handdator

Visa fullständig version : Glutamin pris


spinkoo
2002-04-17, 18:34
1. Vart hittar jag det billigaste glutaminet?
2. Vad är rimligt att betala för en 500 gram eller kanske 1000 gram glutamin låda?
3. Pruduktförslag?

MVH/spinkoo

Petrus
2002-04-17, 22:07
BILLIGASTE glutaiminet är nog tyvärr ingen idé att köpa, då jag personligen har märkt en avsevärd skillnad mellan olika märken/prisklasser.
Tycker itne att du ska betala mer än 80öre/gram...
Vänligen,

Petrus

nostro
2002-04-17, 22:25
På vilket sätt skulle det skilja i kvalitet!?

nostro
2002-04-17, 22:29
....exakt det skiljer inget i kvalitet!!!

Joachim B
2002-04-17, 22:34
Ursprungligen skickat av nostro:
<STRONG>....exakt det skiljer inget i kvalitet!!!</STRONG>

Åh fan, så du känner alla tillverkare av glutamin? Det var som...

Nog fan skiljer det i kvalitet!!!

nostro
2002-04-17, 22:40
Glutamin är endast glutaminsyrans amid, så jag förstår inte hur man ska gå tillväga i tillverkningen för att försämra glutaminets kvalitet?

GhostFace
2002-04-17, 22:50
Jo, kvalité vill man ha.

Det finns vissa märken som man bara undviker som pesten, men det är lite känsligt så det undviker för nuvarande :D

HCI
2002-04-18, 09:39
För att försöka att svara på frågan som ställdes så kan jag tipsa dig om att kolla in Nutritionoutlets glutamin med märket Powertech. De har specialpris denna månad på 399:- för 1 kg. Billigaste jag känner till i varje fall.

/HCI

Åse Columbus
2002-04-18, 10:21
Aktar mig för extrapriser och billiga varor ...

har provat scitec kreatin.....INGE BRA!!!!
fick grym mjölksyra!!!!
kreatinet ska ju motverka sånt...

antagligen samma med glutaminet....köp en mundre mängd och prova först.....

Åse :cool:

Åse Columbus
2002-04-18, 10:25
HCI.....Hej! :)

Du måste berätta vad du ätit för att gå upp i vikt så där........du får gärna maila mig!..eller skriva privat!

Åse :cool:

Viveqa
2002-04-18, 11:01
Hur mycket glutamin innehåller vanlig mat?
Någon som har något tips på något livsmedel med naturligt högt glutamin-innehåll/länk till någon tabell med aminosyraprofil?

The Dwag
2002-04-18, 11:07
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>Hur mycket glutamin innehåller vanlig mat?
Någon som har något tips på något livsmedel med naturligt högt glutamin-innehåll/länk till någon tabell med aminosyraprofil?</STRONG>

Keso har jag för mig

Viveqa
2002-04-18, 11:28
Ok,tack.
Alla mjälkprodukter?
Hade hoppats på ägg...

Daemon
2002-04-18, 11:46
Jag har en alldeles egen tråd :D där jag frågar om kvaliten hos Dalblads Glutamin.

Det var ingen som gav något direkt svar (Förutom av Dwag), skulle gärna få fler åsikter.

Om ni inte vill skriva i forumet pga risken att bli stämd :D så får ni gärna skicka till mig privat.

Mvh Daemon

The Dwag
2002-04-18, 11:51
Skulle gissa på alla mjölkprodukter

Har för mig att ost och keso har ovanligt hög % av Glutamic Acid tror det stod om det i Muscle Media då den var HARDCORE och inte barnvänlig.

The Dwag
2002-04-18, 11:53
Daemon är det du som brukar ha en ************* tröja på gymmet ?

Magnus
2002-04-18, 11:56
Hej Tinner, kan du utveckla hur du kan avgöra kvaliten på glutamin genom att bara stoppa det i munnen, ett minilabb i magen kanske?

