handdator

Visa fullständig version : Vad har ni för reaktionstid?


Klein
2020-06-05, 15:57
Vad får ni för resultat på detta extremt simpla test? Om ni koncentrerar er.

https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime

https://i.imgur.com/eqkZ6Ku.png

Bästa reaktionstid är 155ms men inte lätt att hålla den så lågt konsekvent. Får alltid kring 195ms i snitt verkar det som.

Edit: cpkvalitet på bilduppladdningen.

Fredszky
2020-06-05, 15:58
Postetta! 1 minuts reaktionstid.

197 ms på det andra testet.

Rikard får nog svårt om han ska vänta på grönt. (Sorry, kunde inte låta bli :))

Gregow
2020-06-05, 16:10
Snitt över fem försök.

https://i.ibb.co/4jzkRhP/reaction.jpg (https://ibb.co/fCfJdj4)

StarkaUlf
2020-06-05, 16:14
"Too soon!"

Agitator
2020-06-05, 16:21
Ifall man försöker chansa och timea så kommer man under 150 många gånger. Men är inte vad testet går ut på, att man ska chansa. Det där ligger i fas med reaktionstest jag gjorde under 90talet på tekniska muset.

https://i.imgur.com/3mmHR9V.png

Anton Fräs
2020-06-05, 16:24
200 ms stadigt, aldrig varit speciellt bra på exempelvis FPS spel. :D

svenbanan
2020-06-05, 16:26
Aldrig under 200ms. Tror snittet var 241 och 273 de två gångerna jag provade.

svenbanan
2020-06-05, 16:28
Rimligen borde man få bättre resultat om man har en "gamingmus" eftersom mikroswitcharna är bättre på nåt sätt? Jag har en riktigt gamal röten mus från Microsoft som jag har använt sedan millenieskiftet (överdriver inte). Så jag utgår från att mitt resultat är jämförbart med 130ms eller nåt...

Brofessorn
2020-06-05, 16:29
Jag har en riktigt gamal röten mus från Microsoft som jag har använt sedan millenieskiftet (överdriver inte)..

pic or didnt happen

Fredszky
2020-06-05, 16:30
Andra framgångsfaktorer är:

144hz+ skärm
Sladdmus
Ungtupp
Dvärg
Påtänd
ADHD

Gregow
2020-06-05, 16:56
200 ms stadigt, aldrig varit speciellt bra på exempelvis FPS spel. :D
Förlitar man sig på reaktionstid blir man aldrig bra på FPS-spel. ;)

Al3x
2020-06-05, 16:57
kört cirka 15 gånger nu och snittar 360 ms, körde dock med en sketen chromebook från skolan.

Klein
2020-06-05, 17:01
Ifall man försöker chansa och timea så kommer man under 150 många gånger. Men är inte vad testet går ut på, att man ska chansa. Det där ligger i fas med reaktionstest jag gjorde under 90talet på tekniska muset.

https://i.imgur.com/3mmHR9V.png

Impressive

svenbanan
2020-06-05, 17:15
pic or didnt happen

https://i.postimg.cc/W4gFzbYx/mus.jpg

*popcorn*

Brofessorn
2020-06-05, 17:18
https://i.postimg.cc/W4gFzbYx/mus.jpg

*popcorn*

Mmm, precis det jag föreställde mig. Vill bara smeka den där knottriga, matta ytan.

Plasttiger
2020-06-05, 17:18
Jaha, ytterligare ett fält jag verkar briljera inom. Lyckligtvis är reaktionstid starkt associerat med IQ.
Hade förstås dubbla VPN igång som ökade latensen med minst 40 ms.
https://i.imgur.com/vknv0ml.png

(tips: använd fingrarna (eller tungan) så slipper ny slöas ned av långa nervbanor till tårna som jag gissar att ni 150+ använder).

Kollade på min favoritvariant av Hamlet samtididigt
--tWffBTyqM

Visserligen legat av mig jämfört med under stridspilotsubildning (de gjorde ett undantag då jag egentligen är för lång - jag skulle dö om jag behövde lösa ut mig från cockpiten ).

Agitator
2020-06-05, 17:20
Man får göra det bästa med den utrustningen man har.

Jag har en trådlös logitech mus och jag la lite tryck på knapparna men dock inte mycket för isf skulle jag klicka innan man ska reagera. Är nog ingen större skillnad i ms på att ha ytterligare 1-2 mm travel innan click.

Sedan ska man sitta bra och vara redo och inte slappt ligga lutandes i stolen. Det avgör mer.

Klein
2020-06-05, 17:21
Lyckades få 187 nu efter en rejäl middag. Så lågt som 155 i snitt finns nog inte på kartan för mig. Får testa en annan dag och se om dagsformen är bättre. Skyller på min höga ålder.

https://i.imgur.com/pK8PcWw.png

svenbanan
2020-06-05, 17:25
Mmm, precis det jag föreställde mig. Vill bara smeka den där knottriga, matta ytan.

Jag tror att jag inte ens köpte den själv, utan "snodde" den från jobbet nån gång då nån (kanske jag själv) bytte mus och denna inte skulle användas mer.

Det kan dock har varit en annan mus (kanske likadan) lite oklart. Men jag grävde iaf upp denna ifrån nån gamal låda med prylar när den musen jag använde gick sönder i förrfjol. I höstas blev jag tvungen att skruva upp skiten och peta på nånting (minns inte ens vad det var) eftersom den inte registrerade högerklick om man inte tryckte riktigt hårt.

Klein
2020-06-05, 17:25
Jaha, ytterligare ett fält jag verkar briljera inom. Lyckligtvis är reaktionstid starkt associerat med IQ.

Ställer mig tveksam till att 120 är möjligt. Kanske om man blinkar med ögonen. Du använde denna? https://github.com/corentinmb/FastClick

kvarnis
2020-06-05, 17:27
215 ms, verkar relativt average, ni som får under 200 ms vad har ni i IQ?

Klein
2020-06-05, 17:28
Skillnaden mellan bra och dåligt hårdvara kan säkert vara 25ms i snitt ändå om jag får gissa. Inte superinsatt i detta.

Al3x
2020-06-05, 17:28
Vad får ni om ni testar att köra på mobilen? Fick lite lägre på mobilen men är rätt säker på att min dator är urkass.

Klein
2020-06-05, 17:36
Förlitar man sig på reaktionstid blir man aldrig bra på FPS-spel. ;)

+1. Det gäller att ligga steget före motståndarna.

Plasttiger
2020-06-05, 17:41
Ställer mig tveksam till att 120 är möjligt. Kanske om man blinkar med ögonen. Du använde denna? https://github.com/corentinmb/FastClick

Haha, blir anklagad för att fuska, inte precis första gången. Inget script använt, bara mänskliga (övermänskliga?) förmågor.
Lägsta jag fick var 100 ms, sedan slöade jag på någon av dem.

Jag primear mig själv att reagera och som sagt använder fingrarna istället för fötterna (kortare nervlednignsbanor till händerna minskar reaktionstiden påtagligt).
Jag är också synestetiker - kanske påverkar det? vi är snabbare att reagera på ljud.

Sprinters reagerar kring ned mot 120 ms (jag tror gränsen är 100 för falsk start).

215 ms, verkar relativt average, ni som får under 200 ms vad har ni i IQ?

120 msare: Under stridspilotsutbildning var det sigma 3, vilket alltså är 145+ vid vanliga skalan (SD15).
Tror dock att tester är osäkra på den nivån?

Al3x
2020-06-05, 17:44
Jaha, ytterligare ett fält jag verkar briljera inom. Lyckligtvis är reaktionstid starkt associerat med IQ.
Hade förstås dubbla VPN igång som ökade latensen med minst 40 ms.
https://i.imgur.com/vknv0ml.png

(tips: använd fingrarna (eller tungan) så slipper ny slöas ned av långa nervbanor till tårna som jag gissar att ni 150+ använder).

Kollade på min favoritvariant av Hamlet samtididigt
--tWffBTyqM

Visserligen legat av mig jämfört med under stridspilotsubildning (de gjorde ett undantag då jag egentligen är för lång - jag skulle dö om jag behövde lösa ut mig från cockpiten ).

vad har du för IQ?

Plasttiger
2020-06-05, 17:46
vad har du för IQ?

Under stridspilotsutbildning var det sigma 3, vilket alltså är 145+ vid vanliga skalan (SD15).
Tror dock att tester är osäkra på den nivån?

