handdator

Visa fullständig version : Starkaste bodybuildaren genom tiderna?


Gabber
2004-05-17, 14:15
Tja!

En fråga bara, jag undrar vem som är starkast i proffsbodybuildingvärlden?

Då menar jag övningar som hantelcurl, bänk, mark, knäböj m.m.

Är det Coleman eller inte?

Pressarn
2004-05-17, 14:17
Jag tror att det är Coleman, inte bara för att han är störst utan också för att han har varit styrkelyftare.

Shadow Warrior
2004-05-17, 14:43
Nä det är Greg Kovacs för han tar 1000kg i benpress!! :rolleyes:
Undrar hur lång range om motion han har....

Nä skulle väl tippa på att Coleman är bland dom starkaste, men Franco Columbu var ju inte heller direkt svag, speciellt inte på tanke på hans låga vikt, 85kg Tävligsvikt??

Medusa
2004-05-17, 15:04
Min röst går till Franco Columbu, den kille var stark, och om man dessutom håller hans kroppsvikt i åtanke så är han ett mirakel. :bow:

Tricklev
2004-05-17, 15:06
Är inget inne på bb snubbar precis men tycker ju att Platz borde ha hyffsat starka ben

Wilson
2004-05-17, 15:12
Originally posted by Medusa
Min röst går till Franco Columbu, den kille var stark, och om man dessutom håller hans kroppsvikt i åtanke så är han ett mirakel. :bow:

"I believe I am the strongest bodybuilder ever lived, I think" :)man har ju sett pumping iron ett antal ggr=)

Med tanke på hans strl så var han stark som fan! att lyfta en bil som han gjrode är inte direkt lätt...
Men i dag finns det nog andra som förmodligen är starkare i hans strl och som är bodybuilders.

Arne Persson
2004-05-17, 15:13
Med tanke på att John Pal Sigmarsson tävlade i byggning så har nog Coleman en allvarlig konkurent här.

vacon
2004-05-17, 15:18
nÅGON SOM HAR BILDER PÅ COLEMAN???Caps lock off

Tricklev
2004-05-17, 15:19
Originally posted by vacon
nÅGON SOM HAR BILDER PÅ COLEMAN???Caps lock off


google?

Klo
2004-05-17, 15:28
Här är en:

Klo
2004-05-17, 15:30
En till:

Arne Persson
2004-05-17, 15:31
Originally posted by Klo
Här är en:

Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

Snapphanen
2004-05-17, 15:32
Originally posted by Arne Persson


Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

hey annars får man ju förhårdningar på händerna! :D

King Grub
2004-05-17, 15:34
Störst.

http://www.bk-sportsmag.se/bodybuilding/2003/dude_wheres_your_muscles.jpg

Wilson
2004-05-17, 15:45
här e coleman:D
http://headworks.net/simpsons/photo/Images/Pictures/garycoleman.gif

Klo
2004-05-17, 15:49
Originally posted by Arne Persson


Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

Haha det är sant, för å inte tala om hillbilly kepsen:MrT:

Styrkebyggare
2004-05-17, 16:07
Vilka gener killen måste ha ;)

HenrY
2004-05-17, 16:16
Originally posted by Arne Persson


Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

Är väl inge fel på att köra med handskar?? Nästan alla skulle nog tycka det var skönare att köra med handskar, men många vågar ju inte gör att vissa hävdar "Det är bara kärringar som kör med handskar"....
Rent skitsnack! Jag säger,- Kör med handskar om Du tycker det är skönare och vill slippa förhårdningar. Valet är Ditt!

Mvh. HenrY

PS: Vet inte riktigt om du sa det med ironi eller inte, men ville bara säga det iaf :)

Jorgen
2004-05-17, 16:20
Jag tycker inte att det är skönare att köra med handskar. Blir bara knöligt i handen. Utan skall det vara. Och jag är en stor kärring, så din teori håller inte. ;)

//Jörgen

Wilson
2004-05-17, 16:27
handskar e onödigt. Det är ju bra att få fördhårdningar och få tåliga händer. Speciellt för mig som spelar mycket gitarr, vilket ju gör att man inte får lika ont i händerna:)

z_bumbi
2004-05-17, 16:28
Originally posted by HenrY

Nästan alla skulle nog tycka det var skönare att köra med handskar, men många vågar ju inte gör att vissa hävdar "Det är bara kärringar som kör med handskar"....

Förutom det negativa att man tappar all kontakt med skivstången och kan lyfta mycket mindre vikt?

Btw Jag har hittills inte sett en handske som skulle hålla så länge med en bra SL-stång..

HenrY
2004-05-17, 16:37
Originally posted by z_bumbi


Förutom det negativa att man tappar all kontakt med skivstången och kan lyfta mycket mindre vikt?

