handdator

Visa fullständig version : Argentina


Diomedea exulans
2020-07-02, 10:04
Funderar på att flytta till Argentina. Vet någon något om det landet?

G.W
2020-07-02, 10:33
Ekonomin i landet har gått dåligt senaste decenniet har jag för mig. Så enligt mina källor är det väldigt billigt för en västlänning att leva i landet. Språket är spanska med lite "hårdare" uttal än spanjorer.

kvarnis
2020-07-02, 10:35
Varför just Argentina?? Polen är ett bättre alternativ (vackra kvinnor, bättre klimat, fin arkitektur, lägre brottslighet, hyffsad närhet till sverige)

Brofessorn
2020-07-02, 10:48
Ska ha bra nötkött har jag för mig, grillkultur. Hade en spansklärare från Argentina en gång i tiden, Santiago. Han hade faktiskt lite hårt uttal i sin spanska.

sumialic
2020-07-02, 10:49
Go for it. YOLO. Alla erfarenheter är bra erfarenheter.

BrunoC
2020-07-02, 11:00
Du kan väl börja med att förklara vad det är som lockar dig innan man börjar gå igenom 300 års kolonialperiod, Majrevolutionen 1810 och varför Juan Manuel de Rosas var en gris?

Diomedea exulans
2020-07-02, 11:45
Du kan väl börja med att förklara vad det är som lockar dig innan man börjar gå igenom 300 års kolonialperiod, Majrevolutionen 1810 och varför Juan Manuel de Rosas var en gris?

Spela inte oskyldig med mig, Bruno. Det gäller givetvis brudar!

Jag har länge funderat på att flytta till något av de där länderna där vita män är populära hos det motsatta könet. En polare till mig som bott många år i Nya Zeeland säger att dejtingscenen där är betydligt mer jämställd än i Sverige. En annan god vän, en betahane från Skåne, reste till Thailand och fick ligga så nästan picken trillade av (en medresenär till honom struntade i kondom och var ännu närmre att råka ut för att picken trillade av). Två lönnfeta australienare jag pratade med en gång berättade hur de varit i Brasilien och i princip fått mota bort kvinnor med en påk.

Så varför just Argentina? Tanken dök upp för några månader sedan när jag fick en Tindermatchning med en instagramfitnessmodell därifrån (man kan köpa ett Tinder-tillägg som gör att man kan swajpa överallt i världen). Denna kvinna var så vacker så jag trodde hon var photoshoppad. Och det visade sig att hon faktiskt var photoshoppad! Fotoredigering var en av hennes största hobbyer. Men sen skickade hon massor ickeredigerade bilder och filmer på WhatsApp.. Och då var hon ännu snyggare! Dessutom var hon väldigt snäll och trevlig.

Redan då började jag tänka ”tänk om vi blir ihop, då får hon flytta till Sverige, eller jag till Argentina”, följt av ”bo i Argentina? Hmm, varför inte?”

Det rann ut i sanden med just denna tjej, men jag tänker att där det finns en, där måste det finnas fler.

Så nu är jag mest nyfiken på om det är hyfsat lätt att få jobb och boende i Argentina för en svagbegåvad trettiosexåring utan relevanta erfarenheter, utbildningar eller språkkunskaper. Samt om man kan gå runt på stan utan att bli fängslad av en militärregim eller bögrånmördad i en favela.

Det enda jag vet om Argentina är att Pampas finns där, och att de låter kossorna gå och beta fritt. Ett land som tar väl hand om sina djur borde vara okej, tänker jag. Jag är lite av en djurrättsaktivist, när jag inte mördar höns och ankor.

Akerhage
2020-07-02, 11:51
Du får väl ta en semester där och reka lite innan kanske? Jag är inte heller främmande för att byta land sen när min hund gått bort (14 år nu). Då har jag inget som håller mig kvar i Sverige. Men det skall ju mycket till att bara flytta till Argentina och fixa boende och jobb. Dock intressant tråd, kanske någon här som flyttat och bytt land? Hobbes drog väl till Kanada bland annat och det finns ett par andra Koloiter som bor utomlands vet jag.

kvarnis
2020-07-02, 11:55
I argentina är stor del av befolkningen ganska vita ungeför som italienare/spanjorer tjejen du pratade med kan ha varit en en bot eller helt enkelt en honungsfälla/nigeriabrev fast argentinsk version..

Som vit man har man bättre utsikter i sydamerikanska länder där befolkningen har mer mörk pigmentering och männen har kort medellängd, där sticker du ut mer speciellt om du är lång och ljus, tänk brazilien, colombia etc.

Tror du har större chans att scora där om det är det du är ute efter.

Fredszky
2020-07-02, 11:59
Två lönnfeta australienare jag pratade med en gång berättade hur de varit i Brasilien och i princip fått mota bort kvinnor med en påk.

I Brasilien är "vit medelålders man" inte ett skällsord ;)

Om man håller sig borta från kriminaliteten i Brasilien så kan det nog vara rätt nice *cupid*

kk4uddaHdDE

EagleEye
2020-07-02, 12:00
Kan du inte lyckas i Sverige kommer du inte lyckas där heller. Kamma dig för helvete!

kvarnis
2020-07-02, 12:08
Colombia och Brazilien ser bättre ut på pappret för dig än Argentina, lägre medellängd på män och folk är generellt lite fattigare vilket höjer din status.

https://external-preview.redd.it/8YJm6_RNJnwd3YkTCELtNYkQvlgeoCVQeLNj9IW695M.jpg?au to=webp&10291f62

https://www.statista.com/statistics/913999/south-america-income-per-capita/

http://https://external-preview.redd.it/8YJm6_RNJnwd3YkTCELtNYkQvlgeoCVQeLNj9IW695M.jpg?au to=webp&10291f62

Livet
2020-07-02, 12:14
Så nu är jag mest nyfiken på om det är hyfsat lätt att få jobb och boende i Argentina för en svagbegåvad trettiosexåring utan relevanta erfarenheter, utbildningar eller språkkunskaper.


Du lär inte få dessa svar ifrån folk med faktisk erfarenhet på Kolo så det är nog bara att googla.

Om jag hade varit i din situation så hade jag kollat upp vad en backpackingresa genom sydamerika (varför begränsa sig till enbart Argentina liksom?) på 30-60 dagar hade kostat och försökt att jobba ihop det så fort det går.
Du kanske märker att kulturerna där är sopkassa, folket jätteotrevligt och allting du äter ger dig våldsam diarré. Eller så tycker du att det är kanoners och blir övertygad om att en flytt är det rätta. I vilket fall är det nog en bra idé att faktiskt någon gång ha varit i det land du vill flytta till.

Diomedea exulans
2020-07-02, 12:34
Kan du inte lyckas i Sverige kommer du inte lyckas där heller. Kamma dig för helvete!

Du har objektivt fel. Dessutom kan jag lyckas i Sverige också, jag behöver bara ett enormt utbud. I Stockholm gick det bra, så jag behöver bara 1 000 000+ tjejer inom Tinderavstånd så klarar jag mig. Göteborg kan ni glömma. Så jag funderar på att flytta tillbaka till Stockholm också.

Tack för alla tips. Brasilien och Colombia verkar inte så tokigt heller.

Smart tips att dra en kortare resa först också.

BrunoC
2020-07-02, 12:48
Spännande Dio! Jag tror mamsen och pappsen kommer trivas också. För inte hade du väl tänkt flytta utan dem?

Nåväl, har haft två flickvänner till grannländer till Argentina och har några vänner därifrån. De säger att det är väldigt få som är feminister men å andra sidan tycks tatueringar vara väldigt populärt, vilket sällan ser bra ut på kvinnor.

Här har du för övrigt en tråd om en äldre snubbe på ett annat forum som skriver om sina sexäventyr på tinder osv. i Buenos Aires. Du lär hitta lite matnyttigt där.
https://www.swooptheworld.com/forum/showthread.php?tid=2069

Livet
2020-07-02, 12:51
Du har objektivt fel. Dessutom kan jag lyckas i Sverige också, jag behöver bara ett enormt utbud. I Stockholm gick det bra, så jag behöver bara 1 000 000+ tjejer inom Tinderavstånd så klarar jag mig. Göteborg kan ni glömma. Så jag funderar på att flytta tillbaka till Stockholm också.

Tack för alla tips. Brasilien och Colombia verkar inte så tokigt heller.

Smart tips att dra en kortare resa först också.

Ett annat tips om du vill flytta är att rikta in dig på ett land som där det finns större svenska företag som söker svensk- eller engelsktalande personer.

Själv var jag på vippen att flytta till Polen för att jobba för Nordea för något år sedan. Själva jobbet var inte så intressant (tror jag) men det som lockade var miljöombytet och möjligheten att kanske jobba sig uppåt inom en annan bransch.
Jag råkar också veta att just den tjänst jag sökte hade väldigt låga krav på utbildning och erfarenhet samt att de fortfarande söker folk för det.

Så om Polen är någonting som lockar kan du luska i det.

Diomedea exulans
2020-07-02, 12:51
Spännande Dio! Jag tror mamsen och pappsen kommer trivas också. För inte hade du väl tänkt flytta utan dem?

Nåväl, har haft två flickvänner till grannländer till Argentina och har några vänner därifrån. De säger att det är väldigt få som är feminister men å andra sidan tycks tatueringar vara väldigt populärt, vilket sällan ser bra ut på kvinnor.

Här har du för övrigt en tråd om en äldre snubbe på ett annat forum som skriver om sina sexäventyr på tinder osv. i Buenos Aires. Du lär hitta lite matnyttigt där.
https://www.swooptheworld.com/forum/showthread.php?tid=2069

Jag tar inte med mamsen och pappsen, jag hade tänkt bo hos dem längre men jag får ju inte för dig, Mental och delta_mats och det är er åsikt som är det viktigaste, så jag flyttar.

Tack för länktipset. Jag gillar tatueringar på tjejer.

Diomedea exulans
2020-07-02, 12:54
Ett annat tips om du vill flytta är att rikta in dig på ett land som där det finns större svenska företag som söker svensk- eller engelsktalande personer.

Själv var jag på vippen att flytta till Polen för att jobba för Nordea för något år sedan. Själva jobbet var inte så intressant (tror jag) men det som lockade var miljöombytet och möjligheten att kanske jobba sig uppåt inom en annan bransch.
Jag råkar också veta att just den tjänst jag sökte hade väldigt låga krav på utbildning och erfarenhet samt att de fortfarande söker folk för det.

