handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni med träningskläderna när ni åker till jobbet efter morgonträningen?


Navi
2020-09-21, 10:32
Ja, när ni avslutat ert pass och står med en dyngblöt t-shirt, svettiga kalsonger och illaluktande strumpor, hur gör ni med dom kläderna när ni kommer till jobbet? Låter ligga och gro i väskan? Hänger upp?

Följdfråga, duschar ni på jobbet eller på gymmet?

40plus
2020-09-21, 12:00
Ja, när ni avslutat ert pass och står med en dyngblöt t-shirt, svettiga kalsonger och illaluktande strumpor, hur gör ni med dom kläderna när ni kommer till jobbet? Låter ligga och gro i väskan? Hänger upp?

Följdfråga, duschar ni på jobbet eller på gymmet?

Tränar efter jobbet så jobbet är en icke fråga. Jag använder mina gymkläder i 1-2 veckor (3-8 pass) innan tvätt. Min gymkläder är alltså shorts, tshirt och strumpor. Svettas aldrig så att kläderna blir blöta, gör jag det så tvättar jag dom direkt. Händer bara ibland på sommaren då mitt gym inte är luftkonditionerat.

xcv
2020-09-21, 12:36
Jag fick faktiskt äran av min chef att inreda ett gym på vårt nya kontor. Så om jag tränar på morgonen (sker extremt sällan) så gör jag det där.

Vi har köpt t-shirts och shorts i massa storlekar och handdukar, så man kan bara ta det ur ett skåp och sedan kasta det i tvättmaskinen efter passet. Det enda man behöver ta med är med andra ord rena kallingar och strumpor.

Väldigt många som utnyttjar och uppskattar det, så det är skitkul.

Personligen gillaaar jag att träna på kvällen, så det påverkar inte mig så mycket ändå

Snobbe
2020-09-21, 13:07
Vi har torkskåp och dusch på jobbet så när jag tränar på morgonen så duschar jag o sköljer av kläderna o sen in i torkskåpet bara.

När jag inte hade den lyxen så fick dom ligga i ryggsäcken. Men tyckte jag fick bort lukten rätt bra så länge jag sköljde av dom när jag kom hem och sen tvättade som vanligt när jag hade tvättstuga osv.

exevision
2020-09-21, 15:54
Duschar på gymmet.
Låter de ligga i väskan i en sval bil. Väskan är även öppnad.

Ett Orm
2020-09-21, 16:52
Tränar efter jobbet och glömmer för det mesta bort kläderna till nästa morgon då de släng i tvätten. Handduken hängs upp och byts ut mot gårdagens som händes upp på morgonen....i bästa fall.
Tränsr oftast i de kläder, förutom byxor, jag hade under dagen.

Diomedea exulans
2020-09-21, 16:54
De gånger jag tvingats gå många timmar med använda träningskläder i väskan så har jag bara låtit dem vara. Har aldrig märkt några negativa effekter av det.

shut teh face
2020-09-21, 16:58
Har på mig en spider-man dräkt under kläderna som jag tränar i.

Illustrerade mannen
2020-09-21, 21:59
Jag tränar alltid på lunchrasten. Duschar på gymet. Har kläderna i väska på kontoret. Har typ 10 olika uppsättningar träningskläder så det är inget problem.

Dåren
2020-09-23, 10:00
Cyklar/går hem och hänger upp dem i badrummet. Därefter frukost, sedan skola.