handdator

Visa fullständig version : Myoform X från Nutrivision


mangs
2002-05-07, 09:23
Är det någon som har någon erfarenhet av detta kreatinpreparat?

Jarod
2002-05-08, 00:09
Nope...inte än.. Men jag ska snart testa för att jag hört det ska va bra TRYCK i det..

Mvh Danne

johan***
2002-05-08, 09:54
Har kört det med mycket bra resultat. Har inte lyckats så bra med kreatin tidigare, har provat transporter systen från starNutrition. Men Myoformen gav ett jävla tryck efter ca 1 vecka.

Kristian
2002-05-08, 10:23
Någon som provat SWOLE?

MFF
2002-05-09, 15:32
Har nyligen köpt en kartong. Dom som har testat myoform-x kan ni berätta hur ni doserat för att få ett så bra tryck. Kartongen innehåller 30 förpackningar varav varje förpackning innehåller 4.4 g kretin. Behövs det inte någon initialdosering för preparatet. Vanligt kretin kräver ju minst 20g/dag de första 5 dagarna. På kartongen står det bara "1-2ggr/d". Jag funderar på att använda vanligt kreatin också för att öka kretinhalten.

mangs
2002-05-15, 09:46
Jag har nu oxå införskaffat Myoform X. Skal lta det med lite extra kreatin efter varje träningspass under min nästa kreatincykel. Återkommer med resultat.

stybb
2002-05-15, 09:47
Myoform X eller Kreapyru

det är frågan.. vad tror ni

mangs
2002-05-15, 09:50
Myoform X skall fungera mycket bra efter vad jag har hört. Kör på det vet jag. Man måste ju ändå prova själv för att se om det har någon verkan på just dig.

eiselt
2002-05-16, 16:41
Bättre att hålla sig till det som är bevisligen bra, d v s rent kreatin. Ta en banan till och du har naturens egna transportsystem.

/ Henrik

mangs
2002-05-16, 17:08
Henrik, Hur kan du förklara att många fått enormt bra resultat när de använder detta istället för vanligt kreatin, Placebo?

Petrus
2002-05-16, 17:23
Ursprungligen skickat av Eiselt:
<STRONG>Bättre att hålla sig till det som är bevisligen bra, d v s rent kreatin. Ta en banan till och du har naturens egna transportsystem.

/ Henrik</STRONG>

&gt;Henrik,
Med all respekt, det bästa beviset man kan få är ju att prova det själv. Precis som mycket annat är det väldigt individuellt hur bra det fungerar för olika personer. Dock kan jag av egna erfarenheter intyga att transport-kreatin fungrerar MYCKET!!!!!!!!!! bättre än monohydrat! (Bör poängtera att jag inte provat Myoform)
Sen tycker jag att det visst finns studier och forskningar som visar positiva resultat av att använda transport-versionen... Och då menar jag inte alla reklam-annonser som finns i de amerikanska tidningarna. ;)
Vänligen,

Petrus

The Dwag
2002-05-17, 00:45
Kick-off

TRöttt på massa ... du om någon fröken Hendrik vet att kreatinets förmåga styrs av kolhydrat/protein blandning

Jag säger så här ...sluta snacka massa skit för jag börjar bli riktigt trött ...


CENSUR av mig själv då det var lit väl hårt skrivet !

[ 17 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

The Dwag
2002-05-17, 10:02
eller när man kommit hem från massa gratis sprit med ABB

Fick sitta med ett öga och skriva då det var lite suddigt ;) :D

idag är det :cool: som gäller då man känner sig lite :eek:

The Dwag
2002-05-17, 10:03
Men när man skriver en banan då blir jag fan sur ! :mad:
;) :D

nina
2002-05-17, 10:06
men snuttis då :)

The Dwag
2002-05-17, 10:12
Hej älsklingen :D

saknar du mig ? ;)

Daemon
2002-05-17, 10:14
Gratis MAT och SPRIT/ÖL med jobbet är inte det värsta jag vet... Fan va' gött!!

//Daemon

nina
2002-05-17, 10:15
klart jag gör :)

Muskelsmurfen
2002-05-17, 10:29
Well... Dwag, det verkar som du var i högform :D
Men det ligger faktiskt något i det där med bananen. En kreatintransport består väl huvudsakligen av Kreatinmonohydrat och snabba kolhydrater. Sedan kan det väl variera från produkt till produkt vilka extra tillskott som används. Bananer innehåller ju snabba kolhydrater så det borde väl fungera p.s.s. som man kan ta dextropur med sitt kreatin.

Henrik&gt; Det var väl lite väl nonshalant, eller? Du får äta en ganska stor banan för att få i dig den stora mängden kolhydrater man får i en "Transport-drink"

F.ö. Livet suger och idag hatar jag allt och alla för jag har spänningshuvudvärk och vet inte om jag kommer att kunna träna idag :mad:

King Grub
2002-05-17, 10:33
När blev bananer snabba? Gula bananer har ett GI på 84, och övermogna ett GI på 74. Det är inte speciellt snabbt. :)

King Grub
2002-05-17, 10:37
Det var som rackarn. :D

eiselt
2002-05-17, 11:08
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Henrik, Hur kan du förklara att många fått enormt bra resultat när de använder detta istället för vanligt kreatin, Placebo?</STRONG>


SVAR: Det kan vara placebo (vilket inte är helt ovanligt för kosttilskott) eller att man äter för lite kolhydrater. Misstolka inte mitt förra inlägg! Jag menade att det det är sockret i kreatintransportörerna som gör att de fungerar bra och att det troligen blir biligare att ta rent kreatin och få i sig kolhydraterna från vanligt vitt socker eller en frukt.

/ Henrik

mangs
2002-05-17, 11:15
Skulle inte i så fall snabbare kolhydrater som t ex dextropur fungera bättre för att hja insulin-nivån?

Muskelsmurfen
2002-05-17, 11:15
Grub&gt;Du har så rätt, jag kollade lite snabbt bara och 84 i GI är inte så jättesnabbt men det ligger fortfarande i området för mellansnabba kolhydrater. Alltså, bättre med banan än med Äpple men ändå bättre med druvsocker :)

eiselt
2002-05-17, 11:32
Petrus: Jag känner bara till en studie där man testade kreatin monohydrat + dextros och visade att upptaget i cellerna ökade med typ 40 %. Resultatet måste tolkas som att det är upp till 40 % bättre att ta kreatin i samband med att blodsockret är högt, is jämförselse med när det är lågt. Men jag hoppas att ingen av våra kunder, mitt på dagen, har lågt blodsocker. De flesta som tränar äter 5-6 gånger per dag och bör därför hålla blodsockret uppe på en nivå som är tillräcklig för att kreatinet ska tas upp optimalt.

Min teori är att en kombination av snabba och långsamma kolhydrater är bättre än enbart dextros för att stimulera upptaget av kreatin. Detta beror p åatt när man tar dem samtidigt kommer glukostoppen före kreatintoppen. Därför är nog vanligt vitt socker bättre, och troligen betydligt billigare än att köpa en dyr kreatintransportör

Eiselt funderade också på att ta fram en kreatintransportör när den där studien publicerades men vi avvaktade. Efter ungefär ett år tycktes det som att försäljningen av kreatinstransportörer sjönk markant. Vi har planer på att lansera en helt annan variant av kreatinprodukt som påverkar pH-värdet i musklerna och stimulerar produkteionen av kreatinfosfat i cellerna.

The Dwag: Du har tydligen ekonomiskt intresse i att sälja kreatintransportörer? Ledsen om jag trampade dig på tårna, men du behöver väl inte skriva en massa skit om mig bara för att du är anonym här? Jag anser att det ligger i konsumenternas intresse att veta att kreatintransportörer ofta blir onödigt dyra. Man kan lika gärna göra en egen blandning, t ex dextropur eller druvsocker från hälsokosten, lägga i lite sportdryckspulver eller liknande.

