handdator

Visa fullständig version : Glassbilen omringades av 50 barn!


Plasttiger
2020-09-30, 18:16
Vilket sockersug!
Glassbilen omringad av 50 barn som kräver glass – stannar inte längre på vissa platser
https://www.dt.se/logga-in/glassbilen-omringad-av-50-barn-som-kraver-glass-stannar-inte-langre-pa-vissa-platser

Diomedea exulans
2020-09-30, 18:31
De får införa en no-godis-zon.

Lafayette
2020-09-30, 18:39
De får införa en no-godis-zon.

https://media4.giphy.com/media/26BGKHrjfTMZX4g9y/giphy.gif

svenbanan
2020-09-30, 19:15
6zXDo4dL7SU

rooz
2020-09-30, 19:15
Chauffören får ta det kallt och frysa till av panik.

stridis
2020-09-30, 19:24
Insatsstyrkan för Sötsaker, IS, måste komma in och frysa situationen.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcredithealing.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F07%2Fmr-freeze.jpg&f=1&nofb=1

Baldr
2020-09-30, 19:43
https://pbs.twimg.com/media/EjKCqZ3WsAcptd8?format=jpg&name=900x900

Dajollee
2020-09-30, 19:45
Fick mig att tänka på denna godbit.

Gängmedlemmar från Black Cobra slog i torsdags till mot det skånska konditoriet Godbiten – och stal hundratals kartonger med kakor, mazariner och dammsugare.

PureWhey
2020-09-30, 23:35
Gissar på att det är i områden med svenska namn på brevlådorna de inte vågar stanna längre?

Skickat från BÖJRACKET

Fredszky
2020-10-01, 06:06
Vem vet vilka trauman dessa barn bär med sig?

PureWhey
2020-10-01, 06:07
Vem vet vilka trauman dessa barn bär med sig?Ja. Fick säkert inte kebab i fredags.

Skickat från BÖJRACKET

Pudzianovski
2020-10-01, 07:14
Jag kan på nåt sätt förstå situationen när man glider fram en gråmulen dag. Sugen på glass och godis som fasen. Helt plötsligt dyker den upp....glassbilen från paradiset. Inte nog med detta utan den har en jävla signal som tease:ar om att här finns det glass era jävlar!

r1kkie
2020-10-01, 08:21
Tänk om det varit Robert Prongay i en Mister softee glassbil som det hänt. Undra vad utgången blivit då. :D

PixelMiner
2020-10-01, 08:39
Jag är mer förvånad att Glassbilen fortfarande har en fungerande affärsmodel. Jag menar, de säljer samma typer av glassar som i frysdisken på Ica Maxi fast till 2-3 ggr priset.

När jag var liten var det ju en annan grej, då såldes det ju princip bara "GB Big Pack" på den lokala butiken. Så Glassbilen och kiosken var ju det enda stället man kunde få riktiga strutglassar och lite lyxigare glasspinnar.

Men idag?? Varför handlar man av Glassbilen alls?? :confused:

PureWhey
2020-10-01, 09:21
Jag är mer förvånad att Glassbilen fortfarande har en fungerande affärsmodel. Jag menar, de säljer samma typer av glassar som i frysdisken på Ica Maxi fast till 2-3 ggr priset.



När jag var liten var det ju en annan grej, då såldes det ju princip bara "GB Big Pack" på den lokala butiken. Så Glassbilen och kiosken var ju det enda stället man kunde få riktiga strutglassar och lite lyxigare glasspinnar.



Men idag?? Varför handlar man av Glassbilen alls?? :confused:Gissar på jävligt billig PR.

Edit: kollar på deras hemsida nu. Verkar som det finns pizza o grejer?????

Skickat från BÖJRACKET

svenbanan
2020-10-01, 12:44
Jag är mer förvånad att Glassbilen fortfarande har en fungerande affärsmodel. Jag menar, de säljer samma typer av glassar som i frysdisken på Ica Maxi fast till 2-3 ggr priset.

När jag var liten var det ju en annan grej, då såldes det ju princip bara "GB Big Pack" på den lokala butiken. Så Glassbilen och kiosken var ju det enda stället man kunde få riktiga strutglassar och lite lyxigare glasspinnar.