Klein
2020-06-05, 17:49
Temperatur spelar också in på nervsystemets fart:

http://medind.nic.in/jau/t09/i1/jaut09i1p24.pdf

BrunoC
2020-06-05, 17:56
De jag känt som varit helt outstanding på sånt här är riktiga spelnördar, de brukar vara på en annan nivå. Gissar det kommer av en del träning när det plötsligt poppar upp en fiende och som man kvickt måste peppra ihjäl med datamusen.

Al3x
2020-06-05, 18:00
De jag känt som varit helt outstanding på sånt här är riktiga spelnördar, de brukar vara på en annan nivå. Gissar det kommer av en del träning när det plötsligt poppar upp en fiende och som man kvickt måste peppra ihjäl med datamusen.

Känner dock inte att reaktionstiden är så avgörande, visst behöver man kunna reagera hyfsat men när man spelar så handlar det mer om att vara medveten om vart det kan finnas spelare som ”peakar”. Preaimar man eller prefirar runt hörn där man förväntar att spelar kommer så vinner man oftast gunfighten.

Klein
2020-06-05, 18:01
https://blurbusters.com/human-reflex-input-lag-and-the-limits-of-human-reaction-time/2/

I den här artikeln argumentar man för att 100ms som är gränsen för fusk för sprinters är för högt satt. Reaktion på ljud är väl att bemärka snabbare än reaktion på visuellt stimuli.

mattilainen
2020-06-05, 18:09
jag som trodde jag sög när jag fick 175 - 185 på 15 försök i rad. Fick inte ner det mer. Dock är jag och har alltid varit väldigt duktig i shooters med snabb reaktionsförmåga som typ cs och quake.

Diomedea exulans
2020-06-05, 18:10
Jag tryckte fortare än min mobiltelefon kunde registrera.

BelowAverage
2020-06-05, 18:12
242. Inte konstigt det går dåligt i shooters :em:

Rikard Jansson
2020-06-05, 18:14
345 :laugh:

Brofessorn
2020-06-05, 18:14
242. Inte konstigt det går dåligt i shooters :em:

The average (median) reaction time is 215 milliseconds, according to the data collected so far

https://i.ibb.co/q7cq2gy/Capture.png

Klein
2020-06-05, 18:16
Fick 182 nu när jag var framåtlutad (för man måste beakta ljushastigheten :Virro).

Al3x
2020-06-05, 18:18
Ligger på 200-220 nu med mus, inte 360 längre:d

Klein
2020-06-05, 18:20
Ligger på 200-220 nu med mus, inte 360 längre:d

Det verkar vara så att folk i regel kan nå 190-200 med lite träning.

Al3x
2020-06-05, 18:27
Det verkar vara så att folk i regel kan nå 190-200 med lite träning.

Ja det stämmer nog, det har blivit lägre ju mer jag kör.

Klein
2020-06-05, 18:37
I den här artikeln påstås det att det krävs minst 240ms att "medvetet" reagera på visuellt stimuli och att folk som slår denna tid reagerar innan de är medvetna om saken, alltså något av en ryggradsreaktion i lekmannaord.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/long-fuse-big-bang/201605/take-the-one-second-intelligence-test

Gregow
2020-06-05, 18:41
Känner dock inte att reaktionstiden är så avgörande, visst behöver man kunna reagera hyfsat men när man spelar så handlar det mer om att vara medveten om vart det kan finnas spelare som ”peakar”. Preaimar man eller prefirar runt hörn där man förväntar att spelar kommer så vinner man oftast gunfighten.
Bra AWP;ers i CS verkar förvisso vara neurologiskt varierade men annars... Ja, det mesta handlar om att läsa spelet, förstå vad motståndarna gör och var de befinner sig, veta hur man ska sikta, bra muskelminne för snabba rörelser osv.

179 nu...

Klein
2020-06-05, 18:45
Vad får ni på det här testet då? I snitt över säg 5 försök efter att ni testat några gånger så ni iaf vet hur testet funkar.

http://secretsyourbrainhides.org/PTapplication.html

Jag hamnar strax under 250ms.

Rikard Jansson
2020-06-05, 18:47
Skyller på att bilderna är röda och gröna och jag inte ser skillnad.