Btw Jag har hittills inte sett en handske som skulle hålla så länge med en bra SL-stång..

Mindre kontakt, lyfta mindre vikt?
inget som jag hört talas om...:confused:
Skulle isof tro att det är tvärtom, att man kan lyfta mer med handskar?

Mvh. HenrY

Styrkebyggare
2004-05-17, 16:44
Till alla er som kör med handskar: Kör ni med manikyr också? :notme:

Björn S
2004-05-17, 16:48
Valkarna är det enda som får mig att känna mig manlig :thefinger

Karl_alfred
2004-05-17, 17:03
Coleman tror jag på, han är i en klass för sig. Kollar man till styrka efter storleken är det kanske Franco.

Pressarn
2004-05-17, 17:03
Så NI säger att Coleman är en kärring för att han kör med handskar och keps? :MrT:
Förövrigt så gör jag också det *tihi* :D

Björn S
2004-05-17, 17:17
Keps är tufft :hbang:

TCOG
2004-05-17, 17:17
greatest bodybuilder ever - bodybuilders stela?!?! i dont think so

z_bumbi
2004-05-17, 17:19
Originally posted by HenrY


Mindre kontakt, lyfta mindre vikt?
inget som jag hört talas om...:confused:
Skulle isof tro att det är tvärtom, att man kan lyfta mer med handskar?

Mvh. HenrY

Du får längre in till centrum av stången så momentet blir större på en hantel, för en skivstång gäller även det men i något mindre grad. Testa att vinkla hantel åt olika håll och se om du känner någon skillnad.

Med en stång får man ju en kort bit i varje lyft som inte ger något svar från stången, jag gillar att känna tyngden i t ex mark direkt.

Självklart lyfter du mindre vikter då du har ökat diametern på stången med ett material som är mjukt. Jag brukade träna grepp genom att lägga något mjukt runt stången för att den ska bli svårare att hålla i samt att få balans på (Enhandsgrepp.)

Testa att lasta och håll i en riktigt stång med handskar och utan får du se om du känner någon skillnad, det ska inte vara någon stång av typen Casall som är nästan utan lättring utan något som biter sig fast i handen.

För att återgå till tråden så ligger nog Coleman bra till om man bara räknar tävlande proffs, även om man går på de siffror han säger själv och inte det som står i div tidningar.

Karl_alfred
2004-05-17, 17:24
Originally posted by TCOG
greatest bodybuilder ever - bodybuilders stela?!?! i dont think so

Kan diskuteras om han är den bästa genom tiderna.För mig ska en byggarfysik inneha en smal midja, vilket han absolut inte har.

Haney är mycket bättre i mina ögon.

TCOG
2004-05-17, 17:27
Originally posted by Karl_alfred


Kan diskuteras om han är den bästa genom tiderna.För mig ska en byggarfysik inneha en smal midja, vilket han absolut inte har.

Haney är mycket bättre i mina ögon.

jag tycker inte det iaf....

Dom 3 största tycker jag är:

Coleman
Yates
Arnold


här är lite av vikterna ronnie använder i sin NYA film:

Filmed August 2003 in his off-season. Includes four days his whole-body workouts : 160 lbs Dumbbell
shoulder presses, 800 lbs Squats, 2,250+ lbs Leg Presses, 495 lbs Bench Presses, 75 lbs Alternate Curls
and more!! 310 lbs Massive body Mega-off-season-workouts!!

dude
2004-05-17, 17:28
Originally posted by TCOG
greatest bodybuilder ever - bodybuilders stela?!?! i dont think so

shiiit hakan!!

coleman är grym fan diggar hans träningsvideo. Vill se den nya!

Megatuttarna
2004-05-17, 17:41
Originally posted by Arne Persson


Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

Är ju bara skit som han använder eftersom han mest troligen blivit sponsrad av företaget.

pilt77
2004-05-17, 17:52
Originally posted by Styrkebyggare
Till alla er som kör med handskar: Kör ni med manikyr också? :notme:
har du sett The Cost of redemption? tror hans nya film hette så. iaf, han kör med manikyr också hehe:D

lauria
2004-05-17, 19:22
Här är en till gulligt bild....:angel:

snej
2004-05-17, 19:49
Det här är ju proffs, vem fan bryr sej om DOM preppar :rolleyes:

Bara inte Kalle på gymet gör det!! :smash:

Fartman
2004-05-17, 19:56
Originally posted by HenrY


Är väl inge fel på att köra med handskar?? Nästan alla skulle nog tycka det var skönare att köra med handskar, men många vågar ju inte gör att vissa hävdar "Det är bara kärringar som kör med handskar"....
Rent skitsnack! Jag säger,- Kör med handskar om Du tycker det är skönare och vill slippa förhårdningar. Valet är Ditt!

