handdator

Visa fullständig version : En ny dejtingtråd, och Mental är bäst


Sidor : [1] 2 3 4 5

Diomedea exulans
2020-05-18, 09:06
Till att börja med vill jag säga att Mental alltid har varit min favoritmoderator. Uppenbarligen en mycket intelligent person med hjärtat på rätta stället. En välbalanserad individ, som å ena sidan jobbar hårt och tränar flitigt, men å andra sidan har vett att unna sig livets goda, såsom öl i alla dess former. Om ni frågar mig tycker jag dessutom att han är en otroligt stilig karl. Jag har pratat med många andra personer på det här forumet, och jag tror inte det har funnits en enda som inte har hållit med mig.

Det här är en ny dejtingtråd. Men iallafall, tillbaka till Mental. En vän till mig sa en gång ”man vet inte om att man är en fantastisk person om ingen berättar det för en”, och jag tycker det är hög tid att vi berättar för Mental att han är i högsta grad fantastisk. Jag har loggat in på forumet många gånger om dagen under flera år, och jag tror inte att jag sett Mental skriva ett enda inlägg som varit plumpt, ointelligent, irrelevant, tråkigt eller felstavat. När man ser att vissa medlemmar skrivit i en tråd tänker man ”åh, jag måste gå in och se vad hen har skrivit nu”. Och Mental är en av dem.

I den här tråden avhandlar vi allt som handlar om dejting, sex, kärlek, vänskap och släktrelationer. Jag vill förresten tillägga att Mental varit en inspirationskälla för mig många gånger, även om jag tror att jag aldrig sagt det till honom. Ta en sådan banal sak som att odla skägg, t ex. Flera av er vet säkert att jag har ägnat mig åt det i omgångar. Under dessa odlingstillfällen har jag många gånger drabbats av tvivel över huruvida jag ska låta skägget vara kvar eller ej. Att då logga in på Kolo och se Mentals episka nuna med ansiktsbehåring värd att skriva sagor om har förnyat mitt förtroende att skäggodling är det jag vill ägna mig åt.

I tråden håller vi oss undan nazism och anklagelser om skryt, två saker som fått tidigare trådar låsta. Och här vill jag passa på att säga att av alla de personer på forumet som jag gärna skulle vilja bli IRL-vän med, är Mental högst på listan. Jag dricker aldrig öl, men det händer emellanåt att jag blir sugen på att börja; aldrig har lusten varit större än när jag sett ölkonnäsören Mental avhandla sina lager, Ipa och allt vad det heter; när ett sant geni delger sina tankar om ett av sina intressen, då stannar världen upp för att lyssna.

Om jag måste leta upp något vagt negativt med Mental så skulle det vara att jag finner hans användarnamn missvisande. Mental betyder tokig, men personen Mental är en av de mest mentalt friska som vandrar på denna jord.

Akerhage
2020-05-18, 09:20
:laugh:

Önskar dig all lycka och en tråd som får leva länge! (Förhoppningen är dock inte stor)

StarkaUlf
2020-05-18, 09:34
Jag gillar Mental för han Babblar ibland :)

Hoppas tråden får leva länge.

delta_mats
2020-05-18, 10:37
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.

Diomedea exulans
2020-05-18, 10:39
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.

Det slog mig först nu att man kan uttala det på ett annat sätt. Men-taaal. Nä, det låter ju helt mental.

Akerhage
2020-05-18, 11:37
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.

Och jag har alltid uttalat det som Men-taal (på svenska).

Frågan är vad som är rätt?

delta_mats
2020-05-18, 11:44
Och jag har alltid uttalat det som Men-taal (på svenska).

Frågan är vad som är rätt?

Tycker engelska uttalet klingar bättre som ett namn.

Diomedea exulans
2020-05-18, 11:46
Tycker engelska uttalet klingar bättre som ett namn.

Plus att jag antog att han syftade på ”tokig”, och mental betyder ju inte tokig på svenska.

Akerhage
2020-05-18, 11:55
Plus att jag antog att han syftade på ”tokig”, och mental betyder ju inte tokig på svenska.

Har ordet mental någon svensk betydelse?

Det heter ju (väl?) ändå mentalsjukhus?

Diomedea exulans
2020-05-18, 11:57
Har ordet mental någon svensk betydelse?

Det heter ju (väl?) ändå mentalsjukhus?

Det betyder ”som har med det mentala att göra”.

Som i mental träning, mentala problem osv.

Brofessorn
2020-05-18, 12:00
Mental kommer från latinets mentalis, sinne. Det enda logiska är att Mental studerat latin och är intellektuell.

svenbanan
2020-05-18, 12:23
vesheuELdfI

trädgårdsmöbel
2020-05-18, 16:23
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.

Rikard Jansson
2020-05-18, 16:25
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.

Låter som flera jag har dejtat så passar lustigt nog in perfekt i tråden.

trädgårdsmöbel
2020-05-18, 16:43
Låter som flera jag har dejtat så passar lustigt nog in perfekt i tråden.

Det här kräver nästan en har du sagt A får du säga B och utveckla . :)

Diomedea exulans
2020-05-18, 16:44
Snygg övergång, Rikard! Men jag tycker vi ska hålla oss från att skriva saker om Mental som är osympatiska.

Läskeblask
2020-05-18, 18:47
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.

Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud

MasterChief
2020-05-18, 18:51
En baconälskande öldrickare som är professionell dietist måste man älska. Så är det.

trädgårdsmöbel
2020-05-18, 21:25
Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud

Jo, du är mentalt störd. Gansers syndrom. Det blir lite Inception, we must go deeper. En stark drift att bete sig vad man uppfattar som mentalsjukt. Till skillnad mot att bara vara mentalsjuk. Du väljer att göra det för att du bil vara och uppfattas vara mentalsjuk. En stark drift att säga 5! När någon frågar vad är 2+2. Trots att man vet att det självklart är 4. Det är svårförklarat. Fejkad mental ohälsa fast ännu värre. Tvångsmässigt kompulsivt fejkat.

Tänk dig lite smärre likheter med hypokondri. Fast för psykiska problem.

Ett Orm
2020-05-18, 22:06
Går det ut på att ge Mental så mycket komplimanger att han vill dejta en?
Eftersom jag aldrig ligger på första dejten så varför inte.
Mental är så bra att jag önskar han vore far till mina barn. Dessutom är användarnamnet coolt, även om det inte riktigt passar.
Men allt klär en skönhet förvisso!

Diomedea exulans
2020-05-18, 22:43
Går det ut på att ge Mental så mycket komplimanger att han vill dejta en?
Eftersom jag aldrig ligger på första dejten så varför inte.
Mental är så bra att jag önskar han vore far till mina barn. Dessutom är användarnamnet coolt, även om det inte riktigt passar.
Men allt klär en skönhet förvisso!

Nej, det går ut på att ge Mental så många komplimanger att han inte låser tråden, för det alltid är han som är moderatorn som låser alla dejtingtrådar. Det gick ganska bra tills trädgårdsmöbel började kalla honom för psykiskt sjuk.

Ett Orm
2020-05-18, 22:56
Ah, man spammar den med beröm och lägger incel, genus grejer lite snyggt i spoiler eller inblandat i berömmet som nån form av kod?
Eller är moderator i själva verket Tinder och Mental Bra Bröst Brud?

trädgårdsmöbel
2020-05-18, 22:57
Nej, det går ut på att ge Mental så många komplimanger att han inte låser tråden, för det alltid är han som är moderatorn som låser alla dejtingtrådar. Det gick ganska bra tills trädgårdsmöbel började kalla honom för psykiskt sjuk.


Ok ok. Det var en förklaring på namnvalet eftersom tråden handlade även om mental. Jag lägger ner det nu :)

Diomedea exulans
2020-05-18, 23:13
Ah, man spammar den med beröm och lägger incel, genus grejer lite snyggt i spoiler eller inblandat i berömmet som nån form av kod?
Eller är moderator i själva verket Tinder och Mental Bra Bröst Brud?

Alltså... Ni får tänka lite själva.

Vi har två jobb här:

1) Hålla Mental glad.
2) Få utlopp för vårt behov av att gnälla över att vi inte är tillräckligt attraktiva.

Använd ert omdöme.

Anton Fräs
2020-05-19, 08:10
Jag får inga brudar för Mental tar all uppmärksamhet. *cry*

stridis
2020-05-19, 08:27
Märklig tråd det här.

Rikard Jansson
2020-05-19, 08:35
Jag tycker överlag det är lite dåligt att nu när vi är typ 5 personer som skriver på forumet så kommer inaktiva moderatorer in var tredje vecka och gestapo-dampar över vad vi får prata om och inte.

Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?

Lennix
2020-05-19, 08:45
Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?

2 månader +

Sedan tar man ett snack och kollar om man skall göra det offentligt

Stoltz
2020-05-19, 09:02
Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?

Jag tycker man ska vara jävligt försiktig med att leta standarder på det där. Tror många hade mått mycket bättre av att känna efter i datingen vad som känns rimligt för just dem.

Det tog mig och min tjej åtta månader innan vi sade att vi var ihop, från det att vi träffades.
Väldigt lång tid enligt de flesta, men det var också det allra bästa för oss.

Diomedea exulans
2020-05-19, 09:14
Jag tycker överlag det är lite dåligt att nu när vi är typ 5 personer som skriver på forumet så kommer inaktiva moderatorer in var tredje vecka och gestapo-dampar över vad vi får prata om och inte.

Som ni säkert förstått av vad jag skrivit i andra trådar älskar jag överlag övervakning och att förståndigare människor än mig själv bestämmer vad jag ska göra, men i det här fallet håller jag faktiskt med dig. Jag har sett fler än en gång att ett gräl får moderatorer att låsa en tråd trots att grälet är över vid den tidpunkt låsningen sker. Med andra ord — om moderatorerna bara låtit tråden vara hade problemet löst sig av sig självt.

Angående att bara fem personer skriver på forumet så gissar jag att moderatorerna tänker på vad nya medlemmar ska tänka om de loggar in och börjar kolla runt.

Men angående dating: hur länge är typ standard från att börja ses till att bli ihop om allt går bra och man pga lite avstånd ses kanske 2-3 dagar i veckan?

Jag ger samma svar som hälften av alla träningstrådar får: Hur långt är ett snöre?

Det här är extremt individuellt. Jag dejtade en tjej som verkade desperat att bilda familj och skaffa barn, hon ville nog bli ihop redan efter dejt två. Snubblar du över klassikern ”har precis lämnat ett långt förhållande och vill leka av sig” kan du nog bränna på henne varje dag i ett år och hon kommer fortfarande propsa på att ni ”inte ska binda upp er”. Så du får helt enkelt känna efter.

Läskeblask
2020-05-19, 17:16
3 månader...svårt att säga men 2-3mån är ganska bra då vet man vad man har att göras med och om personen då ännu inte vill binda sig så är du bara en spelknapp

svenbanan
2020-05-19, 17:20
3 månader...svårt att säga men 2-3mån är ganska bra då vet man vad man har att göras med och om personen då ännu inte vill binda sig så är du bara en spelknapp

Eller så vill personen inte binda sig av någon helt annan anledning än det du tar för givet att det beror på.

PureWhey
2020-05-19, 17:32
Som ni säkert förstått av vad jag skrivit i andra trådar älskar jag överlag övervakning och att förståndigare människor än mig själv bestämmer vad jag ska göra, men i det här fallet håller jag faktiskt med dig. Jag har sett fler än en gång att ett gräl får moderatorer att låsa en tråd trots att grälet är över vid den tidpunkt låsningen sker. Med andra ord — om moderatorerna bara låtit tråden vara hade problemet löst sig av sig självt.

Angående att bara fem personer skriver på forumet så gissar jag att moderatorerna tänker på vad nya medlemmar ska tänka om de loggar in och börjar kolla runt.



Jag ger samma svar som hälften av alla träningstrådar får: Hur långt är ett snöre?

Det här är extremt individuellt. Jag dejtade en tjej som verkade desperat att bilda familj och skaffa barn, hon ville nog bli ihop redan efter dejt två. Snubblar du över klassikern ”har precis lämnat ett långt förhållande och vill leka av sig” kan du nog bränna på henne varje dag i ett år och hon kommer fortfarande propsa på att ni ”inte ska binda upp er”. Så du får helt enkelt känna efter.Nya medlemmar? Var?!

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Al3x
2020-05-19, 17:43
Nya medlemmar? Var?!

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

:em:

trädgårdsmöbel
2020-05-19, 18:24
Rikard är även småbarnspappa vilket kanske gör att han inte vill ha något slags relation han inte vet riktigt vad det är med en dam, utan något som antingen är kk eller seriöst som bägge vill utveckla, inget hattigt mellanting:)

Läskeblask
2020-05-19, 18:33
Eller så vill personen inte binda sig av någon helt annan anledning än det du tar för givet att det beror på.

Jo nå det är väl lite komplicerat. Jag antog att om man inte vill binda sig så vill man ha dörren öppen för nya chicks eller män. En annan orsak är kanske att man vill ha eget utrymme. Dock kanman ju sällskapa på avstånd. Jag skulle ändå fråga efter senast 3 månader om denne vill att vi bara dejtar varandra och håller dörren stängd. Känns ju inte så trevligt och månaderna går och den andra fortfarande vill testa sig fram

Diomedea exulans
2020-05-19, 18:41
En polare till mig hade en princip om att det tar 3-4 månader att lära känna någon, och att det därför inte är lönt att bli seriös innan dess. Jag håller inte med, men jag är en obotlig romantiker.

Läskeblask
2020-05-19, 18:45
Det tar + 1 år minst...senast sen när kärleksruset lagt sig

wintersnowdrift
2020-05-19, 18:52
En polare till mig hade en princip om att det tar 3-4 månader att lära känna någon, och att det därför inte är lönt att bli seriös innan dess. Jag håller inte med, men jag är en obotlig romantiker.

Min man påstår att han vid andra tillfället vi träffades kände att "jaha, det här är kvinnan jag kommer bli gammal med, då är det nog bäst att jag lär känna henne". (Vid första tillfället tyckte han att jag var en dryg snygg tjej som han inte pallade försöka ragga på och bemödade sig knappt med ett hej ens, så jag vet inte om det är så värst romantiskt egentligen.)

Jag skulle säga att man är nykär i ett halvår typ, sen börjar man inse att ens object of affection faktiskt inte var helt perfekt på alla sätt och vis.

Brofessorn
2020-05-19, 19:01
Vad är ett kärleksrus då?

Ett år minst. Vid det laget känner man den där irritationen. När man börjat känna den andre så väl att man känner på sig att de ska göra något man stör sig på innan de ens gör det. När det man initialt tyckte var fint, ibland kanske är lite påfrestande. :)

Läskeblask
2020-05-19, 19:31
Vad är ett kärleksrus då?

