handdator

Visa fullständig version : Hjärtklappning / hjärtrusning


feyin
2020-07-17, 13:11
Hello

Är det någon fler än jag som drabbas av hjärtklappning / extraslag / hjärtrusning lite då och då? Tillfällen i tid och otid då det känns som hjärtat slår 2 gånger på 1 slag eller hur man ska förklara känslan. :)

Igår kväll fick jag när jag precis skulle lägga ifrån mig mobilen och sova något i stil med ett dubbel-dubbelslag, hjärtat slog typ 4-5 ggr på raken direkt efter varandra och det kändes som den ville ut ur bröstkorgen typ. Mycket läskigt! Funderar på om jag behöver oroa mig över nåt, när jag läser om detta fenomen verkar det rätt vanligt och ofarligt men vill ju inte att nåt är fel utan att jag känner till det.

Försöker göra en omröstning men hittar inte hur man går tillväga :D
Har du upplevt detta fenomen nån gång?
Ja / Nej.

King Grub
2020-07-17, 13:16
Har hänt någon gång.

Det är för det mesta helt ofarligt, men händer det för ofta kan man göra ett dygns-EKG för att vara på den säkra sidan.

Tjenatja
2020-07-17, 14:24
Hände mig hyfsat ofta när min kondition var halvdann. Händer aldrig längre nu när kondisen är i fint skick

Mats J
2020-07-17, 14:32
Ja har det ofta, och ibland flera dygn i sträck. Slår normalt 3-4 slag och hoppar över/dubbelslag.. slår 3-4 slag osv.. även ibland när jag tränar kommer det i vilan mellan seten. För mig är det väldigt styrt efter mitt mående i övrigt, sover dåligt, stressad, problem så blir det markant mer.

Har undersökt det med långtids-EKG och är ofarligt

Fredszky
2020-07-17, 14:42
Får det när jag har ätit gluten eller annan för mig olämplig föda.