handdator

Visa fullständig version : Vad är eran största akilleshäl träningsmässigt?


Lentils
2020-01-27, 15:15
För mig är det till exempel intensitet. Jag är nu 28 år och har styrketränat regelbundet sedan jag var 18. Har inte nått några märkvärdiga resultat men helt ok. (Mark 215kgx1 Böj 175x1 Bänk 115x1). Min absoluta styrka träningsmässigt är regelbundenhet. Har knappt missat nån längre period nånsin. Brukar tillochmed kunna köra lite armh'vningar osv på semester.

Däremot är intensitet min stora akilleshäl. Jag har svårt att plocka fram de där extra växeln. Jag har aldrig drabbats av några skador på alla dessa åren men jag tänker ibland på om jag hade varit starkare idag om jag kunnat pusha mig mer.

Vad är din akilleshäl träningsmässigt?

MackeJuve
2020-01-27, 15:21
På gymmet
Tålamod och volym. Jag är viktkåt och har sällan lagt ned energi på att verkligen bli bra tekniskt på lyften. Mitt intresse har alltid varit stort i teorin men på gymmet har jag ofta gjort en insats nära minsta möjliga. Även fast jag t.ex. har förstått att det skulle vara bra att köra tre-fyra benövningar så har det slutat med att jag bara har böjt. Har inte lagt ned helhetsjobbet helt enkelt.

I löpspåret
Ta ut mig själv fullständigt.

Illustrerade mannen
2020-01-27, 15:24
Att hitta en bra balans mellan kampsportandet och "SL-inriktad" träning. Kampsportandet motsvarar ju extrem högrepsträning vilket inte direkt gymträningen gör för mig. Men det är ett lyxproblem...

Rikard Jansson
2020-01-27, 15:34
Att göra sånt jag inte vill. Det är min största akilleshäl i hela livet.

ceejay
2020-01-27, 15:35
Vader

Diomedea exulans
2020-01-27, 15:42
Kontakt, skulle jag säga. Får knappt nån kontakt i någon muskeljävel någonsin. Jag bara lyfter vikten utan att det känns någonstans.

Ozziking
2020-01-27, 15:44
Vader

Lol :d

Akilleshäl förut:

Intensitet och volym, fast omvänt. Tränade way too much, hela tiden. Trodde alltid att mer = bättre. För egoistisk för att sluta.

Akilleshäl nu:

Rörlighetsträning & stretching. Vill komma ner i split & spagat igen, men hittar inte riktigt motivationen.

Armar. Alltid haft kassa armar.

Regelbundenhet har jag alltid haft, det bygger man upp.

Kischen
2020-01-27, 15:44
Vader

Darth?

StarkaUlf
2020-01-27, 15:47
Darth?

The force.

Ribcage
2020-01-27, 16:19
Jag byter ofta mål och inriktning med min träning. Ibland vill jag bli löpare, ibland bara stark. Ibland vill jag ner i vikt och ibland bryr jag mig inte.

Sen är jag dålig på att se till att få tillräcklig sömn. Har småbarn som stör sömnen när jag väl får den också så det är inte optimalt.

Ett Orm
2020-01-27, 16:37
Min klena grundstruktur som gör att jag inget bara bygger rätt kasst utan blir väldigt skör. Måste vara väldigt noga med allt jag gör, vilket blir rätt tråkigt ibland.
Sämst är att BJJn blir lidand då man inte riktigt kan kontrollera allt som händer på samma sätt som med styrketräning.

d1anny2
2020-01-27, 19:51
Har säkert flera. Men en är att jag aldrig skött kosten. Kan inte förmå mig att göra det annat än i korta perioder.

Termy
2020-01-27, 19:58
För många mål samtidigt.

barrf
2020-01-27, 21:58
Att det ofta blir stenhårda perioder i typ ett halvår. Sen ingen träning alls på 1-2 månader. Rince and reapeat.

