handdator

Visa fullständig version : Komentera min kost


Metal_boy_
2004-05-18, 10:28
Äter så här varje dag


1.frukost: Gröt 2 port, Dubbel vassledrink

2. pasta/ris/potatis me Fågel/Fisk/rött kött, 0,5 dl mjölk

3. Gröt 2 port,1burk tonfisk, mandlar, 0,5dl mjölk

4. pasta/ris/potatis me Fågel/Fisk/rött kött, 0,5dl mjölk

5. Gröt 2port,1burk tonfisk, mandlar, 0,5dl mjölk

6. pasta/ris/potatis me Fågel/Fisk/rött kött, 0,5dl mjölk

Herkulez
2004-05-18, 10:29
va är dina mål? blir lättare att kommentera då :)

Metal_boy_
2004-05-18, 10:31
Originally posted by Herkulez
va är dina mål? blir lättare att kommentera då :)

mina mål är att öka i muskelmassa så mycket som möjligt:)

supremo
2004-05-18, 10:31
Det är ju lite svårt att bedöma när man inte vet hur stora portionerna är, men det verkar ju vara bra mat iaf...
Som herkulez sa, svårt att bedöma även när man inte vet dina mål, II-perfekt kanske? ;)

supremo
2004-05-18, 10:32
Originally posted by Metal_boy_


mina mål är att öka i muskelmassa så mycket som möjligt:)
Då beror det helt på portionerna ;)

Munter
2004-05-18, 10:33
Mycket kolhydrater, men jag vet inte hur mycket du håller igång. Ser lite rultig ut på kortet i alla fall. Ät grönsaker istället för gröt på något av målen. Mer grönt över huvud taget, annars ser det bra ut.

Metal_boy_
2004-05-18, 10:35
Originally posted by supremo

Då beror det helt på portionerna ;)

får väga skiten sen då..men är det potatis en av måltiderna tex så brukar det bli 3st och 3 kycklingfileér..

Metal_boy_
2004-05-18, 10:37
Originally posted by Munter
Mycket kolhydrater, men jag vet inte hur mycket du håller igång. Ser lite rultig ut på kortet i alla fall. Ät grönsaker istället för gröt på något av målen. Mer grönt över huvud taget, annars ser det bra ut.

brukar ha wokgrönsaker till nått av målen eller broccoli
rultig? hur syns det på avatarn hehe? sen brukar jag äta vitamineraltabletter me för att få i mig viktiga prylar

tränar styrka 3ggr i veckan

supremo
2004-05-18, 10:41
Originally posted by Munter
Mycket kolhydrater, men jag vet inte hur mycket du håller igång. Ser lite rultig ut på kortet i alla fall. Ät grönsaker istället för gröt på något av målen. Mer grönt över huvud taget, annars ser det bra ut.

rultig :confused:

King Grub
2004-05-18, 10:43
Har du ett aktivt arbete, eller tränar du andra saker än styrketräning?

Annars är det väl högst tveksamt om du behöver sådana massiva mängder mat, med tre styrkepass i veckan. Inte för att bygga muskelmassa i alla fall. Fläskökningar, visst, men att sitta stilla och överäta bygger inga muskler, och du ser ju inte direkt svältfödd ut i din bildtråd, så kommentaren "ÄT!" är nog överflödig ur den synpunkten också. ;)

Inget fel på maten i sig i alla fall. :)

Munter
2004-05-18, 10:44
Originally posted by Metal_boy_


brukar ha wokgrönsaker till nått av målen eller broccoli
rultig? hur syns det på avatarn hehe? sen brukar jag äta vitamineraltabletter me för att få i mig viktiga prylar

tränar styrka 3ggr i veckan Jag drar den slutsatsen av att a) du väger 112kg enligt signaturen b) vikterna du lyfter i din journal och c) du ser lite pluffsig ut på avataren. Men jag menade inget illa förstås, tyckte bara du äter för mycket kolhydrater och för lite grönsaker.

Supremo: rultig, tjock, pluffsig. Kanske är bara här uppe vi använder ordet, vad vet jag.

Metal_boy_
2004-05-18, 10:48
Originally posted by King Grub
Har du ett aktivt arbete, eller tränar du andra saker än styrketräning?

Annars är det väl högst tveksamt om du behöver sådana massiva mängder mat, med tre styrkepass i veckan. Inte för att bygga muskelmassa i alla fall. Fläskökningar, visst, men att sitta stilla och överäta bygger inga muskler, och du ser ju inte direkt svältfödd ut i din bildtråd, så kommentaren "ÄT!" är nog överflödig ur den synpunkten också. ;)

Inget fel på maten i sig i alla fall. :)

jag tränar bara styrka och går hemma..men hur vet du att jag äter mycket av allt?`3potatisar och 3 kycklingfileér är väl inget?:em:

King Grub
2004-05-18, 10:50
Originally posted by Metal_boy_


jag tränar bara styrka och går hemma..men hur vet du att jag äter mycket av allt?`3potatisar och 3 kycklingfileér är väl inget?:em:

Njaeej, men uppenbarligen är det både tillräckligt och för mycket, eftersom du har lyckats lägga på dig en minst sagt imponerande bulk. :D Hursomhelst kan knappast tre styrkepass i veckan och sedan gå hemma motivera den mängd du äter.

