handdator

Visa fullständig version : Min deffnings plan


alle
2004-05-17, 19:08
Tjena sommarlovet närmar sig med stormsteg och så här har jag planerat min deff:

kl 9.00 stiga upp och dricka en halv liter vatten.
kl 9.15 Gå ut och gå 40-60 minuter.
Ca. 10.20 käka frukost, havregryngsgröt + banan
kl 11.30 Mellanmål, grovt bröd, havrepuffar eller något annat.
13.00 Lunch, pasta och nån proteinkälla
14.00 Inta kreatin
15.00 Bege sig till gymmet(4 dagar i veckan)
16.15 Komma hem från gymmet och käka mellanmål +eventuellt proteinpulver

Resten av dagen blir det att softa i solen och vara med polarna :)

20.00 Kvällsmat/middag

Vad tror ni om detta? Tänkta gå ner 5-10 kg men vill inte tappa i muskelmassa.

Sen udnrar jag hur mycket alkohol försvårar deffningen? Vill kunna gå ut en kväll i veckan ialalfall och ta 2-3 öl.

Arwen
2004-05-17, 19:21
Herregud Pojkvasker, uppstigning ska ske innan kl 06.00

Beträffande upplägget så kan du säkert få en hel del tips av mera kunniga personer på forumet, men skippa inte protein + snabba kolhydrater efter dina styrkepass.

Lycka till!

alle
2004-05-17, 19:25
Originally posted by Arwen
Herregud Pojkvasker, uppstigning ska ske innan kl 06.00

Beträffande upplägget så kan du säkert få en hel del tips av mera kunniga personer på forumet, men skippa inte protein + snabba kolhydrater efter dina styrkepass.

Lycka till!
Hehe kan nog stiga upp en timme tidigare om det skulel behövas, hatar att sova bort loven :D

blanko
2004-05-23, 12:04
Originally posted by alle_k
Tjena sommarlovet närmar sig med stormsteg och så här har jag planerat min deff:

kl 9.00 stiga upp och dricka en halv liter vatten.
kl 9.15 Gå ut och gå 40-60 minuter.
Ca. 10.20 käka frukost, havregryngsgröt + banan
kl 11.30 Mellanmål, grovt bröd, havrepuffar eller något annat.
13.00 Lunch, pasta och nån proteinkälla
14.00 Inta kreatin
15.00 Bege sig till gymmet(4 dagar i veckan)
16.15 Komma hem från gymmet och käka mellanmål +eventuellt proteinpulver

Resten av dagen blir det att softa i solen och vara med polarna :)

20.00 Kvällsmat/middag

Vad tror ni om detta? Tänkta gå ner 5-10 kg men vill inte tappa i muskelmassa.

Sen udnrar jag hur mycket alkohol försvårar deffningen? Vill kunna gå ut en kväll i veckan ialalfall och ta 2-3 öl. '

Varför inte satsa på att deffa bort 5 kg innan sommarn? På sommarn ska man ju leva livet. fast nu kankse det är lite sent för det o andra sidan.

Callister
2004-05-23, 13:28
Vem har sagt att man inte kan leva livet när man går på diet eller deffar. :)
Det ska vara en del av vardagen, och när ledigheten kommer, så får man anpassa sig efter det helt enkelt. Men det ska inte vara ivägen om man vill göra andra saker såklart.
Men förstår om vissa vill slappna av helt

LunaSpice
2004-05-23, 13:43
Att slappna av inkluderar att lägga II och GIhysterin på hyllan!

Alle_k. Du borde nog stiga upp tidigare om det finns möjlighet. Runt 7 eller så. Dels så får du en bättre sömnkurva under natten om du lägger dig runt 23 men du får även en bättre näringstillförsel om du låter det gå max 8-9timmar till nästa målet över natten.

Frukosten måste du ha mer fett och protein. Du äter nästan bara kolhydrater som det ser ut nu. Efter promenaden så krävs dessutom en REJÄL frukost. Ät 2-3 ägg plus en näve mandlar eller nötter till också.

Mellanmålet kan du nog skippa havrepuffarna. Alldeles för snabba kolhydrater. Fullkornsbröd med proteinkälla på, glas mjölk och en frukt är ett bra alt.

Inta kreatinet tillsammans med mat för bästa upptag och transport in i cellerna.

1-1,5 timme innan gymmet måste du äta något rejält mål mat för att stabilsera blodsockret under passet. Se till att tajma måltiden och/eller gymtiden så att detta funkar.

Du måste, som Arwen skrev, inte snabba kolhydrater plus protein efter träningen. Glöm inte detta! 1 g kolhydrat och 0,5 g protein/kg kroppsvikt är en bra riktlinje. 1-2 timmar efter efterträningsmålet kan du äta ett lagat mål mat och innan du lägger dig bör du också få i dig nåt för att motverka för lågt blodsocker under natten samt att ge kroppen byggstenar för reparation.

Alkoholen tvingar levern att sluta förbränna fett så länge det finns alkohol att förbränna. 2-3 st 33 cl öl/vecka är inte hela världen men drick inte mer eller oftare.