handdator

Visa fullständig version : Svält i samma områden år efter år?


Armed Dingo
2020-09-19, 17:21
Min premiss är att folk har svältit i ungefär samma områden de senaste 50 åren, men egentligen i tid och evighet. Om premissen är fel får den gärna diskuteras...

Min fråga är tudelad:

Varför har de inte dött allesamman vid det här laget?
Varför har de inte gett sig av till desto mer fruktsamma områden vid det här laget?

ceejay
2020-09-19, 18:20
Och varför växer befolkningen ändå? Oftast.

Magnus N
2020-09-19, 18:20
Svält innebär inte att man inte kan föröka sig och härda ut, det rör sig inte om ingen mat överhuvudtaget i de fallen.

Skulle tro att de som bor i sådana områden helt enkelt inte har möjlighet att lämna området, antingen ej kapabla själv eller att de inte får lämna av någon anledning.

Hemi
2020-09-20, 02:47
Min premiss är att folk har svältit i ungefär samma områden de senaste 50 åren, men egentligen i tid och evighet. Om premissen är fel får den gärna diskuteras...

Min fråga är tudelad:

Varför har de inte dött allesamman vid det här laget?
Varför har de inte gett sig av till desto mer fruktsamma områden vid det här laget?

Det går i vågor på många ställen i världen och olika grader och många försöker flytta, det ligger i mångas plan. Jag känner några friidrottare och simmare som svultit så det blev problem att klara skola/universitet och idrottskarriär. Vi pratar om att vara utan mat i flera dagar i rad och när maten finns så är den näringsfattig. Har själv levt så och huvudet känns som att man står i ett rökfyllt rum som det brunnit i, man vill bara lägga sig ned på marken. Svårt att prestera då, vissa har stark genetik och då sållas agnarna från vetet, på riktigt.