handdator

Visa fullständig version : Stor razzia mot sexköpare i Sthlm


Sidor : [1] 2 3

Plasttiger
2020-05-15, 17:31
Äntligen börjar resultaten av insatserna komma.

Ytterligare en känd (vi behöver väl inte säga att det är en manlig?) mediaprofil är gripen.


Vi får se om det landar i våldtaktsanklagelser också med tanke på att det verkar finnas traffickingmisstanke.

Bifftek
2020-05-15, 17:42
Opopulär åsikt:
Sexköp är inte fel i teorin och i flera andra EU länder så är denna händelse en helt vanlig vardag. Många "sexarbetare" nuförtiden är din genomsnittliga Instagram tjej som hela tiden lägger upp semester bilder eller bilder på lyxiga hotell o.s.v.
Ifall det handlar om tjejer från rika länder som frivilligt vill sälja sex (inte olagligt i Sverige), inte är påverkade och kan dra in 20.000 kr/dag så ser jag inget fel med det hela. I Sverige så är det såklart fel eftersom alla kvinnor är offer.

Ifall det däremot handlar om trafficking eller utnyttjandet av kvinnor som är i en försvarslös position så är det hemskt och de inblandade borde skämmas.

skyffelmördarn
2020-05-15, 17:59
Opopulär åsikt:
Sexköp är inte fel i teorin och i flera andra EU länder så är denna händelse en helt vanlig vardag. Många "sexarbetare" nuförtiden är din genomsnittliga Instagram tjej som hela tiden lägger upp semester bilder eller bilder på lyxiga hotell o.s.v.
Ifall det handlar om tjejer från rika länder som frivilligt vill sälja sex (inte olagligt i Sverige), inte är påverkade och kan dra in 20.000 kr/dag så ser jag inget fel med det hela. I Sverige så är det såklart fel eftersom alla kvinnor är offer.

Ifall det däremot handlar om trafficking eller utnyttjandet av kvinnor som är i en försvarslös position så är det hemskt och de inblandade borde skämmas.

Vi har systembolaget av en anledning, vissa lådor ska man bara inte öppna.

sumialic
2020-05-15, 18:04
Forstar inte heller vad som ar fel med att kopa sex.

Klein
2020-05-15, 18:19
Stäng gränsen för fan så är det ju snabbt slut på sextrafikering om man nu tycker det är ett så stort problem.

skyffelmördarn
2020-05-15, 18:19
Forstar inte heller vad som ar fel med att kopa sex.

Problemet är att folk är idioter och inte kan hantera det ansvaret på ett förnuftigt sätt.

Man måste inse att vissa lagar och regler är inte till för att begränsa folk utan för att skydda folk, om det var lagligt med fnask fatta hur många korkade människor där ute som skulle göra bort sig och bli av med fru och barn precis på det sättet som Paolo blev nu? Och ja visst kan man tycka att "Skyll er själva" men om vi skulle ha en "skyll er själva" mentalitet i den här världen skulle vi inte komma speciellt långt.

Dessutom är det totalt omöjligt att veta om kvinnorna som säljer sex faktiskt gör det av fri vilja eller inte. Även om du förstatligade prostitution så skulle många "anställda" kvinnor där ljuga om anledningarna till varför.

Snubben
2020-05-15, 18:22
Hahah vafan Paolo? Hur mycket $$$ och hur fri som helst, kan åka var som helst och göra vad han vill så köper han sex av en rumänska på Östermalm?

trädgårdsmöbel
2020-05-15, 18:29
Bra där. Hoppas dock på ett annat fokus i bekämpningen av sexköp, att fokusera på gayprostitutionen.

Langster
2020-05-15, 18:38
Oj, Paolo Roberto av alla, det såg jag inte komma. Han är väl dock en som kommer att komma undan med det, så att säga, i allmänhetens uppfattning, han ses ju redan som en ”bad boy”. Han borde dock bli lika korsfäst som Martin Timell blev.

ChuckTesta
2020-05-15, 18:40
Stäng gränsen för fan så är det ju snabbt slut på sextrafikering om man nu tycker det är ett så stort problem.

Eller legalisera prostitution så dom som köper sex kan gå till en laglig istället för ett trafficking-offer. Men det kan ju inte hända i Sverige, för då måste polisen leta efter riktiga brottslingar istället för folk som köpt sex och rökt lite cannabis.

Fredszky
2020-05-15, 18:41
Jag undrar om det var första gången för Paolo att köpa sex, som han sa.

Vilken otur i så fall att åka fast just då. Convenient.

Langster
2020-05-15, 18:41
Opopulär åsikt:
Sexköp är inte fel i teorin och i flera andra EU länder så är denna händelse en helt vanlig vardag. Många "sexarbetare" nuförtiden är din genomsnittliga Instagram tjej som hela tiden lägger upp semester bilder eller bilder på lyxiga hotell o.s.v.
Ifall det handlar om tjejer från rika länder som frivilligt vill sälja sex (inte olagligt i Sverige), inte är påverkade och kan dra in 20.000 kr/dag så ser jag inget fel med det hela. I Sverige så är det såklart fel eftersom alla kvinnor är offer.

Ifall det däremot handlar om trafficking eller utnyttjandet av kvinnor som är i en försvarslös position så är det hemskt och de inblandade borde skämmas.

Den typen av prostituerade du pratar om är nog inte jättevanliga, och av de som finns är de flesta nog inte psykiskt helt friska heller.

MasterChief
2020-05-15, 18:43
Hahah vafan Paolo? Hur mycket $$$ och hur fri som helst, kan åka var som helst och göra vad han vill så köper han sex av en rumänska på Östermalm?

Ett tecken på ett behov av att känna makt och förtrycka en person som är svag och utsatt. Typiskt Paolo och går helt i linje med hans äckliga beteende han haft hela livet. Stört mig på hans framgångar eftersom han är en vidrig person, vilket jag erfarit personligen. En jävla översittare. Hoppas han får fängelse och blir rövknullad av en 200 kg MC-knutte.

Brofessorn
2020-05-15, 18:43
Paolo extraknäcker ju på att åka runt till gymnasieskolor och berätta för ungdomarna att de kan klara allt, bara de sköter sig. Han är en bra förebild för kidsen.

Langster
2020-05-15, 18:46
Jag undrar om det var första gången för Paolo att köpa sex, som han sa.

Vilken otur i så fall att åka fast just då. Convenient.

Ja det kan man ju verkligen undra. 51 år gammal på toppen av sin karriär, DÅ bestämmer han sig för att köpa sig en rumänska för första gången!

Och sen komma med att det är det vidrigaste man kan göra mot en annan människa? Undrar om det var just det som gjorde att kuken blev hård?

Rikard Jansson
2020-05-15, 18:46
Var det inte han som var del i det där ungdomsgänget som sparkade folk i huvudet?

panzerpig
2020-05-15, 18:47
Ett tecken på ett behov av att känna makt och förtrycka en person som är svag och utsatt. Typiskt Paolo och går helt i linje med hans äckliga beteende han haft hela livet. Stört mig på hans framgångar eftersom han är en vidrig person, vilket jag erfarit personligen. En jävla översittare. Hoppas han får fängelse och blir rövknullad av en 200 kg MC-knutte.

Utveckla gärna!
Störd grej detta, han har pengar, poserar på instagram med tjejen och visar hur lyckliga dom är och sen gör han detta..

berserken
2020-05-15, 18:53
Var det inte han som var del i det där ungdomsgänget som sparkade folk i huvudet?Japp back to the roots

Langster
2020-05-15, 18:54
Var det inte han som var del i det där ungdomsgänget som sparkade folk i huvudet?

Jo jag menar det, kom han undan med det kommer han säkert undan med detta också. Vi får se om han tar upp politiken igen, vår nästa statsminister kanske!?

trädgårdsmöbel
2020-05-15, 18:55
Opopulär åsikt:
Sexköp är inte fel i teorin och i flera andra EU länder så är denna händelse en helt vanlig vardag. Många "sexarbetare" nuförtiden är din genomsnittliga Instagram tjej som hela tiden lägger upp semester bilder eller bilder på lyxiga hotell o.s.v.
Ifall det handlar om tjejer från rika länder som frivilligt vill sälja sex (inte olagligt i Sverige), inte är påverkade och kan dra in 20.000 kr/dag så ser jag inget fel med det hela. I Sverige så är det såklart fel eftersom alla kvinnor är offer.

Ifall det däremot handlar om trafficking eller utnyttjandet av kvinnor som är i en försvarslös position så är det hemskt och de inblandade borde skämmas.

Du ser verkligen inte det dåliga i att nån snygg tjej från Instagram kan dra in 20 000 på en dag genom att sälja sex? Om en kvinna anses berättigad till 20 000 av mannens kronor bara för att spendera en natt med honom? Sådant kan skapa ett fullständigt vidrigt samhälle för män, där män enbart värderas efter storleken på plånboken och utan den är helt värdelös.

MasterChief
2020-05-15, 18:56
Utveckla gärna!
Störd grej detta, han har pengar, poserar på instagram med tjejen och visar hur lyckliga dom är och sen gör han detta..

Jag är jämngammal med honom. Jag var på ett ställe på 80-talet där han med våld tryckte en tjej mot väggen och började tafsa och äckla sig. Jag blev helt jävla bestört och började skrika, men blev borttryckt av hans polare. Ingen gjorde något, det var ju Paolo.

Har man ett sådant beteende mot kvinnor så är man sjuk i huvudet. Att han åkte fast nu var ingen slump. Han har äcklat sig i hela sitt liv.

Jag har flera i min bekantskapskrets som har historier om detta äckel. Nu åkte han äntligen fast och jag hoppas att han äntligen får det han förtjänar.

MasterChief
2020-05-15, 19:04
Var det inte han som var del i det där ungdomsgänget som sparkade folk i huvudet?

Jo, så var det.

https://alltomstockholm.se/stadsliv/article4145031/

skyffelmördarn
2020-05-15, 19:05
Var det inte han som var del i det där ungdomsgänget som sparkade folk i huvudet?

Finns en film om det som är en riktig kult klassiker, "Stockholmsnatt" heter den.

En zebra byter aldrig ränder.

ChuckTesta
2020-05-15, 19:24
Jo jag menar det, kom han undan med det kommer han säkert undan med detta också. Vi får se om han tar upp politiken igen, vår nästa statsminister kanske!?

Hellre Paolo än pajasen Löfvén iaf.

Langster
2020-05-15, 19:27
Finns en film om det som är en riktig kult klassiker, "Stockholmsnatt" heter den.

En zebra byter aldrig ränder.

Nu kan de ju göra en uppföljare, Stockholmsnatt 2 - Torskgubben.

stridis
2020-05-15, 19:28
Hellre Paolo än pajasen Löfvén iaf.

Ouch, visst är det så.

skyffelmördarn
2020-05-15, 19:52
Nu kan de ju göra en uppföljare, Stockholmsnatt 2 - Torskgubben.

Haha blir inte det en remake på killinggängets "Torsk på Tallin" då? Paolo åker spermabuss till Polen!

Anton Fräs
2020-05-15, 19:54
Ett tecken på ett behov av att känna makt och förtrycka en person som är svag och utsatt. Typiskt Paolo och går helt i linje med hans äckliga beteende han haft hela livet. Stört mig på hans framgångar eftersom han är en vidrig person, vilket jag erfarit personligen. En jävla översittare. Hoppas han får fängelse och blir rövknullad av en 200 kg MC-knutte.

Alltid haft ett oerhört negativt intryck av den snubben.

berserken
2020-05-15, 20:01
https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l_Hollender som konstnär kommer man undan med det mesta

Cooks
2020-05-15, 21:27
Tycker det är konstigt att folk blir så arga när varannan svennebanan åker till Thailand och köper sig en ny brud varannan natt cofffee

Och vad är det för lagstiftning förresten? Olagligt att köpa men fullt lagligt att sälja, what?

Rent spontant tycker jag att Paolo borde ha hävdat att det var hon som var köpare :d

Andy.da.wohoo
2020-05-15, 21:35
Tycker det är konstigt att folk blir så arga när varannan svennebanan åker till Thailand och köper sig en ny brud varannan natt cofffee



Det som är upprörande är just att han till synes "har allt". Han har en bra karriär, ett till synes lyckligt förhållande och verkar definitivt inte ha ont om pengar. Och så köper han sex av en utsatt människa och skyller på "Det är så typiskt mig att ställa till det för mig själv när allt går bra"? För helvete.


Och vad är det för lagstiftning förresten? Olagligt att köpa men fullt lagligt att sälja, what?

Rent spontant tycker jag att Paolo borde ha hävdat att det var hon som var köpare :d

Lagen är till för att skydda de som tvingas till att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex för att det är att utnyttja en annan människa. Tänk själv en situation där du tvingas till att sälja sex, där det i lagens namn är du som blir gärningsmannen. Snacka om dubbelbestraffning.

Snobbe
2020-05-15, 22:31
Jag undrar om det var första gången för Paolo att köpa sex, som han sa.

Vilken otur i så fall att åka fast just då. Convenient.
Något säger mig att det inte var första gången.
https://pbs.twimg.com/media/EYD3-geX0AMlAGW?format=jpg&name=900x900

TranceII
2020-05-15, 22:38
Lagen är till för att skydda de som tvingas till att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex för att det är att utnyttja en annan människa. Tänk själv en situation där du tvingas till att sälja sex, där det i lagens namn är du som blir gärningsmannen. Snacka om dubbelbestraffning.


Hur ser du på porr? Bör det vara lagligt?

Andy.da.wohoo
2020-05-15, 23:28
Hur ser du på porr? Bör det vara lagligt?

Det är en gråzon då det verkar förekomma en hel del dumheter inom porrbranschen. Men som princip, ja.

Vad tycker du?

ChuckTesta
2020-05-16, 00:01
Lagen är till för att skydda de som tvingas till att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex för att det är att utnyttja en annan människa. Tänk själv en situation där du tvingas till att sälja sex, där det i lagens namn är du som blir gärningsmannen. Snacka om dubbelbestraffning.

Okej gör det lagligt så kan dom som vill sälja sex göra det så slipper folk åka dit på massa onödiga "brott" som inte ens existerar egentligen. Vem skulle gå till en "olaglig" prostituerad som tvingas sälja sex om man kunde gå till en "laglig" som gör det av egen vilja?

Snobbe
2020-05-16, 01:58
Okej gör det lagligt så kan dom som vill sälja sex göra det så slipper folk åka dit på massa onödiga "brott" som inte ens existerar egentligen. Vem skulle gå till en "olaglig" prostituerad som tvingas sälja sex om man kunde gå till en "laglig" som gör det av egen vilja?

Folk tänder tyvärr på sjuka saker i världen. Många tänder nog garanterat på makten dom får över att köpa någon annan.
Jag har svårt att se att det bara handlar om att ligga för många av dessa.
Ska inte säga att Paolo inte bara vill ha sex men han är känd, rik?, vältränad och verkar inte ha speciellt svårt att ragga på tjejer. Vill han vara otrogen så har han nog inte så svårt att hitta någon som frivilligt vill det. Och e man just ute efter sex så borde det väl vara mer intressant med någon som tänder på dig och inte någon du betalar.

MasterChief
2020-05-16, 05:25
lol

https://i.imgur.com/6wwBu0B.png

Gregow
2020-05-16, 08:22
Folk tänder tyvärr på sjuka saker i världen. Många tänder nog garanterat på makten dom får över att köpa någon annan.
Jag har svårt att se att det bara handlar om att ligga för många av dessa.
Ska inte säga att Paolo inte bara vill ha sex men han är känd, rik?, vältränad och verkar inte ha speciellt svårt att ragga på tjejer. Vill han vara otrogen så har han nog inte så svårt att hitta någon som frivilligt vill det. Och e man just ute efter sex så borde det väl vara mer intressant med någon som tänder på dig och inte någon du betalar.
Det där är rena psykologiseringar och ett typiskt feminist-narrativ där alla kvinnor är offer och allt handlar om makt.

Diomedea exulans
2020-05-16, 08:29
Folk tänder tyvärr på sjuka saker i världen. Många tänder nog garanterat på makten dom får över att köpa någon annan.
Jag har svårt att se att det bara handlar om att ligga för många av dessa.
Ska inte säga att Paolo inte bara vill ha sex men han är känd, rik?, vältränad och verkar inte ha speciellt svårt att ragga på tjejer. Vill han vara otrogen så har han nog inte så svårt att hitta någon som frivilligt vill det. Och e man just ute efter sex så borde det väl vara mer intressant med någon som tänder på dig och inte någon du betalar.

Eller så gick han bara förbi en prostituerad på stan och blev sugen på just henne.

stridis
2020-05-16, 08:35
Han är den han är. Varför var det fräscht med en bad boy i rutan innan? Varför inte nu i så fall?

Sen att han åker dit på vår störda särlagstiftning är karma, skiten åker på skitsaker. Fast två fel gör ju inte ett rätt.

r1kkie
2020-05-16, 08:59
Blir nog förmodligen hans dyrast ligg i sitt liv. :laugh::laugh:

Perramja
2020-05-16, 09:14
Fyfan vilket svin han är. Han inte hemma framför kameran i TV4 soffan, han hör hemma framför en domare i en rättssal där han blir dömd för våldtäkt och brott mot sexköpslagen.

r1kkie
2020-05-16, 09:33
Fyfan vilket svin han är. Han inte hemma framför kameran i TV4 soffan, han hör hemma framför en domare i en rättssal där han blir dömd för våldtäkt och brott mot sexköpslagen.

Enligt media greps 18 st under razzian, 10 accepterade ett straff föreläggande. Eftersom han gått ut å erkänt känns det som han är en av dem 10 och då blir det ingen rättegång.

Kaalle
2020-05-16, 09:35
Tycker det är konstigt att folk blir så arga när varannan svennebanan åker till Thailand och köper sig en ny brud varannan natt cofffee

Och vad är det för lagstiftning förresten? Olagligt att köpa men fullt lagligt att sälja, what?

