handdator

Visa fullständig version : Stora tråden om kalorisnåla läskedrycker


Brofessorn
2020-05-13, 08:55
Ja, vad ska man säga... brukade dricka EAA på sommrarna för att släcka törsten och sötsuget. Men nu är ju även det förstört.

I den här tråden bidrar vi med tips och recensioner på drycker man dricker för att det är gott, men som ändå inte innehåller socker och dyl.

Första bidraget: Fun Light Mandarin Madness
Helt OK, smakar verkligen som mandarin. Men Fun Light ger ju halsbränna så 4/5 dubbelbiceps på den bara.

Fråga: Finns det någon slags dryckpulverlösning, så man kan fylla sin shaker med det och lösa i vatten vid behov?

Termy
2020-05-13, 08:56
Har slutat med Funlight då Zeroh har godare smaker. Pineapple samt strawberry & red orange ftw.

d1anny2
2020-05-13, 08:58
Har slutat med Funlight då Zeroh har godare smaker. Pineapple samt strawberry & red orange ftw.Vad är det? Finns på Ica?

King Grub
2020-05-13, 08:58
Godaste Fun Light är nog Lemonade. Därefter Orange och Appear.

ZERoh! Lemon & Lime är god. Och Pineapple.

Dr Pepper Zero är favorit bland bubblande läskeblask. Men det är förstås kasst för tänderna.

King Grub
2020-05-13, 09:00
Vad är det? Finns på Ica?

Ja, finns på ICA, Coop och Willys i alla fall.

https://i.imgur.com/DsLgJay.jpg

d1anny2
2020-05-13, 09:06
Godaste Fun Light är nog Lemonade. Därefter Orange och Appear.

ZERoh! Lemon & Lime är god. Och Pineapple.

Dr Pepper Zero är favorit bland bubblande läskeblask. Men det är förstås kasst för tänderna.

Ni som är pålästa. Var det någon av sötningsmedlena som man skulle undvika om man kunde? Var det sukralos?

Lite då och då eller i samband med maten är väl inte hela världen med cola (zero)? Prova att äta två grapefrukter i rad eller en ananas. Då ska tandläkaren förvarnas.

Fortfarande inte hittat dr pepper zero! Kanske ska pallra mig till dårhuset, även känt som Ica focus.

Ja, finns på ICA, Coop och Willys i alla fall.

https://i.imgur.com/DsLgJay.jpg

Tack för info. Ska testa att ha i hembubblade vattnet.

Termy
2020-05-13, 09:06
Vad är det? Finns på Ica?

De står på den lite finare hyllan längre upp, ovanför Funlighten!

King Grub
2020-05-13, 09:09
Sukralos har visats försämra insulinkänsligheten. Även hos friska och i helt normala mängder. Om det har någon faktisk negativ effekt på hälsan eller kroppssammansättningen hos samma friska person är väl däremot oklart.

King Grub
2020-05-13, 09:09
Dollarstore säljer Dr Bepper Zero i halvlitersflaskor för 10 kronor styck.

d1anny2
2020-05-13, 09:10
De står på den lite finare hyllan längre upp, ovanför Funlighten!Aha. Ska testas. Tack.
Fun light alltså. På nittiotalet, då jag drack den sist, hade alla smaker den eminenta eftersmaken tomteskur.

StarkaUlf
2020-05-13, 09:19
Min go to är Funlight Orange.

Men deras Lemonade är också nice. Mandarin-smaken var riktigt nice, men tror inte den finns längre(?). Har för mig att den bara var limited edition.

Dr Pepper Zero finns annars på Hemmakväll också :) Helt klart bästa lightläsken!
Pepsi Max är standard då Peppern är betydligt dyrare.

Al3x
2020-05-13, 09:21
Fun Light Lemonade är riktigt god i början men tröttnade på smaken efter ett tag.
Får 7/10 från mig

d1anny2
2020-05-13, 09:36
Sukralos har visats försämra insulinkänsligheten. Även hos friska och i helt normala mängder. Om det har någon faktisk negativ effekt på hälsan eller kroppssammansättningen hos samma friska person är väl däremot oklart.Hmm. Blodsockerbiten är inget man skall ta lätt på. Utifrån vad jag förstår.
Undviker du själv sukralos?

Brofessorn
2020-05-13, 09:40
Min go to är Funlight Orange.

Mandarin-smaken var riktigt nice, men tror inte den finns längre(?). Har för mig att den bara var limited edition.

Först fick jag för mig att det stämde, men var tvungen att kolla upp och det står inget om det på flaskan iallafall. Är bara "Årets smak". Fick även tag på en flaska förra veckan. :)

King Grub
2020-05-13, 09:46
Hmm. Blodsockerbiten är inget man skall ta lätt på. Utifrån vad jag förstår.
Undviker du själv sukralos?

Inte undviker, men jag skulle inte använda det dagligen. Tyvärr innehåller ZERoh! sukralos.

