte det är sportGRYNEN som han frågar om, det är väl flingorna det handlar om. Finns både ett grynpaket och ett flingpaket.... förövrigt verkar det väldigt olönt att köpa grynen, dyrare än havregryn och rågflingor var det. Bara för att det står SPORT på påsen lär de ju knappast vara mkt bättre...

MunsöHustla
2004-05-23, 12:01
Originally posted by Nate


Fast jag tror inte det är sportGRYNEN som han frågar om, det är väl flingorna det handlar om. Finns både ett grynpaket och ett flingpaket.... förövrigt verkar det väldigt olönt att köpa grynen, dyrare än havregryn och rågflingor var det. Bara för att det står SPORT på påsen lär de ju knappast vara mkt bättre...

Nej det är precis som Nate säger sportflingorna det gäller....

Dwag
2004-05-23, 12:15
Nej Nej Nej !

AXA nya havregryn mm är sämre en original produkterna, dom ser bara coola ut i svarta påsar.


Kolla på AXA Fiberberikade havregryn sen tar du ett paket med deras AXA "svarta" Fiber Sporthavregryn.

Original AXA
-Mera protein
-Mera fibrer
-Mer av alla vitaminer och mineraler
-Och typ 10spänn billigare

Nya "svarta" AXA
- överhypad skitprodukt som vänder sig till folk som inte kan läsa eller förstå en etikett.

-GP-
2004-05-23, 14:14
Originally posted by MunsöHustla


Nej det är precis som Nate säger sportflingorna det gäller....
Sorry, visste inte om att det fanns flingor också. Men hur som helst så ser sportflingorna ut att vara ungefär motsvarande som branflakes.

SeWs
2004-05-23, 14:41
jag köper havreklin, sport, samma produkt men i större påse=billigare:hbang: .