handdator

Visa fullständig version : Polisrazzia mot gym i Stockholm


Iliyas
2020-10-19, 20:56
Någon här som blivit tagen heheh?

Operation Mjölksyra, najs namn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQpBob/polisrazzia-har-slar-operation-mjolksyra-till-mot-flera-gym

Lennix
2020-10-19, 21:04
Någon här som blivit tagen heheh?

Operation Mjölksyra, najs namn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQpBob/polisrazzia-har-slar-operation-mjolksyra-till-mot-flera-gym

Ingen risk, det är inga som tränar på kolozzeum.

King Grub
2020-10-19, 21:07
Jag har inte sett något.

/skickat från häktet.

Brofessorn
2020-10-19, 21:09
Jäkla fascister, det är polisen som bårde få sitta inne med deras översittarfasoner. Trycker säkert mer än alla av oss.

trädgårdsmöbel
2020-10-19, 21:10
Jag är så klen att när det är razzia ger polisen mig den beslagtagna dopingen av ren sympati.

skyffelmördarn
2020-10-19, 21:16
Med tanke på att folk brukar fråga mig om jag "fortfarande gymmar" när jag kör på som aldrig förr så tror jag risken är minimal att man kommer torska.

Bifftek
2020-10-19, 21:34
Nej.

Men vilket gym är det på bilden i artikeln? Ser ut som ett bra gym.

Blomkål
2020-10-19, 21:49
Nej.

Men vilket gym är det på bilden i artikeln? Ser ut som ett bra gym.

Sats St.Eriksbron på första bilden, Odenplan på andra. Jag var på Sats Torsplan nu i kväll när de kom in. Skulle även gissa att de varit förbi Delta som ligger mellan de tre. Är väl Delta och Pro gym som är mest ökända för att vara riktiga byggargym.

BrunoC
2020-10-19, 21:50
"Doping ökar antalet våldsbrott"

Precis vad jag alltid hävdat. Det börjar med en gainer, går över i en PWO och sen är de här grabbarna in i hela systemet och slår oprovocerat ner gamla tanter och för gängkrig.

Lipservice
2020-10-19, 22:25
"Doping ökar antalet våldsbrott"

Precis vad jag alltid hävdat. Det börjar med en gainer, går över i en PWO och sen är de här grabbarna in i hela systemet och slår oprovocerat ner gamla tanter och för gängkrig.

Undra vad procentsatsen är mellan kriminella och riktigt bitna gymrävar som bara vill bli större för sin egen vinning?

Kev88
2020-10-20, 08:05
Undrar om vi någon gång i framtiden kommer att komma så långt som samhälle att människor får rätten och friheten att själva avgöra vad de vill göra med sina egna kroppar.

ceejay
2020-10-20, 08:11
Skönt att staten prioriterar rätt iaf!

vicarious
2020-10-20, 08:17
HHaha vad nöjd han såg ut när han fick säga att det var han själv som kom på namnet operation Mjölksyra :laugh:

Beemel
2020-10-20, 09:07
Undra vad procentsatsen är mellan kriminella och riktigt bitna gymrävar som bara vill bli större för sin egen vinning?

Om du pratar om de som nyttjar doping så är ju 100% kriminella per definition.
Det är ju en av de sakerna som är så skev med statistik gällande doping och droger.

När man skriver att "ökad droganvändning betyder ökad kriminalitet", så räknar man ofta in faktumet att droganvändandet i sig (inkl. innehav etc) är kriminellt. Så det blir lite av en självuppfyllande profetia.

Så argument av typen "vi kan inte legalisera p.g.a. att droganvändande ökar kriminalitet" är i vissa avseenden lite felaktigt.
Om själva nyttjandet/innehavet skulle avkriminaliseras skulle ju stor del av "kriminaliteten" försvinna.
Det skulle även potentiellt kunna förskjuta en stor del av den marknad som i dagsläget "undre världens har monopol på, till en laglig marknad.

Nu säger jag inte att detta i sig är ett argument för varken det ena eller det andra, och är fullt medveten om att det finns en hel del andra problem med droganvändande än bara själva innehavet.

Men det är helt klart ett dåligt/felaktigt användande av statistik.

r1kkie
2020-10-20, 09:26
Undrar om vi någon gång i framtiden kommer att komma så långt som samhälle att människor får rätten och friheten att själva avgöra vad de vill göra med sina egna kroppar.

Aldrig i Sverige, resan går åt andra hållet.

chidde
2020-10-20, 11:36
8 gym besokta och 11 napp far val raknas som ett gott facit for Operation Mjolksyra

Haller med konstapeln faktiskt, det ar inte vad du utsatter dig sjalv for som ar det farliga, det ar vad du indirekt hittar pa efterat som drar ner andra i samhallet (i.e. brak pa nattklubb, personran, misshandel etc)

Ett forsok att ratta till roten av stok i allmanhet

Diomedea exulans
2020-10-20, 11:59
Förstår inte varför folk dopar sig, det enda som spelar roll för träningsresultaten är ju att man tar i när man tränar.

trädgårdsmöbel
2020-10-20, 12:00
Undrar om vi någon gång i framtiden kommer att komma så långt som samhälle att människor får rätten och friheten att själva avgöra vad de vill göra med sina egna kroppar.

Well, vi uppmuntrar ju barn till att byta kön och kan ge dem hormoner som stoppar puberteten så det är lite dubbelt det där. En vuxen man som vill bli mer manlig är dock prompt nej förutsatt att han inte har brist på testosteron.

Snobbe
2020-10-20, 12:08
8 gym besokta och 11 napp far val raknas som ett gott facit for Operation Mjolksyra

Haller med konstapeln faktiskt, det ar inte vad du utsatter dig sjalv for som ar det farliga, det ar vad du indirekt hittar pa efterat som drar ner andra i samhallet (i.e. brak pa nattklubb, personran, misshandel etc)

Ett forsok att ratta till roten av stok i allmanhet

Borde alkohol vara lagligt isåfall? Hur mycket stök skapas inte av den underbara drogen som är rekommenderad av staten.

Självklart blir inte alla som dopar sig aggressiva och alla som dricker alkohol blir inte aggressiva heller. Bruket av olagliga droger kommer fortsätta oavsett hur mycket man kriminaliserar det.

Fattar inte när Sverige ska börja inse detta men jag misstänker att det kommer ta minst 50 år till av att ha högsta dödligheten av narkotika i Europa tills det sker.

Diomedea exulans
2020-10-20, 12:13
Borde alkohol vara lagligt isåfall?

Nej.

chidde
2020-10-20, 12:17
Förstår inte varför folk dopar sig, det enda som spelar roll för träningsresultaten är ju att man tar i när man tränar.

Det ar fragan vi staller i var generation, men satt dig sjalv i skorna hos en som befinner sig i sen tonarsalder och/eller tidig 20-arsaldern. Hade jag och min umgangeskrets hangt pa andra forum oftare an Kolo sa hade nog vart ode varit annorlunda, men som tur va' fann vi Arne P, Kung Grub m fl lite mer underhallande sa att vi fastnade har... och har befinner vi oss (iallafall jag) an idag

Well, vi uppmuntrar ju barn till att byta kön och kan ge dem hormoner som stoppar puberteten så det är lite dubbelt det där. En vuxen man som vill bli mer manlig är dock prompt nej förutsatt att han inte har brist på testosteron.

Jakligt bra poang, hypokrati ligger helt klart i manniskans DNA

Rickard
2020-10-20, 12:30
Skönt att staten prioriterar rätt iaf!

Vad är rätt prioritering då?

RökteUppMinKatt
2020-10-20, 13:09
Sådana mesfasoner i Sverige. Varför har vi inte bara publik avrättning på de som blir tagna med en joint eller testo i kroppen? Låt filip och fredrik hosta det så blir det säkert ett bra tv progrsm som drar in gott om pengar med. Win win. Sverige är så ksss förebild. Pinsamt.

40plus
2020-10-20, 13:16
8 gym besokta och 11 napp far val raknas som ett gott facit for Operation Mjolksyra

Haller med konstapeln faktiskt, det ar inte vad du utsatter dig sjalv for som ar det farliga, det ar vad du indirekt hittar pa efterat som drar ner andra i samhallet (i.e. brak pa nattklubb, personran, misshandel etc)

Ett forsok att ratta till roten av stok i allmanhet

Trodde det var allmänt känt numera att "roid rage" på många sätt är en myt.

Men visst kan det bygga på. Tar man steroider så är man oftast redan en person med mindre spärrar än gemene man. Steget att ta lite efedrin eller rent utav amfetamin för mer intensiva gympass eller för deff är inte så långt. På det följer sömnproblem så lite stesolid också. En karatefylla på detta så kan man mycket väl gå ut på krogen och veva.
Enbart ett ökat självförtroende pga större muskler kan också öka viljan att slåss. Men att testosteron i sig skulle göra vanliga människor till anabolamonster som stryper sina mammor, nej det är skitsnack i samma klass som att man kan få haschpsykos som man fastar i resten av livet. Gamla floskler och skitsnack helt enkelt.

delta_mats
2020-10-20, 13:22
Är det bara jag som tycker det är gött med dopingrazzior?

Diomedea exulans
2020-10-20, 13:23
Trodde det var allmänt känt numera att "roid rage" på många sätt är en myt.