För lite sömn i veckan. För mycket alkohol och sömn under helgerna.

geoff
2020-01-28, 09:11
Sömnproblem.

Förr var jag ofta förkyld (typ 5-6 ggr per år), nu har jag dock klarat mig i 10 månader sedan jag börjat med "bolus-C".

Melker2
2020-01-28, 09:20
Rörlighet och allt över huvudet...

Mats J
2020-01-28, 09:21
Att jag aldrig "lyssnat på kroppen" utan gått för ett nytt PB varje pass oavsett dålig sömn, träna kl 5, stressigt, förkyld, ur form. Och för tunga vikter. Allt eller inget. Med oändligt antal skador som följd.

vicarious
2020-01-28, 10:58
Fåfäng. Jojo-deffar för mycket och ofta.

VoDaresVins
2020-01-28, 10:59
Att jag aldrig "lyssnat på kroppen" utan gått för ett nytt PB varje pass oavsett dålig sömn, träna kl 5, stressigt, förkyld, ur form. Och för tunga vikter. Allt eller inget. Med oändligt antal skador som följd.

Orsaken är antagligen lite samma som ovan, tänkte skriva att min akilleshäl är att jag är så jäkla klen. Syftar då främst pä att kroppen inte tål tillräckligt med träning imo.
Känns som jag haft väldigt få perioder där jag kunnat träna så tungt som jag velat under längre tid. Om det inte är låsningar i ryggen så är det axlarna som inte håller eller så åker jag på förkylning som sitter i flera veckor.

Lawliet
2020-01-28, 11:21
För hög intensitet, volym och frekvens. Kan inte ta en eller ett par vilodagar även när det nog verkligen skulle behövas. Ofta blir mindre skador som antagligen endast uppstod pga överanstränging, långdragna då jag aldrig lyckas vila bort dom.

Har en liten överanstränging i höger överarm just nu, det känns. Men lyckas jag prestera på maxnivå i de stora lyften trots det, så skulle jag aldrig få för mig att dra ner på träningen.

geoff
2020-01-28, 11:25
Orsaken är antagligen lite samma som ovan, tänkte skriva att min akilleshäl är att jag är så jäkla klen. Syftar då främst pä att kroppen inte tål tillräckligt med träning imo.
Känns som jag haft väldigt få perioder där jag kunnat träna så tungt som jag velat under längre tid. Om det inte är låsningar i ryggen så är det axlarna som inte håller eller så åker jag på förkylning som sitter i flera veckor.
Ni får väl trösta er med att ni åtminstone inte har den akilleshäl som troligtvis är vanligast av alla: att man inte tränar tillräckligt hårt :)

spoon
2020-01-28, 12:39
Defenitivt kosten. Eftersom att jag äta vad jag vill utan att gå upp i vikt så har jag inte ätit kvalitetsmat. Mycket tomma kalorier som inte bidrar till återhämtning.

Sen så har jag också slarvat med återhämtning. Dålig mat, lite sömn, mycket jobb och mycket träning. Inte optimalt om man tänker efter.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Fordon
2020-01-28, 14:15
Att jag envisas med att försöka bli bra på konditionsgrenar när jag egentligen bara tycker om styrketräning.

Macroman
2020-01-28, 14:39
Kontakt, skulle jag säga. Får knappt nån kontakt i någon muskeljävel någonsin. Jag bara lyfter vikten utan att det känns någonstans.


Testa att öka vikterna och verkligen ta i när du lyfter så kommer nog detta av sig självt.

d1anny2
2020-01-28, 16:10
Kontakt, skulle jag säga. Får knappt nån kontakt i någon muskeljävel någonsin. Jag bara lyfter vikten utan att det känns någonstans.Enig. Likadant för mig.

Snobbe
2020-01-28, 17:37
Kosten 100%, lever kvar från mina feta dagar. Händer negativa saker i mitt liv så är det lätt att jag tröstäter. Mår bra mycket bättre numera än förut så det händer mycket mer sällan och sker i mycket kortare perioder.

sladdbarn
2020-01-29, 11:55
Min största akilleshäl är kosten, träningsvolym, ålder och genetik.

