handdator

Visa fullständig version : Klämd nagel


Kotten
2020-08-12, 15:05
Klämde vänster tumme i toadörren, klantig som jag var, detta är 1 månad sen. Fick ingen blånagel eller något. Men nageln som nu växer ut på tummen är lite brunaktig ?. Gjorde jag illa området där nageln bildas eller vad hände. Mest nyfiken

xcv
2020-08-12, 15:14
Är nog bara färgad/infused med lite levrat blod skulle jag tro. Har klämt mig rejält några gånger. Nageln är alltid missfärgad ett tag, tills den växt ut helt och klippts av. De kan även vara lite knöliga längre än så

Kotten
2020-08-12, 15:17
Är nog bara färgad/infused med lite levrat blod skulle jag tro. Har klämt mig rejält några gånger. Nageln är alltid missfärgad ett tag, tills den växt ut helt och klippts av. De kan även vara lite knöliga längre än så

Tänkte om jag gjorde illa mig där nageln bildas och att det är vad jag ser just nu

Kotten
2020-08-12, 15:19
Just att jag inte såg någon blånagel när det hände utan enbart på den nya nageln som växer ut nu efter att det hände som ser annorlunda ut

King Grub
2020-08-12, 17:16
Jag klämde min också en gång. Den lossnade inte, men den nya nagelvävnaden som växte fram var helt bucklig efteråt. Det tog säkert fem år innan den såg normal ut igen.