handdator

Visa fullständig version : Haha


r90
2002-05-27, 22:57
Asså ni är säkert trötta på denna fråga :

Det bästa protein pulveret..
Jag vill köpa typ 3 kilo på en gång.....till ett bra pris...men jag vill ha ett bra protein, inget jävla Taiwan-B-protein!

Flood
2002-05-28, 00:53
Ja vad ska jag säga? sök!!! och sen när du läst 400 trådar så kommer du se att de flesta säger

VP2 och High Whey, men det borde du väl ha sett vid det här laget.

Jag säger inte att dom är bäst, men det är vad folk svarar här.

Jocketiger
2002-05-28, 08:36
Kör själv med bla Pro Max Evolution från Eurosup o tycker att det funkar kanon.

MVH Jocke

Mallan
2002-05-28, 09:31
3kg. I såfall:

PROTEC+ från Eiselt :D

689:- Bra pris??!!

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Bateman
2002-05-28, 10:44
jag är också inne på de där att köpa ren proteintilskott. Jag hade tänkt mig att köpa ca 5 kilo så att de räcker 3 veckor iallfall. Men jag tror nog att det finns rent proteintillskott 5 kilo för ca 500 spänn nånstans...eller har jag helt fel??!

Japp inge skitmärke får de vara..sist köpte från twinlab triple whey fuel på 1000g=1 kilo...för 400 spänn helt sanslöst dyrt! :mad:

ToXY
2002-05-28, 11:37
4kg top of the fucking whey-100 line!!!! :D

/Martin

Mallan
2002-05-28, 11:43
http://www.nutritionoutlet.nu/

.."våra produkter"/protein

Bateman
2002-05-28, 12:02
mallan... det fanns ju inge bra priser där---allt var svindyrt!


Typ för 3 kilo proteintillskott närmare tusenlappen? omjag inte såg fel?!


Finns det ingen stans där man kan beställa typ 5 kilo rent proteintilskott för ca 700-800 spänn?? då menar jag kvalitetsprotein och inte b-skit!

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

z_bumbi
2002-05-28, 12:44
"Finns det ingen stans där man kan beställa typ 5 kilo rent proteintilskott för ca 700-800 spänn?? då menar jag kvalitetsprotein och inte b-skit!"

Star nutrition whey100, 4 kg för 869 kr. Whey 80, 4 kg för 599 kr...billigare än så är det nog svårt att komma.
Vad du kallar b-skit har jag ingen aning om men whey 80 är ett bra basprotein, enligt mig i alla fall.

Bateman
2002-05-28, 12:52
ok...men vad kunde man beställa whey-80 nåstans då?..du kanske svarade på den frågan men då uppfattade jag det inte isåfall ;)


Sen hörde jag från andra på detta forum att just whey-80 var dåligt? typ låga halter av nått ämne?! vet inte....men har för att bartoll sa det!

Loco 2
2002-05-28, 12:53
www.*************.com (http://www.*************.com)

Mallan
2002-05-28, 13:00
Hmm, har lite svårt att avgöra vad som kan vara prisvänligt i dina ögon.

Har själv satsat på märken jag tror på, ser resultat, är GOTT (fan, man lever ju på smörjan!) :p, har kvalitet, men det är klart...allt är ju upp till bedömmaren.

Jag är säker på att du blir nöjd med ditt val.
Just nu är Muskelbyggarn mitt, sorry Kolozzeum! :(

Lycka till & smaklig måltid! :D

Bateman
2002-05-28, 13:21
Japp whey-80 från ************* verkar skitbra! Den kostar bara 4 kilo whey-80 för 599 kr, det kallar jag bra pris!

Det är ju ett rent proteintillskott whey-80 så då antar jag att detta är det jag söker?!

är det någon här som använder whey-80?..vilken smak är godast..och går de bra att blande de i vatten e de lika gott ändå mena ja?!


En servering innehåller: 21 gram protein och
1 gram kolhydrat.1 servering= i skoppa eller?!


och vad är det för skillnad på whey-80 och whey-100? whey-100 är ju dyrare och så. Hur mycket innehåller i skoppa whey-100 då? de står inte! och är de bättre en whey-80?.

Nu frågar jag en jävla massa fråger det är jag medveten om!

MVh Bateman!

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Mallan
2002-05-28, 13:46
Här kommer svaret på frågan ang. innehåll..