Så om Polen är någonting som lockar kan du luska i det.

Har inget emot Polen direkt. Det går färja dit från mina föräldrars stad dessutom, så bor jag i Polen lär jag kunna besöka mamma och pappa precis så ofta som BrunoC tillåter.

Så jag kan tänka mig Polen också. Misstänker att vita män inte riktigt har samma enorma star power där som på vissa andra ställen, dock.

Edit: Oj, råkade trycka på ledsen smiley utan anledning.

Livet
2020-07-02, 12:59
Har inget emot Polen direkt. Det går färja dit från mina föräldrars stad dessutom, så bor jag i Polen lär jag kunna besöka mamma och pappa precis så ofta som BrunoC tillåter.

Så jag kan tänka mig Polen också. Misstänker att vita män inte riktigt har samma enorma star power där som på vissa andra ställen, dock.

Edit: Oj, råkade trycka på ledsen smiley utan anledning.

Nej det har de kanske inte, aldrig varit där så jag vet faktiskt inte.

Men man ska ju inte underskatta andra saker här i livet så som möjligheten att faktiskt få ett jobb, lära sig kulturen, språket etc.
Det är förmodligen lägre krav för att flytta och bo i Polen också jämfört med Argentina.
Det jobb jag sökte ville i princip ha dit mig inom en månad, de stod för lägenheten och är hjälpsamma med administrativa grejer som kanske behövs. Med andra ord, skulle du söka ett liknande jobb i Polen som jag gjorde hade du mycket väl kunnat bo och jobba där innan årsskiftet om du tar dig genom intervjuprocessen.

MasterChief
2020-07-02, 13:01
Flytta till andra sidan jorden för att man vill ligga känns ju ändå rätt märkligt. Så jävla kul är det väl inte? Kanske dags att reflektera över om man kanske är sexberoende?

Jag personligen njuter av den allt lägre sexlusten man får av att bli äldre. Så jävla skönt att kunna träffa människor utan att hjärnan bara tänker knullknullknull hela tiden.

Hur mycket tid tänker du på tjejer och sex?

Diomedea exulans
2020-07-02, 13:01
Man måste tänka på coronakrisen också. När jag chattade med den där tjejen var det förbjudet för utlänningar att flyga till landet.

Diomedea exulans
2020-07-02, 13:03
Flytta till andra sidan jorden för att man vill ligga känns ju ändå rätt märkligt. Så jävla kul är det väl inte? Kanske dags att reflektera över om man kanske är sexberoende?

Jag personligen njuter av den allt lägre sexlusten man får av att bli äldre. Så jävla skönt att kunna träffa människor utan att hjärnan bara tänker knullknullknull hela tiden.

Hur mycket tid tänker du på tjejer och sex?

Flytta till andra sidan jorden är inte jobbigare än att flytta till Säffle in this modern day and age.

Näe, så jävla kul är det inte, men två ligg i veckan tycker jag att jag är värd.

Läskeblask
2020-07-02, 13:09
Skillnaden är väl hur man fixar boende, jobb,sjukvård och allt annat man behöver. Finns det jobb om man ej kan språket och hur bra klarar man sig med engelska? Polen är säkert på alla vis ett slugare alternativ

BrunoC
2020-07-02, 13:35
Såg flyg för bara 5400 tur-retur dit i September. Är väl bara att dra dit och spana in stället. Bli inte som majoriteten som bara låter det stanna i en mentalrunk.

kvarnis
2020-07-02, 13:38
Flytta till andra sidan jorden är inte jobbigare än att flytta till Säffle in this modern day and age.

Näe, så jävla kul är det inte, men två ligg i veckan tycker jag att jag är värd.

Om du snittar ca 2 ligg i veckan med olika kvinnor varje gång innebär det sisådär 100 olika partners per år.

Vi säger att din karriär på marknaden är 10 år till, då kommer du ha legat med över 1000 kvinnor.

Du kommer nog tröttna på den livsstilen rätt fort o finns viss risk att du hamnar i ett sexmissbruk om ditt mål bara är att jaga nya kvinnor att ligga med.

Diomedea exulans
2020-07-02, 13:55
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.

Diomedea exulans
2020-07-02, 13:56
Om du snittar ca 2 ligg i veckan med olika kvinnor varje gång innebär det sisådär 100 olika partners per år.

Vi säger att din karriär på marknaden är 10 år till, då kommer du ha legat med över 1000 kvinnor.

Du kommer nog tröttna på den livsstilen rätt fort o finns viss risk att du hamnar i ett sexmissbruk om ditt mål bara är att jaga nya kvinnor att ligga med.

Alternativet är ju att gå i celibat till slut, vetefan om det är roligare.

delta_mats
2020-07-02, 14:18
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.

Tror tanken är att hennes blivande man ska ordna ett boende. Så ni får väl flytta hem till dina päron helt enkelt.

EagleEye
2020-07-02, 14:23
Du mår inte bra nu. Vet precis hur du känner. Men sänk inte dig själv så här. Även om hoppet är borta så ska man gå rak i ryggen med självrespekt.

G.W
2020-07-02, 14:28
Ta med dig MaxTheMarketer. Herregud vilket äventyr!

Diomedea exulans
2020-07-02, 14:29
Tror tanken är att hennes blivande man ska ordna ett boende. Så ni får väl flytta hem till dina päron helt enkelt.Vilken dröm det vore.

Ta med dig MaxTheMarketer. Herregud vilket äventyr!

Finns det tillräckligt med cider i Argentina?

Klein
2020-07-02, 14:30
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.

Det är väldigt vanligt i lite fattigare länder såväl i Europa som annordstädes att man bor hemma hos sina föräldrar tills man gifter sig, vare sig man är man eller kvinna. Man sparar mycket tid och pengar på detta sätt vilket i sin tur tillåter för ett stabilare utresa senare. Jag tror att vi kommer att återgå till detta även i Sverige då vi i en nära framtid inte längre kommer att ha råd att lösa det på annat sätt.

Klein
2020-07-02, 14:33
Jag tror att seden att lämna hemmet i tex Sverige i relativt ung ålder är uråldrig och fram till sen medeltid bestod i att unga män fick ge sig ut i den stora vida världen och med våld och slughet tillskansa sig ära, rykte, namn och rikedom.

Diomedea exulans
2020-07-02, 14:40
Det är väldigt vanligt i lite fattigare länder såväl i Europa som annordstädes att man bor hemma hos sina föräldrar tills man gifter sig, vare sig man är man eller kvinna. Man sparar mycket tid och pengar på detta sätt vilket i sin tur tillåter för ett stabilare utresa senare. Jag tror att vi kommer att återgå till detta även i Sverige då vi i en nära framtid inte längre kommer att ha råd att lösa det på annat sätt.
Hon säger att många unga där flyttat till sina föräldrar sedan ekonomin försämrats pga corona.
Jag tror att seden att lämna hemmet i tex Sverige i relativt ung ålder är uråldrig och fram till sen medeltid bestod i att unga män fick ge sig ut i den stora vida världen och med våld och slughet tillskansa sig ära, rykte, namn och rikedom.Well, vi kan inte alla vara lika våldsamma och sluga som delta_mats.

Angel
2020-07-02, 15:02
Kör kör!

Kev88
2020-07-02, 15:13
bättre klimat

Är inte deras klimat lika solfattigt och deprimerande som vårt?

kvarnis
2020-07-02, 15:48
Är inte deras klimat lika solfattigt och deprimerande som vårt?

Du hade rätt verkar tom lite mer molnigt på sommaren men är iaf varmare.

Plasttiger
2020-07-02, 17:12
Flytta till andra sidan jorden är inte jobbigare än att flytta till Säffle in this modern day and age.

Näe, så jävla kul är det inte, men två ligg i veckan tycker jag att jag är värd.

Sjyst kvinnosyn!
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.

är verkligen "min" tjej rätt sätt att tänkta?
"Tjejen" hade varit bättre.

trädgårdsmöbel
2020-07-02, 17:17
Är inte deras klimat lika solfattigt och deprimerande som vårt?

Aldrig vart där men det är ju ett jäkla långt land :) Kan nog vara rejäl skillnad på vart i landet man är. Från nästan sydpolen till vad som borde vara varmt i norr? Enbart baserat på karta och bristfällig intelligens.

trädgårdsmöbel
2020-07-02, 17:19
Sjyst kvinnosyn!


är verkligen "min" tjej rätt sätt att tänkta?
"Tjejen" hade varit bättre.

En dag kommer någon härlig karl kalla dig "min tjej" och du kommer bli alldeles rörd och varm inombords av kärlek och bekräftelse när du hör det.

Diomedea exulans
2020-07-02, 17:20
Sjyst kvinnosyn!

Förstår inte. Hur har man dålig kvinnosyn för man vill ha sex ganska ofta?

Jag antar att du tycker att kvinnor som vill ha sex med män ett par gånger i veckan har dålig manssyn?

är verkligen "min" tjej rätt sätt att tänkta?
"Tjejen" hade varit bättre.

Så du menar att hon inte betyder något för mig, och bara är en tjej bland många? Schysst kvinnosyn.

r3mpuh
2020-07-02, 17:23
Tänker anmäla dig för landsförräderi, Dio.

svenbanan
2020-07-02, 17:40
Förstår inte. Hur har man dålig kvinnosyn för man vill ha sex ganska ofta?

Jag antar att du tycker att kvinnor som vill ha sex med män ett par gånger i veckan har dålig manssyn?


Har du missat att Aryt tycker att penetrationssex i princip är att likställa med våldtäkt?

skyffelmördarn
2020-07-02, 17:48
Finns det inte typ helt tyska byar i Argentina?

Diomedea exulans
2020-07-02, 19:00
Har du missat att Aryt tycker att penetrationssex i princip är att likställa med våldtäkt?Hoppas hen inte nätlynchar mig.

Finns det inte typ helt tyska byar i Argentina?

Vet inte, men min tyska är usel iallafall. Iofs, kanske inte sämre än min spanska.

Plasttiger
2020-07-02, 20:19
Förstår inte. Hur har man dålig kvinnosyn för man vill ha sex ganska ofta?

Jag antar att du tycker att kvinnor som vill ha sex med män ett par gånger i veckan har dålig manssyn?



Så du menar att hon inte betyder något för mig, och bara är en tjej bland många? Schysst kvinnosyn.

Ingen är "värd sex". Det är inte något man förtjänar.

Hon är en tänkande kännande individ som har haft 30 år utan dig. Och säkert kommer att ha ytterlgiare minst 30 år utan dig.

Diomedea exulans
2020-07-02, 20:26
Ingen är "värd sex". Det är inte något man förtjänar.

Hon är en tänkande kännande individ som har haft 30 år utan dig. Och säkert kommer att ha ytterlgiare minst 30 år utan dig.

Åh, det var ”är värd”-biten som var problemet. Det var menat som en skojig formulering, självklart tycker jag inte att någon är värd sex.

Och någon kan inte vara ”min” om denne är tänkande, kännande och kommer leva länge utan mig? Säger du samma sak till en tjej som presenterar ”sin” pojkvän?

BrunoC
2020-07-02, 21:41
Har sett mängder av sådana här trådar på forum osv. och det är i princip aldrig någon som åker i alla fall och jag skulle kunna sätta 500 kr på att när vi kollar här i tråden om ett år, så har du aldrig ens besökt stället i alla fall. Folk bara pratar om att göra saker hela tiden.

Det kommer stanna vid en mentalrunk ungefär som alltid, annars hade du ju enkelt redan kunnat sätta dig in för att boka en resa och kolla in stället.

Annars har min argentiske polare ofta rekommenderat mig att besöka Punta del Este. Han säger att det är grymt. Det är förvisso i Uruguay men det tar 3h timmar med färja från Buenos Aires och runt december och januari är det kryllat med unga heta vackra flickor från hela Sydamerika som degar på stranden och det finns massvis att göra där. Det är typ latinamerikas St Tropez eller deras Tylösand. Så det går ju lätt att planera en tripp där man ser både Argentina och Punta del Este.

Men bevisa mig gärna fel.

Diomedea exulans
2020-07-02, 21:44
Har sett mängder av sådana här trådar på forum osv. och det är i princip aldrig någon som åker i alla fall och jag skulle kunna sätta 500 kr på att när vi kollar här i tråden om ett år, så har du aldrig ens besökt stället i alla fall. Folk bara pratar om att göra saker hela tiden.

Det kommer stanna vid en mentalrunk ungefär som alltid, annars hade du ju enkelt redan kunnat sätta dig in för att boka en resa och kolla in stället.

Annars har min argentiske polare ofta rekommenderat mig att besöka Punta del Este. Han säger att det är grymt. Det är förvisso i Uruguay men det tar 3h timmar med färja från Buenos Aires och runt december och januari är det kryllat med unga heta vackra flickor från hela Sydamerika som degar på stranden och det finns massvis att göra där. Det är typ latinamerikas St Tropez eller deras Tylösand. Så det går ju lätt att planera en tripp där man ser både Argentina och Punta del Este.

Men bevisa mig gärna fel.
Du är en riktig muntergök, du.

Kaalle
2020-07-02, 22:00
Flytta inte nånstans för att få brudar, att alla vill ha en är kul i ett par månader på sin höjd. Och det har verkligen ingen bestående effekt på ego eller självkänsla, spelar ingen roll hur fragilt det är från början du du bygger inte upp det på det här sättet. Ok det är soft att i princip kunna få sex när man vill hur man vill, med fler än en tjej på samma gång etc, men det är bara en liten aspekt av det dagliga livet när allt kommer omkring. Och nu är det inte prostituerade jag menar utan tjejer som tycker du är så jävla häftig som vit relativt ung kille. Nog om detta...

Flytta utomlands av andra skäl stödjer jag dock helhjärtat. Lämnade Sverige på heltid för 5 år sedan, saknar ingenting i ärlighetens namn. Varmt året om, billigare och därmed mycket högre levnadsstandard för mycket mindre pengar, slippa städa och tvätta själv, äta ute eller beställa hem käk varje dag, trevligare och gladare människor runt omkring dig osv. Detta är lite mer legitima och hållbara skäl för att lämna allt och skapa ett nytt liv på andra sidan jorden.

Diomedea exulans
2020-07-02, 22:04
Flytta inte nånstans för att få brudar, att alla vill ha en är kul i ett par månader på sin höjd. Och det har verkligen ingen bestående effekt på ego eller självkänsla, spelar ingen roll hur fragilt det är från början du du bygger inte upp det på det här sättet. Ok det är soft att i princip kunna få sex när man vill hur man vill, med fler än en tjej på samma gång etc, men det är bara en liten aspekt av det dagliga livet när allt kommer omkring. Och nu är det inte prostituerade jag menar utan tjejer som tycker du är så jävla häftig som vit relativt ung kille. Nog om detta...

Flytta utomlands av andra skäl stödjer jag dock helhjärtat. Lämnade Sverige på heltid för 5 år sedan, saknar ingenting i ärlighetens namn. Varmt året om, billigare och därmed mycket högre levnadsstandard för mycket mindre pengar, slippa städa och tvätta själv, äta ute eller beställa hem käk varje dag, trevligare och gladare människor runt omkring dig osv. Detta är lite mer legitima och hållbara skäl för att lämna allt och skapa ett nytt liv på andra sidan jorden.Du kanske har en poäng.

Kaalle
2020-07-02, 22:13
Du kanske har en poäng.

Om du mår dåligt och är less och har varit det länge så kan radikalt miljöombyte, helt ny livsstil nya vänner etc vara en mirakelmedicin dock, det vågar jag påstå av egen erfarenhet.

Diomedea exulans
2020-07-02, 22:16
Om du mår dåligt och är less och har varit det länge så kan radikalt miljöombyte, helt ny livsstil nya vänner etc vara en mirakelmedicin dock, det vågar jag påstå av egen erfarenhet.

Dåså, då är det kanske bara att göra som Angel säger: ”Kör, kör!”

Känner att jag måste förtydliga det här med brudarna också. Det handlar inte om att avverka ett stort antal egentligen. Egentligen vill jag ha flickvän, men jag vill ha lätt för att skaffa en. Och lätt för att skaffa en ny när det skiter sig med den man har, osv.

Bifftek
2020-07-02, 22:21
Till TS: Vad du än gör så se till att du besöker landet först istället för att flytta dit på ditt första besök. Chansen att du glorifierar landet och kulturen är en sannolikhet.

Flytta inte nånstans för att få brudar, att alla vill ha en är kul i ett par månader på sin höjd. Och det har verkligen ingen bestående effekt på ego eller självkänsla, spelar ingen roll hur fragilt det är från början du du bygger inte upp det på det här sättet. Ok det är soft att i princip kunna få sex när man vill hur man vill, med fler än en tjej på samma gång etc, men det är bara en liten aspekt av det dagliga livet när allt kommer omkring. Och nu är det inte prostituerade jag menar utan tjejer som tycker du är så jävla häftig som vit relativt ung kille. Nog om detta...

Flytta utomlands av andra skäl stödjer jag dock helhjärtat. Lämnade Sverige på heltid för 5 år sedan, saknar ingenting i ärlighetens namn. Varmt året om, billigare och därmed mycket högre levnadsstandard för mycket mindre pengar, slippa städa och tvätta själv, äta ute eller beställa hem käk varje dag, trevligare och gladare människor runt omkring dig osv. Detta är lite mer legitima och hållbara skäl för att lämna allt och skapa ett nytt liv på andra sidan jorden.

Vart flyttade du till?

berserken
2020-07-02, 22:21
Finns säkert nån för dej här med

Kaalle
2020-07-02, 22:25
Till TS: Vad du än gör så se till att du besöker landet först istället för att flytta dit på ditt första besök. Chansen att du glorifierar landet och kulturen är en sannolikhet.



Vart flyttade du till?

Filippinerna.

Carlo Fatface
2020-07-03, 00:05
Ledsen att förstöra illusionen för dig men kvinnorna i sydamerika,och Argentina i synnerhet,kommer inte att falla pladask du ser ”europeisk” ut..:d

Män har vallfärdat dit i decennier i tron om detta.
Det var säkert en sanning...för 60-70 år sedan..

Men sydamerika är världens coolaste världsdel,så för all del;åk dit!:cheers:

Grejar du språket,är social(som i att ha inhemska vänner),och dessutom har blåa ögon kommer det vara fantastiskt!:)

Hemi
2020-07-03, 02:45
Funderar på att flytta till Argentina. Vet någon något om det landet?

Ja lite grann. Vad undrar du över?

Läskeblask
2020-07-03, 09:18
Vet ej om det nämnts men det viktigaste frågan är isåfall obesvarad: hur tänkte du livnära dig eller har du nu en massa pengar? Alla länder är kul om man har en bra budget som tillåter en att bo bra, äta bra, festa och ha kul. Jag funderar bara själv om jag skulle flytta att hur fixar jag bostad, hur hittar jag ett jobb...Läs runt på forum om människor som har erfarenhet och hur jobbmöjligheterna ser ut. Lite surt att tjäna 2000kr i månaden och tvingas bo i slummen. Skulle jag vara tvungen att flytta så skulle jag kolla vad kostar det att bo där och hur lever jag. Sådär snabbt tänkt så tror jag att sydamerika är kul om du har pengar helt enkelt men geberellt sett inte så tryggt. Europa igen så slipper du endel av byrokratin och språkmurar

Armed Dingo
2020-07-03, 09:33
Gör det! Men tänk på risken att dina organ blir stulna. Det kan ske när som helst.

trädgårdsmöbel
2020-07-03, 10:39
Åk dit som turist först. 2 veckor eller så.

Edit: Hur jävla snygg var hon egentligen som gav dig denna id'en? :D Måste vart nåt bisarrt jävla snygg.

Gregow
2020-07-03, 10:47
För egen del hade jag börjat med en road trip genom landet. Typ Salta, San Juan, Cordoba, Bueno Aires, lämplig väg söderut till Ushuaia. Därifrån kan man ju ta en trip till sydpolen om man har gott om pengar. I vilket fall lär du få se en hel del av landet och veta om det är nåt att flytta till.

Gregow
2020-07-03, 10:49
Edit: Hur jävla snygg var hon egentligen som gav dig denna id'en? :D Måste vart nåt bisarrt jävla snygg.
Precis. Bilder tack.

Kaalle
2020-07-03, 11:21
Vet ej om det nämnts men det viktigaste frågan är isåfall obesvarad: hur tänkte du livnära dig eller har du nu en massa pengar? Alla länder är kul om man har en bra budget som tillåter en att bo bra, äta bra, festa och ha kul. Jag funderar bara själv om jag skulle flytta att hur fixar jag bostad, hur hittar jag ett jobb...Läs runt på forum om människor som har erfarenhet och hur jobbmöjligheterna ser ut. Lite surt att tjäna 2000kr i månaden och tvingas bo i slummen. Skulle jag vara tvungen att flytta så skulle jag kolla vad kostar det att bo där och hur lever jag. Sådär snabbt tänkt så tror jag att sydamerika är kul om du har pengar helt enkelt men geberellt sett inte så tryggt. Europa igen så slipper du endel av byrokratin och språkmurar

Klart det går att tjäna pengar. Ja drar in 15 lax i månaden, har knappt gått ut komvux och är värdelös.

Läskeblask
2020-07-03, 12:22
Klart det går att tjäna pengar. Ja drar in 15 lax i månaden, har knappt gått ut komvux och är värdelös.

Jo men hur fixar du jobb? Om deras engelska är dålig och du inte pratar deras språk? Det är ju knappast direkt billigt att börja om nån annanstans. Inget säger ju att man inte kan flytta hem igen förståss men köper inte det som Dio sa att det är lika lätt som att flytta till valfri svensk stad Om man har en tjej där som kan hjälpa så underlättar det mycket. Det erbjuds ju ofta telefonförsälljarjobb i t.ex Theckien och Thailand har jag sett när jag kollat jobb. De hjälper med bostad också

trädgårdsmöbel
2020-07-03, 12:29
Precis. Bilder tack.

Jag förväntar mig skinkor som kan stänga en coc4, trädstamslår, sexpack, rundade deltoideus och minst 400cc silikonbyst.

Brofessorn
2020-07-03, 12:34
Hon kanske var så intelligent och snäll på insidan att han fick iden?

Diomedea exulans
2020-07-03, 12:49
Grejar du språket,är social(som i att ha inhemska vänner),och dessutom har blåa ögon kommer det vara fantastiskt!:)Fan, jag har grava inlärningssvårigheter, autism samt gröna ögon

Ja lite grann. Vad undrar du över?

1. Hur lätt är det att få jobb? Jag har absolut inga förmågor, kvalifikationer eller referenser. Skulle vara jättenöjd om jag fick städa toaletter eller flytta möbler. Eller bli cowboy på Pampas.

2. Hur lätt är det att få boende? Allt från vandrarhem till liten etta.

3. Hur farligt är det? Blir man mördad när man går till Ica?

4. Hur fungerar polis, sjukvård, myndigheter och så vidare?

5. Något övrigt som är värt att veta?

Vet ej om det nämnts men det viktigaste frågan är isåfall obesvarad: hur tänkte du livnära dig eller har du nu en massa pengar?

Flyttar jag så ska jag såklart ha jobb. Kanske även om jag är där på kortare besök.

Annars har jag lite pengar. Jag har fått lära mig att det är jättefult att prata öppet om hur mycket pengar man har, men jag tycker det är en fjantig skitvärdering utan logisk grund. Det är samma personer som tycker att det är fel att tala öppet om pengar som tycker det är fel att bo hos sina föräldrar som vuxen. Så: Jag har 240 000 på banken nu, och kommer ha kanske 50 000 extra efter sommaren. Troligen mer i höst (har ännu ett jobb på g). Har studieskulder på 234 000, funderar på att betala av dem bara för att inte ha något hängande över mig.
Gör det! Men tänk på risken att dina organ blir stulna. Det kan ske när som helst.
Jag har ändå planerat att få hjärtat stulet, så de andra organen kan få ryka de med.

Edit: Hur jävla snygg var hon egentligen som gav dig denna id'en? :D Måste vart nåt bisarrt jävla snygg.

Precis. Bilder tack.

Jag funderade på om det var integritetskränkande att visa det, men vad fan, jag har inte skrivit något komprometterande om henne här, så ni kan få en offentlig bild från hennes Tinder.

https://i.imgur.com/qQv9PLV.jpg

Jag såg femtioelva andra bilder på henne som var mindre "modelliga", så jag har goda skäl att tro att det verkligen är hon och att hon verkligen ser ut sådär.

I Sverige skulle en tjej som såg ut sådär inte ens pissa på mig om det brann. Hon skulle inte bara vägra sitta bredvid mig på bussen; hon skulle gå till andra sidan gatan och ta bussen åt motsatt håll om hon såg mig komma gående mot busskuren. Men den här tjejen verkade genuint intresserad ett litet tag.

Att en sån där tjej kan vara intresserad av mig ens en kort stund säger egentligen tillräckligt om landet. Det är skäl nog att flytta dit på stört.

Gregow
2020-07-03, 12:52
Bra ben. High-maintance. Hon kommer vara gullig i början och tre månader in klipper hon av din *** för att du sneglade på en annan tjej.

Diomedea exulans
2020-07-03, 12:53
tre månader in klipper hon av din *** för att du sneglade på en annan tjej.

Värt.

MasterChief
2020-07-03, 12:53
1. Hur lätt är det att få jobb? Jag har absolut inga förmågor, kvalifikationer eller referenser. Skulle vara jättenöjd om jag fick städa toaletter eller flytta möbler. Eller bli cowboy på Pampas.



Varför inte:

https://www.pentaxforums.com/forums/attachments/12-post-your-photos/373999d1508273264-people-street-painter-street-painter.jpg

Diomedea exulans
2020-07-03, 12:54
Varför inte:

https://www.pentaxforums.com/forums/attachments/12-post-your-photos/373999d1508273264-people-street-painter-street-painter.jpg

Kan tänka mig det faktiskt. Behöver måla några tavlor för att få in rutinen, men sen är det nog bara att tuta och köra. Inte världens roligaste jobb, men inte mycket värre än att städa toaletter. Skönt att inte ha någon chef.

MasterChief
2020-07-03, 12:59
Kan tänka mig det faktiskt. Behöver måla några tavlor för att få in rutinen, men sen är det nog bara att tuta och köra. Inte världens roligaste jobb, men inte mycket värre än att städa toaletter. Skönt att inte ha någon chef.

Glömmer inte din "paint-tråd" du hade här för länge sedan. En av kollos bästa trådar någonsin. Vi beställde och du levererade som en maskin.

Diomedea exulans
2020-07-03, 13:02
Glömmer inte din "paint-tråd" du hade här för länge sedan. En av kollos bästa trådar någonsin. Vi beställde och du levererade som en maskin.

:em:*cupid*

BrunoC
2020-07-03, 13:11
https://i.imgur.com/qQv9PLV.jpg


https://media.giphy.com/media/7Sj86u4qZH6Uw/giphy.gif

Diomedea exulans
2020-07-03, 13:13
Det var som fan, BrunoC, trodde aldrig jag skulle återvinna din respekt. Jag tar dig i hand.

Carlo Fatface
2020-07-03, 13:23
Fan, jag har grava inlärningssvårigheter, autism samt gröna ögon

Är du duktig på att måla?? Då är ju karriären given. Bli en av dessa sköna försäljare.Har du lite kvalite i grejerna kan du göra bra pengar. Sikta in dig på engelsktalande turister till en början. Sen har du snart snappat upp spanskan gratis.

Som ren bonus blir du slipad,smart & grym på flörtande(kommer behövas)och sedan känd i krokarna som ”el artista de suecia”.:naughty:

Glöm städa toaletter etc..cofffee

Återstår bara ett litet hinder då....en liten smal sak som visum & uppehållstillstånd...men det ordnar sig väl m kvinnan ovan,antar jag!*popcorn*

Armed Dingo
2020-07-03, 13:27
Det irriterar mig att du inte tror du har talang för nåt. Du är ju skitrolig.

trädgårdsmöbel
2020-07-03, 13:45
Fortsätt prata med henne om det går, hon kan nog ge bra svar, bättre än vad vi kan på diverse specifika frågor om landet.

Gregow
2020-07-03, 13:53
Annars har jag lite pengar. Jag har fått lära mig att det är jättefult att prata öppet om hur mycket pengar man har, men jag tycker det är en fjantig skitvärdering utan logisk grund. Det är samma personer som tycker att det är fel att tala öppet om pengar som tycker det är fel att bo hos sina föräldrar som vuxen. Så: Jag har 240 000 på banken nu, och kommer ha kanske 50 000 extra efter sommaren. Troligen mer i höst (har ännu ett jobb på g). Har studieskulder på 234 000, funderar på att betala av dem bara för att inte ha något hängande över mig.

Vad hindrar dig från att ta flyget dit imorgon?

Kaalle
2020-07-03, 13:57
Jo men hur fixar du jobb? Om deras engelska är dålig och du inte pratar deras språk? Det är ju knappast direkt billigt att börja om nån annanstans. Inget säger ju att man inte kan flytta hem igen förståss men köper inte det som Dio sa att det är lika lätt som att flytta till valfri svensk stad Om man har en tjej där som kan hjälpa så underlättar det mycket. Det erbjuds ju ofta telefonförsälljarjobb i t.ex Theckien och Thailand har jag sett när jag kollat jobb. De hjälper med bostad också

Går att tjäna deg online, det är betydligt bättre upplägg med flexibilitet osv. Allt du behöver är en laptop och internet, mobilt duger. Du kan resa runt om du vill det. Telemarketing jobben är inte roliga, varken dom som är online baserade eller med fysiska arbetsplatser i landet, även om solen skiner genom kontorsfönstret. Dom hjälper med bostad genom att hänvisa till en agent bara, det är ingen förmån du får. Finns annat kul man kan göra hursomhelst..

MasterChief
2020-07-03, 15:13
Är du duktig på att måla?? Då är ju karriären given. Bli en av dessa sköna försäljare.Har du lite kvalite i grejerna kan du göra bra pengar. Sikta in dig på engelsktalande turister till en början. Sen har du snart snappat upp spanskan gratis.

Som ren bonus blir du slipad,smart & grym på flörtande(kommer behövas)och sedan känd i krokarna som ”el artista de suecia”.:naughty:

Glöm städa toaletter etc..cofffee

Återstår bara ett litet hinder då....en liten smal sak som visum & uppehållstillstånd...men det ordnar sig väl m kvinnan ovan,antar jag!*popcorn*

Duktig? Han är sjukt begåvad och jag blir arg varje gång jag ser hans verk, eftersom han inte gör något med sin talang. Jag hade kastrerat mig för hans begåvning.

