handdator

Visa fullständig version : Zlatan-statyn


Skrollovicz
2020-05-20, 11:10
Zlatans staty ska alltså stanna i Malmö. Den ska sättas upp på en annan plats, ännu okänd för allmänheten, men att den blir kvar i Malmö verkar vara helt spikat.

Hur tänker dem? Var borde den stå?

Själv kan jag inte fatta att politikerna inte förstår att den kommer bli vandaliserad igen... Jag säger inte att han inte förtjänar en staty men den borde stå på någon helt annan plats än i Malmö. :d

CalleP
2020-05-20, 11:24
Borde ju rimltigvis stå kvar ifall den står I Rosengård.

Snobbe
2020-05-20, 11:40
Om han faktiskt börjar spela för Hammarby i framtiden och den står någonstans i malmö (även rosengård) så kommer den ju sprängas i bitar.

svenbanan
2020-05-20, 12:54
Vem fan bryr sig egentligen? Låt dem göra vad de vill med statyn.

Jag är inte Malmö fan och har inga issues med att Zlatan spelar i Hammarby, men det är ju bara totalt efterblivet att smälla upp en staty av en aktiv idrottsman. En sådan staty kan man göra när idrottaren är 60 bast, eller i alla fall avslutat karriären.

Diomedea exulans
2020-05-20, 13:18
Vem fan bryr sig egentligen?

Folk som sympatiserar med konstnären.

Hoppas de sätter upp statyjäveln i en bur av okrossbart glas, eller något.

svenbanan
2020-05-20, 13:29
Folk som sympatiserar med konstnären.

Hoppas de sätter upp statyjäveln i en bur av okrossbart glas, eller något.

Hoppas de sätter den i ett förråd i 20 år. Sedan kan de smälla upp den utan att folk går bananas.

Ett Orm
2020-05-20, 14:05
Havets botten kanske vore nått?

PureWhey
2020-05-20, 14:41
Havets botten kanske vore nått?

https://media.giphy.com/media/eHXvvuf0k3I3GWkPll/giphy.gif

G.W
2020-05-20, 15:07
Havets botten kanske vore nått?

https://media.giphy.com/media/YJdchSmx87Jf2/giphy.gif

hahavaffan
2020-05-20, 17:22
Havets botten var skoj, speciellt i kombo med era Jiffs.

Håller med alla som totalt skiter i allt kring detta.

tumme
2020-05-20, 18:14
Ännu ett bra sätt för malmö kommun att slösa andras pengar. Flytta runt en oviktig staty som uppenbarligen kommer tas sönder.

MasterChief
2020-05-20, 20:17
Zlatans yrke är att leka med bollar. Jag tycker inte det är värt en staty.

svenbanan
2020-05-20, 20:30
Zlatans yrke är att leka med bollar. Jag tycker inte det är värt en staty.

Helt klart att det är värt en staty. Men som sagt inte förrän han pensionerat sig.

Han är trots allt den bäste vi någonsin haft på fotboll i sverige. Och han har varit bland de allra bästa i världen under en väldigt lång tid (vilket nästan är det mest imponerande) ,och det är väldigt många miljoner som lagt ner kropp och själ på att försöka bli så bra som möjligt under alla dessa år och som han varit hästlängder bättre än.

r1kkie
2020-05-20, 20:58
Omloppsbana runt jorden så alla kan beskåda den när den passerar. :Virro

Fredszky
2020-05-20, 21:27
Zlatans yrke är att leka med bollar. Jag tycker inte det är värt en staty.

Du har väl som hobby att titta på bollar genom en tub?
Ni är inte så olika egentligen :D

chidde
2020-05-22, 18:51
Zlatans yrke är att leka med bollar. Jag tycker inte det är värt en staty.

Beror pa hur man ser pa det

Zlatan som varumarke och hans yrke har direkt och indirekt tillfort Malmo stad tillrackligt mycket for att bygga en staty och reparera den tillrackligt manga ganger som det kravs

- Har han inte en liten fotboll court i Rosengard som unga kan lira boll? Bara att ha ett stalla att sysselsatta ungarna gor att de inte behover hanga utanfor kioskar, trakassera de aldre och allmant skapa kaos okar chanserna att de lyckas battre i livet

- Han har representerat Malmo FF, aven om han inte spelar dar langre har de fatt betalt for alla klubbyten han har gjort hittills och pa sin tur har Malmo FF kunnat halla ihop sin ekonomi och attraherat nya talanger som i sin tur har lett till att de har vunnit Allsvenskan och aven fatt spela i Champions League, eller var det UEFA Cup?

- Det sportsliga ovan har saklart haft en positiv paverkan pa naringslivet i Malmo ocksa. Fler fotbollsmatcher innebar mer rorelse i stan och genererat fler hotellrum och restaurangbord uppbokade, mer shopping i stan etc

- Utover det har Zlatan aven varit ambassador i olika evenemang, besokt sjukhus och varit delaktig i diverse valgorenheter

- Tillsammans med IKEA har Zlatan satt Sverige pa kartan. Han har namnt det litegrann i intervjuer med glimten i ogat men det ligger lite sanning i det ocksa
Sverige ar ett litet land och det forsvinner latt forutom nar Trump namner oss ibland. Har i UK nar Sverige kommer pa tal blir reaktionen oftast: "Oh, you are Swedish! Were about in Switzerland are you from? :smash:

Saab och Volvo har helt tappat sin identitet, H&M bryr sig ingen om
Henrik Larsson funkade ett tag ocksa, men aven det varumarket haller pa att blekna. Poletten trillar oftast inte ner forran man namner IKEA och Zlatan