handdator

Visa fullständig version : Vem/vilka borde ha fått Kolzzeums Nobelpris 2020?


BrunoC
2020-10-15, 13:43
Tycker att det här vore ett kul och intressant tankeexperiment som vi kanske kan göra en poll på lite senare.

Men om vi ponerar att Kolozzeum gav ut ett slags Nobelpris till de forskare som stått för den största upptäckten inom kost och träningsvärlden under det gångna året - vilka anser ni då borde ha fått det?

Själv har jag inte så mycket koll på vilka upptäckter som gjorts senaste tiden så det vore kul att höra lite motiveringar från.

Så vilka tycker ni borde ha fått det? :)

Langster
2020-10-15, 13:52
Tycker att det här vore ett kul och intressant tankeexperiment som vi kanske kan göra en poll på lite senare.

Men om vi ponerar att Kolozzeum gav ut ett slags Nobelpris till de forskare som stått för den största upptäckten inom kost och träningsvärlden under det gångna året - vilka anser ni då borde ha fått det?

Själv har jag inte så mycket koll på vilka upptäckter som gjorts senaste tiden så det vore kul att höra lite motiveringar från.

Så vilka tycker ni borde ha fått det? :)

King Grub, (aka: ”The Second Coming of Jesus Christ”, aka: ”The Albert Einstein of Bodybuilding”) för hans upptäckt och uppfinnande av Varannandagsfasta.

Dåren
2020-10-15, 14:01
KG bedriver väl ingen forskning annat än blindstudier på huruvida Plopp och Center smakar likadant.

Langster
2020-10-15, 14:07
KG bedriver väl ingen forskning annat än blindstudier på huruvida Plopp och Center smakar likadant.

Som om plopp och center inte vore relevant i sammanhanget?
Han har ju bedrivit studien kring varannandagsfasta på sig själv, 100% success.

trädgårdsmöbel
2020-10-15, 14:15
Jag vill nominera mig själv för att ha kommit på hur klen man kan vara i pronatorerna trots att man är stark i andra armrörelser.

Rickard
2020-10-15, 14:57
King Grub, (aka: ”The Second Coming of Jesus Christ”, aka: ”The Albert Einstein of Bodybuilding”) för hans upptäckt och uppfinnande av Varannandagsfasta.

Var det inte användaren Kim Jong Il som var först på kolozzeum med det?

rooz
2020-10-15, 15:07
Var det inte användaren Kim Jong Il som var först på kolozzeum med det?

Han fastade längre perioder har jag för mig?

Langster
2020-10-15, 15:17
Var det inte användaren Kim Jong Il som var först på kolozzeum med det?

Nu kanske jag är en smula ironisk, eftersom fasta i en mängd olika former använts på många olika sätt ungefär hur länge som helst.
Men KG skrev en fin artikel om det så nu ignorerar jag allt annat.

Rickard
2020-10-15, 15:19
Han fastade längre perioder har jag för mig?

Nu kanske jag är en smula ironisk, eftersom fasta i en mängd olika former använts på många olika sätt ungefär hur länge som helst.
Men KG skrev en fin artikel om det så nu ignorerar jag allt annat.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143867

Ser väl typ ut som han skippade ätande helt på kalenderdagen han fastade.

Langster
2020-10-15, 15:25
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143867

Ser väl typ ut som han skippade ätande helt på kalenderdagen han fastade.

24 timmars fasta med ett litet mål mat på kvällen är ju helt klart enklare att genomföra. Därför får KG Nobelpriset.

Fast ärligt talat så spelar det nog ingen jättestor roll, beror väl på hur snabbt man vill gå ned i vikt och hur stor risk för muskelförlust man är villig att ta.

skyffelmördarn
2020-10-15, 16:05
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143867

Ser väl typ ut som han skippade ätande helt på kalenderdagen han fastade.

Där ser man, 2010 också det var ju ganska länge sen faktiskt. Fasta var väl nästan i sin vagga på den tiden, vilken early adopter!

trädgårdsmöbel
2020-10-15, 16:25
24 timmars fasta med ett litet mål mat på kvällen är ju helt klart enklare att genomföra. Därför får KG Nobelpriset.

Fast ärligt talat så spelar det nog ingen jättestor roll, beror väl på hur snabbt man vill gå ned i vikt och hur stor risk för muskelförlust man är villig att ta.

:D "Enklare att genomföra". Jag tänker att jag själv skulle försöka mig på det, hade lipat 5 timmar efter senaste målet och failat 5:15 in. Kanske hade klarat 9h om jag ätit och sedan somnat.

Diomedea exulans
2020-10-15, 17:17
Seriöst, den enda forskning gjord i år jag kan komma på att jag har läst om är en artikel om en ovanligt välbevarad dinosauriekloak man har hittat, alltså en dinosauries gemensamma hål för kiss/bajs/fortplantning. Så jag får rösta på det.

svenbanan
2020-10-15, 17:31
Där ser man, 2010 också det var ju ganska länge sen faktiskt. Fasta var väl nästan i sin vagga på den tiden, vilken early adopter!

