handdator

Visa fullständig version : Vad är det märkligaste ni varit med om?


Rikard Jansson
2020-03-21, 16:45
Som är en sann historia. Kan vara allt ifrån bisarrt, till sjuk otur eller tur, eller väldigt udda eller låga odds.

Har velat gjort den här tråden ett tag men har inte kommit på något bra att börja med även om jag vet helt säkert att jag har tänkt flera gånger "fy fan vad märkligt det här är". Men kom iallafall på en sak nu som iallafall är tillräcklig för att starta tråden, så får vi se om jag kommer ihåg fler.

Iallafall, när jag gjorde GMU så var vi ibland inne på gymmet på garnisonen och tränade, försökte så gott jag kunde att uppehålla bänkstyrkan. Överlag var ju folk som tränade där som folk är, normala. De flesta soldaterna tränade mest en massa crossfit.

En dag kom det in den största jävla amfibiesoldaten vi lär ha i Sverige. Jag är rätt säker på att han var över 2 meter lång, och typ 130 kg muskler. Hur man ens fick fram utrustning som passade honom är en fråga i sig. Det han gjorde var dock det primärt märkliga: han tog fram en sån där balansplatta som han ställde sig på ett ben på, och kastade en studsboll i väggen som han fångade, och sen igen, och igen... i en timme i sträck. Sen gick han därifrån.

skyffelmördarn
2020-03-21, 16:56
Vad är det konstiga i det?

VoDaresVins
2020-03-21, 16:56
Märkligaste var nog när jag och polaren stod i Roskilde och drack en öl när en lönnfet naken man endast iklädd en bajshatt kom springande förbi.

Hemi
2020-03-21, 17:07
... Det han gjorde var dock det primärt märkliga: han tog fram en sån där balansplatta som han ställde sig på ett ben på, och kastade en studsboll i väggen som han fångade, och sen igen, och igen... i en timme i sträck. Sen gick han därifrån.

En gissning är att han hade någon skada av något slag? Jag gör själv liknande träning för att träna upp balans som jag förlorat mycket av. Det är extremt monotom träning som tar bortåt en timme att ta sig igenom men jag gör inte exakt samma övning men nästan. Det är små verioner av samma övning jag gör. När folk ser vad jag gör får jag ögonon på mig men jag stänger av och bryr mig inte.

baggard
2020-03-21, 17:11
Märkligaste vet jag inte, svårt att komma på något på rak arm.

Men ett ställe jag bastade på för några år sedan så satt det alltid en iranier i bastun som förde en massa konstigt ljud, brydde mig inte om det först och kollade inte ens vad han höll på med men eftersom det var så störande så kollade jag till slut och då visade det sig att han satt och konstant spottade sig i händerna och smörjde in ansiktet med sitt spott. Ibland tog han en paus från att smörja in ansiktet med spott och smörjde in armar och annat men gick sedan tillbaka till att spotta i händerna och smörja in ansiktet.

Alltså konstant, inte göra det en gång var femte eller tioende minut, utan hela tiden.

MasterChief
2020-03-21, 17:20
När jag åkte till Brasilien. Som lång, blond och blåögd kille blev jag upphöjd till en gud när jag var på ett uteställe i en mindre stad (ingen turiststad). Dussintals med snygga latinska kvinnor flirtade med mig. Men jag var gift så det vara bara att le och peka på ringen. Ja jävlar, det var jobbigt och underbart. Fan.

I Sverige blir man glad om en tjej inte behandlar en som man är spetälsk.

delta_mats
2020-03-21, 18:00
När jag åkte till Brasilien. Som lång, blond och blåögd kille blev jag upphöjd till en gud när jag var på ett uteställe i en mindre stad (ingen turiststad). Dussintals med snygga latinska kvinnor flirtade med mig. Men jag var gift så det vara bara att le och peka på ringen. Ja jävlar, det var jobbigt och underbart. Fan.

I Sverige blir man glad om en tjej inte behandlar en som man är spetälsk.

Hade för mig att du är rödhårig? Men kanske blandar ihop dig med någon annan.

MasterChief
2020-03-21, 18:11
Hade för mig att du är rödhårig? Men kanske blandar ihop dig med någon annan.

Inte ginger, men det finns en nyans av rött, som hos många blonda. När jag var liten hade jag dock mer rött.

ChuckTesta
2020-03-21, 18:14
Var ute och gick med en kompis, mellan massa åkrar fanns små skogsdungar här och där. Vi gick fram till en av dom och där inne låg en naken man och solade/chillade.

Snubben
2020-03-21, 19:37
Trollen på Kolozzeum.

Diomedea exulans
2020-03-21, 19:48
Förra torsdagen var jag på dejt med en tjej från Transylvanien, av alla ställen. Det var första gången någonsin jag hade samröre med någon från Transylvanien. Jag har bara hört talas om regionen förut, och vet typ bara att vampyrer sägs komma därifrån. Visste inte ens vilket land det låg i innan den här dejten.

I tisdags ringer min kusins fru och börjar prata om att hon känner en kvinna från Transylvanien. Jag förbereder mig på att hon ska säga att det handlar om dejten från veckan innan... Men nej, det här är helt orelaterat. Den här gången rör det sig om en helt annan tjej, och det handlade om att hon ville ha extrajobb.

Så från att aldrig någonsin hört talas om någon från en viss specifik obskyr region utomlands så råkar jag på två helt olika personer därifrån inom loppet av fem dagar. Undrar fan om inte det är det märkligaste jag varit med om.

muddler
2020-03-21, 20:52
Det kommer jag inte skriva här om jag säger så, jag ser att ni andra klokt nog också väljer hittills rumsrena historier :d

Ett Orm
2020-03-21, 20:52
Det mest udda var nog när jag efter att varit direkt apfull och inte minns hur jag kom till utestället, att jag varit där eller hur jag kom hem - troligen utkastad eftersom jag inte fick jackan med mig - ändå minns nummret på garderobsbrickan när jag ringer tillbaka pga av jackan (691,svart med gul text f.ö) brickan hade jag slarvat bort naturligtvis.

Läskeblask
2020-03-21, 21:34
Egentligen har det inte hänt några enskilda händelser..Det jag ändå undrat över är hur mycket skit man gjort men hur få ggr man åkt dit

Langster
2020-03-21, 21:56
Förra torsdagen var jag på dejt med en tjej från Transylvanien, av alla ställen. Det var första gången någonsin jag hade samröre med någon från Transylvanien. Jag har bara hört talas om regionen förut, och vet typ bara att vampyrer sägs komma därifrån. Visste inte ens vilket land det låg i innan den här dejten.

I tisdags ringer min kusins fru och börjar prata om att hon känner en kvinna från Transylvanien. Jag förbereder mig på att hon ska säga att det handlar om dejten från veckan innan... Men nej, det här är helt orelaterat. Den här gången rör det sig om en helt annan tjej, och det handlade om att hon ville ha extrajobb.

Så från att aldrig någonsin hört talas om någon från en viss specifik obskyr region utomlands så råkar jag på två helt olika personer därifrån inom loppet av fem dagar. Undrar fan om inte det är det märkligaste jag varit med om.

Hade en bekant i min ungdom från Transsylvanien, det märkligaste med det var väl att han menade att de som bor där har eller iaf hade ingen eller mycket liten koll på vad omvärlden associerade Transsylvanien till.

Langster
2020-03-21, 22:14
Märkligaste vet jag inte, svårt att komma på något på rak arm.

Men ett ställe jag bastade på för några år sedan så satt det alltid en iranier i bastun som förde en massa konstigt ljud, brydde mig inte om det först och kollade inte ens vad han höll på med men eftersom det var så störande så kollade jag till slut och då visade det sig att han satt och konstant spottade sig i händerna och smörjde in ansiktet med sitt spott. Ibland tog han en paus från att smörja in ansiktet med spott och smörjde in armar och annat men gick sedan tillbaka till att spotta i händerna och smörja in ansiktet.

Alltså konstant, inte göra det en gång var femte eller tioende minut, utan hela tiden.

Vad är det konstiga i det?

Eller, det var väl en uppenbart psyksjuk människa. Åker man tunnelbana mycket så stöter man förr eller senare på en del sådana. Minns en som satt och petade sig själv i ögat under hela färden... alltså typ gnuggade ögonen innanför ögonlocken ibland avbröt han det dock för att dra in djupa sniffningar från sin armhåla. En annan som skrek att han var ninja och skulle bita av halsen på folk. En gång när jag var typ 15 och satt i ett hörn kom en man och lutade sig med en hand mot vardera vägg över mig och sa med bestämd ton DÖR MAN SÅ DÖR MAN, ELLER HUR!? Då gjorde tåget en rätt kraftig inbromsning så att han föll bakåt och blev liggande på rygg mumlandes någon slags besvärjelse eller nåt. En annan gång kom en gubbe och satte sig bredvid mig och snackade om bandylag... vad är konstigt med det då? Inget förutom att han drack T-röd under tiden.
Det värsta jag varit med om på t-banan var dock en pappa av utländsk härkomst som hade en visselpipa, en riktig jävlig sådan som domare i fotboll har, och visslade konstant i den. Detta var mitt på ljusa dagen och vagnen var typ full och när några bad honom att sluta blev han jävligt aggressiv och skrek och hade sig, jävligt jobbig och jävligt jobbig stämning.
Det är bara några av alla konstiga grejer som hänt mig i tuben. Det enda riktiga gatuslagsmål jag varit med i utspelade sig också där, men det är en annan historia... men det är rätt obehagligt när det sker i en vagn mellan två stationer, det finns ingenstans att fly - och detta var i en av de gamla gröna vagnarna som är mycket kortare och mindre än i dagens.

trädgårdsmöbel
2020-03-22, 08:58
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.

Diomedea exulans
2020-03-22, 09:54
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.

Det låter som mig på krogen.

Rikard Jansson
2020-03-22, 09:59
Det låter som mig på krogen.

Vilken av dem? :D

Diomedea exulans
2020-03-22, 10:00
Vilken av dem? :D

Beror på i vilket stadium. Fram till klockan två är jag kvinnan, därefter mannen.

Langster
2020-03-22, 11:09
Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig.

Vad är det konstiga i det?

Ett Orm
2020-03-22, 16:19
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.
Sån där GHB, är det svårt att få tag på?
Frågar åt en kompis.

bighulken
2020-03-22, 17:21
Kommer ihåg, en gång, när jag var ung!!!....

Vi hade en båt som vi var ute och åkte med, vi var på fyllan, och åkte runt....
På nåt sätt så hamnade vi i Stockholms ström. Typ utanför Gröna lund!!...

Det hade varit natt, och det började bli morgon!!...
Med den kom också, morgondiset och dimman. Vi åkte på den andra sidan utav fjärden, där Tullhuset ligger!!....Där ligger även de stora fartygen...

Det var fortfarande mörkt, och dimmigt ute, man såg inte mycket!!...
Rätt var det är!!!.....Så försvinner dimman.....

Och där på styrbors sida, uppenbarar sig en U-båt!!!......Och det står fullt med personer, i Givvakt, på sidan utav u-båten......typ 30 st personer.

Vi blev helt paffa!!!........What?......is this , liksom!!......
Mitt i natta/på morgonen, kanske kl 03:00, så åker det en u-båt där, och personal står på däck, i en lång radda, längs med hela u-båten......

Kom ihåg det, för de var vitklädda också........skumt var det!!!......

Men vi skrattade och kollade, sen åkte vi vidare med båten....på fyllan.....
Vi åkte och ställde båten, någonstans, för den var "..hmmm, lånad".........

Sen snackade vi inte någe mera , om detta......av naturliga skäl, som ni kanske förstår.......

Skumt var det, i alla fall........

Liksom, mitt i fjärden, kl 02-03:00 på morgonen, sommar var det, och morgon-dimma/dis.....

Detta tycker"jag", var en märklig sak!!....
Jag menar, varför var de uppe på däck?.....och stod i givakt?.....

Jao jao, skumt var det, i alla fall.......lol.......

Men men, så är livet!!.........

Diomedea exulans
2020-03-22, 17:26
Kommer ihåg, en gång, när jag var ung!!!....

Vi hade en båt som vi var ute och åkte med, vi var på fyllan, och åkte runt....
På nåt sätt så hamnade vi i Stockholms ström. Typ utanför Gröna lund!!...

Det hade varit natt, och det började bli morgon!!...
Med den kom också, morgondiset och dimman. Vi åkte på den andra sidan utav fjärden, där Tullhuset ligger!!....Där ligger även de stora fartygen...

Det var fortfarande mörkt, och dimmigt ute, man såg inte mycket!!...
Rätt var det är!!!.....Så försvinner dimman.....

Och där på styrbors sida, uppenbarar sig en U-båt!!!......Och det står fullt med personer, i Givvakt, på sidan utav u-båten......typ 30 st personer.

Vi blev helt paffa!!!........What?......is this , liksom!!......
Mitt i natta/på morgonen, kanske kl 03:00, så åker det en u-båt där, och personal står på däck, i en lång radda, längs med hela u-båten......

Kom ihåg det, för de var vitklädda också........skumt var det!!!......

Men vi skrattade och kollade, sen åkte vi vidare med båten....på fyllan.....
Vi åkte och ställde båten, någonstans, för den var "..hmmm, lånad".........

Sen snackade vi inte någe mera , om detta......av naturliga skäl, som ni kanske förstår.......

Skumt var det, i alla fall........

Liksom, mitt i fjärden, kl 02-03:00 på morgonen, sommar var det, och morgon-dimma/dis.....

Detta tycker"jag", var en märklig sak!!....
Jag menar, varför var de uppe på däck?.....och stod i givakt?.....

Jao jao, skumt var det, i alla fall.......lol.......

Men men, så är livet!!.........
Haha, vilket år?

Jag hade, om jag var du, rapporterat det till någon myndighet, och försökt ta reda på om det åkte runt något rysk ubåt eller nåt i fjärden vid den tiden...

bighulken
2020-03-22, 17:32
Njaäää....någon myndighet, var vi inte direkt intresserade utav , just då!!.....
Kan ha varit på 80-talet någon gång.....

Men det var nog också tur, att de var vitklädda, så att vi såg u-båten!!!....

Langster
2020-03-22, 18:10
Sån där GHB, är det svårt att få tag på?
Frågar åt en kompis.

Hade ett par kompisar, vilka båda varit någorlunda aktiva på kolozzeum, mitten på 00-talet, som under en period aldrig drack alkohol. Bara GHB. Det var iaf då lätt att få tag på. Ingen av dem som blev psykotiska av det, inte just det iaf...
Det finns droger som man riskerar att bli psykotisk av, men det krävs oftast att något underliggande redan är knas tror jag.

sladdbarn
2020-03-25, 12:44
5 trippar LSD.

40plus
2020-03-25, 12:57
Som 41-åring som nyss kommit i form efter att ha varit osynlig för kvinnor tidigare hela livet blev jag hårt uppraggad av en supersöt liten späd 28-åring som satt på huk och pump..e mig i frenetisk hastighet.

Att jonglera 37kg 28-åring, ojoj det värmde en gammal man som mig...

sumialic
2020-03-25, 13:08
5 trippar LSD.

Synar med 5-meo-dmt. Känslan av att inte existera och sedan bli pånyttfödd glömmer man inte i första hand.

r1kkie
2020-03-25, 13:54
Uppdelade i rastskift iom corona. :laugh:

delta_mats
2020-03-25, 14:01
Jag och min dåvarande sambo och tillika flickvän stötte på snömannen utanför Umeå. Men detta var innan han officiellt blev upptäckt och döpt till just snömannen. Vi tyckte det var lite märkligt att det satt en man i bilen och läste en tidning på just detta ställe, men den tanken lämnade oss ganska snabbt. Först ett par månader senare fick vi reda på att han blivit insnöad där i bilen.

Klein
2020-03-25, 14:13
Jag och min dåvarande sambo och tillika flickvän stötte på snömannen utanför Umeå. Men detta var innan han officiellt blev upptäckt och döpt till just snömannen. Vi tyckte det var lite märkligt att det satt en man i bilen och läste en tidning på just detta ställe, men den tanken lämnade oss ganska snabbt. Först ett par månader senare fick vi reda på att han blivit insnöad där i bilen.

Undrar om han tog sig ut för att göra naturbehoven.

Brofessorn
2020-03-25, 17:20
Jag har ett vagt minne av att jag som barn levde ihop med en rysk familj i några veckor. Har ingen aning om varför. De pratade bara ryska, så det blev mycket kroppsspråk. Det märkligaste jag var med om var när sonen tog en aluminiumburk och bara knycklade ihop den. Väldigt osvenskt att inte panta den, tänkte jag och kände mig chockad.

delta_mats
2020-03-25, 17:25
Undrar om han tog sig ut för att göra naturbehoven.

Ja det finns en hel del frågetecken man skulle vilja reda ut, haha.

Ett Orm
2020-03-25, 21:35
5 trippar LSD.

Vilka fem då?

KalleBalik
2020-03-26, 11:38
På en hundpromenad djupt inne i skogen för ett antal år sedan så gick jag förbi en liten sjö, då står där en man helt näck vid sjökanten och spelar fiol. Det var lite märkligt.

trädgårdsmöbel
2020-03-26, 14:49
På en hundpromenad djupt inne i skogen för ett antal år sedan så gick jag förbi en liten sjö, då står där en man helt näck vid sjökanten och spelar fiol. Det var lite märkligt.

Var han ung och snygg så måste det vart "Näcken". Han lockar dit kvinnor och dränker dem.

Musikinstrument, närheten till sötvatten och nakenheten är verkligen spot on enligt folktro:) Det är lite som en manlig sjöjungfru som lockar sjömän att dränka sig. Påminner om samma berättelse, fast ombytta könsroller på offer/förövare.

KalleBalik
2020-03-26, 15:08
Var han ung och snygg så måste det vart "Näcken". Han lockar dit kvinnor och dränker dem.

Musikinstrument, närheten till sötvatten och nakenheten är verkligen spot on enligt folktro:) Det är lite som en manlig sjöjungfru som lockar sjömän att dränka sig. Påminner om samma berättelse, fast ombytta könsroller på offer/förövare.

Blev lite besviken att han inte satt på ett stort näckroseblad och spelade, då hade det ju garanterat varit näcken.

Detta kändes mer som en vilsen näcken-wannabe.

paropirat
2020-03-27, 08:17
En gång när jag spelade Yatzy med min fru studsade tärningen en gång på bordet och ställde sig sedan på spetsen. Det var en övernaturlig känsla.

Diomedea exulans
2020-03-31, 14:35
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.

Brofessorn
2020-03-31, 14:40
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.

Frågade du henne om det? Jag hade blivit nervös och funderat om hon blir arg på mig. Kan ju inte vara så bra för avloppet heller.

svenbanan
2020-03-31, 14:50
Hundra spänn på att värden tappat blomman i toan av misstag och inte märkte det.

Diomedea exulans
2020-03-31, 14:52
Frågade du henne om det? Jag hade blivit nervös och funderat om hon blir arg på mig. Kan ju inte vara så bra för avloppet heller.

Hundra spänn på att värden tappat blomman i toan av misstag och inte märkte det.

I enighet med min något överdrivna förmåga att snabbt tänka utanför ramarna gissade jag att det var någon slags toalett-Wunderbaum som var menad att ligga där för att ge ifrån sig väldoft eller liknande.

Jag frågade inte värden för hon ligger och sover. Men får ta upp det sen. I värsta fall blir jag väl skyldig henne priset av blomman.

MasterChief
2020-03-31, 16:12
I enighet med min något överdrivna förmåga att snabbt tänka utanför ramarna gissade jag att det var någon slags toalett-Wunderbaum som var menad att ligga där för att ge ifrån sig väldoft eller liknande.

Jag frågade inte värden för hon ligger och sover. Men får ta upp det sen. I värsta fall blir jag väl skyldig henne priset av blomman.

Föreslår att du inte frågar. Om du inte är väldigt kompis med henne.

delta_mats
2020-03-31, 16:14
Jag var med om en rätt konstig grej nyss. Skulle gå och pinka på toan i lägenheten, och i toaletten låg det en plastblomma, med lång stjälk. Eftersom jag är en person som litar på att folk vet vad de gör så antog jag att allt var i sin ordning, att min hyresvärd, som måste lagt den där, haft en tanke med det, och jag kissade på blomman, slängde ner pappret efteråt, och spolade. Blomman blev nerspolad. Jag kan inte låta bli att fundera över om den hamnat i toan av misstag.

Är det här det märkligaste du varit med om?

Brofessorn
2020-03-31, 16:22
I enighet med min något överdrivna förmåga att snabbt tänka utanför ramarna gissade jag att det var någon slags toalett-Wunderbaum som var menad att ligga där för att ge ifrån sig väldoft eller liknande.

Jag frågade inte värden för hon ligger och sover. Men får ta upp det sen. I värsta fall blir jag väl skyldig henne priset av blomman.

Kan du uppdatera oss när/om du kan? Väldigt märkligt.

Läskeblask
2020-03-31, 16:37
Det kan också hända att hon som många andra tror att man kan spola ner vad som helst

Diomedea exulans
2020-03-31, 16:52
Är det här det märkligaste du varit med om?

Inte riktigt, kanske.

Föreslår att du inte frågar. Om du inte är väldigt kompis med henne.

Kan du uppdatera oss när/om du kan? Väldigt märkligt.

Det kan också hända att hon som många andra tror att man kan spola ner vad som helst

Hon vaknade innan jag drog till gymmet och då frågade jag henne. Hon hade ingen aning om vad jag pratade om. Efter att jag kom hem så förklarade hon att hon kommit på att det var en blomma som suttit på skåpet ovanför toastolen i 36 år. "Ojdå", sa jag.

svenbanan
2020-03-31, 18:01
Hon vaknade innan jag drog till gymmet och då frågade jag henne. Hon hade ingen aning om vad jag pratade om. Efter att jag kom hem så förklarade hon att hon kommit på att det var en blomma som suttit på skåpet ovanför toastolen i 36 år. "Ojdå", sa jag.

Hundra spänn på att värden tappat blomman i toan av misstag och inte märkte det.

Ge mig en hundring nu.

Langster
2020-03-31, 18:23
Den här Corona-grejen är nog det märkligaste jag varit med om ändå.

skyffelmördarn
2020-03-31, 18:38
Den här Corona-grejen är nog det märkligaste jag varit med om ändå.

Samma här och troligtvis det märkligaste jag kommer få uppleva under min livstid om man ser till vad som har fått stänga ner och allmäna konsekevenser.

Ett tredje världskrig skulle väl slå högre men det tror jag inte kommer hända.

trädgårdsmöbel
2020-03-31, 18:56
Den här Corona-grejen är nog det märkligaste jag varit med om ändå.

Runkskrubben slår Corona för mig.

Diomedea exulans
2020-04-02, 07:52
Ge mig en hundring nu.

Swish?

Brofessorn
2020-04-02, 10:10
Blev det en obekväm stämning Dio?

Diomedea exulans
2020-04-02, 10:28
Blev det en obekväm stämning Dio?

Bara lite. Hon är rätt cool.

Plus att jag undviker henne eftersom hon är i Corona-riskgruppen, så det kändes som att jag hade en bra ursäkt att smita in på mitt rum så fort det nödvändigaste sagts.

delta_mats
2020-04-02, 10:37
Bara lite. Hon är rätt cool.

Plus att jag undviker henne eftersom hon är i Corona-riskgruppen, så det kändes som att jag hade en bra ursäkt att smita in på mitt rum så fort det nödvändigaste sagts.

Tror du kommer bli vräkt snart. Du pissade bokstavligen på hennes blomma och spolade ner den i toaletten. 36 år har den legat där, det betyder något. Hon lurar på hämnd var så säker. Det där glömmer hon aldrig.

Diomedea exulans
2020-04-02, 10:47
Tror du kommer bli vräkt snart. Du pissade bokstavligen på hennes blomma och spolade ner den i toaletten. 36 år har den legat där, det betyder något. Hon lurar på hämnd var så säker. Det där glömmer hon aldrig.

Jag sa inte till henne att jag kissade på den, bara att jag spolade ner den, så det är nog lugnt.

40plus
2020-04-02, 10:51
Jag sa inte till henne att jag kissade på den, bara att jag spolade ner den, så det är nog lugnt.

Du kommer aldrig att kunna bära den hemska hemligheten inom dig för all framtid. Hemligheten kommer att äta upp dig inifrån och du kommer att sjunka djupt ner i alkoholism och porrmissbruk tills den dagen du lättar ditt hjärta för henne.

Hon förtjänar sanningen och du förtjänar inre frid.

Diomedea exulans
2020-04-02, 10:53
Du kommer aldrig att kunna bära den hemska hemligheten inom dig för all framtid. Hemligheten kommer att äta upp dig inifrån och du kommer att sjunka djupt ner i alkoholism och porrmissbruk tills den dagen du lättar ditt hjärta för henne.

Hon förtjänar sanningen och du förtjänar inre frid.

Jag tror sanningen gör mer skada än nytta; istället ämnar jag vända ångesten till vrede på gymmet och sätta nya PB:n.

delta_mats
2020-04-02, 12:24
Jag tror sanningen gör mer skada än nytta; istället ämnar jag vända ångesten till vrede på gymmet och sätta nya PB:n.

Hon förstår självklart att du pissat på hennes blomma, kanske även krämat. Varför skulle du annars spola i toaletten.

Men till topic så anser jag det märkligare att den där plastblomman legat på samma ställe i 36 år, än att du "av misstag" spolade ner den i toaletten.

Brofessorn
2020-04-02, 12:30
Tänk vad mycket bajs- och kisspartiklar som ansamlats på den där plastblomman genom åren. Kanske var bäst att spola ner den, för damens egna hälsa nu i coronatider.

40plus
2020-04-02, 12:33
Hon förstår självklart att du pissat på hennes blomma, kanske även krämat. Varför skulle du annars spola i toaletten.

Men till topic så anser jag det märkligare att den där plastblomman legat på samma ställe i 36 år, än att du "av misstag" spolade ner den i toaletten.

Hon fick den av mannen hon förlorade oskulden med. Han tog "hennes blomma" och köpte således en ny till henne. Som Dio sedan pissade på och därmed visade sitt förakt för denna arma kvinnas sköte.

Diomedea exulans
2020-04-02, 13:31
Men till topic så anser jag det märkligare att den där plastblomman legat på samma ställe i 36 år, än att du "av misstag" spolade ner den i toaletten.

Den satt i en liten hållare på en spegel. Hon måste ha råkat riva ner den.

Har för mig att hon dessutom stängt toalocket efteråt, vilket jag tycker är märkligt och bidrog till min förvirring.

stoner
2020-04-02, 13:57
Kanske iof sig inte så märklig i sig, men jag tycker vinterbadare är ett märklig företeelse. Och de tycker dessutom att det är skönt. Att de tycker det är skönt efteråt kan jag iof förstå. Men de kan ärligt talat inte säga att det är skönt och ligga och simma i vatten som bara håller några tiondelar plus.

Händer ibland att jag själv är ute och plaskar i Nordsjön och Engelska Kanalen men jag får kramp i fötterna.

Diomedea exulans
2020-04-02, 14:31
Kanske iof sig inte så märklig i sig, men jag tycker vinterbadare är ett märklig företeelse. Och de tycker dessutom att det är skönt. Att de tycker det är skönt efteråt kan jag iof förstå. Men de kan ärligt talat inte säga att det är skönt och ligga och simma i vatten som bara håller några tiondelar plus.

Händer ibland att jag själv är ute och plaskar i Nordsjön och Engelska Kanalen men jag får kramp i fötterna.

Efter att ha ägnat mig åt nätdejting i flera år och insett hur extremt utbrett det är med BDSM har jag slutat förvåna mig över hur mycket folk njuter av att åsamka sig själva smärta.

svenbanan
2020-04-02, 14:53
Vinterbadning i samband med bastu är ju underbart. Men då handlar det ju om att kyla ner sig i en halvminut eller så.

trädgårdsmöbel
2020-04-02, 21:41
Långt ifrån det underligaste, men rätt roligt. Roligt är att spekulera om varför.

På ett gym där jag tränade mycket förut finns en äldre herre som efter varje pass klär av sig naken, tar på sig en handduk runt midjan för att skyla sig och går utomhus och skalar och äter en apelsin. Vinter som sommar, precis utanför gymmet.

När han ätit sin apelsin går han tillbaks in igen och duschar.

Det är en så härligt slumpmässigt konstig ritual. Jag har lovat mig själv att inte fråga honom varför, för spekulationen är nog roligare än sanningen. Behåller mystiken i det.

delta_mats
2020-04-02, 22:00
Långt ifrån det underligaste, men rätt roligt. Roligt är att spekulera om varför.

På ett gym där jag tränade mycket förut finns en äldre herre som efter varje pass klär av sig naken, tar på sig en handduk runt midjan för att skyla sig och går utomhus och skalar och äter en apelsin. Vinter som sommar, precis utanför gymmet.

När han ätit sin apelsin går han tillbaks in igen och duschar.

Det är en så härligt slumpmässigt konstig ritual. Jag har lovat mig själv att inte fråga honom varför, för spekulationen är nog roligare än sanningen. Behåller mystiken i det.

Det påminner mig om äppelmannen som tränade på ett gym jag tidigare tränade på. Inget märkligt alls förutom att han alltid kom in i gymmet med ett äpple i käften som han smaskade på. I övrigt gick han omkring som en alfa mellan sina set.

trädgårdsmöbel
2020-04-02, 22:12
Det påminner mig om äppelmannen som tränade på ett gym jag tidigare tränade på. Inget märkligt alls förutom att han alltid kom in i gymmet med ett äpple i käften som han smaskade på. I övrigt gick han omkring som en alfa mellan sina set.

Haha, jag älskar gymoriginal som man reducerar till "äppelmannen" eller liknande för att beskriva. Genom åren har jag sett dussintals olika sådana som jag namngivit i huvudet. "Voltarenmannen" "Minotauren" "Fröken Röv" "Fröken ogenerat nöjd med sin röv" "Fröken Camouflage" "Tio sätt att snabbast ta livet av sig själv för att slippa prata med-gubben" osv.

delta_mats
2020-04-02, 23:32
Haha, jag älskar gymoriginal som man reducerar till "äppelmannen" eller liknande för att beskriva. Genom åren har jag sett dussintals olika sådana som jag namngivit i huvudet. "Voltarenmannen" "Minotauren" "Fröken Röv" "Fröken ogenerat nöjd med sin röv" "Fröken Camouflage" "Tio sätt att snabbast ta livet av sig själv för att slippa prata med-gubben" osv.

Den tråden är bra! Tror jag nämnt honom där också.

40plus
2020-04-03, 07:33
En tråd borde startas om "Gymmänniskorna". På mitt gym finns bastumannen som gärna bjuder in andra män till manlig nakenbastning.

delta_mats
2020-04-03, 08:15
En tråd borde startas om "Gymmänniskorna". På mitt gym finns bastumannen som gärna bjuder in andra män till manlig nakenbastning.

Finns en tråd redan, minns ej vad den heter.

Langster
2020-04-04, 11:41
Långt ifrån det underligaste, men rätt roligt. Roligt är att spekulera om varför.

På ett gym där jag tränade mycket förut finns en äldre herre som efter varje pass klär av sig naken, tar på sig en handduk runt midjan för att skyla sig och går utomhus och skalar och äter en apelsin. Vinter som sommar, precis utanför gymmet.

När han ätit sin apelsin går han tillbaks in igen och duschar.

Det är en så härligt slumpmässigt konstig ritual. Jag har lovat mig själv att inte fråga honom varför, för spekulationen är nog roligare än sanningen. Behåller mystiken i det.

Jag undrar vad som är det märkligaste som har hänt honom?

Skrollovicz
2020-05-04, 16:19
En person med exakt samma namn som jag tappade bort sin plånbok på samma dag som jag gjorde. Jag blev glad när det ringde en herre som sa att han hittat min plånbok, men det skulle visa sig att den tillhörde en person i Göteborg, med samma namn som jag. Jag lyckades hitta min plånbok senare, så slutet gott allting gott

Köttis
2020-05-04, 17:12
En person med exakt samma namn som jag tappade bort sin plånbok på samma dag som jag gjorde. Jag blev glad när det ringde en herre som sa att han hittat min plånbok, men det skulle visa sig att den tillhörde en person i Göteborg, med samma namn som jag. Jag lyckades hitta min plånbok senare, så slutet gott allting gottKanske inte det märkligaste som hänt mig men ett lustigt sammanträffande på samma tema:

Jag tappade bort min plånbok på en studentfest. Dagen efter ringde en kvinna och sade att hon hade hittat ett körkort med mitt namn och frågade om jag tappat mitt. Jättebra tänkte jag, och hon skulle posta det till mig. Ytterligare en dag senare ringer de från kårhuset och säger att de hittat min plånbok. När jag hämtar den ligger även körkortet där så blir lite fundersam och jag ringer upp kvinnan igen. Det visade sig att hon dagen efter jag tappat mitt körkort, har hittat körkortet som jag tappat för över ett år sedan.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

MasterChief
2020-05-04, 18:26
En person med exakt samma namn som jag tappade bort sin plånbok på samma dag som jag gjorde. Jag blev glad när det ringde en herre som sa att han hittat min plånbok, men det skulle visa sig att den tillhörde en person i Göteborg, med samma namn som jag. Jag lyckades hitta min plånbok senare, så slutet gott allting gott

Kanske inte det märkligaste som hänt mig men ett lustigt sammanträffande på samma tema:

Jag tappade bort min plånbok på en studentfest. Dagen efter ringde en kvinna och sade att hon hade hittat ett körkort med mitt namn och frågade om jag tappat mitt. Jättebra tänkte jag, och hon skulle posta det till mig. Ytterligare en dag senare ringer de från kårhuset och säger att de hittat min plånbok. När jag hämtar den ligger även körkortet där så blir lite fundersam och jag ringer upp kvinnan igen. Det visade sig att hon dagen efter jag tappat mitt körkort, har hittat körkortet som jag tappat för över ett år sedan.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Det där är som att vinna 100 miljoner på lotto. Nu fick ni dock uppleva denna extremt ovanliga händelse istället för att bli finansiellt oberoende. Alltid något trots allt.

Köttis
2020-05-04, 20:23
Det där är som att vinna 100 miljoner på lotto. Nu fick ni dock uppleva denna extremt ovanliga händelse istället för att bli finansiellt oberoende. Alltid något trots allt.Värt att lägga den livets osannolika händelse på det. Hade kunnat bli bajsat på av en fågel två gånger samma dag också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk