Visa fullständig version : Är Fun Light Ice Tea koffeinfritt?
Är det nån som vet om de nya Fun Light-smakerna (Ice tea och Green tea) är koffeinfria eller ej? Det står inget på flaskan. I innehållsförteckningen kommer "extrakt" av thé ganska långt ner men om det är mycket koncentrerat kanske det kan bli en hel del koffein ändå - jag vet inte?
Skynda er att svara!!! Min man köpte hem två olika sorter och jag vill testa NUUUU men bara om det är koffeinfritt!
M
Förstår inte varför, men om du vill ha svar gör så som vem som helst hade gjort om den personen ville ha ett svar: Ring och fråga!
Ingen som inte har ringt och frågat lär ju veta, och är du nyfiken så är det ju en praktisk lösning.
Själv skulle jag tro att de innehåller koffein.
Har du smakat den ännu? omdöme? betygsättning??
koffein som e så underbart?
Jag har smakat +peach och +lemon. Peach är godast men smaken är jäkligt syntetisk så jag vet inte om det är någon höjdare egentligen. Återstår grönt te och fläderbär.
Jag tyckte peach smakade precis som de där gelepeach godiset. Gul/orange mjuka saker. Haribo persikor heter dem ja :)
ungef va man kan förvänta sej av nått sockerfritt me andra ord, undra varför man får den där sliskiga aspartam bismaken av fun-blaskorna och inte av lightläsk, ska bli spännande att prova iceteerna iaf:thumbup:
Originally posted by Diana
ungef va man kan förvänta sej av nått sockerfritt me andra ord, undra varför man får den där sliskiga aspartam bismaken av fun-blaskorna och inte av lightläsk, ska bli spännande att prova iceteerna iaf:thumbup: "och inte av lightläsk"? INTE?? Jag tycker att lightläsk är bra mycket äckligare än Fun Light!
Ja tycker tillochme fun lighten ger bismak trots att man späder ut den me tex kesella, cola, pepsi mfl ger inte samma halsbränne-effekt, iofs kanske e juag som späder ut den föör stark..hmm uttjatat talesätt men iaf..smaken e ju som :booty:
Fun Light Ice Tea Lemon är en av de godaste dryckerna jag druckit på länge! Slår sånt där Ice Tea man köper i portionspåsar (och som innehåller massvis med socker) med längder!
Herkulez
2004-05-16, 12:22
Originally posted by supremo
Fun Light Ice Tea Lemon är en av de godaste dryckerna jag druckit på länge! Slår sånt där Ice Tea man köper i portionspåsar (och som innehåller massvis med socker) med längder! ofan, jag var väldigt skeptiskt till den.........åker och köper den på engång nu, återkommer med betyget om 20minuter :)
Herkulez
2004-05-16, 12:46
Originally posted by Herkulez
ofan, jag var väldigt skeptiskt till den.........åker och köper den på engång nu, återkommer med betyget om 20minuter :) så smaka den nyss och måste säga att det är bland det godaste jag druckit, spöar Ice Tea portionspåsarna hur lätt som helst:thumbup:
och billigare med
Tycker den Peach påminner mycket om Nestea peach!! Det som saknades var isen och sugröret... Samt 35 gradig värme och halvnakna tjejer på en sandstrand.. :D
Originally posted by Action
Tycker den Peach påminner mycket om Nestea peach!! Det som saknades var isen och sugröret... Samt 35 gradig värme och halvnakna tjejer på en sandstrand.. :D
Tänk om man kunde få allt de i en flaska :love: :cheers:
Originally posted by Herkulez
så smaka den nyss och måste säga att det är bland det godaste jag druckit, spöar Ice Tea portionspåsarna hur lätt som helst:thumbup:
och billigare med
:cheers:
King Grub
2004-05-16, 18:59
Men vad dyr den var! 9:90 för en liten flaskrackare! :insane:
Originally posted by Yankeee
Tänk om man kunde få allt de i en flaska :love: :cheers:
Du menar att det inte går? :(
grub: Dyr? 9.90 brukar ju dom vanliga 1/2L kosta, och runt 20 för 1L... Har märkt att vanliga butiker tar en 21 eller så för dom vanliga och 26 för tevarianten. Willys tar 18/21 eller något.
King Grub
2004-05-16, 20:13
Originally posted by aliquis
grub: Dyr? 9.90 brukar ju dom vanliga 1/2L kosta, och runt 20 för 1L... Har märkt att vanliga butiker tar en 21 eller så för dom vanliga och 26 för tevarianten. Willys tar 18/21 eller något.
Tur att man inte handlar i dina affärer då. ;)
Löjtnant Blank
2004-05-16, 20:24
Originally posted by King Grub
Tur att man inte handlar i dina affärer då. ;)
Jag förstår inte heller vart du handlar dina saftflaskor för 9:90. Estland?
King Grub
2004-05-16, 20:27
ICA.
på ICA här kostar 0.5 L 14,90. det ger ju 5 L så jag tycker itne det är nåt rövarpris.
Vad kostar inte 1,5 L pepsi max på ICA? minst 20 kr får man väl ge.
AFanatic
2004-05-16, 21:26
Jag ger oxå 9.90 för 0,5 l, samt 19,90 för 1 l....och det är på ICA.
Löjtnant Blank
2004-05-16, 21:58
Originally posted by AFanatic
Jag ger oxå 9.90 för 0,5 l, samt 19,90 för 1 l....och det är på ICA.
Räkna med att jag går till botten med det här. KO, PLUS, KFUM och JHHSJLJKLDDK ska underrättas å det snaraste. :insane:
AFanatic
2004-05-16, 22:18
Originally posted by Löjtnant Blank
Räkna med att jag går till botten med det här. KO, PLUS, KFUM och JHHSJLJKLDDK ska underrättas å det snaraste. :insane:
Be my guest....så måste dom sänka...så sänker ICA ytterliggare. :thumbup:
Metal_boy_
2004-05-17, 02:14
fan där jag bor så är ICA bland de dyraste affären efter konsum och tempo..billigaste icabutiken är ica maxi men den slår fan inte willys i pris..bara i sortiment och miljö
King Grub
2004-05-17, 09:25
Det är fri prissättning inom butikskedjorna. Tack och lov. :booty:
Men hur var det med det där koffeinet, har inte sett att nån berört det som frågan handlade om riktigt.
1. Har du kommit fram till något?
2. Varför får det inte vara koffein? (nyfiken i en strut)
zonecapone
2004-05-17, 14:58
I love èm!!
ZONE
:cheers:
Har mailat dem och frågat angående koffeininnehållet i dessa underbara drycker. Återkommer med svar förutsatt att jag får ett sådant.
Fick detta svar av dem idag:
"Hej och tack för din E-post.
Vi tillsätter inte koffein i Fun light Ice Tea.
Med vänlig hälsning
Ann-Christin Carlström"
Var inte riktigt nöjd med det svaret så jag mailade tillbaka och frågade om det förekommer naturligt.
Callister
2004-05-18, 14:19
Det vara ett satans gnäbb om Fun light överallt, får cykla iväg och köpa en flaska, har aldrig druckit det tidigare..
Metal_boy_
2004-05-18, 14:24
Det är fri prissättning inom butikskedjorna. Tack och lov. :booty:
jag som trodde att kedjorna hade samma pris typ som ICA hade ungefär samma pris som alla andra ICA och att alla deras stormarknader va lite billigare förstås
King Grub
2004-05-18, 14:43
Originally posted by Metal_boy_
jag som trodde att kedjorna hade samma pris typ som ICA hade ungefär samma pris som alla andra ICA och att alla deras stormarknader va lite billigare förstås
Nix. Varje butik har en ägare, som sätter priserna själv. Han eller hon är ansvarig för ICA-koncernen, men bestämmer i huvudsak över sin egen affär.
Nix. Varje butik har en ägare, som sätter priserna själv. Han eller hon är ansvarig för ICA-koncernen, men bestämmer i huvudsak över sin egen affär.
Vart bor du nånstans igentligen... Du verkar alltid ha de bästa priserna när det jämförs på formet!!
King Grub
2004-05-18, 17:12
Originally posted by Pontus
Vart bor du nånstans igentligen... Du verkar alltid ha de bästa priserna när det jämförs på formet!!
Norrtälje. Flygfyren = :love:
Willys här i Luleå centrum kör en kampanj och säljer 1l flaskor för 14:95 just nu :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.