handdator

Visa fullständig version : lyftarskor, plattfot byta sula?


jampi
2020-09-27, 20:23
Tjena, började gymma för ca 1 månad sedan, har byggt ett litet hemmagym med squatrack och bänkpress. Har tränat 3 dagar i veckan och vecka 1 blir det böj 2 gånger och marklyft 1 gång och vecka 2 ändras det och det blir mark två gånger och böj 1 gång.

Nu har jag fått problem med knät och har lite frågor angående skor. För jag har kört barfota hittills. Jag har ganska platta fötter bara en liten arch, hade tänkt köpa lyftarskor för böj men ska jag byta ut sulan i skon mot en sula som är anpassad för platta fötter? Hade tänkt byta ut sulan i lyftarskorna i böj och sen köra mark med platta converse med samma sula. Kanske är en dålig idé? Sulan kanske har en viktig funktion för stabilitet i lyftarskorna?


Sjuka är att jag har aldrig haft problem med mina knän tidigare, spelade fotboll, kickboxning och åkte skate när jag var yngre utan problem och när jag har kört böj och mark senaste månaden så har jag kört på låga vikter för jag vill få till tekniken innan jag lyfter tungt (bänkar tyngre än vad jag lyfter i böj och mark atm)