handdator

Visa fullständig version : Har ett "problem"

Wixner
2002-03-28, 13:32
Jag har ett litet problem med utmattning och uthållighet som jag märkte i tisdags under bröstpasset. Ju längre in i passet jag kommer, desto uthålligare blir jag i övningarna. Sedan så återhämtar jag mig väldigt snabbt i vissa muskelgrupper (Bröst, Bicep och Rygg)

Hur ska jag igentligen gå till väga med mitt tränande? Det spelar ingen roll hur mycket jag tränar, det verkar precis som om jag har hur mycket energi som helst, bara jag vår vila ett par minuter (Detta testades i tisdags med upp til 7 set a 10 reps, precis antalet reps jag orkar) ska jag öka vikterna och bara köra en 5-6 reps eller fortsätta som jag gör nu?

Yonas
2002-03-28, 13:35
Ökar du som du tränar nu?

Wixner
2002-03-28, 14:00
Visst ökar jag, men inte så mycket. Det är inte därför utan det är så irriterande attman kan köra "hur länge som helst" så att säga

Killroy
2002-03-28, 16:44
Jag skulle nog prova och köra med lite tyngre vikter och göra tex 6 rep per 3 set och övning, sen när jag orkar 9 rep skulle jag öka vikterna så att jag bara orkar 6 rep igen och sen fortsätta så om och om igen..........

Forest
2002-03-28, 20:26
Gör som Killroy föreslår och minska kraftigt vilan mellan seten. Var sedan nöjd och glad över din snabba återhämtningsförmåga!

Pez
2002-03-29, 03:34
Precis, kör intensivare och tyngre så ska du se att det "ordnar" sig... ;)
Annars är du ett fenomen.

/pez

Muskelsmurfen
2002-03-29, 10:02
Testa att köra till "breakdown" och med "forced reps". Tunga vikter är det enda som gäller.