Men visst kan det bygga på. Tar man steroider så är man oftast redan en person med mindre spärrar än gemene man. Steget att ta lite efedrin eller rent utav amfetamin för mer intensiva gympass eller för deff är inte så långt. På det följer sömnproblem så lite stesolid också. En karatefylla på detta så kan man mycket väl gå ut på krogen och veva.
Enbart ett ökat självförtroende pga större muskler kan också öka viljan att slåss. Men att testosteron i sig skulle göra vanliga människor till anabolamonster som stryper sina mammor, nej det är skitsnack i samma klass som att man kan få haschpsykos som man fastar i resten av livet. Gamla floskler och skitsnack helt enkelt.

Man blir argare av steroider. Jag har sett både Rich Piana och Dorian Yates erkänna det i videor.

Inb4 någon säger att byggare alltid ljuger; kanske det, men det känns lite osannolikt att de ljuger på det hållet?

RökteUppMinKatt
2020-10-20, 13:28
Är det bara jag som tycker det är gött med dopingrazzior?

Nä håller med. Mindre konkurrens när säljare åker dit.

rooz
2020-10-20, 13:38
Man blir argare av steroider. Jag har sett både Rich Piana och Dorian Yates erkänna det i videor.

Inb4 någon säger att byggare alltid ljuger; kanske det, men det känns lite osannolikt att de ljuger på det hållet?

Är du ett rövhål blir du troligen ett större rövhål. Men är du en lugn filbunke så blir du troligen inte en b*grånmördare deluxe

trädgårdsmöbel
2020-10-20, 13:47
Är det bara jag som tycker det är gött med dopingrazzior?

Det beror på vem som åker dit. Förortskriminella, krogtyper som även partyknarkar, människor som även röker hasch och tatuerade biffkriminella sociopater? Helt ok. Go dopingrazzior!

I övrigt skötsamma typer? Inte ok.

svenbanan
2020-10-20, 13:48
Borde alkohol vara lagligt isåfall? Hur mycket stök skapas inte av den underbara drogen som är rekommenderad av staten.

Självklart blir inte alla som dopar sig aggressiva och alla som dricker alkohol blir inte aggressiva heller. Bruket av olagliga droger kommer fortsätta oavsett hur mycket man kriminaliserar det.

Fattar inte när Sverige ska börja inse detta men jag misstänker att det kommer ta minst 50 år till av att ha högsta dödligheten av narkotika i Europa tills det sker.

Det funkar inte att ha lagar som en stor majoritet inte håller med om i en demokrati. Man försökte ju förbjuda alkohol i USA en gång i tiden. Det resulterade i ett väldigt uppsving för organiserad brottslighet eftersom folk inte tvekade att låta dessa tillhandahålla spriten då det inte fanns lagliga krogar.

Folk i allmänhet tycker doping är skit och att det borde vara förbjudet.

Svårare än så är det inte.

40plus
2020-10-20, 14:02
Man blir argare av steroider. Jag har sett både Rich Piana och Dorian Yates erkänna det i videor.

Inb4 någon säger att byggare alltid ljuger; kanske det, men det känns lite osannolikt att de ljuger på det hållet?

Fast båda dom herrarna har GARANTERAT nyttjat mycket mer än bara testosteron. Så blev dom argare pga teston, eller pga benson dom trycker i sig för sömnens skull, eller pga efedrinet och clenbuterolen?

Eller är det en naturlig förändring i psyket att en man som tidigare haft kasst självförtroende (välmående individer tar sällan testo i dom hästadoser som dessa herrar gjort) plötsligt får en massiv ego boost av alla muskler, blickar från kvinnor, män som instinktivt går undan på stan etc?

trädgårdsmöbel
2020-10-20, 14:02
Vill även lägga till kategorin "whiteclawkonsumenter" när detta kommer till sverige. De får gärna åka dit i dopingrazzia om de även dopar sig utöver detta. Men det är förhoppningsvis länge tills dess.

Rickard
2020-10-20, 14:18
Om vi antar att man kan överföra hur fluktuerande hormonnivåer och olika syntetiska hormoner i form av preventivmedel för kvinnor kan påverka deras mående och humör till män. Då borde det inte finnas några tvivel att roid rage utan några fler preparat kan existera.

Snobbe
2020-10-20, 14:28
Det funkar inte att ha lagar som en stor majoritet inte håller med om i en demokrati. Man försökte ju förbjuda alkohol i USA en gång i tiden. Det resulterade i ett väldigt uppsving för organiserad brottslighet eftersom folk inte tvekade att låta dessa tillhandahålla spriten då det inte fanns lagliga krogar.

Folk i allmänhet tycker doping är skit och att det borde vara förbjudet.

Svårare än så är det inte.

Jag tycker såklart inte att alkohol ska vara olagligt, i en perfekt värld så skulle väl inte droger behövas överhuvudtaget. Men vi lever inte i en sån värld och förbud skapar större problem än vad förbuden försöker fixa. Vilket man enkelt kunde se med alkohol i USA och även hur de länder som avkriminaliserat droger även har bäst resultat om man kollar i Europa t.ex.

Det man istället borde fokusera på är att ärligt informera befolkningen om risker och negativa effekter som man kan få av dessa saker istället. Hjälpa dom som har problem med dessa saker istället för att straffa dom.

Rökning är väl ett ganska bra exempel på hur man hanterat det på ett bra sätt. Det hade nog inte hjälpt så mycket om man bara gjort det olagligt att köpa cigg istället.

Läskeblask
2020-10-20, 14:31
Min åsikt är att jag trots gammal brukare ej bryr mig. Tycker det är slöseri med resurser men man får väl pengar genom att bötfälla folk. Det jag ej fattar är körkortet dras in (?) ,vad jag förstått. Det är helt absurt

Diomedea exulans
2020-10-20, 14:36
Fast båda dom herrarna har GARANTERAT nyttjat mycket mer än bara testosteron. Så blev dom argare pga teston, eller pga benson dom trycker i sig för sömnens skull, eller pga efedrinet och clenbuterolen?

Eller är det en naturlig förändring i psyket att en man som tidigare haft kasst självförtroende (välmående individer tar sällan testo i dom hästadoser som dessa herrar gjort) plötsligt får en massiv ego boost av alla muskler, blickar från kvinnor, män som instinktivt går undan på stan etc?

De berättade att de blev mer lättirriterade, iaf.

skyffelmördarn
2020-10-20, 16:03
Undrar om vi någon gång i framtiden kommer att komma så långt som samhälle att människor får rätten och friheten att själva avgöra vad de vill göra med sina egna kroppar.

Jag kommer aldrig förstå det här argumentet, det är ju lite som att åka bil utan bälte köra in i ett träd och knalldö med två ungar och en fru hemma som väntar på dig.

Jag köper argumentet om du sitter för dig själv mitt ute i ingenstans och knarkar, aldrig belastar vård eller samhälle med vad du styr med. Men ganska många saker som du tror bara påverkar dig själv påverkar ju indirekt andra människor med.

Hoppa framför en tåg är ju också en sån grej som man tror man gör "för sig själv" men personen som kör tåget blir ju påverkad också.

Samma sak med feta människor "Jag äter väl vad jag vill det är ingen som tar skada av det mer än jag!!11" förutom när du blir så fet så du måste in till sjukhus och opereras.

Jag vet ingen kategori av "Jag gör vad jag vill" människor som aldrig någonsin verkligen har belastat någon förutom enbart och just sig själva. Vården kopplas alltid in förr eller senare.

Diomedea exulans
2020-10-20, 16:09
jag kommer aldrig förstå det här argumentet, det är ju lite som att åka bil utan bälte köra in i ett träd och knalldö med två ungar och en fru hemma som väntar på dig.

Jag köper argumentet om du sitter för dig själv mitt ute i ingenstans och knarkar, aldrig belastar vård eller samhälle med vad du styr med. Men ganska många saker som du tror bara påverkar dig själv påverkar ju indirekt andra människor med.

Hoppa framför en tåg är ju också en sån grej som man tror man gör "för sig själv" men personen som kör tåget blir ju påverkad också.

Samma sak med feta människor "jag äter väl vad jag vill det är ingen som tar skada av det mer än jag!!11" förutom när du blir så fet så du måste in till sjukhus och opereras.

Jag vet ingen kategori av "jag gör vad jag vill" människor som aldrig någonsin verkligen har belastat någon förutom enbart och just sig själva. Vården kopplas alltid in förr eller senare.

+1

Agitator
2020-10-20, 16:13
Det handlar om gränsdragning. Självklart tycker alla som är normala att det inte är ett problem om någon lugn och skötsam sköter sig med lite preparat.

Men om det skulle vara lagligt så hade användningen ökat och fler samhällsproblem hade på längre sikt börjat bubbla upp under ytan tids nog.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/07/08/tullen-beslagtog-hundratals-kilogram-dopningsmedel-varda-2-5-miljoner-euro-i-fjol

https://www.dn.se/sport/dopningsfabriken-som-sprangdes-del-1-tillverkarna/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-atalade-for-grovt-dopningsbrott-i-goteborg

Tillslaget skedde den 21 oktober. Både utrustning för att tillverka, förpacka och överlåta dopningspreparat påträffades, samt sammanlagt 1 450 723 enheter dopningsmedel.

Samma dag hade två av männen postat 14 försändelser med mängder av dopningsmedel. Betalningen för dopningsmedlen togs emot av en av männen via Swish.