Mvh. HenrY

PS: Vet inte riktigt om du sa det med ironi eller inte, men ville bara säga det iaf :)

handskar suger skit, sämre grepp får man leta efter.. ge händerna lite liiite tid så blir dom nog härdade, för bättre grepp gäller magnesium eller dragremmar :thumbup:

och vad är det för fel på förhårdningar nu då? det är inte precis så att man får likadan hud som man har under fötterna av att styrketräna utan fjollvantar

HenrY
2004-05-17, 20:22
Okej Okej...Allt jag sa var att jag iaf gillar att anväda handskar, och att säkert många fler skulle gilla det om dom skulle våga testa.
Men gillar inte ni det?? Så är det eran åsikt självklart.
Skit i denna handsk diskussion nu :)

Mvh. HenrY

Fartman
2004-05-17, 20:24
Originally posted by HenrY
Okej Okej...Allt jag sa var att jag iaf gillar att anväda handskar, och att säkert många fler skulle gilla det om dom skulle våga testa.
Men gillar inte ni det?? Så är det eran åsikt självklart.
Skit i denna handsk diskussion nu :)

Mvh. HenrY

jag tror ärligt talat att det är väldigt få som inte vågar testa handskar, dom flesta har nog aldrig sett något behov helt enkelt

nisnom
2004-05-17, 20:37
en enligt mig jäkla bra anledning att inte använda handskar är att man riskerar att tas för medlemskap i de 70 kilos tuffinggäng som iskrudade better bodies från topp till tå stryker omkring runt chestpress-maskinen

Fatalist
2004-05-17, 20:47
Handskar behövs inte.. 2 månaders träning sen har du fin o tjock hud som tål det mesta.

Säg mig, har ni även knä & armbågsskydd när ni är ute och cyklar?

Calleman
2004-05-17, 20:48
Där har man varit medlem ;)

Okej...70 kg var väl i minsta laget....

Calleman
2004-05-17, 20:49
Jag kör absolut med handskar...160 kgs marklyft utan handskar innebär nästan blödande händer...

Handskar :hbang:

Grahn
2004-05-17, 20:51
vadderade handskar i marklyft så att man får lite sämre grepp är ju en höjdare...borde väll alla använda. ;)

Arne Persson
2004-05-17, 20:51
Originally posted by Calleman
Jag kör absolut med handskar...160 kgs marklyft utan handskar innebär nästan blödande händer...

Handskar :hbang:

Mina händer brukar blöda 2-3 ggr i veckan, dvs nästan efter varje greppass. Handskar:booty:

Arne Persson
2004-05-17, 20:56
Snart förespråkas det väl penisfodral så att fjollorna inte riskerar skavsår på pitten av jeansen.

nordland
2004-05-17, 20:56
en sprojtans ny Eleiko SL stång med 200kg, och lite magnesium.... Det river så skönt att man nästan får st...

lauria
2004-05-17, 20:58
Originally posted by Arne Persson


Mina händer brukar blöda 2-3 ggr i veckan, dvs nästan efter varje greppass. Handskar:booty:


Ja!! då är väl det en anledning att ha handskar..Det är väl int nödvändigt att blöda i händerna bara för att man kör greppet??



////Tobbe

Arne Persson
2004-05-17, 21:00
Originally posted by nordland
en sprojtans ny Eleiko SL stång med 200kg, och lite magnesium.... Det river så skönt att man nästan får st...

Vi hade en gång i tiden en Eleiko SLstång på gymmet som var så kraftigt lättrad att blodvite uppstod vid tunga böjar. Tyvärr så fick vi göra oss av med den eftersom det fanns en potentielt farligt smittorisk med den. Men man visste att man levde efter ett pass med den, tro mig!

Pressarn
2004-05-17, 21:15
Wow vad "hardcore" alla är! Jag vill också :cryout:

Eh.. Jag fick härdade händer efter ett tag och kände inget i händerna efter ett ryggpass men jag gillade inte valkarna. Handskarna löste det problemet. Det är en smaksak om man gillar valkar eller inte, varför inte bara acceptera det?

RobbeliRobban
2004-05-17, 21:39
För att svara på originalfrågan: Så svarar jag Glenn Ross han har varit byggare, och gentemot den gubben ligger nog både Coleman; columbo och JonPall Sigmarsson redigt i lä.

HenrY
2004-05-17, 21:45
Men herrejävlar...
Det är väl fan en smaksak om man vill använda handskar eller inte??
Med all respekt för dej Arne, om du kör så du får blodiga händer kanske du rent ut sagt Ska använda handskar??
Fan köra så man får blodiga händer, wow, skit tufft....Inte?