Du har ingen nytta av en massa överskottskolhydrater i alla fall, om du aldrig gör av med dem. Du bygger inte mer muskler av att överäta och sitta på rumpan.

Metal_boy_
2004-05-18, 10:57
ne iofs kroppen har sagt ifrån för för mycke äta iaf..har ätit tills jag fåt kväljningar varje måltid för att jag tyckt att jag får i mig så lite...kanske är det hushållets stora taldrikar som detta beror på :D nu ska jag äta så jag blir lagom mätt och ej helt jävla dyngpackad och då är det väl kolisarna jag drar ner lite på och låter protein,mängden va kvar

How do that sound? :D

supremo
2004-05-18, 10:59
Varifrån har tanken om att du fått i dig för lite kommit?

Metal_boy_
2004-05-18, 11:07
Originally posted by supremo
Varifrån har tanken om att du fått i dig för lite kommit? har svårt att själv se och att inse att jag fått resultat..trots folk omkring mig säger att jag e stor och att vikten o måtten pekar på vad dom gör..armarna är iofs mitt stora problem...vill ha stora!! ryggen därimot behöver jag bara gå och slöträna så växer fanskapet..därför lägger jag mer energi på det som prioriteras mer än ryggen

Metal_boy_
2004-05-18, 11:08
Originally posted by Munter
Jag drar den slutsatsen av att a) du väger 112kg enligt signaturen b) vikterna du lyfter i din journal och c) du ser lite pluffsig ut på avataren. Men jag menade inget illa förstås, tyckte bara du äter för mycket kolhydrater och för lite grönsaker.

Supremo: rultig, tjock, pluffsig. Kanske är bara här uppe vi använder ordet, vad vet jag.

vet att det inte va nått illa menat..jag ber ju om kretik här för att kunna bättra mig :thumbup:

vikterna har med att göra att jag prioriterar utförande och kontakt före sifrorna på plattorna..och tränar väldigt strikt

Herkulez
2004-05-18, 11:08
Originally posted by Metal_boy_
ne iofs kroppen har sagt ifrån för för mycke äta iaf..har ätit tills jag fåt kväljningar varje måltid för att jag tyckt att jag får i mig så lite...kanske är det hushållets stora taldrikar som detta beror på :D nu ska jag äta så jag blir lagom mätt och ej helt jävla dyngpackad och då är det väl kolisarna jag drar ner lite på och låter protein,mängden va kvar

How do that sound? :D låter jävligt bra:thumbup:

Metal_boy_
2004-05-18, 11:25
fast om man kollade på wilton ..där kan man ju snacka om bulk o nog fan har han massa me

supremo
2004-05-18, 11:44
Originally posted by Metal_boy_
fast om man kollade på wilton ..där kan man ju snacka om bulk o nog fan har han massa me
Jo, men frågan är ju om mycket bulk är behövligt?

King Grub
2004-05-18, 11:46
Snarare ett helvete att bli av med.

Metal_boy_
2004-05-18, 11:59
iofs ..men jag går ut me hunden om dagarna me ju :em:

så helt stillasittande är jag ju inte..lär ju röra mig mer än kontorssnubbar som inte har nån hund iaf:D

Lasse Kongo
2004-05-18, 12:03
Originally posted by King Grub
Snarare ett helvete att bli av med.

Instämmer.

Förstår inte meningen med att bulka så förbannat, min egen uppfattning är att man bygger bättre och mår mkt bättre om man inte är så bulkig, dessutom syns det på kroppen om det sker ngn muskelökning sas, det gör det inte när musklerna täcks av för mkt fett och vatten.

Om man tex är riktigt hård på 80kg så räcker det ju gott och väl att ligga ca 10kg över den vikten istället för +20.

Jag har dina bilder lite diffust i bakhuvet bara, vet inte om de ligger kvar på forumet, men om ja minns rätt så tycker JAG att du bör droppa ditt bf rejält, att bygga muskler och leva vår livstil är inte att vara slät o tung, snarare lite definierad och lättare.

Aja, det var mina tankar bara.

Kör hårt.

Metal_boy_
2004-05-18, 17:09
Originally posted by Lasse Kongo


Instämmer.

Förstår inte meningen med att bulka så förbannat, min egen uppfattning är att man bygger bättre och mår mkt bättre om man inte är så bulkig, dessutom syns det på kroppen om det sker ngn muskelökning sas, det gör det inte när musklerna täcks av för mkt fett och vatten.

Om man tex är riktigt hård på 80kg så räcker det ju gott och väl att ligga ca 10kg över den vikten istället för +20.

Jag har dina bilder lite diffust i bakhuvet bara, vet inte om de ligger kvar på forumet, men om ja minns rätt så tycker JAG att du bör droppa ditt bf rejält, att bygga muskler och leva vår livstil är inte att vara slät o tung, snarare lite definierad och lättare.

Aja, det var mina tankar bara.

Kör hårt.

angående mitt bf så ligger det kvar mest från när jag va dum o drack 3 gainers om dagen..sen dess har jag aldrig legat på kaloriminus och då har det heller ej försvunnit..det jag ska göra nu är att fortsätta äta och träna fram till hösten och så ska jag försöka ge mig på en deff och sen börja om från början med lite bättre kunnskaper:bpump: :eating: