handdator

Visa fullständig version : Din favorit i nötmixen


Brofessorn
2020-04-05, 15:37
Vilken är din favorit i nötmixen? Svara med sort, och om möjlighet finns, tillredning samt smaksättning.

Jag gillar verkligen den torrostade majsen som går att finnas i bl.a. Nutisal Festival Dry Roasted. Underbar smak, slår popcorn alla dagar i veckan. Men jag avskyr cashewnötter i nötmixer. Mjuka och smaklösa, känns mest som de inkluderas som billig utfyllnad.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/_q5kbRCHNy37gf4HTSTI0Ajn9GIcheoWKFdfmcPB_a9abxvBzO iRhK0v8M8_SofjUtThIDgfYGvCOIft3Ih6896YC4tO7lUqnlOh T9tu_94BvJfcM45P5cc-QqceWJOw7Z7ci8Q2ChRLhE7F4s9WakAApXLQTH_MsoQ

elektronikfreak
2020-04-05, 15:41
Utan att göra reklam för ett specifikt märke så säger jag nog ändå... Estrellas salta jordnötter. De är enl min uppfattning 10-poängare.

Wrenchgirl
2020-04-06, 05:24
Nu äter jag nötter längre då ungarna är allergiska. Men jag minns att jag älskade chilinöt och wasabinöt. :)

dmoller
2020-04-06, 18:11
allt!!

Langster
2020-04-06, 18:38
Cashew utan tvekan.
Jordnötter har aldrig fallit mig i smaken alls. Möjligtvis i mat.
Hasselnötter, pistage, valnötter och mandlar passar bättre i desserter tycker jag.
Men cashew kan jag vräka i mig som de är!

Brofessorn
2020-04-06, 19:44
Jordnötter är väl det som man växt upp med, vanliga saltade, men det blir så tråkigt. Alltid kvar näst sist i mixen för mig. Lite roligare med torrostade. Och som chilinöt -- men i nötmixarnas värld tillhör det en helt separat kategori.

sumialic
2020-04-06, 19:56
Eftersom den ockasionella kackerlackan inte fanns med bland alternativen fick jag nöja mig med att välja alla utom majs. Nötter är fan riktigt gott. Honungsrostade är nog bäst om de får räknas med. Går ju inte att sluta äta.

VoDaresVins
2020-04-06, 20:00
Jag ignorerade vad mina tarmar tycker och valde chilinötter.

Grazzafukkinrazzi
2020-04-06, 20:21
Nötmix? Var fan är alternativet ”honungsrostade jordnötter”? Avgå.

An Iron Soul
2020-04-06, 20:24
Brända mandlar

Brofessorn
2020-04-06, 20:44
Ber uppriktigt om ursäkt för att jag missade honungsrostade. Det är ju skitgott, men tänkte bara inte på det. Tror man får lägga till egna val i omröstningen!

Grazzafukkinrazzi
2020-04-06, 21:14
Ber uppriktigt om ursäkt för att jag missade honungsrostade. Det är ju skitgott, men tänkte bara inte på det. Tror man får lägga till egna val i omröstningen!

Du är förlåten. Kram.

skyffelmördarn
2020-04-06, 21:22
Förlåt men varför ser ordet torrostad så konstigt ut för?

Torrrostad borde det väl vara? (Jag vet att det inte är det, men borde vara) Torr och rostad, inte torr ostad.

Brofessorn
2020-04-06, 21:45
Förlåt men varför ser ordet torrostad så konstigt ut för?

Torrrostad borde det väl vara? (Jag vet att det inte är det, men borde vara) Torr och rostad, inte torr ostad.

Det är en bra fråga, och det du behöver göra först är att ta dig samman och svara på vilken din favorit i nötmixar är.

När det kommer tre likadana konsonanter efter varandra i ett ord brukar man alltid ta bort en. Det är jättekonstigt men jag rollar bara med det. Glasskål: glas-skål, glass-kål eller glass-skål?

skyffelmördarn
2020-04-06, 21:58
Det är en bra fråga, och det du behöver göra först är att ta dig samman och svara på vilken din favorit i nötmixar är.

När det kommer tre likadana konsonanter efter varandra i ett ord brukar man alltid ta bort en. Det är jättekonstigt men jag rollar bara med det. Glasskål: glas-skål, glass-kål eller glass-skål?

Absolut, menade inte att du hade fel tyckte bara det var konstigt att man gjorde så :)

Det här är min favorit,

https://www.estrella.se/produkter/notmix-honung-salt/

https://www.estrella.se/assets/uploads/2017/01/mini_notmix-honung-salt-final-307x384.png

Och i den påsen är det honungsrostade cashewnötter som tar hem segern.

Var väldigt länge sedan jag käkade en nötmix med majs i, är det fortfarande en nötmix då?

Akerhage
2020-04-07, 07:23
Nu valde jag Cashewnötter, för dom är godast som dom är.

Men har senaste tiden gjort mandlar i ugnen. Där man låter dem ligga i en burk med soya ett tag innan. Lite flingsalt och in i ugnen på 175 grader i ca 15min. Riktigt gött!

Brofessorn
2020-04-28, 12:24
I förmiddags provade jag någon OLW nötmix med torkade blåbär. Kan upplysa om att, när de dessutom hade beblandat sig med saltet från nötterna, smakade precis som om de hade varit russin. Inte värt det.