Al3x
2020-06-05, 18:47
Bra AWP;ers i CS verkar förvisso vara neurologiskt varierade men annars... Ja, det mesta handlar om att läsa spelet, förstå vad motståndarna gör och var de befinner sig, veta hur man ska sikta, bra muskelminne för snabba rörelser osv.

179 nu...

Ja, det är säkert mer avgörande ju bättre motståndare man möter.

Kör man en vanlig "public" match dock så kommer man rätt långt med att bara hoppa runt hörn, prefire, preaim etc i COD iallafall.

Klein
2020-06-05, 18:49
Hmm intressant. Nu snittar jag 220 eller så på det andra testet jag länkade. Uppenbarligen primas hjärnan ganska snabbt efter testets specificitet.

Gregow
2020-06-05, 18:51
Vad får ni på det här testet då? I snitt över säg 5 försök efter att ni testat några gånger så ni iaf vet hur testet funkar.

http://secretsyourbrainhides.org/PTapplication.html

Jag hamnar strax under 250ms.
266. Inne på tredje ölen nu.

Al3x
2020-06-05, 18:55
Vad får ni på det här testet då? I snitt över säg 5 försök efter att ni testat några gånger så ni iaf vet hur testet funkar.

http://secretsyourbrainhides.org/PTapplication.html

Jag hamnar strax under 250ms.

Ligger runt 200, har fått 186 tre gånger

Plasttiger
2020-06-05, 19:18
Vad får ni på det här testet då? I snitt över säg 5 försök efter att ni testat några gånger så ni iaf vet hur testet funkar.

http://secretsyourbrainhides.org/PTapplication.html

Jag hamnar strax under 250ms.

Den var svårare!
Jag känner att jag missar många och reagerar segt, upp mot 200 ms.
När jag inte "tänker" (svårt att förklara) får jag några runt 100.
En på 63 där jag misstänker att sidan buggade för jag "vet"/tror att jag såg den flasha.

Edit: tror inte sidan stämmer? eller fungerar inte i firefox. Får för ofta under 100.

https://imgur.com/a/A1Bx2j2

Var svårt i chrome, då kom inte någon figur upp, landade över 200 eftersom figuren inte kom upp.
edit : När jag kollade på siffrorna hittade jag hem igen
https://i.imgur.com/L5G9rPQ.png

Kanske kollar ni på fel saker? Typ inte kollar på färgomslaget?
Jag kollar heller inte direkt på figuren/färgen, utan vid sidan om typ.

Klein
2020-06-05, 19:40
Den var svårare!
Jag känner att jag missar många och reagerar segt, upp mot 200 ms.
När jag inte "tänker" (svårt att förklara) får jag några runt 100.
En på 63 där jag misstänker att sidan buggade för jag "vet"/tror att jag såg den flasha.

Edit: tror inte sidan stämmer? eller fungerar inte i firefox. Får för ofta under 100.

https://imgur.com/a/A1Bx2j2

Var svårt i chrome, då kom inte någon figur upp, landade över 200 eftersom figuren inte kom upp.
edit : När jag kollade på siffrorna hittade jag hem igen
https://i.imgur.com/L5G9rPQ.png

Kanske kollar ni på fel saker? Typ inte kollar på färgomslaget?
Jag kollar heller inte direkt på figuren/färgen, utan vid sidan om typ.

Jag lyckas nu få under 130 på båda testen. Det beror nog precis som du säger på att man måste abstrahera och reagera innan hjärnan ritat färdigt hela den förändrade bilden. Gör man rätt så hinner man inte se den gröna färgen. Skärmen blixtrar bara till.

BelowAverage
2020-06-05, 20:40
Vad får ni på det här testet då? I snitt över säg 5 försök efter att ni testat några gånger så ni iaf vet hur testet funkar.

http://secretsyourbrainhides.org/PTapplication.html

Jag hamnar strax under 250ms.

I början 236 flera gånger i rad. Efter 1 minuts idogt klickande mellan 76-250, fick flera tillfällen av runt 160-180. Vet inte om man efter en liten stund kan få kopplingen att gå från se-tolka-klicka till se-klicka.
Angående shooters upplever jag ofta i närstrid att folk kan döda mig ungefär när jag förstår att de är där, ifall de plötsligt dyker upp framför mig. Det har gått så långt att jag enbart spelar på avstånd i Tarkov då jag får spö i närstrid 9/10 ggr. Min upplevelse är bristen på reaktion från min sida mer än dålig öga-hand koordination. I många fall är time to kill i sådana spel mellan 1ms till runt 100ms, har någon då säg 60ms snabbare reflex är det en rätt enorm fördel, även om det kanske inte låter så mycket.

