handdator

Visa fullständig version : låga vikter 2 års träning


Bigcee
2020-02-03, 11:03
Har tränat i cirka 2 år nu och gått från super spinkig ( armarna lika smala som underarmarna ) till rätt go size det syns att man tränar om man säger så :hbang:

aldrig kört för styrka men vill börja samtidigt som jag bygger

men mina vikter är skit kassa aldrig provat maxa. men borde jag skämmas?
kör just nu 6 dar i veckan ett lätt å ett tung pass ( push pull legs) så hoppas på att få mera size och högre vikter. tips uppskattas. vill bygga samtidigt som jag ökar styrka.
bänkpress 87.5 kilo
squats 95 kilo
marklyft 150 kilo / sumomarklyft 135 kilo
curls 25kilo hantlar och 45kg på stången

Andrew_1982
2020-02-03, 13:10
Har tränat i cirka 2 år nu och gått från super spinkig ( armarna lika smala som underarmarna ) till rätt go size det syns att man tränar om man säger så :hbang:

aldrig kört för styrka men vill börja samtidigt som jag bygger

men mina vikter är skit kassa aldrig provat maxa. men borde jag skämmas?
kör just nu 6 dar i veckan ett lätt å ett tung pass ( push pull legs) så hoppas på att få mera size och högre vikter. tips uppskattas. vill bygga samtidigt som jag ökar styrka.
bänkpress 87.5 kilo
squats 95 kilo
marklyft 150 kilo / sumomarklyft 135 kilo
curls 25kilo hantlar och 45kg på stången


Jag tycker inte du ska skämmas för att du styrketränar.
Maxa behöver du aldrig göra.

Men har du testat att göra något roligt träningsschema? De populära för seriösa finns listade gratis på styrkeprogram.se
Eftersom du är nybörjare så skulle jag avråda dig från att sätta ihop ett eget PPL schema. Du kommer aldrig få till det bra så kolla med en PT om du vill köra det.

Annars skulle du kunna köra något mer effektivt och pressa ut dina nybörjargains med Stronlifts.

Bigcee
2020-02-03, 13:21
Jag tycker inte du ska skämmas för att du styrketränar.
Maxa behöver du aldrig göra.

Men har du testat att göra något roligt träningsschema? De populära för seriösa finns listade gratis på styrkeprogram.se
Eftersom du är nybörjare så skulle jag avråda dig från att sätta ihop ett eget PPL schema. Du kommer aldrig få till det bra så kolla med en PT om du vill köra det.

Annars skulle du kunna köra något mer effektivt och pressa ut dina nybörjargains med Stronlifts.

tränat i 2 år kan man fortfarande få nybörjar gainsen då? :) har ju aldrig kört för styrka bara muskler och lyckats rätt bra med att få lite muskler på kroppen. slängde ihop ett ppl schema med hälften tunga å hälften lätta pass

Bigcee
2020-02-03, 13:24
Jag tycker inte du ska skämmas för att du styrketränar.
Maxa behöver du aldrig göra.

Men har du testat att göra något roligt träningsschema? De populära för seriösa finns listade gratis på styrkeprogram.se
Eftersom du är nybörjare så skulle jag avråda dig från att sätta ihop ett eget PPL schema. Du kommer aldrig få till det bra så kolla med en PT om du vill köra det.

Annars skulle du kunna köra något mer effektivt och pressa ut dina nybörjargains med Stronlifts.

är stronglifts någon app kom upp det när jag googlade på det.
mest kört 5-10 reps vad jag fattat det som så bygger man inte mycket muskler på ( 1-5 reps) utan mest styrka. men ska lägga in styrka i mitt pass nu oxå. är en mycket förvirrad man i dagsläget asså :smash:

geoff
2020-02-03, 15:22
tränat i 2 år kan man fortfarande få nybörjar gainsen då? :)
Jag tror inte att man kan råka "missa" nybörjargainsen på något sätt, tränar man lite lugnare/suboptimalt så tar det bara lite längre tid innan utdelningen planar ut.

Bigcee
2020-02-03, 15:25
Jag tror inte att man kan råka "missa" nybörjargainsen på något sätt, tränar man lite lugnare/suboptimalt så tar det bara lite längre tid innan utdelningen planar ut.

Lite så jag tänkte också. var ju rätt dum i början och ville pumpa med polarna och tänkte inte alls på vikterna osv. tror starkt på detta upplägg jag har nu och hoppas bara det ger den utdelningen jag hoppas på.