LunaSpice
2020-01-29, 12:22
Att jag ändrar träningsschema alldeles för ofta. Klarar att hålla ett upplägg (med något undantag) max 4-5 veckor sen ändrar jag. Oftast pga nån studie,. youtubevideo etc som skapar jidder i skallen.

Rawrx
2020-01-29, 12:49
Att jag i regel över jul och sommar-ledigheter har uppehåll från träningen och lägger på mig fett, som jag under vår och höst försöker jojo-deffa bort.

Inte så mycket att grina över egentligen. Det handlar ju om 5kg upp/ned. Men jag önskar jag hade bättre disciplin med att sköta kosten. I år får det bli skärpning, för jag skall komma i bra form till sommaren samt sätta lite nya BP:n :D

Något jag borde lära mig bättre är att i alla fall köra ett pass i veckan under ledigheter för att inte tappa för mycket. Det blir lätt 4 veckor träningsfritt om somrarna.

stemag
2020-01-29, 13:45
PÅ sommaren vill jag vara en smal och lätt cyklist, på vintern vill jag bulka upp mig till en biffig byggare. Har aldrig riktigt lyckats med nått av mina mål :-)

Ishnak
2020-01-30, 10:20
Att man reser i jobbet. Väldigt svårt att få bra kontinuitet på styrketräning när man är bortrest måndag-torsdag och hotellets gym är undermåligt. Kan räkna på en hand de hotellgym som har utrustning för mark och böj eller en vettig bänk.

d1anny2
2020-01-30, 11:02
Att man reser i jobbet. Väldigt svårt att få bra kontinuitet på styrketräning när man är bortrest måndag-torsdag och hotellets gym är undermåligt. Kan räkna på en hand de hotellgym som har utrustning för mark och böj eller en vettig bänk.Det går inte att köra kroppsviktsbaserade övningar då? Enbent knäböj och typ enarmsarmhävning eller archer pushups.

Ishnak
2020-01-30, 11:27
Det går inte att köra kroppsviktsbaserade övningar då? Enbent knäböj och typ enarmsarmhävning eller archer pushups.

Absolut. Men jag kan jämföra med tiden då man jobbade 7-4 på samma ort och skillnaden är enorm när du kan hålla bra rutiner. Nu försöker man köra bra styrkepass när man är hemma och mest kondition när man är ute och reser. Minskar iaf förfallet.

Bandid0
2020-01-30, 13:59
Att träna benen med samma intensitet som överkroppen. Men det går bara inte.

Anders The Peak
2020-01-30, 16:26
Att träna benen med samma intensitet som överkroppen. Men det går bara inte.

Tror att du behöver utveckla det här en aning för att i alla fall för att jag ska förstå vad du säger.

Ben och överkropp/vader kan vara svårt att träna med samma träningsteknik :)

Melker2
2020-01-30, 16:26
Att man reser i jobbet. Väldigt svårt att få bra kontinuitet på styrketräning när man är bortrest måndag-torsdag och hotellets gym är undermåligt. Kan räkna på en hand de hotellgym som har utrustning för mark och böj eller en vettig bänk.
BEror lite på, jobbar man vanlig tid och bor på hotell så har man ju massor med tid över på kvällarna. Ibland får man kosta på sig gymbiljetter men ofta har hotellen samarbeten med bra gym om de inte har själva.
Flyttar man sig och tillbringar kvällarna i div färdmedel är det ju värdelöst träningsmässigt...

