handdator

Visa fullständig version : Ont i sidan av magen vid dragonflies


Armed Dingo
2020-03-20, 17:58
Sedan en tid tillbaka får jag fasligt ont på vänster sidan inuti magen när jag gör dragonflies. Just där revbenen slutar fast inuti.

Vad det än är finns kvar även när jag inte gör dragonflies men det är vid dessa tillfällen det verkligen hugger till. Det börjar bli så illa att jag inte kan genomföra dom.

Det har funnits i mer än 2 mån utan att gå över. Någon idé vad det kan vara? Är det bråck?

Sheogorath
2020-03-21, 11:27
Muskelbristning låter rimligt.

Armed Dingo
2020-03-21, 15:57
Muskelbristning låter rimligt.

Tack Sheo, jag läste precis om det och det känns så. Det sitter inte lika djupt som jag trodde utan just i muskeln. Jag tycker t. om. jag kan känna det avslitna området men kan vara inbillning.

Kan det räcka att sluta med dragonflies tills det är bättre?

King Grub
2020-03-21, 16:26
En muskelbristning läker om du låter bli att slita upp den hela tiden.

Sheogorath
2020-03-21, 19:04
Tack Sheo, jag läste precis om det och det känns så. Det sitter inte lika djupt som jag trodde utan just i muskeln. Jag tycker t. om. jag kan känna det avslitna området men kan vara inbillning.

Kan det räcka att sluta med dragonflies tills det är bättre?

Ibland kan en viss typ av tvärgående massage som OMI-utbildade fysioterapeuter behärskar vara bra, alternativt stötvågsbehandling. Excentrisk träning kan också fungera. Det är mao bra om du coachas av någon kunnig om inte vila från provocerande övningar räcker. Men börja med att skippa allt som gör ont i några veckor.

Armed Dingo
2020-03-22, 13:14
Ersätter med något mindre påfrestande tillsvidare.