Cykelcykel
2020-05-13, 09:55
https://assets.icanet.se/t_product_large_2x_v1,f_auto/7318690158103.jpg
https://d1ax460061ulao.cloudfront.net/1000x1000/e/d/edd13d0bf63a25f46208859ffbdb152c.jpg

Bästa lightläsken just nu

d1anny2
2020-05-13, 09:56
Inte undviker, men jag skulle inte använda det dagligen. Tyvärr innehåller ZERoh! sukralos.Såpass. E955 är visst dess alter ego. Läste just att pepsi max har E950. Alltså fem poäng snällare :)

Tack för info.

d1anny2
2020-05-13, 09:59
Bästa lightläsken just nu

Hur ä det ställt med eftersmaken? Vill mena att där aldrig blivit någon ordning på citrusläsk light. Minns Loranga light, pyton deluxe. Fanta var inte mkt bättre.

Någon som sett grape tonic utan socker?

Cykelcykel
2020-05-13, 10:00
Icas citron är himmelsk

StarkaUlf
2020-05-13, 10:23
Jo den är faktiskt bra, den har dom lyckats med :)

Termy
2020-05-13, 10:42
Inte undviker, men jag skulle inte använda det dagligen. Tyvärr innehåller ZERoh! sukralos.

Åfan det hade jag missat. Funlight innehåller bara aspartam å andra sidan?

Brofessorn
2020-05-13, 10:46
Funlight innehåller bara aspartam å andra sidan?

Och acesulfam k, har jag sett på någon smak.

King Grub
2020-05-13, 10:46
Plus acesulfam-k. Varken aspartam eller sukralos smakar riktigt som socker utan acesulfam-k.

Diomedea exulans
2020-05-13, 10:48
Cola Zero är det enda en man behöver.

Termy
2020-05-13, 10:48
Plus acesulfam-k. Varken aspartam eller sukralos smakar riktigt som socker utan acesulfam-k.

Har acesulfam-k någon liknande biverkning som man vet om?

King Grub
2020-05-13, 10:49
Cola Zero är det enda en man behöver.

https://i.imgur.com/UBlgm6A.jpg

King Grub
2020-05-13, 10:50
Har acesulfam-k någon liknande biverkning som man vet om?

Jag hittade det här, men vet inte om författaren är att lita på.

https://www.styrkelabbet.se/sotningsmedel/#Acesulfam_K

Diomedea exulans
2020-05-13, 10:50
Nu blev jag tveksam, när en fågel påstår någonting så lyssnar jag.

Termy
2020-05-13, 10:55
Jag hittade det här, men vet inte om författaren är att lita på.

https://www.styrkelabbet.se/sotningsmedel/#Acesulfam_K

Se där ja! Får se om funlight släpper någon smak jag fastnar för igen då, så kanske jag väljer the lesser of two evils ånyo. ^^

40plus
2020-05-13, 11:06
Alla artificiellt sötade drycker smakar apollon. Bättre att dricka en mindre mängd riktigt god läsk tex en vanlig jävla burk cola. Typ 140 kalorier.

exevision
2020-05-13, 11:49
Jag har börjat dricka den här för törsten om jag vill lyxa till det. Lite halvsvår att få tag på dock. iQfuel passionsfrukt.

https://iqfuel.se/wp-content/uploads/2019/12/iq-fuel-bratt-edition-focus.png

Brofessorn
2020-05-13, 13:44
Jag har börjat dricka den här för törsten om jag vill lyxa till det. Lite halvsvår att få tag på dock. iQfuel passionsfrukt.


Var brukar du få tag på den då? :D

exevision
2020-05-13, 15:05
Var brukar du få tag på den då? :D

Finns på några få ICA och Coop i min närhet.

Ser nu även att några webbshopar har den, dock inte MMSports, så länkar inte.

Langster
2020-05-13, 15:21
Alla artificiellt sötade drycker smakar apollon. Bättre att dricka en mindre mängd riktigt god läsk tex en vanlig jävla burk cola. Typ 140 kalorier.

Håller inte med. Cola Zero är godare än vanlig cola enligt mig. Vanlig cola är som att dricka sirap, för söt och kladdig.

Men lageröl är fan rätt läskande en het sommardag också.

Southmountain25
2020-05-13, 19:06
Påskmusten är billig just nu! Finns Påskmust light på COOP, 1.4 L för 3 spänn exkl pant!

Sverker
2020-05-13, 19:29
Har acesulfam-k någon liknande biverkning som man vet om?

Acesulfam-k och sukralos är så stabila att det passerar våra kroppar och sedan passerar de våra reningsverk ut i sjöar och hav. Vad som sedan händer vet vi nog inte... men vill vi värna vår miljö ska vi nog tänka efter lite.

King Grub
2020-05-13, 19:38
Sukralos verkar samlas i fettvävnaden enligt råttstudier.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30130461

Armed Dingo
2020-05-13, 21:36
Fanta Zero. Den vanliga apelsinen.

Termy
2020-05-14, 06:40
Icas egna märke har ju ej sukralos men däremot Stevia och aspartam. Har jag förstått Grubs artikel rätt så verkar ju stevia inte ha de negativa effekter på insulinkänslighet som sukralos har?

Termy
2020-05-14, 06:45
Nu har jag mailat Zeroh och frågat om de kan tillverka någon smak utan sukralos. Håller tummarna.

d1anny2
2020-05-14, 07:32
Nu har jag mailat Zeroh och frågat om de kan tillverka någon smak utan sukralos. Håller tummarna.Topp! Jag tänkte köpa den men backade när jag läste om E955 äks sukralos.

Snobbe
2020-05-14, 07:45
Dr Pepper Zero är favorit bland bubblande läskeblask. Men det är förstås kasst för tänderna.

Jag trodde i princip all dryck med citronsyra var dåligt för emaljen? Är det något specifikt med bubblande som är dåligt?

Smaker så zerooh gör bäst saft just nu, deras cola smak är helt ok med sodastream. Annars fläder citron, citron lime.

Men pepsi max slår allt, är tyvärr beroende.

King Grub
2020-05-14, 08:08
Cola och Dr Bepper innehåller även fosforsyra. Som dessutom är dåligt för skelettet.

Al3x
2020-05-14, 10:54
Jag trodde i princip all dryck med citronsyra var dåligt för emaljen? Är det något specifikt med bubblande som är dåligt?

Smaker så zerooh gör bäst saft just nu, deras cola smak är helt ok med sodastream. Annars fläder citron, citron lime.

Men pepsi max slår allt, är tyvärr beroende.

All kolsyrad dryck är dåligt för tänderna eftersom de fräter på emaljen.

Snobbe
2020-05-14, 11:22
All kolsyrad dryck är dåligt för tänderna eftersom de fräter på emaljen.

Är det kolsyran i sig som gör det? Mina tandläkare har alltid sagt att det är citronsyran.

King Grub
2020-05-14, 11:26
Kolsyra påverkar.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5702778/

Kolsyra + citronsyra mer. Citronsyra är värre än kolsyra.

Kolsyra + citronsyra + fosforsyra ännu mer. Cola är värst.

Al3x
2020-05-14, 11:37
Är det kolsyran i sig som gör det? Mina tandläkare har alltid sagt att det är citronsyran.

Ja. Det är bl.a. en blandning av kolsyra och surheten på drycken som bidrar till att det fräter på tänderna. Dryck med ett pH-värde under 5.5 skadar emaljen och Cola har exempelvis ett pH-värde på 2.5.

LunaSpice
2020-05-14, 12:05
Zeroh! med Green Apple och passionsfrukt var riktigt nice! Blandar antingen med vatten eller kolsyrat vatten.

BigHunter
2020-05-14, 13:27
Dollarstore säljer Dr Bepper Zero i halvlitersflaskor för 10 kronor styck.

Var innte på en dollarstore i sthlm, det är faktiskt den enda butik jag nånsin hittat den svenska på, är det utgående partier eller?

För annars är det ju stora cooop, city gross som gäller, vita burkarna från UK. 16.95kr + pant

King Grub
2020-05-14, 13:29
Nej, Spendrups tillverkar Zero i Sverige för den svenska marknaden. Men nästan inga butiker tar in.

BigHunter
2020-05-14, 13:30
Nej, Spendrups tillverkar Zero i Sverige för den svenska marknaden. Men nästan inga butiker tar in.

Ok, jag undrar om hemmakväll har dem också.

Köpte också cuba cola zero idag, trodde inte dem fans längre :)

Brofessorn
2020-05-14, 13:39
Köpte också cuba cola zero idag, trodde inte dem fans längre :)

Synpunkter sen! Såg att det var nysläpp enligt någon annons.

Snobbe
2020-05-14, 14:00
Varför gillar kroppen/människan allt som är dåligt för en?

Langster
2020-05-14, 14:51
Varför gillar kroppen/människan allt som är dåligt för en?

Om du menar sött, så tycker kroppen om det för att det är ett supernyttigt alternativ till att svälta ihjäl. Energi behöver kroppen, snabb energi är den bästa sorten. Vår livsstil är det som gör sött onyttigt.

När det gäller sötningsmedel så beror det ju på ovan. Och sötningsmedel i lagom doser är inte dåligt.

Snobbe
2020-05-14, 15:48
Om du menar sött, så tycker kroppen om det för att det är ett supernyttigt alternativ till att svälta ihjäl. Energi behöver kroppen, snabb energi är den bästa sorten. Vår livsstil är det som gör sött onyttigt.

När det gäller sötningsmedel så beror det ju på ovan. Och sötningsmedel i lagom doser är inte dåligt.

Menar mer generellt, det mesta "dåligt" ger snabba belöningar för hjärnan medans det mesta "bra" långsiktiga saker ger långsamma belöningar som är mycket svårare att motivera sig till. Är ju bara kolla på hur majoriteten av människorna går åt det snabba hållet för att det är mycket enklare.

Vilket gör oss till ohälsosamma idioter som slutar tänka, käka pizza, kollar netflix medans vi har facebook uppe på mobilen.

BigHunter
2020-05-14, 17:47
Synpunkter sen! Såg att det var nysläpp enligt någon annons.

Köpte flaska 50cl. Lite besviken, den där cuba smaken man minns framhävdes lite väl svagt. Gamla cuba var ju den bästa av alla fulcolor.

Cykelcykel
2020-05-14, 18:57
Varför gillar kroppen/människan allt som är dåligt för en?

Sluta generalisera, så är det ju inte alls.

Brofessorn
2020-05-14, 19:36
Provade Fun Light Pink Lemonade idag. Likt ett barn lockades jag till den kemiska, skrikrosa färgen på flaskan. När jag kom hem chockerades jag över vad som stod på flaskan, och ja, jag läste rätt: TRANBÄRSSMAK. På hemsidan stod det dock med smak av granatäpple, vilket stämde bättre överens med smakbilden jag fick. Men överlag var den mest söt och intetsägande, lite besviken. 2.5/5 sönderdunkningar.

King Grub
2020-05-14, 19:39
Pink Lemonade var en besvikelse. Ändå har jag avverkat ett antal flaskor på grund av rabattkupongerna som fanns när den lanserades.

Termy
2020-05-14, 19:53
Pink Lemonade har jag inte ens vågat prova utan bara raskt gått förbi. Påminner mig lite om de där giftiga färgglada grodorna som alla djur instinktivt vet bättre än att ge sig på.

Termy
2020-05-15, 11:10
Finns det någon variant av att köpa rent aspartam med valfri smak i pulverform eller flytande form och hälla ned i vatten och göra egen saft? Myprotein hade ju något som heter "flavdrops" men där var det ju sukralos och lite allt möjligt.

King Grub
2020-05-15, 11:34
Google buy aspartame så hittar du massor, inklusive legitima lab-testade återförsäljare på Amazon. Det svåra kan vara att hitta någon som skickar till Sverige. Plus att det kanske blir dyrare än väntat med frakt och tull (och moms?).

Termy
2020-05-15, 11:38
Google buy aspartame så hittar du massor, inklusive legitima lab-testade återförsäljare på Amazon. Det svåra kan vara att hitta någon som skickar till Sverige. Plus att det kanske blir dyrare än väntat med frakt och tull (och moms?).

Ja det verkade ju inte finnas så mycket i Sverige. Nått företag som heter Waterlogic men de verkar ju bara sälja till företag och ej privatpersoner.

King Grub
2020-05-15, 11:45
Det bästa sötningsmedlet är ändå erytriol. Naturligt, noll kalorier, påverkar inte blodsocker eller insulin och harmlöst för tänderna. Funnits i 170 år och inga dokumenterade bieffekter överhuvudtaget. Den enda sockeralkoholen som smakar sött och inte ger magbesvär ens i stora doser. Om du inte är en fruktfluga. Då dör du av det. Finns i Sverige som Sukrin.

LunaSpice
2020-05-15, 11:48
Det bästa sötningsmedlet är ändå erytriol. Naturligt, noll kalorier, påverkar inte blodsocker eller insulin och harmlöst för tänderna. Finns i Sverige som Sukrin.

Antar att erytritol kan påverka mag/tarmsystemet precis som andra sockeralkoholer? Vet att min mage reagerar ganska kraftigt på maltitol.

Brofessorn
2020-05-15, 11:51
ICAs sötströ är gjort på erytritol och steviolglykosider och verkar finnas i de flesta butiker. Provade att blanda det med askorbinsyra och vatten någon gång, tyckte det hade en riktigt bra sötsmak då.

Men ni kanske undviker stevia?

King Grub
2020-05-15, 11:51
Nej, erytriol tas upp innan det når tjocktarmen så du får inte någon negstiv påverka än som av andra sockeralkoholer.

King Grub
2020-05-15, 11:52
Jag undviker stevia, men inte på grund av några hälsoeffekter. Mina smaklökar tycker stevia smakar metall.

King Grub
2020-05-15, 11:53
Apotea säljer ett halvkilo Sukrin för 89 kronor.

Termy
2020-05-15, 11:55
Men sukrin blir ren sötma då eller, inte specifika smaker? Då måste andra tillsatser till?

King Grub
2020-05-15, 11:56
Erytriol smakar nästan exakt som socker för majoriteten av alla smaklökar.

King Grub
2020-05-15, 11:58
Plus att det ger samma volym som socker och tål värme, så det kan användas i t ex bakning utan bulkmedel eller smakförändringar.

StarkaUlf
2020-05-17, 09:14
Fun Light Mojito - riktigt fin! Fräsch och med en lagom touch av mynta. Blir nog frekvent här i sommar.

Langster
2020-05-17, 13:53
Det bästa sötningsmedlet är ändå erytriol. Naturligt, noll kalorier, påverkar inte blodsocker eller insulin och harmlöst för tänderna. Funnits i 170 år och inga dokumenterade bieffekter överhuvudtaget. Den enda sockeralkoholen som smakar sött och inte ger magbesvär ens i stora doser. Om du inte är en fruktfluga. Då dör du av det. Finns i Sverige som Sukrin.

Om detta är så överlägset allt annat, varför används det inte oftare?
Har inte sockeralkoholer kalorier förresten?

Brofessorn
2020-05-17, 14:19
Fun Light Mojito - riktigt fin! Fräsch och med en lagom touch av mynta. Blir nog frekvent här i sommar.

Tack för tipset, måste prova :)

King Grub
2020-05-17, 14:35
Om detta är så överlägset allt annat, varför används det inte oftare?
Har inte sockeralkoholer kalorier förresten?

För dyrt, antar jag. Man måste använda lika mycket erytriol som socker, men socker är mycket billigare. En burk läsk skulle nog bli dyr.

Langster
2020-05-17, 16:22
För dyrt, antar jag. Man måste använda lika mycket erytriol som socker, men socker är mycket billigare. En burk läsk skulle nog bli dyr.

Man måste t.o.m ha mer erytriol verkar det som, då det är mindre sött än socker.
Ballt att det kyler ned vätskan man blandar det med också!

Termy
2020-05-18, 16:13
Svaret från Zeroh angående om de hade planer på saft utan sukralos.

Vad kul att du gillar vår saft! Just för tillfället är det inte något som ligger som plan den närmsta tiden, utan snarare fokus på att lansera nya smaker. Men vi ska absolut ta det i åtanke så vet man aldrig vad som sker längre fram

Xead
2020-05-19, 14:48
Om detta är så överlägset allt annat, varför används det inte oftare?
Har inte sockeralkoholer kalorier förresten?

0,2 kcal per gram.

Erytritol är fenomenalt. Bunkrar alltid när de har 3 för 2 av Nick's produkter i en webbshop. :)

Används mest under diet, så jag kan fortsätta hälla "strösocker" över diverse livsmedel...

Vore coolt om det kom Erytritol-sötad läsk men som King Grub noterade, alldeles för dyrt.

BrunoC
2020-05-19, 15:03
https://brands-b.prod.onewp.net/app/uploads/sites/46/2020/03/Funlight-202002191973-1.jpg

Ska bara ge den här lite kredd. Noll kalorier och grym smak.

Smakar som den som Hemingway drack på La Bodeguita medan han raggade brudar och skrev litteraturhistoria.

Navi
2020-05-29, 10:52
0,2 kcal per gram.

Erytritol är fenomenalt. Bunkrar alltid när de har 3 för 2 av Nick's produkter i en webbshop. :)

Används mest under diet, så jag kan fortsätta hälla "strösocker" över diverse livsmedel...

Vore coolt om det kom Erytritol-sötad läsk men som King Grub noterade, alldeles för dyrt.

Nick’s Erytritol fanns på ICA. Ska bli spännande att se hur sötning av indiska yoghurtsåser, som egentligen har honung/socker i sig, blir.

Navi
2020-06-08, 08:56
Är det fler än jag som tycker att erytriol förlorar sin smak i te (het vatten)? Jag tar för vissso bara en knivsudd erytriol i en kopp te, men det är inte samma intensiva sötma som innan när jag använde Hermesetas sötströ, som är sukralos, tycker jag. Kanske tog mer Hermesetas dock...*jorgen*

King Grub
2020-06-08, 09:19
Erytriol är helt stabilt upp till 160 grader eller mer och klarar även sura miljöer, så det måste vara något annat.

Navi
2020-06-08, 09:23
Erytriol är helt stabilt upp till 160 grader eller mer och klarar även sura miljöer, så det måste vara något annat.

Jag underskattade nog den mängd Hermesetas jag hade i teet. Erytriol är i övrigt kanon tycker jag. Passar perfekt att strö i gröten med lite proteinpulver.

PureWhey
2020-06-08, 14:12
https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7318690158103.jpg

God

KT81
2020-06-08, 14:47
https://i.imgur.com/UBlgm6A.jpg

Pepsi smakar ungefär som att man skulle köra fermenterad fotsvett i en sodastreamer.

Knugen av lightdrycker är:

https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7318690168843.jpg

Trapz
2020-06-09, 12:15
Pepsi smakar ungefär som att man skulle köra fermenterad fotsvett i en sodastreamer.

Knugen av lightdrycker är:

https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7318690168843.jpg


Dricker orimliga mängder av den där, och zeroh green apple.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200609/3c8e5cdaff387b398212ce8f565acda1.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

PureWhey
2020-06-09, 12:19
Dricker orimliga mängder av den där, och zeroh green apple.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200609/3c8e5cdaff387b398212ce8f565acda1.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Den har jag inte sett på ICA? :( Vilken affär köper du på?

https://assets.partyking.org/img/products/1300/reign-sour-apple-energidryck-1.jpg

God.

StarkaUlf
2020-06-09, 12:31
Jag nickade ReiGn i CS 1.5, fult gjort att drämma på mig på sina burkar för att sälja mer.

Al3x
2020-06-09, 14:26
https://assets.partyking.org/img/products/1300/monster-energy-ultra-zero-3.jpg

Mycket god. 9/10

Brofessorn
2020-06-09, 15:07
Köpte Fun Light Smultron Melon häromdagen, hade såklart den klassiska smaken av halsbränneframkallande diskmedel, borde förbjudas. Har inte hittat mojitosmaken i butik än heller *grr*

https://assets.partyking.org/img/products/1300/monster-energy-ultra-zero-3.jpg

Mycket god. 9/10

Är inte du lite för ung för den där?

Al3x
2020-06-09, 15:14
Köpte Fun Light Smultron Melon häromdagen, hade såklart den klassiska smaken av halsbränneframkallande diskmedel, borde förbjudas. Har inte hittat mojitosmaken i butik än heller *grr*



Är inte du lite för ung för den där?

Jo haha, när man är 18 år är man nog för ung för 150mg koffein.

Cykelcykel
2020-06-09, 16:19
https://d1ax460061ulao.cloudfront.net/1000x1000/6/4/646912ed4cccc9ea721ef62fe5da0597.jpg
Sjukt god
Satans söt
2 för 10 på dollarstore

Cykelcykel
2020-06-09, 16:21
2x 50cl för en 10

KT81
2020-06-09, 22:08
[QUOTE=PureWhey;8135280]Den har jag inte sett på ICA? :( Vilken affär köper du på?

Willys! Där finns det gröna sukralosäpplet.

Brofessorn
2020-06-16, 10:16
Coop Light Citron & Lime (saften):
Som ospädd påminde den mig om flytande Ventoline till smaken. Spädd med vatten är smaken diffust citrusaktig, har en skum lukt och ger lite diskmedelskänsla. Men blandad med Pepsi Max var det faktiskt en höjdare, som en fruktigare och bättre version av Pepsi Max Lime.

Kommer nog inte köpa igen.

skyffelmördarn
2020-06-16, 18:39
Coop Light Citron & Lime (saften):
Som ospädd påminde den mig om flytande Ventoline till smaken. Spädd med vatten är smaken diffust citrusaktig, har en skum lukt och ger lite diskmedelskänsla. Men blandad med Pepsi Max var det faktiskt en höjdare, som en fruktigare och bättre version av Pepsi Max Lime.

Kommer nog inte köpa igen.

Coop har (hade?) en schyst budget sockerfri sprite kopia med 0 kalorier. Också en vitlöksdressing med väldigt lite kalorier som var för många år sedan ganska vettig.

PureWhey
2020-06-16, 20:09
Coop har (hade?) en schyst budget sockerfri sprite kopia med 0 kalorier. Också en vitlöksdressing med väldigt lite kalorier som var för många år sedan ganska vettig.

Den finns kvar.

Ett Orm
2020-06-16, 20:58
https://brands-b.prod.onewp.net/app/uploads/sites/46/2020/03/Funlight-202002191973-1.jpg

Ska bara ge den här lite kredd. Noll kalorier och grym smak.

Smakar som den som Hemingway drack på La Bodeguita medan han raggade brudar och skrev litteraturhistoria.

Den var i alla fall fetslut på ICA, så lite god lär den vara. Ska testas när jag hittar den.

MaxTheMarketer
2020-06-17, 14:21
Pepsi Max Lime är grejer det. Även Pepsi Twist var god på sin tid innan man gick över till aspartamläsk!

Ett Orm
2020-06-18, 14:51
Den var i alla fall fetslut på ICA, så lite god lär den vara. Ska testas när jag hittar den.

Den var god.

Trapz
2020-06-20, 17:06
Den har jag inte sett på ICA? :( Vilken affär köper du på?

https://assets.partyking.org/img/products/1300/reign-sour-apple-energidryck-1.jpg

God.


Finns på både Ica maxi och willys där jag handlar. Dom har en smak med wild raspberry som också är riktigt bra, smakar verkligen som hallon man plockar ute på landet


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Al3x
2020-06-20, 18:45
fel post

Hanse
2020-06-21, 07:13
Någon som vet om någon butik fortfarande har Mountain Dew Zero?

Brofessorn
2020-08-11, 11:58
Någon annan som provat Pepsi Max-sirapen för Soda Stream? Smakar väl helt okej men inte alls lika krispigt som originalet. Vattnet och kolsyrehalten måste väl matchas för det. Köper hellre på flaska.

skyffelmördarn
2020-08-11, 13:03
Den finns kvar.

Tyvärr var den inte lika bra som jag minns den, det är den här som gäller nu istället

https://www.willys.se/produkt/Lemon-och-Lime-Zero-Lask-101277680_ST

Finns även en exotic variant med som är sockerfri.

Ett Orm
2020-08-11, 14:23
Någon annan som provat Pepsi Max-sirapen för Soda Stream? Smakar väl helt okej men inte alls lika krispigt som originalet. Vattnet och kolsyrehalten måste väl matchas för det. Köper hellre på flaska.

Tycker den är godare faktiskt, sen kan man ju justera hur mycket man vill att den ska smaka.

Brofessorn
2020-08-11, 14:39
Använder den som saft också! Blandar den även ibland med Fun Light Mandarin Madness, smakar som avslagen Mezzomix.

King Grub
2020-09-11, 11:38
Jag blev just informerad om att det finns sockerfri hallonsoda.

https://i.imgur.com/pZlkjwB.jpg

Brofessorn
2020-09-11, 12:01
Fanta Raspberry finns som sockerfri också, samma sak.

StarkaUlf
2020-09-11, 13:15
Med tanke på hur bra ICAs Citronläsk är så tror jag mer på deras hallonsoda än på Fanta raspberry :) Plus att den är betydligt billigare, ka-ching!

upperkatt
2020-09-11, 13:16
Med tanke på hur bra ICAs Citronläsk är så tror jag mer på deras hallonsoda än på Fanta raspberry :) Plus att den är betydligt billigare, ka-ching!

Jag med. Fantas raspberry är inget att ha.

Brofessorn
2020-09-11, 13:27
Provade Trocadero Zero i veckan, helt okej men har inte druckit originalet på evigheter.

PureWhey
2020-09-11, 14:01
Jag blev just informerad om att det finns sockerfri hallonsoda.



https://i.imgur.com/pZlkjwB.jpgHmm, den har jag inre sett på min stora Ica. Citronen köper jag ofta.

Skickat från BÖJRACKET

Sverker
2020-09-11, 18:07
Jag blev just informerad om att det finns sockerfri hallonsoda.

https://i.imgur.com/pZlkjwB.jpg

Köpte en i veckan för att jag var nyfiken.
Visst är den god och smakar hallonsoda.
Tyvärr är den så tunn. Den rinner bara runt i munnen. En hallonsoda ska vara så söt ( med socker ) att det klibbar fast på tänderna.

Brofessorn
2020-09-18, 16:47
Coca Cola Zero Raspberry smakade IMO bättre än Pepsi-varianten. Hallonsmaken gifte sig liksom bättre med colasmaken.

Termy
2021-01-23, 12:57
Dessa goda smaker dök upp på hyllan på Ica:
https://d2rfo6yapuixuu.cloudfront.net/hd6/h1a/10832230547486/7070841004430_1606895327825_master_axfood_400
https://d2rfo6yapuixuu.cloudfront.net/h35/h0d/10832230940702/7070841004584_1606895329360_master_axfood_400

De kanske är nygamla, vad vet jag. Jag har inte sett dem innan i alla fall.

Brofessorn
2021-01-23, 13:06
Zeroh Strawberry & Rhubarb tror jag inte är värst ny, har för mig att det var den första Zeroh-smaken jag provade runt 2018. Ganska god, dock.

Ett Orm
2021-01-23, 13:18
Efter att sodastremat alla smaker av fun light så blev Orange godast, inte så spännande direkt.

Termy
2021-01-23, 15:39
Zeroh Strawberry & Rhubarb tror jag inte är värst ny, har för mig att det var den första Zeroh-smaken jag provade runt 2018. Ganska god, dock.

Där ser man. Det stod ju förvisso "tasty new flavor", men de räknar väl med att de har tagit död på så många hjärnceller hos oss aspartamberoende slavar att vi inte har mycket till minne kvar ändå.

StarkaUlf
2021-01-23, 17:07
Där ser man. Det stod ju förvisso "tasty new flavor", men de räknar väl med att de har tagit död på så många hjärnceller hos oss aspartamberoende slavar att vi inte har mycket till minne kvar ändå.

Smakar den nå rabarber? Tror inte jag sett den inte ens i början.

Och smakar den andra mycket mango? *popcorn*

Termy
2021-01-23, 19:28
Smakar den nå rabarber? Tror inte jag sett den inte ens i början.

Och smakar den andra mycket mango? *popcorn*

Japp, känner smak av rabarber samt mango. Båda två är nog några av de godare smakerna jag testat.

Brofessorn
2021-04-07, 18:25
Coca Cola Zero har bytt recept och är nog godare nu. Mindre söt.
Kom igen nu, värmen kommer snart!

Ett Orm
2021-04-08, 12:24
Zeroh cola var en riktigt dålig ide om inte tanken var att man skulle kolsyra den själv... Mmm ett glas helt avslagen cola, gu va gott.

Även med kolsyra var smaken lite sur. Tumme ner från mig.

Termy
2021-04-08, 13:28
Zeroh cola var en riktigt dålig ide om inte tanken var att man skulle kolsyra den själv... Mmm ett glas helt avslagen cola, gu va gott.

Även med kolsyra var smaken lite sur. Tumme ner från mig.

Jag tycker den passade bättre som ev smakfyllnad i någon rätt, typ hälla i slow cookern om man har kött där, än som dryck.

Langster
2021-04-08, 14:33
Zeroh cola var en riktigt dålig ide om inte tanken var att man skulle kolsyra den själv... Mmm ett glas helt avslagen cola, gu va gott.

Även med kolsyra var smaken lite sur. Tumme ner från mig.

Blandade med kolsyrat mineralvatten i somras, riktigt gott tyckte jag, faktiskt.

Langster
2021-04-08, 14:35
Coca Cola Zero har bytt recept och är nog godare nu. Mindre söt.
Kom igen nu, värmen kommer snart!

Tyckte den var godare tidigare, smakar helt enkelt mindre nu.

King Grub
2021-04-24, 12:30
Nu finns Fun Light Ice Tea igen.

https://i.imgur.com/yhKUk4c.jpg

Fanns Peach också.

PureWhey
2021-04-24, 12:39
Nu finns Fun Light Ice Tea igen.

https://i.imgur.com/yhKUk4c.jpg

Fanns Peach också.

O jävlar. Såg jag inte på ICA idag.


*gah!**gah!**gah!*

Tyckte den var godare tidigare, smakar helt enkelt mindre nu.

Nej. Rundare colasmak nu.

EnergiÖverskott
2021-04-24, 15:10
Nu finns Fun Light Ice Tea igen.

https://i.imgur.com/yhKUk4c.jpg

Fanns Peach också.

All time favorit för min del, mycket bättre än Peach, då föredrar jag ICA's. Redan halsat i mig tre flaskor av den på bilden. Den plus Appear och Mojito är de klart bästa. Önskar de kunde ta tillbaka Cassis. Den var sanslöst god, men måste vart ur sortimentet minst 10 år nu?

Håller tummarna för att Coca Cola Zero vanilj släpps i 1,5 - 2 liters flaskor nu snart med.

Drömmen vore att våra lightläsk-hyllor här i Sverige blir vad de är i USA, där finns fan ALLT. Hade fullkomligt pissat aspartam då för jag hade aldrig druckit vatten igen.

Prsson
2021-04-24, 16:06
Cola zero bytte ju recept 2017 till de sämre, nu har den alltså blivit ännu värre? Aja Pepsi max kan man alltid lita på.

Ett Orm
2021-04-24, 18:57
Nu finns Fun Light Ice Tea igen.

https://i.imgur.com/yhKUk4c.jpg

Fanns Peach också.

Den var inge vidare. :(

Klistergeten
2021-04-25, 08:01
Drömmen vore att våra lightläsk-hyllor här i Sverige blir vad de är i USA, där finns fan ALLT. Hade fullkomligt pissat aspartam då för jag hade aldrig druckit vatten igen.

Har du exempel på vad du saknar i Sverige? Tycker utbudet här blivit riktigt bra. Undantaget dr pepper zero, hade den varit mer lättillgänglig här skulle nog även min aspartamhalt ökat ett antal % :)

Ett Orm
2021-04-25, 19:03
Har du exempel på vad du saknar i Sverige? Tycker utbudet här blivit riktigt bra. Undantaget dr pepper zero, hade den varit mer lättillgänglig här skulle nog även min aspartamhalt ökat ett antal % :)

Fanta lemon light.

Snobbe
2021-04-25, 19:24
Fanta lemon light.

Testa Ica's citronläsk som är utan tilsatt socker. Den är riktigt bra och i princip kalorifri.

PureWhey
2021-04-26, 09:34
Testa Ica's citronläsk som är utan tilsatt socker. Den är riktigt bra och i princip kalorifri.Den är bra men inte lika bra :(

Skickat från BÖJRACKET

Beemel
2021-04-26, 12:54
https://www.funlight.se/products/legendary-lemon/

Jag gillar Sprite och tycker att denna var ett helt ok derivat, smakar inte exakt likadant, men den var god hur som (har endast provat med kolsyra).

Beemel
2021-04-26, 12:55
Hatar för övrigt Cola genrellt (varken Coke eller Pepsi tycker jag om)
Men Zeroh's version tycker jag är helt ok. Kanske är det därför personer som gillar "vanlig" cola inte gillar den.

Pepz
2021-04-26, 13:56
mmsports nya orange soda är väldigt bra.
har inte smakat light apelsinläsk som smakat så här bra.

Fanta zero är ett skämt.

Jeneric
2021-04-27, 11:56
mmsports nya orange soda är väldigt bra.
har inte smakat light apelsinläsk som smakat så här bra.

Fanta zero är ett skämt.

Testat att tillsätta bubbelvatten till Fun Light apelsin? Remarkabelt närmare Fanta än Fanta Zero eller dylikt.

Snobbe
2021-04-27, 14:57
mmsports nya orange soda är väldigt bra.
har inte smakat light apelsinläsk som smakat så här bra.

Fanta zero är ett skämt.

Tycker coca cola generellt är ganska dåliga på zero smakerna.
Zingo sockerfri tycker jag är bättre än fanta zero helt klart.

Pepz
2021-04-29, 13:41
Testat att tillsätta bubbelvatten till Fun Light apelsin? Remarkabelt närmare Fanta än Fanta Zero eller dylikt.

den har jag inte testat. har inte vågat köpa fun light apelsin av rädsla att det smakar urk


Zingo sockerfri tycker jag är bättre än fanta zero helt klart.

Måste testa, Verkar svår att få tag på för jag har inte sett den

King Grub
2021-05-01, 17:06
Fun Light Kvarg.

https://i.imgur.com/E07uP21.jpg

Ett Orm
2021-05-01, 17:39
https://www.funlight.se/products/legendary-lemon/

Jag gillar Sprite och tycker att denna var ett helt ok derivat, smakar inte exakt likadant, men den var god hur som (har endast provat med kolsyra).

Tumme upp på den! Bästa att kolsyra hittills.

spoon
2021-05-02, 11:09
Fun Light Kvarg.

https://i.imgur.com/E07uP21.jpgGott?

Kalorier på en flaska?

Pris?

Såg ju trevligt ut.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Brofessorn
2022-08-14, 10:53
Fun Light Cloudy Apple fick de till ganska bra. Har samma äppelsmak som äppelmos typ.

King Grub
2023-02-15, 18:10
Blåbärslemonad!

https://i.imgur.com/cbOcC2h.jpg