Alla som vill köra med handskar (inklusive jag själv) ska väl fan få göra det utan att bli kallad kärring och dylikt?

skaparn
2004-05-17, 21:45
Såg just en film med en man vid namn Marjus Ruhl, han var rätt krallig. Nog tyckte jag han såg ut att vara i världsklass i den filmen iallafall. Som dessutom var på tyska, så jag missade nog några långa passager i berätelsen. Men jag gissar att det bara var skitsnack, byggarfilmer brukar ha tonvikten på det visulle, typ oljiga biccar och svullande ryggar.

Ser jag fel eller är M. Ruhl nästa "stora"?

skaparn
2004-05-17, 21:48
Originally posted by HenrY
Men herrejävlar...
Det är väl fan en smaksak om man vill använda handskar eller inte??
Med all respekt för dej Arne, om du kör så du får blodiga händer kanske du rent ut sagt Ska använda handskar??
Fan köra så man får blodiga händer, wow, skit tufft....Inte?

Alla som vill köra med handskar (inklusive jag själv) ska väl fan få göra det utan att bli kallad kärring och dylikt?

Nej.
Det som gör tuffa tuffa är inte det att de är tuffa. Det är det att de är tuffare än andra, och vilket bättre sätt att manifestera detta kan finnas än att kalla varandra namn? Det är dessutom kul.

Förövrigt är handskar skit, provade en gång men lyckades få lika mycket valkar ändå. Då är det bättre att få valkar utan att se ut som en turkosgrön relik från yuppie-eran.

Arne Persson
2004-05-17, 21:55
Originally posted by HenrY
Men herrejävlar...
Det är väl fan en smaksak om man vill använda handskar eller inte??
Med all respekt för dej Arne, om du kör så du får blodiga händer kanske du rent ut sagt Ska använda handskar??
Fan köra så man får blodiga händer, wow, skit tufft....Inte?

Alla som vill köra med handskar (inklusive jag själv) ska väl fan få göra det utan att bli kallad kärring och dylikt?

För det första så går det inte att köra greppet seriöst med några handskar! Det är speciellt i pinchen som det brukar spricka upp. I bland kan det ryka ett par valkar i tunga enhandslyft. Har klarat mig utan handskar hittills och kommer definitivt inte att börja med det. Jag anser även att det är viktigt att känna järnet när man tränar. Det enda som skulle få mig att använda handskar vid styrketräning är om det hade skett under vintertid utan värme.

Grahn
2004-05-17, 21:56
Kan ni köra tyngre med handskar än utan så gör för all del det, int bryr jag mig int ;)

Men i dragövningar tycker iaf jag själv att det mest gör det svårare att hålla greppet.

randig
2004-05-17, 22:00
jag körde me handskar när ja var ny o fjolig o minna benpass besdod avv benspark

o det ska ju för fan blöda:hbang:

z_bumbi
2004-05-17, 22:00
Originally posted by RobbeliRobban
För att svara på originalfrågan: Så svarar jag Glenn Ross han har varit byggare, och gentemot den gubben ligger nog både Coleman; columbo och JonPall Sigmarsson redigt i lä.

Sigmarsson mot Ross.
Det hade varit en kul match men i strongman hade Sigmarsson nog vunnit, förövrigt tycker jag man ska införa lite mindre konditions inom strongman så att Ross har en chans. Han är nog min personliga favorit. :D

Ska man räkna in allt folk som varit byggare så ligger väl Finnpower rejält bra till?
Svårt att säga något om ett världsrekord inom IPF.

HenrY
2004-05-17, 22:01
Originally posted by Arne Persson


För det första så går det inte att köra greppet seriöst med några handskar! Det är speciellt i pinchen som det brukar spricka upp. I bland kan det ryka ett par valkar i tunga enhandslyft. Har klarat mig utan handskar hittills och kommer definitivt inte att börja med det. Jag anser även att det är viktigt att känna järnet när man tränar. Det enda som skulle få mig att använda handskar vid styrketräning är om det hade skett under vintertid utan värme.

Okej då vet vi...
Men att kalla dom som använder handskar för fjollor...tycker inte jag är bra stil!
Är väl endå upp till dom??

Det är ju upp till alla om man vill använda handskar eller inte.
Man ska heller inte få skit för det!!

Pressarn
2004-05-17, 22:02
Originally posted by randig
jag körde me handskar när ja var ny o fjolig o minna benpass besdod avv benspark

o det ska ju för fan blöda:hbang:
:laugh: :laugh: :laugh:

Arne Persson
2004-05-17, 22:03
Originally posted by HenrY


Okej då vet vi...
Men att kalla dom som använder handskar för fjollor...=/
Är väl endå upp till dom??

Det är ju upp till alla om man vill använda handskar eller inte.
Man ska heller inte få skit för det!!

