handdator

Visa fullständig version : Pissa på II


Metal_boy_
2004-05-21, 20:13
sen jag började rätta mig efter II för en månad sen så har jag på den tiden gått ner 2kg...fan jag har ju ersatt proteindrinkarna med annat istället och jag har inte dragit ner på maten:insane:

King Grub
2004-05-21, 20:14
Det låter väl i och för sig bra?

Lägre insulinpåslag = mindre fettinlagring.

Du har ju inte tappat muskler om du ätit och tränat som vanligt.

Metal_boy_
2004-05-21, 20:21
Originally posted by King Grub
Det låter väl i och för sig bra?

Lägre insulinpåslag = mindre fettinlagring.

Du har ju inte tappat muskler om du ätit och tränat som vanligt.

iofs när du säger det så..men jag trodde man va tvungen att ligga på kalori minus för att tappa fett??

King Grub
2004-05-21, 20:23
Originally posted by Metal_boy_


iofs när du säger det så..men jag trodde man va tvungen att ligga på kalori minus för att tappa fett??

Om du just har lagt om från att ständigt gå med höga insulinnivåer och därmed lagra in energi i fettcellerna till att ha låga insulinnivåer och förbättrad fettförbränning och insulinkänslighet, kan du räkna med att en del av energin lagras in som muskelglykogen i stället för i fettcellerna, och detta muskelglykogen använder du sedan som bränsle när du tränar. Bara fördelar i sådana fall.

Metal_boy_
2004-05-21, 20:26
Originally posted by King Grub


Om du just har lagt om från att ständigt gå med höga insulinnivåer och därmed lagra in energi i fettcellerna till att ha låga insulinnivåer och förbättrad fettförbränning och insulinkänslighet, kan du räkna med att en del av energin lagras in som muskelglykogen i stället för i fettcellerna, och detta muskelglykogen använder du sedan som bränsle när du tränar. Bara fördelar i sådana fall.

så det du säger är typ att jag kan ha gått pluss i muskler fast minus i fett i den chockerande omvändningen? pluss att det nu även blir lättare att lagra in näringen i muskeldepåerna?

King Grub
2004-05-21, 20:28
Om du byggt muskelmassa under den tiden kan jag inte svara på, men att fokusera på lågt II betyder i alla fall inte muskelförlust, om du skött träning och kost som vanligt. Alltså bör du ha förlorat fett och/eller vätska. Detta kan dock inte fortgå om du ligger på energiöverskott, utan det är just vid en så dramatisk omställning, av tidigare nämnda anledningar. Annars är det korrekt.

Metal_boy_
2004-05-21, 20:31
i vilket fall tänker jag inte vara för petig med de där numera som när jag fick noja..du vet;)

Frukost: Havregryngröt, stor vassledrink, mandlar

2. ris/pasta/potatis med fisk/röttkött/fågel o en liten klick sås, 0,5dl mjölk

3. Gröt, tonfisk, mandlar, 0,5dlmjölk

4. ris/pasta/potatis med fisk/röttkött/fågel o en liten klick sås, 0,5dl mjölk

5. Gröt, tonfisk, mandlar, 0,5dl mjölk

6. nån kolhydratkälla och en kaseindrink

vitaminer och mineraler tas som tillskott

Om jag fattat rätt nu så är det huvudsaken att basen i maten regerar och att den är bra? kanske kvällsmålet inte rekomenderas men det skulle vara skönt att slippa laga allt för mycket mat hehe..tror du?

King Grub
2004-05-21, 20:40
Om jag fattat rätt nu så är det huvudsaken att basen i maten regerar och att den är bra?

Plus att du tajmar in anabola insulintoppar efter träningen. Vassle+druvsocker, t ex. Insulin är inte bara fettinlagrande; det är ett kraftfullt anabolt hormon också och främjar muskeltillväxt.

Gärna på morgonen också, då från vassle, inte snabba kolhydrater, eftersom du inte vill ha carry-over effekt på GI:t till senare mål.

Metal_boy_
2004-05-21, 20:46
Originally posted by King Grub
Om jag fattat rätt nu så är det huvudsaken att basen i maten regerar och att den är bra?

Plus att du tajmar in anabola insulintoppar efter träningen. Vassle+druvsocker, t ex. Insulin är inte bara fettinlagrande; det är ett kraftfullt anabolt hormon också och främjar muskeltillväxt.