Fredszky
2020-06-05, 21:13
I början 236 flera gånger i rad. Efter 1 minuts idogt klickande mellan 76-250, fick flera tillfällen av runt 160-180. Vet inte om man efter en liten stund kan få kopplingen att gå från se-tolka-klicka till se-klicka.
Angående shooters upplever jag ofta i närstrid att folk kan döda mig ungefär när jag förstår att de är där, ifall de plötsligt dyker upp framför mig. Det har gått så långt att jag enbart spelar på avstånd i Tarkov då jag får spö i närstrid 9/10 ggr. Min upplevelse är bristen på reaktion från min sida mer än dålig öga-hand koordination. I många fall är time to kill i sådana spel mellan 1ms till runt 100ms, har någon då säg 60ms snabbare reflex är det en rätt enorm fördel, även om det kanske inte låter så mycket.

I FPS-spel måste du ta hänsyn till pingen.

Har du låg ping och din motståndare hög ping tjänar du ofta på att vara aggressiv, då du kan ha exempelvis 200ms fördel.

Men står du och håller en vinkel kan du vara död innan du ens ser motståndaren som har hög ping. Oavsett om du är blixten själv reaktionsmässigt.

Klein
2020-06-05, 21:35
Appropå FPS-spel så finns ju detta test:

https://humanbenchmark.com/tests/aim

Fixade 393ms efter ett par försök. Pro gamers bör ju vara sub 250ms.

muddler
2020-06-05, 21:44
215 i snitt på fem försök, bästa försöket var dock 56ms ;)

Agitator
2020-06-05, 22:55
Ni som får väldigt låg enskilda resultat då och då lyckas ju bara ha tur när ni preklickar för ni förväntar er att det ska komma något.

Ta det där första testet och gör 20-30 försök och ta screenshot på den när ni är klara så ser man en mer korrekt average.

Att man något enskilt tillfälle får en väldigt låg reaktionstid är snarare på att man klickar när man tror att det ska komma. Precis som alla false startar i 100 meter sprint.

Agitator
2020-06-05, 23:38
Appropå FPS-spel så finns ju detta test:

https://humanbenchmark.com/tests/aim

Fixade 393ms efter ett par försök. Pro gamers bör ju vara sub 250ms.


Det där har mycket mer med sensen på ens mus att göra och öva upp på att ha bra muskontroll.
Min sense på musen i windows är högre med mina inställningar, i fps spel så är sensen lägre via inställningarna i spelet.

I logitechs mjukvara kör jag 800 DPI och 1000 polling rate. Windows mouse settings är default och inget ändrat. No acceleration.

Börjar man pilla med windows mouse settings och man spelar spel som inte har byggt musinställningarna på raw mouse input så blir det knasigt och man måste hålla på ändra inför byte av spel.

Därav jag kör default i windows mouse settings och går enbart efter ändrade inställingar i mjukvaran för musen enbart.

Agitator
2020-06-05, 23:53
För övrigt så tycker jag att reaktionstestgrejen borde visa i resultatet hur ånga false starts man får samt får man mer än 1 false start på de där 5 försöken så skrotas resultatet. Det är uppbyggt för att folk ska sitta och chansklicka sig fram.

Sedan borde Advance mode finnas som kräver 10 försök och inga false starts. Hade varit ett bättre sätt att mäta enligt mig.

zyzolol
2020-06-06, 03:43
https://i.imgur.com/CDgXiLc.png

Plasttiger
2020-06-06, 06:47
För övrigt så tycker jag att reaktionstestgrejen borde visa i resultatet hur ånga false starts man får samt får man mer än 1 false start på de där 5 försöken så skrotas resultatet. Det är uppbyggt för att folk ska sitta och chansklicka sig fram.

Sedan borde Advance mode finnas som kräver 10 försök och inga false starts. Hade varit ett bättre sätt att mäta enligt mig.

haha, eller sätter man sub 120 konskevent medan man slötittar på Atlanta.