Men idag?? Varför handlar man av Glassbilen alls?? :confused:

Om man sitter och glor på dumburken och så hör man glassbilsmelodin så blir man ju lite sugen på glass. Ifall man inte har nån glass hemma så blir man ju då tvungen att åka till affären, eller så bara går man in på hemsidan och kollar var den parkerar i närheten och vilken tid.

Inte för att jag brukar handla på glassbilen (eftersom jag alltid har minst fem sorters glass i frysen), men jag föreställer mig att det är ungefär så det går till. Fast det kanske är barnen som blir mest sugna på glass och börjar tjata hål i huvet på färäldrarna då plingelliplonget drar igång.

TLDR
De som handlar på glassbilen är godisråttor som har dålig framförhållning.

trädgårdsmöbel
2020-10-01, 13:03
Att glassbilen rånas är inget nytt problem. Var samma diskussion för 15år sen c:a. Tror det då slutade med att man trots att chaufförerna inte ville köra till vissa orter att ändå inte ändra rutterna och helt enkelt ignorera problemet. Jag tror man resonerade så att även om man inte säljer så mycket på berörda ställen och riskerar bli rånad, så slutar folk handla på andra ställen om glassbilen väljer bort de berörda ställena och det blir horribel pr om man väljer bort kunder.

spoon
2020-10-01, 15:26
Jag är mer förvånad att Glassbilen fortfarande har en fungerande affärsmodel. Jag menar, de säljer samma typer av glassar som i frysdisken på Ica Maxi fast till 2-3 ggr priset.



När jag var liten var det ju en annan grej, då såldes det ju princip bara "GB Big Pack" på den lokala butiken. Så Glassbilen och kiosken var ju det enda stället man kunde få riktiga strutglassar och lite lyxigare glasspinnar.



Men idag?? Varför handlar man av Glassbilen alls?? :confused:Det finns ingen lokal butik där jag bor. Skitkul för ungarna när glassbilen kommer. Så på landet så är det guld [emoji846]

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

PureWhey
2020-10-01, 15:27
Att glassbilen rånas är inget nytt problem. Var samma diskussion för 15år sen c:a. Tror det då slutade med att man trots att chaufförerna inte ville köra till vissa orter att ändå inte ändra rutterna och helt enkelt ignorera problemet. Jag tror man resonerade så att även om man inte säljer så mycket på berörda ställen och riskerar bli rånad, så slutar folk handla på andra ställen om glassbilen väljer bort de berörda ställena och det blir horribel pr om man väljer bort kunder.

Bra PR imo. Kan tänka mig att stödköpa om de slutar köra till slummen.

delta_mats
2020-10-01, 15:38
Jag är mer förvånad att Glassbilen fortfarande har en fungerande affärsmodel. Jag menar, de säljer samma typer av glassar som i frysdisken på Ica Maxi fast till 2-3 ggr priset.

När jag var liten var det ju en annan grej, då såldes det ju princip bara "GB Big Pack" på den lokala butiken. Så Glassbilen och kiosken var ju det enda stället man kunde få riktiga strutglassar och lite lyxigare glasspinnar.

Men idag?? Varför handlar man av Glassbilen alls?? :confused:

Hittar du Sundborn Punsch någon annanstans än i Glassbilen?

trädgårdsmöbel
2020-10-01, 15:47
Bra PR imo. Kan tänka mig att stödköpa om de slutar köra till slummen.

Jag med. Men man får någonstans ha förståelse för hur känslig en sådan sak skulle kunna bli om det dras till sin spets. Tillräckligt för att ignorera saken och riskera sina förare tydligen. Vilken jäkla sits att hamna i som företag.

Ett Orm
2020-10-01, 20:05
Jäkla noggers..

svenbanan
2020-10-01, 20:23
Jäkla noggers..

Fick mig att fnissa till lite. :thumbup:

Starke75an
2020-10-02, 04:16
Vi har ingen affär i närheten. Självklart är glassbil populär hos oss då. Vi köper ibland. Även om priser är i överkant, så är det det enda som vi kan köpa utan att åka iväg.


Vi hade en fiskbil förut också men den slutade.

stridis
2020-10-04, 07:02
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2020/10/signal-2020-09-30-184502.jpg