Vid husrannsakan och beslag av olika postförsändelser, har polisen totalt beslagtagit dopningsklassade steroider som motsvarar cirka 1,9 miljoner enheter. Beslagen på steroider ligger på 38 gånger gränsen för grovt brott.

Beslagen på steroider ligger på 38 gånger gränsen för grovt brott[
Vad är det för jvla snälla regler för grovt brott egentligen hahahaha.


Svenska staten och andra länder som inte avkriminaliserar doping

Vad är det för samhälle vi vill ha? Fullt med drogliberaler som ser till att steroidbrukandet ökar i samhället?
https://media1.tenor.com/images/37ae518effd702d5ff40ab3986f97207/tenor.gif?itemid=18201880


https://i.imgur.com/dAfBvmA.png

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/det-hander-med-kroppen-nar-du-tar-anabola-steroider

Det händer med kroppen när du tar anabola steroider
UPPDATERAD 18 FEBRUARI 2019PUBLICERAD 16 FEBRUARI 2018

Den som använder anabola steroider kan på kort tid uppleva att muskelmassan ökar och att träningen ger ett bättre resultat än vad den gjort utan preparatet. Men biverkningarna är många och påverkar användaren både fysiskt och psykiskt. Kvinnliga bröst på män, förstorad klitoris på kvinnor, depression och panikångest är några av effekterna ett missbruk kan ge.

Det händer med kroppen
• Män får kvinnobröst. Hos män kan bröstkörtlarna växa och ge ett utseende som påminner om kvinnobröst. Det här drabbar ungefär hälften av användarna.

• Kraftig akne. Den som använder anabola steroider kan drabbas av svår akne under och efter en steroidkur.

• Ökad kroppsbehåring – och ökat håravfall. Det är inte ovanligt att den som dopar sig med steroider får mer hår på kroppen generellt. Men preparaten medför troligen också håravfall på huvudet, särskilt för personer där flintskallighet ligger i släkten.

• Hjärtat tar stryk. Anabola steroider leder till förhöjt blodtryck och andra åkommor som påverkar hjärtat. Risken för att få en blodpropp ökar också.

• Könsorganen förändras. Männen kan få inflammerade testiklar och minskad spermieproduktion, som kan hålla i sig i flera år. Kvinnor får oregelbunden menstruation och förstorad klitoris. En vanlig biverkning hos kvinnor är dessutom att de får en mörkare röst.

Det händer i knoppen
• Ökat självförtroende. En kur med anabola steroider pågår i ett antal veckor och den som använder preparatet kan uppleva en känsla av att vara oövervinnerlig i början av en kur.

• Aggressivitet. En bit in i kuren inträder en period av minskat omdöme och allmän svårighet att känna gränser. Vilket kan leda till bland annat starka känslor av svartsjuka med aggressivitet med verbala och fysiska inslag som följd.

• Depressivitet och ångest. Mellan två kurer kommer användaren att uppleva depression och nedsatt självförtroende i takt med att muskelmassan minskar och att beundran från andra avtar.

Utöver de åkommor som listas här ovan kan du drabbas av bland annat panikångest, oro, psykos, sömnsvårigheter, empatistörning och ätstörningar.

Källa: Läkartidningen

skyffelmördarn
2020-10-20, 16:18
Folk klarar inte av för mycket frihet heller, det låter bra på pappret att göra fritt med allt men vi är inte kopplade på det sättet som djur, som art, som människor.

Det spårar alltid ur. Av 100 personer så kommer det kanske finnas 10 som sköter det snyggt och prydligt, resten kommer balla ur fullständigt. Det finns ju något charmigt i det också såklart, men någon måste ju städa upp skiten efter sen bara tyvärr.

Jag åt mycket lunchbuffé ute i jobbet förr, snacka om att de slängs mycket mat/folk som inte äter upp; varför? Är folk så dåliga på att veta vad de kommer kunna äta upp eller inte? Det tror inte jag, jag tror de handlar om att så fort något blir fritt så släpper det för vissa och man kan inte kontrollera sig.

Agitator
2020-10-20, 16:31
Folk klarar inte av för mycket frihet heller, det låter bra på pappret att göra fritt med allt men vi är inte kopplade på det sättet som djur, som art, som människor.

Det spårar alltid ur. Av 100 personer så kommer det kanske finnas 10 som sköter det snyggt och prydligt, resten kommer balla ur fullständigt. Det finns ju något charmigt i det också såklart, men någon måste ju städa upp skiten efter sen bara tyvärr.

Jag åt mycket lunchbuffé ute i jobbet förr, snacka om att de slängs mycket mat/folk som inte äter upp; varför? Är folk så dåliga på att veta vad de kommer kunna äta upp eller inte? Det tror inte jag, jag tror de handlar om att så fort något blir fritt så släpper det för vissa och man kan inte kontrollera sig.

Tänk dig att se 10 ricky bruchs kloner på stan konstant i var och vartannat hörn. Vilken samhälle!

Klart det inte hade ballat ur! *rolleyes*

Tidslänk 1
SaXWvOc7voY&start=1366

Tidslänk 2
SaXWvOc7voY&start=5747

Diomedea exulans
2020-10-20, 16:43
Det händer med kroppen när du tar anabola steroider
UPPDATERAD 18 FEBRUARI 2019PUBLICERAD 16 FEBRUARI 2018

Den som använder anabola steroider kan på kort tid uppleva att muskelmassan ökar och att träningen ger ett bättre resultat än vad den gjort utan preparatet. Men biverkningarna är många och påverkar användaren både fysiskt och psykiskt. Kvinnliga bröst på män, förstorad klitoris på kvinnor, depression och panikångest är några av effekterna ett missbruk kan ge.

Det händer med kroppen
• Män får kvinnobröst. Hos män kan bröstkörtlarna växa och ge ett utseende som påminner om kvinnobröst. Det här drabbar ungefär hälften av användarna.

• Kraftig akne. Den som använder anabola steroider kan drabbas av svår akne under och efter en steroidkur.

• Ökad kroppsbehåring – och ökat håravfall. Det är inte ovanligt att den som dopar sig med steroider får mer hår på kroppen generellt. Men preparaten medför troligen också håravfall på huvudet, särskilt för personer där flintskallighet ligger i släkten.

• Hjärtat tar stryk. Anabola steroider leder till förhöjt blodtryck och andra åkommor som påverkar hjärtat. Risken för att få en blodpropp ökar också.

• Könsorganen förändras. Männen kan få inflammerade testiklar och minskad spermieproduktion, som kan hålla i sig i flera år. Kvinnor får oregelbunden menstruation och förstorad klitoris. En vanlig biverkning hos kvinnor är dessutom att de får en mörkare röst.

Det händer i knoppen
• Ökat självförtroende. En kur med anabola steroider pågår i ett antal veckor och den som använder preparatet kan uppleva en känsla av att vara oövervinnerlig i början av en kur.

• Aggressivitet. En bit in i kuren inträder en period av minskat omdöme och allmän svårighet att känna gränser. Vilket kan leda till bland annat starka känslor av svartsjuka med aggressivitet med verbala och fysiska inslag som följd.

• Depressivitet och ångest. Mellan två kurer kommer användaren att uppleva depression och nedsatt självförtroende i takt med att muskelmassan minskar och att beundran från andra avtar.

Utöver de åkommor som listas här ovan kan du drabbas av bland annat panikångest, oro, psykos, sömnsvårigheter, empatistörning och ätstörningar.

Källa: Läkartidningen

De flesta av de där har jag redan. Kanske lika gärna kan dopa mig.

RökteUppMinKatt
2020-10-20, 17:18
Men om det skulle vara lagligt så hade användningen ökat och fler samhällsproblem hade på längre sikt börjat bubbla upp under ytan tids nog.


Är det något unikt för anabola då eftersom detsamma inte verka gälla för andra droger av vad man kan se ifrån länder där man har lättat på trycket?

Varför ska skötsamma människor få lida på grund av idioter? Är det inte dags att förbjuda fet mat då också eftersom ärkefetton som inte kan hantera sina hamburgare belastar sjukvården?

Det räcker inte att kriminalisera våldsbrott? Man måste även kriminalisera sådant som kanske i vissa fall kan leda till våldsbrott. Vi kanske rentav borde kriminalisera ångest och depression också, samt tvångsbehandla hela befolkningen med meditation.

Nä, fy för att göra vad man vill här i världen under den ytterst begränsade tid man har. Och att utbilda istället för att kriminalisera funkar så klart inte. Ajabajja, här ska det slås på fingrarna som om man vore bertil 8 år.

Pissar på Sverige och dess äckliga lagar. Så glad att jag inte bor där. Lägg mer resurser på kriget mot droger och låt hela landet gå under. Jag ber.

David_wigren
2020-10-20, 18:08
Från ett själviskt perspektiv tycker jag att det är bra att folk dopar sig. Jag har väldigt fördelaktiga gener för att ha mycket muskelmassa och låg fettprocent, även när jag inte tränar. Tack vare att det är så många som dopar sig så sticker jag inte ut i mängden lika mycket som jag gjorde tidigare. Jag minns hur det var när jag gick i högstadiet i slutet på 90-talet. Då fick jag dagligen höra dopinganklagelser. Nu är det väldigt sällan jag får höra det. Helt enkelt för att jag inte sticker ut lika mycket längre. Är väl till och med räka i en del sammanhang.