Rent spontant tycker jag att Paolo borde ha hävdat att det var hon som var köpare :d

Majoriteten män hade givetvis kunna tänka sig att köpa sex vid rätt eller "fel" tillfälle. Grejen med Thailand är ju att det i regel är lite mer luddigt än pengar i handen och kondom på, som det är i detta fallet. Sverige har i varje fall en ganska unik syn på sexköp, det är värre än mord nästan.
Men i större delen av världen betraktas det som helt ok eller på sin höjd lite busigt. Man kan ju ha en pragmatisk syn på det också, det är ingenting som kommer försvinna. Men om nu detta var trafficking osv så är det ju en ytterligare dimension i det. Tror inte köpa sex är det värsta han gjort dock.

Diomedea exulans
2020-05-16, 09:39
Det är en gråzon då det verkar förekomma en hel del dumheter inom porrbranschen. Men som princip, ja.

Vad tycker du?

Varför är porr en gråzon? Skådespelarna i porr är i allra högsta grad prostituerade och de som köper porren är lika ”dåliga” som en torsk som köper sex på gatan.

svenbanan
2020-05-16, 09:47
Varför är porr en gråzon? Skådespelarna i porr är i allra högsta grad prostituerade och de som köper porren är lika ”dåliga” som en torsk som köper sex på gatan.

Prostituerade säljer sex till torskar som är villiga att betala för att få ha sex med dem.

Porrskådisar får betalt för att ha sex med varandra, inte med torskarna. Porrskådisarna har inte närkontakt med torskarna.

Så det är definitivt inte samma sak i varje fall.

ceejay
2020-05-16, 09:50
Såg precis en bekant på instagram som var så edgy att han kastade 5st paolopizzor i soptunnan.

Diomedea exulans
2020-05-16, 09:51
Prostituerade säljer sex till torskar som är villiga att betala för att få ha sex med dem.

Porrskådisar får betalt för att ha sex med varandra, inte med torskarna. Porrskådisarna har inte närkontakt med torskarna.

Så det är definitivt inte samma sak i varje fall.

Och att ha närkontakt med en annan skådis istället för själva torsken är värre för att..?

Är det mer okej att säga till en man och en kvinna ”ha sex med varandra, annars skjuter jag er båda” än att säga till en kvinna ”ha sex med mig, annars skjuter jag dig”?

Rikard Jansson
2020-05-16, 09:54
Såg precis en bekant på instagram som var så edgy att han kastade 5st paolopizzor i soptunnan.

Han köpte alltså pizzor för att kasta dem? Hjälpsamt :D

svenbanan
2020-05-16, 10:01
Och att ha närkontakt med en annan skådis istället för själva torsken är värre för att..?

Är det mer okej att säga till en man och en kvinna ”ha sex med varandra, annars skjuter jag er båda” än att säga till en kvinna ”ha sex med mig, annars skjuter jag dig”?

Jag kan inte minnas att jag skrivit nåt om vad som är värre. Jag skrev att det är två helt olika saker.

Din analogi med att skjuta prostituerade är ju bara löjlig eftersom det absolut grövsta i detta är själva hotet om att bli skjuten.

Är det okej att hota folk till livet genom att säga "Knega hela livet på ett själadödade skitjobb annars skjuter jag dig!" tycker du?

Brofessorn
2020-05-16, 10:02
Han köpte alltså pizzor för att kasta dem? Hjälpsamt :D

Kanske hade lagrat upp på dem sen innan. De är ganska goda.

ceejay
2020-05-16, 10:04
jag gillar paolos fryspizzor helt klart.

Diomedea exulans
2020-05-16, 10:06
Jag kan inte minnas att jag skrivit nåt om vad som är värre. Jag skrev att det är två helt olika saker.

Din analogi med att skjuta prostituerade är ju bara löjlig eftersom det absolut grövsta i detta är själva hotet om att bli skjuten.

Är det okej att hota folk till livet genom att säga "Knega hela livet på ett själadödade skitjobb annars skjuter jag dig!" tycker du?

No shit att de är olika saker. Det är väl fullständigt irrelevant. Det är olika saker att döda någon som heter Pelle och någon som heter Lasse också. Min poäng var att det är samma grad av ”dålighet” med de båda grejerna.

Analogin är 100 % spot on och jag får känslan att du försöker slingra dig när du påstår att den inte är det. Graden av hot är fullständigt irrelevant för att analogin ska ”funka”. Poängen var att jag jämförde att tvinga någon att ha sex med en själv jämfört med att tvinga någon att ha sex med någon annan.

TranceII
2020-05-16, 10:22
Det är en gråzon då det verkar förekomma en hel del dumheter inom porrbranschen. Men som princip, ja.

Vad tycker du?

Det bör ha samma lagliga status som prostitution och jag anser att de som är extremt upprörda över vad Paolo gjorde (förutom det att han var otrogen) men sedan sätter sig och tittar på porr visar på väldig dubbelmoral.

Brofessorn
2020-05-16, 10:24
Gott folk! Stackars Paolos liv är krossat! Idag inleder han dagen med löpning och sen terapi med sina demoner!

https://i.ibb.co/jzh3538/Screenshot-from-2020-05-16-11-20-15.png

BrunoC
2020-05-16, 10:25
Horor från östeuropa är verkligen inga offer.

Har träffat mängder med kvinnor i Östeuropa och de själva säger också det.
Visst är det relativt fattigare men verklig fattigdom? Nej.

De gör poängen att vissa gör rätt för sig och skaffar jobb eller utbildning medan andra tycker det är mer värt att tjäna snabba pengar på att sälja nakenbilder eller horeri. Som kvinna idag kan man göra stora pengar på Onlyfans, Snapchat eller ha en sugar-daddy i Dubai. En del väljer istället att suga av män på Östermalm för att de helt enkelt anser att det är bästa sättet för dem att tjäna pengar.

Berättade om den här Paolo-incidenten och all masshysteri för en brasiliansk kvinna jag känner som bor i Östeuropa och hon bara skrattade för att hon vet hur skitnödigt det är i Sverige. Folk är sådana självgoda hycklare här.

skyffelmördarn
2020-05-16, 10:31
Gott folk! Stackars Paolos liv är krossat! Idag inleder han dagen med löpning och sen terapi med sina demoner!

https://i.ibb.co/jzh3538/Screenshot-from-2020-05-16-11-20-15.png

Obehagligt att man får en bild av att han liksom typ planerat det här?

ceejay
2020-05-16, 10:35
Hade hellre sett att han stått för vad han gjrode istället för att skylla på snedsteg och skit när han var ung.

"Jag var kåt och jag blev så sjukt jävla sugen på Irina då hon var en väldigt charmig tjej."

skyffelmördarn
2020-05-16, 10:38
Hade hellre sett att han stått för vad han gjrode istället för att skylla på snedsteg och skit när han var ung.

"Jag var kåt och jag blev så sjukt jävla sugen på Irina då hon var en väldigt charmig tjej."

Ja eller som Frank Andersson och hans citat "Kuken måste ju ha sitt"

ceejay
2020-05-16, 10:40
Haha ja, inte blev han hängd från snaran för att han betalade för vagina i Vegas?

stridis
2020-05-16, 10:42
Ja eller som Frank Andersson och hans citat "Kuken måste ju ha sitt"

Enda rätta försvaret.:hbang:

Brofessorn
2020-05-16, 10:45
Om han hade varit mer stoisk och stått på sig hade färre brytt sig. Men nu överdramatiserar han det hela, gör sig själv till ett offer och försöker skapa någon redemption story. Han visste att sexköp är olagligt, gjorde det ändå och åkte fast. Oavsett var man står i sexhandelsfrågan är det så här spelreglerna lyder idag, och ingen tvingar dig till det.

BrunoC
2020-05-16, 10:46
Hade hellre sett att han stått för vad han gjrode istället för att skylla på snedsteg och skit när han var ung.

"Jag var kåt och jag blev så sjukt jävla sugen på Irina då hon var en väldigt charmig tjej."

This.

Folk förlåter en sådan man som Charlie Sheen eftersom han aldrig pudlat med att han knullat horor eller haft yngre flickor som bott i arrangemang där han är sugar daddy. Däremot mesiga typer som exempelvis Tiger Woods bränner man på bål, som pudlar. Idag talar folk, även kvinnor, om Charlie Sheen som en skön snubbe medan Tiger Woods fortfarande lever med hans "oförlåtliga svek" (som familjen Parnevik beskrev det).


"En kvinna kan förlåta dig för att du varit otrogen, knullat hennes bästa vän och betett dig som ett svin, men hon kommer aldrig att förlåta dig för att du beter dig som en patetisk och ångerfull snorpvalp som vill göra avbön"

svenbanan
2020-05-16, 11:02
No shit att de är olika saker. Det är väl fullständigt irrelevant. Det är olika saker att döda någon som heter Pelle och någon som heter Lasse också. Min poäng var att det är samma grad av ”dålighet” med de båda grejerna.

Analogin är 100 % spot on och jag får känslan att du försöker slingra dig när du påstår att den inte är det. Graden av hot är fullständigt irrelevant för att analogin ska ”funka”. Poängen var att jag jämförde att tvinga någon att ha sex med en själv jämfört med att tvinga någon att ha sex med någon annan.

Analogin är helt värdelös eftersom ingen är tvingad att ha sex öht om vi snackar om "vanlig" prostitution och "vanlig" porr. Att sätta pistolen mot deras huvud och tvinga dem att ha sex är samma sak som att sätta pistolen mot vem som helst annans huvud och tvinga dem att löneslava. Dvs det hotet existerar inte, eftersom man alltid kan välja ett annat yrke.

Slingra mig från vaddå? Vilket skitsnack!

Bifftek
2020-05-16, 11:11
Du ser verkligen inte det dåliga i att nån snygg tjej från Instagram kan dra in 20 000 på en dag genom att sälja sex? Om en kvinna anses berättigad till 20 000 av mannens kronor bara för att spendera en natt med honom? Sådant kan skapa ett fullständigt vidrigt samhälle för män, där män enbart värderas efter storleken på plånboken och utan den är helt värdelös.

Jag vill gärna diskutera det här men då kommer vi deraila tråden eftersom den kommer handla om sexköp istället för specifikt om fallet som beskrivs i TS.


Till alla:
Upplever ni att det blivit en bandwagon-effekt att hata på Paolo nu? Typ som en häxjakt. Så fort häxan pekats ut så blir det nästan bekvämt för befolkningen att gadda ihop sig och anfalla häxan. I lunchrummet så kommer alla tävla om vem som hatar honom mest och tycker att sexköp är mest fel.

Gregow
2020-05-16, 11:44
https://i.ibb.co/Lk3ctrZ/Screenshot-20200516-124333.jpg (https://ibb.co/X2qKsDC)

BrunoC
2020-05-16, 11:49
https://i.gifer.com/195Z.gif

Klein
2020-05-16, 12:15
Varför är porr en gråzon? Skådespelarna i porr är i allra högsta grad prostituerade och de som köper porren är lika ”dåliga” som en torsk som köper sex på gatan.

+1. Även att titta på gratis porr inklusive Twitch thots är ju en form av prostitution i de fall det genererar pengar för producenterna (i form av reklamintäkter etc). Man ska vara ganska försiktig med att peka finger.

Diomedea exulans
2020-05-16, 12:16
Analogin är helt värdelös eftersom ingen är tvingad att ha sex öht om vi snackar om "vanlig" prostitution och "vanlig" porr. Att sätta pistolen mot deras huvud och tvinga dem att ha sex är samma sak som att sätta pistolen mot vem som helst annans huvud och tvinga dem att löneslava. Dvs det hotet existerar inte, eftersom man alltid kan välja ett annat yrke.

Slingra mig från vaddå? Vilket skitsnack!

Men va? Jämförelsen är för helvete mellan ”att få en person att ha sex med en själv av annat skäl än att den är kåt på en” och ”att få två personer att ha sex med varandra av annat skäl än att de är kåta på varandra”. Vad det där skälet är spelar absolut noll roll för liknelsen, det kan vara att man hotar den/dem med pistol, att den/dem är fattiga och måste ta emot ens pengar för att inte svälta, eller att de är snorrika men vill ha snabba fickpengar.

JAG JÄMFÖR FÖR HELVETE INTE ÖVERHUVUDTAGET MED ATT LÖNESLAVA. Du är förvirrad. Gå tillbaka och läs det första av mina inlägg som du quotade för några inlägg sedan. Jisses.

delta_mats
2020-05-16, 12:16
Jag har alltid gillat Paulo. Han har varit någon som vågat säga det många tycker men inte själv vågar säga. Om både invandring och feminism. Att köpa sex må vara fel, men finns värre saker i livet än det. Personligen stör jag mig mer på personer som är rövhål 24/7 än någon som bara är det ibland.

Brofessorn
2020-05-16, 12:21
Sexuella relationer är av en transaktionell natur. Även om båda parterna är kåta på varandra är det på grund av evolutionella skäl som gör att båda individerna vinner på det.

Nu råkar det bara vara okey med sugardaddyöverenskommelser och inte de av den mer explicita typen.

Klein
2020-05-16, 12:27
Nu råkar det bara vara okey med sugardaddyöverenskommelser och inte de av den mer explicita typen.

Allt är en enda stor gråzon egentligen. Det är fullt normalt i flertalet länder i samtliga världsdelar att man betalar kvinnor för sällskap och sex. Även fullt normalt att kvinnorna får en klumpsumma när "dejtandet" är över så att de klarar sig tills nästa man dyker upp i deras liv.

Ekko
2020-05-16, 12:31
https://i.ibb.co/Lk3ctrZ/Screenshot-20200516-124333.jpg (https://ibb.co/X2qKsDC)

Idé: Skriv massa olika påståenden om olika kändisar på diverse online forum, när något av påståenden efter några år visat sig vara delvis sant kommer folk att gräva upp inlägget och hänvisa till det som om personen bakom inlägget sitter på hemlig information.

Säger inte att det är det som har hänt i detta fall.. men finns ju folk som skriver allt möjligt online, så känns inte som man kan ta mycket från ett sådant där inlägg.

Cooks
2020-05-16, 12:33
Det som är upprörande är just att han till synes "har allt". Han har en bra karriär, ett till synes lyckligt förhållande och verkar definitivt inte ha ont om pengar. Och så köper han sex av en utsatt människa och skyller på "Det är så typiskt mig att ställa till det för mig själv när allt går bra"? För helvete.



Lagen är till för att skydda de som tvingas till att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex för att det är att utnyttja en annan människa. Tänk själv en situation där du tvingas till att sälja sex, där det i lagens namn är du som blir gärningsmannen. Snacka om dubbelbestraffning.

Han är en rik kändis och har en hel buffé framför sig men får bara äta torsk, tycker inte alls det är förvånande. Om något så är det förmodligen vanligare att rika kändisar är otrogna än medelsvensson men jag kan ha fel.

Den mest korkade lagen IMO, finns den ens i andra länder? Säger du till mig som utsatt att det är fullt lagligt att jag säljer knark och blir rik så kommer jag att göra det, det är sjuka pengar och det är lagligt, sen om den jag säljer till åker dit? Pfft. Inte mitt problem. Om du gör det olagligt att sälja kommer många inte våga sälja, då minskar utbudet men efterfrågan kommer förmodligen fortfarande finnas där och då stiger priset så många kanske inte har råd eller vill betala en månadslön för ett ligg > prostitution minskar.

Utsatt människa my ass, 1500kr för att ligga med en kändis? Hon är från Rumänien det är väl typ en månadslön för henne. Ge mig en månadslön så ligger jag med Gudrun Schyman.

Sen på tal om dubbel bestraffning, Paolo kommer att dömas, få böter, förlora jobb, familj, rykte och oändligt mycket mer pengar. Quadruple bestraffning?

ChuckTesta
2020-05-16, 12:43
Idé: Skriv massa olika påståenden om olika kändisar på diverse online forum, när något av påståenden efter några år visat sig vara delvis sant kommer folk att gräva upp inlägget och hänvisa till det som om personen bakom inlägget sitter på hemlig information.

Säger inte att det är det som har hänt i detta fall.. men finns ju folk som skriver allt möjligt online, så känns inte som man kan ta mycket från ett sådant där inlägg.

Haha? Hur stor är sannolikheten att du ska sitta och hitta på massa grejer om kändisar som flera år senare ska visa sig stämma? *facepalm*

Ekko
2020-05-16, 12:46
Haha? Hur stor är sannolikheten att du ska sitta och hitta på massa grejer om kändisar som flera år senare ska visa sig stämma? *facepalm*

Idén är inte att jag ska göra detta..

Många skriver allt möjligt skit online, händelsen att något sådant som någon skriver om kändisar visar sig vara sant i framtiden är därför i princip oundviklig.

ChuckTesta
2020-05-16, 12:48
Idén är inte att jag ska göra detta..

Många skriver allt möjligt skit online, händelsen att något sådant som någon skriver om kändisar visar sig vara sant i framtiden är därför i princip oundviklig.

..... formulerar om frågan då. *rolleyes*

Haha? Hur stor är sannolikheten att någon ska sitta och hitta på massa grejer om kändisar som flera år senare ska visa sig stämma?

Ekko
2020-05-16, 12:50
..... formulerar om frågan då. *rolleyes*

Haha? Hur stor är sannolikheten att någon ska sitta och hitta på massa grejer om kändisar som flera år senare ska visa sig stämma?

För en enskild individ, låg sannolikhet att något just de skrivit visar sig vara sant (om de inte råkar skriva extremt mycket).
Kollektivt, inte så låg sannolikhet.

BrunoC
2020-05-16, 12:52
Det är lustigt, jag har sett över 30 länder i Europa och träffat många unga kvinnor i synnerhet Östeuropa genom åren men aldrig sett någon som inte haft en smartphone, tv etc.

Men det kryllar tydligen av genomfattiga offer och försvarslösa kvinnor idag trots att de har betydligt högre levnadsstandard än många kvinnor för 100, 200, 500, 1000 eller 2000 år sedan som tydligen aldrig kände sig tvungna att hora ut sig.

svenbanan
2020-05-16, 13:02
Men va? Jämförelsen är för helvete mellan ”att få en person att ha sex med en själv av annat skäl än att den är kåt på en” och ”att få två personer att ha sex med varandra av annat skäl än att de är kåta på varandra”. Vad det där skälet är spelar absolut noll roll för liknelsen, det kan vara att man hotar den/dem med pistol, att den/dem är fattiga och måste ta emot ens pengar för att inte svälta, eller att de är snorrika men vill ha snabba fickpengar.

JAG JÄMFÖR FÖR HELVETE INTE ÖVERHUVUDTAGET MED ATT LÖNESLAVA. Du är förvirrad. Gå tillbaka och läs det första av mina inlägg som du quotade för några inlägg sedan. Jisses.

Jag tycker du verkar vara den som är förvirrad.

Anledningen till att folk prostituerar sig är samma anledning som får folk att lönseslava, och samma anledning som får folk att bli porrskådisar. Dvs man vill tjäna pengar till mat, hyra, tvspel, väskor, gymkort etc. Den anledningen liknar inte pistolhotsituationen för fem öre. Din liknelse med pistolhot suger eftersom (vilket jag redan påtalat) det absolut värsta är själva pistolhotet inte vad de gör i sin "yrkesroll". Jag har ingen aning om varför du öht började svamla om pistolhot. Men som sagt så är det ingen som blir "tvingad" att prostituera sig, eller som blir "tvingad" att bli porrskådis.

Nedan är det inlägg jag citerade, och sedan kommer mitt svar. Jag påpekade att prostitution och pornografi inte liknar varandra för fem öre eftersom porrskådespelarna inte har sex med "sliskiga torskar" utan att de har sex med andra porrskådisar och att detta inte kan likställas, eftersom porrskådisarna har betydligt större möjligheter till att kontrollera vilka de har sex med. Tex finns det ju en hel del "camgirls" som enbart har sex med sin pojkvän och sänder ut det via internet. Men jag antar att detta inte alls är något av en gråzon?

Dravlet om pistolhot tillför absolut ingenting förutom att du väl förmodligen vill få det att verka ännu värre än det egentligen är. Men det värsta i det scenariot är som sagt själva hotet, som i verkligheten inte existerar.

Varför är porr en gråzon? Skådespelarna i porr är i allra högsta grad prostituerade och de som köper porren är lika ”dåliga” som en torsk som köper sex på gatan.


Prostituerade säljer sex till torskar som är villiga att betala för att få ha sex med dem.

Porrskådisar får betalt för att ha sex med varandra, inte med torskarna. Porrskådisarna har inte närkontakt med torskarna.

Så det är definitivt inte samma sak i varje fall.

Wain
2020-05-16, 13:03
Det är lustigt, jag har sett över 30 länder i Europa och träffat många unga kvinnor i synnerhet Östeuropa genom åren men aldrig sett någon som inte haft en smartphone, tv etc.

Men det kryllar tydligen av genomfattiga offer och försvarslösa kvinnor idag trots att de har betydligt högre levnadsstandard än många kvinnor för 100, 200, 500, 1000 eller 2000 år sedan som tydligen aldrig kände sig tvungna att hora ut sig.

Nu kan jag inte uttala mig om prostituerade då jag inte vet tillräckligt om det. Dock finns det gott om den fattigare typen av kvinnor som du påstår dig aldrig ha sett. Om du vill hitta dessa får du lämna turiststråken och ta dig ut på landsbygden eller slumkvarter inne i städerna.

Gregow
2020-05-16, 13:26
Visst finns det fattigdom och människor som lever i misär. De lär dock inte vara de som landar i lägenheter på Östermalm, utan snarare på Malmskillnadsgatan, utanför ICA eller tiggarläger. Alltså, folk som på riktigt lever hårda liv tenderar att bli slitna, hamna i missbruk och sakna resurser att ta sig uppåt. Lågt marknadsvärde för att sälja sex, med andra ord.

Det är för övrigt enkelt att göra en egen marknadsundersökning med hjälp av Google. Jag rekommenderar privat browser och inte låta flickvän eller fru se. Även justerat för Photoshop är det inte många åkerspöken eller skabbrävar man hittar. Minst 9/10 har haft råd med plasttuttar och det är mycket fillers i läpparna.

Diomedea exulans
2020-05-16, 13:32
Jag tycker du verkar vara den som är förvirrad.

Anledningen till att folk prostituerar sig är samma anledning som får folk att lönseslava, och samma anledning som får folk att bli porrskådisar. Dvs man vill tjäna pengar till mat, hyra, tvspel, väskor, gymkort etc. Den anledningen liknar inte pistolhotsituationen för fem öre. Din liknelse med pistolhot suger eftersom (vilket jag redan påtalat) det absolut värsta är själva pistolhotet inte vad de gör i sin "yrkesroll". Jag har ingen aning om varför du öht började svamla om pistolhot. Men som sagt så är det ingen som blir "tvingad" att prostituera sig, eller som blir "tvingad" att bli porrskådis.

Nedan är det inlägg jag citerade, och sedan kommer mitt svar. Jag påpekade att prostitution och pornografi inte liknar varandra för fem öre eftersom porrskådespelarna inte har sex med "sliskiga torskar" utan att de har sex med andra porrskådisar och att detta inte kan likställas, eftersom porrskådisarna har betydligt större möjligheter till att kontrollera vilka de har sex med. Tex finns det ju en hel del "camgirls" som enbart har sex med sin pojkvän och sänder ut det via internet. Men jag antar att detta inte alls är något av en gråzon?

Dravlet om pistolhot tillför absolut ingenting förutom att du väl förmodligen vill få det att verka ännu värre än det egentligen är. Men det värsta i det scenariot är som sagt själva hotet, som i verkligheten inte existerar.

Se där, nu kommer du åtminstone med några argument till varför prostitution skulle vara värre än porr. Tänk om du gjort det för tre inlägg sedan. Med det sagt tycker jag att din argumentation är jävligt skakig.

För det första, är du verkligen säker på att torskar överlag är ”sliskigare” än porrskådisar? Tycker du att Paulo är äckligare än Ron Jeremy?

För det andra, är du verkligen säker på att det är så mycket värre att ha sex med någon vältränad och fräsch person som man inte vill ha sex med än en ful oduschad person som man inte vill ha sex med? Det är nog inte så att det andra alternativet får en att må kasst men att det första är helt chill.

För det tredje, är du verkligen säker på att porrskådisar brukar få välja vilja de har sex med? Måste de verkligen inte bara göra som regissören säger?

För det fjärde, är du säker på att prostituerade inte har något att säga till om gällande vilka torskar de har sex med? De väljer väl vilka de går fram till på stan?

Om du vill jiddra om gråzoner kan jag själv dra till med ett exempel: Säg att en tjej träffar en kille på krogen och bestämmer sig för att ha sex med honom, men hon tänker ”om jag är lite slug nu kan jag tjäna en hacka och slå två flugor i en smäll”, och så säger hon att han bara får ligga om hon får en femhundring. Är det mer synd om henne än tjejen på Pornhub som blivit porrskådis bara för att det är det enda sättet hon kan finansiera sitt meth-missbruk på?

Mitt ”dravel” om pistolhot drog jag till med av flera skäl. Dels för att extremexempel är ett bra sätt att illustrera principer på. Dels för att feministerna hävdar att all prostitution är våldtäkt eftersom de menar att det innebär påtvingat sex, och pistolhot är ett exempel på tvång. Och dels eftersom man svälter ihjäl om man inte lyckas arbeta för brödfödan, så även om prostitution och porr är likvärdiga med ”vanliga” jobb så är det inte så långsökt att jämföra anledningarna att göra dem med pistolhot.

BrunoC
2020-05-16, 13:32
Nu kan jag inte uttala mig om prostituerade då jag inte vet tillräckligt om det. Dock finns det gott om den fattigare typen av kvinnor som du påstår dig aldrig ha sett. Om du vill hitta dessa får du lämna turiststråken och ta dig ut på landsbygden eller slumkvarter inne i städerna.

Jag har varit precis överallt i Rumänien där denna hora sägs komma ifrån, både på landsbygd och ghetton som Livezilor osv. och jag har också samtalat med bl.a. rumänska horor på strippklubbar (som egentligen var bordeller) i andra länder. Visst är det ett riktigt deprimerande skitställe med grå betong överallt men de har samtidigt betydligt större möjligheter att lyckas bli något mer än sexdocka i livet gentemot vad majoriteten kvinnor under människans historia har haft. Ifall de hade velat.

Visst, det suger att ta en läkarutbildning på flera år och sedan flytta till ett rikare land och lära sig ett nytt språk för att ta sig fram, eller att behöva jobba sig upp från riktiga skitjobb och för vissa kanske det inte heller låter så glamoröst att slå sig ner och bilda familj med den lokala nice guyen för att låta honom försörja en när man är ung istället för att testa på massa olika "spännande" badboys.

Jag känner en 24-årig kvinna som kommer från en jävla kåkstad i Brasilien vars farsa lämnade henne när hon bara var några år gammal och hennes morsa alkoholist. Hon valde den hårda vägen med diverse skitjobb samtidigt som hon utbildade sig och flyttade sen till Östeuropa. På ett år har hon lärt sig tillräckligt med svenska för att kunna ha enklare konversationer och hade det inte varit för Corona hade hon gått till en månadslön på 30k här istället för 10 k där.

Hon hade kunnat välja den enkla vägen och hora till sig pengar men det var under hennes värdighet. Jag menar, folk gör sina val här i livet. Östermalmshoran ett offer? Pffh. I sådana fall är ju grabbarna som säljer droger i slummen precis lika mycket offer, som helt enkelt "tvingas" in i knarkförsäljningen men sådana talar inte den feminiserade svensken om.

trädgårdsmöbel
2020-05-16, 13:34
Som vanligt utgår ni tyvärr enbart från kvinnan. Kvinnan är offer, kvinnan gör det frivilligt etc. blablabla. Men männen då?

Vad gör det med män, mäns självkänsla och mäns människovärde när de förväntas betala dyrt för en kort tids kvinnlig uppmärksamhet?

Kvinnor borde inte få sälja sex. De borde inte ha rätten att utnyttja en mans längtan efter kvinnlig närhet till att degradera och förnedra honom på det sättet. Att göra honom så värdelös och oönskad att om han inte betalar henne dyrt så existerar han inte ens.

Därför borde sexförsäljning vara illegalt. Det är en smutsig marknad som utnyttjar MÄNS sårbarhet, ensamhet och sexualitet.

delta_mats
2020-05-16, 13:35
Snacka om att feministerna på sociala medier kastar sig över Paulo. Han som under många år trakkat ner på deras rabiata beteende. Nu gnuggar de verkligen händerna och gör allt för att skriva vilken hemsk människa han är. Det är om något ett ännu äckligare beteende än hans. Kan man ha en mer vidrig människosyn än rabiat-feminister?

EagleEye
2020-05-16, 13:42
Som vanligt utgår ni tyvärr enbart från kvinnan. Kvinnan är offer, kvinnan gör det frivilligt etc. blablabla. Men männen då?

Vad gör det med män, mäns självkänsla och mäns människovärde när de förväntas betala dyrt för en kort tids kvinnlig uppmärksamhet?

Kvinnor borde inte få sälja sex. De borde inte ha rätten att utnyttja en mans längtan efter kvinnlig närhet till att degradera och förnedra honom på det sättet. Att göra honom så värdelös och oönskad att om han inte betalar henne dyrt så existerar han inte ens.

Därför borde sexförsäljning vara illegalt. Det är en smutsig marknad som utnyttjar MÄNS sårbarhet, ensamhet och sexualitet.

Bästa jag läst! Den som mår sämst i detta är Paulo! Han kommer knarka ihjäl sig själv efter detta

BrunoC
2020-05-16, 13:44
Som vanligt utgår ni tyvärr enbart från kvinnan. Kvinnan är offer, kvinnan gör det frivilligt etc. blablabla. Men männen då?

Vad gör det med män, mäns självkänsla och mäns människovärde när de förväntas betala dyrt för en kort tids kvinnlig uppmärksamhet?

Kvinnor borde inte få sälja sex. De borde inte ha rätten att utnyttja en mans längtan efter kvinnlig närhet till att degradera och förnedra honom på det sättet. Att göra honom så värdelös och oönskad att om han inte betalar henne dyrt så existerar han inte ens.

Därför borde sexförsäljning vara illegalt. Det är en smutsig marknad som utnyttjar MÄNS sårbarhet, ensamhet och sexualitet.

Du gör en väldigt bra poäng här. Bra och tankvärt inlägg!

Brofessorn
2020-05-16, 13:47
Därför borde sexförsäljning vara illegalt. Det är en smutsig marknad som utnyttjar MÄNS sårbarhet, ensamhet och sexualitet.

Det kommer de ju göra ändå, på vis som är mer samhällsvådliga än en enkel monetär transaktion.

EagleEye
2020-05-16, 13:48
Och fy vilket läskigt land Sverige är. De som stalkar kändisar och bara väntar på ett tillfälle att förstora deras liv. Kvinnor styr det här landet i bakgrunden och de är onda varelser.

Fredszky
2020-05-16, 13:48
Det var ett jäkla letande efter offer.
Paulo är offer, buhu.
Horan är offer, buhu.

Paulo var kåt och horan ville ha pengar, så enkelt är det.

Alla ansvarar för sina val i livet. Och världen är orättvis (buhu igen). Man får jobba med dom kort som är givna.

svenbanan
2020-05-16, 13:55
Se där, nu kommer du åtminstone med några argument till varför prostitution skulle vara värre än porr. Tänk om du gjort det för tre inlägg sedan. Med det sagt tycker jag att din argumentation är jävligt skakig.

För det första, är du verkligen säker på att torskar överlag är ”sliskigare” än porrskådisar? Tycker du att Paulo är äckligare än Ron Jeremy?

Jag är inte ett dugg säker på att det värre att ha sex med torskar på en parkbänk än att vara escort på lyxhotell i Las Vegas eller vara porrskådis och ha sex på film. Och inte heller har jag påstått detta någonstans.

För det andra, är du verkligen säker på att det är så mycket värre att ha sex med någon vältränad och fräsch person som man inte vill ha sex med än en ful oduschad person som man inte vill ha sex med? Det är nog inte så att det andra alternativet får en att må kasst men att det första är helt chill.

Återigen nåt slags väderkvarn du står och vevar mot. Det där är inget jag bryr mig ett skit om.

För det tredje, är du verkligen säker på att porrskådisar brukar få välja vilja de har sex med? Måste de verkligen inte bara göra som regissören säger?

Såklart kan ju porrskådisar välja att inte jobba med en viss regissör, eller vissa andra skådisar. De kan ju som jag redan skrev välja att själva producera/regissera/distribuera sina egengjorda filmer där de har sex med sin partner. Men å andra sidan kan ju vanliga prostituerade också välja att tacka nej till sina torskar.

För det fjärde, är du säker på att prostituerade inte har något att säga till om gällande vilka torskar de har sex med? De väljer väl vilka de går fram till på stan?

Jag skrev ju redan i mitt första inlägg att skillnaden var att prostituerade har sex med torskarna. Porrskådisar har inte sex med torskarna. Det är detta som är skillnaden.

Om du vill jiddra om gråzoner kan jag själv dra till med ett exempel: Säg att en tjej träffar en kille på krogen och bestämmer sig för att ha sex med honom, men hon tänker ”om jag är lite slug nu kan jag tjäna en hacka och slå två flugor i en smäll”, och så säger hon att han bara får ligga om hon får en femhundring. Är det mer synd om henne än tjejen på Pornhub som blivit porrskådis bara för att det är det enda sättet hon kan finansiera sitt meth-missbruk på?

Varför inbillar du dig att jag tycker det är synd om någon av dessa tjejer?

Mitt ”dravel” om pistolhot drog jag till med av flera skäl. Dels för att extremexempel är ett bra sätt att illustrera principer på. Dels för att feministerna hävdar att all prostitution är våldtäkt eftersom de menar att det innebär påtvingat sex, och pistolhot är ett exempel på tvång. Och dels eftersom man svälter ihjäl om man inte lyckas arbeta för brödfödan, så även om prostitution och porr är likvärdiga med ”vanliga” jobb så är det inte så långsökt att jämföra anledningarna att göra dem med pistolhot.

Det var ett värdelöst exempel som inte tillförde ett skit, och jag har redan påvisat varför.



Om du hade läst det jag skrev från början så hade du sett mina "argument" redan då. Mitt enda påstående är att prostitution och pornografi inte går att likställa. Allt annat är att du viftar mot väderkvarnar.

Gregow
2020-05-16, 13:59
Som vanligt utgår ni tyvärr enbart från kvinnan. Kvinnan är offer, kvinnan gör det frivilligt etc. blablabla. Men männen då?

Vad gör det med män, mäns självkänsla och mäns människovärde när de förväntas betala dyrt för en kort tids kvinnlig uppmärksamhet?

Kvinnor borde inte få sälja sex. De borde inte ha rätten att utnyttja en mans längtan efter kvinnlig närhet till att degradera och förnedra honom på det sättet. Att göra honom så värdelös och oönskad att om han inte betalar henne dyrt så existerar han inte ens.

Därför borde sexförsäljning vara illegalt. Det är en smutsig marknad som utnyttjar MÄNS sårbarhet, ensamhet och sexualitet.
Fortfarande en fråga om frivilliga transaktioner. Du väljer själv om du vill betala för Belle Delphines badvatten. Det är en fråga mellan din självkänsla, plånbok och värdet av badvattnet. Jag skulle inte rekommendera ett sådant köp, men jag bestämmer inte hur du vill leva ditt liv.

Det fina med prostitution är annars att det gör den sexuella marknaden mer jämställd. Om sex är mer lättillgängligt för män har de också ett bättre läge för att ställa krav. Svårt att använda sex som vapen om mannen bara kan ta en weekend på en lyxig bordell. Om ett så grundläggande behov enkelt kan tillfredsställas måste kvinnorna plötsligt börja anstränga sig för männen - lite mer som vi män redan gör.

Diomedea exulans
2020-05-16, 14:12
Om du hade läst det jag skrev från början så hade du sett mina "argument" redan då. Mitt enda påstående är att prostitution och pornografi inte går att likställa. Allt annat är att du viftar mot väderkvarnar.

Jag orkar inte. När du börjar skriva att du påstått massor saker som du inte påstått, och vice versa... Då orkar jag inte mer.

Gregow
2020-05-16, 14:24
Snacka om att feministerna på sociala medier kastar sig över Paulo. Han som under många år trakkat ner på deras rabiata beteende. Nu gnuggar de verkligen händerna och gör allt för att skriva vilken hemsk människa han är. Det är om något ett ännu äckligare beteende än hans. Kan man ha en mer vidrig människosyn än rabiat-feminister?
Nej, det är nog svårt. Ännu värre blir det av drevet mot honom. Flockmentaliteten som uppstår när en kättare påträffats och ska brännas på bål, medan det vilt kämpas för ideologiska poänger mot alla andra. Nu jävlar har Paolo blivit ett nytt slagträ, som ska sättas på eld och användas till att dräpa motståndare.

Jag gillar inte ens Paolo, tycker pudlingen är falsk och skrattretande, men det är fan ingen stor grej han gjort. Han hade sex med en prostituerad. Okej... lite smutsigt, men... whatever. Den enda som borde bli upprörd är hans flickvän/fru. Hon är väl det enda offret i historien.

svenbanan
2020-05-16, 14:28
Jag orkar inte. När du börjar skriva att du påstått massor saker som du inte påstått, och vice versa... Då orkar jag inte mer.

Jag påstår en enda sak, nämligen att prostitution och pornografi inte går att jämföra med varandra.

Allt annat kommer från mina svar på dina väderkvarnar, konstiga analogier och förutfattade meningar.

BrunoC
2020-05-16, 14:43
Nej, det är nog svårt. Ännu värre blir det av drevet mot honom. Flockmentaliteten som uppstår när en kättare påträffats och ska brännas på bål, medan det vilt kämpas för ideologiska poänger mot alla andra. Nu jävlar har Paolo blivit ett nytt slagträ, som ska sättas på eld och användas till att dräpa motståndare.

Jag gillar inte ens Paolo, tycker pudlingen är falsk och skrattretande, men det är fan ingen stor grej han gjort. Han hade sex med en prostituerad. Okej... lite smutsigt, men... whatever. Den enda som borde bli upprörd är hans flickvän/fru. Hon är väl det enda offret i historien.

Nja, han har ju barn också som riskerar att bli retade någon gång under sin uppväxt om detta eller få höra det. Och det är så tragiskt då det hela grundar sig i misstaget att han pudlade, han hade kunnat vända det här till en succé som Charlie Sheen men betan i honom tog över.

"Ja, jag köpte sex. Hon hade större pattar än min flickvän så jag ville testa henne för en kväll. För övrigt är jag ju bara en man med normala testosteronnivåer och vill således ut och pippa ibland. Fler frågor på det?"

Hade han stått rakryggad och svarat så, så hade han blivit Kung Paolo med halva svenska folket och all tidigare dryghet hade varit glömt. Hans barn hade fått gubbar som kom fram och sa att det fanns stake i deras far men nu har han förlorat respekt hos alla tyvärr.

Faktiskt så är den här historien en lärdom i hur man INTE ska göra för att försvara sitt rykte. Han var alldeles för impulsiv. Bara timmar efter att han åkt fast så har han bestämt för att erkänna och åka till TV4:s studio för att pudla i direktsändning när han bara kunde ha fått förbli anonym, samtala med advokat, fundera och vänta på eventuell dom. Sen hade han kunnat tänkt ut ett bra sätt att lägga upp det offentligt istället för att totalrasera alla sina samarbeten och företag.

Plasttiger
2020-05-16, 14:45
Folk tänder tyvärr på sjuka saker i världen. Många tänder nog garanterat på makten dom får över att köpa någon annan.
Jag har svårt att se att det bara handlar om att ligga för många av dessa.
Ska inte säga att Paolo inte bara vill ha sex men han är känd, rik?, vältränad och verkar inte ha speciellt svårt att ragga på tjejer. Vill han vara otrogen så har han nog inte så svårt att hitta någon som frivilligt vill det. Och e man just ute efter sex så borde det väl vara mer intressant med någon som tänder på dig och inte någon du betalar.

Vältränad?
Det är inte bra resultat för >10 års målinriktad träning.

Plasttiger
2020-05-16, 14:47
Gott folk! Stackars Paolos liv är krossat! Idag inleder han dagen med löpning och sen terapi med sina demoner!

https://i.ibb.co/jzh3538/Screenshot-from-2020-05-16-11-20-15.png

Vill vi ens veta hur många uplikes han får för den.
Gissar att det blir några föreläsningrundor på våra högstadium om farlig maskulinitet.

BrunoC
2020-05-16, 14:56
Och e man just ute efter sex så borde det väl vara mer intressant med någon som tänder på dig och inte någon du betalar.

För vissa, som behöver få sitt ego validerat, andra inte. Alla som luskar av sig framför porr bryr sig ju inte nämnvärt ifall personen i rutan hade kunnat tända på dem. Så varför skulle man bry sig vad en gammal avdankad +30-årig hora har för tankar om ens egna attraktion? Det blir då mer som en knulldocka bara.
Det handlar om en orgasm och att få rensa ut systemet typ, på samma sätt som du inte bryr dig om hur snygg du är medan du bajsar.

Diomedea exulans
2020-05-16, 14:58
För vissa, som behöver få sitt ego validerat, andra inte. Alla som luskar av sig framför porr bryr sig ju inte nämnvärt ifall personen i rutan hade kunnat tända på dem. Så varför skulle man bry sig vad en gammal avdankad +30-årig hora har för tankar om ens egna attraktion? Det blir då mer som en knulldocka bara.
Det handlar om en orgasm och att få rensa ut systemet typ, på samma sätt som du inte bryr dig om hur snygg du är medan du bajsar.

Det kan vara det förbjudna som lockar också.

Gregow
2020-05-16, 15:04
Nja, han har ju barn också som riskerar att bli retade någon gång under sin uppväxt om detta eller få höra det. Och det är så tragiskt då det hela grundar sig i misstaget att han pudlade, han hade kunnat vända det här till en succé som Charlie Sheen men betan i honom tog över.

"Ja, jag köpte sex. Hon hade större pattar än min flickvän så jag ville testa henne för en kväll. För övrigt är jag ju bara en man med normala testosteronnivåer och vill således ut och pippa ibland. Fler frågor på det?"

Hade han stått rakryggad och svarat så, så hade han blivit Kung Paolo med halva svenska folket och all tidigare dryghet hade varit glömt. Hans barn hade fått gubbar som kom fram och sa att det fanns stake i deras far men nu har han förlorat respekt hos alla tyvärr.

Faktiskt så är den här historien en lärdom i hur man INTE ska göra för att försvara sitt rykte. Han var alldeles för impulsiv. Bara timmar efter att han åkt fast så har han bestämt för att erkänna och åka till TV4:s studio för att pudla i direktsändning när han bara kunde ha fått förbli anonym, samtala med advokat, fundera och vänta på eventuell dom. Sen hade han kunnat tänkt ut ett bra sätt att lägga upp det offentligt istället för att totalrasera alla sina samarbeten och företag.
Ja, måste bli jobbigt för ungarna också. Annars tror jag den bästa taktiken vore att göra som kungen. Bars vånda blad och gå vidare.

Gregow
2020-05-16, 15:24
Det kan vara det förbjudna som lockar också.
Det kan även vara så enkelt som helt kravlöst sex. Liksom, det är hennes jobb att ge dig njutning. Du behöver bara betala och bli serverad. Inget hålla frun lycklig eller förföra någon. Slanta upp och slappna av bara. Typ som lite egentid med en bra runk, fast med en jävligt snygg kvinna.

Huruvida det är så i Hur det är i Paolos fall kan man såklart bara spekulera kring.

EagleEye
2020-05-16, 15:37
Lättast liv i Sverige som man fås av att bara hålla käften och jobba. Allt roligt("skit") får man passa på att göra utomlands. Låt detta bli en läxa för alla unga män på koll!

wintersnowdrift
2020-05-16, 15:41
Lättast liv i Sverige som man fås av att bara hålla käften och jobba. Allt roligt("skit") får man passa på att göra utomlands. Låt detta bli en läxa för alla unga män på koll!

Inte då, det är nämligen lagligt att sälja sex i Sverige. Det finns massor av kåta män därute som gärna skulle penetrera era unga stjärtar för ett par laxar. Tuta och kör!

trädgårdsmöbel
2020-05-16, 15:55
Inte då, det är nämligen lagligt att sälja sex i Sverige. Det finns massor av kåta män därute som gärna skulle penetrera era unga stjärtar för ett par laxar. Tuta och kör!


Det är nästan riskfritt för köparen med med den varianten. Så gott som inga resurser läggs på gaysexhandel trots att det finns undersökningar som pekar på att det är vanligare att män än kvinnor säljer sex (till nästan alltid manliga kunder).

EagleEye
2020-05-16, 16:07
En vältränad kolo kille borde vara riktigt eftertraktad på den marknaden? Det perfekta extra knäcket nu i Corona tider! Du är en hemsk människa och nu blir det tydligt för alla att se svart på vitt!

Gregow
2020-05-16, 16:10
Det är nästan riskfritt för köparen med med den varianten. Så gott som inga resurser läggs på gaysexhandel trots att det finns undersökningar som pekar på att det är vanligare att män än kvinnor säljer sex (till nästan alltid manliga kunder).
Jag har sett lite annan statistik som talar om att män har en mindre andel prostituerade (typ 40/60 eller så). Men då är det också viss skillnad att som heterosexuell man stoppa penis i osttraktiv kvinna eller ta den i röven av en ful gubbe. Det är nog jävligt mycket mer misär och missbruk som ligger bakom möns prostitution.

EagleEye
2020-05-16, 16:16
Alla ska mådligt! Alla ska lida! Är det inte vad egentligen vill ateister??

Gregow
2020-05-16, 16:18
Alla ska mådligt! Alla ska lida! Är det inte vad egentligen vill ateister??
Waddawada blug? Wadadawada wad!

Brofessorn
2020-05-16, 16:20
Alla ska mådligt! Alla ska lida! Är det inte vad egentligen vill ateister??

Jag svär mannen du skriver med flera ord

ChuckTesta
2020-05-16, 16:22
För en enskild individ, låg sannolikhet att något just de skrivit visar sig vara sant (om de inte råkar skriva extremt mycket).
Kollektivt, inte så låg sannolikhet.

lol, om alla skriver allt om alla så kommer det givetvis till slut även hända i verkligheten. Tyvärr skriver inte alla allt om alla, alla skriver inte allt om Paolo, därför är det mycket troligt att personen på flashback hade läst en lista med kändisar som besökte prostituerade snarare än att personen råkade gissa rätt 10 år i förväg.

Baskagge
2020-05-16, 17:32
Gränslöst hyckleri i Sverige. Kärringar utnyttjar invandrarpojkar sexuellt, kärringar åker till Gambia för att sätta på unga killar, enorma mängder överfallsvåldtäkter, ung kille blir mördad när han försöker förhindra våldtäkt - följs av total tystnad. Men när en antifeminist köper ett luder - vilket är lagligt i stora delar av världen, ja då jäfflar.

wintersnowdrift
2020-05-16, 18:21
Det är nästan riskfritt för köparen med med den varianten. Så gott som inga resurser läggs på gaysexhandel trots att det finns undersökningar som pekar på att det är vanligare att män än kvinnor säljer sex (till nästan alltid manliga kunder).

Jag har också läst det någonstans, dvs att det är väldigt vanligt med unga män i prostitution men något som absolut inte lyfts så ofta. Kunderna är som sagt i stor majoritet män.

Jag har sett lite annan statistik som talar om att män har en mindre andel prostituerade (typ 40/60 eller så). Men då är det också viss skillnad att som heterosexuell man stoppa penis i osttraktiv kvinna eller ta den i röven av en ful gubbe. Det är nog jävligt mycket mer misär och missbruk som ligger bakom möns prostitution.

Förstår inte alls vad du menar här? Skulle det vara skillnad att som man ta penis i röven av en ful gubbe än att som kvinna ta penis i röven av en ful gubbe?

Klein
2020-05-16, 18:24
https://www.dagenshandel.se/article/view/719254/coop_slutar_kopa_in_paolos_produkter

Under hösten 2018 gjorde Coop vad som då beskrevs som en historisk lansering av Paolo Robertos över 50 italienska produkter under livsmedelsvarumärket Paolos. Nu slutar Coop att köpa in hans varor. Detta efter att Paolo Roberto gripits i en polisrazzia och erkänt att han köpt sex.

Det skulle inte finns många varor kvar i butik om exploatering av fattiga verkligen var något man tog ställning emot. Hyckleri av Coop med andra ord.

Brofessorn
2020-05-16, 18:31
Frågan är hur många av de ~40 kronor som en Paolopizza kostar går till Paolo, och till de arbetare som producerar och levererar den. Risken finns ju att Coop gör att flera redan fattiga, lågutbildade i arbetarklassen får gå hemma även fast de inte hade med sexhandel att göra. Eller ja, efter det här kanske de måste sälja sex för att gå runt.

Gregow
2020-05-16, 18:51
Förstår inte alls vad du menar här? Skulle det vara skillnad att som man ta penis i röven av en ful gubbe än att som kvinna ta penis i röven av en ful gubbe?
Ja, med tanke på att bögsex sannolikt är än mer avtändande än att ligga med en oattraktiv person av motsatt kön.

Jag skulle då hellre sätta på en gammal kärring ån att bli påsatt av en gammal gubbe.

Ett Orm
2020-05-16, 19:20
Vet faktist inte riktigt vartåt moralkompassen pekar. Är det frivilligt från båda så visst, men ofta är tjejerna utsatta som fan på ett eller annat sätt, så generellt nej. Prostituerar man sig bara för lite pengar ger man bort det sista uns värdighet man har på något sätt.
Personligen tycker jag det är så skabbigt och inget jag är det minsta sugen på, inte ens på fyllan. Det är liksom inte sex, utan nått annat.
Men jag kan förstå att det finns utan problem. Har kompisar som i dagsläget inte skulle kunna få en tjej på annat sätt än att betala och vore det så skulle jag nog också köpa sex.

Klein
2020-05-16, 19:32
Det är mycket dygdighetssignalerande här i tråden. Ta ställning emot öppna gränser om ni tycker det är fel med exploatering eller täpp till truten. Vi har östeuropeiska horor i landet av samma anledning som vi har östeuropeiska tiggare överallt. Är ni för EU så har ni INGEN rätt att fördöma de oundvikliga resultaten såsom sextrafikering, tiggeri och stöldligor.

Snobbe
2020-05-16, 19:50
Det är mycket dygdighetssignalerande här i tråden. Ta ställning emot öppna gränser om ni tycker det är fel med exploatering eller täpp till truten. Vi har östeuropeiska horor i landet av samma anledning som vi har östeuropeiska tiggare överallt. Är ni för EU så har ni INGEN rätt att fördöma de oundvikliga resultaten såsom sextrafikering, tiggeri och stöldligor.

Så du menar att om vi går ut från EU och stänger gränsen så kommer ingen kunna smuggla människor/droger etc in i Sverige?

ceejay
2020-05-16, 19:52
Herrejäklar vad alla extremfeminister fått vatten på sin kvarn nu. :| Och uppmärksamhet får de också.

Klein
2020-05-16, 19:56
Så du menar att om vi går ut från EU och stänger gränsen så kommer ingen kunna smuggla människor/droger etc in i Sverige?

För närvarande krävs inte någon smuggling alls för att få in utländska sexarbetare i Sverige så ditt försök till jämförelse är helt handikappat.

Snobbe
2020-05-16, 20:24
För närvarande krävs inte någon smuggling alls för att få in utländska sexarbetare i Sverige så ditt försök till jämförelse är helt handikappat.

Varför är den det? Bara för att det blir svårare för personer att få in sexarbetare hit betyder inte att det kommer sluta. Så din lösning på problemet kommer inte fungera.

Klein
2020-05-16, 20:47
Varför är den det? Bara för att det blir svårare för personer att få in sexarbetare hit betyder inte att det kommer sluta. Så din lösning på problemet kommer inte fungera.

Med din logik så är det ju inte heller lönt att ha kläder på kroppen för det skyddar inte 100% mot vädrets makter. :smash:

Baskagge
2020-05-16, 20:55
Herrejäklar vad alla extremfeminister fått vatten på sin kvarn nu. :| Och uppmärksamhet får de också.

Ja de vill få sexköp att räknas som våldtäkt. Om man istället lugnar ned sig en gnutta och sätter frågan i perspektiv med omvärlden och våra grannländer så inser man att folk har olika syn på saken. Det är lagligt att köpa och sälja sex i Danmark, Finland, Storbrittanien, Tyskland mfl. I Sverige kan man få F-skattesedel för försäljning av sexuella tjänster. Sug på den, feministjävlar!


https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution

Studien prostitution i Danmark, som är den största som har gjorts i modern tid i Skandinavien,[1] visar att 85–98 % av de som själva säljer sex är emot en lag mot sexköp. 52 % svarar att det kommer att bli svårare att anmäla våld och 93 % tror inte att människohandeln kommer att minska, vilket kan förklara motståndet hos dem som befinner sig i branschen.

Irland har kritiserat den svenska sexköpslagen för att vara ideologisk och baserad på att alla sexköp är en form av våld.[43] Landet har dock senare (2017) infört lag mot sexköp enligt den svenska modellen.

trädgårdsmöbel
2020-05-16, 21:12
Var det några fler kändisar bland sexköparna?

EagleEye
2020-05-16, 21:19
Låt inte feministerna knäcka er! De letar bara efter en anledning. Kämpa!

Andy.da.wohoo
2020-05-16, 21:34
Ja de vill få sexköp att räknas som våldtäkt. Om man istället lugnar ned sig en gnutta och sätter frågan i perspektiv med omvärlden och våra grannländer så inser man att folk har olika syn på saken. Det är lagligt att köpa och sälja sex i Danmark, Finland, Storbrittanien, Tyskland mfl. I Sverige kan man få F-skattesedel för försäljning av sexuella tjänster. Sug på den, feministjävlar!


https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution

Det står ju i din länk att skatteverket inte utfärdar F-skattsedel till prostituerade.

I Sverige förväntas sexarbetare betala skatt på sin verksamhet och skulle därmed även ha rätt till exempelvis sjuk- och föräldrapenning samt pensionspoäng, men skatteverket beviljar inte F-skattesedel till någon som uppger sig sälja sex.

Baskagge
2020-05-16, 22:41
Det står ju i din länk att skatteverket inte utfärdar F-skattsedel till prostituerade.

Ja där ser man. Jag läste inte det stycken utan tabellen. Varför nu prostituerade skulle vilja betala skatt i Sverige.

Möjlighet att få F-skattesedel för den lagliga verksamheten att sälja sexuella tjänster. Skatteplikt (preliminära skatter och sociala avgifter) föreligger då för inkomsterna och därmed rätt till socialförsäkring och pension. (A-skatt kan ej beviljas då "anställning" för prostitution förutsätter brott mot kopplerilagen).

Baskagge
2020-05-16, 22:46
Marja, 70: Kvinnor känner att de kommit till sexhimlen

– Jag hade inte haft sex på sex år och hade aldrig trott att en finsk feminist som jag skulle bli kär och bo i ett land där det finns kvinnlig omskärelse, säger den 70-åriga textildesignern.

– En del västländska kvinnor känner att de har kommit till sexhimlen, att de hittar så bra älskare här.

Vad tänker du om åldersskillnaden på omkring 30 år?

– Många män uppskattar mogna kvinnor. Yngre kvinnor kan vara ängsliga och oroa sig för sitt yttre och om de duger.

https://www.expressen.se/nyheter/marja-70-kvinnor-kanner-att-de-kommit-till-sexhimlen/

Lite annan ton i den artikeln än när media granskar tjocka svenska män som åker till Thailand och gör samma sak...

wintersnowdrift
2020-05-16, 23:54
Ja, med tanke på att bögsex sannolikt är än mer avtändande än att ligga med en oattraktiv person av motsatt kön.

Jag skulle då hellre sätta på en gammal kärring ån att bli påsatt av en gammal gubbe.

Så dina sexuella preferenser och känslor kring sex är alltså sannolikt allmängiltiga? Gäller det även mina i så fall?
Själv skulle jag nämligen hellre bli påsatt utan ekonomisk transaktion av en man jag var vansinnigt kåt på än mot betalning av en (eller tio) gamla motbjudande gubbar.

Sasquatch
2020-05-17, 00:28
Förstår inte alls vad du menar här? Skulle det vara skillnad att som man ta penis i röven av en ful gubbe än att som kvinna ta penis i röven av en ful gubbe?
Många kvinnor dejtar ju frivilligt fula äldre gubbar så varför inte?

svenbanan
2020-05-17, 02:09
Många kvinnor dejtar ju frivilligt fula äldre gubbar så varför inte?

Så inga män dejtar frivilligt fula gamla gubbar menar du? Eller hade du bara otur när du tänkte? ;)

Agitator
2020-05-17, 02:18
För att inte prata om alla snygga kvinnor i hollywood som fann Harvey Weinstein oemotståndligt snygg och hade sex med han.

Sasquatch
2020-05-17, 04:08
Så inga män dejtar frivilligt fula gamla gubbar menar du? Eller hade du bara otur när du tänkte? ;)
Ja det är möjligt, men hetero-män?

Diomedea exulans
2020-05-17, 04:19
Ja det är möjligt, men hetero-män?

Sett Tiger King?

Cooks
2020-05-17, 04:53
Om vi leker med tanken att Paulo hade betalat horan för att medverka i en p-rulle med honom, hade han fortfarande begått ett brott?

wintersnowdrift
2020-05-17, 07:39
Men shit vilken meltdown vissa plötsligt verkar ha fått. Givetvis handlar det från den prostituerades håll inte om vad man tänder på, utan vad man får betalt för. Det är till och med ganska troligt att du rent sexuellt äcklas av det - till exempel att som heteroman låta andra män köra upp kuken i arslet på dig. Det är köparen som betalar och med andra ord sätter agendan för vad han är beredd att lägga sina slantar på.

Plasttiger
2020-05-17, 07:54
https://www.dagenshandel.se/article/view/719254/coop_slutar_kopa_in_paolos_produkter



Det skulle inte finns många varor kvar i butik om exploatering av fattiga verkligen var något man tog ställning emot. Hyckleri av Coop med andra ord.

Nestle är direkt ansvariga för tusentals dödsfall https://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9#Controversy_and_criticisms barnarbete-slaveri ENORM miljöförstöring, men Paolos första och enda sexköp är en större grej.

Akerhage
2020-05-17, 08:19
Nestle är direkt ansvariga för tusentals dödsfall https://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9#Controversy_and_criticisms barnarbete-slaveri ENORM miljöförstöring, men Paolos första och enda sexköp är en större grej.

Det lär ju inte ha varit hans första sexköp detta. Gött han försvinner från TV iaf. Har aldrig gillat den där självgode jäveln.

skyffelmördarn
2020-05-17, 08:32
Ingen människa hade valt att suga gubbkuk för småpengar om alternativet var ett annat vanligt yrke.

Väljer man fortfarande att göra det så har man ett självskadebeteende och då är man sjuk, då ska man inte jobba på bordell då ska man ha hjälp.

Alla ni som tror annorlunda har en skev syn på sex som bara Klein kan bota med sin höga moral.

Plasttiger
2020-05-17, 08:58
Ingen människa hade valt att suga gubbkuk för småpengar om alternativet var ett annat vanligt yrke.

Väljer man fortfarande att göra det så har man ett självskadebeteende och då är man sjuk, då ska man inte jobba på bordell då ska man ha hjälp.

Alla ni som tror annorlunda har en skev syn på sex som bara Klein kan bota med sin höga moral.

Är det ens småpengar då?
https://i.redd.it/14p03jcyv5z41.jpg

Kändismedia verkar spekulera friskt
https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av
– Jag blir fruktansvärt arg. Det är viktigt att komma ihåg att det är ett aktivt val att köpa sex. Han säger att han har förstört sitt liv och sin familjs liv men sexköparna glömmer faktiskt att de har varit med om att förstöra kvinnans liv, säger Meghan Donevan, forskningsledare vid Talita, till TV4.

Stoltz
2020-05-17, 09:07
Men shit vilken meltdown vissa plötsligt verkar ha fått. Givetvis handlar det från den prostituerades håll inte om vad man tänder på, utan vad man får betalt för. Det är till och med ganska troligt att du rent sexuellt äcklas av det - till exempel att som heteroman låta andra män köra upp kuken i arslet på dig. Det är köparen som betalar och med andra ord sätter agendan för vad han är beredd att lägga sina slantar på.

+1. Helt otroligt att läsa. Jakten på billiga småpoäng har fan sällan varit högre.


Nestle är direkt ansvariga för tusentals dödsfall https://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9#Controversy_and_criticisms barnarbete-slaveri ENORM miljöförstöring, men Paolos första och enda sexköp är en större grej.

Säkerligen inte hans första och enda, men du har rätt. Hyckleriet är avskyvärt.

stridis
2020-05-17, 09:44
Men shit vilken meltdown vissa plötsligt verkar ha fått. Givetvis handlar det från den prostituerades håll inte om vad man tänder på, utan vad man får betalt för. Det är till och med ganska troligt att du rent sexuellt äcklas av det - till exempel att som heteroman låta andra män köra upp kuken i arslet på dig. Det är köparen som betalar och med andra ord sätter agendan för vad han är beredd att lägga sina slantar på.

Vanliga kvinnliga eskorter brukar ha en drös regler och är selektiva när det kommer till kunderna.

Men visst gatuprostituerade och böghoror med allvarliga psykiska problem hanterar sina affärer på annat vis.

Ishnak
2020-05-17, 09:47
Jösses vad deprimerande att se vilken människosyn som verkar vara förhärskande i dagens samhälle.
Som förälder är det väldigt simpelt hur jag står i frågan.
Om man ställer sig frågan "Vill jag att mitt barn ska bli påsatt 10 gånger om dagen av en torsk?" och man svarar ja så behövs absolut lagen mot sexköp; svarar man nej så behövs också lagen. Fast jag är någorlunda liberal så är dagens åsikter så liberala att man häpnar. Allt är ok så länge det finns en affärsöverenskommelse och båda parter är överens om upplägget. Tack och lov att ens bekanskapskrets har andra moraliska värderingar än de man stöter på här.

Diomedea exulans
2020-05-17, 09:54
Jösses vad deprimerande att se vilken människosyn som verkar vara förhärskande i dagens samhälle.
Som förälder är det väldigt simpelt hur jag står i frågan.
Om man ställer sig frågan "Vill jag att mitt barn ska bli påsatt 10 gånger om dagen av en torsk?" och man svarar ja så behövs absolut lagen mot sexköp; svarar man nej så behövs också lagen. Fast jag är någorlunda liberal så är dagens åsikter så liberala att man häpnar. Allt är ok så länge det finns en affärsöverenskommelse och båda parter är överens om upplägget. Tack och lov att ens bekanskapskrets har andra moraliska värderingar än de man stöter på här.

Vill du att ditt barn ska bli telefonförsäljare och lura på förvirrade gamla pensionärer mobilabonnemang de inte behöver 10 gånger om dagen?

ceejay
2020-05-17, 10:02
Bra rant på twitter
https://twitter.com/fialott1/status/1261643168245788672

stridis
2020-05-17, 10:03
Ishnak, nu handlar det mindre om moral utan om vilka befogenheter en stat skall ha. En stat vars styre kan förändras.

Tänk på dina värsta politiska motståndare när du känner för att ge dem makt över oss, exempelvis lagstiftning. För de tänker nog andra retoriska frågor som passar samma mall. Säg att de byter ut "torsk" med "neger".

HCB514
2020-05-17, 10:05
Det är tråkigt att få reda på att kändisar man trycker om gör fel.
Men man glömmer väl lätt att kändisar är med människor som gör fel

Sasquatch
2020-05-17, 10:11
Men shit vilken meltdown vissa plötsligt verkar ha fått. Givetvis handlar det från den prostituerades håll inte om vad man tänder på, utan vad man får betalt för. Det är till och med ganska troligt att du rent sexuellt äcklas av det - till exempel att som heteroman låta andra män köra upp kuken i arslet på dig. Det är köparen som betalar och med andra ord sätter agendan för vad han är beredd att lägga sina slantar på.
Det finns väl grader i helvetet och jag antar en situation där eskorten fritt väljer huruvida akten är värd betalningen eller inte.

skyffelmördarn
2020-05-17, 10:17
Bra rant på twitter
https://twitter.com/fialott1/status/1261643168245788672

Jag blir ganska trött på folk som säger "Alla gör vi hemska saker" och sen rabblar upp en massa saker som inte alls är olagliga.

Det man glömmer med sexhandel är vem som får pengarna och vart de pengarna sen tar vägen. Om du åker ut till Babushka i en lägenhet i förorten och sätter på henne för 1500 spänn så får ju inte hon 1500 spänn i fickan som hon handlar smink och skor för och blir lycklig av, av de 1500 spänn kanske hon får en femtiolapp resten går till hennes hallick, Slobodan: Som vid sidan av prostitution även sysslar med droger och/eller vapen. Vapen som används för att mörda folk så han kan fortsätta med sin kriminella verksamhet.

ceejay
2020-05-17, 10:20
Många av de där sakerna var ju faktiskt olagliga, många iaf moraliskt inkorrekta.
Sen kan man ju tänka ett steg längre och inte bygga all sin moral kring lagen, utan kanske rättfärdiga några saker själv.

Ja, kan säkert hända att hon får 50 spänn. Alla människor som köper kläder där barnarbete för 1kr i timmen är en del av plagget då? Eller barn som gräver efter tungmetaller till telefoner? Det finns alltid en värre sida av ett mynt. Betyder inte att sexköp automatiskt är kasst.

TranceII
2020-05-17, 10:23
Jösses vad deprimerande att se vilken människosyn som verkar vara förhärskande i dagens samhälle.
Som förälder är det väldigt simpelt hur jag står i frågan.
Om man ställer sig frågan "Vill jag att mitt barn ska bli påsatt 10 gånger om dagen av en torsk?" och man svarar ja så behövs absolut lagen mot sexköp; svarar man nej så behövs också lagen. Fast jag är någorlunda liberal så är dagens åsikter så liberala att man häpnar. Allt är ok så länge det finns en affärsöverenskommelse och båda parter är överens om upplägget. Tack och lov att ens bekanskapskrets har andra moraliska värderingar än de man stöter på här.

Vill du att din dotter skall dra hem en eller flera killar från krogen varje helg och ha oskyddat sex? Vill du att hon spela in porr? Vill du att hon skall visa sig naken i cam för andra?

Sedan är det lite som med droger och skademinimering. Det finns de som säljer sex för att de tjänar väldigt mycket pengar och de vill inte jobba på McDonalds och sedan finns de de som är desperata för de är missbrukare eller blivit lurade/pressade via människohandel.

Den första borde inte vara något problem för folk om de anser att vuxna människor äger sin kropp och kan ta sådana beslut men den stora frågan är om den andra kategorin ökar på grund av att sexköp normaliseras och att fler råkar illa ut eller om de får det bättre på grund av det synliggörs och de får lättare hjälp av socialarbetare/polis etc.

skyffelmördarn
2020-05-17, 10:34
Alla människor som köper kläder där barnarbete för 1kr i timmen är en del av plagget då? Eller barn som gräver efter tungmetaller till telefoner? Det finns alltid en värre sida av ett mynt. Betyder inte att sexköp automatiskt är kasst.

Ja det är vidrigt men det är ganska låg risk att Nike sponsrar kriminell organiserad verksamhet på det sättet som olaglig prostitution i Stockholm gör.

Du stoppar pengar i fickan på personer som använder pengarna för att göra olagliga saker, de flesta sakerna som den där personen rabblade upp kanske ligger i gråzonen men det finansierar inte grov brottslighet.

Samma sak med att köpa knark, du vet vem du köper knarket av men vet du vem som säljer knarket till han du köper av?

skyffelmördarn
2020-05-17, 10:38
Även om du skulle göra sexköp lagligt i Sverige så skulle det fortfarande kunna drivas av olagliga aktörer eller influeras av olagliga aktörer precis som kartellen är inne och petar i avokado odlingen i Mexico, finns inget som hindrar rysk organiserad brottslighet att öppna en helt vit laglig bordell i Sverige om det skulle lagstiftas så, och sen med våld tvinga alla som arbetar där att skriva på papper att de där är där av helt egen vilja och ingen skulle kunna göra något åt det. På samma sätt som det råder tystnadskultur på många bolag och ingen vågar säga till när det sker olagliga saker.

Det enda vi har lyckats med då är tvätta deras pengar.

Perramja
2020-05-17, 10:41
Snacka om att feministerna på sociala medier kastar sig över Paulo. Han som under många år trakkat ner på deras rabiata beteende. Nu gnuggar de verkligen händerna och gör allt för att skriva vilken hemsk människa han är. Det är om något ett ännu äckligare beteende än hans. Kan man ha en mer vidrig människosyn än rabiat-feminister?

*Med all rätt. Slit honom i stycken.

*Ja det kan man, en sådan som Paolo har till exempel.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 11:11
Jag såg en länk till damen Paolo köpt, vet ej om den är sann och kommer inte dela den.

Men såg inte ut som ett trafficking-offer. Plast-tuttar, fejkläppar, extremt attraktiv. 2000 spänn/h. 1500 för en halvtimme. Hon skattar knappast på de pengarna.

En timmes arbete om dagen 5 dagar i veckan ger en månadslön på 40 000 spänn. Hur i helvete kan detta ses som ett offer. Hur mycket jobbar hennes kunder om de vill ha ut 40 000 i månaden? 70h veckor? Hur många timmar arbetar de för att kunna köpa henne i en timme? 10? 12? fler?

Hon skulle kunna ha 3 kunder i veckan på en halvtimme styck och ändå tjäna ungefär som 8h om dagen 5 dagar i veckan om hon jobbade på Ica.

Ändå är hon offret, hennes kunder förövare.

ceejay
2020-05-17, 11:14
Jag skulle lätt sälja mig för de pengarna, och jag tror nog att hon väljer ut vilka hon vill samlaga med.

skyffelmördarn
2020-05-17, 11:16
Jag såg en länk till damen Paolo köpt, vet ej om den är sann och kommer inte dela den.

Men såg inte ut som ett trafficking-offer. Plast-tuttar, fejkläppar, extremt attraktiv. 2000 spänn/h. 1500 för en halvtimme. Hon skattar knappast på de pengarna.

En timmes arbete om dagen 5 dagar i veckan ger en månadslön på 40 000 spänn. Hur i helvete kan detta ses som ett offer. Hur mycket jobbar hennes kunder om de vill ha ut 40 000 i månaden? 70h veckor? Hur många timmar arbetar de för att kunna köpa henne i en timme? 10? 12? fler?

Hon skulle kunna ha 3 kunder i veckan på en halvtimme styck och ändå tjäna ungefär som 8h om dagen 5 dagar i veckan om hon jobbade på Ica.

Ändå är hon offret, hennes kunder förövare.

Men du lilla vän, hur mycket pengar tror du går i hennes egna ficka?

Det var 11 andra personer i den lägenheten som Paolo greps i.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 11:22
Men du lilla vän, hur mycket pengar tror du går i hennes egna ficka?

Det var 11 andra personer i den lägenheten som Paolo greps i.

Vartenda öre gissar jag tills informerad om motsatsen. 11 på kö är min gissning. Vardagsrummet som väntrum, läs en tidning så länge.

BrunoC
2020-05-17, 11:53
Jösses vad deprimerande att se vilken människosyn som verkar vara förhärskande i dagens samhälle.
Som förälder är det väldigt simpelt hur jag står i frågan.
Om man ställer sig frågan "Vill jag att mitt barn ska bli påsatt 10 gånger om dagen av en torsk?" och man svarar ja så behövs absolut lagen mot sexköp; svarar man nej så behövs också lagen. Fast jag är någorlunda liberal så är dagens åsikter så liberala att man häpnar. Allt är ok så länge det finns en affärsöverenskommelse och båda parter är överens om upplägget. Tack och lov att ens bekanskapskrets har andra moraliska värderingar än de man stöter på här.

Eller tack och lov för att en del har en hjärna här. Det där är ju gammalt klassiskt sossetänk där man aldrig kan tänka längre än ett steg bort.

För det första, om du inte vill att ditt barn ska bli påsatt 10 ggr om dagen, så är det ditt ansvar som förälder att styra ditt barn i en annan riktning genom din uppfostran. Det ligger på dig och inte på någon jävla lag.

För det andra hjälper det inte någon att det tas över av kriminella ligor.
Tack var miffon som kriminaliserat detta så har vi fått hit nigerianska maffian och går miste om momspengar istället för att göra som t. ex. tyskarna där det sker under ordnade former.

För det tredje så är det inte hälsosamt att vara så våldsam som du är.
Bara därför att du inte tycker om en affärsuppgörelse som sker frivilligt mellan två vuxna individer så betyder det faktiskt inte att du har någon moralisk rätt att använda våld och kasta ena i fängelset. Med den logiken bör ju andra kunna spärra in dig ifall man t. ex. inte gillar att du tar en kaffe på Pressbyrån.

BrunoC
2020-05-17, 12:02
Nya dödsskjutningar i veckan, en svensk mördad medan han försökte stoppa en utlänning från att våldta hans tjejkompis och istället blir det total masspsykos över två människor som gjort en helt frivillig affär? Det andra är det helt tyst om.

Dagens vänster har gått helt jävla bananas. Zara Larsson och Maggio och andra b-kändisar hade kunnat skriva något om den unge mördade svensken i Härnösand eller dödsskjutningen i Jönköping men istället plockas det poäng mot Paolo Roberto eftersom han är en vit maskulin medelålders man och all form av manlighet är hat och förtryck i Sverige.

Man kan inte annat än förakta alla lismande hycklare.

wintersnowdrift
2020-05-17, 12:16
Vanliga kvinnliga eskorter brukar ha en drös regler och är selektiva när det kommer till kunderna.

Men visst gatuprostituerade och böghoror med allvarliga psykiska problem hanterar sina affärer på annat vis.

Berätta mer om dessa "vanliga" eskorter. Vilka regler har de du köpt sex av haft? Vem har sett till att dessa regler efterföljs? Hur vet du vilka som har psykiska problem? Tar du med dem till en psykiater innan affären?

Det finns väl grader i helvetet och jag antar en situation där eskorten fritt väljer huruvida akten är värd betalningen eller inte.

Jaha, och hur vet eskorten om akten är värd betalning eller inte? Hur vet hen vad köparen tänker göra? Det är ju inte som att torskar tar ett sanningsserum innan de drar ner brallorna.

Stoltz
2020-05-17, 12:20
Varför har folk fått för sig att olaglig prostitution sker under så ordnade och strikta former helt plötsligt? Tog hela trafficking - och tvångsprostitueringen en paus när jag sov eller?

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 12:27
Varför har folk fått för sig att olaglig prostitution sker under så ordnade och strikta former helt plötsligt? Tog hela trafficking - och tvångsprostitueringen en paus när jag sov eller?

För att många kvinnor på senare år har kommit på att de inte alls befinner sig i ett underläge, utan ett rejält överläge där de kan använda sin sexualitet någon timme om dagen och genom detta leva ett bekvämt liv på hög budget men ändå ha lyxen att anses vara offer och de som kastar pengar på henne är förövare.

Plasttiger
2020-05-17, 12:30
Ja det är vidrigt men det är ganska låg risk att Nike sponsrar kriminell organiserad verksamhet på det sättet som olaglig prostitution i Stockholm gör.

Du stoppar pengar i fickan på personer som använder pengarna för att göra olagliga saker, de flesta sakerna som den där personen rabblade upp kanske ligger i gråzonen men det finansierar inte grov brottslighet.

Samma sak med att köpa knark, du vet vem du köper knarket av men vet du vem som säljer knarket till han du köper av?

Duktigt naiv du är.
För oss som var födda på 90-talet vet vi att Nike var en av de stora barnslaveri-drivarna
Ask Nike. In the 1990s, the Portland-based sportswear giant was plagued with damning reports that its global supply chain was being supported by child labor in places like Cambodia and Pakistan, with minors stitching soccer balls and other products as many as seven days a week for up to 16 hours a day. All the while, sweatshop conditions were running rampant in factories Nike maintained contracts with, and minimum wage and overtime laws were being flouted with regularity.

Få stlhmsgäng som når upp till mass-slaveri...

wintersnowdrift
2020-05-17, 12:32
Varför har folk fått för sig att olaglig prostitution sker under så ordnade och strikta former helt plötsligt? Tog hela trafficking - och tvångsprostitueringen en paus när jag sov eller?

Jag förutsätter att man har egen erfarenhet när man uttalar sig så tvärsäkert. Antingen att de själva säljer sex, att någon till dem närstående säljer sex eller att de själva regelbundet köper sex.

Forskningsläget visar nämligen på en mångdubblat högre korrelation mellan psykisk ohälsa och prostitution, så man måste nästan ha träffat undantagen till detta i egen hög person isf.

Stoltz
2020-05-17, 12:32
För att många kvinnor på senare år har kommit på att de inte alls befinner sig i ett underläge, utan ett rejält överläge där de kan använda sin sexualitet någon timme om dagen och genom detta leva ett bekvämt liv på hög budget men ändå ha lyxen att anses vara offer och de som kastar pengar på henne är förövare.

Okej, och detta är då den nya standarden av prostitution som är så pass vanlig att man kan göra antagandet att det är så det gått till?
Har vi några bra siffror att titta på, eller är det, som jag då också är ful som fan att anta, självhoppsonani som pågår där män som är rädda för att inte få vara män längre vill att det ska vara så?

För att skifta min post från svart/vit till med gråzon så tycker jag inte att Paolo's förklaring om självskadebeteende låter alls osannolik, det finns många sätt att skada sig själv som inte är att dra kniven mot armen. Jag tror MÅNGA personer som är otrogna/köper sex gör det i självdestruktiv anda.

Plasttiger
2020-05-17, 12:33
Varför har folk fått för sig att olaglig prostitution sker under så ordnade och strikta former helt plötsligt? Tog hela trafficking - och tvångsprostitueringen en paus när jag sov eller?

Sexköpslobbyn är nästan lika förvirrade som cannabisfantasterna.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 12:35
Okej, och detta är då den nya standarden av prostitution som är så pass vanlig att man kan göra antagandet att det är så det gått till?
Har vi några bra siffror att titta på, eller är det, som jag då också är ful som fan att anta, självhoppsonani som pågår där män som är rädda för att inte få vara män längre vill att det ska vara så?

För att skifta min post från svart/vit till med gråzon så tycker jag inte att Paolo's förklaring om självskadebeteende låter alls osannolik, det finns många sätt att skada sig själv som inte är att dra kniven mot armen. Jag tror MÅNGA personer som är otrogna/köper sex gör det i självdestruktiv anda.

Det är ingen självhoppsonani. Jag anser att det bör förbjudas.

Plasttiger
2020-05-17, 12:39
Jag förutsätter att man har egen erfarenhet när man uttalar sig så tvärsäkert. Antingen att de själva säljer sex, att någon till dem närstående säljer sex eller att de själva regelbundet köper sex.

Forskningsläget visar nämligen på en mångdubblat högre korrelation mellan psykisk ohälsa och prostitution, så man måste nästan ha träffat undantagen till detta i egen hög person isf.

Verkar finnas ganska mycket myter som många "tyckare" går på. För de vet ju att det är så.
"Taken" var nog inte en dokumenter (men jävla bra action!).

https://www.psychologytoday.com/us/blog/strictly-casual/201410/do-sex-workers-have-more-mental-health-problems

Påminner om hur sossar och andra tänkte om homosexuella för inte så många år sedan.

Brofessorn
2020-05-17, 12:39
Ganska intressant att så många är passionerat för fri sexhandel. Är det kullen ni vill dö på?

skyffelmördarn
2020-05-17, 12:43
Ganska intressant att så många är passionerat för fri sexhandel. Är det kullen ni vill dö på?

Jag tror det är någon sorts tonårsrevolt, man tror att friheten är bra för oss men det är den inte. Vi är djur och behöver kedjor.

Stoltz
2020-05-17, 12:44
Jag förutsätter att man har egen erfarenhet när man uttalar sig så tvärsäkert. Antingen att de själva säljer sex, att någon till dem närstående säljer sex eller att de själva regelbundet köper sex.

Forskningsläget visar nämligen på en mångdubblat högre korrelation mellan psykisk ohälsa och prostitution, så man måste nästan ha träffat undantagen till detta i egen hög person isf.

Ja men detta. Jag tycker definitivt att diskussionen ska nyanseras, men det här är ju löjligt, folk får det att låta som att prostitutionslivet är ett fluffigt moln som numera är piece-a-cake och att efter att ha tagit/lämnat satsen så går den prostituerade ut med cashen, high five:ar sin pimp och sedan lever det glada livet.

Har folk varvat pornhub så hårt och mycket att tankekapaciteten fullkomligt lämnat dem?

Det är ingen självhoppsonani. Jag anser att det bör förbjudas.

Att vad ska förbjudas? Självhoppsonanin sker utav att personer vill lyckligförklara en hel sexhandelsverksamhet för att inte råka få smuts på sina skor, vare sig de varit innanför den dörren eller inte.

För helvete, någonstans får man ju dra gränsen.

Jag tyckte ändå du var inne på något ett tag där du pratade om att prostitution måste synas från fler vinklar än att kvinnan är ofrivillig säljare och mannen är en rå villig köpare. Men det här är ju fan bananer i Jim Jones-saften.

Agitator
2020-05-17, 12:44
Sex trafficking och smutsig sexhandel är en sak. Stockholms eskorter är något helt annat.

Det är ju inget nytt att det finns tjejer som insett att de tjänar multum på att sälja sin kropp under "eskortflaggan". De har själva valt detta och gillar upplägget mer än att löneslava på ett kontorsjobb eller nere på lokala ican. Givet önskar man ju att folk som inte är i en usatt situation väljer denna väg i livet. Men många väljer det frivilligt för det är ett enklare liv än att jaga skitjobb som de har svårt att få eller ens behålla kanske.

Eskortverksamhet har funnits väldigt länge och är en mer öppen tydlig kommunikation och transaktionskanal. Gold diggersna har blivit proffesionals istället för noobs.

stridis
2020-05-17, 12:45
Ganska intressant att så många är passionerat för fri sexhandel. Är det kullen ni vill dö på?

Strävan efter frihet är värd varenda kulle.

Sasquatch
2020-05-17, 12:46
Jaha, och hur vet eskorten om akten är värd betalning eller inte? Hur vet hen vad köparen tänker göra? Det är ju inte som att torskar tar ett sanningsserum innan de drar ner brallorna.
Jag vet inte hur det funkar men antar att det är teoretiskt möjligt att göra upp i förväg om vad som är tillåtet och eskorten kan åtminstone använda sitt eget omdöme för att avgöra om köparen verkar trevlig och pålitlig innan hen går med på något.

Verkar som att prostituerade har större kontroll över interaktionen med klienter och utstår mindre våld och sjukdom där verksamheten är laglig och relativt öppen.

Kan väl inte säga att det finns några enkla svar här, Amnesty International är ju t ex för legalisering.

Brofessorn
2020-05-17, 12:49
Strävan efter frihet är värd varenda kulle.

Konstigt, för det verkar finnas betydligt fler horfrihetskämpar än sådana som protesterar mot betydligt mer inskränkande lagar. Antar att man inte kan stoppa kuken i frihet från våldsmonopol, globalism och laglig stöld.

skyffelmördarn
2020-05-17, 12:50
Konstigt, för det verkar finnas betydligt fler horfrihetskämpar än sådana som protesterar mot betydligt mer inskränkande lagar. Antar att man inte kan stoppa kuken i frihet från våldsmonopol, globalism och lagligt stöld.

Man kan inte göra något åt de riktiga problemen globalism, mångkultur och sionism så därför rasar man över transläger, menskost och prostitution. Lågt hängande frukt

Jag tror Klein kan bättre så det är därför jag bråkar med honom om det.

Troligtvis kommer droger bli lagligt snart bara för att folk ska få känna att de vinner lite även fast det innerst inne aldrig spelade någon roll.

wintersnowdrift
2020-05-17, 12:58
Verkar finnas ganska mycket myter som många "tyckare" går på. För de vet ju att det är så.
"Taken" var nog inte en dokumenter (men jävla bra action!).

https://www.psychologytoday.com/us/blog/strictly-casual/201410/do-sex-workers-have-more-mental-health-problems

Påminner om hur sossar och andra tänkte om homosexuella för inte så många år sedan.

Ja precis, i din länk går att utläsa att utifrån ett dataset på 191 sex workers i Schweiz så rapporterade hälften att de har någon typ av psykisk ohälsa. Sedan jämför man detta av någon outgrundlig anledning med amerikanska kvinnor, där andelen är 23 procent. Jag gissar att psykisk hälsa hos gemene schweizisk kvinna som hade varit en mer relevant kontrollgrupp är bättre än hos amerikanskor, men det är en vild gissning.

Sen är det givetvis rimligt att de som tvingats till sex är underrepresenterade eller helt saknas i urvalet i studien, för att fånga denna grupp brukar man snarare studera de som tagit sig ur prostitution (vilket också nämns i slutet av artikeln):

Like all studies, this one has its limitations. It’s correlational, and therefore cannot establish what came first, sex work or mental health problems. It also likely underrepresents women who were entirely forced into sex work or who were working illegally (whose mental health is probably on par with, if not worse than, that of Cluster 4). Nonetheless, this study demonstrates the incredible diversity that characterizes the world of sex work and its mental health correlates. Ignoring this diversity and treating all sex workers as one homogeneous group when forming attitudes or making policy decisions is bound to lead us to wrong conclusions, even when most well-intentioned.

Andy.da.wohoo
2020-05-17, 13:00
Jag skulle lätt sälja mig för de pengarna, och jag tror nog att hon väljer ut vilka hon vill samlaga med.

Vad är det som hindrar dig?

MaxTheMarketer
2020-05-17, 13:06
Den första borde inte vara något problem för folk om de anser att vuxna människor äger sin kropp och kan ta sådana beslut men den stora frågan är om den andra kategorin ökar på grund av att sexköp normaliseras och att fler råkar illa ut eller om de får det bättre på grund av det synliggörs och de får lättare hjälp av socialarbetare/polis etc.

Det där är den stora frågan, imho. Dessvärre blir många väldigt förblindade av sina starka känslomässiga personliga åsikter när någonting om sex kommer på tal. De flesta har svårt att diskutera ämnet sakligt om än spekulativt, givetvis. Närliggande kontrovers är legaliseringen av vissa droger i vissa länder medan de fortfarande är illegala i andra länder.

Tänk om svenska staten legaliserade prostitution och införde en slags tillsynsmyndighet, typ Prostitutionsverket, precis som det finns Finansinspektionen för finansiella industrier. Inför även 30% moms på dessa "tjänster" så kommer det klirra rejält i statskassan. Det låter som ett skämt men då skall vi komma ihåg att prostitution är lagligt i vissa länder. Hur har det gått där med psykiska hälsan hos sexförsäljarna?

Jag är av åsikten att folk skall få bestämma över sina egna kroppar så länge de inte skadar andra eller skadas själva mot sin egen vilja. De som vill tjäna pengar på sina kroppar är inte samma sak som de som tvingas sälja sina kroppar mot sin egen vilja. Att sälja sina kroppar ur ren ekonomisk desperation skulle jag säga är ett mellanting och snarare ett allvarligt symptom i samhället där det utspelar sig.

Till sist tycker jag det är oerhört klantigt att som kändis åka fast på att köpa sex. Torde ha köpt utomlands istället, där det kanske till och med är lagligt. Tur att Paolo Roberto inte är en lax för lax är faktiskt gott.

Plasttiger
2020-05-17, 13:12
Ja precis, i din länk går att utläsa att utifrån ett dataset på 191 sex workers i Schweiz så rapporterade hälften att de har någon typ av psykisk ohälsa. Sedan jämför man detta av någon outgrundlig anledning med amerikanska kvinnor, där andelen är 23 procent. Jag gissar att psykisk hälsa hos gemene schweizisk kvinna som hade varit en mer relevant kontrollgrupp är bättre än hos amerikanskor, men det är en vild gissning.

Sen är det givetvis rimligt att de som tvingats till sex är underrepresenterade eller helt saknas i urvalet i studien, för att fånga denna grupp brukar man snarare studera de som tagit sig ur prostitution (vilket också nämns i slutet av artikeln):

Tänkte mer på den delen att en stor andel hade bra arbetsvillkor och valde det frivilligt och att de tjänade stora summor.

Nonetheless, this study demonstrates the incredible diversity that characterizes the world of sex work and its mental health correlates. Ignoring this diversity and treating all sex workers as one homogeneous group when forming attitudes or making policy decisions is bound to lead us to wrong conclusions, even when most well-intentioned.

Sedan så lider du numera av en psykisk sjukdom om du är ledsen över att en anhörig har gått bort.( https://www.psychologytoday.com/us/blog/dsm5-in-distress/201301/last-plea-dsm-5-save-grief-the-drug-companies ) Det är en av anledningarna att vi får fantasisifforna som kommer fram i nyhetsblaskorna



För att summera och tydliggöra min ståndpunkt: det är ett jobb som jag inte skulle vilja ha och det finns risker för att det sker ett utnyttjande (som säkert är större än för vanliga jobb), men jag tror inte att det nödvändigtvis är den misär som det utmålas som.

Jag tror det är någon sorts tonårsrevolt, man tror att friheten är bra för oss men det är den inte. Vi är djur och behöver kedjor.

Bäst att avskaffa privat ägande eftersom någon kan stjäla eller att det kan gynna kriminella.

skyffelmördarn
2020-05-17, 13:21
Bäst att avskaffa privat ägande eftersom någon kan stjäla eller att det kan gynna kriminella.

Det är ju precis det vi har gjort på de klassiska lukrativa maffia branscherna, sprit (monopolet) spel (Svenska spel) och prostitution/droger (olagligt)

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 13:54
Ja men detta. Jag tycker definitivt att diskussionen ska nyanseras, men det här är ju löjligt, folk får det att låta som att prostitutionslivet är ett fluffigt moln som numera är piece-a-cake och att efter att ha tagit/lämnat satsen så går den prostituerade ut med cashen, high five:ar sin pimp och sedan lever det glada livet.

Har folk varvat pornhub så hårt och mycket att tankekapaciteten fullkomligt lämnat dem?



Att vad ska förbjudas? Självhoppsonanin sker utav att personer vill lyckligförklara en hel sexhandelsverksamhet för att inte råka få smuts på sina skor, vare sig de varit innanför den dörren eller inte.

För helvete, någonstans får man ju dra gränsen.

Jag tyckte ändå du var inne på något ett tag där du pratade om att prostitution måste synas från fler vinklar än att kvinnan är ofrivillig säljare och mannen är en rå villig köpare. Men det här är ju fan bananer i Jim Jones-saften.

Sexförsäljning borde förbjudas, inte bara i form av koppleri utan även direkt från säljare till köpare.

Naturligtvis tar jag en extrem ståndpunkt för att driva igenom en poäng. Det är så denna frågan diskuteras. Man är antingen liberal och anser att det är en transaktion mellan två vuxna människor som borde vara helt legal, eller att kvinnan är ett offer och mannen en våldtäktsman, förövare, utnyttjare.

Jag vill presentera ett tredje sätt att se på saken, och förklara hur mannen kan vara den som blir blåst, och kvinnan den som blåser. Med konsumenten som offer. Jag kan inte göra det genom att hatta mellan sjutton mångfacetterade infallsvinklar för då får jag inte fram den poäng jag försöker göra och den tanke jag vill väcka. Försöker jag säga tio saker samtidigt är det som att jag inte säger en enda och just det sättet att se jag vill tillföra debatten försvinner.

Det har potential till att skapa en rosa fluffigt moln-tillvaro. Tänk dig att det finns människor som är villiga att betala 1500 för en halvtimmes sex med dig, eller 2000 för en timme.

Detta är pengar du inte skattar för. Du kan samtidigt utan att bli ifrågasatt ha socialbidrag utöver det. Om du vill. Med lite annonsering, ett par selfies, en kort presentation och prislista kan du få kunder hem till din egen lägenhet. Du kan välja bort vilka kunder du vill. Du kan ta en i veckan för att få ihop 6000 spänn extra i fickpengar/månad. 2 halvtimmeskunder i veckan 12 000. 4st 24000 osv.

Visst blir det lite mer arbetstid än dessa halvtimmar med kundbokning och annonsering, men säg att du dubblar arbetstiden, som max.

Visst det är inte ett särskilt roligt jobb, men du kan neka vem du vill på vilka grunder du vill. Diskrimineringslagstiftning gäller inte för dig. Efter bara några månader kanske du inte ens behöver annonsera längre, utan har en stabil kundbas med kunder du känner och är ok med.

Det har verkligen potential att kunna ge en rosa fluff-tillvaro med mycket ledighet, högt betalt, ingen pendling.

Hur sådana här möjligheter för kvinnor kan skada män, mäns möjligheter, mäns tillvaro och mäns människovärde skulle jag kunna skriva en roman om.

Diomedea exulans
2020-05-17, 14:01
Ganska intressant att så många är passionerat för fri sexhandel. Är det kullen ni vill dö på?

Är inte passionerad för det (är inte ens säker på ATT jag är för det), utan för mig handlar det mest om att det är väldigt lätt att bemöta folks argument. Det är roligare att ge sig in i såna diskussioner.

Brofessorn
2020-05-17, 14:16
Paolo Roberto, 51, har accepterat ett strafföreläggande och att betala 25 000 kronor i böter.

Men på måndag kan fallet ta en ny vändning: Då ska hans fall granskas av åklagare.

Inom åklagarmyndigheten har hans uttalande i TV4 om att kvinnan säkert var ”dittvingad” väckt intresse och gör att fallet kommer specialgranskas, enligt Expressens uppgifter.

Flera rättsexperter menar att uttalandet innebär att Paolo Roberto erkänner oaktsam våldtäkt med det uttalandet.

https://www.expressen.se/nyheter/massi-fritz-aklagare-borde-utreda-oaktsam-valdtakt1/

skyffelmördarn
2020-05-17, 14:20
Helvete vilka skrattretande summor det är på böter, borde vara inkomstbaserat. 25 papp för honom är väl vad hans ena krog drar in på en dag.

Klein
2020-05-17, 14:36
Sexförsäljning borde förbjudas, inte bara i form av koppleri utan även direkt från säljare till köpare.

Naturligtvis tar jag en extrem ståndpunkt för att driva igenom en poäng. Det är så denna frågan diskuteras. Man är antingen liberal och anser att det är en transaktion mellan två vuxna människor som borde vara helt legal, eller att kvinnan är ett offer och mannen en våldtäktsman, förövare, utnyttjare.

Jag vill presentera ett tredje sätt att se på saken, och förklara hur mannen kan vara den som blir blåst, och kvinnan den som blåser. Med konsumenten som offer. Jag kan inte göra det genom att hatta mellan sjutton mångfacetterade infallsvinklar för då får jag inte fram den poäng jag försöker göra och den tanke jag vill väcka. Försöker jag säga tio saker samtidigt är det som att jag inte säger en enda och just det sättet att se jag vill tillföra debatten försvinner.

Det har potential till att skapa en rosa fluffigt moln-tillvaro. Tänk dig att det finns människor som är villiga att betala 1500 för en halvtimmes sex med dig, eller 2000 för en timme.

Detta är pengar du inte skattar för. Du kan samtidigt utan att bli ifrågasatt ha socialbidrag utöver det. Om du vill. Med lite annonsering, ett par selfies, en kort presentation och prislista kan du få kunder hem till din egen lägenhet. Du kan välja bort vilka kunder du vill. Du kan ta en i veckan för att få ihop 6000 spänn extra i fickpengar/månad. 2 halvtimmeskunder i veckan 12 000. 4st 24000 osv.

Visst blir det lite mer arbetstid än dessa halvtimmar med kundbokning och annonsering, men säg att du dubblar arbetstiden, som max.

Visst det är inte ett särskilt roligt jobb, men du kan neka vem du vill på vilka grunder du vill. Diskrimineringslagstiftning gäller inte för dig. Efter bara några månader kanske du inte ens behöver annonsera längre, utan har en stabil kundbas med kunder du känner och är ok med.

Det har verkligen potential att kunna ge en rosa fluff-tillvaro med mycket ledighet, högt betalt, ingen pendling.

Hur sådana här möjligheter för kvinnor kan skada män, mäns möjligheter, mäns tillvaro och mäns människovärde skulle jag kunna skriva en roman om.

Trädgårdsmöbel gör helt rätt i att lyfta perspektivet med mannen som offer. I dagsläget är det många män som blåser stora pengar på cam hoes och många av dem är kära i kvinnan och hoppas på att de ska bli ett par. Förklaras av porrkungen Tristan Tate här:

DDUOJpk7FWQ

BrunoC
2020-05-17, 15:03
Helvete vilka skrattretande summor det är på böter, borde vara inkomstbaserat. 25 papp för honom är väl vad hans ena krog drar in på en dag.

Okej. Så det sjuka är inte att en man får böter över någonting som han helt fredligt och frivilligt har kommit överens med en annan person om, det sjuka är heller inte att den bötern är hela 25 000 kronor och det skrattretande här är heller inte att det talas om 4 års fängelse medan vi har mördare som går fria efter något år eller våldtäktsmän som dömts till tre månader. Det märkliga är heller inte att folk är otroligt mer förfasade, upprörda och förbannade över Paolos sexköp än vad man var för skjutningen vid en lekplats i Jönköping eller mordet på en ung svensk man som försökte förhindra en våldtäkt som också skedde i veckan.

För det enda sjuka här är alltså att vi ännu inte lyckats totalrasera livet fullständigt för en man som skänkt värde med tränings- och kosttips, skapat jobb åt ca 200 andra och att han inte bötfällts mer därför att han uppges vara så himla rik?

Få saker ha fått mig att inse hur djupt indoktrineringen verkligen sitter hos svensken som det här fallet med Paolo Roberto.

R0B
2020-05-17, 15:12
Helvete vilka skrattretande summor det är på böter, borde vara inkomstbaserat. 25 papp för honom är väl vad hans ena krog drar in på en dag.

Det är inkomstbaserat, han fick dagsböter. Dagsböter baseras på din inkomst.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 15:24
Trädgårdsmöbel gör helt rätt i att lyfta perspektivet med mannen som offer. I dagsläget är det många män som blåser stora pengar på cam hoes och många av dem är kära i kvinnan och hoppas på att de ska bli ett par. Förklaras av porrkungen Tristan Tate här:

YT]

Tack! Exakt så. Det är förkastligt att sol och våra enskilda kvinnor på deras pengar, men att storskaligt sol och våra högvis av män är helt ok. "Rätt åt dem att de är så dumma att de ger bort sina pengar för en fantasi"

Agitator
2020-05-17, 15:45
Det är inkomstbaserat, han fick dagsböter. Dagsböter baseras på din inkomst.

Dat off shore paradis bank account.

d1anny2
2020-05-17, 17:12
Få saker ha fått mig att inse hur djupt indoktrineringen verkligen sitter hos svensken som det här fallet med Paolo Roberto.

Han har haft ganska hög svansföring i ganska många avseenden. Medan han håller på med en ganska smutsig hobby.

Det är aldrig okej att köpa sex. Inte ens när man "skapat" 200 jobb. Som han inte trollat fram, utan människor som med största sannolikhet hade sysslat med annat utan honom. Och sluppit ha en officiellt torskande chef på köpet.

Magnus N
2020-05-17, 17:15
Han har haft ganska hög svansföring i ganska många avseenden. Medan han håller på med en ganska smutsig hobby.

Det är aldrig okej att köpa sex. Inte ens när man "skapat" 200 jobb. Som han inte trollat fram, utan människor som med största sannolikhet hade sysslat med annat utan honom. Och sluppit ha en officiellt torskande chef på köpet.

Sexköpet åt sidan.

Fy för entreprenörer som skapar jobb, finns alltid jobb även utan dessa givetvis :)

d1anny2
2020-05-17, 17:28
Sexköpet åt sidan.



Fy för entreprenörer som skapar jobb, finns alltid jobb även utan dessa givetvis :)Inge fel på entreprenörer. Men de hyllas till överdrift i media. Hade de inte skapat vissa jobb, hade någon annan skapat andra jobb. Kanske de anställda själva. Är det så konstigt?

I tillägg rättfärdigar företagande inte till större moraliskt svängrum. Även om man ofta antyder att det borde vara så. "De har ju skapat så många jobb! Kan de då inte få köpa några brudar utan att hängas?"

Har ibland funderat på att starta ingenjörsfirma, men har ett rätt bra jobb så det behövs inte.

Magnus N
2020-05-17, 17:33
Inge fel på entreprenörer. Men de hyllas till överdrift i media. Hade de inte skapat vissa jobb, hade någon annan skapat andra jobb. Kanske de anställda själva. Är det så konstigt?

I tillägg rättfärdigar företagande inte till större moraliskt svängrum. Även om man ofta antyder att det borde vara så. "De har ju skapat så många jobb! Kan de då inte få köpa några brudar utan att hängas?"

Har ibland funderat på att starta ingenjörsfirma, men har ett rätt bra jobb så det behövs inte.

Då detta inte alls stämmer så givetvis är det konstigt.

d1anny2
2020-05-17, 17:41
Då detta inte alls stämmer så givetvis är det konstigt.Varför stämmer inte det? För att jag inte läst "Atlas shrugged"? Kom igen. Droppa hyllningen och se folk för vad de är. Genomsnittliga som alla andra.

Magnus N
2020-05-17, 17:44
Varför stämmer inte det? För att jag inte läst "Atlas shrugged"? Kom igen. Droppa hyllningen och se folk för vad de är. Genomsnittliga som alla andra.

Att tro att jobb oavsett vad kommer skapas är naivt, att utan paolo hade exakt lika många jobb skapats, utan Bill Gates hade någon annan gjort samma insats etc etc

Brofessorn
2020-05-17, 17:47
Vilken tur att d1nny2s arbetsgivare skapade ett jobb åt honom, så han slipper det. Istället har han lyxen att sitta och påstå att vem som helst hade kunnat göra samma sak.

Men han själv gör ju inte det, för ja... det är så bekvämt som det är.

MasterChief
2020-05-17, 17:55
Varför stämmer inte det? För att jag inte läst "Atlas shrugged"? Kom igen. Droppa hyllningen och se folk för vad de är. Genomsnittliga som alla andra.

Det är en statistik omöjlighet att alla är genomsnittliga. Eller tycker du vem som helst hade kunnat göra det Elon Musk gjort (bara för att ta ett exempel)?

Alla genomsnittliga människor är lata och söker trygghet. Få är villiga att arbeta dygnet runt och pantsätta huset för sina idéer.

Entreprenörer får för lite uppmärksamhet.

BrunoC
2020-05-17, 18:25
Inge fel på entreprenörer. Men de hyllas till överdrift i media. Hade de inte skapat vissa jobb, hade någon annan skapat andra jobb. Kanske de anställda själva. Är det så konstigt?

Har ibland funderat på att starta ingenjörsfirma, men har ett rätt bra jobb så det behövs inte.

Håller med. Jag funderade ett tag på att bli en sjukt rippad professionell bodybuilder och vinna Olympia men sen insåg jag att det finns ju andra som lika gärna kan ha en grym kropp och tjäna pengar istället.
Om inte jag blir rippad så kommer ju någon annan bli det?

Så nu sitter jag mest hemma och käkar ostbågar och kollar på porr. Jag menar, har ju en rätt bra kropp ändå, så det behövs inte. Förstår mig inte på varför folk hyllar bodybuilders, vem som helst kan ju bli en???

TranceII
2020-05-17, 18:26
Jaha, och hur vet eskorten om akten är värd betalning eller inte? Hur vet hen vad köparen tänker göra? Det är ju inte som att torskar tar ett sanningsserum innan de drar ner brallorna.

Om det är en bordell i tyskland så har de vakter som gör så att torsken inte agerar på fel sätt eller inte betalar. Lite som strippklubbar i Sverige (som också borde vara frågan om de skulle få vara lagliga eller inte med samma argument).

Så där är de mer skyddade, om det skulle ta bort de som är mest utsatta (vilket är mycket möjligt det inte gör) och inte ökar tvångsprostitution på grund av ökad efterfrågan.

MasterChief
2020-05-17, 18:34
Jag läser här och var om Roberts företagsimperium. Men vad är det för något? Det står om hans "restauranger", men han äger inte Panafresco, utan tar ut royalties på sitt namn. Det är samma sak med "hans" livsmedel. Där äger han inte ens varumärket utan det är koncernen Evanoff. Men ändå har jag hört att han uttalat som han äger en livsmedelsindustri.

Det enda jag hittar är Punchdrunk Entertainment där han är VD och det är ju ett litet minibolag. Sen sitter han i styrelsen för en mindre konferensanläggning och som han äger 25 % av.

Hittar massor av sidor som pratar om hans bolag, men sedan refererar till Evanoff och andra bolag som han inte ägde, förutom en lite minoritetspost. Det skrivs om att hans ex Lena Arrelöv är "VD i flera av hans bolag", men hittar ingenting. Hon är inte VD i något bolag.

Nu är inte aktieböckerna offentliga, men vart är alla bolag med 200 anställda? Alla bolag som "beskrivs som hans" har brutit samarbetet, både restaurangerna och livsmedelsgrossisten. Han har inte ägt dem, utan som mest en andel. Låter mest som en massa skryt i intervjuer. Har man, som han hävdat, massa startups och äger bolag så sitter man garanterat i styrelserna. Det är ju enda sättet att få en operativ kontroll på företaget. Att vara passiv ägare i mindre bolag är ju värdelöst. Han sitter i tre styrelser, varav ett är ett holdingbolag (ingen verksamhet, äger bara aktier).

Sen fick han 25000 i dagsböter. Det motsvarar en månadslön på 50000kr. Låter ju lite lågt om man har ett dussin bolag och 200 anställda.

Någon kanske kan få fram andra saker, men jag lyckas inte hitta något av hans jävla imperium. Och hans pluttlön var ju inte mycket att skryta om.

Har jag fel så har jag fel, och hittar ni något annat så berätta gärna.

berserken
2020-05-17, 18:39
Pluttlönen är väl vad han han uppger för skatteverket

rooz
2020-05-17, 18:50
Pluttlönen är väl vad han han uppger för skatteverket

Eller så tar man utdelning från sina företag eftersom det är mindre utdelning på den summan än löneutbetalningar.

MasterChief
2020-05-17, 18:51
Pluttlönen är väl vad han han uppger för skatteverket

Jo, det fattar jag med. Och den kan ju vara precis rätt för att kunna maximera utdelningen istället, det vet jag inte. Men då är ju frågan, utdelning från vilka bolag?

Decepticon
2020-05-17, 18:54
Mycket omdömeslöst gjort av en person som på kärleksfronten och det ekonomiska verkar ha det välordnat för sig. Han fuckade upp helt enkelt, big time. Sedan anser väl jag att ett omdömeslöst sexköp inte nödvändigtvis ska innebära kölhalning. Hade Paolo tagits med byxorna nere med en minderårig i Thailand, så hade det varit en annan sak, men detta var bara jävligt dumt gjort. Jag tror inte att han i förväg grubblade över på vilket sätt denna prostituerade fanns just här och om hon gör detta mot egen vilja osv, det är lätt att komma med detta efteråt. - Du borde väl ha insett bla, bla. Nu sitter PK-eliten och moralpredikar och vill få honom dömd även för våldtäkt. Det krävs en rejäl avbön och time out från det offentliga och ta sitt straff, sedan måste vi kunna gå vidare i livet och inte förvisa honom i evig kyla, då är vi andra inte mycket bättre.

Snobbe
2020-05-17, 20:06
Mycket omdömeslöst gjort av en person som på kärleksfronten och det ekonomiska verkar ha det välordnat för sig..

Bara för man är bra att skylta på instagram hur bra ens förhållande är betyder inte att det stämmer.

Gregow
2020-05-17, 20:40
Så dina sexuella preferenser och känslor kring sex är alltså sannolikt allmängiltiga? Gäller det även mina i så fall?
Själv skulle jag nämligen hellre bli påsatt utan ekonomisk transaktion av en man jag var vansinnigt kåt på än mot betalning av en (eller tio) gamla motbjudande gubbar.
Ja, det är sannolikt rätt allmängiltigt. Det är dock en hyfsad gradskillnad mellan något som kanske är motbjudande mot att sjunka så lågt det går och göra det mest motbjudande som finns.

Klein
2020-05-17, 20:43
Eller så tar man utdelning från sina företag eftersom det är mindre utdelning på den summan än löneutbetalningar.

Man har väl dock inte så mycket att vinna på att tumma på lönen för att ta ut utdelning så länge man inte är över gränsen för statlig skatt. Schablonbeloppet för utdelning är väl rätt lågt där kring 170,000 kronor och har man anställda så motsvarar 50% av deras löner utdelningsutrymmet. Om jag förstått det rätt.

https://www.bjornlunden.se/foretagskunskap/utdelningsutrymme__15487

Gregow
2020-05-17, 20:45
Men du lilla vän, hur mycket pengar tror du går i hennes egna ficka?

Det var 11 andra personer i den lägenheten som Paolo greps i.
Det var folk som greps på olika adresser.

Gregow
2020-05-17, 20:54
Sen fick han 25000 i dagsböter. Det motsvarar en månadslön på 50000kr. Låter ju lite lågt om man har ett dussin bolag och 200 anställda.

Det är maxbelopp för dagsböter.

MasterChief
2020-05-17, 21:06
Det är maxbelopp för dagsböter.

Nä, det är 200 000 kr.

skyffelmördarn
2020-05-17, 21:06
Helvete vad du maler på Klein, är det ingen som lyssnar på dig på Flashback? Får du synas lite mer här inne är det vad det handlar om?

Gregow
2020-05-17, 21:31
Nä, det är 200 000 kr.
Nej, se nu hade vi båda fel. Max 150 dagsböter (praxis är 50 dagsböter för sexköp) på 1000Kr, Om det rör sig om fler brott kan 200 dagsböter utdömas.

High1ander
2020-05-17, 23:48
"Östersjöns viktigaste rovfisk – torsken – är utrotningshotad. Totalt torskfiskestopp råder." Då vet vi vart Paulo kan ta timeout.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-studie-av-alandstorsken-ger-positiva-besked

d1anny2
2020-05-18, 06:34
Att tro att jobb oavsett vad kommer skapas är naivt, att utan paolo hade exakt lika många jobb skapats, utan Bill Gates hade någon annan gjort samma insats etc etcSå är det troligen. Var nog ett par som inte slog igenom eftersom han och Microsoft gjorde det.
Men det är klart man kan inte kan förutse. Lika lite som man kan jämföra olika besluts resultat.
Jag upprepar: entreprenörer är rätt bra men överexponerade.

Stoltz
2020-05-18, 07:06
Sexförsäljning borde förbjudas, inte bara i form av koppleri utan även direkt från säljare till köpare.

Naturligtvis tar jag en extrem ståndpunkt för att driva igenom en poäng. Det är så denna frågan diskuteras. Man är antingen liberal och anser att det är en transaktion mellan två vuxna människor som borde vara helt legal, eller att kvinnan är ett offer och mannen en våldtäktsman, förövare, utnyttjare.

Jag vill presentera ett tredje sätt att se på saken, och förklara hur mannen kan vara den som blir blåst, och kvinnan den som blåser. Med konsumenten som offer. Jag kan inte göra det genom att hatta mellan sjutton mångfacetterade infallsvinklar för då får jag inte fram den poäng jag försöker göra och den tanke jag vill väcka. Försöker jag säga tio saker samtidigt är det som att jag inte säger en enda och just det sättet att se jag vill tillföra debatten försvinner.

Det har potential till att skapa en rosa fluffigt moln-tillvaro. Tänk dig att det finns människor som är villiga att betala 1500 för en halvtimmes sex med dig, eller 2000 för en timme.

Detta är pengar du inte skattar för. Du kan samtidigt utan att bli ifrågasatt ha socialbidrag utöver det. Om du vill. Med lite annonsering, ett par selfies, en kort presentation och prislista kan du få kunder hem till din egen lägenhet. Du kan välja bort vilka kunder du vill. Du kan ta en i veckan för att få ihop 6000 spänn extra i fickpengar/månad. 2 halvtimmeskunder i veckan 12 000. 4st 24000 osv.

Visst blir det lite mer arbetstid än dessa halvtimmar med kundbokning och annonsering, men säg att du dubblar arbetstiden, som max.

Visst det är inte ett särskilt roligt jobb, men du kan neka vem du vill på vilka grunder du vill. Diskrimineringslagstiftning gäller inte för dig. Efter bara några månader kanske du inte ens behöver annonsera längre, utan har en stabil kundbas med kunder du känner och är ok med.

Det har verkligen potential att kunna ge en rosa fluff-tillvaro med mycket ledighet, högt betalt, ingen pendling.

Hur sådana här möjligheter för kvinnor kan skada män, mäns möjligheter, mäns tillvaro och mäns människovärde skulle jag kunna skriva en roman om.

Ok se, när du förklarade det så här så var det mycket mer tydligt vad du ville få fram och inte alls lika korkat som det lät tidigare.
Och jag håller till stor del med dig, det går inte att diskutera sådana här saker med tvådelade facit, och den där tredje vägen, och fjärde, femte, sjätte, osv. är viktig att ta upp.

Sen är det väl så att samhällets rättskapacitet har bara utrymme för så många "shades of grey" (inte boken, konceptet) innan det blir för jobbigt att hantera.

Magnus N
2020-05-18, 08:04
Så är det troligen. Var nog ett par som inte slog igenom eftersom han och Microsoft gjorde det.
Men det är klart man kan inte kan förutse. Lika lite som man kan jämföra olika besluts resultat.
Jag upprepar: entreprenörer är rätt bra men överexponerade.

Snarare underexponerade och kritiska för att samhället/systemet som vi har det fungerar så pass bra trots politikers motarbetning

Ett Orm
2020-05-18, 08:41
Hur ställer ni er till sexköp för handikappade? Är/var väl lagligt i danmark och det fanns utbildning att gå för detta om jag minns rätt.

Diomedea exulans
2020-05-18, 08:44
Hur ställer ni er till sexköp för handikappade? Är/var väl lagligt i danmark och det fanns utbildning att gå för detta om jag minns rätt.

Allting är såklart tillåtet sålänge det inte är icke funktionsvarierade vita cismän som gör det. Och om en funktionsvarierad person ändå gör något fel så beror det såklart på förtryck från funktionsvarierade.

CalleP
2020-05-18, 15:55
Hur ställer ni er till sexköp för handikappade? Är/var väl lagligt i danmark och det fanns utbildning att gå för detta om jag minns rätt.

Är sex en mänsklig rättighet?

Bifftek
2020-05-18, 16:02
Är sex en mänsklig rättighet?

Enligt mig - nej.

Är rätten att äga sin egen kropp, så länge man inte skadar sig själv, en mänsklig rättighet?

Andy.da.wohoo
2020-05-18, 16:25
Enligt mig - nej.

Är rätten att äga sin egen kropp, så länge man inte skadar sig själv, en mänsklig rättighet?

Ja. Tycker du annorlunda?

d1anny2
2020-05-18, 16:30
Enligt mig - nej.

Är rätten att äga sin egen kropp, så länge man inte skadar sig själv, en mänsklig rättighet?Bara om man inte skadar sig själv?

Bifftek
2020-05-18, 17:35
Ja. Tycker du annorlunda?

Nej.

Det är därför jag inte kan se något fel med sexköp ifall alla parter är frivilligt inblandade.

wintersnowdrift
2020-05-18, 19:11
Nej.

Det är därför jag inte kan se något fel med sexköp ifall alla parter är frivilligt inblandade.

Vad innebär "frivilligt"? Är det t.ex. frivilligt om du säljer sex för att ha råd att finansiera ett drogmissbruk?

ceejay
2020-05-18, 19:14
Ska man alltid utgå ifrån att det säljs pga oärliga anledningar så som att man blir utnyttjad eller måste skjuta heroin?

"sorry, någon säljer sina tjänster för att finansiera "detta", därför får du inte utföra de här tjänsterna."

Bifftek
2020-05-18, 19:35
Vad innebär "frivilligt"? Är det t.ex. frivilligt om du säljer sex för att ha råd att finansiera ett drogmissbruk?

Ja det är frivilligt. Man kan ju välja att finansiera sitt drogmissbruk på ett annat sätt. Kan kan också välja att inte ta droger.

Diomedea exulans
2020-05-18, 19:41
Bör det förbjudas att extraknäcka som städare för att finansiera sitt drogmissbruk, om man mår dåligt av att arbeta som städare?

Brofessorn
2020-05-18, 19:45
Jag menar, om man har råd att köpa knark för lönen och kan må bättre på det viset borde det liksom slå ut det dåliga städarjobbet.

Magnus N
2020-05-18, 20:04
Gick Paolo ut med detta innan msm skrev om det eller gick msm ut med namnet direkt? Kommer inte ihåg tidslinjen

Undrar om de följt samma linje med dagens

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv-profil-utreds-for-oaktsam-valdtakt

"En välkänd tv-profil greps på torsdagen och erkände i en tv-intervju under fredagen att han köpt sex. Nu ska en åklagare utreda om profilen även gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt."

edit: för detta är väl inte Paolo?

wintersnowdrift
2020-05-18, 20:48
Spännande att höra om era moraliska kompasser. Man förstår ju litegrann varför världen ser ut som den gör.

Bifftek
2020-05-18, 20:56
Spännande att höra om era moraliska kompasser. Man förstår ju litegrann varför världen ser ut som den gör.

Att äganderätt för sin egen kropp är en mänsklig rättighet kan för vissa vara ett svårt koncept, jag vet.

Dessutom undrar jag - hur många som torkar gamla människors bajs på ålderdomshem gör det "frivilligt"? Hade de t.ex. fortsatt göra det ifall de vann en miljard på lotto? Har de inte blivit tvingade? Jag menar om man inte gör det så kan man inte betala hyra, mat, o.s.v. så på det sättet är de väl "tvingade"?

wintersnowdrift
2020-05-18, 21:07
Att äganderätt för sin egen kropp är en mänsklig rättighet kan för vissa vara ett svårt koncept, jag vet.

Dessutom undrar jag - hur många som torkar gamla människors bajs på ålderdomshem gör det "frivilligt"? Hade de t.ex. fortsatt göra det ifall de vann en miljard på lotto? Har de inte blivit tvingade? Jag menar om man inte gör det så kan man inte betala hyra, mat, o.s.v. så på det sättet är de väl "tvingade"?

Jag tänkte mer från perspektivet att du gärna köper sex av en kvinna som du vet säljer sig för att köpa droger för pengarna, och att du inte anser att drogerna eller prostitutionen skadar henne. Den typen av moral förklarar rätt mycket skit.

Bifftek
2020-05-18, 21:12
Jag tänkte mer från perspektivet att du gärna köper sex av en kvinna som du vet säljer sig för att köpa droger för pengarna, och att du inte anser att drogerna eller prostitutionen skadar henne. Den typen av moral förklarar rätt mycket skit.

Men det var inte du frågade eller skrev från början. Du frågade ifall handlingen fortfarande är frivillig, vilket det är.

Jag hade inte köpt sex, hamburgare, gymkort eller biobiljett ifall säljaren uttryckligen säger "jag kommer använda dessa pengar för att köpa droger".

wintersnowdrift
2020-05-18, 21:20
Men det var inte du frågade eller skrev från början. Du frågade ifall handlingen fortfarande är frivillig, vilket det är.

Jag hade inte köpt sex, hamburgare, gymkort eller biobiljett ifall säljaren uttryckligen säger "jag kommer använda dessa pengar för att köpa droger".

Du skrev uttryckligen att om sexsäljaren sålde frivilligt utan att skada sig själv så var det (moraliskt) okej. Jag undrade då om din definition av detta och du svarade att en person som säljer sex för att finansiera droger faller under kategorin "frivillig" prostitution. Varför vill du då inte stötta någon som säljer sig enligt din egen definition av fri vilja?

Bifftek
2020-05-18, 21:22
Du skrev uttryckligen att om sexsäljaren sålde frivilligt utan att skada sig själv så var det (moraliskt) okej. Jag undrade då om din definition av detta och du svarade att en person som säljer sex för att finansiera droger faller under kategorin "frivillig" prostitution. Varför vill du då inte stötta någon som säljer sig enligt din egen definition av fri vilja?


Jag stödjer personens fria vilja att skaffa likvida medel, inte personens val att finansiera droger.

Är du emot McDonald's arbetare som köper droger för sin lön?

Klein
2020-05-18, 21:26
Jag tänkte mer från perspektivet att du gärna köper sex av en kvinna som du vet säljer sig för att köpa droger för pengarna, och att du inte anser att drogerna eller prostitutionen skadar henne. Den typen av moral förklarar rätt mycket skit.

Vad tycker du om att vänstern köper röster av missbrukare med (andras) pengar som de vet att missbrukaren kommer att köpa droger för?

wintersnowdrift
2020-05-18, 21:29
Jag stödjer personens fria vilja att skaffa likvida medel, inte personens val att finansiera droger.

Är du emot McDonald's arbetare som köper droger för sin lön?

Men hon säljer ju frivilligt? Eftersom du varken ser tvång eller självskadebeteende i handlingen, varför bryr du dig om vad hon gör med pengarna?

Jag tycker till skillnad från dig att drogberoende faller under kategorin självskadebeteende, så jag hade försökt få både sexsäljaren och McDonald's arbetaren att ta emot hjälp.

Bifftek
2020-05-18, 21:41
Men hon säljer ju frivilligt? Eftersom du varken ser tvång eller självskadebeteende i handlingen, varför bryr du dig om vad hon gör med pengarna?

Jag tycker till skillnad från dig att drogberoende faller under kategorin självskadebeteende, så jag hade försökt få både sexsäljaren och McDonald's arbetaren att ta emot hjälp.
Vi skulle avhandla huruvida det är frivilligt eller inte och det är det oavsett vad hon köper för pengarna.

Men är du emot McDonald's som yrke? De som jobbar där kan ju köpa droger.

Dessutom vad är din poäng egentligen? Allt är bara frivilligt ifall säljaren använder pengarna på rätt sätt?

Bandid0
2020-05-18, 21:46
Är det bara jag som tycker att de mediala och politiska reaktionerna på paolos sexköp är enormt mycket större än när en ungdom rånade och pissade på en annan jämnårig? Då sa t.o.m. Löfven att det är skattesänkningar som driver folk till sådana handlingar. Tycker det är helt skevt.

TranceII
2020-05-18, 21:48
Spännande att höra om era moraliska kompasser. Man förstår ju litegrann varför världen ser ut som den gör.

När det gäller sådana fall så handlar det mer för mig om samma anledning till att sätta hårt mot hårt när det gäller droger inte verkar fungera. De som säljer sig för att ha råd med droger gör det oavsett lagar och om de tvingas bort från polis och sociala myndigheter som kan hjälpa dem så blir inte deras liv lättare.

Det är inte bara män på träningsforum som tänker så: https://www.amnesty.org/en/qa-policy-to-protect-the-human-rights-of-sex-workers/

shut teh face
2020-05-18, 21:48
Är det bara jag som tycker att de mediala och politiska reaktionerna på paolos sexköp är enormt mycket större än när en ungdom rånade och pissade på en annan jämnårig? Då sa t.o.m. Löfven att det är skattesänkningar som driver folk till sådana handlingar. Tycker det är helt skevt.
Paulo hade ju inte så hög lön har vi konstaterat i tråden, andra kändisar har mer lön än honom, så jag tycker det inte är konstigt att han köpt sex. Jag tycker till och med vi ska tycka synd om honom.

Fredszky
2020-05-18, 21:50
Vem vet vilka trauman Paolo bär med sig...

ceejay
2020-05-18, 22:04
Är det bara jag som tycker att de mediala och politiska reaktionerna på paolos sexköp är enormt mycket större än när en ungdom rånade och pissade på en annan jämnårig? Då sa t.o.m. Löfven att det är skattesänkningar som driver folk till sådana handlingar. Tycker det är helt skevt.

Eller snubben som dog när han hindrade en tjej från att bli våldtagen.

Ett Orm
2020-05-18, 22:29
Är sex en mänsklig rättighet?

Spelar det roll?
Är fönster på ett ålderdomshem eller gruppboende en mänskligt rättighet? Är det en mänsklig rättighet att nån talar med en om annat än vilken vård som krävs?
Nej, men det gör livet om möjligt lite bättre för typ alla. Sex fyller den funktionen också.

Jag tycker att det känns som en helt annan sak att hjälpa de som inte kan med sexuella handlingar än hora i en smutsig gränd.

Ett Orm
2020-05-18, 22:35
Spännande att höra om era moraliska kompasser. Man förstår ju litegrann varför världen ser ut som den gör.

Hur ser din ut och varför?
Jag anser att det finns grader i helvetet.
Hur graderar du prostitution?

Gregow
2020-05-18, 23:37
Vi skulle avhandla huruvida det är frivilligt eller inte och det är det oavsett vad hon köper för pengarna.

Men är du emot McDonald's som yrke? De som jobbar där kan ju köpa droger.

Dessutom vad är din poäng egentligen? Allt är bara frivilligt ifall säljaren använder pengarna på rätt sätt?
Sen bör det väl erinras om att vad Paolo köpt inte är sex från ett trafficking-offer med självskadebeteende och drogproblem. Han har köpt sex av en mycket välskapt kvinna vid tillsynes god hälsa i en lyxig lägenhet i innerstan. Nu var han säkert medveten om risken av en tillrättalagd bild i annonsen, men gav verkligheten sedan någon annan bild? Troligtvis inte.
Att Paolo sen sitter i TV4;as soffa och tar till hela narrativet om utsatta kvinnor är bara hans klumpiga "damage control" (minns jag rätt sade han även att han inte fick någon bild av trafficking-offer).

Alltså, någon som säljer sex är inte per definition ett dittvingat offer med självskadebeteende och drogmissbruk. Bara för att det förekommer gör det inte att det alltid är så. Bara för att det säljs en massa stöldgods på blocket är inte alla hälare som handlar där.