Börja du också med lite seriös greppträning så ligger nog dina handskar snart i soptunnan.;)

Tricklev
2004-05-17, 22:03
Originally posted by z_bumbi
Ska man räkna in allt folk som varit byggare så ligger väl Finnpower rejält bra till?
Svårt att säga något om ett världsrekord inom IPF.


microsoftWORD(gammal i know) inte bänkar coleman 217.5 inte?:confused: eller knäböjjer 400?


Imo så borde bara byggare räknas och inte folk som har vart osv.

HenrY
2004-05-17, 22:07
Originally posted by Arne Persson


Börja du också med lite seriös greppträning så ligger nog dina handskar snart i soptunnan.;)

OK
Nog med allt skitsnack nu.
Står iaf fast vid min åsikt, och jag antar att du står fast vid din?
Kör du på med din blodiga hardcore träning;)
Jag ska köra på med min Fjoll Träning då:)

Arne Persson
2004-05-17, 22:12
Originally posted by HenrY


OK
Nog med allt skitsnack nu.
Står iaf fast vid min åsikt, och jag antar att du står fast vid din?
Kör du på med din blodiga hardcore träning;)
Jag ska köra på med min Fjoll Träning då:)

Jag antar att du inte vill köpa några RB grippers av mig?:D

z_bumbi
2004-05-17, 22:22
Originally posted by Tricklev



microsoftWORD(gammal i know) inte bänkar coleman 217.5 inte?:confused: eller knäböjjer 400?


Imo så borde bara byggare räknas och inte folk som har vart osv.

Coleman bör bänka 217,5, annars har han tappat rejält. (Rekordet är väl på 317,5, ynka 100 kg som skiljer. :D)

Om han böjer 400 vet jag inte däremot, det är mycket vikt men han väger också rejält mycket själv och är stark men 400 kg låter i alla fall mycket.
Man får ju även räkna med att kroppsvikten i den här övningen inte alltid är en fördel.

Att Coleman markar runt 350 kg ser jag dock inte som något så extremt otroligt och det är det nog inte många andra nuvarande byggare som gör. Det är mycket vikt även för tävlande lyftare oavsett i vilken viktklass de ligger och utan utrustning är det inte så många som sätter det.

Alexiev
2004-05-17, 22:52
Inga märkvärdiga vikter dem är på faktist.

För närvarande känner jag till en svensk amatörbyggare som har bänkat 250kg med stopp, chans på 270kg enligt han själv. Men han har inte haft tillfälle att gå på dem vikterna så det går ej att säga.

F.ö. så kommer han med största sannolikhet göra debut på scen detta år någon gång så vi får la se.

M v h // A

RobbeliRobban
2004-05-17, 23:00
Originally posted by z_bumbi


Sigmarsson mot Ross.
Det hade varit en kul match men i strongman hade Sigmarsson nog vunnit, förövrigt tycker jag man ska införa lite mindre konditions inom strongman så att Ross har en chans. Han är nog min personliga favorit. :D

Ska man räkna in allt folk som varit byggare så ligger väl Finnpower rejält bra till?
Svårt att säga något om ett världsrekord inom IPF.

Håller med, jag såg en gång Glenn Ross träningsprogram och träningsvikter (har tyvärr tappat bort det) det var nog det brutalaste jag hört talas om (sen vet jag inte om det var sant). Näst efter svenskarna på WSM sitter jag alltid och håller på Ross, och skriker av jubel när han presterar bra i grenar, så han är nog min favorit med. Helt underbar teknik i stenar, sjukaste bredden på benen när han böjer.

Finnpower är väl han med bänken? Helt ofattbar vikt, själv ligger jag och pressar som en blådåre för att försöka komma upp i hälften av hans resultat, och jag anser mig vara stark. Är han är lika bra i mark och böj?

Bolio
2004-05-18, 00:15
Originally posted by HenrY


OK
Nog med allt skitsnack nu.
Står iaf fast vid min åsikt, och jag antar att du står fast vid din?
Kör du på med din blodiga hardcore träning;)
Jag ska köra på med min Fjoll Träning då:)

Om du nu är så rädd för smärta, varför började du träna? Samma sak sker i styrketräning som när du lyfter utan handskarna. Vävnad bryts ner till fördel för starkare vävnad. Det ska faktiskt göra lite ont att träna, det är bara nyttigt och skönt.

Att folk är fjollor för att dom inte vill använda handskar är också löjligt, men fortfarande: varför tränar man om man är så rädd för lite smärta?