Whey-100
Snabbfakta:
100% WPI
90% protein (93% dry basis)
<1% fett,
<1% kolhydrat
0% laktos
Microfiltered-Ion Exchange
Isolate Instant
Smak: choklad, jordgubb,
vanilj,neutral
Storlek 1kg samt 4kg

Whey-80
Snabbfakta:
80% protein (84% dry basis)
Innehåll/portion:
21,6 g protein
1,5 g fett,
1 g kolhydrat
Smak: choklad, jordgubb,
vanilj,neutral
Storlek 1kg samt 4kg

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Bateman
2002-05-28, 14:23
det står inte vad Innehåll/portion är på whey-100.

Baha
2002-05-28, 14:32
micro whey från 13:e proteinimport 82% protein

699:- för 4kg, billigar eom man köper mer

om det är bra eller inte har jag dock ingen aning om

Bateman
2002-05-28, 14:35
Whey-80= 4 kilo för 599 kr---så det blir då 8 kilo whey-80 för 1200 kr...jävligt bra pris :)

och billigare en den du sa peter h ;)

Sen har jag heller ingen aning om detta är bra? nån som vet om det är privärt? bra kvalite på?

z_bumbi
2002-05-28, 14:48
"det står inte vad Innehåll/portion är på whey-100"

Detta är väl ganska ointressant ?
Du räknar ju ut dina egna portioner och så jämför du med vad 100 g innehåller. Enkelt och relativt smärtfritt.

r90
2002-05-28, 15:15
aja okey tack för tipsen!

spinkoo
2002-05-28, 17:24
Det snackas en del om whey-80 här. Jag handlade just det av ************* och det är npg det godaste jag smakat alla kategorier (om inte öl får vara med.. ;)

Alltså whey-80 är BÄST! om nu bara innehållet stämmer.

Jag har för mig att skillnaden mellen whey-80 och whey-100 är att whey-100 kan man äta när man är laktos-allergiker eller nåt. Och lite mer protein, men det väger man upp av hur mycket billigare whey-80 är.

Whey är ju alltid whey, samma protein!

MVH/spinkoo

martin79
2002-05-28, 17:43
skillnaden på whey 80 o whey 100 är att whey 100 har mer protein per 100g och att det är isolat.
Whey 80 är främst ett koncentrat med lite isolat i sig. Men det svaret jag fått tidigare är att det inte har någon nämnvärd betydelse om det är wpi eller wpc.
Jordgubben är suverän. Vaniljen halväcklig. Men man har ju olika smak.

hallar
2002-05-28, 18:06
Ursprungligen skickat av Mallan:
<STRONG>3kg. I såfall:

PROTEC+ från Eiselt :D

689:- Bra pris??!!

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]</STRONG>

Jag köpte PROTEC+ från Eiselt för 595 kr. Det tyckte jag var helt okej pris.

dared
2002-05-28, 18:21
Det bästa är att testa själv utan att lyssna för mycket på alla andra. Testa 4kg whey-80, eftersom det är svinbilligt. sen kan du köpa tex hi-whey o se om det blir ngn direkt skillnad i ökningarna... För ett slags schema på interessanta grejer...

supremo
2002-05-28, 18:37
Ursprungligen skickat av Bateman:
<STRONG>jag är också inne på de där att köpa ren proteintilskott. Jag hade tänkt mig att köpa ca 5 kilo så att de räcker 3 veckor iallfall. </STRONG>

5 kilo på tre veckor, är du seriös??

:eek: :eek: ;)

Bateman
2002-05-28, 19:52
Supremo---jag är seriös...men eftersomjag tänkte äta proteinpulvret flera ggr per dag så antog jag att 5 kilo inte skulle räcka mer än 3 veckor??...men jag kan ha helt fel...det kanske räcker i 3 månader??!

z_bumbi
2002-05-28, 20:07
Bateman: Antingen köper du en miniräknare eller så använder du den som finns som tillbehör till de flesta operativ för hemdatorer.
Bestämd dig sedan hur mycket mat du ska äta, hur stor del av denna som ska komma från protein alternativt utgår du från ett proteinvärde per kg kroppsvikt ex 3 g/kg/dag.
Nästa uppgift är att räkna ut hur ofta du ska äta och hur många av de målen som består av proteinpulver.

Nu har du fått fram ganska många värden för att räkna fram hur snabbt 5 kg protein går åt.
Finns några fler exempelvis, hur stor del av proteinintaget som kommer från pulver och fördelningen mellan de olika pulvermåltiderna.

Ett exempel med min magra/späda kroppshydda som mall.

Totalt intag protein/dag.
87 (vikt) x 3,5 (g protein/kg kroppsvikt)
304,5 g protein/dag
Sex mål mat om dan varav tre med protein, mina drinkar ligger på 40 g. Totalt 120 g pulver per dag.
Alltså får jag i mig 40 % av mitt protein från drinkar och en fyra kilos hink räcker i 33 dar

Lite virrigt men det går nog att få ut nått vettigt ur det om man kämpar lite.

Bateman
2002-05-28, 20:16
Ja de räcker väl så länge det räcker pulvret hehe--sån märks i burken :)

e bara köpa nytt om de tar slut.

The Dwag
2002-05-28, 21:02
Ursprungligen skickat av z_bumbi:
<STRONG>Bateman: Antingen köper du en miniräknare eller så använder du den som finns som tillbehör till de flesta operativ för hemdatorer.
Bestämd dig sedan hur mycket mat du ska äta, hur stor del av denna som ska komma från protein alternativt utgår du från ett proteinvärde per kg kroppsvikt ex 3 g/kg/dag.
Nästa uppgift är att räkna ut hur ofta du ska äta och hur många av de målen som består av proteinpulver.

Nu har du fått fram ganska många värden för att räkna fram hur snabbt 5 kg protein går åt.
Finns några fler exempelvis, hur stor del av proteinintaget som kommer från pulver och fördelningen mellan de olika pulvermåltiderna.

Ett exempel med min magra/späda kroppshydda som mall.

Totalt intag protein/dag.
87 (vikt) x 3,5 (g protein/kg kroppsvikt)
304,5 g protein/dag
Sex mål mat om dan varav tre med protein, mina drinkar ligger på 40 g. Totalt 120 g pulver per dag.
Alltså får jag i mig 40 % av mitt protein från drinkar och en fyra kilos hink räcker i 33 dar

Lite virrigt men det går nog att få ut nått vettigt ur det om man kämpar lite.</STRONG>

Haha var snäll mot Bateman..jag orkade inte ens kommentera hans 5kg på 3 veckor ;) :D

Killroy
2002-05-28, 21:10
fetthalten är nog bara en felskrivning :eek: gå in och titta på Whey-100 där är fettmängden per 100 gram ska nog stå så på whey-80 också och inte per servering, någon som orkar kolla med GG om det stämmer??
Har använt Whey-80 och jag kan bara skriva positivt om det så kolla upp om det inte bara är en felskrivning om det är det så är det bara att beställa ;)

Killroy
2002-05-28, 21:12
Nu kommer väl ettorna :rolleyes:

Bateman
2002-05-28, 21:56
Whey_80 = skräp? det är iallfall svinbilligt till skillnad från andra pissdyra saker...och bara priser gör ju att man ändrar åsikt direkt"!

krakowww
2002-05-29, 19:07
Jag käkar whey-80 och jag tycker verkligen det är värt att testa för det är så billigt.
Choklad är godast.
MVH/ Magnus

gasoliner
2002-05-29, 19:18
kontrollera pris/gram rent protein så blir det kanske inte så jäkla billigt till slut.
jag sätter mina dinarer på Hi-whey!!

z_bumbi
2002-05-29, 21:25
Gasoliner: Gram per gram ?

Eiselt Hi-Whey 3 kg 889,00
Min 89 % protein = alltså kostar ett gram "rent protein" 33 öre.

Star Nutrition Whey80 4 kg 599 kr
80 % protein -&gt; Ett gram "rent protein" kostar 19 öre.

Star Whey100 4 kg 869 kr (Extrapris ?) det gamla ordinarie priset låg runt 1050 kr (?).
90 % protein -&gt; Ett gram rent protein kostar
29 öre.

Sen har jag inga väl underbyggda fakta om vilket som är bäst men jag tycker att en nybörjare klarar sig långt med whey80.

Ska kanske klargöra att jag inte är sponsrad av eller har något annat samband med Star utom att jag använder det.

r90
2002-05-29, 22:18
Bara det funkar så är jag nöjd...
Sen om det smakar apelsin eller choklad - det spelar ingen roll, för det ska ändå ut 24 timmar senare!

Bateman
2002-05-30, 10:30
Jag är inte nybörjare på träning :D ( du syftade säkert inte på mig när du sa nybörjare men ville ändå klargöra för alla att jag inte är det!!!)

Jag tror nog whey-80 ska funka prima! men jag får väl höra med min kära kollega ;)

[ 30 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

z_bumbi
2002-05-30, 12:56
Bateman: Nybörjare för mig är alla som inte har tränat i minst 6 månader eller som tränat vad Arne P kallar "disco" hur länge som helst.
Sen vet jag flera seriöst tränande och även tävlande i olika idrotter som kör whey80 men om det är perfekt eller inte kan jag inte säga eftersom jag aldrig har elitsatsat själv och även vid närmare eftertanke använder whey100 pga laktosen.

gasoliner
2002-05-30, 15:17
&gt;bumbi,åskådliggjorde enbart vikten av att räkna lite på innhållet.inte bara titta blint på priset på en burk.menade ej heller att Hi-whey var billigare/gram än de andra,men det är det pulver jag själv använder och tycker funkar bra.

har tidigare provat stars produkter och tyckte inte de höll måttet riktigt då.
(iofs ett par år sen nu..)

Flood
2002-05-30, 17:14
Nybörjare ja, det där kan va roligt att diskutera närmare.

Utvecklingen inom styrketräning är en process, men precis som alla andra processer måste man se delarna för att se helheten och man kan dessutom inte se framåt, utan när man "tagit ett steg" förstår man inte hur man kunde träna så fel innan(kontakt är ett exempel, vikten av att äta rätt och tillräckligt ett annat).

Man definierar nybörjare utifrån var man själv står--&gt; exemplet ovan, jag definerar nybörjare 6mån, ingen disco.

Medans Arne eller dom andra "rävarna" förmodligen skulle klassa nån som tränat längre än minst 95% av forumets registrerade för nybörjare.

Vart man vill lägga gränsen och hur den ska mätas utgår bara från hur långt man kommit själv, därför går det inte att säga om man är nybörjare eller inte.

eller om man jämför sig själv med de andra på gymmet eller med medeltränande inom BB.

Hur mäter man hur långt man har kommit?
- i hur bra kontakt man har med musklerna
-hur vältränat CNS är
-vilken kännedom om sin kropp man har
-hur många gånger man har tävlat
-kunskaper
ja det finns säkert många fler

Alla dessa saker tillsammans, erfarenhet, är saker man kan förbättra. Hur kan man dra en generell gräns här?

En av sakerna som gör detta så roligt är ju att det inte finns något rätt, det finns bara mer eller mindre bra sätt som dessutom är mer eller mindre bra för olika människor. Detta gör ju att man alltid kan utvecklas och alltid i nån mån kommer att vara "nybörjare" just för att man aldrig blir fullärd.

Tack för ordet :)

Nu vet jag i och för sig inte vad jag ville säga med den här texten, men jag tyckte det var roligt att utveckla det lite, det är inte meningen att nån ska ta åt sig och jag har inte tränat så länge att jag tycker jag har tillräcklig koll än.

[ 30 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Flood ]

Bateman
2002-05-30, 19:30
[ 30 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

H-L
2002-05-30, 19:52
Det finns ju snabba och långsamma proteiner, vilka båda skulle kunna vara av intresse. Protec är ett protein som tas upp långsamt. Hi-whey tas upp fort i kroppen...

Man är ju ofta intresserad av att snabbt fylla på depoerna av protein, direkt på morgonen när man vaknar, och direkt efter ett pass. Då tar man hi-whey...
Men resten under dagen vill man ju underhålla kroppen på ett jämt flöde av protein, då tar man protec som tas upp långsamt. Protec är ju oxå av intresse precis innan läggdags...


Men vill man bara få i sig protein utan att bli för avancerad så är nog Stars är gott val... Med tanke på priset

H-L
2002-05-30, 20:04
Så här såg mitt kostschema ut för 6 månader sedan. Jag ökade ordentligt utav detta, men visst blev det dyrt. För dyrt!

Sedan fick jag så mycket skador av dålig teknik i övningarna att jag slutade helt att träna. Har underhållstränat lite under våren bara. Kommer börja träna på allvar snart igen...

&gt; Frukost 07.00 : Mat + hi-whey
&gt; Förmiddag 09.00: Protec + banan
&gt; Lunch 12.00: Skolmat
&gt; Eftermiddag 15.00: Protec/Gainer + banan
&gt; Direkt efter träning: Gainer/hi-whey
&gt; 1h efter träning: Mat
&gt; 1h efter ovanstående: Hi-Whey
&gt; Kvällsmål 20.00: Några smörgåsar + mjölk
&gt; Sängdags 22.00: Protec

r90
2002-05-30, 20:43
Så Hiwhey80 är inget bajs-köp?

gasoliner
2002-05-30, 21:33
vicket av dem menar du? :confused:
tror nog båda funkar..det gör ju mat oxå..

Pure
2002-06-01, 22:33
Yo Patrick!
Ska du inte äta lite proteinrik mat oxå typ kyckling,fisk osv. det är ju trots allt bra mkt. godare! Jag tror att du kastar en hel del pengar i sjön om du käkar 5kg proteinpulver på 3 veckor...
På en föreläsning jag var på för inte så länge sedan sa våran vän Fredrik Paulun att om man ska jämföra effekt med pris så var ett bra sojaprotein att föredra!
Så d!
Då får du bra många kilo för 800 spänn! :D

GhostFace
2002-06-01, 22:36
...+ lite annat om han ska käka 5 kg Sojaprotein på 3 veckor :eek: :D ;)

z_bumbi
2002-06-02, 13:05
Gasoliner: Jag gjorde bara ett räkneexempel, jag inte kollat vilka aminosyror som det finns/inte finns tillräckligt av osv osv.
Har inte och kommer inte elitsatsa på något sätt inom någon idrott och då är priset nått man tänker mer på än att det ska vara det ultimata proteinet.

Förövrigt tycker jag att sökandet efter det ultimata tillskottet går lite till överdrift, folk har i alla tider blivit skapligt stora på kost som inte har varit "ultimat" för tillväxt och nu fokuserar många mer på tillskotten än på att träna.

Folk som just har börjat träna frågar om alla tillskott som finns, istället för att lära sig vad den vanliga maten innehåller så diskuterar de kreatintransportörer.

Om man elitsatsar på byggningen så antar jag att man kan ha nytta av det sk bästa proteinet men det är så mycket annat som jag anser viktigare i avseende på träning, återhämtning och kost som det går att fila på istället.

Lave
2002-06-02, 13:30
Well spoken! Kunde inte sagt det bättre själv... ;)

hallar
2002-06-02, 15:39
Ursprungligen skickat av Pure:
<STRONG>Yo Patrick!
Ska du inte äta lite proteinrik mat oxå typ kyckling,fisk osv. det är ju trots allt bra mkt. godare! Jag tror att du kastar en hel del pengar i sjön om du käkar 5kg proteinpulver på 3 veckor...
På en föreläsning jag var på för inte så länge sedan sa våran vän Fredrik Paulun att om man ska jämföra effekt med pris så var ett bra sojaprotein att föredra!
Så d!
Då får du bra många kilo för 800 spänn! :D</STRONG>

På tal om det. Hur många kilo får man egentligen. Vad är kilopriset?

Petrus
2002-06-02, 18:26
Såg att det diskutterades vad som var "prisvärt" tidigare i tråden...
Prisvärt betyder bara en sak för mig: Effekten man får av proteinet i förhållande till priset.
Prisvärt har inte ett skit att göra med själva priset på burkarna!
Tycker att många anser "normalpriser" som dyra. Varför? Wheyprotein kostar normalt ca 250-300kr/kg för ett "normalpulver"... Sen finns det billigare och dyrare alt, beroende på filtrering, skatter frakt osv...
Vänligen,

Petrus

Pure
2002-06-03, 00:22
Lasse: Jag vet inte hur mkt. man får och jag orkar inte leta efter priser nu. Men det anses ju vara det billigaste proteinet, så det borde gå att få en del för 800kr. Om jag stöter på några priser så ska jag återkomma.
...godnatt!

eiselt
2002-06-03, 11:02
Ursprungligen skickat av Davve:
<STRONG>Så Hiwhey80 är inget bajs-köp?</STRONG>


Jag tror att det är något missförstånd. Hi-Whey är en produkt från Eiselt, Whey 80 är från *************.

Mvh
Henrik