MaxTheMarketer
2020-02-01, 17:56
Att jag inte vet hur min kropp & mitt psyke kommer att svara på TRT...

smerk
2020-02-01, 18:59
Att långsamt gå upp i vikt och fortfarande äta hälsosamt. Ligger still på 82kg om jag äter mig mätt 4 gånger per dag. Har en del styrkemål men lär ej hända endast på längden - 100 i kroppsvikt

Navi
2020-02-01, 19:33
Att långsamt gå upp i vikt och fortfarande äta hälsosamt. Ligger still på 82kg om jag äter mig mätt 4 gånger per dag. Har en del styrkemål men lär ej hända endast på längden - 100 i kroppsvikt

Det här känner jag igen mig i. Jag är trött på att stå still i styrketräningen, det händer inte mycket och har inte gjort det på 1-2 år.... Ett exempel är militärpress, där jag som max gjort en femma på 50 kg.

Är 187 cm lång och väger mellan 73-75 kg. Jag har börjat fundera på om det effektivaste sättet för mig att bli starkare är att bli tyngre genom att helt enkelt stoppa in mer i foderluckan. Samtidigt är jag i dagsläget nöjd med min kroppskomposition.

Har du märkt att en viktuppgång är nödvändig för att förtsätta utvecklas styrkemässigt och isåfall när var "brytpunkten"?

Ozziking
2020-02-02, 05:58
Det här känner jag igen mig i. Jag är trött på att stå still i styrketräningen, det händer inte mycket och har inte gjort det på 1-2 år.... Ett exempel är militärpress, där jag som max gjort en femma på 50 kg.



Är 187 cm lång och väger mellan 73-75 kg. Jag har börjat fundera på om det effektivaste sättet för mig att bli starkare är att bli tyngre genom att helt enkelt stoppa in mer i foderluckan. Samtidigt är jag i dagsläget nöjd med min kroppskomposition.



Har du märkt att en viktuppgång är nödvändig för att förtsätta utvecklas styrkemässigt och isåfall när var "brytpunkten"?



Japp. Funkade utmärkt för mig. Det och noga planerad träning (progressivitet). Fick mycket mer mass with class.

Efter det har jag en högre balans också, och står still på lite högre KV med bra styrkeutveckling som konsekvens, brukar gå upp några kilo - stå still på balans och göra lite av en s.k body recomp - avgöra om jag vill upp eller ner lite i vikt - repat.

(Nu var inte frågan ställd till mig, men hade svar iallafall).

Jag vägde 72-73 på 178-180cm. Nu runt 82-83. Du kan lätt gå upp en 10 pannor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Navi
2020-02-02, 07:47
Japp. Funkade utmärkt för mig. Det och noga planerad träning (progressivitet). Fick mycket mer mass with class.

Efter det har jag en högre balans också, och står still på lite högre KV med bra styrkeutveckling som konsekvens, brukar gå upp några kilo - stå still på balans och göra lite av en s.k body recomp - avgöra om jag vill upp eller ner lite i vikt - repat.

(Nu var inte frågan ställd till mig, men hade svar iallafall).

Jag vägde 72-73 på 178-180cm. Nu runt 82-83. Du kan lätt gå upp en 10 pannor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Klart du ska svara om du känner att du har värdefull input! Det är ju essensen av ett forum.

Mitt ultimatum är nog, vid närmare grävning i min identitet och mitt träningsintresse, om jag är vill bli större och öka min fettprocent i och med en liten bulk. Jag trivs ganska bra som smal, eftersom jag känner mig smärt och kläder sitter väldigt bra. Har dessutom alltid varit den smala spillevinken i familjen och min vänkrets. Blir jag större kommer min identitet som smal person nog vackla lite. Har tänkt mycket på detta sen Styrkelabbets avsnitt om identitet kring träning och hur det korrelerar med mål.

Men, med det sagt, så är jag väldigt less på att inget händer i träningen. Jag är verkligen jätteklen och inte särskilt muskulös, trots all tid jag lagt på träning.

d1anny2
2020-02-02, 07:53
Klart du ska svara om du känner att du har värdefull input! Det är ju essensen av ett forum.



Mitt ultimatum är nog, vid närmare grävning i min identitet och mitt träningsintresse, om jag är vill bli större och öka min fettprocent i och med en liten bulk. Jag trivs ganska bra som smal, eftersom jag känner mig smärt och kläder sitter väldigt bra. Har dessutom alltid varit den smala spillevinken i familjen och min vänkrets. Blir jag större kommer min identitet som smal person nog vackla lite. Har tänkt mycket på detta sen Styrkelabbets avsnitt om identitet kring träning och hur det korrelerar med mål.



Men, med det sagt, så är jag väldigt less på att inget händer i träningen. Jag är verkligen jätteklen och inte särskilt muskulös, trots all tid jag lagt på träning.Jag upplevde något liknande för två år sen. Hade stått stilla länge. Testade att köra kokosfett och grejer i shakern. Gick upp till 89. Går nu lagom fort framåt i styrka men har svårt att komma ner i vikt igen. Finge jag välja hade jag stannat på mitten. Eller låtit bli att gå upp.
Tror att det hade räckt att planera min träning bättre på den tiden.

TheDoctor
2020-02-02, 07:56
Klart du ska svara om du känner att du har värdefull input! Det är ju essensen av ett forum.

Mitt ultimatum är nog, vid närmare grävning i min identitet och mitt träningsintresse, om jag är vill bli större och öka min fettprocent i och med en liten bulk. Jag trivs ganska bra som smal, eftersom jag känner mig smärt och kläder sitter väldigt bra. Har dessutom alltid varit den smala spillevinken i familjen och min vänkrets. Blir jag större kommer min identitet som smal person nog vackla lite. Har tänkt mycket på detta sen Styrkelabbets avsnitt om identitet kring träning och hur det korrelerar med mål.

Men, med det sagt, så är jag väldigt less på att inget händer i träningen. Jag är verkligen jätteklen och inte särskilt muskulös, trots all tid jag lagt på träning.

Jag tränar för att hålla demonerna i shack. Det kanske är något för dig med? Att träna för endorfiner och att må bra i kropp och knopp? Det är resultat nog för mig i alla fall, och värt flera timmar i veckan på gymmet.

Trapz
2020-02-02, 09:06
Klart du ska svara om du känner att du har värdefull input! Det är ju essensen av ett forum.



Mitt ultimatum är nog, vid närmare grävning i min identitet och mitt träningsintresse, om jag är vill bli större och öka min fettprocent i och med en liten bulk. Jag trivs ganska bra som smal, eftersom jag känner mig smärt och kläder sitter väldigt bra. Har dessutom alltid varit den smala spillevinken i familjen och min vänkrets. Blir jag större kommer min identitet som smal person nog vackla lite. Har tänkt mycket på detta sen Styrkelabbets avsnitt om identitet kring träning och hur det korrelerar med mål.



Men, med det sagt, så är jag väldigt less på att inget händer i träningen. Jag är verkligen jätteklen och inte särskilt muskulös, trots all tid jag lagt på träning.



Känner igen mig vääääldigt mycket i detta. Var småfet som barn/tonåring, började träna löpning och hemmaträning vid 20års åldern, gick ner alldeles för mycket och vägde som minst ca 68kg på 190cm. Noll fett, noll muskler. I dagsläget har jag gått upp till 85ish kg, väger mig för sällan för att veta exakt. Går mest på spegeln. Med det sagt så har jag väldigt svårt för att släppa på tyglarna och äta för att bli större, även om jag vill det. Har dock ingen ätstörning längre utan äter hyfsat normalt, räknar inga kalorier och kan trycka i mig glass, godis och fika utan att tänka alldeles för mycket på det. Försöker äta med sunt förnuft så kanske 90% bra mat, resten ”skit”.

Men det skulle ju vara kul om det syntes mer att man tränat på gym i ca 9 år, känner mig fortfarande väldigt smal, vilket jag också nånstans kan tycka om,


Skickat från min iPhone med Tapatalk

smerk
2020-02-02, 09:10
Det här känner jag igen mig i. Jag är trött på att stå still i styrketräningen, det händer inte mycket och har inte gjort det på 1-2 år.... Ett exempel är militärpress, där jag som max gjort en femma på 50 kg.

