handdator

Visa fullständig version : Hur miljömedveten är du i din träning?


robinarman
2020-02-18, 10:50
Hejsan, jag är lite nyfiken på att höra era tips om hur du är klimatsmart i din träning. En vän kör veganskt protein pulver, en annan köper träningskläder av återvunnen plast. Tycker det är ett ett intressant ämne och skulle gärna höra mer!

Jag är involverad i ett projekt för att främja mer klimatsmart handel. Blev trött på allt snack om bränder och miljöhotet så ville börja göra skillnad. Så arbetar nu på ett projekt för att främja klimatsmart handel. Om du vill hjälpa mig, hjälpa miljön får du jättegärna ta några minuter och besvara min enkät med målet att lära mig mer om just vad du gör för att vara klimatsmart. (Planterar ett träd för var person som deltar - läs mer på länken)

https://httpslink.com/HalfBaked

Annars är jag också glad för alla tips du kan skriva här i tråden! :)

Tacksam för din tid!

Bästa,
Robin

KoloKille
2020-02-18, 10:53
Ett tag testade jag att gymma naken för att slippa bidra till klädindustrins klimatförstörande verksamhet, men jag slutade när jag blev avstängd från gymmet.

Just nu experimenterar jag med att försöka utveckla fotosyntes i mina celler genom att injicera alger.

PureWhey
2020-02-18, 11:05
Jag duschar aldrig.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Brofessorn
2020-02-18, 11:07
Jag tränar inte. Då hade min kropp behövt mer protein och kalorier, vill ju för guds skull inte använda mer resurser från moder Jord.

Klein
2020-02-18, 11:32
Jag bär familjen på ryggen när vi ska ska ned till vattnet och paddla i vår urholkade timmerstock från vilken jag fångar radioaktiv muterad fisk med mina bara händer. Är även kannibal och äter upp alla som vågar sig nära vår jordkula. Det kan stundtals bli hårda fighter med sparkar, slag, bett, grappling och strypning då inte alla vill inte offra sig för miljöns skull. Jag begraver de gnagda benen insmetade i mjölk från min frus yppiga bröst så att de snabbt bryts ned i jorden och gör den rik och bördig så att hassel och vildäppflen där kan frodas.

G.W
2020-02-18, 11:45
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.

PureWhey
2020-02-18, 11:58
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.Bra för adrenalinpåslaget.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Lentils
2020-02-18, 12:04
Hejsan, jag är lite nyfiken på att höra era tips om hur du är klimatsmart i din träning. En vän kör veganskt protein pulver, en annan köper träningskläder av återvunnen plast. Tycker det är ett ett intressant ämne och skulle gärna höra mer!

Jag är involverad i ett projekt för att främja mer klimatsmart handel. Blev trött på allt snack om bränder och miljöhotet så ville börja göra skillnad. Så arbetar nu på ett projekt för att främja klimatsmart handel. Om du vill hjälpa mig, hjälpa miljön får du jättegärna ta några minuter och besvara min enkät med målet att lära mig mer om just vad du gör för att vara klimatsmart. (Planterar ett träd för var person som deltar - läs mer på länken)

https://httpslink.com/HalfBaked

Annars är jag också glad för alla tips du kan skriva här i tråden! :)

Tacksam för din tid!

Bästa,
Robin

Äta vegetariskt och i så stor utsträckning som möjligt välja svenska grönsaker in season

Ladugårdsdörr
2020-02-18, 12:18
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.

Hovv där ju!

KoloKille
2020-02-18, 12:20
När jag tränar avger min kropp värme som är högre än jordens medeltemperatur, vilket gör att min kropp snabbare än vanligt bidrar till att jorden snabbare än annars uppnår termodynamisk jämvikt, vilket i slutändan kommer att leda till universums värmedöd då vi uppnår maximal entropi. Det känns lite sorgligt.

Diomedea exulans
2020-02-18, 12:42
Jag tränar bara marklyft mitt på dagen, när jorden är vänd så jag pekar rakt mot solen. På så vis stöter jag bort jorden från solen litegrann varje gång jag släpper ner stången, vilket på sikt minskar den globala uppvärmningen.

On topic så tyckte jag frågan inte alls var dum, min sarkasm till trots, jag tyckte bara mitt skämt var för roligt för att låta bli. Jag tänker inte på att göra något särskilt klimatsmart med min träning, men jag köper väldigt sällan träningstillbehör så den blir rätt miljövänlig ändå.

trädgårdsmöbel
2020-02-18, 12:47
Inte så klimatsmart kanske, men ett par pk-poäng kan jag nog plocka: inga dragremmar av läder, inget bälte (av läder eller för den delen inget bälte öht). Inget läder i skorna och köper väldigt sällan nya träningskläder (eller kläder öht).

Jag ger gratis träningstips om jag blir tillfrågad med.

Cooks
2020-02-18, 12:53
Mitt EAA är veganskt, kompenserar givetvis genom att äta en extra köttbit till lunch.

KoloKille
2020-02-18, 12:55
Inte så klimatsmart kanske, men ett par pk-poäng kan jag nog plocka: inga dragremmar av läder, inget bälte (av läder eller för den delen inget bälte öht). Inget läder i skorna och köper väldigt sällan nya träningskläder (eller kläder öht).

Jag ger gratis träningstips om jag blir tillfrågad med.

Men hur många kongolesiska barn har slavat i en gruva för att bryta järnmalmen som sedan blev till dina hantlar i ett kolkraftsdrivet smältverk i Kina?

hahavaffan
2020-02-18, 13:11
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.Alltid en bra post från dig, GW. Skickar en försenad alla hjärtans dag-hälsning!

G.W
2020-02-18, 14:09
Alltid en bra post från dig, GW. Skickar en försenad alla hjärtans dag-hälsning!

Tackar ödmjukast! Sätt hit näven.

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/161/550/1313205918001.png

trädgårdsmöbel
2020-02-18, 14:12
Men hur många kongolesiska barn har slavat i en gruva för att bryta järnmalmen som sedan blev till dina hantlar i ett kolkraftsdrivet smältverk i Kina?

För få. Alldeles för få.

40plus
2020-02-18, 14:40
Allt proteinpulver ger mig gaser och därför fiser jag endast utomhus och i motvind för att bekämpa dom hårda vindarna som annars kanske välter ett träd med ett fågelbo i.

Trapz
2020-02-18, 16:02
Äter alltid blandfärs efter träning så minst 2 djur har dött för min skull. Ju mindre djur desto mindre klimatpåverkan väl?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

blåvitt
2020-02-18, 16:19
Att äta växtbaserat är väl a och o om man vill träna miljömedvetet. Inte använda engångsartiklar (tänker på allt papper som går åt till att torka bänkar o dylikt... vet inte vad som kan ersätta det med samma hygiena nivå dock). När jag ska åka skidor väljer jag tåg framför flyg till orten.

WHITEFOLKS
2020-02-18, 17:00
Jag använder sojaprotein för att det var billigt och har inte köpt nya träningskläder etc på säkert 10 år plus. Det borde vara hyfsat klimatsmart.

Aryt
2020-02-18, 18:06
Att äta växtbaserat är väl a och o om man vill träna miljömedvetet. Inte använda engångsartiklar (tänker på allt papper som går åt till att torka bänkar o dylikt... vet inte vad som kan ersätta det med samma hygiena nivå dock). När jag ska åka skidor väljer jag tåg framför flyg till orten.

Utan att ha gjort matten eller räknat på det tillåter jag mig själv att spekulera i att engångspapper är en försvinnande och liten del av miljöpåverkan - och säkert i nivå med alternativen.

Växtätare och tåg är dock stora plus!!

trädgårdsmöbel
2020-02-19, 15:17
Istället för papper så kan man göra som jag, så att man torkar efter sig med medhavd handduk för ändamålet. Ha, återigen är jag en bättre människa än klimatmuppisar.

