handdator

Visa fullständig version : Spykänsla från ingenstans


gemalto
2020-02-24, 11:23
Är mitt uppe i en diet och har ett återkommande problem. Jag kör periodisk fasta enligt 16:8. Upplägget för dieten är ett underskott på ca tusen kalorier.

Av någon anledning får jag kraftiga spykänslor på morgonen. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Innehållet i kosten skulle jag vilja säga är normal. Fördelningen av fett, kolhydrater och protein följer de normala rekommendationerna.

Jag har fått höra två förklaringar. Det ena är att jag dricker kallt vatten med EAA på morgonen, den andra är att jag inte har en ordnad vätskebalans.

Jag dricker bra med vätska och EAA på morgonen med fastande mage har varit ett återkommande inslag, även vid icke diet-perioder.

Någon som har några reflektioner kring detta?

King Grub
2020-02-24, 12:39
Prova att justera upplägget med förslagen du fått.

För övrigt fastar du inte längre efter EAA-intaget.

Armed Dingo
2020-02-24, 14:40
Om det är EsaPro Grape Tonic, så har du ju svaret där.

PureWhey
2020-02-24, 16:48
Om det är EsaPro Grape Tonic, så har du ju svaret där.

Det var tider det. *spy*

gemalto
2020-02-25, 09:31
Prova att justera upplägget med förslagen du fått.

För övrigt fastar du inte längre efter EAA-intaget.

Tack för svar

Rickard
2020-03-01, 09:56
Du tar inte något mer när det här uppstår kanske?
Kanske en multivitamineraltablett? Som innehåller zink?

cAase
2020-03-10, 13:31
Nu vet jag inte om detta gäller dig.

Men dricker jag te på morgonen, speciellt grön te, så spyr jag. Antingen blir jag extremt illamående eller så spyr jag.

exevision
2020-03-10, 19:00
Om det är EsaPro Grape Tonic, så har du ju svaret där.

Meh! Den var ju god!

Anton Fräs
2020-03-10, 20:09
Äter du en större del av intaget sent under ätfönstret typ strax innan läggdags? Kan vara värt att flytta om till tidigare på kvällen i så fall. Löser det inte sig med manipulation av tid för ätande så kanske du helt enkelt ska prova ett annat upplägg?