Gregow
2020-07-03, 15:20
Jag hade kastrerat mig för hans begåvning.
Innan du gör det vill jag föreslå att du köper billigt papper och en penna, så kan du ju börja öva. Jag tänker att det är bättre än kastrering.

MasterChief
2020-07-03, 15:25
Innan du gör det vill jag föreslå att du köper billigt papper och en penna, så kan du ju börja öva. Jag tänker att det är bättre än kastrering.

Jo, jag har försökt fram och tillbaka i 30 år. Det släpper inte riktigt.

http://onionbuzz.com/wp-content/uploads/2017/06/crappy_chicken_because_i_can_by_feralstormraptor-d938o0l-758x539.png

Gregow
2020-07-03, 15:30
Jo, jag har försökt fram och tillbaka i 30 år. Det släpper inte riktigt.

[.IMG]http://onionbuzz.com/wp-content/uploads/2017/06/crappy_chicken_because_i_can_by_feralstormraptor-d938o0l-758x539.png[/IMG]
Det är en bra början men om du släpper MS Paint, skaffar bra instruktioner och dedikerar dig så kommer det gå bättre.

skyffelmördarn
2020-07-03, 15:30
Det var som fan, BrunoC, trodde aldrig jag skulle återvinna din respekt. Jag tar dig i hand.

Ehh

vvy-3x_oi84

PureWhey
2020-07-03, 16:36
Ledsen att förstöra illusionen för dig men kvinnorna i sydamerika,och Argentina i synnerhet,kommer inte att falla pladask du ser ”europeisk” ut..:d



Män har vallfärdat dit i decennier i tron om detta.

Det var säkert en sanning...för 60-70 år sedan..



Men sydamerika är världens coolaste världsdel,så för all del;åk dit!:cheers:



Grejar du språket,är social(som i att ha inhemska vänner),och dessutom har blåa ögon kommer det vara fantastiskt!:)Om jag skulle åka dit kan jag garantera att det skulle regna punani.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

delta_mats
2020-07-03, 17:40
https://i.imgur.com/qQv9PLV.jpg



Sydamerikanskor är heta. Förstår inte varför inte fler försöker "importera" en sån tjej om man ändå tänker skaffa sig en fru från utlandet.

Vad jobbar hon med?

Plasttiger
2020-07-03, 17:49
Sydamerikanskor är heta. Förstår inte varför inte fler försöker "importera" en sån tjej om man ändå tänker skaffa sig en fru från utlandet.

Vad jobbar hon med?

Kvinnosynen alltså.
Och lite casual rasism.

PureWhey
2020-07-03, 17:56
Kvinnosynen alltså.

Och lite casual rasism.Att sydamerikaner är heta visste jag inte var rasistiskt eller nedvärderande.


Man lär sig något nytt varje dag.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

delta_mats
2020-07-03, 18:15
Kvinnosynen alltså.
Och lite casual rasism.

Om min kvinnosyn upprör dig så vet jag att den ligger på en bra nivå!

Klein
2020-07-03, 18:21
Jag är gift med en sydamerikanska (som förvisso spenderat första halvan av barndomen i ett västerländskt land) och har även en bekant med en massa sydamerikanska relationer i begaget. Erfarenheten säger att:

1. De vill ha väldigt mycket av din tid och uppmärksamhet. Tar många år att avvänja dem från detta.
2. Det ideala livet är att vara hemmafru med städerska/kokerska/nanny och full tillgång till ditt kreditkort och fin bil. Samtidigt som den ideala mannen är en macho-typ som inte är särskilt lätt att tygla och manipulera.

Att vara snål som en typisk svensk kommer inte att funka. Att vara antisocial som en typisk svensk kommer inte heller att funka.

Carlo Fatface
2020-07-03, 18:30
Duktig? Han är sjukt begåvad och jag blir arg varje gång jag ser hans verk, eftersom han inte gör något med sin talang. Jag hade kastrerat mig för hans begåvning.

Dåså,vägen är stakad!


Om jag skulle åka dit kan jag garantera att det skulle regna punani.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Såklart!:naughty:

Sydamerikanskor är heta. Förstår inte varför inte fler försöker "importera" en sån tjej om man ändå tänker skaffa sig en fru från utlandet.

Vad jobbar hon med?

Därför att de män som importerar fruar inte har nåt att hämta på en sån kvinna.

Hon är liksom inte uppfödd i en by på ett stampat jordgolv som är villig att följa med till en byhåla i norrland med nån som knappt pratat med en kvinna i sitt liv bara för att försörja släkten....*rolleyes*

Sen undrar ju jag varför man ”importerar” ngn till Sverige...varför folk promt ska tillbaka till samma kvarter man bott i hela livet....
Gillar man folket,kulturen & livsstilen är det väl i mitt tycke mer logiskt att flytta dit.

Hur ska kvinnan ovan uppfödd i Buenos Aires el Rosario trivas i typ Hagfors..!? :d

delta_mats
2020-07-03, 18:36
Dåså,vägen är stakad!




Såklart!:naughty:



Därför att de män som importerar fruar inte har nåt att hämta på en sån kvinna.

Hon är liksom inte uppfödd i en by på ett stampat jordgolv som är villig att följa med till en byhåla i norrland med nån som knappt pratat med en kvinna i sitt liv bara för att försörja släkten....*rolleyes*

Sen undrar ju jag varför man ”importerar” ngn till Sverige...varför folk promt ska tillbaka till samma kvarter man bott i hela livet....
Gillar man folket,kulturen & livsstilen är det väl i mitt tycke mer logiskt att flytta dit.

Hur ska kvinnan ovan uppfödd i Buenos Aires el Rosario trivas i typ Hagfors..!? :d

Hur ska en man från Hagfors trivas i Buenos Aires el Rosario?

Gregow
2020-07-03, 18:40
Hur ska kvinnan ovan uppfödd i Buenos Aires el Rosario trivas i typ Hagfors..!? :d
Rätt bra, kanske? Jag vet inte hur just Hagfors är men det finns värre ställen att bo på än utanför nån liten gemytlig håla i Sverige.

Jag skulle ju hellre ta en liten gård nånstans i Dalarna än Buenos Aires.

delta_mats
2020-07-03, 18:48
Rätt bra, kanske? Jag vet inte hur just Hagfors är men det finns värre ställen att bo på än utanför nån liten gemytlig håla i Sverige.

Jag skulle ju hellre ta en liten gård nånstans i Dalarna än Buenos Aires.

Jag har själv ingen aning. Jag tror nog att många från vad vi tycker är exotiska länder tycker precis likadant om vårt.

Diomedea exulans
2020-07-03, 19:24
Hon har berättat nu att hon precis skaffat pojkvän. Så kan det gå när man låter bli att chatta på två månader. Men men, vi är fortfarande hombres.

Det irriterar mig att du inte tror du har talang för nåt. Du är ju skitrolig.

Tack, det värmer väldigt mycket. Men för varje person som säger att jag är rolig kommer någon och säger att jag är tråkig. Blir alldeles förvirrad.

Men men, kanske ska bli ståuppkomiker i Argentina då.

Fortsätt prata med henne om det går, hon kan nog ge bra svar, bättre än vad vi kan på diverse specifika frågor om landet. I'm on it.

Vad hindrar dig från att ta flyget dit imorgon?

Dels har jag jobb här till mitten av augusti. Dels är det förbjudet för utlänningar att åka dit, pga corona. Det är möjligt att det fortfarande kommer vara det om ett år. Vet inte hur det är i andra sydamerikanska länder, men jag gissar att den där backpackingturen kan bli knepig.
Duktig? Han är sjukt begåvad och jag blir arg varje gång jag ser hans verk, eftersom han inte gör något med sin talang. Jag hade kastrerat mig för hans begåvning.Tack så mycket! Blir alldeles rörd där med. Halvtid ståuppkomiker och halvtid konstnär, får det bli.

För övrigt har jag börjat göra lite av min talang, har designat tre bilder för 1000 kr/st i sommar. :naughty:

Jo, jag har försökt fram och tillbaka i 30 år. Det släpper inte riktigt.

http://onionbuzz.com/wp-content/uploads/2017/06/crappy_chicken_because_i_can_by_feralstormraptor-d938o0l-758x539.png

Hang in there, jag tror jag hade ritat i 31 år när jag gjorde den här tuppen:

https://i.imgur.com/STGEglZ.jpg

Vad jobbar hon med?Tror hon är PT som försöker bli designer.


Därför att de män som importerar fruar inte har nåt att hämta på en sån kvinna.

Hon är liksom inte uppfödd i en by på ett stampat jordgolv som är villig att följa med till en byhåla i norrland med nån som knappt pratat med en kvinna i sitt liv bara för att försörja släkten....*rolleyes*

Sen undrar ju jag varför man ”importerar” ngn till Sverige...varför folk promt ska tillbaka till samma kvarter man bott i hela livet....
Gillar man folket,kulturen & livsstilen är det väl i mitt tycke mer logiskt att flytta dit.

Hur ska kvinnan ovan uppfödd i Buenos Aires el Rosario trivas i typ Hagfors..!? :d
Håller inte med dig för fem öre, det är klart man kan trivas någonstans fastän man är född på andra sidan jorden.

Carlo Fatface
2020-07-03, 19:46
Märks att många här aldrig varit utanför sina byar.:d

Definitivt aldrig i sydamerika i varje fall..

Flytta runt halva jordklotet handlar om lite annat än att förflytta sig från A till B.*rolleyes*

Diomedea exulans
2020-07-03, 19:49
Märks att många här aldrig varit utanför sina byar.:d

Definitivt aldrig i sydamerika i varje fall..

Flytta runt halva jordklotet handlar om lite annat än att förflytta sig från A till B.*rolleyes*

Har varit i Australien nio månader, det var varken bättre eller sämre än Sverige. Hade jag hittat en drömtjej, ett bra jobb och bra polare hade jag trivts tokbra.

kvarnis
2020-07-03, 19:57
Kvinnosynen alltså.
Och lite casual rasism.

Är du feminist? Har inte kvinnor som hon dålig kvinnosyn eftersom de använder utmanande bilder och framlyfter sitt utseende? :smash:

Diomedea exulans
2020-07-03, 20:04
Är du feminist? Har inte kvinnor som hon dålig kvinnosyn eftersom de använder utmanande bilder och framlyfter sitt utseende? :smash:

Helt klart. Om man tittar noga så ser man att hon har plockat sina ögonbryn enligt patriarkatets önskemål.