Mvh
Henrik

eiselt
2002-05-17, 11:44
The Dwag: Hej! Såg att du hade cencurerat lite av det du hade skrivit och det tackar jag för. Jag är inte den som inte kan erkänna om jag har fel, men jag tror inte att jag har det i det här fallet. Frågan om bananens GI kan nog variera beroende på bananens mognadsgrad. Bananen var mest menad som en illustration.

Du kan komma förbi på kontoret, men bör avtala tid: 08-761 48 00. Om du tyckler att jag skriver något olämligt så får du gärna meddela mig direkt, istället för att spy galla över mig här, där jag inte ens med säkerhet ser det.

Mvh
Henrik

The Dwag
2002-05-17, 11:54
Jag ändra lite då du inte riktigt var värd allt jag skrev i natt !

Och det vara före du ens skicka detta !

Har inget ekonomsikt intresse av kreatin transportörer förutom att jag köper dem ibland
dock så blandar jag med druvsocker och FUN light wildberry.

Då kosttillskotts branchen är föga lönsam som återförsäljare så har jag valt ett annat yrke istället dock så köper jag produkterna.

ProMax, Protec, Protec+ det hade nog ett namn till ett tag har jag nog köpt så länge du har tillverkat det.

Kreatin
Explode,AST,Optimum.Twinlab

Vassle
AST Vp2, Hi Whey, Triple och Super whey fuel, Whey hydro, whey-100, Best Whey,

Multivitaminer
Multi Pro32x, SportFuel, GNC

Glutamin
AST GL3,Optimum,Eislet

Köpt Cell Tech 1 gång när det kom , sen köpt en burk Twinlabs transportör 2001 i Sundsvall , och 2burkar GNC Creatine Transoport då jag fick 50%.. måste vara för jag är så trevlig :D


Jobbar på
ABB Process Industries, Swedish Market
så tyvärr är jag ingen konkurent till dig

eiselt
2002-05-17, 11:56
Thinner/Petrus: Har du några referenser som du kan ge mig angående transportsystem? Skicka dem direkt till mig på staff@eiselt.se

Mvh
Henrik

Petrus
2002-05-17, 13:25
Varför stavar alla TINNER med TH? :confused: Namnet har inget med vätskan thinner att göra... :confused: ;)

Henrik,
Mailet kommer!!!

Men jag vill poängtera en sak. Jag är inte emot idén att ta vanligt monohydrat tillsammans med t ex banan eller strösocker, om man bortser från att min mage hade skrikit högre än Maria Carey. :D
Det skulle säkert fungera eftersom det är kolhydraterna som är hela poängen med transport-varianten av kreatin. Dock så är det lite svårt att få i sig alla andra ämnen genom banan eller strösocker, som taurin, magnesium och kanske ALA... Skulle man ta alla "extra" tillsatser förutom kolhydraterna vid sidan om skulle det bli ohyggligt mycket dyrare än att köpa en färdig produkt.
Vänligen,,,

Petrus

mangs
2002-05-17, 13:38
http://home.admax.net/kolozzeum/ubb/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000048

This is probably why!!

Din Thinner-klunkare!!! :D

eiselt
2002-05-17, 14:19
Tinner: Tack för ditt mail. De andra ämnena gör nog marginell nytta i förhållande till vad de kostar. Min åsikt att de mest är "kosmetika" för att få produkterna att se mer avancerade ut och därmed kunna tjäna mer på produkten än vad man gör på vanligt kreatin. Anledningen till att du tål kreatintransportörer, men inte vanligt kreatin måste bero på att du då får i dig kreatin i en mer utspädd form. Kreatinet i sig är ju en oförändrad molekyl i transportörerna och har därför samma funktion och absorberas på samma sätt i mag-tarm kanalen som vanligt kreatin .

Jag skickar ett mail till dig!

/ Henrik