handdator

Visa fullständig version : Bästa o snabbaste sättet?


Anonym112
2004-05-16, 12:52
Ja få höra nu, BÄSTA och SNABBASTE sättet att gå upp i vikt? Styrketräning behöver inte förekomma heller.... men om det är bättre så.. få höra nu? En tjej som undrar.. hennes mamma sa typ att hon ska ut o springa för att gå upp i vikt :S

Tricklev
2004-05-16, 12:55
För att gå upp?, sitt hemma, rör dig aldrig, itne ens till kylskåpet, be din familj köpa hem chips och enorm super duper FET mat, allt fett ska självklart vara mättat fett och bara vräki dig krämer fett godis chips, men även lite mat så hon får i sig nödvändig kost.

varför göra det svårare än detr behöver vara?

J.Saarela
2004-05-16, 12:56
Konstig fråga

Snapphanen
2004-05-16, 12:59
ja.,.. varför skulle hon bara vilja bli fet för!? :MrT:

Ninjasmurf
2004-05-16, 13:20
ät 0,5 kilo kokosfett och socker till frukost

Fartman
2004-05-16, 13:22
basera kosten på mycket husmanskost och ät ofta.. på så sätt så lär hon gå upp i vikt, både endel muskler och endel fett... att äta ett kilo smör varje mål håller inte

och styrketräna!

RobbeliRobban
2004-05-16, 14:26
Några ganska säkra metoder för att gå upp i vikt, bli fet och kanske om man har otur även dra på sig diabetes

* Äter du potatis? Håll dig undan från kokt, ät istället mos, gratäng, skall man baka potatis ät den med smör eller någon god fet fyllning.
* Ris?, ät helst jasminris
* Sockerbomber som lösgodis och läsk är utmärkta, de kan tom göra dig mer hungrig trots att du får i dig mer energi
* Efterrätter, bestående av antingen mycket snabba kolhydrater, mycket fett eller en kombination av dessa.
* Äta på natten
* Ingen kasein innan du går och lägger dig, kör istället vassle och snabba kolhydrater (rostat bröd med marmelad)
* Inga fibertäta grynprodukter som råg, havre eller korn istället är finmalet vete suveränt.
* Om du ändå vill äta dessa grynprodukter, gör så endast på morgonen
* Välj väl behandlade animaliska produkter som korv, färs, köttbullar framför stekar och fileer.
* Om du envisas med att äta fisk, se då till att du har en fet sås och en väl tilltagen panering.
* snabbmakaroner istället för fullkornspasta
* se till att smyga i lite extra kalorier i maten, tex grädde istället för mjölk i såser, smör istället för vegetabiliska oljor.

* Ingen cardio
* Styrketräning är alltid bra för att lägga på sig några kg, men skit i dropsets, supersets och högintensivitetstekniker.

*Oregelbunden dygnsrytm är att föredra
* Försök minimera vardagsmotion

kadudder
2004-05-16, 14:35
Jag hade jättestora svårigheter med att gå upp i vikt tidigare, men det löste sig med hjälp av styrketräning, och kanske ålder..

Jag kommer ihåg hur jag försökte komma över 67kg men jag tyckte inte att något hjälpte, haha. Jag kom med träningens hjälp upp till 83kg innan jag tyckte det var dags att börja deffa bort några kilon.

Så mitt tips är helt klart att börja styrketräna, det gör underverk för aptiten. Kör tunga basövningar.. Ett tag drack jag olja om kvällarna också men det är kanske lite överdrivet.

Karl_alfred
2004-05-16, 14:36
Metoden är simpel:

* Rör dig inte det minsta
* här gör vi ett undantag, när dina föräldrar eller liknande kommer med micropizzorna, hamburgarna, läsken, smöret mm. gapar du, tuggar och sväljer.
* Detta görs lämpligast sittandes på en toalett med ringen uppfäld. Risk finns annars att du rör dig då de bär dig för dessa besök.
* käka runt 10 mål om dagen
* När du sover ställer du klockan för att päronen lämpligen ska komma in och tvångsmata dig.
* Drick alkohol så att du är berusad lite hela tiden. levern kan då inte jobba med förbränning


Metoden fungerar garanterat!:cheers:

Arne Persson
2004-05-16, 14:38
Frukost: 2 st Quarterpunder&CO med plusmeny + 1 Mac Flurry + 2 stora coca.

Mellanmål: Dubbel mosbricka med två grillade i varje med räksallad + 2 st Pucko.

Lunch: 11/2 stor pizza plus en stor öl (folk).

Mellanmål: Stor tunnbrödrulle med räksallad och 1 liter Coca.

Före träning: Spagetti och köttfärssås + gammeldagsmjölk.

Efter träning: En protte spetsad med gainers, glass, banan och cashewnötter.

Kvällsmat: 2 st Max de luxe plus menuer med 2st stora Coca

King Grub
2004-05-16, 14:44
Frågan är om det finns något "bästa" sätt...

Tricklev
2004-05-16, 14:47
Originally posted by King Grub
Frågan är om det finns något "bästa" sätt...


Sant, alla råd som han fått hittils ger en garanterad död om några år:D

Arne Persson
2004-05-16, 14:48
Originally posted by Tricklev



Sant, alla råd som han fått hittils ger en garanterad död om några år:D

Knappast mitt recept!:nono:

emmzan
2004-05-16, 16:53
Originally posted by Anonym112
Ja få höra nu, BÄSTA och SNABBASTE sättet att gå upp i vikt? Styrketräning behöver inte förekomma heller.... men om det är bättre så.. få höra nu? En tjej som undrar.. hennes mamma sa typ att hon ska ut o springa för att gå upp i vikt :S

Varför ska hon gå upp i vikt? varför gå upp snabbt? ligger det en ätstörning bakom som gett henne en mkt låg vikt som nu bör ökas, så är väl inte en toksnabb ökning knaske det optimala för psyket..

Styrketräna!
Ät mat, minst var 3e timma, basera på långsamma kolhydrater, var inte rädd för att äta fett utan att för den skull vräka på med grädde och smör. Träna på att äta mer, dvs börja inte vräka in mat tills man mår illa, utan trappa upp långsamt så magen vänjer sig vid större portioner och mat ofta.