Det viktigaste är dock att minska konsumtionen av träningskläder. Textilindustrin osv. Även där är jag en bättre människa än er.

Brofessorn
2020-02-19, 15:21
Istället för papper så kan man göra som jag, så att man torkar efter sig med medhavd handduk för ändamålet. Ha, återigen är jag en bättre människa än klimatmuppisar.

Fungerar bra, kan bekräfta. Även for miljömedvetna toabesök.

trädgårdsmöbel
2020-02-19, 16:03
Fungerar bra, kan bekräfta. Även for miljömedvetna toabesök.

För att summera:

Inget bälte, hemmasydda remmar inte av läder, inget läder i skorna (crocs), handduk istället för papper, använder slitna träningskläder och köper bara nytt när jag absolut måste. Jag är en bättre människa än er alla.

Förövrigt har jag inte flugit på 11år c:a och kör inte bil.

Hemi
2020-02-19, 16:12
Man kan väl bara gissa, dusch, bastu, golvmaterial, vägg, tak, maskiner material, framställninga av allt detta, belysning uppvärmning AC, transport av allt, renovering...
Men jag vet ingenting, har dock börjat träna rehab på ett gym nu och är involverad i flera pga jobb och andras träning.

Nej, peta bort procentkorven ur skolmaten liksom...

Brofessorn
2020-02-19, 16:21
För att summera:

Inget bälte, hemmasydda remmar inte av läder, inget läder i skorna (crocs), handduk istället för papper, använder slitna träningskläder och köper bara nytt när jag absolut måste. Jag är en bättre människa än er alla.

Förövrigt har jag inte flugit på 11år c:a och kör inte bil.

Egentligen är det du och jag som borde döma miljöovänliga svenskar. Vem ska vi hacka på först? Det pirrar lite i spindelsinnet när jag tänker på Greta och hennes motorbåt.

trädgårdsmöbel
2020-02-19, 16:32
Egentligen är det du och jag som borde döma miljöovänliga svenskar. Vem ska vi hacka på först? Det pirrar lite i spindelsinnet när jag tänker på Greta och hennes motorbåt.

Blåvitts skidåkande tycker jag behöver åtgärdas först. All den utrustningen, pendlandet och kan det vara mer vitt, heteronormativt och priviligierat än fkn skidsemesterort?

sladdbarn
2020-02-20, 11:49
Jag använder samma träningskläder väldigt länge.

blåvitt
2020-02-20, 12:37
blåvitts skidåkande tycker jag behöver åtgärdas först. All den utrustningen, pendlandet och kan det vara mer vitt, heteronormativt och priviligierat än fkn skidsemesterort?

:d

Ett Orm
2020-02-20, 23:50
Inte så klimatsmart kanske, men ett par pk-poäng kan jag nog plocka: inga dragremmar av läder, inget bälte (av läder eller för den delen inget bälte öht). Inget läder i skorna och köper väldigt sällan nya träningskläder (eller kläder öht).

Jag ger gratis träningstips om jag blir tillfrågad med.

Fina MP-stjärnor i kanten! Men det finns utrymme till förbättringar.

Själv har jag faktiskt inga egentliga träningskläder (utom Gi:n till BJJ) utan har ett par begagnade mysisar och utslitna skor samt de kläder jag hade på mig under dagen. Ingen särskild flaska eller gymbag, ingen extra utrustning som bälte mm. Kissar i duschen om tillfälle ges. Cyklar eller samåker alltid till gymmet.
Dvs urtypen för en väldigt god människa.

Meeeeen, så tränar jag inte på ett publikt gym heller..

stridis
2020-02-21, 07:25
Själv kör jag alfahannevrål i gymmet och därmed ser jag till att betorna slutar gymma och dricka en massa proteinpulver som deras anskrämliga kroppar inte kan ta tillvara på ändå.

Jag upprätthålker den naturliga ordningen.*cupid*