handdator

Visa fullständig version : Ungdomsrånarna: åttaåriga barn rånar i Svrige!


Plasttiger
2020-09-02, 19:25
Vad ska vi göra åt det eskalernade problemet med unga våldsamma rånare?
Under de månader som gått sedan dess har polisen identifierat 80 barn mellan 8 och 14 år som sysslat med rån i Region Syd där Skåne ingår.

Åttaåriga barn som rånar alltså.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/larmet-attaariga-barn-ranar-andra/

Känns ju som ett misslyckande för skolan, som måste ta tag i problemet.


Se även klippet om Adam, 14, som tvingas råna för att finansiera sina droger, mobiler, och kläder.

StarkaUlf
2020-09-02, 19:41
Ge dom ett kok stryk.

berserken
2020-09-02, 19:44
återinför uppfostran i Sverige

svenbanan
2020-09-02, 19:51
Knappast skolan som misslyckats för att åttaåringar rånar andra ungar. Det får man lasta föräldrar för och sociala myndigheter och vilka regeringsdirektiv och budget som finns (eller inte finns) tillgängligt för dessa situationer.

Brofessorn
2020-09-02, 19:52
Hur ska 14-åriga Adam annars finansiera sitt drogmissbruk? Åldersdiskriminering på arbetsmarknaden är verklig, och det vi borde ta itu med först.

Magnus N
2020-09-02, 19:52
Svårt lägga skulden på någon annan än föräldrarna vid sådan låg ålder

trädgårdsmöbel
2020-09-02, 19:56
Något säger mig att detta är vita mäns fel.

Diomedea exulans
2020-09-02, 19:59
Jag tänker dra mitt strå till stacken genom att ta diskussionen varje gång jag hör någon tala positivt om rånande.

Brofessorn
2020-09-02, 20:01
Jag tänker dra mitt strå till stacken genom att ta diskussionen varje gång jag hör någon tala positivt om rånande.

Bättre att ungarna är ute i friska luften än stirrar på smartphonen och spelar Fortnite dagarna långa.

Diomedea exulans
2020-09-02, 20:05
Bättre att ungarna är ute i friska luften än stirrar på smartphonen och spelar Fortnite dagarna långa.

Ja, så man får se till att ungarna inte rånar till sig en smartphone.

trädgårdsmöbel
2020-09-02, 21:44
Bättre att ungarna är ute i friska luften än stirrar på smartphonen och spelar Fortnite dagarna långa.

Jag undrar hur mycket fortnite och telefonstirrande har att göra med "rånare". Om skärmtid hade minskat i sverige utan "rånare".

Något säger mig att möter man "rånare" så fort man går utanför dörren, så är skärmen ett ännu trevligare alternativ.

40plus
2020-09-03, 06:32
Alla vet orsaken till problemen, alla vet lösningen, men det får inte sägas i klartext eller diskuteras.

PureWhey
2020-09-03, 07:01
Alla vet orsaken till problemen, alla vet lösningen, men det får inte sägas i klartext eller diskuteras.Korrekt.

Skickat från BÖJRACKET

G.W
2020-09-03, 07:17
Coronaviruset får du ju diskutera hur mycket du vill.

Snubben
2020-09-03, 07:19
Alla vet orsaken till problemen, alla vet lösningen, men det får inte sägas i klartext eller diskuteras.

Fast det gör ingen skillnad i vad någon säger, det som gör skillnad är om och vad du röstar på. Sätt er därför in i kommunalvalet, sätt er in i riksdagsvalet och rösta.

Diomedea exulans
2020-09-03, 07:27
Coronaviruset får du ju diskutera hur mycket du vill.

Och doping.

Carlzzon85
2020-09-03, 07:31
Jag bor i ett så kallat "utsatt område" väldigt nära 2-3 andra riskområden där det händer väldigt mycket skit nästan dagligen.

Problemen är så många att jag inte ens ser en lösning förutom att flytta långt bort. Jag trivs iofs här, men har man småbarn vill man ju inte att de hamnar i skiten eller blir offer.

Grazzafukkinrazzi
2020-09-03, 07:55
Jag bor i ett så kallat "utsatt område" väldigt nära 2-3 andra riskområden där det händer väldigt mycket skit nästan dagligen.

Det gjorde jag också för ett antal år sedan. En gång när jag promenerade i området blev tillfrågad av kille och hans jämnåriga kompisar på ca 8 år hur jag skulle reagera om jag fick en kniv i magen och om jag skulle börja gråta då :)

Kif
2020-09-03, 08:08
Jag bor i ett så kallat "utsatt område" väldigt nära 2-3 andra riskområden där det händer väldigt mycket skit nästan dagligen.

Problemen är så många att jag inte ens ser en lösning förutom att flytta långt bort. Jag trivs iofs här, men har man småbarn vill man ju inte att de hamnar i skiten eller blir offer.

Flytta, fort som fan. Dina barn och deras möjligheter till framtid och trygghet måste vara viktigare än "att du trivs". Det kommer bli mycket värre och mer utbrett innan det sker någon förändring.

r1kkie
2020-09-03, 08:20
Om 10-20 år kommer det finnas mängder med inhägnade samhällen så bara satsa på att flytta till ett sånt.