Petrus
2002-04-18, 12:08
Hej Magnus,
Enklaste sättet att kolla kvalitén på Glutamin själv är att ta det mellan fingrarna och "gnugga det". Glutamin ska kännas "mjöligt". Om det känns som att du tar salt eller socker mellan fingrarna så är det sämre kvalité.
Du kan även kolla hur Glutamient ser ut när det ligger i burken. Småklumpar? Inte bra. Jag har tagit Glutamin som ser ut och känns som kreatin mellan fingrarna och har fått en avsevärt sämre effekt av det.
Detta är bara mina egna erfrenheter iofs, bara så ni vet!
Vänligen,

Petrus

Daemon
2002-04-18, 12:14
Ursprungligen skickat av The Dwag:
<STRONG>Daemon är det du som brukar ha en ************* tröja på gymmet ?</STRONG>

:D Nope :D

Jag tränar alltid i bar underkropp :D

mangs
2002-04-18, 12:15
Var fan har du tröjan när du inte tränar då? :D ;)

The Dwag
2002-04-18, 12:18
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Hej Magnus,
Enklaste sättet att kolla kvalitén på Glutamin själv är att ta det mellan fingrarna och "gnugga det". Glutamin ska kännas "mjöligt". Om det känns som att du tar salt eller socker mellan fingrarna så är det sämre kvalité.
Du kan även kolla hur Glutamient ser ut när det ligger i burken. Småklumpar? Inte bra. Jag har tagit Glutamin som ser ut och känns som kreatin mellan fingrarna och har fått en avsevärt sämre effekt av det.
Detta är bara mina egna erfrenheter iofs, bara så ni vet!
Vänligen,

Petrus</STRONG>

Thinner &gt;&gt; En sann Glutamin expert :D

Kan tänka mig Thinner som kund påminner väl om filmer…då det köps/säljs knark.. skall provsmaks och testas.

Bäst att tillägga att jag INTE säljer kosttillskott utan det där med Kund är bra en reflektion jag fick. Så ja lugn och fin nu Fairing ;)

Magnus
2002-04-18, 12:22
Tinner: tack för ditt svar.

skulle du kunna skriva vilka märken av glutamin du prövat. och ge en kvalitetsbedömingen av dom. det skulle uppskattas.

har prövat glutamin en gång, det var klumpigt, och "saltigt" som du sa. vill inte skriva tillverkaren.

på vilket sätt påverkades du av glutaminet med sämre kvalitet jämfört med glutamin av högre kvalitet. skulle du kunna redogöra det skulle det vara super :)


mvh magnus

[ 18 April 2002: Inlägget har ändrats av: Magnus ]

Petrus
2002-04-18, 12:23
&gt;DAwg,
:D Jo du, många nitar har man gått på! (När det gäller glutamin-handeln då ;) )
Du skulle sett mig på Älvsjö-mässan i höstas. :)
Vänligen,

Petrus

The Dwag
2002-04-18, 12:24
Haha Försäljarnas skräck eller? ;) :D

Petrus
2002-04-18, 12:36
Av icke nämnda anledningar brukar jag gå undercover när jag handlar så dom inte känner igen mig. :D :D
Å andra sidan, en försäljare som håller den kavalité jag vill ha, har en säker kund framöver. :cool:
Man lär sig att inte prova massa nya hypade grejjer bara för att prova.
Hade en MYCKET intressant samtal med GG under Fitness expo ihöstas...
Vänligen,

Petrus

[ 18 April 2002: Inlägget har ändrats av: Tinner ]

muskelbyggarn
2002-04-18, 12:53
&gt;Tinner

Jag dör av nyfikenhet :D

Förväntar mig ett mail nu :D


Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2002-04-18, 13:37
Tobbe,
Jag kan ju inte föra vidare branch-hemligheter konkurrenter emallan. Det måste du ju förstå.
Vänligen,

Petrus

Ps. Mailet kommer senare... :D Ds.

Sverker
2002-04-18, 14:00
Tinner ! Ditt fingertest, mäter inte det bara hur fint de malt pulvret innan de fyller det i burken ?
Vad säger det om halten glutamin, glutamat, ammoniak, eller vad nu som kan bli kvar i produkten när man tillverkat den ?

Eiselt visade upp i sina annonser på Creapuren halterna av de kvarvarande föroreningarna. Är det ingen återförsäljare som vågar göra det med glutamin ?

Petrus
2002-04-18, 14:06
Sverker,
Det är som sagt bara mina erfarenheter. Samtliga Glutaminsorter jag provat har jag kunnat identifiera med finger-testet. Dvs, bra kavlité = mjöligt och klumpfritt. Dålig kvalité = "saltigt" eller kretinkonsistens mellan fingrarna och klumpigt.
Vänligen,

Petrus

GhostFace
2002-04-18, 16:17
Tinner, ditt glutamintest med fingrarna.
Gör du testet i affären eller när du kommer hem med produkten i påsen vid köksbordet?
...det förstnämnda alternativet måste ju chocka ÅF...

Jag har väl inte gått o köpt nåt glutamin som du varit o fingrat i får jag hoppas?

;) :D

Petrus
2002-04-18, 17:17
:rolleyes:

GhostFace
2002-04-18, 18:16
:D