Gärna på morgonen också, då från vassle, inte snabba kolhydrater, eftersom du inte vill ha carry-over effekt på GI:t till senare mål.

det kan du ge dig på..efter träningen sparar jag inte på dom snabba sakerna samt bra protein:thumbup:

finns det nått protteinpulver här på kolo du kan rekomendera som e bra innan sovtajm? ..har ju ren vassle till att ta efter träningspasset men jag vill ha nått långsammare som håller längre när jag sover

King Grub
2004-05-21, 20:49
Protec, kanske? Högt II förvisso, men det har alla proteinpulver, utom soja. Långsamt och bra är det i alla fall. Complete Protein innehåller också kasein.

Metal_boy_
2004-05-21, 20:54
Originally posted by King Grub
Protec, kanske? Högt II förvisso, men det har alla proteinpulver, utom soja. Långsamt och bra är det i alla fall. Complete Protein innehåller också kasein.

hmmm aja ..sneglar lite nu...man vill ju ändå inte ha för stort påslag innan man sover om jag hajar rätt utan att va för petig?

soja är väl inte fullvärdigt?

King Grub
2004-05-21, 21:01
Originally posted by Metal_boy_
soja är väl inte fullvärdigt?

Jo.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15465&highlight=soja+fullv%E4rdigt

Metal_boy_
2004-05-21, 21:09
Originally posted by King Grub


Jo.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15465&highlight=soja+fullv%E4rdigt

åfan jag har alltid fått höra att alla viktiga aminosyror inte finns me och att det då inte är fullvärdigt ..hmm fan va fel man kan ha :)

cali
2004-05-21, 22:08
Vad jag har förstått är soja proteinpulvret inte fullvärdigt medans själva bönan är det!

I själva pulverprocessen av sojjabönan så förstörs en del känsliga aminosyror samt även under oxidering senare i burken. Detta sker för alla pulver men sojan är särskilt känslig.

Således...

Sojaproteinpulver är inte fullvärdigt med ofta relativt lågt BV.
Sojabönan är ett fullvärdigt protein med högt BV

aliquis
2004-05-21, 22:09
Originally posted by Metal_boy_

soja är väl inte fullvärdigt?
Och om det inte vore det så skulle ju alltsammans gå åt helvete för det finns ju inte en chans i världen att du under dagen har ätit andra måltider som skulle kunna komplementera sojaproteinet.
:rolleyes:

Grahn
2004-05-21, 22:10
www.sojaisevil.com ;)

aliquis
2004-05-21, 22:11
Förövrigt tror jag teorierna om sojaproteinisolat är skitsnack tills någon berättar hur man räknar ut det själv, jag har ju postat mängden av olika aminosyror tidigare.
Annars kan vi ju lika gärna säga att gainers innehåller slaktavfall och värdelöst protein bara för att weiders gör det.

Herkulez
2004-05-21, 22:12
TOLD U SO :cool:

Herkulez
2004-05-21, 22:15
Folk har glömt bort i sin II noja att insulin är ett av dom mest (om inte det mesta) anabola ämnet kroppen har:hbang:

King Grub
2004-05-22, 05:10
Originally posted by Herkulez
Folk har glömt bort i sin II noja att insulin är ett av dom mest (om inte det mesta) anabola ämnet kroppen har:hbang:

Jag tyckte det samma, så jag kände mig nödgad att påminna Metal om saken på föregående sida.

Trytter
2004-05-22, 06:04
Varför inte bara göra dubbel portion av din lunch och käka andra hälften innan läggdags istället för proteindrink?
Funkar alldeles utmärkt för mig.
Mättar dessutom 10ggr mer än en proteindrink! :hbang:
Dessutom slipper man vakna 5-6ggr under natten för att man är pissnödig...
Om man nu har problem med det:em:

Hermes
2004-05-22, 09:59
Originally posted by Grahn
www.sojaisevil.com ;)

Just ja, det är inget större fan av soja, tror faktiskt det var du som har skrämt bort mig från proteinkällan ;)

Grahn
2004-05-22, 16:18
Originally posted by Hermes


Just ja, det är inget större fan av soja, tror faktiskt det var du som har skrämt bort mig från proteinkällan ;)

Jag är iofs inte ensam men kan kanske vara skyldig ;)