Ett år minst. Vid det laget känner man den där irritationen. När man börjat känna den andre så väl att man känner på sig att de ska göra något man stör sig på innan de ens gör det. När det man initialt tyckte var fint, ibland kanske är lite påfrestande. :)

Nykär. Du beskrev det jag menade. Du blir störd på hennes små fel och hon börjar gnälla på att dina strumpor ligger på mattan trots att dom gjort det sen ni träffades.

Diomedea exulans
2020-05-19, 21:33
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.

PureWhey
2020-05-19, 22:00
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.

Man bör aldrig åka så långt p.g.a. Tinder.

Diomedea exulans
2020-05-19, 22:02
Man bör aldrig åka så långt p.g.a. Tinder.

Men jag matchade med en riktigt pangtjej i Argentina...

TranceII
2020-05-19, 22:57
Har dålig koll på coronarekommendationerna nu, bör man inte åka mer än två timmar bort? Frågar pga Tinder.


Res inte inrikes – om det inte är nödvändigt

Fundera på om din resa är nödvändig. Om inte – avstå. Den som är sjuk ska inte resa alls. Resor som motsvarar en till två timmar med bil ifrån hemorten kan genomföras under vissa förutsättningar. Det beror på hur man tar sig dit, vilka man umgås med och hur man rör sig i samhället man besöker.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-har-ar-restriktionerna-som-galler-i-sverige

Så att ja, det borde ses som nödvändigt nog.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 07:21
Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.

PureWhey
2020-05-20, 08:26
Din syssling?

Hahahhahaha. Tinder > släkten 365 24/7 till jag dör. Tack.

Stoltz
2020-05-20, 08:51
Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.

Fast det är ju i främlingar potentialen ligger?
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?

Diomedea exulans
2020-05-20, 09:02
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-har-ar-restriktionerna-som-galler-i-sverige

Så att ja, det borde ses som nödvändigt nog.

Tack! Hon berättade dock sen att det är förbjudet att resa in i Argentina, så det är hinder nummer två. Har någon ett tips där? Jag tänker att jag kanske kan smuggla in mig i en stor koffert. Är rätt deffad nu, tar inte så stor plats.

Som tidigare i sådana här trådar, varför försöker ni alltid para ihop er (temporärt som permanent) med främlingar?Det är Tinder, krogen osv. Istället för att leta bland (avlägsen) släkt, vänner, kollegor?

Ja kollegor går bort numera av rådande samhällsanda, men inte (avlägsen) släkt och vänner.

Du kanske har någon tjejkompis, din syrras tjejkompis, din kompis syrra, din syssling, granne, fd klasskamrat eller vem som helst som du redan känner litegrann. Facebook borde vara ett utmärkt verktyg till detta.

Jag kommer från en mindre ort. Jag har släktforskning bakåt till 1700-talet, där är nästan bara bönder och lotsar från trakten. Jag har gjort ett DNA-test, jag är så renrasig viking som det bara kan bli. Och tittar man på mig själv har jag ett ben som är för kort, dåliga leder, sneda fingrar, tinnitus och möjligen neuropsykiatriska funktionshinder. Min poäng är att jag helt uppenbart är inavlad och behöver söka dejter så långt från min bekantskapskrets det bara går.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 09:40
Fast det är ju i främlingar potentialen ligger?
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?

Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 09:52
Din syssling?

Hahahhahaha. Tinder > släkten 365 24/7 till jag dör. Tack.

Inget fel på min syssling. Lite gammal för dig eventuellt :)

Diomedea exulans
2020-05-20, 10:12
Personer man redan känner och som man inte har något intresse för/inte har något intresse för en ska man ju inte lägga en massa tid och energi på?

Jag var inne på den här linjen först, jag tänkte att ”man vet ju redan att folk i ens bekantskapskrets inte är attraherade av en, så varför ens leta där?” Men sen kom jag att tänka på en tjejkompis förra sommaren som erkände att hon alltid varit lite attraherad av mig. Min första reaktion på det var ”WHAT?!?!?!”, min andra var ”hur många andra har gått runt hela mitt liv och tyckt att jag har varit liggbar utan att jag har haft någon aning?”, så trädgårsmöbels approach kanske inte alls är dum.

Läskeblask
2020-05-20, 10:44
Kan ju vara lite jobbigt om det skiter sig förståss

Skrollovicz
2020-05-20, 10:45
Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.
Detta.

StarkaUlf
2020-05-20, 10:46
Synd att man enbart hänger med dårar.

Stoltz
2020-05-20, 11:47
Personer du redan känner har du en slags grund med. Mindre risk att det är en dåre, mer gemensamt, vänner som kan sammanföra er. Låt oss säga att du är attraherad av din kompis syster. Du har ju redan en slags "start" där som du inte har med en komplett främling.

Okej, jag förstår vad du menar. Jag tror inte på det rent generellt som en bra väg att gå, just med tanke på vad jag skrev, men jag kan ha fel - Hur hade du tänkt man kunde inleda en sådan approach?

Diomedea exulans
2020-05-20, 11:53
Kan ju vara lite jobbigt om det skiter sig förståss

Helt rätt. Jobbigt att bli Facebookblockad av en person som är på samma sociala tillställningar som dig 70 % av gångerna. Så det kanske är bättre att låta den andra ta initiativet... Vilket i praktiken sker så sällan så man lika gärna kan hålla sig till Tinder, och vi är tillbaka på ruta ett.

Lennix
2020-05-20, 12:13
Ser ni någon förändring i aktivitet på Tinder under pandemin? Förändrat beteende?

Diomedea exulans
2020-05-20, 12:16
Ser ni någon förändring i aktivitet på Tinder under pandemin? Förändrat beteende?

Oh ja. Jag är mycket mer populär än tidigare.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 12:27
Okej, jag förstår vad du menar. Jag tror inte på det rent generellt som en bra väg att gå, just med tanke på vad jag skrev, men jag kan ha fel - Hur hade du tänkt man kunde inleda en sådan approach?

Du tar en kväll eller två och går igenom din Facebook grundligt. Även vänners vänner om du hittar nån där. Vilka kan du hitta där som du skulle kunna vara intresserad av långsiktigt eller kortsiktigt?

Sedan försöker du den vägen, antingen direkt till personen eller försöker få kontakt genom någon.

Vad man skall säga sedan vet jag inte. Det får ni lösa själva :)

Läskeblask
2020-05-20, 13:00
Låter jobbigt. Visst kan man ju ha nån snygging på listan men att man skulle råka ha nån som är singel, snygg och som inte påverkar ens övriga sociala liv eller nåt är inte så troligt. Det är ju ett plus om det råkar vara så för då har man ett hum om hurdan person det är. Erfarenhet får man med tiden och man lär sig vad man inte vill ha vilket underlättar men det är ändå ytskrap. Fast och andra sidan så sköter man sig så vad gör det om det tar slut? Lite jobbigt om man har samma bekanta och ex-bruden kommer med sina nya karl.

Stoltz
2020-05-20, 13:04
Du tar en kväll eller två och går igenom din Facebook grundligt. Även vänners vänner om du hittar nån där. Vilka kan du hitta där som du skulle kunna vara intresserad av långsiktigt eller kortsiktigt?

Sedan försöker du den vägen, antingen direkt till personen eller försöker få kontakt genom någon.

Vad man skall säga sedan vet jag inte. Det får ni lösa själva :)

Låter rätt jobbigt i jämförelse med tinder, men vem vet - Alla vägar fungerar ju för någon ;)

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 13:13
Låter rätt jobbigt i jämförelse med tinder, men vem vet - Alla vägar fungerar ju för någon ;)

Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.

Diomedea exulans
2020-05-20, 13:29
Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.

”Förr” hade jag och Stoltz kanske dött som oskulder.

Läskeblask
2020-05-20, 13:31
Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.

Jaa men man tog väl det man fick då, fanns inte mycket val. 5 år senare hatade man varandra men skilldes ändå inte. Lite grovt sagt men delvis sant. Själv ser jag kärlek som en grej som kommer och försvinner. Att finna den rätta finns inte, det finns jävligt många rätta men ännu flera som inte är det. Vi alla här räknas väl som hyffsat normala och om man dejtat i 10 år och inte lyckats hitta nån bör man ta en lång funderare över sina egna krav och brister

Diomedea exulans
2020-05-20, 13:37
Vi alla här räknas väl som hyffsat normala och om man dejtat i 10 år och inte lyckats hitta nån bör man ta en lång funderare över sina egna krav och bristerJag har funderat över mina krav och brister sedan jag gick på dagis, det kommer en punkt när man inser att mer grubbel inte leder någon vart och det bara är att köra på och hoppas det löser sig av sig självt.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 14:30
”Förr” hade jag och Stoltz kanske dött som oskulder.

Du kan väl testa åtminstone :) Fast förvisso det går ju rätt ok för dig på Tinder ändå och du raggar i hönsgrupper osv. Så du behöver inte den "knuffen" jag försökte ge.

Diomedea exulans
2020-05-20, 14:39
Du kan väl testa åtminstone :) Fast förvisso det går ju rätt ok för dig på Tinder ändå och du raggar i hönsgrupper osv. Så du behöver inte den "knuffen" jag försökte ge.

Jag raggar inte i hönsgrupper, men blir raggad på i dem. Efter att blivit raggad på massor av gånger på kort tid tog jag en gång modet och raggade själv; det blev en instablock. Sedan dess låter jag bli. :)

Tinder, det är det enda rätta.

Edit: Jag vill i förväg säga till WHITEFOLKS att jag inte var sexuellt aggressiv mot hon i hönsgruppen, jag frågade bara nåt i stil med om hon ville ses nån dag.

Läskeblask
2020-05-20, 14:46
Jag har funderat över mina krav och brister sedan jag gick på dagis, det kommer en punkt när man inser att mer grubbel inte leder någon vart och det bara är att köra på och hoppas det löser sig av sig självt.

Har du nångång fått feedback på varför det inte lyckades? Eller vad har orsaken varit när du ev. nångång skillde dig?

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:04
Har du nångång fått feedback på varför det inte lyckades? Eller vad har orsaken varit när du ev. nångång skillde dig?

Oh ja! Det får man ge folk, de är oftast väldigt generösa med att ge konstruktiv kritik, vare sig man ber om det eller inte. Baserat på omdömena genom åren är jag för blyg, ställer för lite frågor, är för omanlig, säger för konstiga saker, slår kvinnor för lite under sex, tar för lite anabola steroider, har för dåligt Game, är för sexuellt aggressiv, har för dålig kvinnosyn, är för osäker, har för dåligt självförtroende, är för ung, är för seriös, står på mig för lite, är för dålig i sängen, är för beta, raggar utanför min liga, är för ointresserad, plus att jag inte gör något fel överhuvudtaget, utan bara har otur.

WHITEFOLKS
2020-05-20, 15:04
Jag raggar inte i hönsgrupper, men blir raggad på i dem. Efter att blivit raggad på massor av gånger på kort tid tog jag en gång modet och raggade själv; det blev en instablock. Sedan dess låter jag bli. :)

Tinder, det är det enda rätta.

Edit: Jag vill i förväg säga till WHITEFOLKS att jag inte var sexuellt aggressiv mot hon i hönsgruppen, jag frågade bara nåt i stil med om hon ville ses nån dag.

Du har väl aldrig varit sexuellt aggressiv vad du kan minnas oavsett?

Brofessorn
2020-05-20, 15:06
... ooooch nu är början på slutet

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:12
Du har väl aldrig varit sexuellt aggressiv vad du kan minnas oavsett?

Jag är sexuellt aggressiv oftare än du sprider glädje, det erkänner jag.

... ooooch nu är början på slutet

Nejdå, om du bara ignorerar honom så försvinner han.

WHITEFOLKS
2020-05-20, 15:14
Så ni säger att tinder är "bättre" nu än tidigare? Då kanske man ska försöka igen då.

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:15
Så ni säger att tinder är "bättre" nu än tidigare? Då kanske man ska försöka igen då.

Japp, och i Sverige får man ju till och med dejta främlingar nu under pandemin.

Brofessorn
2020-05-20, 15:20
Jag testade Tinder igen för ett tag sen, men fick bara flera svar om att de fick notiser, men när de väl tog upp konversationen syntes ingenting från mig. Kan man vara shadowbannad, eller trollar de bara mig?

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:24
Jag vill i förväg säga till WHITEFOLKS att jag inte var sexuellt aggressiv mot hon i hönsgruppen, jag frågade bara nåt i stil med om hon ville ses nån dag.Vid gud, jag ska bevisa det också. Jag hittade en gammal skärmdump:

https://i.imgur.com/KqA0ts2.jpg

Det vore en kul plot twist nu om ni tyckte ovanstående räknades som sexuella trakasserier.

Jag testade Tinder igen för ett tag sen, men fick bara flera svar om att de fick notiser, men när de väl tog upp konversationen syntes ingenting från mig. Kan man vara shadowbannad, eller trollar de bara mig?

Förmodligen tekniska fel, Tinder buggar rätt ofta.

Läskeblask
2020-05-20, 15:26
Oh ja! Det får man ge folk, de är oftast väldigt generösa med att ge konstruktiv kritik, vare sig man ber om det eller inte. Baserat på omdömena genom åren är jag för blyg, ställer för lite frågor, är för omanlig, säger för konstiga saker, slår kvinnor för lite under sex, tar för lite anabola steroider, har för dåligt Game, är för sexuellt aggressiv, har för dålig kvinnosyn, är för osäker, har för dåligt självförtroende, är för ung, är för seriös, står på mig för lite, är för dålig i sängen, är för beta, raggar utanför min liga, är för ointresserad, plus att jag inte gör något fel överhuvudtaget, utan bara har otur.

Ditt dåliga självförtroende lyser igenom det är sant. ( eller vet ju inte hur du känner men..). Hur du botar det är en annan fråga. Dåligt självförtroende eller osäkerhet leder ju till att man är negativ, tystlåten, tar för hårt på kritik mm mm. Man skall se kvinnorna som jämlika, de är inte bättre än dig men inte heller sämre. Sen när man får det där lugnet inom sig, slutar stressa över misslyckanden så är man på god väg. Sen om nån idiot säger rakt ut att du är dålig i säbgen så är denna inte mycket värd. Efter 30 så borde alla kunna sköta såna saker utan att såra någon.

wintersnowdrift
2020-05-20, 15:27
Okej, jag förstår vad du menar. Jag tror inte på det rent generellt som en bra väg att gå, just med tanke på vad jag skrev, men jag kan ha fel - Hur hade du tänkt man kunde inleda en sådan approach?

Du tar en kväll eller två och går igenom din Facebook grundligt. Även vänners vänner om du hittar nån där. Vilka kan du hitta där som du skulle kunna vara intresserad av långsiktigt eller kortsiktigt?

Sedan försöker du den vägen, antingen direkt till personen eller försöker få kontakt genom någon.

Vad man skall säga sedan vet jag inte. Det får ni lösa själva :)

Låter rätt jobbigt i jämförelse med tinder, men vem vet - Alla vägar fungerar ju för någon ;)

Haha men va, är det gamla hederliga "träffas via gemensamma bekanta" nu att betrakta som jobbigt och obskyrt? :D Och då menar jag inte att man scrollar igenom sin Facebook för att leta potentiell partner utan mer att man umgås med släkt, vänner och bekanta och på så sätt kommer i kontakt med deras umgängeskretsar - i vilken det ganska ofta finns andra trevliga personer (förutsatt att ens vänner är trevliga personer, då).