Allan
2004-05-18, 03:52
Riktiga karlar låter andra köra med handskar om de vill. Och det är bara onödigt att blöda i händerna; gör ont och är i vägen. Smörj in händerna, fila ner valkar och rular.
Själv håller jag en slant på Vic Richards - det är en stark rackare.

allan

Nils
2004-05-18, 06:23
Originally posted by Arne Persson


Mina händer brukar blöda 2-3 ggr i veckan, dvs nästan efter varje greppass. Handskar:booty:
Det låter inte bra. Tar du hand om huden på något sätt för att få den bättre? Målet måste ju vara läderhud, inte någon spröd skithud som går sönder i varje pass?

lauria
2004-05-18, 06:53
Originally posted by Tricklev



microsoftWORD(gammal i know) inte bänkar coleman 217.5 inte?:confused: eller knäböjjer 400?


Imo så borde bara byggare räknas och inte folk som har vart osv.


Han borde bänka minst 217,5kg, han tränar ju ca 8reps på 112kg hantlar eller vad dem vägde..:cool:



///Tobbe

AcidSleeper
2004-05-18, 07:45
Använder handskar då man tränar för att inte få valkar, så jävla obehagligt.... helst om man ska kela med tjejen... :D

Har både användt handskar och kört utan ett bra tag vardera men tycker att när man kör riktigt tungt i mark så känns det som om huden ska följa med när man är på väg att tappa stången...

Men jag kör alltid utan handskar i greppträning, dock har jag aldrig börjat blöda då... Kör med RB130, får nog köpa RB160 snart.... :hbang:

z_bumbi
2004-05-18, 08:20
Originally posted by RobbeliRobban
Finnpower är väl han med bänken? Helt ofattbar vikt, själv ligger jag och pressar som en blådåre för att försöka komma upp i hälften av hans resultat, och jag anser mig vara stark. Är han är lika bra i mark och böj?

Em 2003
360 - 292 - 305
Lite discovarning men böjer man 360 så är det väl inte disco. :)

Fultjack
2004-05-18, 08:56
kevin levrone har då bänkat 6-7-8 reps på 220 i nån film, tror iofs coleman är starkare än han

nordland
2004-05-18, 09:40
Originally posted by lauria



Han borde bänka minst 217,5kg, han tränar ju ca 8reps på 112kg hantlar eller vad dem vägde..:cool:



///Tobbe

Fullt så mycket var det inte.... Det var "bara" 90 kilos hantlar...

Arne Persson
2004-05-18, 09:49
Originally posted by Nils

Det låter inte bra. Tar du hand om huden på något sätt för att få den bättre? Målet måste ju vara läderhud, inte någon spröd skithud som går sönder i varje pass?

Den nya pinchutrustningen från England är lite uppenbarligen lite skarp i kanterna. Den nöter alltid hål på skinnet mellan tummen och pekfingret dvs det kvittar om man har elefanthud där. Med vår gamla pinchutrustning (2 st gamla 15 kgs Eleikoskivor) var det aldrig dom problemen.

Nils
2004-05-18, 10:18
Originally posted by Arne Persson


Den nya pinchutrustningen från England är lite uppenbarligen lite skarp i kanterna. Den nöter alltid hål på skinnet mellan tummen och pekfingret dvs det kvittar om man har elefanthud där. Med vår gamla pinchutrustning (2 st gamla 15 kgs Eleikoskivor) var det aldrig dom problemen.
Aha, då är det ju lätt, fila till kanten! jag tyckte det var konstigt att pinchen var en sådan blodskapare! V-bar, enhandslyft och nötning av gripper har varit värre för mig. Hmm, nu när du säger det så nötte faktiskt mitt tjocka trä pinch handtag hål första gången men jag slipade av kanterna efter första passet.

Tricklev
2004-05-18, 11:02
Originally posted by z_bumbi


Coleman bör bänka 217,5, annars har han tappat rejält. (Rekordet är väl på 317,5, ynka 100 kg som skiljer. :D)



Oj lol:D menade självklart 317.5kg =D

Arne Persson
2004-05-18, 11:06
Originally posted by Nils

Aha, då är det ju lätt, fila till kanten! jag tyckte det var konstigt att pinchen var en sådan blodskapare! V-bar, enhandslyft och nötning av gripper har varit värre för mig. Hmm, nu när du säger det så nötte faktiskt mitt tjocka trä pinch handtag hål första gången men jag slipade av kanterna efter första passet.

Jag kan inte fila någonting på kanterna eftersom jag då ändrar på referensutrustningen. Denna utrustning används numera som standard på mästerskap.

