handdator

Visa fullständig version : Är du en gnällis?


exevision
2020-08-19, 13:14
Tycker mig uppfatta många som så gnälliga ute på nätet.
Hur är du? Gnäller du på allt och alla?
Eller kan du rent av ge beröm?

Läskeblask
2020-08-19, 13:23
Lite jo. Beror på dagen. Du man känner sig deprimerad så gnäller jag om allt. Rent generellt så tycker jag att folk gnäller mycket. Stör mig inte direkt men folk som gnäller men inte gör nånting för att förbättra situationen är nåt jag ej tål

Diomedea exulans
2020-08-19, 13:42
Absolut inte. Gnäller bara när det är befogat, och ger ofta beröm.

Lennix
2020-08-19, 13:43
Helt klart. Varför skulle man annars sitta på internet?

TotteShaped4Life
2020-08-19, 15:36
För den som är medlem i Lyles grupp kan följa diskussionen där https://www.facebook.com/groups/810890695609053/

Brofessorn
2020-08-19, 15:48
Absolut inte en gnällis.

Förjävlig trådstart förresten, hade gjort det bättre själv.

exevision
2020-08-19, 15:55
För den som är medlem i Lyles grupp kan följa diskussionen där https://www.facebook.com/groups/810890695609053/

??

Absolut inte en gnällis.

Förjävlig trådstart förresten, hade gjort det bättre själv.

Haha! Nu var du rolig ;)

stridis
2020-08-19, 15:59
Ni kan kalla mig gamle knarren.:d

Ladugårdsdörr
2020-08-19, 16:01
Per definition: ja, men hur ska världen bli bättre utan min konstruktiva kritik?

trädgårdsmöbel
2020-08-19, 16:17
Som fan.

Korvil
2020-08-19, 17:17
Samhället är ju skit.

En grupp människor som har påtvingat oss skiten och gnäller när andra inte vill ha det och så vi som gnäller som inte vill vara med och ha eländet.

skyffelmördarn
2020-08-19, 17:43
Ja det är jag och har varit men försöker bättre mig eftersom jag vet att det är en rutten inställning.

Att vara gnällig och negativ är ett val man gör, ibland ett enkelt val men på samma sätt kan man välja att vara positivt och glad istället.

Med det sagt är jag inte överdrivet positiv nu heller, jag säger oftast hellre ingenting alls istället än att säga något dåligt. Är väl typ så långt jag har kommit med att förbättra min inställning. Men jag tycker det är en bra bit på vägen och fler människor skulle behöva lära sig att knipa ibland.

Diomedea exulans
2020-08-19, 17:57
Samhället är ju skit.

En grupp människor som har påtvingat oss skiten och gnäller när andra inte vill ha det och så vi som gnäller som inte vill vara med och ha eländet.

Fan vad alla gnäller på samhället hela tiden. Hur många som klagar på politikerna hade på riktigt haft ett bättre liv om det fördes en annan politik?

exevision
2020-08-19, 18:03
Ja det är jag och har varit men försöker bättre mig eftersom jag vet att det är en rutten inställning.

Att vara gnällig och negativ är ett val man gör, ibland ett enkelt val men på samma sätt kan man välja att vara positivt och glad istället.

Med det sagt är jag inte överdrivet positiv nu heller, jag säger oftast hellre ingenting alls istället än att säga något dåligt. Är väl typ så långt jag har kommit med att förbättra min inställning. Men jag tycker det är en bra bit på vägen och fler människor skulle behöva lära sig att knipa ibland.

Bra jobbat! Inte alla som har den självinsikten.

exevision
2020-08-19, 18:04
Önskar inte att detta blir en tråd om politik..

Dåren
2020-08-20, 06:32
Ja. Tyvärr. Oftare än jag vill kränger jag på mig offerkoftan och tycker synd om mig själv. Försöker vara medveten om det när det händer och anamma en positiv attityd men i bland är det svårt.

trädgårdsmöbel
2020-08-20, 06:54
Att tycka synd om sig själv och vara gnällig som man är något som verkligen irriterar kvinnor.

Har sett detta väldigt tydligt i psykiatrin och vad som anses av den typen av patienter. Neurotiska män som tycker synd om sig själv är kvinnlig personal inte glada i. Undantag görs nog bara för män under 25 med "gulligt" utseende. Det väcker modersinstinkt är min gissning.

Just mansgnäll och kvinnor går verkligen inte ihop. Det här har en del män snappat upp och går (av någon sorts omtanke?) fort in och försöker stoppa en annan man som gnäller. Med något argument med Freudiansk essens är: "Gör du sådär får du inte kn*lla".

Så att kalla en man gnällig är effektivt om man vill att han skall bli tyst.

Dåren
2020-08-20, 07:30
Vad har du för erfarenheter av "psykiatrin"?