I ett allmänt perspektiv är doping dock ett problem. Det är många som förstör sina liv för temporära gäinz i gymmet. En del kan dopa sig och klara sig men majoriteten mår nog bara dåligt av det i långa loppet.

Ladugårdsdörr
2020-10-20, 18:24
Snuten lyssnar uppenbarligen inte på Tyngre Träningssnack, man ska säga laktat - inte mjölksyra.

Är det bara jag som tycker det är gött med dopingrazzior?

Det är åtminstone content-skapande.

derko
2020-10-20, 18:45
Ni som tycker att självskadebeteende i form av hormon bruk/missbruk ska vara kriminellt hur ställer ni er till andra former av självskadebeteende?
Bör till exempel alkoholmissbruk, kraftig fetma, anorexia, tobaks användning eller personer som skär sig kriminaliseras?

Diomedea exulans
2020-10-20, 18:52
Ni som tycker att självskadebeteende i form av hormon bruk/missbruk ska vara kriminellt hur ställer ni er till andra former av självskadebeteende?
Bör till exempel alkoholmissbruk, kraftig fetma, anorexia, tobaks användning eller personer som skär sig kriminaliseras?

Lite svårare att kriminalisera att någon inte äter än att någon tar ett specifikt preparat...

derko
2020-10-20, 18:58
Lite svårare att kriminalisera att någon inte äter än att någon tar ett specifikt preparat...Någon som skär sig eller är kraftigt överviktig då? Busenkelt att bevisa.

RökteUppMinKatt
2020-10-20, 19:05
Lite svårare att kriminalisera att någon inte äter än att någon tar ett specifikt preparat...

Är väl inte mer än att alla får föra statistik över sina matvanor och skicka in till staten som går igenom det? Detta cross-checkas i sin tur med matvarubutiken som personen påstår sig handla i. Visst kan man handla och sedan slänga mat, men det löses med en kommunal soppatrull som går igenom rester och rapporterar ifall de ser ovanligt mycket mat dumpas. Toaletter kan installeras med elektronik som noterar magsyra för att sätta stopp för bulimiker.

skyffelmördarn
2020-10-20, 19:57
Någon som skär sig eller är kraftigt överviktig då? Busenkelt att bevisa.

Oftast ligger det en psykisk störning bakom som man givetvis ska behandla först.

derko
2020-10-20, 20:43
Oftast ligger det en psykisk störning bakom som man givetvis ska behandla först.
Du tror inte det kan finnas någon bakomliggande psykisk störning/ohälsa bland många som använder AAS?

dmoller
2020-10-21, 06:49
"wurf"

Mental
2020-10-21, 07:25
Ni som tycker att självskadebeteende i form av hormon bruk/missbruk ska vara kriminellt hur ställer ni er till andra former av självskadebeteende?
Bör till exempel alkoholmissbruk, kraftig fetma, anorexia, tobaks användning eller personer som skär sig kriminaliseras?

Lite svårare att kriminalisera att någon inte äter än att någon tar ett specifikt preparat...

Är väl inte mer än att alla får föra statistik över sina matvanor och skicka in till staten som går igenom det? Detta cross-checkas i sin tur med matvarubutiken som personen påstår sig handla i. Visst kan man handla och sedan slänga mat, men det löses med en kommunal soppatrull som går igenom rester och rapporterar ifall de ser ovanligt mycket mat dumpas. Toaletter kan installeras med elektronik som noterar magsyra för att sätta stopp för bulimiker.

Krångla inte till det, låt matmomsen vara individuell motsvarande personens BF%.
Det slår lite hårdare mot kvinnor som naturligt har ett högre BF men de äter å andra sidan mindre så det bör jämna ut sig.

Är man snorhård är mat riktigt billigt och närmar man sig 40-50% BF börjar det bli riktigt jobbigt i butiken

:D

ceejay
2020-10-21, 07:54
Haha, vore rätt kul att se som experiment.

r1kkie
2020-10-21, 07:57
Ni som tycker att självskadebeteende i form av hormon bruk/missbruk ska vara kriminellt hur ställer ni er till andra former av självskadebeteende?
Bör till exempel alkoholmissbruk, kraftig fetma, anorexia, tobaks användning eller personer som skär sig kriminaliseras?

Alkohol absolut. Hade man "uppfunnit" alkoholen idag hade man klassat den som drog.

Är väl inte mer än att alla får föra statistik över sina matvanor och skicka in till staten som går igenom det? Detta cross-checkas i sin tur med matvarubutiken som personen påstår sig handla i. Visst kan man handla och sedan slänga mat, men det löses med en kommunal soppatrull som går igenom rester och rapporterar ifall de ser ovanligt mycket mat dumpas. Toaletter kan installeras med elektronik som noterar magsyra för att sätta stopp för bulimiker.

När staten är inkompetent att hålla kolla på bidragsfusk och skattefusk kommer dem garanterat inte hålla kolla på detta heller.

delta_mats
2020-10-21, 08:11
Krångla inte till det, låt matmomsen vara individuell motsvarande personens BF%.
Det slår lite hårdare mot kvinnor som naturligt har ett högre BF men de äter å andra sidan mindre så det bör jämna ut sig.

Är man snorhård är mat riktigt billigt och närmar man sig 40-50% BF börjar det bli riktigt jobbigt i butiken

:D

KingGrub skulle tjäna bra på att langa mat till tjockisar.

40plus
2020-10-21, 08:55
Min åsikt är att jag trots gammal brukare ej bryr mig. Tycker det är slöseri med resurser men man får väl pengar genom att bötfälla folk. Det jag ej fattar är körkortet dras in (?) ,vad jag förstått. Det är helt absurt

Va!?
Det är ju helt jävla galet. Såvida man inte tänker dra in körkortet för alla brott med likvärdiga straff i straffskalan. Detta jävla landet alltså....

Snubben
2020-10-21, 09:27
Krångla inte till det, låt matmomsen vara individuell motsvarande personens BF%.
Det slår lite hårdare mot kvinnor som naturligt har ett högre BF men de äter å andra sidan mindre så det bör jämna ut sig.

Är man snorhård är mat riktigt billigt och närmar man sig 40-50% BF börjar det bli riktigt jobbigt i butiken

:D

Haha, vore rätt kul att se som experiment.

Haha!

Ska nog skapa mig ett parti och driva detta som enda frågan. *popcorn*

Diomedea exulans
2020-10-21, 10:07
Va!?
Det är ju helt jävla galet. Såvida man inte tänker dra in körkortet för alla brott med likvärdiga straff i straffskalan. Detta jävla landet alltså....

Man kan få körkortet indraget för andra brott också, som inte är trafikbrott.

Köttis
2020-10-21, 10:10
Va!?

Det är ju helt jävla galet. Såvida man inte tänker dra in körkortet för alla brott med likvärdiga straff i straffskalan. Detta jävla landet alltså....När jag var yngre blev jag av med körkortet efter att ha använt en laglig drog. Hade inte kört bil eller ens haft bilnycklarna på mig. Fick som tur var tillbaka det efter att ha överklagat beslutet.

Fick även göra pissprov en gång i månaden eller vad det var som kostade 1000kr per gång där de inte ens kollade efter det jag använt.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Bob90
2020-10-21, 10:27
Va!?
Det är ju helt jävla galet. Såvida man inte tänker dra in körkortet för alla brott med likvärdiga straff i straffskalan. Detta jävla landet alltså....

Antar att det är något med att typ "doping och narkotika går att relatera till trafikolyckor därför rycker vi lappen" eller så?

Läskeblask
2020-10-21, 10:50
Ja det är icke befogat. Jag bryr mig inte om skiten men ubdrar om det är värt resurserna? Är detta ett bra sätt att få in pengar i statskassan eller försöker man skrämma folk? Vad blir nettoresultatet av detta

40plus
2020-10-21, 11:12
Man kan få körkortet indraget för andra brott också, som inte är trafikbrott.

Ja se på fan, från trans:

"Återkallelsepunkt 6
Du har gjort dig skyldig till ett allvarligt brott som inte behöver vara ett trafikbrott eller ha samband med bilkörning, till exempel grov misshandel"

Antar att det är något med att typ "doping och narkotika går att relatera till trafikolyckor därför rycker vi lappen" eller så?

Narkotika absolut, men doping och allt däri blir ju galet.

Kev88
2020-10-21, 11:43
Jag kommer aldrig förstå det här argumentet, det är ju lite som att åka bil utan bälte köra in i ett träd och knalldö med två ungar och en fru hemma som väntar på dig.

Jag köper argumentet om du sitter för dig själv mitt ute i ingenstans och knarkar, aldrig belastar vård eller samhälle med vad du styr med. Men ganska många saker som du tror bara påverkar dig själv påverkar ju indirekt andra människor med.

Hoppa framför en tåg är ju också en sån grej som man tror man gör "för sig själv" men personen som kör tåget blir ju påverkad också.

Samma sak med feta människor "Jag äter väl vad jag vill det är ingen som tar skada av det mer än jag!!11" förutom när du blir så fet så du måste in till sjukhus och opereras.

Jag vet ingen kategori av "Jag gör vad jag vill" människor som aldrig någonsin verkligen har belastat någon förutom enbart och just sig själva. Vården kopplas alltid in förr eller senare.

