Visa fullständig version : Söker matlåda som: högvärdigt protein, bra kolhydrater och inte behövs förvaras i kyl
Gärna billig också.
Behöver matlåda men för tillfället så har jag inte tillgång till ett kylskåp på jobbet.
Hur har ni gjort vid liknande situation?
StarkaUlf
2020-12-03, 10:19
Enklast är väl att ha med sig en påse med en-två kylklampar istället och förvara matlådan i den. Bör hålla till lunch.
vicarious
2020-12-03, 12:54
Ställ den utomhus. Det är ju kyligt ute nu. Eller kylklampar funkar. Ett annat alternativ är att du fryser matlådor och tar upp på morgonen så tinar dom i rumstemperatur.
Alternativt havregryn + proteinpulver + frukt osv.
Köp en burk kvarg och ha med, den blir inte dålig fram till lunch :d
Scratch89
2020-12-03, 13:00
Jag har som slarvig rutin att jag inte stoppar in matlådorna i kylen på morgonen när jag kommer. Inga problem att värma på sen vid lunch och äta. Har du matlådorna i kylen över natten och förvarar i väskan kommer de inte ha värmts upp så mycket under de timmarna innan du får äta.
Arne Persson
2020-12-03, 13:00
Torkat kött, torkad fisk, lagrad parmesan och knäckebröd. :)
Ärligt talat investera i en kylväska så slipper du huvudvärken.
Jag hittade en åt dig för 150kr
https://www.intersport.se/utrustning/vaskor/ovriga-vaskor/mckinley-cooler-lunch-box-4l-kylvaska/blue-petrol-blue-petrol-orange-dark
Skickat från min iPhone med Tapatalk
bighulken
2020-12-03, 17:59
Jepp, de funkar bra, de där kylväskorna.
Fick en tilldelad, utav jobbet, sitter i botten på väskan, med sånt där silverfolie i, och dragkedja.....
Ibland när man glömmer, på morgonen, att lägga in paketet, i jobb-kylen, så funkar det, i alla fall, att käka, senare......
Det är fortfarande kallt/kylt, och man är hungrig, som utav bara den, så ibland slinker den ned(matlådan) utan att ha värmt upp den!!.....he he he ......Hunger är den bästa kryddan............
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.