Carlo Fatface
2020-07-03, 20:19
Har varit i Australien nio månader, det var varken bättre eller sämre än Sverige. Hade jag hittat en drömtjej, ett bra jobb och bra polare hade jag trivts tokbra.

Absolut,jag har inte hävdat annat!

Men många här tar helt för givet att hon skulle trivas här också!?

Då har hon ändå en fördel att kunna klara sig långt på språket mot en kvinna fr Argentina..

Diomedea exulans
2020-07-03, 20:20
Absolut,jag har inte hävdat annat!

Men många här tar helt för givet att hon skulle trivas här också!?

Då har hon ändå en fördel att kunna klara sig långt på språket mot en kvinna fr Argentina..

Ja, vem vet. Gissningsvis kommer jag och eventuell framtida argentinska inte flytta hit utan att diskutera det väldigt noga först. ;)

Plasttiger
2020-07-03, 20:31
Är du feminist? Har inte kvinnor som hon dålig kvinnosyn eftersom de använder utmanande bilder och framlyfter sitt utseende? :smash:

Det du tänker på heter internaliserad misogyni.
I hennes fall är det snarare att hon är fast under patriarkatets tunga stövel.
Hon hade säkert kunna bli president om inte kvinnor fostrades av samhället till att bara ha ett värde som prydnader.

Diomedea exulans
2020-07-03, 20:37
Det du tänker på heter internaliserad misogyni.
I hennes fall är det snarare att hon är fast under patriarkatets tunga stövel.
Hon hade säkert kunna bli president om inte kvinnor fostrades av samhället till att bara ha ett värde som prydnader.

Vad är det som gör att jag lägger upp lättklädda bilder på Tinder? Matriarkatet och internaliserad misandri? *jorgen*

Carlo Fatface
2020-07-03, 20:38
Ja, vem vet. Gissningsvis kommer jag och eventuell framtida argentinska inte flytta hit utan att diskutera det väldigt noga först. ;)

Lite besviken nu,trodde du skulle emigrera och återkomma med att det var det bästa du gjort!;)

Det är sunt att bryta sina cirklar rejält emellanåt.

Diomedea exulans
2020-07-03, 20:39
Lite besviken nu,trodde du skulle emigrera och återkomma med att det var det bästa du gjort!;)

Det är sunt att bryta sina cirklar rejält emellanåt.

Haha, ja, det var ju tanken, men jag spekulerar i olika potentiella scenarion här.

Armed Dingo
2020-07-03, 21:17
Är du feminist? Har inte kvinnor som hon dålig kvinnosyn eftersom de använder utmanande bilder och framlyfter sitt utseende? :smash:

Handlar inte om det IMO.

Om du går in på familjeliv och hittar en tråd med bild på en gambiansk man, som en kvinna tycker ser stilig ut, och sen kommer det en annan kvinna och skriver, Att inte fler importerar såna istället, då hade man allt vart tillfredställd hörrr hörrrr :naughty::naughty:

Då ser man tydligt för sig vilken lönnfet häxa det är som skriver. Detta är samma sak.

Dio, har du sökt tjänster på byråer som sysslar med grafik design? Det är ingen liten business. Skicka iväg ett par alster till byråer och fråga vad de tycker och om de har förslag på hur du kan komma igång som designer. Att vara designer kanske låter fjolligt i dina öron men det är en lika viktig del i marknadsföring som vad som helst. Och finns en uppsjö av kunder och användningsområden. Och att du kan skriva ihop ett bra mail har jag inga tvivel om.

sumialic
2020-07-03, 21:23
Förstår inte hur det kan vara så kul att ligga.

Alla är ju olika så klart, men måste fan vara jobbigt att ha det behovet.

Hade jag varit singel och haft pengarna hade jag möjligtvis betalt för att få något levererat till dörren. Något annat hade jag inte orkat lägga ner energi på.

Diomedea exulans
2020-07-03, 21:29
Dio, har du sökt tjänster på byråer som sysslar med grafik design? Det är ingen liten business. Skicka iväg ett par alster till byråer och fråga vad de tycker och om de har förslag på hur du kan komma igång som designer. Att vara designer kanske låter fjolligt i dina öron men det är en lika viktig del i marknadsföring som vad som helst. Och finns en uppsjö av kunder och användningsområden. Och att du kan skriva ihop ett bra mail har jag inga tvivel om.Jag har redan ett eget företag som jag tänkt ha till att jobba med skrivande och design, det var via det jag gjorde mina designjobb nyss. Tycker inte det är det minsta fjolligt. :) Kan tänka mig att jobba på en byrå med det, har bara inte riktigt utvecklat den idén riktigt.

Förstår inte hur det kan vara så kul att ligga.

Alla är ju olika så klart, men måste fan vara jobbigt att ha det behovet.

Hade jag varit singel och haft pengarna hade jag möjligtvis betalt för att få något levererat till dörren. Något annat hade jag inte orkat lägga ner energi på.

”Hade jag varit singel...” Följaktligen är du inte singel... Följaktligen ligger du regelbundet... Och du tycker jag är knäpp som vill ligga regelbundet. Ser du en dubbelmoral i detta?

sumialic
2020-07-03, 21:45
Jag har redan ett eget företag som jag tänkt ha till att jobba med skrivande och design, det var via det jag gjorde mina designjobb nyss. Tycker inte det är det minsta fjolligt. :) Kan tänka mig att jobba på en byrå med det, har bara inte riktigt utvecklat den idén riktigt.



”Hade jag varit singel...” Följaktligen är du inte singel... Följaktligen ligger du regelbundet... Och du tycker jag är knäpp som vill ligga regelbundet. Ser du en dubbelmoral i detta?

Vad är regelbundet? Jag träffar min flickvän 1 gång i månaden och ibland får hon be om sex. Inte så att jag inte vet hur det är att vara singel och inte ligga på 1 år heller.

Diomedea exulans
2020-07-03, 21:59
Vad är regelbundet? Jag träffar min flickvän 1 gång i månaden och ibland får hon be om sex. Inte så att jag inte vet hur det är att vara singel och inte ligga på 1 år heller.

Regelbundet betyder bara att det är återkommande med jämna tidsintervall. En gång i månaden är regelbundet. Angående hur ofta jag vill ligga vet jag inte. Oftare än nu. Tillräckligt ofta för att flytta.

sumialic
2020-07-03, 22:05
Är ju inte svårt att ligga om man vill. Utan att känna dig säger jag öva på din charm och sociala skills. Och gå inte efter tior om du är en tvåa. Kanske behöver självförtroende t kryddas med.

Känns sjukt needy att flytta för att ligga... Bli bartender på aiya Napa då.

Diomedea exulans
2020-07-03, 22:08
Är ju inte svårt att ligga om man vill. Utan att känna dig säger jag öva på din charm och sociala skills. Och gå inte efter tior om du är en tvåa.

Det är lättare för mig att flytta runt jorden än att öva upp min charm och mina sociala skills. Jag har redan nått level 60 i charm och sociala skills. I min klass räcker det inte för att få ligga, i min del av världen.

Känns sjukt needy att flytta för att ligga... Bli bartender på aiya Napa då.

Har aldrig påstått att jag inte är sjukt needy.

Har bartenderutbildning men var aldrig bra på det. Kunde aldrig lägga drinkrecepten på minnet. Tror mer på komiker/designer/toalettstädare.

sumialic
2020-07-03, 22:16
Du är ju bra på att trolla så svårt att veta om du är seriös men som uppenbart needy får man aldrig ligga. Skaffa ett välbetalt jobb och köp sex.

Brofessorn
2020-07-03, 22:19
Du missar det viktigaste. Hur är maten i Argentina egentligen? Lägger du all chattid på att skicka dickpics eller har hon berättat något om käket?

Diomedea exulans
2020-07-03, 22:20
Du är ju bra på att trolla så svårt att veta om du är seriös men som uppenbart needy får man aldrig ligga. Skaffa ett välbetalt jobb och köp sex.

Halva nöjet med sex är ju själva flörtandet, attraktionen och allt annat runtomkring, det försvinner ju om man köper. Dessutom är det lättare att flytta än att skaffa ett välbetalt jobb.

Dessutom skulle Plasttiger ALDRIG lämna mig ifred om Aryt fick reda på att jag köpt sex.

Diomedea exulans
2020-07-03, 22:25
Du missar det viktigaste. Hur är maten i Argentina egentligen? Lägger du all chattid på att skicka dickpics eller har hon berättat något om käket?

Det är väl oviktigt? Är du ens en ätstörd koloit? Man lever ju på kokt kycklingfilé, vassleprotein och broccoli.

Men i BrunoC:s eminenta länk för ett par sidor sedan stod det att Argentinas mat är ovanligt icke-kryddstark. Vilket passar mig som handen i handsken, då insidan av min mun är så ömtålig så det inte liknar annat. Dessutom ska de ha mycket nötkött, vilket kan fungera som utmärkt stand-in för både vassle och kyckling.

spoon
2020-07-04, 02:16
Tummen upp för såna här trådar Dio [emoji846] Även om man inte åker iväg så är det ju kul att dagdrömma lite. Jag nöjer mig med att läsa om dina dagdrömmar.



Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Diomedea exulans
2020-07-04, 03:17
Tummen upp för såna här trådar Dio [emoji846] Även om man inte åker iväg så är det ju kul att dagdrömma lite. Jag nöjer mig med att läsa om dina dagdrömmar.



Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Tack! :)

Gregow
2020-07-04, 06:05
Jag har själv ingen aning. Jag tror nog att många från vad vi tycker är exotiska länder tycker precis likadant om vårt.
Ja, Sverige kan vara spännande för någon som kommer från långtbortistan. Sen kan det ju vara så att vissa är trötta på storstan och tycker svensk landsbygd är trevlig.

Plasttiger
2020-07-04, 07:29
Vad är det som gör att jag lägger upp lättklädda bilder på Tinder? Matriarkatet och internaliserad misandri? *jorgen*

Finns inget matriarkat.
Skillnaden är att du har makt och rätt att bestämma om du vill göra det eller inte. Kvinnor har inte det på samma sätt.


Lättklädda bilder var en skön omskrivning förresten.