Är 187 cm lång och väger mellan 73-75 kg. Jag har börjat fundera på om det effektivaste sättet för mig att bli starkare är att bli tyngre genom att helt enkelt stoppa in mer i foderluckan. Samtidigt är jag i dagsläget nöjd med min kroppskomposition.

Har du märkt att en viktuppgång är nödvändig för att förtsätta utvecklas styrkemässigt och isåfall när var "brytpunkten"?

Jag har recompat typ hela min träningskarriär. Jag var smal när jag började, vägde typ 70 kg på 182cm. Gick fort upp till 82-83. Låg då på runt kanske 18-20% kroppsfett på denna vikten. Nu ett par år senare ligger jag på ca 11-12% på samma vikt.

Hittills har det typ kvittat om jag bulkat eller legat still i vikt. Har kunnat öka i styrka trots balans. Känner dock att jag har nått en punkt nu styrkemässigt och kroppskompositions-mässigt där jag inte längre kan utvecklas på 182cm och 82kg. Har inga nya max men några reps-PBn är 100x10 i pausbänk, 140x10 böj och 160x10 sumomark.

Är lite inne på Ozzikings linje. Tänker nog långsamt gå upp till mellan 85-90 och sedan recompa där resten av livet typ :)

Kev88
2020-02-02, 12:11
Diskskada som begränsar vad jag kan göra i gymmet väldigt mycket, i synnerhet för benen och övre traps kan jag inte träna alls.

Primitiv
2020-02-02, 12:20
Allmänt svag är min största akilleshäl.

Navi
2020-02-02, 12:22
Känner igen mig vääääldigt mycket i detta. Var småfet som barn/tonåring, började träna löpning och hemmaträning vid 20års åldern, gick ner alldeles för mycket och vägde som minst ca 68kg på 190cm. Noll fett, noll muskler. I dagsläget har jag gått upp till 85ish kg, väger mig för sällan för att veta exakt. Går mest på spegeln. Med det sagt så har jag väldigt svårt för att släppa på tyglarna och äta för att bli större, även om jag vill det. Har dock ingen ätstörning längre utan äter hyfsat normalt, räknar inga kalorier och kan trycka i mig glass, godis och fika utan att tänka alldeles för mycket på det. Försöker äta med sunt förnuft så kanske 90% bra mat, resten ”skit”.

Men det skulle ju vara kul om det syntes mer att man tränat på gym i ca 9 år, känner mig fortfarande väldigt smal, vilket jag också nånstans kan tycka om,


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Av det jag kan läsa in i det du skriver, låter det väldigt likt min nuvarande känsla och situation. Hur hanterade du viktuppgången från 68-85 kilo psykiskt? Det är ju på den nivån att kläder blir för små och man ser märkbart större ut för omgivningen.

Jag har recompat typ hela min träningskarriär. Jag var smal när jag började, vägde typ 70 kg på 182cm. Gick fort upp till 82-83. Låg då på runt kanske 18-20% kroppsfett på denna vikten. Nu ett par år senare ligger jag på ca 11-12% på samma vikt.

Hittills har det typ kvittat om jag bulkat eller legat still i vikt. Har kunnat öka i styrka trots balans. Känner dock att jag har nått en punkt nu styrkemässigt och kroppskompositions-mässigt där jag inte längre kan utvecklas på 182cm och 82kg. Har inga nya max men några reps-PBn är 100x10 i pausbänk, 140x10 böj och 160x10 sumomark.

Är lite inne på Ozzikings linje. Tänker nog långsamt gå upp till mellan 85-90 och sedan recompa där resten av livet typ :)

Undrar lite samma sak gällande din viktuppgång, hur hanterade du viktuppgången från 70-82 kg psykiskt?

smerk
2020-02-02, 14:28
Av det jag kan läsa in i det du skriver, låter det väldigt likt min nuvarande känsla och situation. Hur hanterade du viktuppgången från 68-85 kilo psykiskt? Det är ju på den nivån att kläder blir för små och man ser märkbart större ut för omgivningen.



