handdator

Visa fullständig version : Styrkelabbet sellout?


dodie
2020-02-26, 08:43
Såg denna på expressen. Tror ni styrkelabbet har approvat detta? :d

https://i.imgur.com/7vrtFrZ.png

Mental
2020-02-26, 08:45
Vad är "i form"?
Rund är en form för visso, men eeeh....
Fast sure, för medelsvensson skulle 15 min intensiv daglig träning i 60 dagar troligen åstadkomma mycket.

PureWhey
2020-02-26, 08:51
Det tror jag är approvat då jag vill minnas att Richter länkade det på FB.

Mental
2020-02-26, 08:52
I form är ju ändå rätt vagt, lite svårare med löften i stil med detta.

https://www.aftonbladet.se/halsa/a/xRJ40n/rutor-pa-magen--pa-fyra-veckor

Rickard
2020-02-26, 08:54
https://www.instagram.com/p/B9BPR_Ehbbm/

Låter ju som expressen yxat till det hela lite.

Andy.da.wohoo
2020-02-26, 09:02
Det är väl inte konstigt att styrkelabbet använder kvällspressen för att nå ut till fler :)

Det verkar dessutom som att expressen själva valt att krydda rubriken.

Stoltz
2020-02-26, 09:29
Richter sade väl själv att rubriken inte var vad han sade, utan det han sade var att "På två månader kan du bli 25 procent starkare och bygga två till tre kilo muskler". Sen är säkert det med taget ur sitt sammanhang, och han pratar nog om nybörjare (vilket troligtvis också är de Expressen riktar sig till).

Jag är egentligen mest nyfiken på hur han själv ser på att Expressen kör den typen av rubrikssättning med hans bild tillhörande. Det han har sagt är det inget fel på, men hur Expressen framställer det hade lämnat en bitter smak i min mun.

Scratch89
2020-02-26, 09:53
All PR är bra PR.

Mental
2020-02-26, 10:58
Jag är egentligen mest nyfiken på hur han själv ser på att Expressen kör den typen av rubrikssättning med hans bild tillhörande. Det han har sagt är det inget fel på, men hur Expressen framställer det hade lämnat en bitter smak i min mun.

Samtidigt, säg att du tränat hårt i runda bullar 10 år. Ligger runt 150kg i bänk,
Att tänka att man ska ta 187.5 på ett par månader med 15 min dagligen är ju en smula...

Det är ett så pass svårt ämne att rationalisera i för resultaten är så olika, så det blir vanskligt att prata om kilon muskelmassa och procentuell ökning.
Rubriken "kom i form" handlar väl bara om hur man definerar i form, det faktiska uttalandet om 25% styrkeökning är mera precist, och svårare att se hur man kom fram till det.

baggard
2020-02-26, 10:59
Tror knappast de bryr sig om att deras bild är med, hur jävla bra PR som helst ju

Sitter och räknar kosingen är vad de gör

Mental
2020-02-26, 11:07
Tror knappast de bryr sig om att deras bild är med, hur jävla bra PR som helst ju

Sitter och räknar kosingen är vad de gör

Klart de bryr sig, de är ju glada över att nå ut, det är inte någon som tjuvlånat en bild här.
https://www.instagram.com/p/B9BPR_Ehbbm/

svenbanan
2020-02-26, 19:30
Det är ju alltså nåt slags intervju, och så har Daniel mejlat dem ett träningsprogram. Richter har såklart inte haft någon som helst möjlighet att korrekturläsa detta eller påverka vilken rubrik man använder.

TranceII
2020-02-27, 19:50
Nu förklarade ju han i ett inlägg men som sagt "i form" är ju ganska vagt och om man bara räknar träningstid så är det ju lugnt.

Ta en helt otränad person och ta 5 min uppvärmning och sedan 10 min intensiv (fast lugn i början) rodd varje dag med något bra schema för hela tiden öka intesitet så tror jag man kan komma hyfsat långt och man är inte i form om man räknar vältränade människor men man är bra mycket bättre form än en otränad tror jag.

Lite samma med styrketräning. 7 dagar i veckan, en övning. Borde ge någon resultat på ett par månader för en otränad.

Andy.da.wohoo
2020-02-27, 21:41
Nu förklarade ju han i ett inlägg men som sagt "i form" är ju ganska vagt och om man bara räknar träningstid så är det ju lugnt.

Ta en helt otränad person och ta 5 min uppvärmning och sedan 10 min intensiv (fast lugn i början) rodd varje dag med något bra schema för hela tiden öka intesitet så tror jag man kan komma hyfsat långt och man är inte i form om man räknar vältränade människor men man är bra mycket bättre form än en otränad tror jag.

Lite samma med styrketräning. 7 dagar i veckan, en övning. Borde ge någon resultat på ett par månader för en otränad.

Framförallt om nolläget är ingen träning alls, då gör det väldigt stor skillnad med 15 minuter om dagen.