Ja, det kan påverka andra människor, ska vi förbjuda allt som gör det? Då får du sluta köra bil, dricka alkohol, ja, listan kan göras lång. Det är inte rimligt och det är varje människas rätt att själv göra vad de vill med sin egen kropp, det finns för mig inget motargument som är tyngre än det.
Sen glömmer du en sak, om man skulle avkriminalisera och legalisera vissa droger och preparat så hade staten genererat pengar, både från skatt och de pengar som man hade sparat på att inte behöva upprätthålla de rådande lagarna (rättsväsende, fängelsekostnader osv), det hade även kapat de flesta kriminellas inkomstkälla. Dessa pengarna hade man sedan kunnat skyffla till bl.a. vården.
Sen är jag tämligen säker på att det inte spelar någon roll om det är lagligt eller inte, vill någon snorta kokain eller skjuta testo så kommer denne att göra det oavsett.

Snobbe
2020-10-21, 11:48
Sen är jag tämligen säker på att det inte spelar någon roll om det är lagligt eller inte, vill någon snorta kokain eller skjuta testo så kommer denne att göra det oavsett.

Nej du har helt fel, både kokain och testo är ju olagligt det är därför det inte är några i Sverige som använder något av dom.

Spiffy
2020-10-21, 12:11
Tar man de som använder så hittar man väl de som säljer.
De som säljer denna typ av grejer säljer eller är väl ofta också inblandade i andra tyngre saker, och då kan man stoppa det också.

Lite som när polisen ställer sig på "random" cykelväg för att kolla cykelbelysning och "råkar" få med lite andra idioter för grövre brott.

Anton Fräs
2020-10-21, 13:27
Nej du har helt fel, både kokain och testo är ju olagligt det är därför det inte är några i Sverige som använder något av dom.

https://media.giphy.com/media/5gw0VWGbgNm8w/giphy.gif

RökteUppMinKatt
2020-10-21, 15:19
Tar man de som använder så hittar man väl de som säljer.
De som säljer denna typ av grejer säljer eller är väl ofta också inblandade i andra tyngre saker, och då kan man stoppa det också.

Lite som när polisen ställer sig på "random" cykelväg för att kolla cykelbelysning och "råkar" få med lite andra idioter för grövre brott.

<ironi>
Ja, de gör ju ett så förträffligt bra jobb med att stoppa droganvändandet. Inte alls så att var och varannan person brukar eller har brukat och få tag på grejer har aldrig varit svårare.
</ironi>

Snobbe
2020-10-21, 15:24
Och med det kommer gängkriminaliteten eftersom dom kan tjäna såna extrema summor på att äga områden så skjuts det för att behålla/ta över dom.

delta_mats
2020-10-21, 15:43
Lever man för preppet kan man ju flytta dit där det är lagligt och inte ens stigmatiserat. Dubai verkar vara poppis.

Baskagge
2020-12-07, 18:44
Nu är det Göteborgarnas tur.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-slar-polisen-till-mot-gymmen-i-dopningsrazzia

Ladugårdsdörr
2020-12-07, 23:51
Nu är det Göteborgarnas tur.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-slar-polisen-till-mot-gymmen-i-dopningsrazzia

Bra, hoppas de trycker till den jäveln som hade lastat två gula två gröna.

Baskagge
2020-12-08, 00:21
Inte från det här tillslaget, men det finns bilder från husisar. Folk har det fint hemma...

https://socialutveckling.goteborg.se/uploads/Polisens-arbete-mot-dopning-f%C3%B6rel%C3%A4sning-april-2019.pdf

mottat
2020-12-08, 03:34
Inte från det här tillslaget, men det finns bilder från husisar. Folk har det fint hemma...

https://socialutveckling.goteborg.se/uploads/Polisens-arbete-mot-dopning-f%C3%B6rel%C3%A4sning-april-2019.pdf

Fint att dom använder Zeta olja och inge jävla Eldorado skit :laugh:

Gregow
2020-12-08, 03:50
Inte från det här tillslaget, men det finns bilder från husisar. Folk har det fint hemma...

https://socialutveckling.goteborg.se/uploads/Polisens-arbete-mot-dopning-f%C3%B6rel%C3%A4sning-april-2019.pdf
Ungefär 5/10 på pundarkvartskalan - "japp, definitivt en pundarkvart".

Mass-Tech
2020-12-08, 08:47
Inte från det här tillslaget, men det finns bilder från husisar. Folk har det fint hemma...

https://socialutveckling.goteborg.se/uploads/Polisens-arbete-mot-dopning-f%C3%B6rel%C3%A4sning-april-2019.pdf

Phil Heath på sida 13.

Isanningensnamn
2020-12-08, 12:08
Förstår inte varför folk dopar sig, det enda som spelar roll för träningsresultaten är ju att man tar i när man tränar.

Ja för ingen från Kolo använder doping, det gör bara dom från flashback. Hehe.

Brofessorn
2020-12-08, 12:16
Gillar hur en stor anledning till att doping är så hemskt, enligt polisens retorik, är för att det bidrar till organiserad brottslighet. För det är ju byggarna som valt att steroider ska vara narkotikaklassade och skapat ett monopol åt den svarta marknaden, istället för att ge folk möjligheten att köpa det från lagliga och kvalitetssäkrade källor.

skyffelmördarn
2020-12-08, 12:49
Gillar hur en stor anledning till att doping är så hemskt, enligt polisens retorik, är för att det bidrar till organiserad brottslighet. För det är ju byggarna som valt att steroider ska vara narkotikaklassade och skapat ett monopol åt den svarta marknaden, istället för att ge folk möjligheten att köpa det från lagliga och kvalitetssäkrade källor.

Frihet under ansvar fungerar aldrig det där därför vissa saker måste vara olagliga. Folk är idioter, pågående pandemin borde ju vara nog bevis för det. Skyltar om att man ska tvätta händerna sitter inte uppe för skoj skull, det är för att det på riktigt vandrar runt folk där ute som inte kan hantera sin personlig hygien. Samma sak med bilbälte, du kanske inte har på dig bälte för att du gör ett aktivt val/inte bryr dig men på 100 människor kommer det finnas en och annan som inte har bälte på sig för att de helt enkelt inte förstår bättre.

David_wigren
2020-12-08, 12:53
Jag förstår inte heller folk som dopar sig. Om jag skulle dopa mig så skulle alla ursäkter plötsligt försvinna. Om jag tränar för styrka så måste jag nu jämföra mig med dem som markar 500kg och bänkar +300kg. Om jag är kroppsbyggare så måste jag helt plötsligt jämföra mig med Ronnie Coleman. Jag hade känt mig så jävla värdelös. Eller så hade det varit början på en resa som slutar med att jag dopar ihjäl mig, allt för att försöka möta de höjda förväntningarna.

Att dopa sig och sen inte bänka mer än si sådär 170-200kg är ju bara tragiskt. Slänga bort sitt liv för relativt oimponerande siffror som ingen bryr sig om. 170-200 som dopad är nog typ 120-130 som ren, woopdy-fucking-do liksom.

skyffelmördarn
2020-12-08, 12:58
Jag förstår inte heller folk som dopar sig. Om jag skulle dopa mig så skulle alla ursäkter plötsligt försvinna. Om jag tränar för styrka så måste jag nu jämföra mig med dem som markar 500kg och bänkar +300kg. Om jag är kroppsbyggare så måste jag helt plötsligt jämföra mig med Ronnie Coleman. Jag hade känt mig så jävla värdelös. Eller så hade det varit början på en resa som slutar med att jag dopar ihjäl mig, allt för att försöka möta de höjda förväntningarna.

Att dopa sig och sen inte bänka mer än si sådär 170-200kg är ju bara tragiskt. Slänga bort sitt liv för relativt oimponerande siffror som ingen bryr sig om. 170-200 som dopad är nog typ 120-130 som ren, woopdy-fucking-do liksom.

Jag tror det är internet/sociala medier som fått oss att tro att folk bryr sig om hur man ser ut eller vad man lyfter. I verkligheten är det ju ingen som bryr sig.

Brofessorn
2020-12-08, 13:05
Frihet under ansvar fungerar aldrig det där därför vissa saker måste vara olagliga. Folk är idioter, pågående pandemin borde ju vara nog bevis för det. Skyltar om att man ska tvätta händerna sitter inte uppe för skoj skull, det är för att det på riktigt vandrar runt folk där ute som inte kan hantera sin personlig hygien. Samma sak med bilbälte, du kanske inte har på dig bälte för att du gör ett aktivt val/inte bryr dig men på 100 människor kommer det finnas en och annan som inte har bälte på sig för att de helt enkelt inte förstår bättre.

Men det som du försvarar fungerar bevisligen inte. Folk fortsätter trycka. Det enda narkotikaklassningen leder till är att kriminella organisationer tjänar mer pengar, får större incitament att erbjuda produkten och skapa nya brukare, och brukare utsätter sin hälsa för större risker. Bra jobbat! Du kanske ska fråga dig själv om det bara är annat "folk" som är idioter, eller om det inkluderar dig själv och politiker som är för sånt här moraliskt signalerande.

