handdator

Visa fullständig version : Boxningsmatchen Eddie Hall - Hafthor Björnsson


tjabon
2020-05-11, 20:52
Mycket om detta på YT senaste veckan.

Tankar?

Vem vinner?

7BR8np7xRII

trädgårdsmöbel
2020-05-11, 21:05
Eddie vinner, men jag håller på Hafthor.

svenbanan
2020-05-11, 21:14
De kommer bägge vinna. Ekonomiskt alltså.
Och det är också den enda anledningen till denna matchen kommer bli av. Det kommer vara ett storty jävla reklamjippo som leder upp till matchen, som sedan kommer bli ett jättelikt antiklimax.
Alla som betalar för att se på det kommer att förlora.

Pudzianovski
2020-05-11, 21:19
Jag tror Eddie vinner. *popcorn*

tjabon
2020-05-11, 21:21
Eddie vinner, men jag håller på Hafthor.

Tror jag med. Han har ju en bakgrund som simmare i unga år och bör kunna orka 6 st 3 min. ronder betydligt bättre än Hafthor. Sedan tycker jag att Eddie har bättre teknik i ringen.

De kommer bägge vinna. Ekonomiskt alltså.
Och det är också den enda anledningen till denna matchen kommer bli av. Det kommer vara ett storty jävla reklamjippo som leder upp till matchen, som sedan kommer bli ett jättelikt antiklimax.
Alla som betalar för att se på det kommer att förlora.

Håller med. Tror heller inte att det blir en höjdarmatch att titta på.

hahavaffan
2020-05-12, 06:50
Riktigt roligt, för jag gillar Eddie och allt skitsnack mellan dom båda. Eddie kommer vinna.

40plus
2020-05-12, 07:01
Katastrof. Vilda rallarsvingar som telegraferas 6 minuter i förväg men ändå träffar pga att det tar 7 minuter för besten att flytta på sig.

Rikard Jansson
2020-05-12, 07:03
Hafthor vinner.

Diomedea exulans
2020-05-12, 07:31
Hoppas verkligen Eddie vinner, jag vill så gärna att Tyrion ska överleva.

Ladugårdsdörr
2020-05-12, 08:21
Alla som betalar för att se på det kommer att förlora.

Ingen vid sina sunda vätskor kommer väl betala för detta som bäst kan liknas vid ett slagsmål på det lokala dagcentret?

Läskeblask
2020-05-12, 08:28
Boxning har väl till största delen varit munhuggande och hypande istället för den tekniska delen? Ser vi till boxandet är värdet på matchen 0

Stoltz
2020-05-12, 08:47
Tror att Eddie vinner. Efter att ha sett honom bl.a. simma och gjort hinderbana så tror jag att han är den bättre all-around atleten av de två.

Jag hoppas egentligen på Hafthor, och det återstår ju att se hur de anpassar sig till den här utmaningen - Det är ju lite halvlöjligt egentligen, att de ska ha en boxningsmatch när de är två Strongmen. Det är lite som att kasta två halvdana päron i en äppelkorg.

An Iron Soul
2020-05-12, 10:06
Båda kommer somna av utmattning i varandras armar efter 1 minut. Riktigt kramkalas.

Domaren går i mellan och säger "more action".

Sparven från Minsk
2020-05-12, 11:17
Kollade lite snabbt på YT när bägge herrarna tränade/sparrades lite.

Eddie ser ut att ha tränat lite boxning, tekniken ser klart bättre ut än bergets.

delta_mats
2020-05-12, 12:13
Ingen vid sina sunda vätskor kommer väl betala för detta som bäst kan liknas vid ett slagsmål på det lokala dagcentret?

Minns du inte hypen Pudde skulle gå sin första MMA match? Vilka spekulationer det var.

Det här kommer om något se ännu värre ut, det kommer bli ett riktigt brawl där dom svingar vilt mot varandra, kramas och puttas lite och svinga mer. Förhoppningsvis landar någon en feting som resulterar i knock. Men förmodligen kommer ingen av dom landa en ren träff så istället strandar dom efter 1 1/2 - 2 minuter. Kanske lite längre om den inledande ronden startar försiktigt.

en stor stark
2020-05-12, 12:32
Vet inte. Svårt att säga. Har hört att Eddie har lite bättre teknik och så. Men jag tänker samtidigt att det är lite tidigt att säga då det ändå är ett tag dit och dom definitivt kommer träna hårt. Tror den aspekten kommer jämna ut sig tills matchen. Däremot styrkan och längden Thor har kommer ge honom fördelen.

Disclaimer: Kan ingenting om någonting.

Pudzianovski
2020-05-12, 12:50
De kör väl fortfarande styrketräning en hel del. Borde de inte lägga av med det typ helt och satsa enbart på kondis och teknik osv!? Om de nu vill vinna. cofffee

Diomedea exulans
2020-05-12, 12:56
De kör väl fortfarande styrketräning en hel del. Borde de inte lägga av med det typ helt och satsa enbart på kondis och teknik osv!? Om de nu vill vinna. cofffee

Hall behöver inte det, han är redan ungefär lika bra som Tyson.

Bandid0
2020-05-12, 13:00
Vinnaren möter Bob Sapp för världsmästartiteln.

r1kkie
2020-05-12, 13:12
De kör väl fortfarande styrketräning en hel del. Borde de inte lägga av med det typ helt och satsa enbart på kondis och teknik osv!? Om de nu vill vinna. cofffee

Bara sattsa för one punch knock out. :hbang:

delta_mats
2020-05-12, 15:31
Jag hoppas att Eddie tar det. Han är en betydligt roligare person än Thor. Thor är snäppet över Brian Shaw i rolighet, och han är extremt tråkig.

Tänker dessutom att Eddie som är pensionerad från strongman kan satsa på ett helt annat sätt än Thor, som jag förmodar kommer göra detta som ett sidoprojekt av något slag.

Blir intressant när det börjar släppas lite mer videos på sparring osv...

Köttis
2020-05-12, 15:49
De kör väl fortfarande styrketräning en hel del. Borde de inte lägga av med det typ helt och satsa enbart på kondis och teknik osv!? Om de nu vill vinna. cofffeeDet viktiga är inte att vinna. Det är business. Eddie har väl redan börjat snacka om renat h oavsett vem som vinner. Det skadar deras varumärken att inte stor som fan.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Köttis
2020-05-12, 17:44
Det viktiga är inte att vinna. Det är business. Eddie har väl redan börjat snacka om renat h oavsett vem som vinner. Det skadar deras varumärken att inte stor som fan.

Sent from my FRD-L19 using TapatalkRematch*

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

ChuckTesta
2020-05-12, 18:14
Jag hoppas att Eddie tar det. Han är en betydligt roligare person än Thor. Thor är snäppet över Brian Shaw i rolighet, och han är extremt tråkig.

Tänker dessutom att Eddie som är pensionerad från strongman kan satsa på ett helt annat sätt än Thor, som jag förmodar kommer göra detta som ett sidoprojekt av något slag.

Blir intressant när det börjar släppas lite mer videos på sparring osv...

thorbjornsson
Verified
It’s official. September 2021 in Las Vegas Nevada, the Mountain vs the Beast. The next year and a half of my career will be solely dedicated towards this fight. I can’t wait to have my family ringside as I throw down. I’m coming for you @eddiehallwsm 🥊🏆

"sidoprojekt".

Mass-Tech
2020-05-12, 18:36
Bara jag som kommer att tänka den här.

a86a-0rbqdQ

Diomedea exulans
2020-05-12, 18:54
Tror ni Thor siktar på fullskalig comeback till strongman efter detta, eller innebär 1,5 års frånvaro i den tiden i livet en för stor vägbula?

MasterChief
2020-05-12, 19:26
Tror ni Thor siktar på fullskalig comeback till strongman efter detta, eller innebär 1,5 års frånvaro i den tiden i livet en för stor vägbula?

Han ska bli farsa. Tror han börjar fundera på konsekvenserna av sitt leverne och planera för ett annat liv.

Synd att han inte avlade sig med en 1,9m lång tyngdlyftarkvinna från Ryssland. Deras avkomma hade kunnat bli den första X-mannen på Jorden.