handdator

Visa fullständig version : Vad driver er till att vilja bli muskulösa?


EagleEye
2020-05-14, 15:00
Ni som verkligen går in för det ställer jag frågan till. Lämnar frågan öppen för att inte påverka svaren. Berätta gärna vilka fördelar ni tror det ska ge.

Läskeblask
2020-05-14, 15:10
Nuförtiden tar jag det inte så hårt men förr var det ego. Det känns fint att få kommentarer om sin fysik. Beroendeframkallande.

trädgårdsmöbel
2020-05-14, 15:32
Vana mest numera. Jag gillar att lyfta vikter, därför lyfter jag vikter.

Men om jag går tillbaks till barndomen och ungdomen så hade jag enorma komplex. Jag kallades "Skeletor". Jag var lång och pinnsmal.

Sedan stannade jag i växten tidigare än andra, när jag var 14. Så från att ha vart lång och pinnsmal, blev jag istället kort och pinnsmal när de flesta växte förbi.

Jag var alltid svagare än alla andra dessutom. Förutom i att stöta kula som jag av någon outgrundlig anledning var duktig på trots att jag var svagast.

Jag ville inte vara Skeletor. Fick inga brudar heller. Det störde mig. Jag gillade ju brudar, men de gillade inte mig. Avskydde all idrott, karate, bläh, taekwondo bläh, kickboxning bläh, jag ville bara träna på gym, men farsan sa att jag hade "manlig anorexia" och jag fick inte gymma om jag inte höll på med idrott. Jag hittade Judo, som är halvt bläh men inte riktigt lika trist men det fanns ett bra gym på Judoklubben. Så det blev Judo 2 ggr i veckan och gym 4-6. Sedan fasade jag ut Judon.

Gymmandet var kul, gav resultat i form av gains och faktiskt, brudar. Inte många brudar men mer än 0.

Jag är fortfarande Skeletor i själen :D Trots att jag både är rätt grov och numera smällfet (178cm 125kg smällfet) så ser jag mig själv ändå som en långsmal lyktstolpe. Lång och gänglig, med ben och armar av väldigt långsmal spaghetti.

Brofessorn
2020-05-14, 15:37
178cm 125kg smällfet

Kära du, det där gör mig orolig. Inte bra för ditt stora hjärta.

Langster
2020-05-14, 15:53
Det är bara en del av den jag är. Jag har alltid tyckt om hård träning, utmaning, jag tycker om att göra saker som är svåra, som andra inte kan.
Sen är det socialt positivt, de flesta är intresserade av träning, eller någon aspekt av det, så det finns oftast något att kallprata om.
Jag har i stort sett bara upplevt positiva reaktioner från omvärlden.

Sen har man träffat många intressanta och konstiga människor genom träningen också. Och det är ett sätt att umgås, att träna tillsammans.

trädgårdsmöbel
2020-05-14, 16:54
Kära du, det där gör mig orolig. Inte bra för ditt stora hjärta.

Äsch då. Orka bry mig. Hade jag bantat bort fläsket hade jag bara blivit smal och klen. Jag är hellre fet på 125 än liten och tunn på 60.

Diomedea exulans
2020-05-14, 17:08
Mobbad som liten.

Brofessorn
2020-05-14, 17:24
Äsch då. Orka bry mig. Hade jag bantat bort fläsket hade jag bara blivit smal och klen. Jag är hellre fet på 125 än liten och tunn på 60.

Om du vill kan vi ha en challenge där vi tävlar mot varandra i fettförlust. Vore ballt, kan specialtrycka T-shirts och göra ett jippo av det.

trädgårdsmöbel
2020-05-14, 17:43
Om du vill kan vi ha en challenge där vi tävlar mot varandra i fettförlust. Vore ballt, kan specialtrycka T-shirts och göra ett jippo av det.

Periodvis skulle en sådan sak locka, men just nu är jag inne i ett stadie av självacceptans :)

Diomedea exulans
2020-05-14, 17:51
Periodvis skulle en sådan sak locka, men just nu är jag inne i ett stadie av självacceptans :)

Tycker det skulle vara riktigt coolt att se dig deffad, du är vrålsnygg på den där ansiktsbilden från 90-talet när du är smal (yeshomo) och jag tror du skulle behålla mycket mer muskelmassa än du tror. Plus att jag vill att du ska leva tills du är typ 90.

Petoria
2020-05-14, 18:11
Inget jag bryr mig om, tränar mest styrketräning som komplement till klättring och annat.

skyffelmördarn
2020-05-14, 18:12
Tänk om man ändå vore muskulös.

trädgårdsmöbel
2020-05-14, 18:18
Tycker det skulle vara riktigt coolt att se dig deffad, du är vrålsnygg på den där ansiktsbilden från 90-talet när du är smal (yeshomo) och jag tror du skulle behålla mycket mer muskelmassa än du tror. Plus att jag vill att du ska leva tills du är typ 90.

Jag var 16 bast där. 1:a ring i gymnasiet. Så det är nog inte bara Yeshomo, utan även Yespedo i sådant fall :D

zyzolol
2020-05-14, 18:20
Aesthetics, och bättre Livskvalité

Diomedea exulans
2020-05-14, 18:29
Jag var 16 bast där. 1:a ring i gymnasiet. Så det är nog inte bara Yeshomo, utan även Yespedo i sådant fall :D

Snälla, skapa inte en till anti-Dio-kolo-meme.

Eller vänta, nu är det väl för sent. :(

smerk
2020-05-14, 19:16
Tycker det skulle vara riktigt coolt att se dig deffad, du är vrålsnygg på den där ansiktsbilden från 90-talet när du är smal (yeshomo) och jag tror du skulle behålla mycket mer muskelmassa än du tror. Plus att jag vill att du ska leva tills du är typ 90.

Hahah var ser man denna bilden?

G.W
2020-05-14, 19:23
Känslan av självförtroende. Känslan av att veta att man kan dunka sönder de flesta andra användare på ett internetforum,.

Diomedea exulans
2020-05-14, 19:25
Hahah var ser man denna bilden?

En gammal Facebookprofilbild. Du får fråga honom snällt!

Ett Orm
2020-05-14, 21:49
Det är snyggt med muskler och tufft och bra att vara stark. Nu blev det ju inte mycket av det, har inte whatever it takes, men betydligt mer än jag var som ung iaf. Min 13 årige son är rena besten mot var jag var som 18 åring.
Nuförtiden tränar jag mest för att inte bli alltför klen och få ont, men jag gillar det än.

Tjenatja
2020-05-14, 23:34
En kombination se bra ut, må bra, ha ork, ha kul! Älskar träning. För mig är helhetsfysiken viktigre än storleken och maxvikten, dock kul när man sätter pbs! I både löpning/styrka osv.

vicarious
2020-05-14, 23:45
Se bra ut naken, såklart.

Plus lite av detta.
Mobbad som liten.

Mental
2020-05-15, 04:20
Att kunna äta mycket mat och dricka öl utan att bli fet

ceejay
2020-05-15, 05:44
Ligga! Nuförtiden mer att vara större och starkare än andra bara. Känns manligt.

40plus
2020-05-15, 06:32
Var osynlig för kvinnor, singel sedan länge, fet och dåligt självförtroende.

Tog 2 år av hårt arbete och nu finns det hondjur överallt men jag är lycklig med min nuvarande. Jag är slank, hälsosam, bra "vitals" och har gott självförtroende. Så det gjorde susen för mig.

Stoltz
2020-05-15, 07:57
Äsch då. Orka bry mig. Hade jag bantat bort fläsket hade jag bara blivit smal och klen. Jag är hellre fet på 125 än liten och tunn på 60.

Jag känner motstridigt samma sak ibland.
Jag saknar när jag låg på 135kg och var en rejäl pjäs. Men samtidigt så behöver jag bara tänka tillbaka på Action Run 2018 och inse att det inte är en fysik som går hand-i-hand med mitt priomål för träning.
Jag blev verkligen skakad av det loppet, när jag insåg att allt jag hade var en kortintensiv styrka. Efter tvåhundra meter och tre hinder var jag mer slagen än en pinjata :d

Edit: Vilket också blev en av mina största motiveringar - Att springa det loppet på 135kg med sprucken fot och allt annat skit fick mig att få ny blodsmak :)

trädgårdsmöbel
2020-05-15, 08:02
Jag känner motstridigt samma sak ibland.
Jag saknar när jag låg på 135kg och var en rejäl pjäs. Men samtidigt så behöver jag bara tänka tillbaka på Action Run 2018 och inse att det inte är en fysik som går hand-i-hand med mitt priomål för träning.
Jag blev verkligen skakad av det loppet, när jag insåg att allt jag hade var en kortintensiv styrka. Efter tvåhundra meter och tre hinder var jag mer slagen än en pinjata :d

Edit: Vilket också blev en av mina största motiveringar - Att springa det loppet på 135kg med sprucken fot och allt annat skit fick mig att få ny blodsmak :)


Mitt priomål är nog mest att inte vara liten och klen. Jag väljer mellan Gollum och grott-troll från lotr, då är jag hellre troll:)

Stuffer
2020-05-15, 09:50
Inget egentligen. Mer intressant förr kanske men nu är man gift och behöver inte ut och ragga mera :P

Nu är drivkraften istället att hålla igång kroppen och motverka förfall.
Närmar mig 40 och har jag haft en uppehållsperiod från träning och bara gör nån sporadisk aktivitet eller tyngre arbete så känner jag direkt att jag får ont i delar av kroppen.

PureWhey
2020-05-15, 09:59
Tycker det är snyggt och jag vill inte se ut som en lampsladd. Styrka är coolt också.

Aldrig vart mobbad eller svårt att få tjejer etc.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

StarkaUlf
2020-05-15, 10:01
Aldrig vart mobbad eller svårt att få tjejer etc.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Det är för att du alltid har varit störst.

PureWhey
2020-05-15, 10:26
Det är för att du alltid har varit störst.

Haha, tyvärr inte. Var bland dem minsta i hela grundskolan, började träna på gym i slutet av 9an typ och växte till mig under gymnasiet. Skulle gissa på att jag vägde typ 60kg på 180cm i början av 1an på gymnasiet :D

StarkaUlf
2020-05-15, 10:34
Haha, tyvärr inte. Var bland dem minsta i hela grundskolan, började träna på gym i slutet av 9an typ och växte till mig under gymnasiet. Skulle gissa på att jag vägde typ 60kg på 180cm i början av 1an på gymnasiet :D

Jag menade inte muskulärt :naughty:

Läskeblask
2020-05-15, 13:12
Får ni mer brudar med era big muscles? Började fundera på saken att om man inte hade börjat träna, tror nog det hjälpt en del. Dock måste man ta självförtroendet i beaktande, det har ju blivit bättre

Fredszky
2020-05-15, 13:14
En tjej kommenterade att jag hade så snygga armar för ett par veckor sen, och ville klämma. Hon rodnade och fnittrade efter en snabb flex.

True story.

G.W
2020-05-15, 13:16
En tjej kommenterade att jag hade så snygga armar för ett par veckor sen, och ville klämma. Hon rodnade och fnittrade efter en snabb flex.

True story.

Tjejens namn: Alberta Einstein.

Läskeblask
2020-05-15, 13:17
Hehe sköna egoboostar man fick på krogen förr. Oftast var det gluteus som fick beröm.

40plus
2020-05-15, 13:53
Får ni mer brudar med era big muscles? Började fundera på saken att om man inte hade börjat träna, tror nog det hjälpt en del. Dock måste man ta självförtroendet i beaktande, det har ju blivit bättre

För min egen del ja, extrem skillnad. Men inte främst pga musklerna utan pga det självförtroendet som musklerna och den snyggare kroppen gav mig.

skyffelmördarn
2020-05-15, 14:08
För min egen del ja, extrem skillnad. Men inte främst pga musklerna utan pga det självförtroendet som musklerna och den snyggare kroppen gav mig.

Ja tjejer gillar killar som tränar av främst två anledningar,

De är jättestora bebisar som behöver tas hand om

De har ett enormt driv och en stor passion, tjejer gillar män som brinner för något.

Läskeblask
2020-05-15, 17:17
Måste säga att en man, helt utan muskler, blek och med en liten kulmage ser för jävlig ut

Kimball
2020-05-16, 20:37
Nuförtiden för att jag är säker på att man blir äldre snabbare så fort man slutar lyfta skrot!

Diomedea exulans
2020-05-17, 04:27
Ja tjejer gillar killar som tränar av främst två anledningar,

De är jättestora bebisar som behöver tas hand om

De har ett enormt driv och en stor passion, tjejer gillar män som brinner för något.
Är inte de två sakerna lite motsägelsefulla?

Primitiv
2020-05-17, 06:58
Får ni mer brudar med era big muscles? Började fundera på saken att om man inte hade börjat träna, tror nog det hjälpt en del. Dock måste man ta självförtroendet i beaktande, det har ju blivit bättre

Med tillräckligt big muscles behöver man inte brudar.

Diomedea exulans
2020-05-17, 09:23
Får ni mer brudar med era big muscles? Började fundera på saken att om man inte hade börjat träna, tror nog det hjälpt en del. Dock måste man ta självförtroendet i beaktande, det har ju blivit bättre

Jag var faktiskt med om en sån här grej för ett par månader sedan bara. Jag var på en första dejt med ett Tinderragg, och jag var nervös som fan hela tiden. Efter ett tag sa hon ”det här går inte, du är för nervös”. Då tog jag av skjortan, varpå hon gick fram och började känna, och sen hånglade vi.

Efter en minuts hångel sa hon visserligen igen att ”det går inte när du är så nervös”, och sen blev det inget iallafall. Jag kanske hade behövt ännu större muskler, eller nåt.

Det har för övrigt varit ett genomgående tema sedan jag gick igenom puberteten; att tjejer tänder på mig pga mitt utseende, men sedan blir avtända av personligheten. Minns t ex en snygg kvinna som gick fram och köpte en öl till mig på krogen en gång, men vände på klacken efter fem minuters samtal.

Den här sjuka jävla personlighetsfixeringen i samhället måste få ett stopp. Hela mitt liv har jag fått höra att jag är en sämre människa än folk som är coola, roliga, trevliga, snälla och smarta. Jag ser ingen ta upp detta i media. Det är dags att vi börjar lära folk att du duger som du är, även om du är tråkig, dum, elak, lat och töntig.

Stoltz
2020-05-17, 09:30
Mitt priomål är nog mest att inte vara liten och klen. Jag väljer mellan Gollum och grott-troll från lotr, då är jag hellre troll:)
Fair enough det :d
Jag tror fortfarande på att jag kan bli jack-of-all-trades-atletisk, lol.

Får ni mer brudar med era big muscles? Började fundera på saken att om man inte hade börjat träna, tror nog det hjälpt en del. Dock måste man ta självförtroendet i beaktande, det har ju blivit bättre

Ja och nej.
Jag blev som störst när jag redan var i förhållandet jag är i nu, så har inte gått in för det som muskulärt stor som så. Men sen är jag flörtig när jag pratar med andra, och det har funnits gånger då jag blivit "testad" för att se om jag var tillgänglig, och det var inte lika vanligt när jag var mycket smalare.

Jag tror lite så att en snygg fysik underlättar processen, men det är inte den enda parametern beroende på vad man är ute efter.

PureWhey
2020-05-17, 10:00
Jag var faktiskt med om en sån här grej för ett par månader sedan bara. Jag var på en första dejt med ett Tinderragg, och jag var nervös som fan hela tiden. Efter ett tag sa hon ”det här går inte, du är för nervös”. Då tog jag av skjortan, varpå hon gick fram och började känna, och sen hånglade vi.

Efter en minuts hångel sa hon visserligen igen att ”det går inte när du är så nervös”, och sen blev det inget iallafall. Jag kanske hade behövt ännu större muskler, eller nåt.

Det har för övrigt varit ett genomgående tema sedan jag gick igenom puberteten; att tjejer tänder på mig pga mitt utseende, men sedan blir avtända av personligheten. Minns t ex en snygg kvinna som gick fram och köpte en öl till mig på krogen en gång, men vände på klacken efter fem minuters samtal.

Den här sjuka jävla personlighetsfixeringen i samhället måste få ett stopp. Hela mitt liv har jag fått höra att jag är en sämre människa än folk som är coola, roliga, trevliga, snälla och smarta. Jag ser ingen ta upp detta i media. Det är dags att vi börjar lära folk att du duger som du är, även om du är tråkig, dum, elak, lat och töntig.

Wtf? Hahah

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Diomedea exulans
2020-05-17, 10:07
Wtf? Hahah

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Var nåt oklart? :P

PureWhey
2020-05-17, 10:08
Var nåt oklart? :PKan du ha på dig gopro en utekväll? Vill höra vad du säger för att få dessa skumma interaktioner.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Diomedea exulans
2020-05-17, 10:23
Kan du ha på dig gopro en utekväll? Vill höra vad du säger för att få dessa skumma interaktioner.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Jag går typ aldrig ut längre, men det hade varit ett väldigt intressant experiment.

PureWhey
2020-05-17, 10:25
Jag går typ aldrig ut längre, men det hade varit ett väldigt intressant experiment.Varför är du nervös för du träffar en tinderbrud?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Diomedea exulans
2020-05-17, 10:27
Varför är du nervös för du träffar en tinderbrud?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

För jag måste ju prestera? Dvs säga och göra rätt saker.

ceejay
2020-05-17, 10:32
Tänkte säga "var dig själv bara" men det verkar ju gå sådär. Har du kommit fram till varför det inte funkar? Efter ett antal träffar brukar man ju liksom kunna sålla bland bra saker man gör och dåliga saker.

PureWhey
2020-05-17, 10:35
För jag måste ju prestera? Dvs säga och göra rätt saker.

Jag tvänker tvärtom, att hon måste prestera.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 11:48
Skumma interaktioner vågar många sig nog på att ha, för skojs skull, med människor de dels känner sig trygga med men samtidigt inte bryr sig så värst om att göra bort sig inför. Så det är både en diss och en komplimang samtidigt.

Diomedea exulans
2020-05-17, 13:22
Tänkte säga "var dig själv bara" men det verkar ju gå sådär. Har du kommit fram till varför det inte funkar? Efter ett antal träffar brukar man ju liksom kunna sålla bland bra saker man gör och dåliga saker.
En konkret sak har jag faktiskt kommit på: Vikten av att inte avslöja negativa saker om en själv. Glöm det där med att öppna upp sig och grejer, man ska aldrig avslöja att något har gått dåligt. Med vissa undantag; en tjej berättade t ex att hon varit utbränd i ett år, då unnade jag mig att berätta att jag käkar antidepp, och det hade ingen negativ effekt. Men man kanske ska hålla sig till 99-1 positivt-negativt.

Eftersom jag är missnöjd med det mesta i livet innebär det här att jag i praktiken aldrig bör prata om mig själv. Detta kan dessutom ha fördelen att man verkar lite mystisk, tänk Don Draper i Mad Men.

Jag applicerade detta t ex på en tjej jag dejtade intensivt min sista vecka i Stockholm; vår första dejt t ex bestod nästan uteslutande av att vi utbytte intressanta djurfakta (jävlar vad mycket sjuka grejer hon berättade om katter). Resten av tiden pratade vi mest om hennes jobb, hennes hemland, ett av hennes tokiga ex, träning, kost, filmer, osv. Hon var visserligen finska, jag tror de är lite lättare att ha att göra med än svenskar.

Tyvärr tror jag inte detta håller i längden, för förr eller senare kommer tjejen börja fråga en grejer. Dessutom är det bara en liten detalj i pusslet; det är inte så att jag går fram till tjejer på krogen och bara ”tja bruden, visste du att jag är missnöjd med vad jag läste på gymnasiet?”

En annan grej jag märkt är att det är väldigt viktig är att dejta väldigt mycket. Dejtar man sällan så ser man varje dejt som en jättegrej, men gör man det flera gånger i veckan blir varje enskild dejt inte så dramatisk, och då blir man mer avslappnad. Helst ska man dejta fler än en. Det är lätt att tro att tjejens ord är lag om man bara träffar en enda tjej; om hon t ex klankar mer på ens skämt så är det lätt att tro att man har objektivt dålig humor, men om man träffar tre tjejer och två av dem gillar ens skämt så vet man att det bara handlar om olika tycke och smak. Dessutom är det såklart viktigt att byta tjej ofta om man vill komma undan med att inte prata om sig själv.

Det här lär dock inte gå nu när jag flyttat från Stockholm. :(

Jag tvänker tvärtom, att hon måste prestera.
Men det där är ju inte sant. Hon behöver inte prestera, hon kan göra bort sig rejält utan att jag ogillar henne.

Men nu får vi nog byta ämne, tråden börjar BÅDE handla om mig själv och om dejting, och jag vill inte göra både G.W, ChuckTesta och Mental förbannade på samma dag.

CalleP
2020-05-17, 13:26
Massa text!



Jag tycker att ifall man slutar ta allt så personligt så blir det genast mycket lättare att leva! :)

Diomedea exulans
2020-05-17, 13:28
Jag tycker att ifall man slutar ta allt så personligt så blir det genast mycket lättare att leva! :)

Absolut, det är en av hemligheterna i livet!

Läskeblask
2020-05-17, 13:32
Nu säger jag allti välmening. Dio är tror jag, en bra typ. Jag är också rätt normal men gillar att skjuta t.ex. Dio håller väl på med höns och målar och berättar öppet om sig själv så kanske brudarna klassar honom som onormal? Många brudar har bilden av att en kille skall fixa på huset och kanske hålla på med tränandet men inte för mycket.

Inget illa menat alls, jag har ofta och av många hört att jag är konstig pga att jag gillar snorleifs och onkel kånkel.

Diomedea exulans
2020-05-17, 13:40
Nu säger jag allti välmening. Dio är tror jag, en bra typ. Jag är också rätt normal men gillar att skjuta t.ex. Dio håller väl på med höns och målar och berättar öppet om sig själv så kanske brudarna klassar honom som onormal? Många brudar har bilden av att en kille skall fixa på huset och kanske hålla på med tränandet men inte för mycket.

Inget illa menat alls, jag har ofta och av många hört att jag är konstig pga att jag gillar snorleifs och onkel kånkel.

Förstår vad du menar, men till min stora förvåning verkar tjejer älska hönsintresset. Tror inte jag hittat ett enda undantag till detta.

Det de däremot hatar är att jag berättar att jag inte är så nöjd med mitt sociala liv, mitt val av utbildning, mitt kärleksliv, min träning, ja, i princip allt jag inte är nöjd med, vilket av en händelse råkar vara i princip allt utom mina höns (är inte så nöjd med mina höns just nu heller, för ett par av dem verkar vara kroniskt rossliga i halsen).

Rikard Jansson
2020-05-17, 13:46
Ja, att gnälla/vara bitter jämfört med att typ alltid försöka vända allt till något positivt eller så är nog typ grej #1 för att ragga tjejer. Inte så konstigt egentligen, känner likadant inför vänner och sånt.

Diomedea exulans
2020-05-17, 13:47
Ja, att gnälla/vara bitter jämfört med att typ alltid försöka vända allt till något positivt eller så är nog typ grej #1 för att ragga tjejer. Inte så konstigt egentligen, känner likadant inför vänner och sånt.

Precis!

rooz
2020-05-17, 13:54
Förstår vad du menar, men till min stora förvåning verkar tjejer älska hönsintresset. Tror inte jag hittat ett enda undantag till detta.

Det de däremot hatar är att jag berättar att jag inte är så nöjd med mitt sociala liv, mitt val av utbildning, mitt kärleksliv, min träning, ja, i princip allt jag inte är nöjd med, vilket av en händelse råkar vara i princip allt utom mina höns (är inte så nöjd med mina höns just nu heller, för ett par av dem verkar vara kroniskt rossliga i halsen).

Precis som brädan alltså.

Diomedea exulans
2020-05-17, 13:58
Precis som brädan alltså.

Älskar tjejerna på brädan när jag pratar om höns?

Anders The Peak
2020-05-17, 13:59
För jag måste ju prestera? Dvs säga och göra rätt saker.

Du är naturligt en kille som har moral och etik. Du träffar en tjej med tiden med liknande behov.

Diomedea exulans
2020-05-17, 14:02
Du är naturligt en kille som har moral och etik. Du träffar en tjej med tiden med liknande behov.

Tack, det var fint sagt!

muddler
2020-05-17, 15:21
I början var det för att en tjej jag gillade sa till mig "lite mer muskler hade ju inte skadat..." nu är det mest ett upprätthållande av nån slags självbild, en självbild jag offrat mycket för trots att jag inte ens har nån speciell fysik alls men har iaf klarat av att vara natty hela min "karriär".

Har tränat i över 17 år nu utan några längre uppehåll.

muddler
2020-05-17, 15:31
Jag var faktiskt med om en sån här grej för ett par månader sedan bara. Jag var på en första dejt med ett Tinderragg, och jag var nervös som fan hela tiden. Efter ett tag sa hon ”det här går inte, du är för nervös”. Då tog jag av skjortan, varpå hon gick fram och började känna, och sen hånglade vi.

Efter en minuts hångel sa hon visserligen igen att ”det går inte när du är så nervös”, och sen blev det inget iallafall. Jag kanske hade behövt ännu större muskler, eller nåt.

Det har för övrigt varit ett genomgående tema sedan jag gick igenom puberteten; att tjejer tänder på mig pga mitt utseende, men sedan blir avtända av personligheten. Minns t ex en snygg kvinna som gick fram och köpte en öl till mig på krogen en gång, men vände på klacken efter fem minuters samtal.

Den här sjuka jävla personlighetsfixeringen i samhället måste få ett stopp. Hela mitt liv har jag fått höra att jag är en sämre människa än folk som är coola, roliga, trevliga, snälla och smarta. Jag ser ingen ta upp detta i media. Det är dags att vi börjar lära folk att du duger som du är, även om du är tråkig, dum, elak, lat och töntig.

Du är en bra människa som delar med dig! Jag är nämligen precis likadan som du, känner igen mig i allt *cupid* Dock så går det bättre och bättre ju mer man övar sig, jag brukade va en odödlig casanova förr som sket totalt i andra, sen började jag få grov ångest och panikattackar och plötsligt blev jag en osäker liten gosse istället. Det är något jag fortfarande jobbar hårt med, varje dag.

Diomedea exulans
2020-05-17, 15:44
Du är en bra människa som delar med dig! Jag är nämligen precis likadan som du, känner igen mig i allt *cupid* Dock så går det bättre och bättre ju mer man övar sig, jag brukade va en odödlig casanova förr som sket totalt i andra, sen började jag få grov ångest och panikattackar och plötsligt blev jag en osäker liten gosse istället. Det är något jag fortfarande jobbar hårt med, varje dag.

Tack så mycket!

Skita i allt (men ändå vara schysst) + inte gnälla, fixar man de två sakerna är man nog 80 % av vägen till att bli en Casanova! :hbang:

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 15:55
Älskar tjejerna på brädan när jag pratar om höns?

Jag tror det. Men du får nog kombinera detta med att prata om den du vill imponera på samtidigt. Få in henne i konversationen och ge förtäckta komplimanger på något sätt.

Jag illustrerar med ett exempel:

*Bild på höna* Här är min nya höna Wintersnowdrift. Döpt efter Kolozzeums Wintersnowdrift. Hon är smart för att vara en höna, har långa vackra ben, och har väldigt fint formade stjärtfjädrar. Kacklar väldigt mycket och högljutt ibland men på ett charmigt sätt. Hon är väldigt fin, Wintersnowdrift.

Det här tror jag fungerar utmärkt, då kan du ge väldigt fina komplimanger, men samtidigt undvika att det blir sliskigt eftersom du ju pratar om en höna (eller gör du?)

Diomedea exulans
2020-05-17, 16:00
Jag tror det. Men du får nog kombinera detta med att prata om den du vill imponera på samtidigt. Få in henne i konversationen och ge förtäckta komplimanger på något sätt.

Jag illustrerar med ett exempel:

*Bild på höna* Här är min nya höna Wintersnowdrift. Döpt efter Kolozzeums Wintersnowdrift. Hon är smart för att vara en höna, har långa vackra ben, och har väldigt fint formade stjärtfjädrar. Kacklar väldigt mycket och högljutt ibland men på ett charmigt sätt. Hon är väldigt fin, Wintersnowdrift.

Det här tror jag fungerar utmärkt, då kan du ge väldigt fina komplimanger, men samtidigt undvika att det blir sliskigt eftersom du ju pratar om en höna (eller gör du?)

Inte en chans att jag raggar här igen, det kommer bita mig i röven i nästa, nästnästa eller nästnästnästa dejtingtråd.

Läskeblask
2020-05-17, 16:36
Man måste lära sig föra samtal. På krogen kanske man inte bör ta upp optimala födan för hönor eller vilken sorts medicin man äter mot deppression. Kom ihåg att fundera på vad du säger, ärlighet varar inte längst

muddler
2020-05-17, 17:35
Tack så mycket!

Skita i allt (men ändå vara schysst) + inte gnälla, fixar man de två sakerna är man nog 80 % av vägen till att bli en Casanova! :hbang:


Det ligger en del i det absolut, jag har ju liksom varit på båda sidorna. En viktig fråga jag har börjat ställa till mig själv är "är jag verkligen så känslig?". Kan ju helt enkelt röra sig om att jag har för stora krav på hur jag själv ska må och vara och det rinner över på den andra personen när jag egentligen borde gå in som en "clean slate" och fokusera på den jag möter istället och det som händer händer :)

Diomedea exulans
2020-05-17, 18:18
Man måste lära sig föra samtal. På krogen kanske man inte bör ta upp optimala födan för hönor eller vilken sorts medicin man äter mot deppression. Kom ihåg att fundera på vad du säger, ärlighet varar inte längst

Det är inte riktigt så enkelt som att jag pratar om höns och depression med tjejer på krogen och bara behöver lägga av med de två grejerna... Det handlar mer om att man måste ha en avslappnad attityd som är väldigt svår att fejka sig till.

Och jag har fortfarande som sagt inte hittat någon tjej som blir avtänd av hönsprat.

BrunoC
2020-05-17, 18:30
Jag var faktiskt med om en sån här grej för ett par månader sedan bara. Jag var på en första dejt med ett Tinderragg, och jag var nervös som fan hela tiden. Efter ett tag sa hon ”det här går inte, du är för nervös”. Då tog jag av skjortan, varpå hon gick fram och började känna, och sen hånglade vi.

Efter en minuts hångel sa hon visserligen igen att ”det går inte när du är så nervös”, och sen blev det inget iallafall. Jag kanske hade behövt ännu större muskler, eller nåt.

Det har för övrigt varit ett genomgående tema sedan jag gick igenom puberteten; att tjejer tänder på mig pga mitt utseende, men sedan blir avtända av personligheten. Minns t ex en snygg kvinna som gick fram och köpte en öl till mig på krogen en gång, men vände på klacken efter fem minuters samtal.

Den här sjuka jävla personlighetsfixeringen i samhället måste få ett stopp. Hela mitt liv har jag fått höra att jag är en sämre människa än folk som är coola, roliga, trevliga, snälla och smarta. Jag ser ingen ta upp detta i media. Det är dags att vi börjar lära folk att du duger som du är, även om du är tråkig, dum, elak, lat och töntig.

Haha. I dagens värld vet jag inte längre, men är fan det här på riktigt eller trollar du?

Diomedea exulans
2020-05-17, 19:02
Haha. I dagens värld vet jag inte längre, men är fan det här på riktigt eller trollar du?

Vet inte riktigt vilken detalj du inte tror på, men allt är sant.

Plasttiger
2020-05-17, 19:47
Du är naturligt en kille som har moral och etik. Du träffar en tjej med tiden med liknande behov.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=240137&page=2

Anders The Peak
2020-05-17, 19:49
Haha. I dagens värld vet jag inte längre, men är fan det här på riktigt eller trollar du?
Tror att Diomedea exulans utstrålar en sak men hans personlighet är att han är djup. Det blir liksom kortslutning hos damerna. Därför är krogen det sämsta alternativet för killen.

Han är inte riktigt som normalkillen som sätter på allt så fort damen är intresserade av en oavsett utseende eller annat(lite generaliserat).

Tindertjejen var bara ute efter en kille som orkade att banga på av kåthet och som gav henne lite känsla av att bli sedd som attraktivt sexobjekt.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 20:05
Jag gillar vändningen den här tråden har tagit.

Rikard Jansson
2020-05-17, 20:08
Har alltid bara velat bli förjävla stark. Sen efter att ha levt som någorlunda muskulös och ägnat sig åt styrkesporter och sånt bland andra grova män och haft som huvudhobby att hänga i gymmiljöer (no homo) så tycker man helt enkelt det ser sjukligt och fult ut att vara otränad smalfet.

Diomedea exulans
2020-05-17, 20:43
Jag gillar vändningen den här tråden har tagit.

Vi behöver helt klart en dejtingtråd. Denna tråd bevisar det.

Jag tror läget är inne, nazistpratet har lugnat ner sig och Aryts nya användare Plasttiger känns mer nedtonad än den förra.

spoon
2020-05-17, 20:50
Började träna sent i livet (25) och blev starkare varje pass. Älskade det. Tänkte inte så mycket på att vara muskulös utan det var bara kul att bli bättre på nåt. När jag blev större så gillade jag det. Blev en del av min självbild. Numera tränar jag mest för att det är en kul hobby. Blev aldrig muskulös.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Al3x
2020-05-17, 20:52
Komplimanger från tjejer samt att man vill känna sig ”stor” bland andra. Skulle aldrig kunna se mig själv som smalfet utan några muskler alls.

Brofessorn
2020-05-17, 20:58
Egentligen hade det kanske varit bättre om man inte började träna alls. Nu är det nästan som en förbannelse. Man har passerat sin prime, kommer antagligen inte bli lika stark och snygg som sitt forna jag. Nu går man mest igenom rörelserna, som en handikappad skugga av det förflutna utan hopp om framtiden. Ändå kan man inte släppa det hela, för nu äcklas man av sig själv så fort biccarna blir lite tunnare eller fettprocenten går upp ett par enheter.

Anders The Peak
2020-05-17, 21:07
Egentligen hade det kanske varit bättre om man inte började träna alls. Nu är det nästan som en förbannelse. Man har passerat sin prime, kommer antagligen inte bli lika stark och snygg som sitt forna jag. Nu går man mest igenom rörelserna, som en handikappad skugga av det förflutna utan hopp om framtiden. Ändå kan man inte släppa det hela, för nu äcklas man av sig själv så fort biccarna blir lite tunnare eller fettprocenten går upp ett par enheter.

Håller med att det kan kännas så men jag tror att det är ett personlighetsdrag och om det inte hade blivit i den här formen hade det blivit i en annan form bara. Ett är säkert lagom styrketräning/idrott genom livet ger fördelar såsom hälsa och ett och annat ligg ;)

skyffelmördarn
2020-05-17, 21:08
Egentligen hade det kanske varit bättre om man inte började träna alls. Nu är det nästan som en förbannelse. Man har passerat sin prime, kommer antagligen inte bli lika stark och snygg som sitt forna jag. Nu går man mest igenom rörelserna, som en handikappad skugga av det förflutna utan hopp om framtiden. Ändå kan man inte släppa det hela, för nu äcklas man av sig själv så fort biccarna blir lite tunnare eller fettprocenten går upp ett par enheter.

Det är då man börjar satsa på kondition istället, den perfekta ursäkten för att krympa och bli tunn.

Köttis
2020-05-17, 21:16
Komplimanger från tjejer samt att man vill känna sig ”stor” bland andra. Skulle aldrig kunna se mig själv som smalfet utan några muskler alls.Komplimanger från tjejer får man väldigt lite av per investerad tidsenhet enligt min erfarenhet.
En tjej frågade mig vad fan jag gjort med mina armar. Tror inte det var en komplimang dock.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Al3x
2020-05-17, 21:23
Komplimanger från tjejer får man väldigt lite av per investerad tidsenhet enligt min erfarenhet.
En tjej frågade mig vad fan jag gjort med mina armar. Tror inte det var en komplimang dock.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Det där är väldigt sant. Egentligen får man nog mer komplimanger från killar eller frågor som ”vafan bänkar du egentligen” vilket inte riktigt är vad man är ute efter.

Svårt att avgöra om hon gav dig en komplimang eller inte, hon kan ju ha blivit chockad över hur stor du hade blivit och bara kastade ut sig dedär. Isåfall skulle jag säga att det var en komplimang :hbang:

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 21:43
Vi behöver helt klart en dejtingtråd. Denna tråd bevisar det.

Jag tror läget är inne, nazistpratet har lugnat ner sig och Aryts nya användare Plasttiger känns mer nedtonad än den förra.

På mitt blod och ära. Jag håller med. Det är dags att Kolozzeum skapar livsrum för en ny dejtingtråd.

Diomedea exulans
2020-05-17, 21:53
På mitt blod och ära. Jag håller med. Det är dags att Kolozzeum skapar livsrum för en ny dejtingtråd.

Vi får be någon som har färre än 4/5 varningspoäng och känner sig manad, jag vågar inte.

Brofessorn
2020-05-17, 21:55
Jag har 2/5 sen en Greta-meme, kan leva med tre för er skull.

Köttis
2020-05-17, 22:00
Det där är väldigt sant. Egentligen får man nog mer komplimanger från killar eller frågor som ”vafan bänkar du egentligen” vilket inte riktigt är vad man är ute efter.



Svårt att avgöra om hon gav dig en komplimang eller inte, hon kan ju ha blivit chockad över hur stor du hade blivit och bara kastade ut sig dedär. Isåfall skulle jag säga att det var en komplimang :hbang:

Mm, snubbar är betydligt mer intresserade iaf. Jag träffade henne första gången bara några dagar innan det, men kanske hade grym pump just då.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Diomedea exulans
2020-05-17, 22:08
Jag har 2/5 sen en Greta-meme, kan leva med tre för er skull.

You know what to do.

trädgårdsmöbel
2020-05-17, 22:20
Missbrukande och/eller psykiskt sjuka tjejer som inte har normala sociala spärrar kan ge ganska fina komplimanger (och elak kritik) om ens fysik.

Eller visa ett osunt intresse för din träning, trots ingen egen träning om de har autism och fixering av siffror. Hur mycket kan du lyfta sådär (någon slags okoordinerad imitation av tyngdlyftningsstöt). Sedan kollar de upp vad världsrekordet är för din viktklass, när det sattes och av vem. Sedan läser de på ännu mer och så är det genomgång av varenda lyft, hur många kilo, antal repetitioner du kan göra. Så blir det temat för frågor en hel arbetshelg sedan.

Då får man verkligen sitt och mer därtill av kvinnligt intresse för ens fysik och fysiska kapacitet.