handdator

Visa fullständig version : Vi som inte varit i gymmet på 1 månad


skyffelmördarn
2020-04-10, 08:57
Hur är statusen?

kelk
2020-04-10, 09:13
Bättre än på länge, onyttiga uteluncher har ersatts med näringsriktiga måltider.
Gymmet har bytts ut mot träning hemmavid med kettlebells, träningsband, stakmaskin och rörlighetsövningar.

King Grub
2020-04-10, 09:14
Vill bara säga att jag är på gymmet just nu.

stridis
2020-04-10, 09:17
tänkte dra ner om en timma typ.

Rikard Jansson
2020-04-10, 09:21
Har nog aldrig tränat så mycket som den senaste månaden.

Diomedea exulans
2020-04-10, 09:24
Vill bara säga att jag är på gymmet just nu.

ekxNCQTJfpg

Langster
2020-04-10, 09:32
Jag har ökat på träningen under Corona-säsongen. Mindre jobba = mera träna.
Det gym och de tider jag tränar på innebär att jag aldrig sett en annan människa på gymmet under den här tiden = mindre chans till smitta. Det och att virus bara skulle studsa mot min rippade torso i dagsläget ändå!

r1kkie
2020-04-10, 09:57
Blir å glida dit nu, fint väder borde betyda lite folk. Win win.

Brofessorn
2020-04-10, 10:16
Var borta från gymmet pga. sjukdom. och senaste veckan har jag tränat hemma med viktkakor och hantlar, hade nog inte fått ut så mycket mer av att träna på gymmet ändå när man kommer tillbaka sådär. Men är väl dags att sätta igång igen inför sommaren, ni ska bara veta hur rippad jag kommer bli.

skyffelmördarn
2020-04-10, 10:16
Har alla ni som hade kort på SATS bytt till andra kedjor eller har SATS lyft sin karantän nu?

Jag bor inte Sverige och här får jag inte gym ha öppet enligt lag, trodde fler skulle sitta i samma sits. Jag ser en framtid att jag inte kommer få träna tidigast augusti.

Har fått sömnproblem men ryggen verkar okej.

Hanse
2020-04-10, 10:22
Har alla ni som hade kort på SATS bytt till andra kedjor eller har SATS lyft sin karantän nu?

Jag bor inte Sverige och här får jag inte gym ha öppet enligt lag, trodde fler skulle sitta i samma sits. Jag ser en framtid att jag inte kommer få träna tidigast augusti.

Har fått sömnproblem men ryggen verkar okej.

Sats är öppet igen (men bara deras svenska anläggningar). Dom hade bara stängt 2 veckor.

Perfekt att träna nu när gymmet är nästan tomt!

skyffelmördarn
2020-04-10, 10:27
Sats är öppet igen (men bara deras svenska anläggningar). Dom hade bara stängt 2 veckor.

Perfekt att träna nu när gymmet är nästan tomt!

Ja då lär ju inte den här tråden åldras speciellt bra, trodde det var fler som satt hemma men har SATS öppet igen så lär väl alla här köra på som vanligt.

Jag tror det här var spiken i kistan för min träning, jag vet inte om jag orkar komma tillbaka igen.

King Grub
2020-04-10, 10:36
Regeringen får makt att stänga ned alla gym i och med att Sverige blir ännu mer diktatur om 8 dagar. Vi får se hur det går då.

bigtraps
2020-04-10, 10:37
Mitt garage är aldrig stängt

Stoltz
2020-04-10, 10:39
Fram tills häromdagen gick det fruktansvärt bra, men sen öppnade våren för pollensäsongen. Jag ligger alltid i halvkoma första två veckorna av den perioden :d

Brofessorn
2020-04-10, 10:46
Fram tills häromdagen gick det fruktansvärt bra, men sen öppnade våren för pollensäsongen. Jag ligger alltid i halvkoma första två veckorna av den perioden :d

Finns det inget man kan göra åt det? Nu ligger jag inte i halvkoma, men blir letargisk som satan och det är ju ganska jobbigt för träningen. Om man inte tar allergimedicin blir man letargisk av allergin, om man tar medicin blir man letargisk av den.

PureWhey
2020-04-10, 11:58
Jag har ökat på träningen under Corona-säsongen. Mindre jobba = mera träna.
Det gym och de tider jag tränar på innebär att jag aldrig sett en annan människa på gymmet under den här tiden = mindre chans till smitta. Det och att virus bara skulle studsa mot min rippade torso i dagsläget ändå!

Pic or it didn't happen

Ang. pollen:
Hjälper inte anti-histamin, inhalator, nässpray etc så pröva en kortisonspruta i skinkan. @Stoltz

Regeringen får makt att stänga ned alla gym i och med att Sverige blir ännu mer diktatur om 8 dagar. Vi får se hur det går då.

Vad är på G? Jag har gett upp att följa nyheterna.

Rikard Jansson
2020-04-10, 12:01
Pollen är ju bästa tiden på året att ta formbilder. Ta på er 20 kg packning, ta med den blåa inhalatorn och gå runt i skogen i 8 timmar, knappt överlevandes trots vad fan nu den blåa grejen heter, sväll upp till dubbla storleken i 2 veckor. Profit

King Grub
2020-04-10, 12:03
Pic or it didn't happen

Ang. pollen:
Hjälper inte anti-histamin, inhalator, nässpray etc så pröva en kortisonspruta i skinkan. @Stoltz



Vad är på G? Jag har gett upp att följa nyheterna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagspartierna-stoder-okad-regeringsmakt

PureWhey
2020-04-10, 12:09
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riksdagspartierna-stoder-okad-regeringsmakt

Ajdå. Skall börja smuggla med en sak åt gången från gymmet. Skivstång blir nog svårast.

Rikard Jansson
2020-04-10, 12:10
Ajdå. Skall börja smuggla med en sak åt gången från gymmet. Skivstång blir nog svårast.

Ska bara filma lite när jag kör utfall på parkeringen :D

PureWhey
2020-04-10, 12:15
Ska bara filma lite när jag kör utfall på parkeringen :D

Hahaha, sant. :D

Stoltz
2020-04-10, 12:30
Finns det inget man kan göra åt det? Nu ligger jag inte i halvkoma, men blir letargisk som satan och det är ju ganska jobbigt för träningen. Om man inte tar allergimedicin blir man letargisk av allergin, om man tar medicin blir man letargisk av den.

Pic or it didn't happen

Hjälper inte anti-histamin, inhalator, nässpray etc så pröva en kortisonspruta i skinkan. @Stoltz


Det hjälper definitivt, det har varit lite konstigt med min pollenallergi.
Fram tills jag var 20 så hade jag den här totalkoman under pollensäsongen, sen kom en vår/sommar där jag fick åka in till sjukhus för att pollen var så övermäktig att jag behövde andningshjälp.
Efter det reagerade jag aldrig igen på pollen, förrän för ca tre år sedan, och då blev det den här grejen att de första två veckorna är totalt skit, sen blir allt som vanligt igen.

Så jag brukar inte bry mig om att medicinera, det verkar som att min kropp fick lite mutantkraft efter den där omgången när jag var tjugo :d

Rikard Jansson
2020-04-10, 12:47
Om gymmen stänger kan ni få träna hos mig :D

en stor stark
2020-04-10, 15:25
Jag hoppas att om gymmet stängs ner så får vi som är anställda komma in och "städa" lite då och då. Tvivlar väl dock på det.

delta_mats
2020-04-10, 15:32
Om gymmen stänger kan ni få träna hos mig :D

Du måste också stänga Rikard. Om du inte gör det så kommer vi på kolo anmäla dig.

Rikard Jansson
2020-04-10, 15:36
Du måste också stänga Rikard. Om du inte gör det så kommer vi på kolo anmäla dig.

Du får inte komma nu :D

trädgårdsmöbel
2020-04-10, 16:10
Inte gymmat på över en månad, pga att mitt jobb innebär kontakt med mestadels personer som är riskgrupp.

Tränat med hantlar och utegym. Är inte alls samma grej även om jag försöker. Mår bajs psykiskt och fysiskt av att inte gymma. Låter patetiskt kanske, men gymmandet är en av få grejer i livet som jag uppskattar och når bra av, så det är något jag verkligen saknar.

Vill inte ens fundera på hur klen jag blivit.

Hemi
2020-04-10, 16:15
Lockdown, stängt, allt.
Jag gjorde terapi där och hjälpte till med simträning, inbet mer med det på ett bra tag som det ser ut nu.
För träningen spelar det inte så stor roll gör det en bit bort, utomhus eller hemma.

skyffelmördarn
2020-04-10, 16:43
Inte gymmat på över en månad, pga att mitt jobb innebär kontakt med mestadels personer som är riskgrupp.

Tränat med hantlar och utegym. Är inte alls samma grej även om jag försöker. Mår bajs psykiskt och fysiskt av att inte gymma. Låter patetiskt kanske, men gymmandet är en av få grejer i livet som jag uppskattar och når bra av, så det är något jag verkligen saknar.

Vill inte ens fundera på hur klen jag blivit.

Hur är din sömn? Jag upplever att min sömn blev rejält mycket sämre sen jag slutade.

Håller med i övrigt men vågar knappt säga något, man ska väl vara glad att man lever typ.

trädgårdsmöbel
2020-04-10, 16:49
Hur är din sömn? Jag upplever att min sömn blev rejält mycket sämre sen jag slutade.

Håller med i övrigt men vågar knappt säga något, man ska väl vara glad att man lever typ.

Sämre sömn men brukar sova dåligt utom på vintern. Ljust och skit. Nej det är lite "dagens I-landsproblem" över att beklaga sig över att inte kunna gymma när andra svenskar dör :/

Stoltz
2020-04-10, 16:53
Inte gymmat på över en månad, pga att mitt jobb innebär kontakt med mestadels personer som är riskgrupp.

Tränat med hantlar och utegym. Är inte alls samma grej även om jag försöker. Mår bajs psykiskt och fysiskt av att inte gymma. Låter patetiskt kanske, men gymmandet är en av få grejer i livet som jag uppskattar och når bra av, så det är något jag verkligen saknar.

Vill inte ens fundera på hur klen jag blivit.

Vad var det CT Fletcher sade - "My therapist is at the end of a barbell". Det ligger mycket i det.

Anton Fräs
2020-04-10, 17:38
Inte gymmat på över en månad, pga att mitt jobb innebär kontakt med mestadels personer som är riskgrupp.

Tränat med hantlar och utegym. Är inte alls samma grej även om jag försöker. Mår bajs psykiskt och fysiskt av att inte gymma. Låter patetiskt kanske, men gymmandet är en av få grejer i livet som jag uppskattar och når bra av, så det är något jag verkligen saknar.

Vill inte ens fundera på hur klen jag blivit.

Samma saga här. :(

Ett Orm
2020-04-11, 02:03
Har inte tränat på en vecka. Började renovera hemma och blev så fast i det så det blev inte så mycket annat.

r1kkie
2020-04-11, 16:59
Inte gymmat på över en månad, pga att mitt jobb innebär kontakt med mestadels personer som är riskgrupp.

Tränat med hantlar och utegym. Är inte alls samma grej även om jag försöker. Mår bajs psykiskt och fysiskt av att inte gymma. Låter patetiskt kanske, men gymmandet är en av få grejer i livet som jag uppskattar och når bra av, så det är något jag verkligen saknar.

Vill inte ens fundera på hur klen jag blivit.

Personligen skulle jag inte offra något som får mig att må bra och är viktigt i livet på grund av jobb såvida inte jobbet personligt är viktigare.

Iliyas
2020-04-13, 12:49
Hittade denna tråden igår efter att inte varit på gymmet ca 3 veckor.
Och just nu så är jag på gymmet då jag blev inspirerad av denna motståndsrörelsen!

Bifftek
2020-04-13, 16:04
Ni som gått till gymmet trots corona - vart går eran gräns för när ni ska sluta gå till gymmet?

För mig är det om gymmen tvingas stänga eller ifall gymmet är proppfullt. Som tur är tränar jag på ett litet gym med max 5 pers inne samtidigt.

King Grub
2020-04-13, 16:09
Om gymmen tvingas stänga på grund av regeringsbeslut. Annars har jag ingen anledning att inte träna.

Bifftek
2020-04-13, 16:12
Om gymmen tvingas stänga på grund av regeringsbeslut. Annars har jag ingen anledning att inte träna.

Inte ens om det snittar 50 pers samtidigt inne i ditt gym vid varje träningstillfälle?

Diomedea exulans
2020-04-13, 16:50
Ni som gått till gymmet trots corona - vart går eran gräns för när ni ska sluta gå till gymmet?

För mig är det om gymmen tvingas stänga eller ifall gymmet är proppfullt. Som tur är tränar jag på ett litet gym med max 5 pers inne samtidigt.

Troligtvis finns ingen sån gräns. Jag skulle sluta gå dit om det var så packat att det var praktiskt omöjligt att inte gå två meter ifrån folk, men jag tror inte att det kommer bli det, under alla tider på dygnet då det passar för mig att träna.

Dock ska jag flytta till Blekinge över sommaren och kommer sluta gå till gymmet de två första veckorna där, för att vara extra säker.

Al3x
2020-04-13, 17:45
Ni som gått till gymmet trots corona - vart går eran gräns för när ni ska sluta gå till gymmet?

För mig är det om gymmen tvingas stänga eller ifall gymmet är proppfullt. Som tur är tränar jag på ett litet gym med max 5 pers inne samtidigt.

Om jag ser en person nysa tänker jag inte sätta min fot på gymmet igen på ett bra tag.

Rikard Jansson
2020-04-13, 18:06
Lazy's gon laze

King Grub
2020-04-13, 18:41
Inte ens om det snittar 50 pers samtidigt inne i ditt gym vid varje träningstillfälle?

Ummm nej.

Brofessorn
2020-04-13, 18:43
Ummm nej.

Inte ens 500, som kaskadspyr på utrustningen?

Slartibartfast
2020-04-13, 19:20
Jag har inte varit på gymmet på en månad nu. Har 42kilos hantlar, en spinningcykel och ett chinsrack hemma, så jag kör floorpressar, splitböj, finnen och hantelroddar. Klarar mig fint på det några månader tills gymmen öppnar igen.

En enorm fördel med hemmaträning är att man kan sprida ut träningen under hela dagen då man jobbar hemifrån istället för att trycka in allt under en timmes pass.

Hemi
2020-04-13, 19:24
Jag har inte varit på gymmet på en månad nu. Har 42kilos hantlar, en spinningcykel och ett chinsrack hemma, så jag kör floorpressar, splitböj, finnen och hantelroddar. Klarar mig fint på det några månader tills gymmen öppnar igen.

En enorm fördel med hemmaträning är att man kan sprida ut träningen under hela dagen då man jobbar hemifrån istället för att trycka in allt under en timmes pass.

Så gör jag med, en övning här och en där men det blir olika muskelgrupper varje gång. Inte bröst 3ggr per dag exempelvis. Utan kanske armhävningar vid 10, bryggor vid 14:00, ben vid 21:00.