handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som har corona eller tänker börja ha det


snelhest
2020-03-20, 12:32
Tips hur man kan spendera tiden i isolering? Ingen mer träning?

40plus
2020-03-20, 12:47
Tips hur man kan spendera tiden i isolering? Ingen mer träning?

Jag tänkte börja ha corona. Tror jag börjar med 4x10 och ev ökar därifrån. Tänker mig 4 dagar i veckan till att börja med, ev blir det corona på heltid efter det om jag gillar det.

Diomedea exulans
2020-03-20, 13:08
Jag bor inneboende i en ganska liten lägenhet hos en i högriskgruppen, så jag tar rätt hårt på isoleringen.

Just nu låter jag mig gå ut för följande:
- Handla.
- Träna (promenera, jogga och träna på utegym).
- Slänga sopor.

Jag tillåter mig inte att:
- Åka kollektivt.
- Besöka lokaler såsom gym, bio, pub osv.
- Vidröra andra människor.

Pluggar på distans. Har rätt mycket plugg att göra om dagarna. Men har bestämt mig för att få in nån timme utanför lägenheten varje dag, för att inte bli helt förstörd.

Lite bekymrande är att tiden jag väl är hemma ligger jag mest i sängen, har ingen skön fåtölj eller soffa att sitta i.

Edit: Oj, missade titeln, jag planerar att INTE få Corona.

BelowAverage
2020-03-20, 14:37
Om man får det och om man sjuknar in illa så är det klokt att vila i en ganska upprätt ställning, gärna 45 grader eller högre, får mycket bättre andning då än liggandes plant. Samt sätta sig på sängkant, stå eller gå regelbundet.
Inget råd jag sett spridas till min besvikelse, men jag har å andra sidan undvikit skriverier, blir frustrerad av vilka växlar folk drar på.