Va?
Fasta är ju verkligen inget nytt påfund. Det har ju folk ägnat sig åt i eviga tider. Jag minns att morsan ägnade sig åt det nån gång i slutet av sjuttiotalet eller början på åttiotalet när hon skulle banta.

TotteShaped4Life
2020-10-15, 17:51
Va?
Fasta är ju verkligen inget nytt påfund. Det har ju folk ägnat sig åt i eviga tider. Jag minns att morsan ägnade sig åt det nån gång i slutet av sjuttiotalet eller början på åttiotalet när hon skulle banta.
Jag körde en vattenfasta på 3 veckor i mitten på 80-talet... åt lite buljong några gånger kom jag ihåg... sista två dagarna såg jag hamburgare flyga omkring utan att jag kunde få fatt i dem...

Hemi
2020-10-15, 17:54
Forskare har experimenterat med det för att bevara ungdomen, sedan 90 talet i alla fall. Det brukade inte gå så bra då de inte kunde hålla fast vid det och att resultaten började bli sämre pga inaktivitet och låg energi.

G.W
2020-10-15, 17:55
Coolt ändå att fastan uppfanns på kolozzeum forum.

Hemi
2020-10-15, 18:02
David Sinclair är den som är mest omtalad just nu, av allt man kan göra är kalorirestriktion det som är viktigast, om han har rätt.

TotteShaped4Life
2020-10-16, 01:54
Efter sitt dop fastade Jesus i 40 dagar som en förberedelse för att göra Guds vilja under sin kommande tjänst. (Lukas 4:1, 2)

När man ville visa att man ångrade sina synder. Genom profeten Joel uppmanade Gud de israeliter som kommit på avvägar: ”Vänd tillbaka till mig av hela ert hjärta, med fasta, gråt och klagan.” (Joel 2:12–15)

Langster
2020-10-16, 06:56
Efter sitt dop fastade Jesus i 40 dagar som en förberedelse för att göra Guds vilja under sin kommande tjänst. (Lukas 4:1, 2)

När man ville visa att man ångrade sina synder. Genom profeten Joel uppmanade Gud de israeliter som kommit på avvägar: ”Vänd tillbaka till mig av hela ert hjärta, med fasta, gråt och klagan.” (Joel 2:12–15)

Jesus lär ju ha varit rätt rippad när han gjorde Guds vilja. Undrar om han körde strypträning också?

Diomedea exulans
2020-10-16, 07:05
Jesus brukar se ganska fit ut på avbildningarna av när han hänger på korset.

trädgårdsmöbel
2020-10-16, 08:02
På den här statyn kan man se att han fuskade med fastan. Alternativt måste vart bra jävla grov innan.

https://www.todayfm.com/dermot-dave/this-jesus-is-seriously-ripped-368394

dluddeckens
2020-10-16, 08:04
Jesus brukar se ganska fit ut på avbildningarna av när han hänger på korset.

Amen!


Det är den primära orsaken till att man tränar - för att se fit ut på korset.

Diomedea exulans
2020-10-16, 08:26
Amen!


Det är den primära orsaken till att man tränar - för att se fit ut på korset.

Jag gör crucifix pose ibland i spegeln för att se hur jag ligger till.

trädgårdsmöbel
2020-10-16, 08:42
Man kanske kan träna så mycket cablecross att man tuttflyar sig ur varje krucifieringsförsök?

Jag tänkte först på dubbelcurl med biceps men det blir fel rikting med spiken. Nog lättare att dra den rätt ur, därav cablecross som prio.

Bifftek
2020-10-16, 08:57
Här har vi den korrekta avbildningen av Jesus.

https://i.ibb.co/WyzRcPr/Namnl-s.png

Tänk att man kan bli så rippad bara av att fasta.

PureWhey
2020-10-16, 09:47
Körde han varannandagsfasta?

Skickat från BÖJRACKET

Langster
2020-10-16, 10:07
Körde han varannandagsfasta?

Skickat från BÖJRACKET

Framgår inte av historien, det står ju bara att han fastade i 40 dagar, det kan ju mycket väl ha varit under 80 dagar totalt. Eftersom King Grub och Jesus Kristus i princip är samma person så kan vi nog utgå från att det var varannandagsfasta.

Langster
2020-10-16, 10:16
Coolt ändå att fastan uppfanns på kolozzeum forum.

Ja visst är det häftigt?
Kolozzeum steg ned från Himlen och förkunnade till Jesus och Moses med dundrande stämma. Ni skola endast förkovra eder med förtäring av jordens djur och havets varelser och det som växa i min trädgård med en soluppgång och en solnedgång däremellanes, om ni vilja köttets lustar ta del av.

Detta är en något bortglömd passage ur skapelseberättelsen.