Du är ju bra på att trolla så svårt att veta om du är seriös men som uppenbart needy får man aldrig ligga. Skaffa ett välbetalt jobb och köp sex.

Den här jävla tråden alltså.

Diomedea exulans
2020-07-04, 08:23
Finns inget matriarkat.
Skillnaden är att du har makt och rätt att bestämma om du vill göra det eller inte. Kvinnor har inte det på samma sätt.Så en väg till jämställdhet är att vi ska förbjuda kvinnor att lägga upp samma sorts bilder som män lägger upp?

Lättklädda bilder var en skön omskrivning förresten.

Skön omskrivning för vad?


Den här jävla tråden alltså.Ja, tänk vad bra den hade varit om du inte var här.

Plasttiger
2020-07-04, 09:46
Så en väg till jämställdhet är att vi ska förbjuda kvinnor att lägga upp samma sorts bilder som män lägger upp?



Skön omskrivning för vad?

Ja, tänk vad bra den hade varit om du inte var här.

Nej, att skapa ett samhälle där kvinnor ses som människor och det finns en rättvis könsfördelning i de översta samhällsskikten.

Diomedea exulans
2020-07-04, 09:50
Nej, att skapa ett samhälle där kvinnor ses som människor och det finns en rättvis könsfördelning i de översta samhällsskikten.

Jag undrar vad du lever i för samhälle där någon slutar ses som människa bara för att man tycker personen är fin att titta på. Berätta gärna, så jag kan ge fan i att flytta dit åtminstone. Både Argentina och Sverige låter som himmelriken i jämförelse.

skyffelmördarn
2020-07-04, 10:33
Hade inte du nån lägenhet du va så glad i och det var därför du inte kunde flytta?

Diomedea exulans
2020-07-04, 11:01
Hade inte du nån lägenhet du va så glad i och det var därför du inte kunde flytta?

Jo, men ni övertygade mig, så jag sålde den.

trädgårdsmöbel
2020-07-04, 11:34
Nej, att skapa ett samhälle där kvinnor ses som människor och det finns en rättvis könsfördelning i de översta samhällsskikten.

Rättvis könsfördelning i översta samhällsskikten? Om du har missat det så här vi en feministisk regering och en feministisk media. Det är makten och toppen i samhället. De översta samhällsskikten.

Läskeblask
2020-07-04, 12:49
Hurdana är kvinnorna i Argentina? Hårt jobbande hemmafruar eller prinsessor som förväntar sig lyxliv efter att ha träffat handsome swedish rich man?

Brofessorn
2020-07-04, 13:01
Tror det här är början på att ett helt Kolo-gäng åker ner och gör Argentina osäkert. Kan man flyga dit redan nu?

Gregow
2020-07-04, 13:23
Resa genom Argentina till sydpolen är i varje fall nedskrivet på min bucket list.

spoon
2020-07-04, 13:34
Dio får skaffa en schysst kåk i Argentina. Sen kommer koloiter vallfärda dit för att hänga på Dios veranda.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Plasttiger
2020-07-04, 14:39
Rättvis könsfördelning i översta samhällsskikten? Om du har missat det så här vi en feministisk regering och en feministisk media. Det är makten och toppen i samhället. De översta samhällsskikten.

Könsfödelningen i regeringen är till synes acceptabel (12 k mot 11 män), men om man detaljgranskar fördelningen ser vi att tunga poster (stats, utrikes, försvars, inrikes) är det bara 1 kvinna.

Media har i princip ingen makt, de är bara kapitalets nickedockor.

Hurdana är kvinnorna i Argentina? Hårt jobbande hemmafruar eller prinsessor som förväntar sig lyxliv efter att ha träffat handsome swedish rich man?

Tråden innehåller tillräcklgit om svenska mäns kvinnosyn för en avhandling.

Kaalle
2020-07-04, 15:17
Könsfödelningen i regeringen är till synes acceptabel (12 k mot 11 män), men om man detaljgranskar fördelningen ser vi att tunga poster (stats, utrikes, försvars, inrikes) är det bara 1 kvinna.

Media har i princip ingen makt, de är bara kapitalets nickedockor.



Tråden innehåller tillräcklgit om svenska mäns kvinnosyn för en avhandling.

Och den kvinnosynen utgörs utgörs av vad för förkastliga tendenser? Män vill träffa kvinnor som finner vederbörande attraktiv och intressant och detta kan leda till sex eller ett förhållande möjligen, är det så hemskt?
Han som skrev "importera" gjorde det givetvis med glimten i ögat. Inte ett ljud har yttrats om kvinnor som förmodas vara mer undergivna, hängivna osv. Du är fel ute.

Gregow
2020-07-04, 15:21
Om ni pappskallar slutar mata trollet kanske den här tråden kan hålla sig på en trevlig nivå.

Diomedea exulans
2020-07-04, 16:56
Kan man flyga dit redan nu?Nej, förbjudet pga corona.

Dio får skaffa en schysst kåk i Argentina. Sen kommer koloiter vallfärda dit för att hänga på Dios veranda.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Jag tror jag ska skaffa en hacienda. Jag vet inte riktigt vad en hacienda är, men jag ska ändå skaffa en. Sen ska alla koloiter få bo där.

Diomedea exulans
2020-07-04, 17:27
Hurdana är kvinnorna i Argentina? Hårt jobbande hemmafruar eller prinsessor som förväntar sig lyxliv efter att ha träffat handsome swedish rich man?

Förresten, om du vill ha en tjej som aldrig säger nej så ska du ha en argentiska. Hon jag pratade med skrev "jajajajaja" vad jag än föreslog.

(Tryck på "gilla" om du fattar skämtet.)

Boston
2020-07-05, 00:34
Jag har gått i samma tankar om att flytta till SydAmerika.

Har hunnit resa till Brasilien och Colombia.
Först och främst måste man lära sig språket, Engelska kan du glömma, inte ens på visa hotell talade dom engelska.
Är du blond eller gingerhybrid som mig så kommer du sticka ut som en Alien, folk vände sig om efter mig på gatan i Sao Paola och lika så i mindre turisttätta delar av Colombia.

Den extrema fattigdom och bristen på socialtskyddsnät syns tydligt i stadskärnorna, hemlösa i alla åldrar överallt, folk som äter ur soporna.
Dvs människoliv har inte riktigt något värde och kommer man där strosande som vit man klipper dom dig utan att blinka om man går ner för fel gata, fick tvärvända själv en gång när jag gick fel.
Så språket och extra försiktighetsåtgärder är ett krav för ett problemfritt vardagsliv.
Men har du utseendet med dig och en bra kropp så är du populär hos tjejerna, deras talanger i sängkammaren är top notch, maken till avsugningar. Samt deras kroppar, stora goa rumpor hos drygt hälften av alla kvinnor.

Allt är hälften så billigt som hemma, iaf mat/resturangbesök.
En sak som jag upplevde i Brasilien var också hur bra folk kom överens trots att alla var av olika raser, en sammanhållning som vi inte har i Sverige med alla som kommit hit, inte en ända muslim i bemärkelsen av kvinna i slöja såg jag i något av länderna, så det är ett plus om man lider av "islamofobi".

Kanske slarvigt sammanfattat av mig men lite erfarenheter av iaf Colombia och Brasilien som sagt. Sedan att faktiskt bygga ett socialtliv där och hur socialakoder inom kulturen är vet jag inget om.

Hemi
2020-07-05, 03:03
Tror det här är början på att ett helt Kolo-gäng åker ner och gör Argentina osäkert. Kan man flyga dit redan nu?

Det verkar vara en utvandring från Sverige på gång efter vad man hör här och där.

Under den, utvandringen, då, så slog sig svenskarna ned bland annat i Argentina, Uruguay Chile, en mindre grupp i Cuba och södra Brasilien. Det finns en och annan cell kvar där de minns svenskan, lite grann. Fast nu är det ett tag sedan förstås så barn, barnbarn och barnbarnsbarn har växt upp

skyffelmördarn
2020-07-05, 07:24
Hur lång tid tar det att lära sig språket om man är totalt obegåvad? Jag antar att det är det jobbigaste.

Vinter
2020-07-05, 07:53
Hur lång tid tar det att lära sig språket om man är totalt obegåvad? Jag antar att det är det jobbigaste.

Tar max ett år att lära sig språket bra, annars är du bara lat och maskar.

Häsningar från SD.

yia
2020-07-05, 08:52
Allt är hälften så billigt som hemma, iaf mat/resturangbesök.
En sak som jag upplevde i Brasilien var också hur bra folk kom överens trots att alla var av olika raser, en sammanhållning som vi inte har i Sverige med alla som kommit hit, inte en ända muslim i bemärkelsen av kvinna i slöja såg jag i något av länderna, så det är ett plus om man lider av "islamofobi".


Brasilien är väl väldigt kristet (katolskt) också. Det kan man väl ha med sig som en stor skillnad mot Sverige. Jag har alltid fått känslan av landet som en konstig mix mellan kristen konservativitet och sprudlande levnadsglädje.

Brofessorn
2020-07-05, 10:23
Hur lång tid tar det att lära sig språket om man är totalt obegåvad? Jag antar att det är det jobbigaste.

Måste ju vara ljusår lättare än många andra. Romanskt språk. Hellre det än något asiatiskt, arabiskt eller typ ungerska.

Diomedea exulans
2020-07-05, 10:54
Jag har gått i samma tankar om att flytta till SydAmerika.

Har hunnit resa till Brasilien och Colombia.
Först och främst måste man lära sig språket, Engelska kan du glömma, inte ens på visa hotell talade dom engelska.
Är du blond eller gingerhybrid som mig så kommer du sticka ut som en Alien, folk vände sig om efter mig på gatan i Sao Paola och lika så i mindre turisttätta delar av Colombia.

Den extrema fattigdom och bristen på socialtskyddsnät syns tydligt i stadskärnorna, hemlösa i alla åldrar överallt, folk som äter ur soporna.
Dvs människoliv har inte riktigt något värde och kommer man där strosande som vit man klipper dom dig utan att blinka om man går ner för fel gata, fick tvärvända själv en gång när jag gick fel.
Så språket och extra försiktighetsåtgärder är ett krav för ett problemfritt vardagsliv.
Men har du utseendet med dig och en bra kropp så är du populär hos tjejerna, deras talanger i sängkammaren är top notch, maken till avsugningar. Samt deras kroppar, stora goa rumpor hos drygt hälften av alla kvinnor.

