handdator

Visa fullständig version : Bästa måltidsersättaren?

diskmedel
2020-11-09, 21:56
Har kommit in i ett sådan jobbperiod där tempot helt sabbat mina matvanor. Inser att jag inte kommer ha förberett bra med luncher och att snabbmat mer kommit in för att ha något som går snabbt...

Detta går såklart inte för sig, dels av ekonomiska skäl och att jag inte heller mår bra av det.

Så har kikat lite på Huel som ersättare för lunch när jag helt enkelt inte hinner med. Men samtidigt känns det som att de lägger typ 90% av sin budget på marknadsföring. Vilket märke som måltidsersättare rekommenderar ni?

Lite riktlinjer:

Kommer alltid försöka hinna med att ordna riktiga luncher men ibland försvinner bara tiden och jag behöver något som går snabbt.
Jag behöver inget som minskar min vikt eller ökar, bara något som ger en bra med energi för att klara arbetsdagen och ger en det mesta av kroppen behöver för att klara en stressig vardag

Tackar för alla förslag!

MrMuggelSnuggel
2020-11-10, 12:01
Jag rekommenderar fasta :- )

Annars är det väl ofta rätt lätt att få med sig en dubbelmacka på något gott fullkornsbröd med kycklingpålägg, ägg, paprika och lite avokado sen lite keso på sidan.

Och om det inte faller dig i smaken...

En sista utväg är förstås en enkel overnight oats på havregryn, bär, lite nötter och proteinpulver.

Men om det är specifikt en måltidsersättning du söker har jag NOLL erfarenhet.

Pepz
2020-11-10, 12:44
lagar du middag?

Diomedea exulans
2020-11-10, 13:28
Ett halvkilo smaksatt kvarg och en eller två frukter, kanske? Billigt, lätt att ta med, bör innehålla allt du behöver.

Henztah
2020-11-10, 13:40
Plenny shake är bäst, väl active varianten med mer protein. Jag har en prenumeration och med den landar jag på ~13 kr per "måltid"
HUEL är dyrare, äckligt/klumpigt och gjorde kaos med min mage.
Jake shake är bra, mättande men dyrare.
QUEAL har jag inte testat men vet andra som är nöjda med den.

Du kan alltid kolla blendrunner.com och göra en egen jämförelse.