Undrar lite samma sak gällande din viktuppgång, hur hanterade du viktuppgången från 70-82 kg psykiskt?

Jag älskade den tiden. Men värt att ha i åtanke är att jag var tonåring och alltid hade varit smal. Fick nu ständigt kommentarer om att jag ''blivit biffig'' och liknande. Gjorde väldigt mycket för självförtroendet. Hade jag gjort det idag hade det dock varit en annan sak

spas
2020-02-02, 14:33
Diskskada som begränsar vad jag kan göra i gymmet väldigt mycket, i synnerhet för benen och övre traps kan jag inte träna alls.

Den sugigaste av alla skador jag provsmakat. Det kan läka hyffsat och man kan bli relativt ok efter operation. När det är riktigt illa kan du se om du kan få en rotblockad hos ortopeden så slipper man fylla kroppen med opiater och voltaren 3 gånger om dagen iaf.

Trapz
2020-02-02, 15:27
Av det jag kan läsa in i det du skriver, låter det väldigt likt min nuvarande känsla och situation. Hur hanterade du viktuppgången från 68-85 kilo psykiskt? Det är ju på den nivån att kläder blir för små och man ser märkbart större ut för omgivningen.







Undrar lite samma sak gällande din viktuppgång, hur hanterade du viktuppgången från 70-82 kg psykiskt?



Det har varit under så lång tid så det har knappt märkts av egentligen, det är ca 10 år sen jag vägde så lite, så snittuppgången per år är ju inte mer än något kilo. Är fortfarande väldigt smal och med kläder på syns det nog inte ens så mycket på mig att jag tränat så mycket, skulle vara benen isåfall som jag lagt mycket krut på senaste åren.

Men jag kommer nog aldrig komma ifrån att känslan av att vara rippad/smal är sjukt härlig, och kan känna mig ”plufsig” ibland, men jag känner mig bra mycket mer bekväm med min kropp idag än vad jag gjorde förr.

Kör dock fortfarande hyfsat mycket konditionsträning, ingen löpning dock, cykling eller crosstrainer i samband med styrketräning i stort sett dagligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Navi
2020-02-04, 08:16
Det har varit under så lång tid så det har knappt märkts av egentligen, det är ca 10 år sen jag vägde så lite, så snittuppgången per år är ju inte mer än något kilo. Är fortfarande väldigt smal och med kläder på syns det nog inte ens så mycket på mig att jag tränat så mycket, skulle vara benen isåfall som jag lagt mycket krut på senaste åren.

Men jag kommer nog aldrig komma ifrån att känslan av att vara rippad/smal är sjukt härlig, och kan känna mig ”plufsig” ibland, men jag känner mig bra mycket mer bekväm med min kropp idag än vad jag gjorde förr.

Kör dock fortfarande hyfsat mycket konditionsträning, ingen löpning dock, cykling eller crosstrainer i samband med styrketräning i stort sett dagligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Visst är det härligt att känna sig relativt lätt, och kläder faller väldigt snyggt på kroppen i strlk 46/48. Jag tycker dessutom att kroppsviktsövningar är roligt vilket gör att jag drar mig än mer för att gå upp i vikt.

Detta vägs mot känslan av misslyckande eftersom det inte händer mycket i min träning. Jag har aldrig ens varit nära 80 kilo i bänkpress. Inte heller nära att pressa mer än 55 kilo. Sen jag började med PPL och ökade volymen rejält denna vintern har det dock skett lite ökningar, men det är inte med raketfart direkt. Ser platån komma närmare för varje vecka.

Jag konditionstränar också dagligen, något jag började med ganska nyligen efter att ha läst lite här på Kolo. Bästa investeringen jag gjort i mitt stillasittande liv är kombinationen serier och konditionsträning.