handdator

Visa fullständig version : underarmar/grepp utebliven överträning?


RobbeliRobban
2004-05-20, 15:49
Har märkt en sak som är ganska lustig, men jag har fått för mig att det är väldigt svårt att överträna just grepp/underarmar. På något sätt fungerar inte dessa muskelgrupper som resten av kroppen, ökar i styrka trots att jag har konstant träningsvärk i ovan nämnda muskler, som tränas hårt 5gånger/vecka (rejält hårt vid två tillfällen), alla dessa pass ligger i rad från mån-fre, men de minskar aldrig i styrka eller volym, klart att jag inte ökar i varje pass, men dessa muskelgrupper orkar aldrig "mindre" sas.

Hade jag kört andra muskelgrupper med samma primära och sekundära volym är jag säker på att så inte hade varit fallet.

Varför är det så att dessa små muskelgrupper tål såpass mycket högre volym? (Eller är det bara jag?)

supremo
2004-05-20, 16:19
Originally posted by RobbeliRobban
Varför är det så att dessa små muskelgrupper tål såpass mycket högre volym? (Eller är det bara jag?)
Om jag ska dra en kvalificerad gissning får det bli att de används så mycket i dagliga livet och i resten av träningen.

Fatalist
2004-05-20, 16:27
Originally posted by supremo

Om jag ska dra en kvalificerad gissning får det bli att de används så mycket i dagliga livet och i resten av träningen.

Några cykler säger samma sak i skallen på mig.