Rikard Jansson
2020-06-06, 07:12
Våran snabbaste armbrytare i klubben får konsekvent under 100, inte konstigt han är först i starten :D

smerk
2020-06-06, 08:59
https://i.imgur.com/fqTyR8a.png

Detta blev det med fullt fokus. Landade väl på ca 190 i snitt efter ett par försök. Tveksamt att detta är kopplat till IQ, jag är inte mer än normalbegåvad.

EDIT:

https://i.imgur.com/JywxXJH.png

Övning ger färdighet. Det ger även typ 10 ms bättre för mig att verkligen fokusera på att trycka så lite på musen som möjligt, kontra ett vanligt musklick.

ceejay
2020-06-06, 09:02
Extremt medioker första försöket.

Xtreme-G
2020-06-06, 09:51
Extremt medioker första försöket.Jomen då har ju nervimpulserna en bra bit att färdas innan fingret klickar också [emoji6]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

delta_mats
2020-06-06, 10:39
Sitter ni med datorer och mus? Jag fick 314 i average på telefonen.

Klein
2020-06-06, 10:45
Ni som får väldigt låg enskilda resultat då och då lyckas ju bara ha tur när ni preklickar för ni förväntar er att det ska komma något.

Ta det där första testet och gör 20-30 försök och ta screenshot på den när ni är klara så ser man en mer korrekt average.

Att man något enskilt tillfälle får en väldigt låg reaktionstid är snarare på att man klickar när man tror att det ska komma. Precis som alla false startar i 100 meter sprint.

Jao alltså det säger ju ingenting om man fuskar eller bara väljer ut de bästa resultaten. Dessutom är ju det enda intressanta vad man konskevent kan uppnå vid godtyckligt tillfälle, inte extremresultat som kommer en gång per 1000 försök. Jag kröner dig till testets vinnare här på forumet för jag har i nuläget svårt att tro på legitima och konsekventa sub 150 resultat som kan produceras på begäran. I de videos jag sett så verkar pro gamers få kring 160.

zyzolol
2020-06-06, 22:25
Zlxi7K5bXU0
Old, but Gold. *popcorn*

Klein
2020-06-12, 15:43
OX31kZbAXsA

Reaktionstest med Linus Tech Tips. Shroud som är en känd streamer och före detta CSGO pro har en reaktionstid på färgskifte kring 168ms. På detta enkla test så gjorde frameraten kring 15ms skillnad för de flesta. Dock ingen skillnad alls för Shroud. I de mer avancerade testerna där man ska träffa rörliga föremål så spelar frameraten desto större roll.

Plasttiger
2020-06-12, 17:44
OX31kZbAXsA

Reaktionstest med Linus Tech Tips. Shroud som är en känd streamer och före detta CSGO pro har en reaktionstid på färgskifte kring 168ms. På detta enkla test så gjorde frameraten kring 15ms skillnad för de flesta. Dock ingen skillnad alls för Shroud. I de mer avancerade testerna där man ska träffa rörliga föremål så spelar frameraten desto större roll.

Shroud har dock aldrig vunnit någonting riktigt. Var väl med i sämsta versionen av c9.
Bra på att ta microsoftpengar dock.

Klein
2020-06-12, 17:55
Shroud har dock aldrig vunnit någonting riktigt. Var väl med i sämsta versionen av c9.
Bra på att ta microsoftpengar dock.

K. I den här videon får iaf S1mple 190ms i snitt på human bench mark på sina första 5 försök. Han börjar få kläm på det efter 4 försök eller så. Jag gissar att han skulle lägga sig i snitt på mellan 160-170ms om han testade några fler gånger. Poängen är att progamers har bra reaktionstid men inte "övermänsklig".

bXRZS3huy-g&t

kvarnis
2022-08-25, 19:13
161 MS känns bra med tanke på ålder 30+, är ändå ganska usel på FPS- spel.

PixelMiner
2022-08-25, 20:43
Forskaren Josef Spjut på Nvidia har publicerat en hel del kring det här med latens och framerate. T.ex.

A Case Study of First Person Aiming at Low Latency for Esports:
https://research.nvidia.com/publication/2021-05_case-study-first-person-aiming-low-latency-esports

Latency of 30 ms Benefits First Person Targeting Tasks More Than Refresh Rate Above 60 Hz:
https://research.nvidia.com/publication/2019-11_latency-30-ms-benefits-first-person-targeting-tasks-more-refresh-rate-above-60