Blomkål
2020-09-03, 08:37
Jag har blivit utsatt för ett enda rånförsök i hela mitt liv och det var i april/maj nu i år i Observatorielunden. Blev helt chockad och ställd i och med att grabbarna var uppskattningsvis 15-17 år gamla. Jag var under uppfattningen att de i stort sett bara riktade in sig på ensamma svenskar i samma ålder men icke då.

Kif
2020-09-03, 08:38
Jag har blivit utsatt för ett enda rånförsök i hela mitt liv och det var i april/maj nu i år i Observatorielunden. Blev helt chockad och ställd i och med att grabbarna var uppskattningsvis 15-17 år gamla. Jag var under uppfattningen att de i stort sett bara riktade in sig på ensamma svenskar i samma ålder men icke då.

Har de hittat kropparna än?

Brofessorn
2020-09-03, 09:03
Och doping.

Jag tror han menar åldersdiskriminering på arbetsmarknaden, men jag kunde påpeka det i klartext utan problem.

Diomedea exulans
2020-09-03, 09:07
Har de hittat kropparna än?

Kropparna? Tror du det är något kvar av dem?

Carlzzon85
2020-09-03, 09:24
Det gjorde jag också för ett antal år sedan. En gång när jag promenerade i området blev tillfrågad av kille och hans jämnåriga kompisar på ca 8 år hur jag skulle reagera om jag fick en kniv i magen och om jag skulle börja gråta då :)

Jag har bott i deta område 12 år och aldrig blivit utsatt (än i alla fall, men det kanske kommer). Oftast när jag går förbi ungdomsgängen struntar de i mig helt. Och kommer jag med barnvagn brukar dem t.o.m artigt flytta på sig. Men, sen vet man att det sker rån, misshandel och narkotikahandel i området så en dag kan det sluta illa så klart.

Flytta, fort som fan. Dina barn och deras möjligheter till framtid och trygghet måste vara viktigare än "att du trivs". Det kommer bli mycket värre och mer utbrett innan det sker någon förändring.

Självklart. Men barnen är så pass små än att de inte är i någon riskzon än.

Akerhage
2020-09-03, 11:22
Jag skällde ut 5st skitungar igår som tog upp en hel cykelväg med brant nedförsbacke. Kom cyklandes i 40-50km/h och tutade på dem med min gummituta. Ungjävlarna brydde sig inte ett skit utan bildade en kedja med deras sparkcyklar. Fick stanna och gapa på dem, men de hade noll respekt och ropade bara tillbaks. Säkert framtida gangsters! Tur jag inte blev knivad!

Lafayette
2020-09-03, 11:26
En gång när jag gick fick förbi ett hus (det hade en häck runt om sig så jag såg inte barnen) hörde jag några säga ”tyst, nu kommer han!!”, sedan började de sula äpplen på mig. Det gjorde skitont.

En kok stryk hade gjort gott som Uffe sade.

Brofessorn
2020-09-03, 11:42
En gång när jag gick fick förbi ett hus (det hade en häck runt om sig så jag såg inte barnen) hörde jag några säga ”tyst, nu kommer han!!”, sedan började de sula äpplen på mig. Det gjorde skitont.

En kok stryk hade gjort gott som Uffe sade.

Försökte de råna dig på något? Kände du dig hotad?

sumialic
2020-09-03, 15:22
Omöjligt. Sverige är världens bästa land.

Dajollee
2020-09-03, 17:54
Omöjligt. Sverige är världens bästa land.

Ja, om vi fick bort alla jävla vita rika straighta medelålders män!!*gah!*

ChuckTesta
2020-09-03, 21:38
Omöjligt. Sverige är världens bästa land.

Ja men vi ligger inte i topp i allting ännu. Vi ligger t ex bara 5a i våldtäkter, där kan vi jobba oss uppåt och ta förstaplatsen från Sydafrika.

Blomkål
2020-09-04, 16:51
Har de hittat kropparna än?

Kropparna? Tror du det är något kvar av dem?

Behövde inte gå riktigt så långt den här gången men jag la deras kniv i en sån stor soptunna som man inte kommer ner att gräva i.

sumialic
2020-09-04, 17:02
Ja men vi ligger inte i topp i allting ännu. Vi ligger t ex bara 5a i våldtäkter, där kan vi jobba oss uppåt och ta förstaplatsen från Sydafrika.

lmao, den var bra :)

Plasttiger
2020-09-04, 17:48
En 11-årig pojke som bar ett korshalsband rånades av flera personer vid en lekpark i Malmö.

Pojken blev kallad ”grisjävel” och knuffades till marken, enligt anmälan.

– Vi misstänker hatbrottsmotiv,
Killarna ska ha bettet sig hotfullt mot pojken och frågat om han åt gris, enligt anmälan.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/11-aring-ranad-i-lekpark-kallades-for-grisjavel/

Kan inte någon upplysa Calle Persson att man inte kan begå hatbrott mot majoritetsbefolkningen?

----

Våldsmonopolet har upphört
Polisen stoppade en man på moped – omringas då av kriminella
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13289519?fbclid=IwAR1mlLOFuHQtBCqt2tXOfAw4UEi0laSI XxGOXF3o0hRwo7mDEDnZwx9Om00

Kommer vi automatiskt att börja betala tributen till de kriminella gängen istället för staten?