handdator

Visa fullständig version : Ont I Hjärtat


Loco 2
2002-03-27, 15:29
För typ en vecka sen efter att jag hade kört marklyft fick jag skitont i hjärtat... eller mest i hela vänstra delen av överkroppen.. Det gjorde ont som faan..
Nu får jag ont ibland oxå när jag bara sitter vid datorn eller gör ingenting...

Det är svårt att förklara men det känns typ som att hela vänstra delen av överkroppen "krampar", å ut i axeln gör det ont ibland...

Jag hade likadant för några år sen när jag spelade fotboll, då gick jag till en doktor men han fatta ingenting och sa att jag skulle ta det lungt ett tag. Jag har inte haft nå besvär av det fram till nu igen..
Man blir fan less :mad:

Fritz
2002-03-27, 15:35
Tråkigt att höra!

nina
2002-03-27, 15:39
Jag har haft så pgr av stress på jobbet. Det visade sig att jag hade muskelinflamation.
Ont som fan gjorde det...

Stile
2002-03-27, 15:52
Påminer om muskelinflamation. Jag har haft detta för många år sen. Det fick jag av att jag satt på samma sätt hela dagarna framför datorn. Kan det vara det? Behöver inte vara träningen som orsakat detta även om du fick det efter marklyften. Men om det är hjärtat så gå till en doktor direkt.

Frazze
2002-03-27, 16:12
Hur gammal är du?

När man är mer eller mindre ung kan man få krampaktiga känslor runt hjärtat, ska tydligen kännas rätt likt en lätt hjärtattack. De är dock ofarliga.

Men du kanske bör gå och kolla upp det hos en läkare?

Åse Columbus
2002-03-27, 16:43
Om man tränar med en förkylning i kroppen eller nåt annan inflammation...så kan det påverka hjärtat.......hjärtmuskelinflammation är inget att leka med.....

har haft 2 bekanta som dött av det....den ena var 24 ..den andra var 33.. :eek:

Ta hand om dig......

Åse :cool:

JP
2002-03-27, 17:11
OM det skulle vara hjärtmuskelinflammation och om man inte råkar lika illa ut som Åses bekanta är det ändå inget att nonchalera. Jag drog på mig en lindrig dylig för närmare 20 år sen. Inaktivitet under dryga sex månader, mycket försiktig träning därefter och glöm alla tankar på att vinna ett vasalopp (kanske inte så prioriterat för mig, men ändå...). Kort sagt ta hand om dig!

JP
2002-03-27, 17:12
...och gissa hur mycket jag gick ner på den perioden? Dryga tio kilo muskler...