Diomedea exulans
2020-08-20, 07:36
Jag har aldrig förstått det där med att man inte får tycka synd om sig själv/ha offerkofta. Okej, men för att det ska vara rättvist ska jag isåfall inte tycka synd om andra heller. Blir svarta förtyckta i USA? Då måste de sluta gnälla om det, lägg ner BLM. Har du ont i ansiktet efter att jag slog dig på käften? Gör det bästa av situationen istället för att klaga.

Att tycka synd om sig själv och vara gnällig som man är något som verkligen irriterar kvinnor.

Ja, det räknas ju till och med som en antifeministisk grej, ”vit kränkt man” och så vidare.

trädgårdsmöbel
2020-08-20, 07:54
Vad har du för erfarenheter av "psykiatrin"?

Jobbat i den som mentalskötare och boendestöd i 23 år. Även erfarenhet av att vara patient.

Läskeblask
2020-08-20, 13:22
Ja det är jag och har varit men försöker bättre mig eftersom jag vet att det är en rutten inställning.

Att vara gnällig och negativ är ett val man gör, ibland ett enkelt val men på samma sätt kan man välja att vara positivt och glad istället.

Med det sagt är jag inte överdrivet positiv nu heller, jag säger oftast hellre ingenting alls istället än att säga något dåligt. Är väl typ så långt jag har kommit med att förbättra min inställning. Men jag tycker det är en bra bit på vägen och fler människor skulle behöva lära sig att knipa ibland.

Mycket riktigt och i slutändan är det ingen som bryr sig för man är bara en börda med sitt gnäll.

Kev88
2020-08-20, 14:16
Ja, när det kommer till det svenska klimatet (vädret och politiskt) så är jag det.

skyffelmördarn
2020-08-20, 17:18
Vad har du för erfarenheter av "psykiatrin"?

Han har fan bältat folk på Beckis, sitt ner i båten!

trädgårdsmöbel
2020-08-20, 18:54
Ja, det räknas ju till och med som en antifeministisk grej, ”vit kränkt man” och så vidare.

När någon kvinna påpekar att jag är gnällig eller "vit kränkt man" så hör jag: "Rent hypotetiskt skulle jag inte kunna tänka mig att ligga med dig!".

När då detta kommer från någon jag själv hypotetiskt inte skulle kunna tänka mig att ligga med, som en feminist, så biter det här inte alls på mig. Men det kan ha viss effekt från någon annan.

trädgårdsmöbel
2020-08-20, 18:54
Han har fan bältat folk på Beckis, sitt ner i båten!



Lillhagen, inte Beckomberga :)

skyffelmördarn
2020-08-20, 19:38
Lillhagen, inte Beckomberga :)

Jag har ingen aning om varför jag skrev Beckis, blandade ihop det :d

Dåren
2020-08-20, 20:06
Jag har aldrig förstått det där med att man inte får tycka synd om sig själv/ha offerkofta.

Det tycker jag man får göra när det är synd om en. Mitt problem är att jag alltför ofta inbillar mig att det är det för att sedan inse, när tid har förflutit eller situationen förändrats, att jag inte hade det värre än någon annan.

Jobbat i den som mentalskötare och boendestöd i 23 år. Även erfarenhet av att vara patient.

Det får man respektera! Jag menade inte att låta dryg.

thenut
2020-08-21, 12:52
Är närking från början så självklart!

Diomedea exulans
2020-08-21, 12:53
Är närking från början så självklart!

Tillhör Närke gnällbältet?

Gregow
2020-08-21, 12:57
Tillhör Närke gnällbältet?
Örebro är gnällbältets huvudstad.

Brofessorn
2020-08-21, 13:23
Tillhör Närke gnällbältet?

Örebroare är de folk försöker imitera när de ska göra en stereotypt gnällig röst.

Diomedea exulans
2020-08-21, 14:45
Örebro är gnällbältets huvudstad.

Örebroare är de folk försöker imitera när de ska göra en stereotypt gnällig röst.

Ligger Örebro i Närke?

Ett Orm
2020-08-21, 20:17
Örebro är gnällbältets huvudstad.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/m6MdWE/det-ar-rent-hat

13 minuter in på andra perioden i samtliga matcher, oavsett motstånd, skriker Boforsfansen ”Hata Örebro”.

Fredszky
2020-08-22, 09:51
Det var länge sen jag slutade att gnälla på saker som jag kan göra något åt själv.
Livet är orättvist och det är ens eget ansvar att göra det bästa av situationen, att gnälla tycker jag påvisar svaghet och förstör karaktär.

Med det sagt så "gnäller" jag åt våra politiker och idiotiska idéer människor köper med hull och hår. För det är knappast någonting jag kan göra något åt, om jag inte vill flytta till ett annat land eller så. Men jag gillar ju Sverige, så jag gnäller en del till omgivningen i misströstan.