handdator

Visa fullständig version : Gripper & överträning


30cm
2004-05-21, 20:56
Kanske har varit uppe förrut men jag hittade inget på sökfunktionen.
Blir det någon överträning av att träna med grippers på kvällen eller så;) ? Det kräver väl inte precis snabba kolisar efter.

Magträning är väl ett gränsfall där dock. Jag kan väl lika gärna ta det i samma tråd... Räknas ca 8 set mage på kvällen som ett träningspass?

Arne Persson
2004-05-21, 21:01
Originally posted by 30cm
Kanske har varit uppe förrut men jag hittade inget på sökfunktionen.
Blir det någon överträning av att träna med grippers på kvällen eller så;) ? Det kräver väl inte precis snabba kolisar efter.

Magträning är väl ett gränsfall där dock. Jag kan väl lika gärna ta det i samma tråd... Räknas ca 8 set mage på kvällen som ett träningspass?

Med tanke på att CoC en period körde 18 pass i veckan 3 stx6 dagar. Nu snackar vi om maxträning med grippers betydligt tyngre än en CoC#3! Han ökade fint på det! Så slutsatsen är: Överträning? vad är det?;)

30cm
2004-05-21, 21:08
Hur är det med magen då?
Misstänkte att det inte var nån fara med grippern

Arne Persson
2004-05-21, 23:09
Originally posted by 30cm
Hur är det med magen då?
Misstänkte att det inte var nån fara med grippern

Tung träning 2ggr veckan.

Nils
2004-05-22, 09:39
Originally posted by Arne Persson


Med tanke på att CoC en period körde 18 pass i veckan 3 stx6 dagar. Nu snackar vi om maxträning med grippers betydligt tyngre än en CoC#3! Han ökade fint på det! Så slutsatsen är: Överträning? vad är det?;)
Fast det var ju efter 20+ år av styrketräning på rätt bra nivå i olika former (SL; BB; OL) 1 år av en gång i veckan med supergrippern, och ett bra tag med långsamt ökande nivå med grippers så att han redan med råge klarare coc 3 när han körde så mycket.
Och CoC brukar progagera för att starta rätt "långsamt" med grippers då överträning med dem är mycket lätt då det är så lätt att kall sätta sig alltför ofta och trycka max med en gång. Vilket ger seninflammation lätt. Jag har inte kört så hårt men har fått överträningsproblem som stoppat gripper och nästan all annan träning där man måste hålla i något, flera varv i olika senor och läser man på gripboard verkar det vara nästan regel att gå in i den väggen hyggligt hårt åtminstone någon gång, om man inte har varit riktigt duktig på att anpassa sig efter sin nivå.