handdator

Visa fullständig version : Starkare av fisk?


Bandid0
2021-02-11, 11:31
Blir man starkare av fisk? Trots matchat proteinintag. Jag kan nämligen svära på att jag presterar bättre på gymmet i perioder där jag äter två portioner fisk dagligen.

King Grub
2021-02-11, 11:33
Nej.

Prost
2021-02-12, 12:27
Ja. :-) Verkar ju som att Du blir det och det är det viktigaste! Vore jag du så skulle jag utan tvekan fortsätta att experimentera med det om det verkar ge resultat. Anledningen till din upplevelse vet jag inte men kör gärna lite experiment för att möjligen se om det bar är placebo eller något annat.

Hemi
2021-02-12, 15:47
Blir man starkare av fisk? Trots matchat proteinintag. Jag kan nämligen svära på att jag presterar bättre på gymmet i perioder där jag äter två portioner fisk dagligen.

Äter du två portioner kött annars då? Jag tänkte att det finns ju mycket kreatin i kött och mest i strömming, fast det är rätt så lika men det kan ju göra skillnad om du annars lever på soja eller nåt.

Jag kan också svära på att jag presterar bättre om jag äter ordentligt och därmed kött, i någon form, gärna lax, strömming, torsk, vad som. Mår bra på det. Mycket rött kött kan kännas lite hårdsmält, för min del.

Diomedea exulans
2021-02-12, 15:52
Kanske är för du äter mer fett då?

Tkirsgnirän
2021-02-13, 13:35
Kan mycket väl stämma! Vilken typ av firre käkar du?

Anders The Peak
2021-02-14, 09:42
Blir man starkare av fisk? Trots matchat proteinintag. Jag kan nämligen svära på att jag presterar bättre på gymmet i perioder där jag äter två portioner fisk dagligen.

Antar att du inte får samma belastning med slaggprodukter med fisk jämfört med rött kött fisk har ofta färdig temperatur på 46-50 grader.

Sverker
2021-02-14, 14:12
Antar att du inte får samma belastning med slaggprodukter med fisk jämfört med rött kött fisk har ofta färdig temperatur på 46-50 grader.

Vilka slaggprodukter ?

Bandid0
2021-02-14, 16:59
Kan mycket väl stämma! Vilken typ av firre käkar du?

Torsk i mängder samt en gnutta makrill.

shut teh face
2021-02-14, 20:46
Man kan ju känna sig lite tung om man äterkött och det kan påverka magsmältningen. Med fisk känner du dig helt enkelt lättare och starkare.

Tkirsgnirän
2021-02-14, 20:49
Torsk i mängder samt en gnutta makrill.

Nice ska gå över ett tag jag med pröva känslan.

En tanke som slog mig är ifall det finns små mängder "gifter" i fisken kanske något påverkar lite positivt. Who knows

Grazzafukkinrazzi
2021-02-15, 10:18
Antar att du inte får samma belastning med slaggprodukter med fisk jämfört med rött kött fisk har ofta färdig temperatur på 46-50 grader.

Precis. Man kan också tydligt se hur tight skinnet blir av att byta ut köttet mot fisk, man får verkligen till den där krispiga looken! Kör hårt!

Prost
2021-04-29, 12:37
Fish Protein Ingestion Induces Neural, but Not Muscular Adaptations, Following Resistance Training in Young Adults (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33777994/)

Här kommer beviset.. :-P

"Conclusions: These results suggest that dietary fish protein ingestion changes motor unit adaptations following resistance training in young adults."

Uncle Joe
2021-04-29, 12:54
Fish Protein Ingestion Induces Neural, but Not Muscular Adaptations, Following Resistance Training in Young Adults (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33777994/)

Här kommer beviset.. :-P

"Conclusions: These results suggest that dietary fish protein ingestion changes motor unit adaptations following resistance training in young adults."


Wow. Mer chockad över att det utförs forskning på typ allt :)

Bandid0
2021-05-01, 21:15
Fish Protein Ingestion Induces Neural, but Not Muscular Adaptations, Following Resistance Training in Young Adults (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33777994/)

Här kommer beviset.. :-P

"Conclusions: These results suggest that dietary fish protein ingestion changes motor unit adaptations following resistance training in young adults."

Jag visste det! Bro-science for life. Snart kommer det en studie om tunnare skinn också! :d

Wrenchgirl
2021-05-02, 01:19
En grej som kan spela in är att fisk är mer lättsmält och därför får man inte samma paltkoma. Jag fick lära mig det när jag tog busskortet att man skulle helst äta fisk till lunch för att hålla sig alert bakom ratten. :)

Prost
2021-05-02, 11:14
Jag visste det! Bro-science for life. Snart kommer det en studie om tunnare skinn också! :d

Hehe ja vem vet.. :-P

Jag tycker att man i allmänhet bör lyssna mer på sin extra kropp och se vad som fungerar när det gäller kost och träning. Det finns alltid dem som försöker förneka en annan persons erfarenheter och upplevelser oavsett vad det gäller, visst existerar placebo osv men har man testat något upprepade gånger så finns det kanske något där.