Snobbe
2020-12-08, 16:17
Frihet under ansvar fungerar aldrig det där därför vissa saker måste vara olagliga. Folk är idioter, pågående pandemin borde ju vara nog bevis för det. Skyltar om att man ska tvätta händerna sitter inte uppe för skoj skull, det är för att det på riktigt vandrar runt folk där ute som inte kan hantera sin personlig hygien. Samma sak med bilbälte, du kanske inte har på dig bälte för att du gör ett aktivt val/inte bryr dig men på 100 människor kommer det finnas en och annan som inte har bälte på sig för att de helt enkelt inte förstår bättre.

Ta bort alkohol, cigg, socker och allt annat som är farligt för människor. Gör en lag så folk måste gå utanför dörren med hjälm och hockeyskydd så de inte skadar sig när de ramlar osv.

Vi har ju inte ens lag på cykelhjälm för vuxna.

PureWhey
2020-12-08, 16:39
Folk som förespråkar en svart marknad för X eller Y har ingen koll och bör hålla käft istället.

Kev88
2020-12-08, 16:54
Frihet under ansvar fungerar aldrig det där därför vissa saker måste vara olagliga. Folk är idioter, pågående pandemin borde ju vara nog bevis för det.

Idiot eller inte, varken du eller någon annan människa bör ha rätten att säga till en annan vuxen människa vad den får eller inte får göra med sin egen kropp, förutsatt att den inte lider av någon psykossjukdom eller liknande där den inte är sitt rätta jag.

Armed Dingo
2020-12-08, 17:20
Jag förstår inte heller folk som dopar sig. Om jag skulle dopa mig så skulle alla ursäkter plötsligt försvinna. Om jag tränar för styrka så måste jag nu jämföra mig med dem som markar 500kg och bänkar +300kg. Om jag är kroppsbyggare så måste jag helt plötsligt jämföra mig med Ronnie Coleman. Jag hade känt mig så jävla värdelös. Eller så hade det varit början på en resa som slutar med att jag dopar ihjäl mig, allt för att försöka möta de höjda förväntningarna.

Att dopa sig och sen inte bänka mer än si sådär 170-200kg är ju bara tragiskt. Slänga bort sitt liv för relativt oimponerande siffror som ingen bryr sig om. 170-200 som dopad är nog typ 120-130 som ren, woopdy-fucking-do liksom.
Så gör inte en dopad. En skönhetsdopare gör det för att bli bättre än 99% av alla, odopade eller ej. Den bryr sig inte om de sista %ten, och den bryr sig inte om att bara jämföra sig med sin egen kategori.

Jag är sugen på att dopa mig ibland för jag har inbillat mig att det tillåter mig äta som en gris och ändå ligga på 11% bf året runt. Schysst vaskuläritet och pump dygnet runt. Roligare att träna. Mer muskler skiter jag faktiskt i, det lilla jag har är mer än jag behöver.

Läskeblask
2020-12-08, 18:41
Om man inte vet hur det funkar så..endast en ganska lite % av de som dopar sig lyfter 170kg. Jag skulle säga att det för en medelmåtta är svårare att nå 170 som dopad än 120 som odopad. Om det är patetiskt eller ej är en fråga om själv får avgöra men personligen lutar jag mot att det är patetiskt att lägga ut pengarna och äventyra hälsan för att få lite muskler. Ännu sorgligare när man ser personer som gjort det i 20 år och ibte fattar att sluta.

David_wigren
2020-12-08, 19:04
Så gör inte en dopad. En skönhetsdopare gör det för att bli bättre än 99% av alla, odopade eller ej. Den bryr sig inte om de sista %ten, och den bryr sig inte om att bara jämföra sig med sin egen kategori.

Jag är sugen på att dopa mig ibland för jag har inbillat mig att det tillåter mig äta som en gris och ändå ligga på 11% bf året runt. Schysst vaskuläritet och pump dygnet runt. Roligare att träna. Mer muskler skiter jag faktiskt i, det lilla jag har är mer än jag behöver.

Det farliga med att skönhetsdopa sig är att majoriteten av oss som har tränat en längre tid har blivit ganska avtrubbade. Gränsen för vad som anses vara för mycket ligger väldigt mycket lägre hos den generella befolkningen än hos oss. Det bästa sättet att gardera sig mot att råka bli för stor är att inte dopa sig alls. Om man tränar för att uppnå skönhetsideal så är nog den bästa approachen att gymma 2-3 gånger i veckan i några år och hålla sig runt 12-15% kroppsfett. Då är man snyggast för majoriteten. Om man dopar sig så kommer man bara bli uppskattad av en minoritet. En minoritet som samtidigt kan se att du dopar dig och som tycker du är en failure som inte är bättre trots att du dopar dig. Att ligga på 170kg i bänk som dopad är riktigt kasst. Alltså om man aktivt tränar bänk vill säga.

Köttis
2020-12-08, 19:08
Jag misstänker att David inte är 100% seriös, men om man är en sopa jämfört med den dopade eliten om man dopar sig, är man med stor sannolikhet även en sopa jämfört med den odopade eliten om man avstår doping.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Plasttiger
2020-12-08, 19:17
Jag tror det är internet/sociala medier som fått oss att tro att folk bryr sig om hur man ser ut eller vad man lyfter. I verkligheten är det ju ingen som bryr sig.

Jo, det gör vi.
Relationer får inte diskuteras på kolo längre pga bittra män som ratats.

RökteUppMinKatt
2020-12-08, 19:50
Ja, man får ju hoppas att David trollar annars vet jag inte vad...

Är det verkligen så svårt att förstå varför folk dopar sig? Uppnå din drömkropp på en bråkdel av tiden. Är det verkligen så svårt att förstå?

Jag hade utan tvekan till 100% och med frivillig dopingstämpel i pannan tryckt AAS om det inte vore för eventuella bieffekter.

Läskeblask
2020-12-08, 20:28
Grejen är den att många inte uppnår kroppen de vill ändå. I slutändan om vi räknar bort själva glädjen att träna så blir nettoresultatet ofta en lite grövre men icke imponerande kroppshydda, jävligt stort hål i plånboken och eventuella hälsoproblem. Det positiva är att man lyckas få nån bimbo i sängen men folk över 30 ser på dig med negativa ögon. Har man genetiken , så ok, då kanske man kan förstå om man tävlar men att med medelmåttiga gener försöka få en fysik genom stora doser så nej. Alla blir inte hunks

RökteUppMinKatt
2020-12-08, 20:33
Grejen är den att många inte uppnår kroppen de vill ändå. I slutändan om vi räknar bort själva glädjen att träna så blir nettoresultatet ofta en lite grövre men icke imponerande kroppshydda, jävligt stort hål i plånboken och eventuella hälsoproblem. Det positiva är att man lyckas få nån bimbo i sängen men folk över 30 ser på dig med negativa ögon. Har man genetiken , så ok, då kanske man kan förstå om man tävlar men att med medelmåttiga gener försöka få en fysik genom stora doser så nej. Alla blir inte hunks

Vem bryr sig om vad andra tycker...

Nog för att jag inte är jätteinsatt i ämnet, men har jävligt svårt att tro att någon som lyckats träna till sig en bra kropp ren inte skulle fått jävligt mycket bättre och snabbare resultat med testo.

David_wigren
2020-12-08, 22:12
Jag trollar definitivt inte. Om man dopar sig för att uppnå skönhetsideal så är man korkad eftersom man löper större risk att få helt motsatt effekt, alltså att ens generella skönhetskurs sjunker istället för att öka. Om dopar sig för idrottsliga prestationer så är man en total sopa om man ändå inte lyckas konkurrera med ens den nationella eliten, som är ren.

skyffelmördarn
2020-12-08, 22:19
Idiot eller inte, varken du eller någon annan människa bör ha rätten att säga till en annan vuxen människa vad den får eller inte får göra med sin egen kropp, förutsatt att den inte lider av någon psykossjukdom eller liknande där den inte är sitt rätta jag.

Kostar det mig pengar så borde jag väl i allra högsta grad ha med det att göra tycker du inte det?

Köttis
2020-12-08, 22:23
Jag trollar definitivt inte. Om man dopar sig för att uppnå skönhetsideal så är man korkad eftersom man löper större risk att få helt motsatt effekt, alltså att ens generella skönhetskurs sjunker istället för att öka. Om dopar sig för idrottsliga prestationer så är man en total sopa om man ändå inte lyckas konkurrera med ens den nationella eliten, som är ren.Varför måste du jämföra dig med någon som markar 500 för att du dopar dig, men inte med någon som markar 400 nu?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Brofessorn
2020-12-08, 22:28
Kostar det mig pengar så borde jag väl i allra högsta grad ha med det att göra tycker du inte det?

Du bor och jobbar väl inte ens i Sverige så hur kostar det dig pengar?

Schack. Matt.

RökteUppMinKatt
2020-12-08, 22:42
Jag trollar definitivt inte. Om man dopar sig för att uppnå skönhetsideal så är man korkad eftersom man löper större risk att få helt motsatt effekt, alltså att ens generella skönhetskurs sjunker istället för att öka. Om dopar sig för idrottsliga prestationer så är man en total sopa om man ändå inte lyckas konkurrera med ens den nationella eliten, som är ren.

Du verkar ha kommit långt på din färd upp till ignoranstoppen.

Du kanske borde fundera på att vissa kanske fullständigt skiter i vad andra människor tycker och dopar sig bara för sin egen vinnings skull.

RökteUppMinKatt
2020-12-08, 22:44
Kostar det mig pengar så borde jag väl i allra högsta grad ha med det att göra tycker du inte det?

Jo, men då ska det ju vara konsekvent.

Varför ska jag betala för att halva Sveriges befolkning har dålig kosthållning eller motionerar för lite, men inte för att någon trycker steroider?

skyffelmördarn
2020-12-08, 23:17
Du bor och jobbar väl inte ens i Sverige så hur kostar det dig pengar?

Schack. Matt.

Nej precis var ju därför jag drog.

OW_y4wveAmI

David_wigren
2020-12-09, 10:52
Du verkar ha kommit långt på din färd upp till ignoranstoppen.

Du kanske borde fundera på att vissa kanske fullständigt skiter i vad andra människor tycker och dopar sig bara för sin egen vinnings skull.

Jo det förstår jag. Jag menar bara att majoriteten av de som dopar sig, oavsett anledning, kommer missgynnas av det. Jag talar inte om biverkningarna som vi alla redan har koll på. Jag pratar om att dopa sig för att få ett visst utseende som majoriteten tycker är vidrig. Jag talar inte om olympiastor, gränsen för vad majoriteten tycker är vidrigt går långt innan dess. Det bästa sättet att gardera sig för det är att inte dopa sig.

Sen nämnde jag dem som dopar sig för den prestationshöjande effekten. Visst, är du en av världens bästa inom diverse styrkesport, där det är givet att alla andra dopar sig så kan jag förstå att man dopar sig. Men de sm dopar sig för att bli starka och ändå får stryk av ens mediokra naturliga atleter så är man ju extremt tragisk. Då kan man ju likväl mosa på utan doping, för varför riskera sin hälsa för att ändå inte uppnå något?

Illustrerade mannen
2020-12-09, 11:03
Nej precis var ju därför jag drog.

OW_y4wveAmI

:laugh::laugh::laugh:

Läskeblask
2020-12-09, 11:04
Jo altså om vi utesluter det egna egot så blir nettoresultatet negativt. Doping betyder ej automatiskt att man blir stark. En medelmåtta kanske gainar 20-40 kg mer i böj och mark på 4 år vs om de tränat rent. Varierar ju på en massa olika faktorer förståss. Hur som helst så är frågan att hur mycket är det värt personligen för nån. Ofta brukar ju värderingarna förändras med åldern. Jag blev trött på att växa,krympa, vara röd i ansiktet, finnar på ryggen, resultat som ej motsvarade mängden jobb och pengar. Man skulle ha fått en nice bil för samma pengar

Kev88
2020-12-09, 11:43
Kostar det mig pengar så borde jag väl i allra högsta grad ha med det att göra tycker du inte det?

Hur menar du att det kostar dig pengar? Att en legalisering av exempelvis steroider skulle resultera i en skatteökning p.g.a. ökade vårdutgifter? Jag kan lova dig att det kostar mer att upprätthålla de rådande lagarna, både ekonomiskt och i social otrygghet, då det gör att kriminella får ha hand om marknaden. Sen får du ha i åtanke att en legalisering av en drog resulterar i enorma skatteintäkter, kolla bara på staterna i USA där cannabis har legaliserats.

Agitator
2020-12-09, 11:48
Hur menar du att det kostar dig pengar? Att en legalisering av exempelvis steroider skulle resultera i en skatteökning p.g.a. ökade vårdutgifter? Jag kan lova dig att det kostar mer att upprätthålla de rådande lagarna, både ekonomiskt och i social otrygghet, då det gör att kriminella får ha hand om marknaden. Sen får du ha i åtanke att en legalisering av en drog resulterar i enorma skatteintäkter, kolla bara på staterna i USA där cannabis har legaliserats.

Så svenskar ska börja skjuta steroider på samma nivå som gräsrökarna i usa? Visst kommer det ge lite pengar till kassan att ha steroiderna lagligt. Men samhällsproblemen kommer kosta mer så. Kommer det kosta mer än nuvarande upplägg med att det är olagligt? Who knows.

Kev88
2020-12-09, 12:03
Så svenskar ska börja skjuta steroider på samma nivå som gräsrökarna i usa? Visst kommer det ge lite pengar till kassan att ha steroiderna lagligt. Men samhällsproblemen kommer kosta mer så. Kommer det kosta mer än nuvarande upplägg med att det är olagligt? Who knows.

En legalisering, eller avkriminalisering av en drog, innebär nödvändigtvis inte en nämnvärd ökning av användning, här är Portugal ett bra exemplar. Men det minsta man kan göra är iaf att avkriminalisera det, då det inte är logiskt någonstans att beröva folk på sin frihet för det, speciellt inte så länge som man inte gör det för rökare eller folk som dricker varje helg, då dessa utan tvekan orsakar mer skada för både brukaren och omgivningen än vad många illegala droger gör.

WhiteJellyBerry
2020-12-09, 12:21
Kolla hur det ser ut i Finland och Storbritannien där AAS är lagligt för eget bruk. Vet inte om det har gjorts studier hur skadligt det är jämfört med att ha det olagligt. Dock är risken att försäljningen av andra droger ökar och fel människor börjar använda AAS.

Personligen avstår jag pga ev. biverkningar och tycker inte att det bör användas i RF/WADA anslutna idrotter.

RökteUppMinKatt
2020-12-09, 14:20
Jo det förstår jag. Jag menar bara att majoriteten av de som dopar sig, oavsett anledning, kommer missgynnas av det. Jag talar inte om biverkningarna som vi alla redan har koll på. Jag pratar om att dopa sig för att få ett visst utseende som majoriteten tycker är vidrig. Jag talar inte om olympiastor, gränsen för vad majoriteten tycker är vidrigt går långt innan dess. Det bästa sättet att gardera sig för det är att inte dopa sig.


Hur vet du det? Har du pratat mycket med folk som dopat sig som berättat om hur dopingen har missgynnat dem?

Personligen vet jag inte själv så jag kan inte uttala mig. Jag vet bara att om jag hade dopat mig så hade det varit för att stilla mitt ego (precis som träningen redan är till för idag) och inte för att hävda mig i andras ögon.

Läskeblask
2020-12-09, 14:26
Hur vet du det? Har du pratat mycket med folk som dopat sig som berättat om hur dopingen har missgynnat dem?

Personligen vet jag inte själv så jag kan inte uttala mig. Jag vet bara att om jag hade dopat mig så hade det varit för att stilla mitt ego (precis som träningen redan är till för idag) och inte för att hävda mig i andras ögon.
Hardcore bodybuilding är dyrt för en vanlig människa så ekonomiskt tärande är det ifall man är en s.k vanlig människa. Hardcore bb betyder ofta stora doser och knappt några längre pauser så det finns en risk att du går runt med dåliga blodvärden i åratal vilket kan leda till olika problem. Frågan är att om du som 40 åring har allvarliga problem så hur mycket väger den roliga tiden som grov?

RökteUppMinKatt
2020-12-09, 14:31
Hardcore bodybuilding är dyrt för en vanlig människa så ekonomiskt tärande är det ifall man är en s.k vanlig människa. Hardcore bb betyder ofta stora doser och knappt några längre pauser så det finns en risk att du går runt med dåliga blodvärden i åratal vilket kan leda till olika problem. Frågan är att om du som 40 åring har allvarliga problem så hur mycket väger den roliga tiden som grov?

Varför måste AAS innebära monsterdoser? Kan man inte bara trycka lite och gynnas av det?

Läskeblask
2020-12-09, 14:40
Varför måste AAS innebära monsterdoser? Kan man inte bara trycka lite och gynnas av det?

Det kan man men vad av det jag sett så går man hårt redan från början. Man kommer en bra bit med mindre också men inte dit man vill.

RökteUppMinKatt
2020-12-09, 15:04
Det kan man men vad av det jag sett så går man hårt redan från början. Man kommer en bra bit med mindre också men inte dit man vill.

Ja, men personliga anekdoter väger inte särskilt tungt. Det är ungefär som när folk pratar om hur illa det går för folk som knarkar för att det är det enda dem hör. Tro fan det när den stora majoriteten som hanterar sitt bruk bra håller tyst om det för att inte få problem ifrån sin omgivning.

Sen vadå inte dit man vill? Det är ju knappast så att alla har samma mål.

Kev88
2020-12-09, 15:07
Kolla hur det ser ut i Finland och Storbritannien där AAS är lagligt för eget bruk.

Enligt denna undersökning så brukas det mer AAS i Sverige trots att det är straffbelagt.

Sweden has the highest prevalence of AAS use: 4.4%, followed by Norway: 2.4%, Finland: 0.8%, Iceland: 0.7%, and Denmark: 0.5%.

https://journals.sagepub.com/doi/10.1515/nsad-2015-0002

David_wigren
2020-12-09, 15:12
Hur vet du det? Har du pratat mycket med folk som dopat sig som berättat om hur dopingen har missgynnat dem?

Personligen vet jag inte själv så jag kan inte uttala mig. Jag vet bara att om jag hade dopat mig så hade det varit för att stilla mitt ego (precis som träningen redan är till för idag) och inte för att hävda mig i andras ögon.

Alltså jag utgår inte från tryckarens egna perspektiv. Tryckaren kan leva hela sitt liv utan vetskapen att majoriteten av alla som interagerar med honom tänker ”jaha, där är Kalle, idioten som tar anabola steroider”. Det kommer påverka jobb och personliga relationer negativt. Om man å andra sidan trycker så lite att man inte blir så stor så kan man ju likväl gymma regelbundet 1-2 gånger i veckan så får man en sjyst kropp. Då sparar man pengar, gynnar sin hälsa och slipper eventuella fysiska och psykiska biverkningar av dopingen. Av den anledningen så känns det korkat att dopa sig.

ceejay
2020-12-09, 15:24
du verkar ha en väldigt stereotypisk bild på hur en kurare ser ut?

RökteUppMinKatt
2020-12-09, 16:00
Alltså jag utgår inte från tryckarens egna perspektiv. Tryckaren kan leva hela sitt liv utan vetskapen att majoriteten av alla som interagerar med honom tänker ”jaha, där är Kalle, idioten som tar anabola steroider”. Det kommer påverka jobb och personliga relationer negativt. Om man å andra sidan trycker så lite att man inte blir så stor så kan man ju likväl gymma regelbundet 1-2 gånger i veckan så får man en sjyst kropp. Då sparar man pengar, gynnar sin hälsa och slipper eventuella fysiska och psykiska biverkningar av dopingen. Av den anledningen så känns det korkat att dopa sig.

1. Tvivlar starkt på att majoriteten tänker att Kalle är en idiot som tar anabola steorider och väljer att distansera sig ifrån honom p.g.a det. Möjligtvis i Sverige där folk är hjärntvättade får, men inte i den mer öppensinnade delen av planeten.

Tror dock inte så är fallet i Sverige heller om jag ska vara ärlig. Är väl mest alkoholiserade pack och lastbilschaffisar som har den synen och inte de mer intelligenta individerna (ja, nu var jag fördomsfull och la mig på samma nivå)

2. Ja, om det nu vore så enkelt att bara gymma 1 - 2 gånger i veckan för att få en schysst kropp, lol. Jag har tränat non-stop i 15 år och har en helt okej kropp som jag är nöjd med, men knappast i närheten av mitt ideal. Och då har jag slitit som ett djur till följd av att jag har blivit sjukt trött på träningen som mest är pina numer.

RökteUppMinKatt
2020-12-09, 16:03
du verkar ha en väldigt stereotypisk bild på hur en kurare ser ut?

Brukar vara så.

Alla som röker cannabis är lata och lyssnar på reggae

Alla som bombar amfetamin saknar minst två tänder

Alla som skjuter heroin är arbetslösa och lever i en sosslägenhet

David_wigren
2020-12-09, 16:26
du verkar ha en väldigt stereotypisk bild på hur en kurare ser ut?

Vad är det ni inte förstår?

Om en person svarar dåligt på doping och därför inte ser ut som en typisk kurare - då borde denne inte dopa sig eftersom det är inte värt det.

Om en person svarar bra på doping - Då borde denne inte dopa sig eftersom majoriteten av alla som träffar honom kommer ha negativa tankar om en.

Det bästa tipset för 99,9% av alla som är träningsintresserade och som tränar för utseende och för prestation är att vara ren. Det ger den största nettonyttan i ens liv.

Det enda undantagen är om man har förutsättningar för att faktiskt bli riktigt jävla bra i en sport där dopingtester inte sker. Då kan det vara värt det. Men man får väga mot riskerna för biverkningar.

Jag känner förresten flera som dopar sig och har varit vän med folk i årtionden som dopar sig. Jag har en ganska bra bild av hur kurare är. Det har alltid varit negativt för dem. Inte katastrofalt, men ändå i det hela negativt.

Läskeblask
2020-12-09, 16:48
Ja, men personliga anekdoter väger inte särskilt tungt. Det är ungefär som när folk pratar om hur illa det går för folk som knarkar för att det är det enda dem hör. Tro fan det när den stora majoriteten som hanterar sitt bruk bra håller tyst om det för att inte få problem ifrån sin omgivning.

Sen vadå inte dit man vill? Det är ju knappast så att alla har samma mål.
Klart det finns olika typer. Grejen är den att det kan ta åratal innan de allvarliga biverkningarna kommer
och som med med mycket annat krävs höjda doser för att få mera resultat. Hur många är nöjda med sin fysik? Typ ingen avsett hur de ser ut

Baskagge
2021-02-20, 01:29
Dags igen.


https://www.expressen.se/nyheter/gymagare-gripna-for-dopningsbrott/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lEOjg3/stort-dopningsbeslag-i-stockholm


Resultat av insatsen
Tre personer gripna misstänkta för bland annat innehav av dopningspreparat

12 misstankar om dopningsbrott

4 misstankar om innehav av dopningspreparat

4 misstankar om narkotikabrott, eget bruk

3 misstankar om narkotikabrott, innehav

Beslag av 3 gevär och 1 pistol

Beslag av 6 000 dopningsklassade piller, cirka 1 000 narkotikaklassade tabletter, sprutor och ampuller för dopningspreparat

Beslag av drygt 100 000 kr från misstänkt försäljning av dopningspreparat

En anmälan till socialtjänsten vid kännedom eller misstanken om att ett barn far illa då den berörde är vårdnadshavare av minderåriga barn och samtidigt brukar dopningspreparat samt innehar droger i hemmet.

Brofessorn
2021-02-20, 01:30
Obegripligt hur långt det får gå. Polisstat.

Wain
2021-02-20, 07:12
Obegripligt hur långt det får gå. Polisstat.

Usch, poliser som arresterar grova brottslingar. Så kan vi ju inte ha det.

skyffelmördarn
2021-02-20, 08:38
Dags igen.


https://www.expressen.se/nyheter/gymagare-gripna-for-dopningsbrott/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lEOjg3/stort-dopningsbeslag-i-stockholm

Flera frontfigurer och förebilder i gymvärlden har under insatsen testats positiva för doping.

Kan ingen skicka PM till mig om ni vet vilka dessa "förebilder" är?

Diomedea exulans
2021-02-20, 10:35
Kan ingen skicka PM till mig om ni vet vilka dessa "förebilder" är?

Mig med. *popcorn*

Brofessorn
2021-02-20, 11:02
Usch, poliser som arresterar grova brottslingar. Så kan vi ju inte ha det.

Tyskar under andra världskriget som skyddade judar och andra minoriteter var även dem grova brottslingar. Du hade velat se Gestapo arrestera dem alla, noterat, och schack matt.

Snubben
2021-02-20, 12:27
Tyskar under andra världskriget som skyddade judar och andra minoriteter var även dem grova brottslingar. Du hade velat se Gestapo arrestera dem alla, noterat, och schack matt.

Skydda judar under andra världskriget vs. sälja olagliga preparat.

Bra där, nöjd med den?

Wain
2021-02-20, 14:13
Skydda judar under andra världskriget vs. sälja olagliga preparat.

Bra där, nöjd med den?

Droghandel och skydd av judar är som bekant ungefär samma sak.

Baskagge
2021-02-20, 14:57
Kan ingen skicka PM till mig om ni vet vilka dessa "förebilder" är?

Ja lite snaskigt skvaller hade man ju hoppats på. *popcorn*

Sverker
2021-02-20, 15:40
Droghandel och skydd av judar är som bekant ungefär samma sak.

De som skyddade andra är givetvis hjältar. Det finns kanske fortfarande någon svensk också i livet. Någon som färdades fram och tillbaka över sundet en mörk natt i en liten båt.


Dopning är bara fusk. En bättre metafor är nog att fuska på högskoleprovet. Först fuska sig in och sedan fortsätta med att plagiera uppsatser. Ett tomt skal, köpt för pengar. Ingen kompetens, bara lögner.

JusupWilkoszzzz
2021-02-20, 16:18
Steroider, droger och skjutvapen. Förmodligen slödder.


Har de varit inne i Dimmans lokaler och plockat folket?

ChuckTesta
2021-02-20, 20:10
Skydda judar under andra världskriget vs. sälja olagliga preparat.

Bra där, nöjd med den?

Så, när det passar dig, då kan man tumma på lagen om vad som är ok och vad som inte är ok?

Langster
2021-02-20, 20:24
Så, när det passar dig, då kan man tumma på lagen om vad som är ok och vad som inte är ok?

Om man friger slavar i ett land där det är lagligt med slaveri är man i dina ögon inte bättre än en simpel tjuv?

Säljer och köper man illegala droger så stöder man organiserad brottslighet. Hur man än vrider och vänder på det så är det aldrig en bra grej.

Plasttiger
2021-02-21, 08:28
Så, när det passar dig, då kan man tumma på lagen om vad som är ok och vad som inte är ok?

Finns okränkbara mänskliga rättigheter som är okränkbara och står över staters lagar.

Hemi
2021-02-21, 16:19
De som skyddade andra är givetvis hjältar. Det finns kanske fortfarande någon svensk också i livet. Någon som färdades fram och tillbaka över sundet en mörk natt i en liten båt.


Ja inte bara judar, andra flydde till Sverige också, jag minns flera från förr, ja en del är i livet skulle jag tro.


Dopning är bara fusk. En bättre metafor är nog att fuska på högskoleprovet. Först fuska sig in och sedan fortsätta med att plagiera uppsatser. Ett tomt skal, köpt för pengar. Ingen kompetens, bara lögner.

Du menar sett ur ett tävlingsperspektiv då. Annars är det lite bredare än så.