Mindek
2004-05-18, 11:16
Du kan väl sätta dit en tejpbit eller nåt när du tränar med den ;)

Arne Persson
2004-05-18, 11:34
Originally posted by Mindek
Du kan väl sätta dit en tejpbit eller nåt när du tränar med den ;)

Tyvärr så påverkar allt sådant prestationen.

wilton
2004-05-18, 11:48
Greg Kovacs är starkast genom tiderna ingen snack om saken och det vet ni, men kan man kalla honom för nån bodybuilder eller??:whipped:

HenrY
2004-05-18, 14:24
Originally posted by bolio


Om du nu är så rädd för smärta, varför började du träna? Samma sak sker i styrketräning som när du lyfter utan handskarna. Vävnad bryts ner till fördel för starkare vävnad. Det ska faktiskt göra lite ont att träna, det är bara nyttigt och skönt.

Att folk är fjollor för att dom inte vill använda handskar är också löjligt, men fortfarande: varför tränar man om man är så rädd för lite smärta?

Eh, har jag sagt att jag var rädd för smärta??
Jag tycker det är skönt när det gör ont....i MUSKELN man tränar, men tycker inte det känns nödvändigt att man ska börja blöda i händerna direkt.
Det kanske du tycker??

TCOG
2004-05-18, 14:31
Arne Efter Ett Grepp pass

Metal_boy_
2004-05-18, 15:07
Originally posted by Arne Persson


Vi hade en gång i tiden en Eleiko SLstång på gymmet som var så kraftigt lättrad att blodvite uppstod vid tunga böjar. Tyvärr så fick vi göra oss av med den eftersom det fanns en potentielt farligt smittorisk med den. Men man visste att man levde efter ett pass med den, tro mig!

smittorisk för vad? knappast HIV iaf om ingen med lika blodiga och såriga händer me HIV kör i mellan

Metal_boy_
2004-05-18, 15:10
Originally posted by Arne Persson


Vad fan är det för kärringfasoner att köra med handskar? Nu blir man riktigt besviken!

färgen i hans handflator har ju nött bort..därav hans investering i handskar:D

Arne Persson
2004-05-18, 15:21
Originally posted by Metal_boy_


smittorisk för vad? knappast HIV iaf om ingen med lika blodiga och såriga händer me HIV kör i mellan

Det finns mer än HIV här i världen! Hepatit tex mm.

Metal_boy_
2004-05-18, 15:22
Originally posted by Arne Persson


Det finns mer än HIV här i världen! Hepatit tex mm.

ok så jag antar att det va det du syftade på? :)

dude
2004-05-18, 17:01
Originally posted by nordland


Fullt så mycket var det inte.... Det var "bara" 90 kilos hantlar...

han körde 12reps på 90kgs hantlarna, tror han kör bänk i den nya videon.

Fatalist
2004-05-18, 18:45
Originally posted by HenrY


Eh, har jag sagt att jag var rädd för smärta??
Jag tycker det är skönt när det gör ont....i MUSKELN man tränar, men tycker inte det känns nödvändigt att man ska börja blöda i händerna direkt.
Det kanske du tycker??

Eller så ger du det några veckor så kommer du aldrig mer i hela ditt liv blöda av att hålla i räfflade stänger? Jag har aldrig haft problem med det förutom i början, men sedan dess har jag bara haft lite små "uppskrap" precis under fingrarna (där huden nu är j-vligt tjock) och det är absolut inget som stör min träning eller välmående!

HenrY
2004-05-18, 20:22
Originally posted by Fatalist


Eller så ger du det några veckor så kommer du aldrig mer i hela ditt liv blöda av att hålla i räfflade stänger? Jag har aldrig haft problem med det förutom i början, men sedan dess har jag bara haft lite små "uppskrap" precis under fingrarna (där huden nu är j-vligt tjock) och det är absolut inget som stör min träning eller välmående!

Förklara då varför Arne blöder??
Tror han tränat lite längre än några veckor...

Arne Persson
2004-05-18, 20:29
Originally posted by HenrY


Förklara då varför Arne blöder??
Tror han tränat lite längre än några veckor...

Jag har väl förklarat att det beror på den skarpa kanten på de yttre järnskivorna. Där hjälper som sagt ingen Pelefanthud.

z_bumbi
2004-05-18, 20:36
Originally posted by HenrY


Förklara då varför Arne blöder??
Tror han tränat lite längre än några veckor...

Det Arne sysslar med är inte normalt när det gäller styrketräning. :D

Vid vanlig styrketräning med stång så händer det väldigt sällan att det går hål på någon hand.

Vid ett maxlyft i t ex mark inom styrkelyft eller när någon tyngdlyftarna har sönder någon valk så kan det hända, bara att göra rent ordentligt efter sig så är det inte så mycket att bråka om.

Jag håller hellre i en stång med ordentligt djup i mönstret så att jag orkar hålla den än en stång som har dåligt grepp där jag riskerar att glida, risken för att jag ska slita upp huden är större i det senare fallet.
Skaderisken ökar ju på annat sätt också när man har en stång med dåligt grepp.

Arne Persson
2004-05-18, 20:43
Originally posted by z_bumbi


Det Arne sysslar med är inte normalt när det gäller styrketräning. :D

Vid vanlig styrketräning med stång så händer det väldigt sällan att det går hål på någon hand.

Vid ett maxlyft i t ex mark inom styrkelyft eller när någon tyngdlyftarna har sönder någon valk så kan det hända, bara att göra rent ordentligt efter sig så är det inte så mycket att bråka om.

Jag håller hellre i en stång med ordentligt djup i mönstret så att jag orkar hålla den än en stång som har dåligt grepp där jag riskerar att glida, risken för att jag ska slita upp huden är större i det senare fallet.
Skaderisken ökar ju på annat sätt också när man har en stång med dåligt grepp.

Kan bara nämna att när S. Ljungberg skulle dra tungt (>200 kg )i enarmsmarklyftet, i vår senaste grepptävling, så släppte såväl greppet och en valk som for i väg in en mycket snygg båge genom luften och landade mjukt c:a 1,5 meter längre bort. Spas stackars halvt skinnflådda händer såg inte heller särskilt frächa ut efter hans tävlingdebut.

Fatalist
2004-05-19, 13:19
Originally posted by HenrY


Förklara då varför Arne blöder??
Tror han tränat lite längre än några veckor...

Tror int ehan blöder av varken skivstången eller chins-räcket, vilket jag förmodar att ni handsk-"män" är rädda för att göra?

Bwahaha...

Herkulez
2004-05-19, 13:21
tillbaka till ämnet: en annat IFBB proffs som var ohyggligt stark var Marko Savolainen, reppade ganska enkelt med 60kilos hantlar i Bicepscurl

Arne Persson
2004-05-19, 17:03
Originally posted by HenrY


Förklara då varför Arne blöder??
Tror han tränat lite längre än några veckor...

Du får hemskt gärna komma ner till gymet och testa lite pinchlyftning så lär nog din förståelse öka till att varför blodvite kan uppstå av den typen av lyft.

Teval
2004-05-19, 17:20
Originally posted by Megatuttarna


Är ju bara skit som han använder eftersom han mest troligen blivit sponsrad av företaget.

Han använder väl handskar i sin video när han markar?

Teval
2004-05-19, 17:24
Personligen tror jag det är svårt för andra bbs att matcha colemans overallstyrka. Han kör högreps i pressar får man tänka på. 2a på 365 i mark några veckor innan olympia, ska göra 2a på 365 i benböj i senaste videon, 12a på 90kg hantlar i hantelpress, och reppa med över 70kg i hantelpress för axlar. Finns väl byggare som slår enskilda moment, men tror ingen slår honom overall.

Nils
2004-05-19, 17:46
Originally posted by Arne Persson


Jag kan inte fila någonting på kanterna eftersom jag då ändrar på referensutrustningen. Denna utrustning används numera som standard på mästerskap.
Du har väl läst på annat håll om vad jag tycker om grepptävlingar i dagsläget. Jag anser det helt givet att det måste ändras där det inte fungerar bra i början med utrustning och regler. Att behålla uppenbara fel tex i standardutrustning som är helt nyframtagen och inte på allvar testad innan den blev "standard" tycker jag är smått komiskt i sin strikhet, även om strikthet i sig är mycket bra. Men det är självklart att ändringar behöver göras i samråd med den andra involverade som har utrustningen.

Säger de nej så funkar det ju inte om det är den som det skall tävlas med.

Jag förväntar ju mig att det blivit bra och problem har rättats till om några år när jag börjar tävla :D

Sen med blodvite i enhandslyft. Tja, det blir inte lätt att göra något åt. Det är helt enkelt en massa vikt som man har i handen! Skulle vara intressant att se Hornes hud som tål 300 kilo!

Jorgen
2004-05-19, 22:51
Originally posted by Herkulez
tillbaka till ämnet: en annat IFBB proffs som var ohyggligt stark var Marko Savolainen, reppade ganska enkelt med 60kilos hantlar i Bicepscurl
OT: Någon som vet hur Savolainen ser ut idag? Kommer ihåg hans gästposering på SM -97. Minst sagt en grov kille.

//Jörgen

Herkulez
2004-05-19, 23:05
Originally posted by Jorgen

OT: Någon som vet hur Savolainen ser ut idag? Kommer ihåg hans gästposering på SM -97. Minst sagt en grov kille.

//Jörgen såg en bild på han fär ett år sen, såg inte alls stor ut men då hade han inte tränat, han hade tänkt göra en comeback nyligen men det vart det tydligen inget av, han bor ju inte sååå långt från mig så man hör lite här å där...hur han ser ut idag vettefan