Visa fullständig version : Kcal snåla, protenrika, LCHF måltider?
Carlzzon85
2021-01-05, 19:52
Finns det sådana? Jag tänker:
Max 600 kcal
Minst 40g protein
Minst 3h mättnadskänsla
Helst inte kycklingfileoch broccoli varje dag
Har ni måltider med kolhydrater som uppfyller kraven ovan så tipsa om det också.
King Grub
2021-01-05, 19:54
Åtta kokta ägg.
Langster
2021-01-05, 20:21
Omelett med lök, skinka, paprika. Tillbehör sallad och ugnsrostad potatis.
Proteindrink och ett paket micropopcorn.
500 g kvarg med kanel, sötningsmedel och 150 g hallon. Blandas. På detta läggs ett lock av trögflytande kaseinprotein av passande smak (nästan alla smaker passar enligt mig) proteinpulvret blandas med minimjölk till passande konsistens. Detta hamnar på drygt 600 kcal dock.
Langster
2021-01-05, 20:24
Omeletten bör kryddas ordentligt, jag brukar köra med grillkrydda.
Langster
2021-01-05, 20:28
Jaha, lchf? Jag läste MED kolhydrater. Beroende på hur lite kolhydrater man vill få i sig så funkar ju omeletten och kvargen rätt bra ändå :)
Carlzzon85
2021-01-07, 13:07
Åtta kokta ägg.
inte supergott kanske hahaha, men får ju jobbet gjort så att säga.
Carlzzon85
2021-01-07, 13:09
Omelett med lök, skinka, paprika. Tillbehör sallad och ugnsrostad potatis.
Proteindrink och ett paket micropopcorn.
500 g kvarg med kanel, sötningsmedel och 150 g hallon. Blandas. På detta läggs ett lock av trögflytande kaseinprotein av passande smak (nästan alla smaker passar enligt mig) proteinpulvret blandas med minimjölk till passande konsistens. Detta hamnar på drygt 600 kcal dock.
Omeletten bör kryddas ordentligt, jag brukar köra med grillkrydda.
Låter gott! Ska testa imorgon :)
Jaha, lchf? Jag läste MED kolhydrater. Beroende på hur lite kolhydrater man vill få i sig så funkar ju omeletten och kvargen rätt bra ändå :)
Ja, alltså allt funkar så länge det r mycket protein, men max 600 kcal. Pausade deffen hela november och december och åt som ett djur under jul och nyår så behöver gå ner 2-3kg snabbt, men utan att äta gröt med proteinpulver 24/7 liksom.
Langster
2021-01-07, 14:59
Låter gott! Ska testa imorgon :)
Ja, alltså allt funkar så länge det r mycket protein, men max 600 kcal. Pausade deffen hela november och december och åt som ett djur under jul och nyår så behöver gå ner 2-3kg snabbt, men utan att äta gröt med proteinpulver 24/7 liksom.
Visst är det härligt att man så fort man äter som man vill blir fet? Och man vet att man har ett liv av lidande framför sig om man vill hålla sig i form.
Phjanton
2021-01-07, 16:01
Åtta kokta ägg.
Låter gott! Ska testa imorgon men lägger en Arboga 10,2 då det är fredag.
Lyftarjohhny
2021-01-07, 16:32
Visst är det härligt att man så fort man äter som man vill blir fet? Och man vet att man har ett liv av lidande framför sig om man vill hålla sig i form.
I egenskap av någon som gått igenom hela spektrat av ätstörningar från anorexi till hetsätning vill jag starkt råda dig att söka hjälp om det där är något du genuint känner.
Langster
2021-01-07, 18:02
I egenskap av någon som gått igenom hela spektrat av ätstörningar från anorexi till hetsätning vill jag starkt råda dig att söka hjälp om det där är något du genuint känner.
Det är något jag genuint känner men jag bryr mig ett snäpp för lite för att det ska vara ett problem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.