Allt är hälften så billigt som hemma, iaf mat/resturangbesök.
En sak som jag upplevde i Brasilien var också hur bra folk kom överens trots att alla var av olika raser, en sammanhållning som vi inte har i Sverige med alla som kommit hit, inte en ända muslim i bemärkelsen av kvinna i slöja såg jag i något av länderna, så det är ett plus om man lider av "islamofobi".

Kanske slarvigt sammanfattat av mig men lite erfarenheter av iaf Colombia och Brasilien som sagt. Sedan att faktiskt bygga ett socialtliv där och hur socialakoder inom kulturen är vet jag inget om.Nej, det var skitbra info. Speciellt det om kriminaliteten och att man måste lära sig språket innan. Trodde fler kunde engelska.

Måste ju vara ljusår lättare än många andra. Romanskt språk. Hellre det än något asiatiskt, arabiskt eller typ ungerska.
Japp. Känns inte som att uttalet är svårt. Sen har ju spanska fördelen att 50 % av orden har någon ordstam som man redan känner igen. Ett exempel är att svart heter negro.

Gregow
2020-07-05, 15:12
Kriminaliteten i Argentina är, såvitt jag förstått, inte lika hög som Colombia och Brasilien. Det är dock alltid bra att vara lite street smart när man är ute och reser. Speciellt i fattigare länder, men även rika länder har skit man måste se upp för.

Vad gäller språket kan du testa Duolingo eller liknande. Nu har du ju tid innan du ska resa dit.

Har själv testat Duolingo för ryska. Tycker det funkar rätt bra, men jag har haft dålig disciplin så jag har bara övat i perioder. Förvånansvärt mycket som fastnar dock. Fast det kanske bara är jag... har klarat mig rätt bra med min tyska trots att jag bara teamsade på lektionerna i skolan, men väl där kunde jag göra mig hyfsat förstådd och förstå det mesta.

I vilket fall, testa. Det är ju roligt att lära sig nya språk och värsta fall lär du dig lite grundläggande spanska. Finns ju vörre saker att slösa tif på.

Boston
2020-07-05, 15:49
Ja man kanske ska utgå från att Colombia/Brasilien är worst case, helt klart men då ser bara Argentina bättre ut! :)

lol, ja alla som tror språket är så enkelt kan ju dra ner Duolingo som, Gregow nämner, så får ni se hur enkelt det är när väl meningarna byggs på. Att säga enstaka ord och vifta med armarna kan vem som helst men att föra en konversation lär man sig inte över en natt.

Hursomhelst, åk till Argentina för all del när tillfälle ges, Diomedea exulans!

Gregow
2020-07-05, 16:07
Ja man kanske ska utgå från att Colombia/Brasilien är worst case, helt klart men då ser bara Argentina bättre ut! :)

lol, ja alla som tror språket är så enkelt kan ju dra ner Duolingo som, Gregow nämner, så får ni se hur enkelt det är när väl meningarna byggs på. Att säga enstaka ord och vifta med armarna kan vem som helst men att föra en konversation lär man sig inte över en natt.

Hursomhelst, åk till Argentina för all del när tillfälle ges, Diomedea exulans!
Vad gäller språket behöver man inte kunna jättemånga ord för att klara sig.
Jag har haft "konversationer" med italienare i små byar där de sammanlagt kan tre ord Engelska. Vilket ändå slår mitt ordförråd av "bibidibabidiboop!", "bunga bunga!", och "fanculo!".
Har lyckats köpa magsjukepiller på ett polskt apotek, utan ett ord engelska och definitivt inte ett ord ur mitt polska ordförråd. Teckenspråk och charader löste det. Ungefär samma sak kan jag berätta om småbyar i Frankrike.

Svåraste problemet jag stött på var att beställa en hamburgare i norra Norge, från någon som pratade skum norska med någon afrikansk brytning.

Men visst, ska man åka själv till Argentina kan det vara bra att bekanta sig lite med språket och kanske ha någon app som kan översätta.

Vill man sen lära känna folket måste man kunna prata mer ledigt med dem. Det bör man dock kunna lära sig snabbt om man spenderar mycket tid där. Guldläge om man dessutom övat några månader i förväg.

svenbanan
2020-07-05, 16:19
Har själv testat Duolingo för ryska. Tycker det funkar rätt bra, men jag har haft dålig disciplin så jag har bara övat i perioder. Förvånansvärt mycket som fastnar dock. Fast det kanske bara är jag...

Jag höll också på med just ryska på duolingo för ett halvår sedan eller så. Det största problemet var väl att det var så jävla bökigt att försöka använda nåt slags virtuellt tangentbord för kyrilliska alfabetet.

Brofessorn
2020-07-05, 16:54
Argentina har bra nötkött och chimichurri. Pingviner. Säkert är kokablad lagligt där också. Verkar helt klart vara en ideal destination. Skönt att slippa "klickspråket" som är portugisiska också.

https://argentina-travel-blog.sayhueque.com/wp-content/uploads/2019/12/penguins.jpg

Gregow
2020-07-05, 17:05
Jag höll också på med just ryska på duolingo för ett halvår sedan eller så. Det största problemet var väl att det var så jävla bökigt att försöka använda nåt slags virtuellt tangentbord för kyrilliska alfabetet.
Ja, kyrilliska funkar väl inte jättebra där. Finns säkert andra program som funkar bättre. Har testat lite Rosetta Stone och det har mer ett upplägg av att du kastas direkt in i meningar du ska försöka förstå, utan några hjälpmedel.

Finns säkert någon optimal kombo av program att köra om man vill bli så bra som möjligt utan att besöka landet. Förr eller senare tror jag dock man måste dit och försöka klara sig.

Hehe, håller med Gregow. Kunde köpa kokain på gatan utan att kunna ett ord av det förbannade klickspråket Portugisiska men för egen del tar det himla mycket på krafterna att aldrig bli riktigt förstådd, att det är en liten kamp varje gång man ska beställa mat eller dylikt, för någon förståelse att man själv inte förstod fanns inte, de allra flesta talade till en som man vore en local. *gah!*

Sedan blir det ensamt efter att inte kunnat ha en normal konversation på x-antal dagar, men men, alla är olika!

Och ja en app tex Google Translate gör livet oändligt mycket lättare.
Sen ska man inte glömma att många blir jävligt nyfikna när man kommer från Långtbortistan. Generellt är det ett stort plus. Sen är det är klart, ser du helt vilse ut ensam i ett ghetto kan det bli desto tråkigare...

En polare vaknade upp efter en episk fylla i nån skum förort till Lviv, efter att ha blivit utslängd av bruden han åkte hem med, och visste inte ens var han hade sin mobil.

Det hade kunnat sluta illa... Polarna hade dock en aning bättre koll så de hittade honom längs vägen.

Ska man stanna en längre tid lär det bli både jobbigt och rnsamt om man inte kan språket. Å andra sidan brukar de flesta vara nyfikna på främlingar och man lär sig språket mycket snabbare när man hör det hela tiden och inte har något val.

svenbanan
2020-07-05, 17:34
Ja, kyrilliska funkar väl inte jättebra där. Finns säkert andra program som funkar bättre. Har testat lite Rosetta Stone och det har mer ett upplägg av att du kastas direkt in i meningar du ska försöka förstå, utan några hjälpmedel.

Finns säkert någon optimal kombo av program att köra om man vill bli så bra som möjligt utan att besöka landet. Förr eller senare tror jag dock man måste dit och försöka klara sig.


Nån borde uppfinna ett tangentbord där varje tangent är nåt slags skärm, så man kan få ett och samma tangentbord att visa helt olika teckenuppsättningar beroende på vad man sysslar med.

Det duolingo saknar (vilket man ju få om man åker till landet, eller pratar med någon som kan språket) är ju feedback på uttalet. Nu vet jag inte hur bra Alexa och Siri och allt vad dessa "assistenter" funkar, men det verkar ju som om teknologin inte är alltför långt borta kanske.

Men även om man löser alla dessa teknologibitar och kan sitta hemma och lära sig utan en fysisk lärare, så kommer det ju alltid vara mycket effektivare att "hoppa i på djupa änden" och bli tvungen att försöka prata.

Diomedea exulans
2020-07-05, 17:43
Va, har de pingviner också?

Det avgör saken. Tråd låst.

Gregow
2020-07-05, 17:56
Nån borde uppfinna ett tangentbord där varje tangent är nåt slags skärm, så man kan få ett och samma tangentbord att visa helt olika teckenuppsättningar beroende på vad man sysslar med.

Det duolingo saknar (vilket man ju få om man åker till landet, eller pratar med någon som kan språket) är ju feedback på uttalet. Nu vet jag inte hur bra Alexa och Siri och allt vad dessa "assistenter" funkar, men det verkar ju som om teknologin inte är alltför långt borta kanske.

Men även om man löser alla dessa teknologibitar och kan sitta hemma och lära sig utan en fysisk lärare, så kommer det ju alltid vara mycket effektivare att "hoppa i på djupa änden" och bli tvungen att försöka prata.
Uttal finns men jag minns tyvärr inte vilket program jag testade.

Att hela tiden prata och höra språket är dock oerhört viktigt. Jag pratar alltid finska med morsan men mitt språk har verkligen lidit av att inte åka dit regelbundet. Även om jag låter som en inföding blir jag lätt bortdribblad i riktiga konversationer. Vissa dialekter har jag svårt att förstå.

Några veckor i landet ger dock en riktigt bra boost, men om jag verkligen ska utvecklas skulle jag behöva hänga en längre tid med finnar. Typ sådär att man blir du och bror, badar bastu och dricker Lonkero regelbundet.

Det är fördelen med att befinna sig i landet och omge sig ai människorna och kulturen.

Har en god kamrat jag träffar några gånger om året. Han har bott i Ryssland i 15 år och talar språket obehindrat. Brukar ibland testa mina kunskaper med honom och hans tips är alltid att flytta dit ett halvår.

Gregow
2020-07-05, 18:00
Va, har de pingviner också?

Det avgör saken. Tråd låst.
Yep, Argentina och Chile bråkar typ om vem som har den sydligaste staden i världen. Tror Chile vinner med några meter.

Därifrån har du dessutom två dagar med båt till Sydpolen.

Om du inte tycker det är häftigt kan vi tyvärr inte vara vänner längre.