Läskeblask
2020-05-20, 15:28
Vid gud, jag ska bevisa det också. Jag hittade en gammal skärmdump:

https://i.imgur.com/KqA0ts2.jpg

Det vore en kul plot twist nu om ni tyckte ovanstående räknades som sexuella trakasserier.



Förmodligen tekniska fel, Tinder buggar rätt ofta.



Sådär skall det se ut. Du var rak men trevlig. Hon gav ett ärligt men ändå trevligt svar. Inget att skämmas över

WHITEFOLKS
2020-05-20, 15:29
Haha men va, är det gamla hederliga "träffas via gemensamma bekanta" nu att betrakta som jobbigt och obskyrt? :D Och då menar jag inte att man scrollar igenom sin Facebook för att leta potentiell partner utan mer att man umgås med släkt, vänner och bekanta och på så sätt kommer i kontakt med deras umgängeskretsar - i vilken det ganska ofta finns andra trevliga personer (förutsatt att ens vänner är trevliga personer, då).

Nej men man syftar väl på vad man kan göra som inte redan händer automatiskt.

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:30
Ditt dåliga självförtroende lyser igenom det är sant. ( eller vet ju inte hur du känner men..). Hur du botar det är en annan fråga. Dåligt självförtroende eller osäkerhet leder ju till att man är negativ, tystlåten, tar för hårt på kritik mm mm. Man skall se kvinnorna som jämlika, de är inte bättre än dig men inte heller sämre. Sen när man får det där lugnet inom sig, slutar stressa över misslyckanden så är man på god väg. Sen om nån idiot säger rakt ut att du är dålig i säbgen så är denna inte mycket värd. Efter 30 så borde alla kunna sköta såna saker utan att såra någon.

Ingen jag haft dejtat har sagt att är dålig i sängen. Det var bara några på Kolo i förrförrförra (eller vad det nu var) dejtingtråden som sa det. Jag sa ”nä, jag brukar få höra att jag är bra, så just den biten är inga problem”, men de hävdade bestämt sin sak. Leta upp den konversationen om du vill, den är stor humor. En föregångare till att folk säger att jag inte tar i när jag tränar.

Fredszky
2020-05-20, 15:33
dubbelpost

Fredszky
2020-05-20, 15:34
Vid gud, jag ska bevisa det också. Jag hittade en gammal skärmdump:

https://i.imgur.com/KqA0ts2.jpg

Jag tror hon dissade dig för att hon hade ont för tillfället.

"Ahh".

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:35
Det dummaste var att jag var på väg att köpa hönsägg av henne, hon tappade ju en köpare av att blockera mig.

wintersnowdrift
2020-05-20, 15:38
Oh ja! Det får man ge folk, de är oftast väldigt generösa med att ge konstruktiv kritik, vare sig man ber om det eller inte. Baserat på omdömena genom åren är jag för blyg, ställer för lite frågor, är för omanlig, säger för konstiga saker, slår kvinnor för lite under sex, tar för lite anabola steroider, har för dåligt Game, är för sexuellt aggressiv, har för dålig kvinnosyn, är för osäker, har för dåligt självförtroende, är för ung, är för seriös, står på mig för lite, är för dålig i sängen, är för beta, raggar utanför min liga, är för ointresserad, plus att jag inte gör något fel överhuvudtaget, utan bara har otur.

Ditt dåliga självförtroende lyser igenom det är sant. ( eller vet ju inte hur du känner men..). Hur du botar det är en annan fråga. Dåligt självförtroende eller osäkerhet leder ju till att man är negativ, tystlåten, tar för hårt på kritik mm mm. Man skall se kvinnorna som jämlika, de är inte bättre än dig men inte heller sämre. Sen när man får det där lugnet inom sig, slutar stressa över misslyckanden så är man på god väg. Sen om nån idiot säger rakt ut att du är dålig i säbgen så är denna inte mycket värd. Efter 30 så borde alla kunna sköta såna saker utan att såra någon.

Äh, jag tycker inte att Dio verkar ha dåligt självförtroende. Han är snygg, rolig, har självdistans och ritar jättebra, det skulle jag säga är ett väldigt bra utgångsläge.

Däremot så kan psykisk ohälsa, ångest och självtvivel orsaka problem inte bara ur dejtingperspektiv, och då räcker det nog inte att "steppa upp sitt game" eller "hitta sitt inre lugn" för att kunna skapa långvariga relationer.

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:45
Äh, jag tycker inte att Dio verkar ha dåligt självförtroende. Han är snygg, rolig, har självdistans och ritar jättebra, det skulle jag säga är ett väldigt bra utgångsläge.

Däremot så kan psykisk ohälsa, ångest och självtvivel orsaka problem inte bara ur dejtingperspektiv, och då räcker det nog inte att "steppa upp sitt game" eller "hitta sitt inre lugn" för att kunna skapa långvariga relationer.

Tack! Sen var min poäng till Läskeblask (det var nog lite oklart från min sida) att kritiken/feedbacken är olika, och ofta motsägelsefull, från olika individer.

Om jag ska simplifiera mitt problem och koka ner det till en enda grej så skulle jag säga att det är oförmågan att alltid kunna vara avslappnad socialt. Om man kan samtala med en dejt som med en gammal polare så tror jag man löst det värsta.

Rikard Jansson
2020-05-20, 15:51
Hur kan du bjuda ut någon som skriver två punkter efter varje mening? För fan dio :)

Diomedea exulans
2020-05-20, 15:52
Hur kan du bjuda ut någon som skriver två punkter efter varje mening? För fan dio :)

Jag ser nu att hon skrev klipsk med två p också, jag hade uppenbarligen ingen standard på den tiden.

wintersnowdrift
2020-05-20, 15:54
Tack! Sen var min poäng till Läskeblask (det var nog lite oklart från min sida) att kritiken/feedbacken är olika, och ofta motsägelsefull, från olika individer.

Om jag ska simplifiera mitt problem och koka ner det till en enda grej så skulle jag säga att det är oförmågan att alltid kunna vara avslappnad socialt. Om man kan samtala med en dejt som med en gammal polare så tror jag man löst det värsta.

Jag vet inte det jag, en viss spänning uppstår väl alltid om man känner mer attraktion för en person än vad man gör för random gammal polare?

Jag kan väl bara gå till mig själv men jag faller inte för folk för att de är så jäkla coola och avslappnade. Jag faller för dem för att de är intelligenta och fångar mitt intresse på något sätt.

Rikard Jansson
2020-05-20, 15:57
Jag ser nu att hon skrev klipsk med två p också, jag hade uppenbarligen ingen standard på den tiden.

Att stava fel är en sak, men två punkter efter varje mening är en enorm varningsklocka. Så gör bara "fan-vad-deprimerad-jag-är-och-det-är-så-sjukt-synd-om-mig-och-mitt-ex-är-en-idiot-som-övergav-mig-och-mina-två-barn-utan-anledning-och-jag-har-aldrig-gjort-något-fel-allt-är-bara-emot-mig-hela-tiden-oj-oj-oj"-sent80talister. Man ska inte ens prata med dom, man kan inte för en miljard kr få dem att sluta deppa och inom kort är man snart lika deprimerad själv.

Diomedea exulans
2020-05-20, 16:41
Haha, jag har mycket att lära märker jag!

Läskeblask
2020-05-20, 16:43
Stavning är en sak men att blocka nån efteråt på direkten visar att man är en fjant. En normal människa kan fråga ut någon på ett sakligt sätt och motparten kan ge ett sakligt svar. Sen är saken skött och man fortsätter sina liv. Det görs för stor sak av det hela rent allmänt. Jag brukade fråga rätt snabbt om den andra var intresserad av att ta en kopp kaffe eller nåt. Det är mycket lättare att läsa av någon då och man slipper försöka tyda nån genom rutan på mobilen. Dessutom är det lättare att ge en bra bild av sig själv vilket är kritiskt i början

Diomedea exulans
2020-05-20, 17:14
Stavning är en sak men att blocka nån efteråt på direkten visar att man är en fjant. En normal människa kan fråga ut någon på ett sakligt sätt och motparten kan ge ett sakligt svar. Sen är saken skött och man fortsätter sina liv. Det görs för stor sak av det hela rent allmänt. Jag brukade fråga rätt snabbt om den andra var intresserad av att ta en kopp kaffe eller nåt. Det är mycket lättare att läsa av någon då och man slipper försöka tyda nån genom rutan på mobilen. Dessutom är det lättare att ge en bra bild av sig själv vilket är kritiskt i början

Hon missade säkert 2-300 spänn också, har för mig att jag var nära att köpa avelsägg av henne.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 21:07
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!

Al3x
2020-05-20, 21:19
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!

Nej det blir inte få brudar kvar, känner inte en enda tjej som skriver sådär.

delta_mats
2020-05-20, 21:22
Alla kvinnor...(!!) som inte(?) har någon form av...högskoleutbildning, skriver SÅDÄR!!! Så...väljer ni bort dem!!!??? för det!!! Blir det...rätt...få brudar kvar (?)!

Japp. Men det är inte så att de inte kan skriva ordentligt, utan att de väljer att skita i det. Mitt ex skrev bara sämre och sämre i sina sms, som för övrigt kunde vara aslånga och många.
Eftersom jag försöker skriva ordentligt så gott jag kan, så blev jag ganska (mycket) irriterad på detta beteende och påtalade ofta det. "Men du förstår ju vad jag menar" blev svaret.

TranceII
2020-05-20, 21:30
Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.

Jobbet fungerar bra men kanske inte om man skall försöka ligga med någon man knappt känner som är halva ens ålder på julfesten.

Annars fungerar det bra, man snackar vid kaffeautomater och man får indirekt reda på vilka som är singlar. Det brukar fixas lite AW lite då och då och man kan sitta och chatta på dagarna, nästan som på ICQ/MSN-tiden.

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 21:31
Nej det blir inte få brudar kvar, känner inte en enda tjej som skriver sådär.

Alla kvinnor jag känner...under kanske 65!!(?) Skriver SÅDÄR!!! XOXOXO.

Så är det!!!!!!!!!!!! XOXOXOXO!!!

trädgårdsmöbel
2020-05-20, 21:42
Japp. Men det är inte så att de inte kan skriva ordentligt, utan att de väljer att skita i det. Mitt ex skrev bara sämre och sämre i sina sms, som för övrigt kunde vara aslånga och många.
Eftersom jag försöker skriva ordentligt så gott jag kan, så blev jag ganska (mycket) irriterad på detta beteende och påtalade ofta det. "Men du förstår ju vad jag menar" blev svaret.

Jag tror vi alla kommer skriva sådär i framtiden. Det har även drabbat mig. Jag känner en drift att avsluta den meningen med en smiley och två-tre utropstecken. Flr jag har tappat förmågan att kunna utrrycka mitt stämningsläge med ord.

Jag tror vi ALLA kommer skriva sådär... i framtiden!!!! :)

Brofessorn
2020-05-20, 21:49
Alla kvinnor jag känner...under kanske 65!!(?) Skriver SÅDÄR!!! XOXOXO.

Så är det!!!!!!!!!!!! XOXOXOXO!!!

asså man måste ju typ verkligen skriva såhär särskilt inte använda punkt och så annars är man kall och dryg i sina meddelanden hahaha :)

wintersnowdrift
2020-05-20, 22:15
Om jag hade varit singel så hade jag raggat på LinkedIn. Så här i pandemitider har jag fått en jäkla massa nya kontakter där, från människor världen över. Så det är ett tips, särskilt om ert CV är bättre än er tvättbräda.

Brofessorn
2020-05-20, 22:22
LinkedIn ger säkert fortfarande ut fria $100-kuponger för deras annonsplattform. Man kan köpa sponsrade raggnings-DMs som sänds automatiskt, samt rikta in sig på personer av rätt demografi och med liknande intressen.

Eller så kan man köpa ett av de där webbläsarpluginen som automatiskt connectar och spammar sönder tusentals personer om dagen :)

Angel
2020-05-20, 22:50
Så ni säger att tinder är "bättre" nu än tidigare? Då kanske man ska försöka igen då.

Vet ej men övertalade min kompis (gay) att köra Tinder och idag hade han tredje dejten och har många fler inplanerade. I morgon hade han två på samma dag. Tur han är permitterad. Bra utdelning!

TranceII
2020-05-20, 23:02
Om jag hade varit singel så hade jag raggat på LinkedIn. Så här i pandemitider har jag fått en jäkla massa nya kontakter där, från människor världen över. Så det är ett tips, särskilt om ert CV är bättre än er tvättbräda.

Under #metoo så såg jag några poster i mitt flöde där kvinnor postade väldigt negativt om att de blev raggade på i PM och att sådant inte hörde hemma på LinkedIn. LinkedIn känns svårjobbat; dels för att det skall vara arbetsrelaterat och man inte känner folk och dels för att 80% av de som är aktiva är rekryterare eller gör annan reklam och ger ett falskt eller jobbigt intryck.

Du skulle ha andra förutsättningar i och för sig.

skyffelmördarn
2020-05-20, 23:16
Hur går det för dig och dina mellanmänskliga relationer, Skyfflis? Var det inte du som hade problem att berätta om dig själv för folk på jobbet osv?

Jag kapar in den frågan här istället som du ställde till mig:

Nej jag har inga problem, men problemet är att jag inte gör något om dagarna så det mördar ju konversationen direkt. Folk som vill att man ska prata mycket om sig själv och vad man gör, det blir ju knepigt när man lever ett liv med mycket samma sak och rutiner.

Jobb, träning, mat, TV/dator och sova.

Brofessorn
2020-05-20, 23:55
Jag kapar in den frågan här istället som du ställde till mig:

Nej jag har inga problem, men problemet är att jag inte gör något om dagarna så det mördar ju konversationen direkt. Folk som vill att man ska prata mycket om sig själv och vad man gör, det blir ju knepigt när man lever ett liv med mycket samma sak och rutiner.

Jobb, träning, mat, TV/dator och sova.

Du kan tänja lite på sanningen. När jag jobbade som telefonförsäljare var mitt alterego Erik Karlsson. Erik hade varit med om mycket här i livet. Han hade femhundra olika hemstäder, besökt alla orter i Sverige och tyckt de var jättefina, provat på dussintals olika yrken och hobbies. Pluspoäng om du kan hitta på något som relaterar till personen du pratar med, sen passar du tillbaka bollen och frågar dem något om det. Efter det masar man bara på med massa följdfrågor och sympatiseringar så kan man snacka skit i timmar.

smerk
2020-05-21, 01:48
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

BrunoC
2020-05-21, 02:29
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Jag är i yngre halvan av 30-års åldern och kan intyga dig det.

Så många gånger som jag varit lite skrajsen för att gå vidare för "tänk om jag inte hittar någon bättre", "tänk om, tänk om" men lyckligtvis har jag varit modig nog att göra det ändå och sedan har jag alltid fått fundera över vad fan jag tänkte med som spenderade så mycket tiden på den där bruden när kvinnorna som jag träffar nu är på en helt annan, betydligt högre, nivå. Har aldrig ångrat mig.

T. ex. en kvinna som var mer fokuserad på en relativt meningslös dröm om att göra karriär som jurist istället för att bli en hängiven traditionell fru. Jag dumpade henne och ser sedan något år senare att hon hoppade av utbildningen och jobbar på någon makeup-studio för en skitlön medan jag har det mycket fint ekonomiskt och betydligt bättre ställt än någon kille som hon träffat innan och ligger med yngre och fagrare damer som jag kan välja att inleda en relation med.

Män åldras som vin och deras attraktion tenderar att stiga med åldern medan kvinnor åldras som ett glas mjölk. Tiden talar för din fördel och inte hennes.

Förutsatt att du tänker fortsätta utvecklas som person, karriärsmässigt, kroppsmässigt, bli mer attraktiv och ha din shit together osv. så bör du inte ens fundera på en relation förrän du fyllt 30 och du kommer kunna välja och vraka då och du kommer ha mer erfarenhet av kvinnor som lär dig vad du bör söka efter och hur du själv kan undvika att hamna i en destruktiv relation.

Med det sagt så bör du förstås se till att ta till dig läxan från dina misstag och se till att du aldrig gör om samma misstag i en framtida relation. Alltför många gör bara om samma misstag igen och lär sig aldrig av det.

Och förresten vadå tala om för barnen? Ni har varit tillsammans i 8 månader, tar väl 9 månader att skaffa några.

Stoltz
2020-05-21, 07:37
Det har potential att funka. Många av er har ju Tindrat och Flappy Pancakat i vad? tio år? Hur gjorde människor förr? Jo de letade oftare inom en snävare cirkel. Jobbet, bekantskapskretsen, samma skola osv. Ändå verka det ha varit lättare då.

Att man "inte får" ragga på jobbet idag är nog största boven dock. Sp det kan jag tyvärr inte råda till.

Haha men va, är det gamla hederliga "träffas via gemensamma bekanta" nu att betrakta som jobbigt och obskyrt? :D Och då menar jag inte att man scrollar igenom sin Facebook för att leta potentiell partner utan mer att man umgås med släkt, vänner och bekanta och på så sätt kommer i kontakt med deras umgängeskretsar - i vilken det ganska ofta finns andra trevliga personer (förutsatt att ens vänner är trevliga personer, då).

Men talar inte ni två om olika saker?
Trädgårdsmöbel pratar om att börja dejta gamla bekanta, Wintersnowdrift pratar om att börja träffa nya personer GENOM gamla bekanta. Eller?

Jag tror nog mer på att träffa nya personer genom gamla bekanta än att göra romantik av en gammal kompisrelation, med brasklappen att det definitivt inte är en omöjlighet och det finns ju definitivt fall som bevisar det.
Det lägger dock krav på att man har en umgängeskrets att tala om också.

”Förr” hade jag och Stoltz kanske dött som oskulder.

Förr? :D

delta_mats
2020-05-21, 07:44
Jag tror vi alla kommer skriva sådär i framtiden. Det har även drabbat mig. Jag känner en drift att avsluta den meningen med en smiley och två-tre utropstecken. Flr jag har tappat förmågan att kunna utrrycka mitt stämningsläge med ord.

Jag tror vi ALLA kommer skriva sådär... i framtiden!!!! :)

Du måste även låta stavningshjälpen gissa ordet du ska skriva och inte ändra om du märker att det blir fel. Även halva ord går bra så länge man förstår andemeningen.

trädgårdsmöbel
2020-05-21, 10:18
Vet ej men övertalade min kompis (gay) att köra Tinder och idag hade han tredje dejten och har många fler inplanerade. I morgon hade han två på samma dag. Tur han är permitterad. Bra utdelning!

Raggning för homosexuella män verkar vara ett kapitel för sig. Helskotta vilka historier jag har hört om riktiga wierdos och mardrömsdejter.

Angel
2020-05-21, 10:23
Raggning för homosexuella män verkar vara ett kapitel för sig. Helskotta vilka historier jag har hört om riktiga wierdos och mardrömsdejter.

Mja det finns nog mycket skumt, men han söker seriöst så han undviker nog de som skriver i sin profil vilka sexuella preferenser de har.

Läskeblask
2020-05-21, 10:45
Mystiska människor finns det, flera än man skulle tro. Vad har ni råkat ut för?

1. Träffade en på krogen, böt nr osv. Tog kontakt vis sms senare men hon sade jag var tvungen att skaffa facebook så hon kunde identifiera mig. Var tvungen att lägga ut 3 bilder innan jag fick godkännt. Blev dumpad senare efter att jag bjudit på lunch. Han sätta ner mig i bilen och då kom meddelandet att hon lämnar mig. Blev sur och krävde förklaring och fick en till slut ofter om och men. Gläder mig att hon idag ännu är singel. Jävla mumintroll.

2. Träffade en tjej. Träffade henne några ggr sen dog det ut. I 2 år frågade hon hur jag hade det osv med 3-4mån mellanrum. Konstig människa.

3. Det började i kafferummet på jobbet. Det var jag, en arbetskompis och en tjej. Tjejen klagade att hon hade att hon hade ont i nacken. Min arbetskompis sade att jag är utbildad massör. Jag skrattade bara och trodde alla fattade att det var ett skämt. På kvällen frågade hon om jag kunde massera henne. Jag tolkade det som att det skulle bli lite mys i sängen men nej, hon hade köpt att jag var massör och jag vet inte hur länge jag masserade henne. Sade inte heller att det var ett skämt. Sen fick jag åka hem. Dessutom var det avtändande att komma in i hennes hem som såg ut som en svinstia och hon vågade ännu säga att hon hade städat innan jag kom lol

Brofessorn
2020-05-21, 11:16
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Om du gjort ett allvarligt misstag, kan en hälsosam person välja att antingen lämna dig eller försöka förlåta. Om man stannar kvar och ändå drar upp det hela tiden, särskilt om man försöker måla upp en färgbild av hur era barn kommer få höra det (wtf), är det i bästa fall någon som hanterar sina känslor på ett omoget sätt. Eller så vill hon bara kontrollera dig med skammen.

Det blev inte bättre för mig, det blev sämre. Hon började dra upp det oftare och oftare, försökte nästan håna en med det, pratade äcklande om mina gamla relationer som hon inte ens visste något om. Kanske ett år efter att vi nått den punkten blev det ännu värre, men retrospektivt hade jag sett just det som en enorm varningsklocka.

Inte värt frustrationen och energin. Du kan få det bättre, är långt ifrån din peak.

Rikard Jansson
2020-05-21, 11:26
Vad är det för misstag som du anser vara oförlåtligt men inte hon?

delta_mats
2020-05-21, 11:36
Om du gjort ett allvarligt misstag, kan en hälsosam person välja att antingen lämna dig eller försöka förlåta. Om man stannar kvar och ändå drar upp det hela tiden, särskilt om man försöker måla upp en färgbild av hur era barn kommer få höra det (wtf), är det i bästa fall någon som hanterar sina känslor på ett omoget sätt. Eller så vill hon bara kontrollera dig med skammen.

Det blev inte bättre för mig, det blev sämre. Hon började dra upp det oftare och oftare, försökte nästan håna en med det, pratade äcklande om mina gamla relationer som hon inte ens visste något om. Kanske ett år efter att vi nått den punkten blev det ännu värre, men retrospektivt hade jag sett just det som en enorm varningsklocka.

Inte värt frustrationen och energin. Du kan få det bättre, är långt ifrån din peak.

+1. Inte varit i den sitsen själv. Men har en vän (föredetta) som blev tillsammans med en kontrollerande tjej. Varningsklockor redan första 6-12 månader på flera fronter. Efterhand har han förlorat kontakten med alla sina ursprungliga vänner. Det sjuka är att han själv var medveten om det och även nämnde det för oss, men han var för vek för att våga bryta. Han trodde inte han skulle kunna hitta en tjej igen.

Anton Fräs
2020-05-21, 12:28
Vet ej men övertalade min kompis (gay) att köra Tinder och idag hade han tredje dejten och har många fler inplanerade. I morgon hade han två på samma dag. Tur han är permitterad. Bra utdelning!

Sjukt lätt att få dejter med män, ganska absurd skillnad. Har fått många fler matchningar sen covid krisen kom både män och kvinnor, inte för att jag går på dejter.

trädgårdsmöbel
2020-05-21, 12:35
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk


Du kanske kan ge henne lite tid med det där. Hon är arg på dig, då säger man lätt dumma grejer.

Diomedea exulans
2020-05-21, 13:12
Jag kapar in den frågan här istället som du ställde till mig:

Nej jag har inga problem, men problemet är att jag inte gör något om dagarna så det mördar ju konversationen direkt. Folk som vill att man ska prata mycket om sig själv och vad man gör, det blir ju knepigt när man lever ett liv med mycket samma sak och rutiner.

Jobb, träning, mat, TV/dator och sova.

Ge inte upp. Många tjejer, säkert de flesta, vill prata om en själv på dejten, de vill veta ens ”CV” så att säga. Men många andra går det alldeles utmärkt att prata med andra saker om. Jag tror jag nämnde det i en annan tråd, men för några veckor sedan dejtade jag en tjej rätt intensivt där vi nästan bara pratade om intressanta saker i världen i stort, inte om varandra. Roliga djurfakta, släktingar som sett UFO:n, finska språkets uppbyggnad, fysisk träning osv... Det blev inte mycket prat om vad jag gör en standard-veckodag efter kl 17.

Och även bland de som vill veta ens CV finns det de som inte dömer en fastän man inte är ”lyckad”. Du är väl inte så mycket sämre än genomsnittsmänniskan? Du har ju ett jobb, bara en sån sak, och Netflix är väl inget tråkigt intresse? Jag själv är en klockren loser enligt många. Här på forumet har vi t ex rooz som tycker:

Hur kommer det sig att DIo kapar alla trådar som behandlar det täckta könet? Det är ju ingen nyhet att han är ensam och övergiven?

Och Aryt, numera Plasttiger, som säger:

Inte för att vara den, men...
Seriöst läs inte om du blir lessen du vet att jag leverar ordsanningar
Seriöst läs inte - det är delvis av vilda andtaganden

Är inte du barnlös och typ inget riktigt jobb och har haft stora problem både att etablera en "karriär" och familj/fast partnerrelation?
Kan inte någon brist i föräldrarollen ha förklarat detta?!

Och jag har haft dejter som fnissat åt mig när jag berättat om mitt liv.

Men samtidigt har jag vänner som vet allt ”dåligt” om mig och inte tycker att jag är det minsta misslyckad eller har något att skämmas för. Så det är bara olika tycke och smak.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Så många gånger som jag varit lite skrajsen för att gå vidare för "tänk om jag inte hittar någon bättre", "tänk om, tänk om" men lyckligtvis har jag varit modig nog att göra det ändå och sedan har jag alltid fått fundera över vad fan jag tänkte med som spenderade så mycket tiden på den där bruden när kvinnorna som jag träffar nu är på en helt annan, betydligt högre, nivå. Har aldrig ångrat mig.Jag personligen har nog aldrig ångrat en dumpning. Har däremot ångrat att ha hållit kvar i dåliga relationer för länge.Och förresten vadå tala om för barnen? Ni har varit tillsammans i 8 månader, tar väl 9 månader att skaffa några.Jag tolkade det som att framtida barn menades, vilket gör det lite weird i min mening; ”ungar, har jag berättat om när pappa gjorde en dum grej för längesen?”

Förr? :DFörlåt, det var inte meningen att sprida slamprykte genom att antyda att du inte är oskuld!
Mystiska människor finns det, flera än man skulle tro. Vad har ni råkat ut för?Ja, var ska vi börja? Hon som 15 sekunder in i första ligget bad mig avbryta och började gråta och förklarade att det berodde på att hon började tänka på sitt ex, och dagen efter SMS:ade och frågade om jag tyckte det var bra, t ex.

Vad är det för misstag som du anser vara oförlåtligt men inte hon?

Jag fick inte outa det här egentligen, men smerk är Paulo Robertos konto på kolo.

Klein
2020-05-21, 13:47
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Hon kanske inte är den ultimata kvinnan men å andra sidan tror jag att de allra flesta är kapabla att använda oförätter och barn som vapen i en relation när det kommer till kritan. Hon har iaf tillräckligt god självkännedom och ärlighet för att erkänna vad hon är kapabel till för dig. Och ärligt talat tolkar jag det hela mera som ett skittest än ett seriöst löfte. Det är ju inte bara upp till henne att sätta gränser och utlova konsekvenser vid överträdelser utan även upp till dig. Det är väl bara att säga att det inte blir några barn om hon inte först lovar att aldrig använda dem, med eller utan tidigare oförätter, som vapen mot dig. Vad gäller dina "misstag" så vet jag förstås inte hur allvarliga de är. Kanske de är irreparabla men då är det ju upp till dig att vara stark nog att avsluta det hela istället för att dra ut på det oundvikliga samt sköta dig bättre i framtida relationer.

Diomedea exulans
2020-05-21, 13:56
För övrigt: Tre (?) dagar, fem sidor, och tråden är inte låst än. Jag får en tår i ögat. Jag kan se framför mig hur Mental sitter framför sin dator med minst en tår i vart och ett av sina.

Det här tillägnar jag alla och envar som skrivit:

ZPRhV9hAv9U

Anders The Peak
2020-05-21, 14:13
Utan att gå in på detaljer så håller jag på att gå in i en destruktiv relation. Jag har gjort misstag (ej oförlåtliga sådana) och tjejen säger att dessa kommer komma upp för all framtid, kommer nämnas för barnen osv, trots att hon tidigare sagt att hon förlåter mig.. Känns som att det är läge att sätta punkt.

Känns dock otroligt jobbigt, vi har haft 8 fantastiska månader tillsammans, relativt kort tid men detta är mitt första seriösa förhållande och jag är i undre halvan av 20års-åldern.

Någon som varit med om liknande som kan intyga att allt blir bättre om man går vidare?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Tror att du borde ta den här diskussionen med din kvinna och komma vidare i tanken om hon är rätt för dig och du rätt för henne.

Hon själv behöver inte vara helt oskyldig damer har ofta betydlig lättare att dölja saker jämfört med oss män då de har bättre simultankapacitet.

Läskeblask
2020-05-21, 14:56
Jag fattar inte ideen att leva under hot. Människor som inte längre håller kontakt med andra för att ens partner i te gillar dom eller liknande eller så skall det frågas lov om det ena eller andra. Kom ihåg att den du skall tänka på är dig själv i första hand. Det finns andra brudar.Självklart måste man göra kompromisser men de får inte vara för dyra.

Till Dio

Vi är alla loosers. Endel drar in mer pengar, andra mindre men dom flesta ligger inom samma kategori. Man är den man är, det enda man kan göra är att uppföra sig väl

Läskeblask
2020-05-21, 15:16
Några tips från mig som ni bör ta vara på:

- ha alltid en back up-plan. Om möjligt så se till att ha en ekono i som håller om ni skiljer er. Optimalt vore att ni bor i din bostad.
- ta vara på vänner. Det är sorgligt att inte ha någon när man skiljer sig .

-

Snobbe
2020-05-21, 19:34
Ogillar verkligen nätdating, men har svårt att hitta alternativ (speciellt nu i corona tider). Mina hobbies jag har är mest män, borde försöka börja med något annat men känns konstigt att börja med en hobby bara för att kvinnor finns där.

Har haft 3 dater inplanerade senaste 1.5 veckorna och alla 3 tjejerna har antingen ghostat eller ställt in med random ursäkt samma dag. En av dom sköts upp till några dagar senare och sen ghostad.

Diomedea exulans
2020-05-21, 19:43
Ogillar verkligen nätdating, men har svårt att hitta alternativ (speciellt nu i corona tider). Mina hobbies jag har är mest män, borde försöka börja med något annat men känns konstigt att börja med en hobby bara för att kvinnor finns där.

Har haft 3 dater inplanerade senaste 1.5 veckorna och alla 3 tjejerna har antingen ghostat eller ställt in med random ursäkt samma dag. En av dom sköts upp till några dagar senare och sen ghostad.

Bara kör på. När jag återupptog Tinder efter ett uppehåll tog det en månad innan det gick bra, sen gick det bra med de flesta jag matchade med. Det handlar om vana. ”Greasing the groove” är mycket bättre än HIT här.

wintersnowdrift
2020-05-21, 20:41
Jag kapar in den frågan här istället som du ställde till mig:

Nej jag har inga problem, men problemet är att jag inte gör något om dagarna så det mördar ju konversationen direkt. Folk som vill att man ska prata mycket om sig själv och vad man gör, det blir ju knepigt när man lever ett liv med mycket samma sak och rutiner.

Jobb, träning, mat, TV/dator och sova.

Ge inte upp. Många tjejer, säkert de flesta, vill prata om en själv på dejten, de vill veta ens ”CV” så att säga. Men många andra går det alldeles utmärkt att prata med andra saker om. Jag tror jag nämnde det i en annan tråd, men för några veckor sedan dejtade jag en tjej rätt intensivt där vi nästan bara pratade om intressanta saker i världen i stort, inte om varandra. Roliga djurfakta, släktingar som sett UFO:n, finska språkets uppbyggnad, fysisk träning osv... Det blev inte mycket prat om vad jag gör en standard-veckodag efter kl 17.

Och även bland de som vill veta ens CV finns det de som inte dömer en fastän man inte är ”lyckad”.

Alltså, jag pratar knappt om mitt CV när jag är på arbetsintervjuer. Ett osexigare ämne för en dejt har jag svårt att tänka mig. Det intressanta är ju vem personen är, inte vad hen har gjort sen gymnasiet uppdelat på utbildning - arbetslivserfarenhet - övriga meriter. Vad en person har för tankar kring det finska språkets grammatik säger imho oerhört mycket mer om hen än vad hen har pluggat.

EagleEye
2020-05-21, 21:50
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Diomedea exulans
2020-05-21, 21:57
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Jodå, kolla på munkar!

EagleEye
2020-05-21, 21:59
Får försöka hitta på något men det är lätt. Vi får lida tillsammans 😣

Diomedea exulans
2020-05-21, 22:09
Får försöka hitta på något men det är lätt. Vi får lida tillsammans 😣

Jag trodde halva forumet var folk som tränar som flykt från att leta riktig mening med livet? :naughty:

Annars rekommenderar jag dig att fortsätta jaga. Ge upp kan du göra nästa år.

”Det är aldrig för sent för att ge upp” — gammalt ordspråk.

trädgårdsmöbel
2020-05-22, 11:30
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Lutande bänkpress, fläskkotletter och nättrollande.

skyffelmördarn
2020-05-22, 11:37
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Du har ju alltid det här stället om det skulle köra ihop sig totalt

https://goo.gl/maps/CZCDE8JC3mt164ue9

Brofessorn
2020-05-22, 11:41
Lutande bänkpress, fläskkotletter och nättrollande.

Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

svenbanan
2020-05-22, 11:52
Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

Jag tror svårigheten med fläskkotletter beror på att de blir torra väldigt lätt om man låter dem stå i ugnen (eller stekpannan) bara några få minuter för länge. Dvs större chans att de är saftiga om man siktar på att de inte ska vara "well done".

Diomedea exulans
2020-05-22, 11:53
Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

Jag tycker de blir goda när man saltar och pepprar båda sidorna hårt, steker dem hårt kort tid på bägge sidor, sedan steker dem ytterligare lite på låg värme på bägge sidor.

trädgårdsmöbel
2020-05-22, 12:17
Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

Du steker dem så de får yta, sedan låter du dem puttra i såsen.(inte med bea dock :) ) Eller så kör du fläskkarré istället. De går knappt inte att misslyckas med.

40plus
2020-05-22, 12:31
Svaret på alla frågor om hur man får vanligt fläsk eller nötkött saftigt vid stekning är stek i rikligt med olja och krydda med asiaternas hemliga vapen i köket:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81isrpm8zDL._SL1500_.jpg

Kvinnan min får både kycklingklubbor, fläskkotletter och nötkött att smaka rikligt och saftigt på detta vis.

Och med tanke på tråden, hittar du en kvinna som kan hantera kött så är hon värdig att betäckas.

delta_mats
2020-05-22, 12:36
Du steker dem så de får yta, sedan låter du dem puttra i såsen.(inte med bea dock :) ) Eller så kör du fläskkarré istället. De går knappt inte att misslyckas med.

Gillar fläskkarré bättre, som du säger är det svårare att misslyckas med. Kotletter kan ju vara sega och torra trots att de får puttra i sås/sky. Fläskkarré gillar jag att steka och sedan får det puttra i en sky tills de är alldeles möra. Då reder jag av såsen med grädde.

G.W
2020-05-22, 12:38
Svaret på alla frågor om hur man får vanligt fläsk eller nötkött saftigt vid stekning är stek i rikligt med olja och krydda med asiaternas hemliga vapen i köket:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81isrpm8zDL._SL1500_.jpg

Kvinnan min får både kycklingklubbor, fläskkotletter och nötkött att smaka rikligt och saftigt på detta vis.

Och med tanke på tråden, hittar du en kvinna som kan hantera kött så är hon värdig att betäckas.

Har du en filippinsk kvinna?

Klein
2020-05-22, 12:41
Hemligheten är att steka fläskkotletterna på medelvärme lutande mot varandra med bensidan nedåt och sedan knuffa omkull dem och fräsa på med hög värme mot köttsidan till. På detta sätt blir de genomstekta överallt utan att bli alltför torra.

Annars är det snabbstekning på hög värme följt av långkok med fond och grönsaker som gäller. Tillsätt grädde mot slutet.

40plus
2020-05-22, 12:43
Har du en filippinsk kvinna?

Japp

delta_mats
2020-05-22, 12:44
Japp

Postorder?

40plus
2020-05-22, 12:48
Postorder?

Absolut inte, träffade henne här i Sverige och hon är Svensk medborgare. Men ja hon kom hit för ca 6-7 år sedan med sin dåvarande man (svensk). Dom levde dock där nere ungefär lika länge innan dom kom hit.

Köttis
2020-05-22, 12:51
Svaret på alla frågor om hur man får vanligt fläsk eller nötkött saftigt vid stekning är stek i rikligt med olja och krydda med asiaternas hemliga vapen i köket:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81isrpm8zDL._SL1500_.jpg

Kvinnan min får både kycklingklubbor, fläskkotletter och nötkött att smaka rikligt och saftigt på detta vis.

Och med tanke på tråden, hittar du en kvinna som kan hantera kött så är hon värdig att betäckas.Vad du steker i och hur du kryddar köttet har väldigt lite inverkan på hur mört köttet är.
Enda någorlunda idiotsäkra metoden är att använda termometer och inte översteka skiten. Kött av hög kvalitet hjälper också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

delta_mats
2020-05-22, 12:52
Absolut inte, träffade henne här i Sverige och hon är Svensk medborgare. Men ja hon kom hit för ca 6-7 år sedan med sin dåvarande man (svensk). Dom levde dock där nere ungefär lika länge innan dom kom hit.

Har ni traditionellt uppdelade sysslor hemmavid eller mer modernt dela lika?

wintersnowdrift
2020-05-22, 13:25
Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

Sous vide

40plus
2020-05-22, 13:31
Har ni traditionellt uppdelade sysslor hemmavid eller mer modernt dela lika?

Hon blir besvärad och till slut arg om jag envisas med att vara i köket när hon skall laga mat. Hon är stolt över sin matlagning och att kunna servera god och nyttig mat till mig och sin dotter.

På nåder fick jag visa hur vi gör "Tacos" i Sverige, men inte mer än så.

Så ja hon är traditionellt lagd. Vi bor inte ihop ännu men hon är onekligen "serviceinriktad" och hon blir genuint glad att se andra njuta av hennes mat och hon vill absolut diska efteråt för annars "blir det inte som hon vill". Men jag får gärna fixa dotterns cykel, fixa routern, hänga nya taklampor etc. Så ja det är traditionellt.

Läskeblask
2020-05-22, 16:20
Ennegativ grej med att sällskapa är att det övriga sociala livet lider. Inget fel på tjejen men ibland vill man bara bort. Man borde bli aktivare själv också men veckorna är fullbokade och då när huset är barnfritt känns det sådär att lämna tjejen ensam.

trädgårdsmöbel
2020-05-22, 16:50
Blir inte det sociala livet "lidande" när man träffar någon så har man nog inte träffat rätt person. Nu menar jag inte att det skall försvinna helt, att man skall bryta kontakten med vänner osv. Men om inte det minskar, om man inte vill att det minskar, om man inte vill byta ut en hel del "social tid" eller "egentid" mot "partid" med henne utan enbart känner att "partid" med henne får klämmas in utöver det, då är det nog fel dam du träffat.


Har man eviga ungkarlsvänner som går ut och festar på krogen minst en gång i veckan och lever som de var 20 istället för 42 och dessa inte klagar på dig, då spenderar du alldeles för lite tid med din partner.

CalleP
2020-05-22, 16:52
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Allt annat man tycker är intressant här I världen! :)

chidde
2020-05-22, 19:05
Vad finns det kvar att leva för när man har gett upp jakten? inte mycket va

Just nu kanske det finns sa mycket, men inom en manad eller tva kommer det mesta igang igen i form av Formula 1, MotoGP, UFC, fotboll etc samtidigt som man kan borja ga ut igen

Hur får du till dina fläskkotletter då? Blir alltid så torra och tråkiga. Provade på att rimma och röka dem igår, och blev väl okej... men köttstycket känns väldigt meh.

Inte for att disrespektera nagon som forsokt ge dig tips tidigare, men tricket har du undertill

Sous vide

Diomedea exulans
2020-05-25, 20:50
Hur många fler får ”levererades inte” när ni skickar meddelanden på Tinder just nu?

Livet
2020-05-25, 20:52
Hur många fler får ”levererades inte” när ni skickar meddelanden på Tinder just nu?

Tinder är trasigt för tillfället.

PureWhey
2020-05-25, 21:43
Tinder är trasigt för tillfället.

Gör inget drastiskt nu Dio.

Diomedea exulans
2020-05-25, 22:01
Gör inget drastiskt nu Dio.

Tror jag nöjer mig med att åka hem till dem och ringa på.

trädgårdsmöbel
2020-05-25, 22:08
Jag vill berätta något supergulligt jag sett i min profession. Två gravt psykiskt sjuka, herre och dam, bägge med svår social fobi (och tyngre diagnoser än så) har fattat tycke för varandra, men på ett väldigt, väldigt försiktigt, blygt och gulligt sätt. Två väldigt väldigt sjuka individer, men väldigt snälla.

De vågar knappt prata med varandra. Det är ett försiktigt ömsesidigt "hej" följt av att bägge rodnar. Sedan sätter de sig i varsin ände av soffan i dagrummet och tittar på tv. Tittar ibland blygt på varandra, tittar bort. Under säkert 2 timmar flyttar de sig långsamt långsamt i soffan mot mitten och håller varandra till slut i handen. Bägge med världens leende i ansiket. Vågar inte titta på varandra men sitter och håller varandra i hand.

Alltså jag smälter så gulligt är det.

Diomedea exulans
2020-05-25, 22:10
Jag vill berätta något supergulligt jag sett i min profession. Två gravt psykiskt sjuka, herre och dam, bägge med svår social fobi (och tyngre diagnoser än så) har fattat tycke för varandra, men på ett väldigt, väldigt försiktigt, blygt och gulligt sätt. Två väldigt väldigt sjuka individer, men väldigt snälla.

De vågar knappt prata med varandra. Det är ett försiktigt ömsesidigt "hej" följt av att bägge rodnar. Sedan sätter de sig i varsin ände av soffan i dagrummet och tittar på tv. Tittar ibland blygt på varandra, tittar bort. Under säkert 2 timmar flyttar de sig långsamt långsamt i soffan mot mitten och håller varandra till slut i handen. Bägge med världens leende i ansiket. Vågar inte titta på varandra men sitter och håller varandra i hand.

Alltså jag smälter så gulligt är det.

Men halledusingen. Hur gamla är de ungefär?

trädgårdsmöbel
2020-05-25, 22:17
Men halledusingen. Hur gamla är de ungefär?

35 hon 45 han. c:a. Hon står ut med timtal av snooker bara för att vara bredvid honom :)

StarkaUlf
2020-05-26, 08:04
35 hon 45 han. c:a. Hon står ut med timtal av snooker bara för att vara bredvid honom :)

Snooker. Du snackar vi riktig karl :thumbup:

dmoller
2020-05-26, 08:09
Om kim hartman kommenterar är det en 10/10 show

StarkaUlf
2020-05-26, 08:13
Om kim hartman kommenterar är det en 10/10 show

En batalj mellan O'Sullivan och John Higgins :bow:

Läskeblask
2020-05-26, 09:48
Jag har inte varit singel i mitt vuxna liv längre än nån månad men är det hemskt? Jag förstår att om man vill bilda familj som kvinna och 40 sträcket börjar närma sig så kan det vara lite svettigt men såhär som introvert eller halvt osocial och halvt självisk så vet jag inte om det är så farligt. Livet rullar ju på ändå, jobb,gym, intressen osv. Blir inte så mycket tom tid.

Stoltz
2020-05-26, 10:38
Blir inte det sociala livet "lidande" när man träffar någon så har man nog inte träffat rätt person. Nu menar jag inte att det skall försvinna helt, att man skall bryta kontakten med vänner osv. Men om inte det minskar, om man inte vill att det minskar, om man inte vill byta ut en hel del "social tid" eller "egentid" mot "partid" med henne utan enbart känner att "partid" med henne får klämmas in utöver det, då är det nog fel dam du träffat.


Har svårt för att säga att det ska vara så för alla, men jag förstår definitivt vad du menar. När jag mötte min flickvän förändrades typ hela bilden jag hade av hur prioriterad egentid var. Oss-tid > Jag-tid, även om jag behöver det med så är det verkligen minimalt jämfört med tidigare.

Jag vill berätta något supergulligt jag sett i min profession. Två gravt psykiskt sjuka, herre och dam, bägge med svår social fobi (och tyngre diagnoser än så) har fattat tycke för varandra, men på ett väldigt, väldigt försiktigt, blygt och gulligt sätt. Två väldigt väldigt sjuka individer, men väldigt snälla.

De vågar knappt prata med varandra. Det är ett försiktigt ömsesidigt "hej" följt av att bägge rodnar. Sedan sätter de sig i varsin ände av soffan i dagrummet och tittar på tv. Tittar ibland blygt på varandra, tittar bort. Under säkert 2 timmar flyttar de sig långsamt långsamt i soffan mot mitten och håller varandra till slut i handen. Bägge med världens leende i ansiket. Vågar inte titta på varandra men sitter och håller varandra i hand.

Alltså jag smälter så gulligt är det.

Åh gud vad gulligt. Det värmde att läsa detta!

Diomedea exulans
2020-05-26, 10:57
Jag har inte varit singel i mitt vuxna liv längre än nån månad men är det hemskt? Jag förstår att om man vill bilda familj som kvinna och 40 sträcket börjar närma sig så kan det vara lite svettigt men såhär som introvert eller halvt osocial och halvt självisk så vet jag inte om det är så farligt. Livet rullar ju på ändå, jobb,gym, intressen osv. Blir inte så mycket tom tid.

Är du man så är det troligen hemskt. Men där är vi farligt nära en diskussion som kommer att få tråden låst.

Rikard Jansson
2020-05-26, 11:06
Är du man så är det troligen hemskt. Men där är vi farligt nära en diskussion som kommer att få tråden låst.

Jag har varit både långtidssingel och i längre förhållande. Finns både fördelar och nackdelar med båda. Gillar man som mig att ta det riktigt lugnt och göra absolut ingenting vissa dagar utan någon press så är det gött att vara själv ibland :d

PureWhey
2020-05-26, 11:13
Jag har varit både långtidssingel och i längre förhållande. Finns både fördelar och nackdelar med båda. Gillar man som mig att ta det riktigt lugnt och göra absolut ingenting vissa dagar utan någon press så är det gött att vara själv ibland :dFunkar ju fint även i förhållande :-) Kanske inte lika lätt om man bor ihop och inte har ett eget litet mancave-rum iofs. Därför kommer jag aldrig ge upp det rummet. Just nu bara dator och lite grippers där inne. Skall försöka skaffa mig en lsserprojektor och lite annat sköj också.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Rikard Jansson
2020-05-26, 11:17
Funkar ju fint även i förhållande :-) Kanske inte lika lätt om man bor ihop och inte har ett eget litet mancave-rum iofs. Därför kommer jag aldrig ge upp det rummet. Just nu bara dator och lite grippers där inne. Skall försöka skaffa mig en lsserprojektor och lite annat sköj också.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Jo klart, det kan nog fungera riktigt bra om man är med rätt person. I mitt förra förhållande hade jag aldrig fått vara ifred i det rummet. Jag gillar att läsa böcker, och kunde inte under 5 års tid läsa en enda bok för att jag helt enkelt inte fick vara ifred och hon kunde inte heller vara tyst när hon var bredvid när jag läste.

Diomedea exulans
2020-05-26, 11:34
Håller med PureWhey, det kan vara riktigt gött att göra ”ingenting” med en dejt/flickvän. Till och med mer gött än om man är helt själv. Men då kräver det nog som sagt en respektive som inte tjatar hål i huvudet på en, haha.

delta_mats
2020-05-26, 11:47
Ni får se till att hitta en tjej med egna intressen. Såna som bara såsar omkring hemma hela tiden skulle ju gå en på nerverna.

Läskeblask
2020-05-26, 12:31
Det är skönt att vara enda närvarande. Tjejen är snäll osv men hennes ideer är fullständigt dåraktiga ibland. Särskilt när det gäller inredning och dylikt. Jag har dock märkt att b.la farsan fixar det som morsan vill trots det är onödigt egentligen. Jag sade åt tjejen att jag skiter i vilken färgs gardiner vi har, om vi skall plantera svarta eller röda vinbär, hurdana handukar vi har i badrummet osv. Singellivet är som en motorväg, den går rakt framåt medan sambolivet är som en landsväg i alperna:full av kurvor och skiftande landskap.

trädgårdsmöbel
2020-05-26, 12:50
H
Åh gud vad gulligt. Det värmde att läsa detta!

Det är helt magiskt faktiskt. Så skört och fint.

Läskeblask
2020-05-26, 13:05
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?

Gregow
2020-05-26, 13:17
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?
Jag tror kvinnorna förväntar sig att du ska ta en sån fråga med ett garv och en axelryckning.

trädgårdsmöbel
2020-05-26, 13:19
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?

Tips. Bygg en garderob åt henne eller renovera klädkammaren. Hon beskriver vad hon vill ha och blir riktigt glad att du vill ("vill") göra detta. Misslyckas kapitalt. Snett och fult. Varenda gång hon ser den där klädkammaren kommer hon bli påmind om att inte tjata om att man borde bygga saker åt henne eller renovera.

Diomedea exulans
2020-05-26, 13:24
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?

Hon är dum i huvudet. En kvinna som säger sådär utan att det är uppenbart att det är på skoj duger på sin höjd som dörrstopp.

Stoltz
2020-05-26, 13:24
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?

Är inte "Do what men do" ett gammalt sätt att säga att män dör i krig? Står hon i ditt testamente?

Läskeblask
2020-05-26, 13:31
Jag tar inte många saker hårt men såg det som en attack mot min manlighet. Ungefär som om jag skulle visa en bild på en fitnessmodell och fråga varför hon inte ser ut så. Om jag bygger en katastrofgarderob så blir jag förbannad av att se den själv.

Brofessorn
2020-05-26, 13:34
Snabba växlar härinne. Hon kanske bara var lite sugen?

Diomedea exulans
2020-05-26, 13:37
Snabba växlar härinne. Hon kanske bara var lite sugen?

Iofs. Får hålla med dig där.

Läskeblask
2020-05-26, 13:38
Hon är dum i huvudet. En kvinna som säger sådär utan att det är uppenbart att det är på skoj duger på sin höjd som dörrstopp.

Är inte "Do what men do" ett gammalt sätt att säga att män dör i krig? Står hon i ditt testamente?

Man får väl tolka det hur man vill. Jag anser mig ha ett manligt utseende, jobbar inom vvs, slåss med fyllon som dörrvakt, tränar, tar större ekonomiskt ansvar. Nåja alla har väl sina krav för vad som räknas som manligt

Al3x
2020-05-26, 13:50
Förresten, jag fick en svår fråga för en tid sedan. "När skall du börja göra sånt som män gör?" Jag tog det som en skymf. Jag tolkade frågan som att jag borde bygga,renovera och fixa på kvällarna. Jag är inte händig men klarar av endel.Förväntar sig kvinnorna att man skall klara av allt som man?

Jag tror bara hon testade dig, ganska vanligt att kvinnor säger saker som ”jag tycker inte om män som gymmar” tex. För att se hur du reagerar inte för att deras påstående nödvändigtvis är sant. Dem vill snarare bara se hur lätt du viker dig.

PureWhey
2020-05-26, 14:02
Jo klart, det kan nog fungera riktigt bra om man är med rätt person. I mitt förra förhållande hade jag aldrig fått vara ifred i det rummet. Jag gillar att läsa böcker, och kunde inte under 5 års tid läsa en enda bok för att jag helt enkelt inte fick vara ifred och hon kunde inte heller vara tyst när hon var bredvid när jag läste.

Det låter helt hemskt ju. I mitt nuvarande förhållande, efter lärdomar från tidigare misstag, har jag helt enkelt klarlagt från början att jag behöver vara själv och ta det lugnt ibland. Har hänt att vi bokat in saker på en fredagkväll, men under veckan har jag tränat hårt och haft mycket på jobbet etc så jag behöver ta en gamingkväll för att ladda upp batterierna. Det är inga problem så länge jag säger det.

Även sagt att om hon skall flytta in i framtiden kan hon glömma att jag skall göra om mitt datorrum till sminkrum eller vad tjejer nu vill ha. Utan det är mitt rum. Vill hon ha ett eget rum också får hon pynta upp degen för en större lägenhet. Typ. Det har inte riktigt vart en diskussion, utan hon förstår mig om man säger så.

Håller med PureWhey, det kan vara riktigt gött att göra ”ingenting” med en dejt/flickvän. Till och med mer gött än om man är helt själv. Men då kräver det nog som sagt en respektive som inte tjatar hål i huvudet på en, haha.

Japp. Bor man ihop måste det funka så imo.

r1kkie
2020-05-28, 07:22
Det låter helt hemskt ju. I mitt nuvarande förhållande, efter lärdomar från tidigare misstag, har jag helt enkelt klarlagt från början att jag behöver vara själv och ta det lugnt ibland. Har hänt att vi bokat in saker på en fredagkväll, men under veckan har jag tränat hårt och haft mycket på jobbet etc så jag behöver ta en gamingkväll för att ladda upp batterierna. Det är inga problem så länge jag säger det.

Även sagt att om hon skall flytta in i framtiden kan hon glömma att jag skall göra om mitt datorrum till sminkrum eller vad tjejer nu vill ha. Utan det är mitt rum. Vill hon ha ett eget rum också får hon pynta upp degen för en större lägenhet. Typ. Det har inte riktigt vart en diskussion, utan hon förstår mig om man säger så.



Japp. Bor man ihop måste det funka så imo.

Same here, gaming är en stor del i mitt liv och ett sätt för mig att koppla av och får jag inte tid för de kommer jag tillslut må dåligt. Hon accepterar det samtidigt som jag accepterar att hon har egna intressen som hon får den tid hon vill till. Ju mer ju bättre för då får jag ännu mer egentid. Win win! :hbang:

Läskeblask
2020-05-28, 07:54
Helt rätt men i vissa fall gör man undantag eller man kan ju själv avgöra vad som är viktigt för en sjjälv. Det slutar alltid att man mår dåligt om man börjar ändra för mycket till den andres fördel. Haha en kompis har gått i fällan, han hatar djur och nu har han 2 hundar och 3 kaniner vars burar täcker 30% av lägenhetens yta.

Livet
2020-05-28, 08:38
Helt rätt men i vissa fall gör man undantag eller man kan ju själv avgöra vad som är viktigt för en sjjälv. Det slutar alltid att man mår dåligt om man börjar ändra för mycket till den andres fördel. Haha en kompis har gått i fällan, han hatar djur och nu har han 2 hundar och 3 kaniner vars burar täcker 30% av lägenhetens yta.

Herregud, vilken jävla misär.

Läskeblask
2020-05-28, 10:02
Nä men ärligt sagt så blev jag oerhört störd på en tjej med två hundar i en liten lägenhet. Dörrarna skulle stängas, man måste hoppa över små staket vid dörröppningarna, var man nånstans så var det bråttom hem till hundarna, jävla skällande...fy fan . Mitt eget intresse för djur är 0.

r1kkie
2020-05-28, 10:06
Helt rätt men i vissa fall gör man undantag eller man kan ju själv avgöra vad som är viktigt för en sjjälv. Det slutar alltid att man mår dåligt om man börjar ändra för mycket till den andres fördel. Haha en kompis har gått i fällan, han hatar djur och nu har han 2 hundar och 3 kaniner vars burar täcker 30% av lägenhetens yta.

Haha :laugh::laugh:

Där är jag stenhård. Ska inte finnas ett djur i mitt hem och kommer aldrig ändra på de oavsett hur mycket sambon vill. Dock får hon ha hur många djur hon vill bara dem bor någon annanstans. :laugh:

wintersnowdrift
2020-05-28, 10:14
Just förhållningssättet till djur kan jag tycka är en ganska avgörande värderningsfråga för om man bör bo ihop med någon eller ej. Det finns absolut frågor man kan kompromissa kring, men djur är inte en sådan imho. En person som avskyr djur och en person som älskar djur kanske inte är en perfect match helt enkelt.

Diomedea exulans
2020-05-28, 10:27
Mina föräldrar låter mig inte skaffa kalkoner fastän jag lovar att slakta dem innan jag flyttar härifrån nästa gång. :(

Brofessorn
2020-05-28, 10:31
Mina föräldrar låter mig inte skaffa kalkoner fastän jag lovar att slakta dem innan jag flyttar härifrån nästa gång. :(Dumpa direkt.

trädgårdsmöbel
2020-05-28, 10:51
Sånt där lär man sig med tiden att ändra sig med. Kvinnan kan göra det surt för mannen i lång tid, när det gäller långtidssurning vinner kvinnan över mannen 9/10 ggr.

Så vill hon ha 3 kaniner och 2 hundar, ge henne det. Även om det är du som måste gå ut med dem varje gång det regnar, är tidigt, sent, kallt eller varmt.

Lita på mig här, bara ge dig. Du kan bråka emot, men det blir värre i längden och hon vinner ändå till slut så släpp stoltheten och ge dig.

r1kkie
2020-05-28, 10:53
Sånt där lär man sig med tiden att ändra sig med. Kvinnan kan göra det surt för mannen i lång tid, när det gäller långtidssurning vinner kvinnan över mannen 9/10 ggr.

Så vill hon ha 3 kaniner och 2 hundar, ge henne det. Även om det är du som måste gå ut med dem varje gång det regnar, är tidigt, sent, kallt eller varmt.

Lita på mig här, bara ge dig. Du kan bråka emot, men det blir värre i längden och hon vinner ändå till slut så släpp stoltheten och ge dig.

Det kan jag med, bara sätta hårt mot hårt. Inte speciellt svårt.

Läskeblask
2020-05-28, 11:15
Vad jag lärt mig att ger du efter i början så går det inte plötsligt att ändra kurs. Gör du alltid enligt hennes vilja äts din själ upp långsamt och du blir deppig och sur. En dag så brister det och du förstår att du inte kan vara en toffel. Slutsatsen är att ge inte efter för mycket. Det leder till misär och elände. Säg bara i början av relationen att det blir inga djur, du spelar tv-spel på fredagar och drick öl med polarna en gång i månaden så får hon själv avgöra om du är rätt eller ej. Det handlar inte om att leka hårding utan om förhandlande och förståelse.

Köttis
2020-05-28, 11:19
Sånt där lär man sig med tiden att ändra sig med. Kvinnan kan göra det surt för mannen i lång tid, när det gäller långtidssurning vinner kvinnan över mannen 9/10 ggr.



Så vill hon ha 3 kaniner och 2 hundar, ge henne det. Även om det är du som måste gå ut med dem varje gång det regnar, är tidigt, sent, kallt eller varmt.



Lita på mig här, bara ge dig. Du kan bråka emot, men det blir värre i längden och hon vinner ändå till slut så släpp stoltheten och ge dig.

Måste man antingen ge sig eller bråka emot? Är hellre singel då. Så jävla roliga är inte tjejer.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Läskeblask
2020-05-28, 11:44
Måste man antingen ge sig eller bråka emot? Är hellre singel då. Så jävla roliga är inte tjejer.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Du måste vara skärpt i början. Tyda hennes ord och gärningar. Kanske hon kommer från ett långt förhållande där mannen varit hennes slav. Veter hon sig som en prinsessa?
Har hon en väldigt stark bild hur en man skall vara eller i allmänhet starka åsikter som hon inte kan se från andra vinklar? Om middagen kostar 2000, erbjuder hon sig att betala sin del?

trädgårdsmöbel
2020-05-28, 12:34
Måste man antingen ge sig eller bråka emot? Är hellre singel då. Så jävla roliga är inte tjejer.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Om hon vill att ni skall ha något du inte vill att ni skall ha detta, så ja. Det blir FFS. Fight, flight eller surrender (FFS).

PureWhey
2020-05-28, 12:46
Man skall ha överhanden från början och låta kvinnan vinna strider som inte spelar någon roll i slutändan så att hon tror att hon har något att säga till om.

Djur är inte en sådsn strid, där är gränsen nådd för längesedan om man inte vill ha djur själv.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

PureWhey
2020-05-28, 12:49
Man skall ha överhanden från början och låta kvinnan vinna strider som inte spelar någon roll i slutändan så att hon tror att hon har något att säga till om.

Djur är inte en sådsn strid, där är gränsen nådd för längesedan om man inte vill ha djur själv.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Eller så har man en sunt förhållande där man kompromissar åt båda håll, men det är inte lika kul att skriva om.

ChuckTesta
2020-05-28, 12:52
zBXwfmUpHOA

Diomedea exulans
2020-05-28, 13:01
Min enda kommentar till den debatten är att det är kraftigt överdrivet hur viktigt det är att inte vara en toffel. Det är nästan det enda de talar om i Game- och Pickup Artist-svängen, vikten av att aldrig vika ner sig. Min erfarenhet är att motsatsen råder; vill man att en tjej ska gilla en ska man hålla med om allt. Hur ofta ser ni en F!-are vara ihop med en sverigedemokrat, t ex? Håll med tjejen —> fortsätt dejta henne, säg emot —> bli blockad.

Köttis
2020-05-28, 13:07
Om hon vill att ni skall ha något du inte vill att ni skall ha detta, så ja. Det blir FFS. Fight, flight eller surrender (FFS).Eller så är man inte tillsammans med tjejen om man måste välja mellan 3 hundar om man hatar djur, eller att hon ska vara konstant sur. Både dina alternativ suger ju och ingen tjej är värd det.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Läskeblask
2020-05-28, 13:09
Det är bra att inte vara för medgivande, lite spänning och olika åsikter bör det vara. Som purewhey stämmer så låt henne bestämma gardinernas färg osv onödiga saker.

Jag tycker det är dumt att tala om att vara herren i huset, såklart måste man kompromissa men endel går ju fan med på allt. Säger upp kontakten med kompisar, skaffar djur de hatar osv

PureWhey
2020-05-28, 13:40
Min enda kommentar till den debatten är att det är kraftigt överdrivet hur viktigt det är att inte vara en toffel. Det är nästan det enda de talar om i Game- och Pickup Artist-svängen, vikten av att aldrig vika ner sig. Min erfarenhet är att motsatsen råder; vill man att en tjej ska gilla en ska man hålla med om allt. Hur ofta ser ni en F!-are vara ihop med en sverigedemokrat, t ex? Håll med tjejen —> fortsätt dejta henne, säg emot —> bli blockad.

Du träffar fel tjejer. Eller beter dig fel.

Till och med jag har träffat tjej(er) som röstade F! utan att det blev kaos. *popcorn*

Diomedea exulans
2020-05-28, 13:46
Du träffar fel tjejer. Eller beter dig fel.

Till och med jag har träffat tjej(er) som röstade F! utan att det blev kaos. *popcorn*

Eftersom jag misstänker att samma sak gäller för killar så håller jag med dig!

40plus
2020-05-28, 13:52
Min enda kommentar till den debatten är att det är kraftigt överdrivet hur viktigt det är att inte vara en toffel. Det är nästan det enda de talar om i Game- och Pickup Artist-svängen, vikten av att aldrig vika ner sig. Min erfarenhet är att motsatsen råder; vill man att en tjej ska gilla en ska man hålla med om allt. Hur ofta ser ni en F!-are vara ihop med en sverigedemokrat, t ex? Håll med tjejen —> fortsätt dejta henne, säg emot —> bli blockad.

För att en kvinna verkligen skall älska dig och åtrå dig så måste hon respektera dig. Även dom mest feministiska kvinnorna kan uppskatta en man som vet vad han vill och gör sin röst hörd.
Men tricket är lite som Pure Whey säger att kompromissa där det saknar betydelse så att hon får känslan av att du är en manlig man som kan ta beslut men även snäll för att du även lyssnar på henne.

Att alltid vara något av ett as som rekommenderas i "pick-up" svängen kan säkerligen få kvinnor i säng, men vill du att dom ska stanna kvar så se ovan.

Diomedea exulans
2020-05-28, 14:01
För att en kvinna verkligen skall älska dig och åtrå dig så måste hon respektera dig. Även dom mest feministiska kvinnorna kan uppskatta en man som vet vad han vill och gör sin röst hörd.
Men tricket är lite som Pure Whey säger att kompromissa där det saknar betydelse så att hon får känslan av att du är en manlig man som kan ta beslut men även snäll för att du även lyssnar på henne.

Att alltid vara något av ett as som rekommenderas i "pick-up" svängen kan säkerligen få kvinnor i säng, men vill du att dom ska stanna kvar så se ovan.

Man kan väl få respekt och åtrå fastän man viker ner sig i varje konflikt? Är man blockad är det däremot svårt att få respekt och åtrå.

PureWhey
2020-05-28, 14:07
Man kan väl få respekt och åtrå fastän man viker ner sig i varje konflikt? Är man blockad är det däremot svårt att få respekt och åtrå.Nej.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Juntana
2020-05-28, 14:09
Behöver lite hjälp med hur jag ska tolka den här situationen.

I början när jag och min pojkvän träffades ville han gärna hitta på saker ihop, träna ihop etc. Nu, ett par månader senare, vill han inte göra något. Han har mått ganska risigt sedan i höstas (minst sagt) och jag har försökt stötta och peppa så gott det går. Han vill däremot absolut inte ha med mig till sitt gym längre. Har aldrig varit där och nu finns det inte ens på kartan längre. Han vill helst inte träffa någon alls nu.

Däremot har han daglig kontakt med sin tjejkompis som han tränar med där i princip varje dag. Har frågat om detta och fått förklarat för mig att det absolut inte finns några känslor där. Litar på honom men det känns samtidigt inte helt bra i magen. Vad gör jag med detta? Han blir irriterad när jag tar upp ämnet. Jag vill ju så gärna kunna umgås med honom även på gymmet eftersom det är stort intresse för oss båda.

Diomedea exulans
2020-05-28, 14:19
Behöver lite hjälp med hur jag ska tolka den här situationen.

I början när jag och min pojkvän träffades ville han gärna hitta på saker ihop, träna ihop etc. Nu, ett par månader senare, vill han inte göra något. Han har mått ganska risigt sedan i höstas (minst sagt) och jag har försökt stötta och peppa så gott det går. Han vill däremot absolut inte ha med mig till sitt gym längre. Har aldrig varit där och nu finns det inte ens på kartan längre. Han vill helst inte träffa någon alls nu.

Däremot har han daglig kontakt med sin tjejkompis som han tränar med där i princip varje dag. Har frågat om detta och fått förklarat för mig att det absolut inte finns några känslor där. Litar på honom men det känns samtidigt inte helt bra i magen. Vad gör jag med detta? Han blir irriterad när jag tar upp ämnet. Jag vill ju så gärna kunna umgås med honom även på gymmet eftersom det är stort intresse för oss båda.
Du får inte följa med honom till gymmet?

Gå dit ändå när han är där och säg att du är där och tränar på egen hand.

40plus
2020-05-28, 14:24
Man kan väl få respekt och åtrå fastän man viker ner sig i varje konflikt? Är man blockad är det däremot svårt att få respekt och åtrå.

Jag tror att du blandar ihop raggning och förhållande. Och visst, raggar man så är det ett tecken på att man passar bra ihop om man har gemensamma tankar och åsikter. Men när det går vidare till förhållande så funkar det inte, hon kommer att sluta respektera dig varpå benen slutar öppnas och hon börjar snegla på andra män.

Fundera själv, vilka typ av killar får mest tjejer, även sådana som är objektivt snyggare än dom själva? Jo det är svinen, rövhålen. Och ofta spricker det senare. Så se till att vara mannen hon åtrår och visa med hela handen men sprid in lite "det kan du bestämma gumman" så hon inte känner sig helt överkörd.

Att vika ner sig vid varje konflikt visar henne att du är en beta man som inte är värdig hennes respekt.

40plus
2020-05-28, 14:27
Behöver lite hjälp med hur jag ska tolka den här situationen.

I början när jag och min pojkvän träffades ville han gärna hitta på saker ihop, träna ihop etc. Nu, ett par månader senare, vill han inte göra något. Han har mått ganska risigt sedan i höstas (minst sagt) och jag har försökt stötta och peppa så gott det går. Han vill däremot absolut inte ha med mig till sitt gym längre. Har aldrig varit där och nu finns det inte ens på kartan längre. Han vill helst inte träffa någon alls nu.

Däremot har han daglig kontakt med sin tjejkompis som han tränar med där i princip varje dag. Har frågat om detta och fått förklarat för mig att det absolut inte finns några känslor där. Litar på honom men det känns samtidigt inte helt bra i magen. Vad gör jag med detta? Han blir irriterad när jag tar upp ämnet. Jag vill ju så gärna kunna umgås med honom även på gymmet eftersom det är stort intresse för oss båda.

För mig som man, om det varit omvänt, så hade jag inte accepterat detta. Det låter lite märkligt faktiskt. Det kan vara befriande att få träna i fred men har en en kvinnlig tränarkompis som han har daglig kontakt med.... nej.

Juntana
2020-05-28, 14:28
Du får inte följa med honom till gymmet?

Gå dit ändå när han är där och säg att du är där och tränar på egen hand.

Nej, han vill inte ha med mig på sitt gym. Han har dragit lite olika anledningar där en av dem var att han var rädd att jag skulle bli svartsjuk när han pratar med sina vänner.

Nja, känner väl inte för att bete mig som en bitch men lite kloka råd hade inte suttit fel.

Juntana
2020-05-28, 14:32
För mig som man, om det varit omvänt, så hade jag inte accepterat detta. Det låter lite märkligt faktiskt. Det kan vara befriande att få träna i fred men har en en kvinnlig tränarkompis som han har daglig kontakt med.... nej.

Innerst inne känner jag inte heller att det är ok egentligen. Men samtidigt måste han ju få ha sina nära vänner, oavsett kön, precis som jag har mina. Det är just den här situationen jag inte tycker om, jag får helst inte träffa henne heller. Även det med avseende på att jag skulle bli svartsjuk. Om jag inte var svartsjuk innan så får ju det här beteendet mig att bli lite småsur och ifrågasätta honom.

Brofessorn
2020-05-28, 14:59
Hade du uppskattat att tjejkompisen är snyggare än dig själv?

trädgårdsmöbel
2020-05-28, 15:00
Innerst inne känner jag inte heller att det är ok egentligen. Men samtidigt måste han ju få ha sina nära vänner, oavsett kön, precis som jag har mina. Det är just den här situationen jag inte tycker om, jag får helst inte träffa henne heller. Även det med avseende på att jag skulle bli svartsjuk. Om jag inte var svartsjuk innan så får ju det här beteendet mig att bli lite småsur och ifrågasätta honom.

Min gissning är att det inte är lika illa som du tror. Jag tror att han pratar med henne om sina problem samtidigt som de tränar, det blir som terapi för honom där hon är terapeut. Om en del av problemen han behöver prata om är relationen med dig så blir det extra svårt om du är med. Just tjejer som man inte är tillsammans med och inte känner att man behöver imponera på är ofta väldigt duktiga på att lyssna, (om de vill lyssna). Oftast bättre än manliga bekanta.

Det är rätt illa det med förvisso, men nog inte riktigt lika illa som det du föreställer dig.

Diomedea exulans
2020-05-28, 15:05
Nej.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Jag tror att du blandar ihop raggning och förhållande. Och visst, raggar man så är det ett tecken på att man passar bra ihop om man har gemensamma tankar och åsikter. Men när det går vidare till förhållande så funkar det inte, hon kommer att sluta respektera dig varpå benen slutar öppnas och hon börjar snegla på andra män.

Fundera själv, vilka typ av killar får mest tjejer, även sådana som är objektivt snyggare än dom själva? Jo det är svinen, rövhålen. Och ofta spricker det senare. Så se till att vara mannen hon åtrår och visa med hela handen men sprid in lite "det kan du bestämma gumman" så hon inte känner sig helt överkörd.

Att vika ner sig vid varje konflikt visar henne att du är en beta man som inte är värdig hennes respekt.

Jag tror aldrig någon kommer hålla med mig i den här debatten. Men jag fortsätter att köra på det som funkar för mig.

Juntana
2020-05-28, 15:09
Hade du uppskattat att tjejkompisen är snyggare än dig själv?

Vet inte om jag tolkar dig rätt :P svarar på båda sätten

Hon är raka motsatsen till hur jag ser ut. Vad gäller både längd, hårfärg, kroppsform etc och är typ 7 år yngre. Tycker egentligen att jag ser bättre ut, men det är ju upp till var och en vad man föredrar. Enligt killen så ser jag bättre ut, men det är väl kanske självklart att han säger så till mig.

Om man tolkar frågan som att "om jag uppskattar att hon är snyggare än mig" så vet jag ju inte riktigt om han tycker hon är snyggare än mig. Skulle han göra det så är det väl tråkigare än om han tyckte jag såg bäst ut men samtidigt är det inte direkt något jag bryr mig om.

Han har nog aldrig nämnt något utseendemässigt hos henne egentligen, snarare sagt att jag både är smalare och är starkare på gymmet. Så jag blir ju jämförd men tycker inte det verkar ligga någon värdering i det direkt.

Juntana
2020-05-28, 15:19
Min gissning är att det inte är lika illa som du tror. Jag tror att han pratar med henne om sina problem samtidigt som de tränar, det blir som terapi för honom där hon är terapeut. Om en del av problemen han behöver prata om är relationen med dig så blir det extra svårt om du är med. Just tjejer som man inte är tillsammans med och inte känner att man behöver imponera på är ofta väldigt duktiga på att lyssna, (om de vill lyssna). Oftast bättre än manliga bekanta.

Det är rätt illa det med förvisso, men nog inte riktigt lika illa som det du föreställer dig.

Grejen är att jag inte riktigt vet vad jag tror. Jag litar på honom och han skulle inte vara otrogen mot mig. Henne litar jag däremot inte på, till viss del för att jag inte träffat henne ordentligt. Tror bara jag vet graden av hans problem och han vill egentligen inte prata med mig om det heller, så det tror jag inte han diskuterar med henne. Må hända att han ventilerar om vårat förhållande, vilket han såklart måste få göra någonstans, men att det i så fall skulle behöva ventileras oftare än vad vi träffas..?

Tror inte det är att snacka med en vän han är ute efter. Snarare att han flyr sina problem lite, vilket väl egentligen också är ok. Jag är väl egentligen avundsjuk (inte svartsjuk) på att jag blir bortprioriterad och inte får vara med honom när han är på bra humör och vi kan umgås kring trevliga saker. Att det nu är med en tjej han hörs med dagligen när han inte vill ha daglig kontakt med mig stör mig. Men det problemet ligger kanske mer hos mig.

Brofessorn
2020-05-28, 15:30
Vet inte om jag tolkar dig rätt :P svarar på båda sätten

Hon är raka motsatsen till hur jag ser ut. Vad gäller både längd, hårfärg, kroppsform etc och är typ 7 år yngre. Tycker egentligen att jag ser bättre ut, men det är ju upp till var och en vad man föredrar. Enligt killen så ser jag bättre ut, men det är väl kanske självklart att han säger så till mig.

Om man tolkar frågan som att "om jag uppskattar att hon är snyggare än mig" så vet jag ju inte riktigt om han tycker hon är snyggare än mig. Skulle han göra det så är det väl tråkigare än om han tyckte jag såg bäst ut men samtidigt är det inte direkt något jag bryr mig om.

Han har nog aldrig nämnt något utseendemässigt hos henne egentligen, snarare sagt att jag både är smalare och är starkare på gymmet. Så jag blir ju jämförd men tycker inte det verkar ligga någon värdering i det direkt.

Hmm. Tänk dig att du ätit en riktig god måltid. Du är mätt, belåten, behöver knäppa upp en byxknapp och luta dig tillbaka. Sedan brister någon ut, "glass!". Glass är inte din favoritdessert, men plötsligt börjar det kurra i magen och du känner att det finns rum för lite till ändå. Så är män med kvinnor.

Juntana
2020-05-28, 17:16
Hmm. Tänk dig att du ätit en riktig god måltid. Du är mätt, belåten, behöver knäppa upp en byxknapp och luta dig tillbaka. Sedan brister någon ut, "glass!". Glass är inte din favoritdessert, men plötsligt börjar det kurra i magen och du känner att det finns rum för lite till ändå. Så är män med kvinnor.

Jag vill ändå inte tro att alla män är svin. Han har känt henne sedan innan vi lärde känna varandra så om han nu hade varit "sugen på glass" så hade han nog försett sig med det långt tidigare. Jag känner bara att jag inte förstår vad det här är eller varför han gör som han gör.

Läskeblask
2020-05-28, 17:20
Ärligt sagt så tror jag han har nån slags känslor för henne. Jag vet ju inte hur andra funkar men om jag hade en tjej som jag vill tillbringa tid med på fritiden så skulle jag troligtvis ha lust att bestiga henne. Ärligt sagt så skulle jag inte alls gilla situationen om jag var du. Man kan ju dock ställa sig frågan att om han nu skulle ha smutsiga planer så är det ju ingen ide att dra åt kopplet för det har ju redan visat sig att han vill ha annat. Jag vågar slå vad om att i dessa man och kvinna kompisrelationer så har nåndera baktankar i 80% av fallen. Om man talar om att de är typ best friends.

Diomedea exulans
2020-05-28, 17:21
Det är rätt skumt, onekligen, och även skumt att ni inte verkar kunna prata om det. Hade nog inte pallat vara i en relation där man inte kan tala ut om problem.

Läskeblask
2020-05-28, 17:25
Han kan ju också vara deprimerad. Det är tungt och irriterande att snacka då. Lättare att hänga med kompisar än tjejen

Juntana
2020-05-28, 18:10
Han kan ju också vara deprimerad. Det är tungt och irriterande att snacka då. Lättare att hänga med kompisar än tjejen

Han är deprimerad. Och han har förklarat att det är så som du säger, och jag förstår att man inte bara vill sitta och älta sina problem hela tiden. Har själv varit nere på botten och vet hur det kan kännas. Känner inte att jag har något behov av att sitta och ta upp hans problem heller, om han nu inte vill det, men jag gör gärna annat kul. Känns trist att han bara vill göra det med andra.

Hände precis en annan grej som inte kändes riktigt bra. Märkte att mina meddelanden på messenger inte gick fram på en gång, blev bara en ring istället för att visa att det levererats. Frågade honom nu när vi sågs om han stängt av notiser från mig varpå han undrade "hurså?" verkade bli lite nervös och gick fort in på facebook och sa att "han stängt av notiser för alla men att han tog bort det för över en timme sedan". Dock så levererades meddelandena direkt efter att han varit inne och grejat på fb.

Jag vill inte vara en överanalyserande ragata. Och jag har jobbat mycket med att inte bry mig då han tidigare tyckt att jag varit svartsjuk. Nu är jag bara vilsen, är egentligen inte en svartsjuk person men det känns inte bra i magen och jag blir ledsen när jag inte blir sedd, ombrydd eller prioriterad någon gång.

StarkaUlf
2020-05-28, 18:22
Han vill inte att du ska träffa denna kompis, kommunicerar dåligt med dig och vill inte hitta på något. Vill han inte diskutera att du tycker att detta är konstigt så hade jag sagt tack och hej, baserat på egna erfarenheter.

Juntana
2020-05-28, 18:32
Han vill inte att du ska träffa denna kompis, kommunicerar dåligt med dig och vill inte hitta på något. Vill han inte diskutera att du tycker att detta är konstigt så hade jag sagt tack och hej, baserat på egna erfarenheter.

Jag har lyft det en hel del i höstas då han till slut sa att han inte tänker vara med någon som är så svartsjuk av sig som jag är och att jag borde jobba på det för min egen skull. Så jag lovade helt enkelt att lägga det här åt sidan och inte hålla på att älta. Vilket är något jag tycker att jag har skött ok. Jag vill inte heller börja riva igång en scen nu heller när han har mycket att fokusera på i skolan, det ska han få göra ifred. Alla jag har pratat med tycker att jag borde lämna, men det går ju inte riktigt enkelt när man trots allt är pangkär.

Vi har snackat om att kanske inte vara tillsammans, på hans initiativ, då han själv säger att han inte är redo för ett förhållande. Så jag sitter ju dumt nog i den här sitsen lite på eget initiativ. Jag är däremot upp över öronen kär, och han säger att han också är kär i mig men att depression och problem i livet gör att det inte går att uttrycka just nu.

Om jag ska lita på att han inte är otrogen så litar jag ju också på att han är kär i mig om han nu säger det. Hade det inte funnits känslor hade det ju varit betydligt enklare för någon av oss att lämna.

delta_mats
2020-05-28, 22:19
Han vill nog vara fri men ha tillgång till dig när det passar honom. Han vet var han har dig.

chidde
2020-05-29, 00:04
... och han säger att han också är kär i mig men att depression och problem i livet gör att det inte går att uttrycka just nu.


Du har blivit spelad "det ar inte du, det ar jag"-kortet, later som du spenderar dina basta ar pa nagon som inte riktigt vet vad han vill och/eller placerat dig i 2:a klass

Vill han satsa pa dig och ert forhallande, kommer han prioritera dig framfor skola, egna vanner och eventuella intressen

Ar du nagon han tar for givet, kommer du alltid vara aktuell nar allt det andra ar gjort

Det beror helt pa vilken roll du vill spela i hans liv samtidigt som vad du kan och inte kan acceptera, manga fotbollsspelare ar t ex helt OK med att sitta pa avbytarbanken men sen finns de dem som alltid maste starta, annars byter de klubb

9.5 av 10 fall, om man vet sitt varde, sa vet man att man fortjanar battre och gar vidare med sitt liv. Man koper inte en Ferrari och kor den som en Fiat

Läskeblask
2020-05-29, 13:57
Ta alla varningstecken på allvar. Bli aldrig och tveka, du säger nu är det så att detta skall ske om du vill ha mig kvar. Människor är ofta as som håller kvar det säkra kortet tills de hittar nån annan. Ryggradslöst

trädgårdsmöbel
2020-06-06, 18:34
För att dra upp denna tråden igen, är det någon mer än jag som har lite koll på Micke Magmys (Svensk Youtuber som söker tjej för magmys) Tror ni han kommer träffa någon?

BrunoC
2020-06-06, 18:52
För att dra upp denna tråden igen, är det någon mer än jag som har lite koll på Micke Magmys (Svensk Youtuber som söker tjej för magmys) Tror ni han kommer träffa någon?

Vad i helvete asså, kollade upp det.

Jag var övertygad om att han var ett genialiskt troll men sen läser jag på Flashback att han ska ha sysslat med detta i 20 års tid. Jag menar VAAA??

Snälla, säg mig att det bara är ett skämt?

EDIT: Nej, aldrig att han är på riktigt. Han trollar bara.

Läskeblask
2020-06-09, 09:10
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor

40plus
2020-06-09, 10:59
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor

Hitta en enkel kvinna som inte är så jävla svår.

EagleEye
2020-06-09, 11:05
Känns lite skönt att ha gett upp jakten. Fokusera på sig själv mer. Inte behöva jaga bekräftelse hela tiden. För jag vet redan att de jag vill ha inte vill ha mig. Att ta dem som vill ha mig är inget alternativ.

Ska bli spännande att se hur livet utspelar sig från nu.

Ett Orm
2020-06-09, 11:12
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor

Enkelt och bra på alla sätt, undantag kanske ekonomiskt.
Men det är lite tomt, och en risk att man blir en kuf. Funkar nog bättre om man har stor tillgång till singelvänner.

Klein
2020-06-09, 11:15
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor


Dejt en gång i veckan hemma eller annorstädes där man ger partner sin fulla uppmärksamhet.
Kritisera bara familjemedlemmarna privat. Aldrig någonsin inför utomstående.
Ett tredje tips är att vara 100% konsekvent. Antingen är man tillgänglig eller inte och antingen har man principer eller inte. Undvik mellanting och lova inget du inte kan hålla.
Glöm inte bort mors dag, födelsedagar, alla hjärtans dag, årsdagen för giftermål/relation.
Edit: Mycket sex.


Happy wife, happy life.

Läskeblask
2020-06-09, 11:43
Ja man måste ha balans. Nu så är man fysiskt närvarande men inte psykiskt. Jag är rädd att om det fortsätter så är det hej då. Det gör tillvaron stressig, när man borde betee sig på ett sätt men man kan inte tvinga sig till det

Diomedea exulans
2020-06-09, 12:12
Hur klarar ni er som introverta i ett förhållande? Jag tycker det är svårt, särskilt när man efter jobbet är trött och rent alömänt har mycket att fundera på. Ibland funderar jag om man helt enkelt borde vara ensam istället för att slippa pressen man har att prestera i förhållandet. Slippa ta andra i beaktande och leva sitt liv på sina egna vilkor

Jag tycker att ett bra test för att se om man fått en redig kvinna är att man ska kunna ta upp sånt här med henne. Förklara så sakligt du kan hur du känner, förklara gärna också att du väntat med att ta upp det av rädsla för att såra henne — om hon är rätt för dig borde hon förstå dig och vara öppen för en lösning. Jag gillar även Kleins tips.

Läskeblask
2020-06-09, 12:36
Jag tycker att ett bra test för att se om man fått en redig kvinna är att man ska kunna ta upp sånt här med henne. Förklara så sakligt du kan hur du känner, förklara gärna också att du väntat med att ta upp det av rädsla för att såra henne — om hon är rätt för dig borde hon förstå dig och vara öppen för en lösning. Jag gillar även Kleins tips.

Jag har sagt att jag inte är översocial och att jag ofta är trött efter jobbet.. Iofs så kan allt det delvis bero på den ekononiska bördan jag måste bära

Diomedea exulans
2020-06-21, 17:35
https://i.imgur.com/I05edNa.png

trädgårdsmöbel
2020-06-21, 17:55
På Youtube har jag hittat en massa filmer om Odessa. Det verkar vara ett ypperligt ställe för ensamma män att träffa kärleken i. Hela staden verkar bestå av slaviska åtta av tio-poängare som vill träffa utländska män. Kanske något för vissa av herrarna här?

Brofessorn
2020-06-21, 17:58
På Youtube har jag hittat en massa filmer om Odessa. Det verkar vara ett ypperligt ställe för ensamma män att träffa kärleken i. Hela staden verkar bestå av slaviska åtta av tio-poängare som vill träffa utländska män. Kanske något för vissa av herrarna här?

Berätta mer om Odessa. Vad är det för filmer du kollar på egentligen?

trädgårdsmöbel
2020-06-21, 18:03
Berätta mer om Odessa. Vad är det för filmer du kollar på egentligen?

Jag kollade en reseblogg "Bald and Bankrupt" som reser i forna sovjetstater oftast, sedan hänvisade detta vidare till "Odessa women" nån slags reklam för "skaffa fru-resor" Och gav massiva torsk på Talinnvibbar!

Jag kan berätta en del, men jag har aldrig vart där så du får mer info av Youtube än mig.

EagleEye
2020-06-21, 18:13
Ska visst finns en ny populär sida som heter happimonkey. Spinoff på gamla happypancake och tillåter nakenbilder. Någon som testat?

Brofessorn
2020-06-21, 18:18
Jag kollade en reseblogg "Bald and Bankrupt" som reser i forna sovjetstater oftast, sedan hänvisade detta vidare till "Odessa women" nån slags reklam för "skaffa fru-resor" Och gav massiva torsk på Talinnvibbar!

Jag kan berätta en del, men jag har aldrig vart där så du får mer info av Youtube än mig.

Undrar hur det går i längden med sånt där. Måste vara svårt att hålla intellektuella konversationer med en Odessakvinna, engelska är väl inte lika utbrett, svenska eller något latinskt språk, nej. Bald and Bankrupt lärde sig väl ryska just för att han var gift med en sådan brud i tio år.

kvarnis
2020-06-21, 18:58
Ska visst finns en ny populär sida som heter happimonkey. Spinoff på gamla happypancake och tillåter nakenbilder. Någon som testat?

Låter som en scammingsida för att lura runkgubbar.

EagleEye
2020-06-21, 18:59
Ja..blev medlem precis. Bilder på utländska tjejer.

Läskeblask
2020-06-21, 19:34
Litar ni på er partner till 100%?