handdator

Visa fullständig version : Lutande bicepscurls


Karl_alfred
2004-05-20, 09:34
Hur lätt är det att översträcka biceps i denna?
För att få maximal stretch är de väll armen bakom kroppen som gäller om jag inte hört helt fel. Men med tanke på vad Allan skrev i en annan tråd angående stela marklyft (att träningsvärken man känner efter kan ofta vara en översträckning). Detta är i stort sett den enda bicepsövningen som ger mig träningsvärk, men de kan ju vara en översträckning?

Grahn
2004-05-20, 09:39
Rätt bra övning men tar för mycket på främre deltat tycker jag. Dock nästan nödvändigt för att involvera biceps långa huvud maximalt kanske.

Översträcker du biceps i den övningen behöver du nog stretcha dem en hel del.

Karl_alfred
2004-05-20, 09:46
Originally posted by Grahn
Rätt bra övning men tar för mycket på främre deltat tycker jag. Dock nästan nödvändigt för att involvera biceps långa huvud maximalt kanske.

Översträcker du biceps i den övningen behöver du nog stretcha dem en hel del.

Jo det känns kanon, favoriten bland bicepsövningar, känner inget i främre axeln heller. Stretcha tror jag inte att jag behöver, är jävligt överrörlig efter 8år som hockeymålis. Dessutom har väll inte en översträckning med hur stel man är att göra.

Grahn
2004-05-20, 09:48
vad menar du isf med "översträckning"?

Karl_alfred
2004-05-20, 09:54
Originally posted by Grahn
vad menar du isf med "översträckning"?

Att man kör en för lång rörelsebana, stretchen i muskeln blir för stor. Det kan bli som forced stretching där man använder en vikt för att töja muskeln mer än vad den klarat förr. Berättade för Allan i en tråd att jag i stelbenta mark med nästan raka ben kan ha händerna under fötterna (står på upphöjning).

Grahn
2004-05-20, 09:59
Jo men jag menar att om du får ett sånt sträck i biceps av denna rörelsen så behöver du stretcha. En stretchingrörelse för biceps är mycket mer extrem än denna övning.

Att använda en vikt för att dra ner kroppen och sträcka hamstring är endast samma sak här om du skulle använda en tung hantel för att med dess tyngd räta ut armen. Väldigt få har så korta biceps att de itne kan räta ut armen fullt. ;)

Karl_alfred
2004-05-20, 10:18
oki

Pingu
2004-05-20, 10:25
Den övningen funkar inte alls på mig ......

Alltid trevligt att se Arnolds klubbor :kickass:

Karl_alfred
2004-05-20, 10:46
Originally posted by Pingu


Alltid trevligt att se Arnolds klubbor :kickass:

Han är kungen och kommer alltid att förbli:hbang: