handdator

Visa fullständig version : Höftböjare inflammerad!?


ArnoldOnLehmä
2020-03-11, 19:04
Yo, började för några veckor sen bli väldigt trött i höftböjaren när jag satt ner oftast i trucken eller när jag spelade trummor tex. Senare fick jag tom känslan av mjölksyra i höftböjaren ganska snabbt. Förra måndagen övergick det hela till en skada/inflammation. Jag har svårt att gå, kan inte lyfta benet varken när jag står eller sitter utan kraftig smärta. Det svider hela tiden. Tyvärr är fysioterapeuten sjuk så har ni några tips?

Asterix89
2020-03-28, 09:21
Yo, började för några veckor sen bli väldigt trött i höftböjaren när jag satt ner oftast i trucken eller när jag spelade trummor tex. Senare fick jag tom känslan av mjölksyra i höftböjaren ganska snabbt. Förra måndagen övergick det hela till en skada/inflammation. Jag har svårt att gå, kan inte lyfta benet varken när jag står eller sitter utan kraftig smärta. Det svider hela tiden. Tyvärr är fysioterapeuten sjuk så har ni några tips?


Jag själv har oxå drabbats av något snarlikt men det är klassificerat som en "överansträning" eller överbelastad höftböjare. Tre övningar för att stärka området samt en övning för uteslutande stretching fick jag med mig. Det har redan på två dagar givit effekt. Kanske kan detta oxå hjälpa dig?

Jag är/var väldigt stram i muskeln vilket betyder stretching. Utöver detta så hjälper alla övningar till att stärka området där problemet ligger, d.v.s. en svaghet. Vederbörande hade oxå bekymmer att dra upp knät mot magen så dina besvär verkar nog värre?

ArnoldOnLehmä
2020-04-08, 15:42
Stretcha kan jag fortfarande inte göra då får jag skitont. Dock mycket bättre nu, tror höga knän haft bra effekt på mig. Har nog aldrig haft såhär ont såhär länge förut vilket är oroväckande men jag blir ju 40 snart :(