handdator

Visa fullständig version : Fairings Complete Protein


Muskelsmurfen
2002-04-17, 13:06
Hejsan.
Tänkte passa på att fråga hur detta protein fungerar? WPI är ju snabbt, kasein långsamt och soja... well det är ju soja. Men hur fungerar kombinationen av dessa? Vassle tas ju traditionellt tidigt på morgonen och efter träningen medans kasein tas som mellanmål och vid läggdags.
Ungefär hur stor del av proteinet utgör de olika typerna?
När skall detta protein användas?

Muskelsmurfen
2002-04-18, 12:05
Är det ingen som vet någonting om denna lovande produkt? :confused:

Joachim B
2002-04-18, 12:16
Jodå - allt. Men jag är väl inte helt opartisk då jag var med och utvecklade den.

Enligt mig passar detta protein när som helst under dagen. Det är perfekt som mellanmål, framförallt under diet. Känner många duktiga tävlingsbyggare som uteslutande kör på Complete. En ganska grov kille köper en säck på 20 kg åt gången, vilket räcker ungefär en och en halv månad för honom... :eek:

[ 18 April 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]

Bamse
2002-04-18, 20:09
20 kg? :eek:

Vad kostar en sån säck då? 4000 spänn?

ToXY
2002-04-18, 20:50
BAAMSEEE vart har ud tagit vägen?!?!!!? :D

Joachim B
2002-04-18, 20:59
Ursprungligen skickat av Bamse:
<STRONG>20 kg? :eek:

Vad kostar en sån säck då? 4000 spänn?</STRONG>

Ingen aning. Jag brukar ta någon 7 kg hink i bland... Hör med Lasse.

Hmm, Roger Skoglund ringde precis. Han och Ine ska ut och hälsa på mig nu mitt i natten. Så är det när man har många järn i elden. Själv jobbar jag just nu mellan 09:00 och 03:00... Men, eh, just det - jag är ju sjukskriven... Hmmm... :rolleyes:

Fairing
2002-04-22, 06:51
Case, här kommer lite snabb info!

Tanken vi hade med Complete var att ta fram ett protein med mycket hög proteinhalt samt lägsta möjliga fett & Laktoshalt.Vi ville ha dom allra renaste råvarorna (Isolat) och Sojan är ej genmanipulerad.

Vissa delar av Complete tas upp snabbt (vassle) och vissa långsamt (kasein).man kan säga att Complete är ett "time release " protein. Complete innehåller 85 % vassle & kasein resten är Soja och smakämnen osv.

Som Bartoll sa så är det många tävlingsbyggare som förlitar sig helt på Complete (även sponsrade av andra företag)
Complete är mycket "snällt" mot magen och det finns en del som äter 200g/dag under diet.Complete är MYCKET lättlösligt.

Äter du dåligt med fibrer så kan det vara tryggt att veta att complete är fiberrikt tack vare sojan. :)

Säckar & 7 kg hinkar sänder vi ej på postorder.

maila gärna direkt till info@fairing.se om du vill ha mer ingående information.

/Lasse

Danne
2002-04-22, 07:37
kan du förklara varför ni inte säljer dom på postorder ???? tror du skrev tidigare att det hade med frakten att göra men vad är skillnaden om du tar en säck a 20kg eller 10 2 kilosburkar :p :cool:

Fairing
2002-04-22, 08:34
större vinsmarginal på 2kg burkarna som betalar frakten :D