Visa fullständig version : Smoothie istället för matlåda till lunch?
Hej! Jag funderar på att byta ut min matlåda på lunchen mot en smoothie. Anledningen är att jag gymmar på lunchen och vill maxa tiden jag kan få på gymmet.
Tänker att det blir en matig smoothie bestående av bland annat havregryn, spenat, grönkål, kvarg, mjölk, blåbär osv som går att mixa i.
Förutsatt att den innehåller vitaminer, mineraler, fibrer och så vidare, finns det några nackdelar med att göra så? Jag äter en stor lagad middag efter jobbet och frukost både innan och på jobbet i övrigt.
Tacksam för tips och råd!
Mvh Christian
Diomedea exulans
2020-05-12, 12:29
Nej, kör på!
Tjenatja
2020-05-18, 03:35
Låter genomtänkt!
PureWhey
2020-05-18, 08:44
Låter för jävla äckligt, varför ska du ha i grönkål och spenat? Usch.
Spenat försvinner rätt bra i en smoothie. Mättar mycket bättre osv men gör inte så mycket för smak o så.
LunaSpice
2020-05-18, 12:29
Varken grönkål eller spenat smakar särskilt mkt i en smoothie. Kör själv en sån med vassle (vaniljsmak), spenat, grönkål och hallon på morgonen.
Hur mycket tid tar det dig egentligen att äta en matlåda jämfört med att dricka en smoothie? Nackdelen med smoothies i stil med den du beskriver är att man kan bli rätt så risig i kistan.
Enda nackdelen är väl att man inte blir lika mätt av att dricka sina kalorier. Men har du inte problem med vikten i övrigt så spelar det ju ingen roll.
PureWhey
2020-05-19, 11:43
Spenat försvinner rätt bra i en smoothie. Mättar mycket bättre osv men gör inte så mycket för smak o så.
Varken grönkål eller spenat smakar särskilt mkt i en smoothie. Kör själv en sån med vassle (vaniljsmak), spenat, grönkål och hallon på morgonen.
Jag tycker inte det smakar särskilt gott i alla fall, haha.
Min lunch är (mixat/smoothie):
500g kvarg
6dl mjölk
1 banan
1 skopa vassle
Mums.
StarkaUlf
2020-05-19, 11:59
Jag tycker inte det smakar särskilt gott i alla fall, haha.
Min lunch är (mixat/smoothie):
500g kvarg
6dl mjölk
1 banan
1 skopa vassle
Mums.
Hej prostatacancer.
*kissass*
skojar ba
PureWhey
2020-05-19, 12:13
Hej prostatacancer.
*kissass*
skojar baJa, med mitt mjölk och kvargintag lär jag få det kring 35... Farfar har haft prostatacancer så det ligger i familjen.
:-(
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Tack för alla svar! Jag har kört på med detta i lite över en vecka nu och det har fungerat bra! Jag är lite hungrig i slutet av dagen, så då tar jag en vassledrink som gör att jag står mig till middagen.
Sparar ca. 20 minuter på att inte äta matlådan så det känns värt det!
PureWhey
2020-05-22, 10:06
Tack för alla svar! Jag har kört på med detta i lite över en vecka nu och det har fungerat bra! Jag är lite hungrig i slutet av dagen, så då tar jag en vassledrink som gör att jag står mig till middagen.
Sparar ca. 20 minuter på att inte äta matlådan så det känns värt det!
Jag tar en vassleshake ca 3 timmar efter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.